Jenson Button po raz kolejny zaskoczył obserwatorów ostatniej przed sezonem, grupowej sesji testowej na torze pod Barceloną, uzyskując na koniec dnia najlepszy rezultat. Brytyjczyk jako jedyny złamał barierę 1 minuty i 20 sekund, uzyskując czas 1:19,127. Bolid BGP001 był szybszy o przeszło sekundę od F60 Felipe Massy, który dzisiaj był drugi.
Dzisiaj pogoda w Hiszpanii była nieco gorsza niż wczoraj, gdyż przez większość dnia słońce było schowane za chmurami. Po południu niebo nad torem rozjaśniło się, ale dla kierowców i inżynierów najważniejsze było to iż tor przez cały dzień był suchy, co pozwoliło zawodnikom przejechać sporo kilometrów.Niecałe 5 setnych sekundy stracił do Felipe Massy Robert Kubica, który dzisiaj za kierownicą F1.09 zmienił Nicka Heidfelda. Polak przejechał dzisiaj łącznie 109 okrążeń bez żadnych problemów technicznych. Rano zespół BMW przeprowadził kilka symulacji związanych bezpośrednio z wyścigami, tak aby poprawić współpracę między kierowcą, a zespołem obsługującym w boksach. Jeszcze przed przerwą obiadową Polak przetestował różne ustawienia mechaniczne i aerodynamiczne bolidu wraz z porównaniem opon. Pod koniec dnia Kubica wykonał kilka próbnych startów.
„Dzisiejszy dzień był bardzo produktywny” mówił po testach Robert Kubica. „Wypróbowaliśmy wiele różnych rozwiązań, których z powodu złej pogody nie byliśmy w stanie sprawdzić podczas ubiegłotygodniowego testu w Jerez. Oczywiście naszym głównym celem było dzisiaj wykonanie wielu ocen pod względem nadchodzącego Grand Prix Australii.”
0,2 sekundy za Polakiem dzień zakończył Timo Glock, który wyprzedził Fernando Alonso. Hiszpan ku uciesze kilkuset fanów zgromadzonych na torze przejechał dzisiaj 107 razy tor Catalunya.
Szósty czas dnia wykręcił Sebastian Vettel. Niemiec stracił jednak przeszło 2 sekundy do najszybszego okrążenia Jensona Buttona. Tuż za najmłodszym zwycięzcą wyścigu GP znalazł się inny Niemiec- Nico Rosberg z Williamsa.
Stawkę zamykali Giancarlo Fisichella (Force India), Sebastien Buemi (Toro Rosso) oraz Lewis Hamilton (McLaren). O ile forma dwóch pierwszych nie zaskakuje, o tyle McLaren podczas ostatniej sesji testowej przed startem sezonu 2009 próbuje stawiać jakąś zasłonę dymną. Zespół z Woking na testy w Barcelonie przygotował nowe przednie skrzydło oraz nową płytę podłogową, a czasy uzyskiwane podczas jazd próbnych przez kierowców tej stajni tylko potwierdzają ich bezwartościowość.
Dzisiejszy dzień ponownie był czterokrotnie przerywany czerwonymi flagami. Najpierw kłopoty miał Felipe Massa, a później Lewis Hamilton i dwukrotnie Sebastian Vettel. Lewis Hamilton podczas dzisiejszej sesji testowej dość mocno rozbił nowego MP4-24, jednak mechanicy zespołu szybko uwinęli się z naprawą maszyny.
Jutro ostatni dzień testów pod Barceloną.
11.03.2009 17:38
0
cos ten McLaren nieźle im nie wyszedł... Wąpię żeby codziennie specjalnie tak słabo jeździli...
11.03.2009 17:39
0
co ja w ogóle napisałem :) mialo byc: coś im ten McLaren nie wyszedł :)
11.03.2009 17:40
0
No nareszcie Robert miał dobry dzień. Oby tylko jeszcze jutro było wszystko ok. Z McLarenem to nie są przelewki, nie jest dobrze.
11.03.2009 17:42
0
no i Kubik popisał się lepszym czasem niż Heidtfeld
11.03.2009 17:43
0
no ja nie wiem ale mclaren coś kombinuje, ta nowa podłoga i mniejszy tylni spojler...
11.03.2009 17:45
0
Tylko, że okrązenia mogą być słabe ale jakoś mało okrązeń Hamilton zrobił...
