Poniżej przedstawiamy kolejność startową oraz wagi poszczególnych bolidów przed GP Chin. Jak na razie jedynie Timo Glock został ukarany przesunięciem o pięć pozycji na starcie za wymianę skrzyni biegów po porannym treningu.
poz. | kierowca | zespół | waga |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull | 644,0 kg |
2 | Fernando Alonso | Renault | 637,0 kg |
3. | Mark Webber | Red Bull | 646,5 kg |
4 | Rubens Barrichello | Brawn GP | 661,0 kg |
5. | Jenson Button | Brawn GP | 659,0 kg |
6 | Jarno Trulli | Toyota | 664,5 kg |
7. | Nico Rosberg | Williams | 650,5 kg |
8 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 673,5 kg |
9. | Lewis Hamilton | McLaren | 679,0 kg |
10 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 673,0 kg |
11. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | * 679,0 kg |
12 | Heikki Kovalainen | McLaren | * 697,0 kg |
13. | Felipe Massa | Ferrari | * 690,0 kg |
14 | Kazuki Nakajima | Williams | * 682,7 kg |
15. | Sebastien Bourdais | Toro Rosso | * 690,0 kg |
16 | Nelson Piquet | Renault | * 697,9 kg |
17. | Robert Kubica | BMW Sauber | * 659,0 kg |
18 | Adrian Sutil | Force India | * 648,0 kg |
19. | Timo Glock | Toyota | * 652,0 kg |
20 | Giancarlo Fisichella | Force India | * 679,5 kg |
18.04.2009 12:05
0
No to znowu wygra Brawn GP. I bardzo dobrze a Alonso hahaha
18.04.2009 12:05
0
jutro w shanghai'u ma być caly dzien deszczowo, a przed Robertem wyzwanie zeby wyprzedzic ciezarnych jak najszybciej o ile na formujacym cos sie nie wydarzy hehe ;)
18.04.2009 12:07
0
Czyli potwierdziło się chyba, to co przypuszczano. Najlżejszy Alonso:) Później RB:) BGP dotankowany, o Hamiltonie i Raikonenie już nawet nie mówiąc. Kubica (659,5 kg) ma oznaczać opary, super-miękkie i szybki zjazd, a Heidfeld na maksa i długi pierwszy przejazd?
18.04.2009 12:08
0
Alonso ma bardzo dobrą taktyke imho, jak nie utknie po 1 szybkim pit stopie.
18.04.2009 12:09
0
kondzio i w tym problem ze raczej utknie
18.04.2009 12:10
0
Alonso ma paliwa na 10 kolek, Vettel zjedzie na 14 okrazeniu, webber na 15, brawny 18-19. Zobaczymy czy trafie w dziesiatke ;)
18.04.2009 12:11
0
No i gdzie są teraz ci specjaliści,co skreślali po kwalifikacjach Brawn GP? Wyścig przebiegnie tak jak już mówiłem wcześniej.Gdy pierwsza trójka zjedzie na tankowanie,kierowcy Brawn GP będą mieli kilka okrążeń na wypracowanie sobie przewagi niezbędnej do objęcia prowadzenia.Zwycięstwo Buttonowi lub Barichello może odebrać tylko niespodziewana awaria lub stłuczka w zamieszaniu po starcie.Jeśli do tego nie dojdzie,to nie widzę innej opcji,niż trzecie zwycięstwo teamu Rossa.
18.04.2009 12:11
0
kubica zjedzie gdzies na 18 -22
18.04.2009 12:12
0
6. pees - zapiszę sobie i będę sprawdzał:) Ciekaw jestem tylko czy Robert wyprzedzi kilku na starcie, bo z tym miał swojego czasu największy problem jeśli chodzi o F1..