11.03.2009 17:46
0
się jeszcze okaże że force India i Brawn GP z silnikami Mercedesa będą szybciej śmigać od McLarena :) a McLaren bedzie "czerwona latarnią". To byłby ciekawy i pełen niespodzianek sezon! :) Myślę, że aż tak czarnego scenariusza nie będzie, ale kto ich tam wie :)
11.03.2009 17:46
0
Postawa McLarena - żenada.Jak tylko stracili możliwość korzystania z ukradzionych specyfikacji technicznych Ferraro,nie potrafią sobie nawet poradzić z zaprojektowaniem tylnego skrzydła.Co do osiągów Brawn GP,to myślę,że Honda nie kłamała mówiąc,że będzie mieć dobry samochód - może i nie powalczą z Ferrari czy BMW ale myślę,że mogą być nawet lepsi niż Toyota.
11.03.2009 17:46
0
No Kubica dal w rure nowej maszynie oby tak dalej bo zostalo malo czasu do pierwszego wyscigu ale ciekawe co planuje Maclaren.
11.03.2009 17:46
0
*nie Ferraro tylko Ferrari oczywiście ;)
11.03.2009 17:47
0
tak tak lepszym ale za to Honda deklasuje rywali.
11.03.2009 17:47
0
Ha ha BMW Williams i Toyota nielegalne :)
11.03.2009 17:49
0
dlaczego nielegalne?
11.03.2009 17:51
0
dokładnie co w nich nielegalnego?
11.03.2009 17:52
0
Brawo Mcl! Oby tak dalej! Bedzie okazja sprawdzic wartosc slow Hamiltona, ktory rok temu przysiegal wiernosc na wieki.
11.03.2009 17:52
0
~~quike~~ nic dziwnego że mało okrążeń zrobił jak rozbił tego złoma. Ciekawe co McLaren znowu wymyślił bo nie wierzę w to że mają aż tak słaby bolid.
11.03.2009 17:53
0
Pewnie chodzi o owiewki za fotelem kierowcy- na f1ultra.pl jest odpowiedni news. A Brawn GP osiągnęło swój cel- mówi się o nich dużo i głośno, idealna sytuacja do pozyskania sponsorów.
11.03.2009 17:54
0
Tylko BMW. Chodziło o płetwę rekina, która podobno jest zbyt mała. Williams i Toyota mają zgodne z regulaminem.
11.03.2009 17:55
0
~~quike~~ & Lesiex: Wg Briatore naginają regulamin i dzisiaj inspektorzy FIA je sprawdzali. O rezultatach dowiemy się niebawem. Z tego co wiem to BMW jest na granicy przepisów, Williams ma te dziwne płetwy koło kierowcy a Toyota ma coś z tylnim dyfuzorem(cokolwiek to jest :D ).
11.03.2009 17:56
0
Faktyczmie tempo Buttona było bardzo dobre. W zeszłym roku W Q2 najlepszy czas i całej sesji zarazem miał tu Mass z czasem 1.20.584. A Brown Gp na pewno jeszcze coś sie poprawi przed sezonem. Jakby na to nie patrzeć to sekunda to jest dużo a inni nawet na oparach paliwa nie byliby chyba w stanie wiele tego czasu poprawić.
11.03.2009 17:57
0
Jeszcze bmw będzie musiało nowy bolid zrobić :D
11.03.2009 17:57
0
Bobekman: nie pletwę rekina tylko owiewki przypominające skrzela rekina, takie malutkie otwory:P
11.03.2009 18:02
0
Mcłaren ma jednak problemy nawet sam ron dennis przyznaje jednak, że są pewne opóźnienia w pracach na bolidem.
11.03.2009 18:08
0
Kolejny wypadk hamiltona bardzo dziwne. Hamilton nie umie jeździć.
11.03.2009 18:08
0
Witam Ciekawi mnie czy BMW i inni używali KERS? Może Mcl używał a BGP nie stosował tego użądzenia i stąd takie różnice w czasach !
11.03.2009 18:20
0
zauważcie ,że Batton jest cięższy od Kubicy i jakie kręci czasy..Heidfeld leje naszego Roberta od połowy poprzedniego sezonu regularnie.dłużej tego nie zniosę .... hehe
11.03.2009 18:21
0
To tylko testy, ale jeśli mclaren taki słaby to super!!!
11.03.2009 18:25
0
@dorjan , Kubik przecież miał lepszy czas niż Heidfeld swój najlepszy
11.03.2009 18:27
0
A Flavio cos troche poddenerwowany, pewnie wyczul, ze jego Renault nie jest wystarczajaco szybkie :D przy okazji w temacie o tych nielegalnych bolidach jest napisane, co mowil Flavio o tych testach...
11.03.2009 18:27
0
McLaren znowu najdłabszy
11.03.2009 18:38
0
S.Buemi i tak jest NAJLEPSZY!
11.03.2009 18:38
0
Wszyscy cieszą się że McL będzie w tym roku słaby, a ja dla odmiany, mam nadzieję, że w Australii Wam wszystkim szczeny opadną. Chociaż może być ciężko, zważywszy na to, że chyba jednak problem z tylnym skrzydłem jest dość poważny.
11.03.2009 18:39
0
snowik wez pod uwagę ,że warunki na torze są różne każdego dnia.zobacz jak wypada Heidfeld na tle konkurencji, a jak Robert.owszem ogólnie nie jest żle ale co racja to racja "leją naszych"
11.03.2009 18:40
0
Nadzieja matką głupich...
11.03.2009 18:40
0
Jedno co mnie cieszy to to że obie BM-ki prezentują się świetnie, to że dziś Robert poprawił najlepszy czas Nicka to mało istotne - ważne że oba bolidy na tle innych mają dobre wyniki i to się liczy a że Button dziś nagle zaszalał cóż każdemu może udać się perfekcyjne kółko zobaczymy co pokaże jutro.
11.03.2009 18:42
0
co z tego, że Heidfeld jest lepszy, przecież to tylko testy... Jeśli tak samo będzie w Australii, dopiero możesz zacząć narzekać. Nie chciałbym snuć teorii spiskowych, ale moim zdaniem, specjalnie ułożono program testów tak, aby Heidfeld mógł się wykazać, w końcu sporo stracił w oczach kibiców po ostatnim sezonie, mając za partnera RK. Oczywiście nie umniejszając jego umiejętnościom.
11.03.2009 18:48
0
Widze ze testy przewracają w glowach wielu fanom...Na pewno jest to jakiś wyznacznik formy danego zespołu, ale nalezy pamietac ze kazdy zespol wykonuje swoj zaplanowany program.W szczegolnosci Brown GP moze zaskakiwac nalezy jednak pamietac, ze team ten poszukuje zapewne sponsorow co mozna zreszta zauwazyc po malowaniu bolidu;-) Poszukujac sponsorow zespol nie moze zapewne plasowac sie w koncowce stawki. Kolejna sprawa jest przekreslenie Mclarena a moze to byc zwyczajna zasłona dymna bo nie chce mi sie wierzyć ze taki zespól nagle zapomniał jak się buduje Bolidy. Wszystko niedługo się okaże i zapewne byłoby fajnie gdyby stawka się wyrównała....
11.03.2009 18:54
0
co to za wozik bo nie jestem na bierzaco? czy to nowy team ?
11.03.2009 18:55
0
mclaren mercedes ma ponoć kłopoty. nie są szybcy, chociaż wierzę, że w połowie sezonu dojdą do formy, może nawet wcześniej. zacieram ręce na hamiltona, chce widzieć jak jest z tyłu i nic nie może z tym zrobić. oj to będzie najciekawszy sezon ostatnich lat. więcej wyprzedzania, kers, nowa punktacja... mam nadzieje, że będzie dużo walki. oj się będzie działo. wracając do tematu całkiem dobre czasy, brawn gp kręci czasu z pustym bakiem, bmw dobra forma, ferrari zresztą także... 17 dni... odliczamy
11.03.2009 19:11
0
Prezes grupy McLaren i były szef zespołu Formuły 1 stwierdził, że nie jest zaniepokojony słabym tempem jakie prezentuje zespół podczas przedsezonowych testów w Barcelonie. "Niezależnie od tego co prezentuje McLaren w tej chwili z pewnością będziemy konkurencyjni" - stwierdził Dennis w czasie wywiadu udzielonego BBC. "To oznacza, że będziemy walczyć o mistrzostwo świata. Naszym celem jest przybycie do Australii z najszybszym bolidem w stawce, a nie osiąganie najlepszych czasów podczas testów. Najważniejsze podczas sesji testowych jest zdyscyplinowane podejście do rozwoju bolidu, aby stawał się coraz szybszy i musisz po prostu zignorować wyniki innych zespołów." - dodał Dennis. "Podczas gdy nasi konkurenci kończą swoje przygotowania już jutro, my mamy jeszcze możliwość testowania w przyszłym tygodniu w Jerez. Australia będzie pierwszym porównaniem możliwości wszystkich teamów." "Oczekujemy, że nasz bolid będzie stawał się coraz szybszy z każdym wyścigiem i mamy nadzieję na utrzymanie naszego tempa, co pozwoli nam na wygranie mistrzostw." Mimo, że przez większą część testów przedsezonowych McLaren używał tylnego skrzydła w starej specyfikacji z 2008 roku, Dennis zaprzecza rzekomym problemom z nową aerodynamiką bolidów zespołu z Woking. "Korzystaliśmy ze skrzydła z 2008 roku, ponieważ poziom siły dociskowej jakie one generuje jest bliższy temu jaki będzie generowany przez nowe skrzydło, które wykorzystamy w Australii" - powiedział Denni. "To wcale nie oznacza, że jesteśmy zagubieni bądź też nie wiemy co robimy." Ron Dennis przyznał jednak, że McLaren jest trochę opóźniony w przygotowaniach. "Straciliśmy trochę czasu. Na ten rok nasza strategia była taka, żeby nasz pakiet aerodynamiczny na GP Australii przedstawić najpóźniej jak to możliwe (aby uniknąć skopiowania przez inne ekipy - dop. red.). Okazało się to dla nas dużym wyzwaniem produkcyjnym i dopiero wczoraj rozpoczęliśmy jazdę z pakietem aero przeznaczonym na wyścig w Melbourne." - zakończył Dennis. źródło: f1portal.pl