18.04.2009 12:12
0
Wygląda na to, ze Kubica i Heidfeld mają 2 rózne strategie - Kubica lekki, ma się przebijać go przodu, a Nick po prostu musi dojechać. Przed Kubicą aż do pozycji 7 wszyscy mają znacznie cięższe bolidy
18.04.2009 12:13
0
Chyba,że spadnie deszcz i Heidfeld fuksem wygra ;)
18.04.2009 12:14
0
mantys ok :) to zapisz moj nr gg 1308825 w trakcie wyscigu sie zweryfikuje od razu :)
18.04.2009 12:14
0
Raven89 jak zawsze mądrze prawisz
18.04.2009 12:14
0
Wg innych danych Piquet 697,7 - najcięższy
18.04.2009 12:15
0
10. al_capone - też to zauważyłem - Kubica chcąc coś powalczyć musi na kilku pierwszych kółkach wziąć tych z zatankowanymi bolidami. Inaczej będzie jak w kwalifikacjach. problem tylko w tym, że już widzę jak utknie za jakimś maruderem albo co gorsze przy wyprzedzaniu kraksa i do domu - ale wtedy chociaż zaoszczędzi silnik:P
18.04.2009 12:17
0
wezcie pod uwage strate hamiltona w kwalu, bodajze 2 sekundy z hakiem do czolowki, jesli przod sie sprezy to wyjada tyci za nimi
18.04.2009 12:18
0
Ale Alonso dał czadu!!! on ma paliwa na jakieś 10 kółek. Jeszcze w tym sezonie chyba nikt nie jechał tak lekkim bolidem. RedBulle niewiele więcej. 10 kg paliwa to na tym torze podobno aż 0,4sek. Brawn tradycyjnie cysterny. mamy więc już jasne jak będą wyglądały strategie. Alonso i oba RedBulle startują na miękkich, szybki zjazd i do końca wyścigu będą robić tempo. Nie wiem jak załatwi sprawę Nico. Cała reszta z czołówki pojadą od startu na twardych, a z miękkimi będą walczyli na samym końcu jak tor już będzie solidnie nagumowany, albo jak spadnie deszczyk to nie będą musieli ich wcale używać. Dziwi mnie jednak identyczna waga bolidów BGP. Czy to nie jakaś pomyłka? Przecież nie mogli zaplanować tankowania obu bolidów na tym samym okrążeniu. Czyżby Nick planował jeden postój. Chyba raczej nie, bo na miękkich raczej nie da sie przejechać połowy wyścigu. Kubica startuje z czystej części toru na dokładkę stosunkowo lekką furmanką. Przy odrobinie szczęścia po pierwszym kółku może łyknąć nawet 5-6 kierowców. Nick poza Kowalem (KERS) powinien dać sobie radę z utrzymaniem reszty za plecami. Na czubie interesujące jest jak na pierwszych okrążeniach odjadą RBR i Alonso. W dalszej części wyścigu Brawny powinny ich wszystkich dopaść.
18.04.2009 12:19
0
Nick ma bolid cięższy od Roberta o 20KG, sam waży 10kg mniej, więc ma paliwa około 30kg więcej od Roberta. Chyba Robert jednak startuje na miękkich gumach i pewnie zjedzie po 10-12 kółkach na zmianę i tankowanie. Będzie ciekawie... KOV prawie 700 kg - to jest cysterna:)))
18.04.2009 12:20
0
Raven89 pozornie wygląda, że masz rację, ale start z tego miejsca gdzie się znajdują i biorąc pod uwagę ostatnie słabe ich starty nasuwa mi myśl, że czołówka zdoła dużo uciec wliczając, że Browny pojadą na twardszych a top 3 na miękkich. Wg mnie Browny znajdą się na pudle(przynajmniej jeden), ale nie wygrają. Jeśli zamontują Kubicy KERS, to na starcie ma szanse przebić się w okolice 9-10 i walczyć jak się tylko da, co nie zmienia faktu, że BMW jest najprościej pisząc słabe. Już tylko 20 h i 42 min do wyścigu. GO GO KUBICA :)
18.04.2009 12:20
0
mam nadzieje ze alonso pojdzie na poczatku do przodu i odskoczy brawnom na tyle ze go nie dogonia juz :P ktos musi ich w koncu pokonac (:
18.04.2009 12:22
0
saint77 100000000000000 razy było wałkowane, że bolid Kubicy z nim w środku waży tyle samo co bolid Heidfielda z nim w środku +/- 2 kg na lepszy balast, więc po co znowu mieszasz?
18.04.2009 12:24
0
Saint77 uparciuchu daj sobie juz na wstrzymanie z ta wagą bo pieprzysz bez sensu
18.04.2009 12:24
0
KERS przydałby się mi dopiero w czasie wyścigu. W moim wypadku sytuacja nie jest łatwa. Nie ma pewności co do jego użycia, dopiero później o tym zdecydujemy.” Przypomnijmy, że regulamin mówi, że KERS można wkładać lub wyjmować niemal w każdym momencie podczas weekendu GP. Między kwalifikacjami a wyścigiem przypada to na noc z soboty na niedzielę, kiedy na bolid są nałożone reguły parc ferme. Instalacja lub deinstalacja odbywa się wtedy pod okiem wyznaczonego delegata technicznego FIA.
18.04.2009 12:25
0
kondzio a można zamontować KERS po qwalach ? Skąd takie info??
18.04.2009 12:25
0
19. kondzio - Kubicy KERS-u już założyć chyba nie mogą skoro bolidy są zamknięte.. Czy mylnie interpretuję ten przepis F1 o nietykalności bolidów po Q3?
18.04.2009 12:25
0
Skoro Nick ma bolid cięzszy o 20 kg, to ma paliwa wiecej o te 20 kg. To wynika z minimalnej masy bolidu a nie z masy kierowcy.
18.04.2009 12:25
0
o sory dzieki Kaka200 za info
18.04.2009 12:26
0
kondzio: racja, pomyliłem się..... ale i tak HEI ma więcej paliwa. Zjedzie klika kółek po Kubku...
18.04.2009 12:27
0
mantys jest taka możliwość ;)
18.04.2009 12:29
0
A nie mówiłem!!! Brawn GP na dublet!!! Red Bulle i Alonso (śmiesznie lżejsi) może na początku trochę odjadą, jednak nie wierzę, aby uchronili się przed genialnymi bolidami Rossa. Kubica dość ciekawa strategia. Myślałem, że pod korek, a tu najpierw miękkie oponki. Z drugiej strony dobra decyzja. Pamiętamy przecież Australię. Byleby tylko nie było podobnej kraksy.
18.04.2009 12:29
0
29. kondzio - racja:) chyba niewyspanie po nocnych treningach robi dzisiaj swoje:) to miło by było, gdyby taki KERSIK mu może włożyli, kto wie czy na starcie nie przesunąłby się możliwe najdalej jak można, a później tylko cisnąć do końca. Ale z drugiej strony czy oby KERS tu coś Kubicy daje ekstra w porównaniu z jazdą bez niego..?
18.04.2009 12:31
0
Alonso ma najzejszy bolid w calej satwce.
18.04.2009 12:32
0
19. kondzio - Kubica jedzie bez KERS. mogą mu go zamontować ale dopiero na następny wyścig. Teraz już się tego nie da zrobić. Przede wszystkim nie można już ruszać balastu. Wpakowanie do bolidu dodatkowych 30-40 kg byłoby chore. 10 kg to 0,4 sek, przemyśl jaki miałoby to sens.
18.04.2009 12:33
0
Ja bym obstawiał że pojedzie z KERS nie ma za duzo do stracenia a na tej kilometrowej prostej byłby bardzo użyteczny + lekki bolid . Trzymajmy kciuki
18.04.2009 12:34
0
wszystko pięknie, tylko czy nie jest zbyt optymistyczne założenie, że miękkie opony wytrzymają około 10 kółek. Będzie ciekawy start, potem też zanośi się na thriller. KUB będzie miał ciężko - oby "miszczuniu" Nakajima nie narobił głupot.
18.04.2009 12:34
0
pz0 Przypomnijmy, że regulamin mówi, że KERS można wkładać lub wyjmować niemal w każdym momencie podczas weekendu GP. Między kwalifikacjami a wyścigiem przypada to na noc z soboty na niedzielę, kiedy na bolid są nałożone reguły parc ferme. Instalacja lub deinstalacja odbywa się wtedy pod okiem wyznaczonego delegata technicznego FIA.