11.03.2009 19:12
0
Nie zapominajmy ze maja jeszcze kilka dni testów w Jerez " "Korzystaliśmy ze skrzydła z 2008 roku, ponieważ poziom siły dociskowej jakie one generuje jest bliższy temu jaki będzie generowany przez nowe skrzydło, które wykorzystamy w Australii. "To wcale nie oznacza, że jesteśmy zagubieni bądź też nie wiemy co robimy." "Straciliśmy trochę czasu. Na ten rok nasza strategia była taka, żeby nasz pakiet aerodynamiczny na wyścig o GP Australii przedstawić najpóźniej jak to możliwe. Okazało się to dla nas dużym wyzwaniem produkcyjnym i dopiero wczoraj rozpoczęliśmy jazdę z pakietem aerodynamiczny przeznaczonym na wyścig w Melbourne."
11.03.2009 19:19
0
O kurde ten Brawn GP wyskoczył z kapelusza czarodzieja i zamęt tylko sieje tymi czasami. Jakoś nie wyobrażam sobie go w czołówce w wyścigu.
11.03.2009 19:28
0
pesymista jest dobry xd nie ważne co i jak zawsze przewiduje najczarniejsze scenariusze. a ja wierze w brawngp . To nie może być tylko chwyt marketingowy. Rozumiem raz, dwa, ale oni ciągle są w czołówce , naprawde, to że pracowali nad bolidem najwcześniej ze wszystkich, zaowocowało. Nie sądze żeby byli w ogonie, na pewno w środku stawki, o ile awarie nie będą przeszkadzać ;]
11.03.2009 19:30
0
po za tym BrawnGP jest kierowane przez cudotwórce Brawna ;] na 100000 % będa lepsi od Force India i Torro Rosso. Przecież mieli praktycznie tyle testów co oni, a zaczęli budować bolid w porównaniu do nich duuuużo wcześniej...
11.03.2009 19:35
0
eee tam wcale nie jestem takim pesymistą tylko nick mam bez pomysłu. Cokolwiek nie napiszę to zawsze ktoś się przyczepi :/ z forum mnie już wywalili niedawno bo zamieściłem domniemane zdjęcia mamy roberta... pozdrawiam
11.03.2009 19:42
0
Hamilton jak zwykle lata po poboczach. Wylądował na oponach i dziś i kilka dni temu w Jerez
11.03.2009 19:47
0
ja mam takie pytanie troche nie w tym temacie : Czy jakies team'y oprocz McLaren'a beda testowaly jeszcze w Jerez ??
11.03.2009 20:00
0
moze i Brawn cudotworca, ale bolid F2005 zawalil ON...ale to prawda, przez 10 lat w Ferrari zbudowal 8 bolidow, ktore mogly walczyc o tytul Mistrza. Ale jezeli mowimy o Brawnie, to czemu nikt nie mowi o Neway'u? to w koncu on zdubowal mistrzowksiego McLarena z 2000 roku...
11.03.2009 20:19
0
Oj będzie się działo,nie mogę się doczekać pierwszej sesji treningowej w Australii
11.03.2009 20:28
0
Coś mi się wydaje, że mistrzostwo Hamiltona sporo kosztowało McL. Budżety ekip nawet takich jak McL nie są z gumy, ładowali kasę w rozwój bolidu 2008 praktycznie do ostatniego GP co się odbiło na pracach nad nowym samochodem. Ja myślę tak: McL odpuści sezon 2009. Skąd takie wnioski? Sezon 2008 i ledwo wywalczone mistrzostwo Hamiltona kosztowało ich dużo, dużo więcej, niż zakładali. Dzięki perfekcyjnemu samochodowi HAM mógł sobie zapewnić mistrzostwo już na kilka GP przed końcem sezonu a McL mógłby zacząć pracę nad bolidem na rok 2009. Tak się nie stało, są spóźnieni z pracami, co przyznaje Dennis. Druga sprawa - Dennis zwolnił stanowisko. Człowiek taki, jak on raczej nie rezygnowałby, gdyby był pewien konkurencyjności swojego samochodu. Ja to widzę tak: oczywiście McL będzie walczył, będzie w czołówce, ale wyraźnie za Ferrari i BMW. Dennis po roku odpoczynku wróci na stanowisko w 2010 roku jako człowkiek, bez którego McL nie jest w stanie wygrywać i razem z Hamiltonem znów będą walczyć o mistrzostwo. Sam jestem ciekaw, czy tak będzie ;)
11.03.2009 20:30
0
Panowie, czy można gdzieś oglądać testy? z góry dziękuje za linka.