18.04.2009 12:35
0
Jeśli Red Bull pojedzie zespołowo, to znaczy Webber "się poświęci" i przyblokuje trochę BGP-y, to Vettelowi i Alonso może udać się odjechać na tyle, że BGP-y nie zdołają znaleźć się przed Vettelem i Alonso po pierwszym pit stopie. Oj, zapowiada się ciekawy wyścig, podobnie jak cały sezon, ponieważ stawka się jeszcze bardziej zacieśniła, nie licząc maruderów w postaci BMW i Force India.
18.04.2009 12:35
0
Wg mnie KUB zacznie wyścig na twardszych oponach. Miękkie mogą nie wytrzymać tylu okrążeń na ile ma paliwa...
18.04.2009 12:39
0
KERS to nieporozumienie. Juz wszyscy od niego uciekają. Kubica testował i mimo wszystko nie zdecydował sie na to cudo. Williams, Brawn, Toyota, RedBull, a nawet STR radzą sobie bez niego doskonale. Kubica też wypadał lepiej od Nicka. Zapomnijcie o tym że KERS coś daje. Ferrari wymyśliło jakąś ściemę że awaryjny. Guzik prawda. KERS jest w najlepszym przypadku mało użyteczny, a jak na moje oko wręcz obniżający osiągi. Kubica na 100% nie pojedzie z KERS. Jeżeli nawet zdecydowaliby się wpakować do bolidu te dodatkowe 30-40kg to balast w bolidzie jest rozłożony pod jazdę bez KERS. Dołożenie KERS w tym momencie oznacza brak możliwości walki chociażby z ForceIndia.
18.04.2009 12:39
0
Alonso hehehehehe, to było do przewidzenia, więc jeden odpada już, zostają Red Bulle i Brawny i długo długo nic, chyba że Toyota się poprawi, reszta za nimi, Rosberg lekki i bez rewelacji, a pozostałe cysterny liczą na deszcz albo SC...co do Kubicy to jest lekki i powinien iść do przodu, ale zamontował bym KERS. Jednak z tego tyłu stawki może się przydać. Warto zauważyć, że Glock jest podobnie zatankowany jak Robert, obaj będą się przesuwać.
18.04.2009 12:40
0
BMW mogło zrobić z ROBERTA cysterne i czekać na jakiś cud w postaci deszczu czy SAFETY CARa :D
18.04.2009 12:40
0
Nie chce byc malkontentem, ale red bull bez kersu i dyfuzora a jakie wyniki...., co sie z bmw dzieje moze ktos madrze to mi wytlumaczy.... ?
18.04.2009 12:40
0
36. Kaka200 - ale balastu juz nie możesz ruszać.
18.04.2009 12:42
0
42. sawekrs - mogę ci wytłumaczyć. BMW trzyma się KERS jak rzep psiego ogona. Kers powoduje POGORSZENIE osiągów bolidu.
18.04.2009 12:42
0
pz0 człowieku małej wiary;) Mogą mu zamontować KERS, balast może mieć ustawiony pod KERS i najważniejsze, gorzej już nie będzie, a KERS daje przewagę w wyścigu szczególnie na starcie, więc co ma do stracenia?
18.04.2009 12:44
0
jeśli nie można ruszać balastu to faktycznie jedzie bez KERS, tak czy siak patrząc na kierowców przed nim i ich formę + ich poteżne zatankowanie + ich nic nie lepsze bolidy od BMW = Kubica powinien po 1 kółku być już 10-ty
18.04.2009 12:44
0
tylko pierwsza 10 jest zamknieta w padoku reszta moze robic co chce
18.04.2009 12:45
0
kondzio, w piątek Robert osiągał z KERSem tragiczne czasy, więc jazda w całym wyścigu z tym g..nem, to poroniony pomysł.
18.04.2009 12:47
0
dick777 treningi też niewiele mówią o potencjale bolidu, to tylko przymiarki do ustawień. Wg mnie nawet jeśli ma to spaprać wyścig powinien przejechać choć jeden cały z KERS-em, a gorzej jak 17 i tak nie powinien być :)
18.04.2009 12:49
0
kondzio, to już lepiej, żeby tego wyścigu, który i tak jest stracony, nie pojechał w ogóle i zaoszczędził silnik na późniejsze wyścigi.