11.03.2009 20:41
0
teraz na przykladzie McL widac jak duzo daja tacy kierowcy jak Kimi i Fernando... dwujka dzieciakow w McL nie umie dobrze ustawic bolidu... a wczesniejsze wyniki Hama to w 60% zasluga Alonso(renault bez niego - dno, z nim- 2x wygrana z rzedu w kompletnie spapranym bolidze). w czolowce w tym sezonie bedzie renault, ferrari i bmw. Tyle w temacie.
11.03.2009 20:46
0
i za to właśnie kocham ten sport :) jeszcze się sezon nie zaczął, a już same testy przysparzają nam wiele emocji :) Fakt faktem, czasy się nie liczą, ale fajnie jest widzieć na czele stawki nową ekipę, a taki zespół jak McL na samym końcu :P W przypadku Brawn GP to czysty chwyt by zdobyć sponsorów, ale McL chyba celowo nie jeździ cały czas tak by być na końcu, tak się nawet nie da hehe, dziwne jest to, ale niczego tak na prawdę nie można wykluczyć. Może to być z ich strony zwykła podpucha ale i może być zupełnie odwrotnie, eeehhhh. Trzeba poczekać do Australii, a to już niedługo bo do piątkowych treningów tylko 15 dni :D:D:D
11.03.2009 21:05
0
2009-03-11 20:30:10 mrd raczej nie;-( jednak mozesz sledzic wyniki na f1today.nl.
11.03.2009 21:21
0
To dobrze, ze Robcio narobił tyle kilosów. Oby jutro było jeszcze więcej!!! Button na prawdę szaleje i nawet jeśli na oparach, to i tak czas zaskakuje. Hamilton w euforii pewnie zniszczył wóz. Ciekawe, jak będzie sobie radził przez cały sezon. Oby tak dalej MACKUŚ.
11.03.2009 21:30
0
@niedz - Fernando to rozumiem, ale Kimi? Ron kiedyś coś wspominał, że Kimi jest leniwy jeśli chodzi o te sprawy.
11.03.2009 21:32
0
@ niedz "teraz na przykladzie McL widac jak duzo daja tacy kierowcy jak Kimi i Fernando... dwujka dzieciakow w McL nie umie dobrze ustawic bolidu..." - wyjąłes mi to z ust... a raczej z klawiatury :)
11.03.2009 21:50
0
Ludzie, ale dajecie się nabrać:) Zobaczycie, że w Albert Park McLaren objedzie wszystkich. Według mnie zagadką pozostaje tylko to, kto użyje KERSu już od wyścigu w Melbourne.
11.03.2009 21:54
0
Coś mi się wydaje, że BMW może walczyć o tytuł mistrza świata... ale nie wiem. Zobaczy się w Australii!!! Oby BMW było mocne!!!!!!
11.03.2009 22:07
0
Ra-v - w Jerez, od 15. do 19.03. mają testować : McLaren, Renaulte, Williams i Brawn GP
11.03.2009 22:20
0
Bez obaw. McLaren będzie w czołówce. Co do Brawn GP to wierzę, że są w bardzo dobrej formie le w Australii widzę ich w środku stawki. Natomiast w 1GP stawiam na BMW i Ferrari.
11.03.2009 22:21
0
Sezon 2009 rzeczywiście będzie sporą niewiadomą. Już nie mogę się doczekać startu sezonu =). Co do układu sił to wydaje mi się, że Ferrari i BMW będą na początku sezonu rozdawać karty. Do walki o czołówkę włączy się też pewnie Renault. Toyota, moim zdaniem, minimalnie za Renault. McLaren to jedna wielka niewiadoma, ale wydaje mi się, że w tym sezonie nie powalczą o mistrzostwo - nie wierzę w żadną zasłonę dymną ekipy z Woking. Zrobili słaby bolid, taka jest prawda. Nie wydaje mi się aby dzisiejsze 1. miejsce Buttona odzwierciedlało formę BrawnGP, ale byłoby miło gdyby zespół ten prezentował się lepiej aniżeli Honda w poprzednich sezonach =)
11.03.2009 22:42
0
ptasior- nawet w jednym z ostatnich wywiadów, Ron stwierdził, że Kimi ( może i jest leniwy- jak stwierdziłeś ), ale ma niewiarygodne wyczucie, czyli bez zbytniego wysiłku, potrafi " wcelować" w odpowiednie ustawienia- dlatego, jest tak cenionym kierowcom, pomimo dość trudnego charakteru
11.03.2009 23:04
0
Kimi moze i jest leniwy, ale taka juz natura skandynawow. Ma ogromne doswiadczenie, jeszcze wieksze umiejetnosci, wie jak wygrywac, i przede wszystkim wie z ktorej strony wku**wia go cos, jak prowadzi bolid. a taka umiejetnosc pozwala eliminowac bledne konstrukcje poprzez przekazywanie konkretnych(slowo klucz) informacji inzynierom. wg mnie mistrzem w tym roku bedzie albo BMW albo Ferrari. pzdr chlopaki!
11.03.2009 23:05
0
@elin - nie widzialem twojego posta :)
11.03.2009 23:07
0
jedni szukają sponsorów - BGP , inni trenują pitstop i start - BMW , MCLAREN się czaji , a prawdy i kto miał racje dowiemy się 28 marca po kwalifikacjach. Osobiście martwią mnie nowe przepisy bo kibicuje Kubicy i wiem że wiele może się zmienić
11.03.2009 23:28
0
niedz- nie ma problemu, ważne że się zgadzamy ;)
11.03.2009 23:34
0
makak, 99% osob wypowiadajacych sie tutaj, i odwiedzajacych strone formula1.pl kibicuje RK :)
11.03.2009 23:35
0
Cwana polityke obral Ross Brawn, jego zespol skupia sie glownie na kreceniu szybkich kolek, by pokazac ze maja dobry bolid i by przyciagnac sponsorow. Ross doskonale wie ze kasy nie ma za duzo i szuka jeleni. :)
12.03.2009 00:39
0
A może ich bolid jest na prawdę taki konkurencyjny, kasa to jedno a to, że prace nad bolidem trwały pewnie tyle co BMW,jak nie więcej, z racji straconego sezonu, dużo dały jak widać:)
12.03.2009 02:44
0
Mam czasem takie wrażenie, że Lewis zamiast koncentrować się na jeździe, to myśli o tej swojej śpiewającej laluni. A potem bolid rozbity...
12.03.2009 07:06
0
... ale w tym roku pewnie wykupili auto casco
12.03.2009 09:10
0
Ja nie wierze w te czasy Brawn GP. Moim zdaniem czasy zrobione co najmniej na oparach... ( jesli np. zabardzo nie zredukowali masy - przeciez teraz tego nikt nie sprawdza ) a po to zeby znalesc sponsorow....
12.03.2009 09:42
0
W pełni zgadzam sie z Novym,bolid naprade musiał byc odchudzony aby wykrecic czas o 1 s lepszy od Massy
12.03.2009 11:09
0
Robert super a McLaren.....cóż, coś chyba jest na rzeczy. Niech już będzie koniec marca :-)
12.03.2009 11:16
0
Rosberg ładny czasik strzelił:)
12.03.2009 11:47
0
kamil6761 - oprócz tych bolidów w Ferrari Brawn może się jeszcze poszczycić dwoma mistrzowskimi konstrukcjami w Benettonie. I to właśnie Benetton bardziej świadczy o potędze Brawna. To Brawn zrobił z beznadziejnego Tolemana (ówczesny odpowiednik dzisiejszego ForceIndia, a może nawet gorzej) mistrzowski zespół. Ross pojawił się w Benettonie w 1991roku, pierwsza jego konstrukcja to bolid z 1992, a już w 1994 jego bolid zrobił mistrza. Dorobek moim zdaniem imponujący. Adrian w porównaniu z Rossem nie bardzo ma się czym poszczycić. Już w momencie przejścia Rossa Brawna do Hondy przewidywałem że Honda od 2009 będzie się prezentowała zupełnie inaczej niż dotychczas. Byłem nie raz już za to wyśmiewany, jednak wiedziałem, że ten facet weźmie Japończyków za ryj i zagoni hołotę do solidnej roboty. Honda miała wszystko co potrzeba poza człowiekiem z jajami, który to wszystko poukłada no i oczywiście projektanta, który wie co to bolid F1. Odszedł Nakamoto, wywalili Fry i teraz ten zespół ma wszelkie papiery żeby coś znaczyć. Co do wyników w testach. jeżeli zespół chce mieć dobry wynik, to nie jest konieczne jakieś nadzwyczajne odchudzanie bolidu, wystarczy że podniosą obroty silnika do powiedzmy 18500rpm i już jest mocniejsza jednostka. W czasie testów jest to dozwolone. Co do wyników McLarena też jest możliwe że zdjęli obroty do powiedzmy 1600rpm i nie ma bata żeby Mclaren miał konkurencyjne czasy, nawet jeżeli będzie jeździł na pustym zbiorniku.