18.04.2009 12:52
0
45. kondzio - mogę się mylić, ale balastu już chyba nie można ruszać. Co ma do stracenia. Niewiele poza szybszym zużyciem opon i większym ślizganiem w zakrętach. W tym sezonie najważniejsze w bolidzie są opony. Kto dba o opony ten wygrywa. Podobno najdelikatniejsze dla opon są bolidy BGP. Popatrz jak pięknie szmatławiło opony Ferrari z KERS. Właśnie chyba do tej pory Ferrari było pod tym względem najgorsze. I co? Ferrari ma jakieś wyniki? Nie ma sensu wkładać KERS. To co zyskasz na tej jednej prostej natychmiast stracisz w zakrętach. Alonso miał KERS. Oglądałem wiele razy jego kilka walk z innymi kierowcami. Owszem. potrafił przytrzymać ich za plecami, ale co z tego jak na zakrętach bardzo dużo tracił. Alonso to nie półgłówek, wiedział co robi pozbywając się tego koszmarnie drogiego systemu. Nie był w stanie obronić się w zakrętach. Pogorszenie balansu jest na tyle duże że w zakrętach nie był w stanie utrzymać optymalnej linii, albo był dużo wolniejszy. Czasy okrążeń budujesz w zakrętach, a nie na prostej. Szkoda że pokazują Vmax na prostej a nie pokazują jej w zakrętach, różnica jednak wygląda na naprawdę dużą. Kers nie pomógł nikomu nawet w Bahrajnie, a tamten tor wydawał sie lepszy do wykorzystania KERS.
18.04.2009 12:53
0
Żeby tylko przebił się przez tego dziada Piqeta i Kovala (też dziada). Bo może być nieciekawie
18.04.2009 12:54
0
Możliwe, że macie rację, ale dobrze pozbierać dane na przyszły sezon gdzie KERS będzie obowiązkowy :)
18.04.2009 12:54
0
Sprawdziłem prognozę pogody - na jutro w Szanghaju zapowiedziany jest deszcz. Czyżby Nick farciarz miał być znowu drugi?
18.04.2009 12:54
0
W wyścigu i tak może jeszcze wiele osiągnąć. Trulli pokazał w Australii że przy starcie z boksów można nawet zapudłować. Wyścig do momentu minięcia linii mety nie jest stracony.
18.04.2009 12:55
0
Z pierwszej piątki najlepszą taktykę ma Alonso. Ma gdzieś paliwa na 10 okrążeń. Podczas gdy cała pierwsza piątka będzie jechać na oponach super-miękkich to Alonso jest w idealnej sytuacji, ponieważ te opony nie wytrzymają według mnie nawet 10 okrążeń i ci co będą zaczynać od tej mieszanki to zjadą już po 8 okrążeniach.Przypomnijcie sobie jak było w Australii.
18.04.2009 12:55
0
Sutil łyknie wszystkich na starcie :P
18.04.2009 12:58
0
Mając na uwadze fakt, że ten tor jest dość szeroki, to raczej nie będzie problemu "utknięcia" za jakąś cysterną. Zwłaszcza na prostych. Ale czy różnica wagi rzędu 20-25 kg da aż tak wielką przewagę?
18.04.2009 13:06
0
@ pz0 Problem w tym, że tak naprawdę nie mamy podstaw do stwierdzeń czy w przypadku Roberta KERS jest korzystny czy nie na tym torze. Jak dla mnie przekombinowali - po co korzystali z niego cały piątek skoro nie widzieli czy go użyją. Tylko stracili czas, który w 3 treningu nie byli w stanie najwyraźniej nadrobić. Ciekaw jestem jakie odczucia miał Robert po tym ostatnim treningu na temat słuszności podjętej decyzji o rezygnacji z KERS.
18.04.2009 13:06
0
Bmw chyba wymysliło, że RK wystartuje na miękkich oponach i wykorzystując lżejszy bolid łyknie na starcie ze trzy cztery samochody, o ile oczywiście nic sie nie wydarzy na starcie.... Oby Sutil nie dobrał się do tyłka Robertowi bo jest troche lżejszy, ale licze, że Force India ma jednak mniejszy potencjał. W okolicach 17 okr. zjedzie na PitStop po lepsze twardsze opony i konsekwentnie bedzie kręcił kółka tak jak potrafi najlepiej, żeby zebrać chociaż punkcik. No chyba, że rzeczywiście spadnie deszcz - oby, bo to jedyna szansa na lepszą pozycję.