12.03.2009 12:01
0
jednak Fry pozostał w zespole :/
12.03.2009 12:05
0
@niedz, @elin - przekonaliście mnie ;) ale co do tych "dzieciaków" w McLarenie - Kovalainen już taki młody nie jest, ma tyle lat co Alonso ;)
12.03.2009 12:06
0
pz0- zgadza się, Nick Fry nie tylko, że pozostaje udziałowcem Brawn GP to również jego dyrektorem generalnym ...
12.03.2009 12:13
0
Kamil6761 nie zgadzam sie z toba tylko w kwesti Mclarena.W jakim celu było by obnizanie obrotow?w celu oszukania konkurencji co do czasow?Czym wieksze obroty tym wieksze przyspieszenie i predkosc a tym samym wiecej danych jak zachowuje sie bolid przy maksymalnych osiągach.Nie chce mi sie wierzyc aby Mc czekał do samego konca z pokazaniem na co bolid naprawde stac.Zasłony dymne kazdy stosuje ale nie wtakim stopniu,tak mi sie wydaje.Problem z bolidem na pewno mają,ale czy az tak powazny aby ich skreslac z pozycji pretendenta na mistrza-Wątpie.Pozdrawiam
12.03.2009 12:14
0
pz0, nie wierzę w zwiększanie lub ograniczanie obrotów, o którym piszesz, a wcześniej ktoś inny przed tobą. Testy nie są po to, aby grać w infantylną gierkę z pozostałymi zespołami, kto kogo oszuka, ale żeby przetestować w bolidzie wszystko, co potrzeba. Jedyny sposób na ukrywanie swojego potencjału, bo głównie o to chodzi, to jeżdżenie z większą ilością paliwa. W ten sposób ukrywa się potencjał i jednocześnie zbiera wartościowe dane. Jeżdżenie z większymi niż dozwolone obrotami lub z zaniżonymi jest bez sensu, ponieważ zebrane w ten sposób dane są mało użyteczne w rozwoju bolidu. Bardziej wierzę w to, że McLaren popełnił jakiś błąd podczas budowy bolidu, aniżeli w to, że cały czas zwodzi pozostałych.
12.03.2009 12:16
0
dick777-o to samo nam chodziło.Pozdr..
12.03.2009 12:26
0
Moze i to Brawn GP na oparach ale 1s... Napewno Brawn GP w tym roku bedzie lepiej sobie radzic niz zeszloroczna HONDA, jestem o tym przekonany. A co do Robcia to mam kawaleczek tekstu:"Kubica nie przywiązuje uwagi do czasów: - Dobrze czuję się w bolidzie - mówił ostatnio. - Zimowe testy zaczęliśmy lepiej niż w zeszłym roku. Nie mieliśmy poważnych problemów, choć w pewnych kwestiach mogłoby być lepiej. Ale pracujemy nad tym i jestem całkiem spokojny o przyszłość - mówił." czyli badzmy spokojni.
12.03.2009 12:32
0
Ja nie twierdzę ze tak jest z obrotami, ja tylko twierdzę że to jest możliwe, zwłaszcza w przypadku BrawnGP (dla pozyskania kasy). Nie muszą to być koniecznie obroty silnika, może wykorzystywali KERS w większym stopniu niż to jest dopuszczalne, może więcej razy zmieniali kąt przedniego skrzydła? Bardziej bezsensowne jest jeżdżenie ze zbyt lekkim bolidem jak to większość sugeruje.Możliwe że McLaren zwyczajnie totalnie zawalił obecną konstrukcję, może popełnili jakiś gruby błąd w ogólnych założeniach. Zauważcie, że McLaren podczas obecnych testów nie robi specjalnie dużo okrążeń 1 dzień 90, 2 dzień 88, 3 dzień 86, dzisiaj na tą chwilę Hamilton znowu ma najmniejszą ilość okrążeń. Inaczej mówiąc forma McLarena jest zupełną niewiadomą.
12.03.2009 12:49
0
racja pz0, HAM jak na razie zrobił dziś trzy razy mniej kółek niż Robert. Myślę, że McLaren raczej nie tnie w ch...a, ale rzeczywiście ma problem z dociskiem tylnej osi.
12.03.2009 13:02
0
Na f1wm jest wywiad z alonso z którego można sie wiele dowiedzieć. Brawn GP jest moim faworytem. I nie pierd... że to tylko testy.
12.03.2009 13:04
0
chodź nie przepadam za MCL to uważam że ściemniają i klasę pokażą na ostatnich testach .Cały ostatni sezon pokazywali się jak są szybcy (na każdych testach) i na pierwszym Gp Bmw pokazało różki dlatego teraz robią swoje bez podnoszenia poprzeczki .i zdradzania osiągów, a tylne skrzydło na pewno w sejfie leży i czeka na ostatni dzień testów
12.03.2009 13:11
0
Hmm, jednak nie sądzę, że czekają ze wszystkim na ostatnią minutę. Powtórzę pytanie za planet-f1: Jaka jest prognoza pogody na przyszły tydzień (w Jerez)? BrawnGP? Stawiam, że będą czarnym koniem 2009
12.03.2009 13:15
0
widać po czasach ogromnre rezerwy innych zespołów poza pierwszym.
12.03.2009 13:49
0
@piotrek74 skoro nowe skrzydło ma generować taki sam docisk, jak stare (z którym testują do tej pory) - skąd te problemy?
12.03.2009 14:04
0
@pz0 "Nie muszą to być koniecznie obroty silnika, może wykorzystywali KERS w większym stopniu niż to jest dopuszczalne, może więcej razy zmieniali kąt przedniego skrzydła" - co do KERS-u to na pewno nieprawda, poniewaz brawn jezdzi oficjalnie bez tego systemu. Nawet gdyby jezdzili na oparach i niedowazonym bolidem to i tak ich czasy sa imponujące o niezawodnosci (sa to pierwsze ich testy) juz nie wspominajac.
12.03.2009 14:08
0
I kto to mówił że to gówno nie tempo???I
12.03.2009 14:46
0
no brawon dla gpbrown, ferrari pozycja ktora jest dla nich Kubica dzieki Bogu juz nie ma usterek moze sobie boliid przygotowac, mclaren zaskakaujaco nisko alentesty testami nikt nie ppkazuje 100% sil.. fajnie ze stawka sie wyruwnuje, oj jeszcze dwa tyyg i bedzie nasze swieto drodzy kibice. pozdro 4 all, Robert BMW do boju !!! wierze w was
12.03.2009 14:49
0
kubica dobrze jeździ
12.03.2009 15:35
0
BMW co rok robi postępy. W zeszłym sezonie postanowili, że wygrają choć jedno GP i tak się stało. W tym chcą zdobyć tytuł mistrza świata - kto wie? Może tak się stanie. A wracając do testów - myślę, że Brawn GP nie będzie liczyło się w walce o pierwsze miejsca. To pewnie tylko taki chwyt reklamowy, aby zdobyć sponsorów. Zadziwia forma McLarena. Nie wiem, czy oni po prostu robią zasłonę dymną, czy naprawdę z ich bolidem jest tak źle...
12.03.2009 15:45
0
tak zeby jeszcze tylko podgrzac atmosfere przed pierwszym wyscigiem ;> http:// www. youtube. com/ watch?v=4pb40zPXeqw
12.03.2009 15:53
0
panicz1992 fajny filmik, żeby tak było podczas GP
12.03.2009 15:58
0
panicz1992- swietny filmik, a masz moze start Roberta, albo chociaz Nicka??
12.03.2009 16:07
0
http:// www. youtube.com/ watch?v=rA4lXqC2pBc&NR=1 tutaj jest filmik z probnymi startami.
12.03.2009 16:17
0
Robert jak na razie jest szósty - Kubica -BMW Sauber F1.09-1:20.740 +1.474 zrobił 102 kółka, prowadzi Barrichello -BGP 001 1:19.266 89 okrażeń
12.03.2009 16:22
0
R. Barrichello szaleje już wykręcił- 1:19.196 !!
12.03.2009 16:25
0
tt16 fajny filmik
12.03.2009 16:29
0
mclaren bardoz slabo
12.03.2009 17:04
0
Sin1818- jeśli TAK napiszesz po wyścigu, to będzie to coś znaczyć, ale po zwykłych testach, to raczej marna ciekawostka ...
12.03.2009 17:14
0
No, ale BrawnGP dali znowu do pieca...
12.03.2009 17:27
0
Rubens zszedł poniżej 1:19.... 1:18.926 :O
12.03.2009 17:35
0
Kazuki Nakajima = Lewis Hamilton w nadchodzacym sezonie .pozdrawiam
12.03.2009 19:12
0
2009-03-12 13:49:14 Shallan> wszyscy wnioskują że mają problem ! , dlaczego nie zakładają nowego?- przecież lepiej sprawdzić go na żywca .Dlatego wnioskuję że jeżdżą pod korek i najlepsze wykręcone czasy im nie zagrażają (długoletnie doświadczenie przemawia za nimi )nie wieżę że tak dali ciała ! Ale chciałbym zobaczyć pana H. miotającego się za peletonem
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się