18.04.2009 13:13
0
59. masaj - to że bez sensu było jechać oba treningi piątkowe z KERS to pisałem już wczoraj. Kubica często długo nie może ustawić bolidu, więc czas był bezcenny. Nie ma co teraz gdybać, trzeba coś pokazać w tej sytuacji jaka jest. My tu ciągle o Kubicy, a zapowiada się pasjonująca walka w czołówce. McLaren i Renault powoli wracają do gry, RedBull pokazał pazury, Brawn będzie musiał nadrabiać, zwłaszcza że start nie jest ich mocną stroną, Rosberg nie jest na straconej pozycji. Będzie się działo. Mam nadzieję że nie będzie deszczu.
18.04.2009 13:13
0
Warto wspomniec, ze waga tych bolidow od 10 do 20 miejsca, to waga ZADEKLAROWANA. Nie jest powiedziane, ze beda miec dokladnie tyle paliwa. I teraz pomyslcie sobie, ze pierwsze 10 bolidow straci po 2 kolka(wyjazdowe i rozgrzewkowe), a inni ( w tym Kub) zatankuja tyle paliwa, ile chca mec w wyscigu, wezma pod uwage te 2 kolka na pewno. A jutro ma byc deszcz...jutro trzeba ogladac F1, a nie KUB, bo sadze, ze moze byc powtorka z 2006 i 2007:)
18.04.2009 13:15
0
MOIM zdaniem ta taktyka dla roberta jest ZŁA dlatego ze patrząc na reszte stawki Robert nie jest ani lekko zatankowany zeby sie skutecznie przebijac (tak jak to robil Hamilton w zeszlym sezonie) ani nie jest mocno zatankowany zeby liczyc na deszcz albo SC (tak jak Nick w Malezji) On jest poprostu srednmia zatankowany ale moze jest w tym jakis głebszy pomysl SIE OKAŻE jutro
18.04.2009 13:19
0
Saint77-każde 10 kg paliwa to podobno 0.4s na tym torze...a co do taktyki uważam że powinni go zatankować albo lżej albo mocniej...obecna taktyka wydaje mi się oczywistym podejściem do deszczowego wyścigu założą mu twarde gumy powyprzedza bo ma lżejszy bolid a później deszczyk i jazda na pudło:D
18.04.2009 13:20
0
>> pz0 Chyba w BMW mają jakieś dziwne rozwiązania bo nigdy nie mogli szybko ustawić bolidu. Ja bym chciał zobaczyć jak by się Robert przechechał Brownem albo RBR i co by wtedy pokazal i powiedział. A deszcz też nas nie ratuje - jak zdupczony balans to w deszczu rónice są większe niż na sucho ...
18.04.2009 13:21
0
51. pz0 - Bahrajnie? Chyba oglądamy inną serie wyscigów :P ale zgadzam się że KERS to chwyt marketingowy F1 i najbardziej smiesza mnie "problemy techniczne" ferrari :P oczywiscie mieli jakis wybuch aku itd ale w zeszlym roku mieli powazniejsze usterki zwiazane ze swiatelkami w boksie zamiast lizaka i co? Zostały światełka :P zrezygnowali z KERSa bo jest nieprzydatny - fajny na starcie, na prostej i przy obronie pozycji ale beznadziejny w zakretach gdzie naprawde buduje sie przewage. No i problemy z oponami. Wg mnie debilny przepis z tymi oponami - czemu ma to służyć ze trzeba jezdzic z dwoma kompletami roznymi? Przeciez to dodatkowo zwieksza koszty i pogarsza osiagi bolidów - powinni wszyscy miec takie same opony i problem z glowy - i taniej by wyszlo bo na pewno znalazl by sie w Chinach ktos kto by jechał tylko na jeden stop (bo twarde opony by wytrzymaly ten dystans). Przy obecnym przepisie to niemozliwe bo miekkie opony bardzo szybko sie zuzywają.
18.04.2009 13:22
0
nie wierze w to, że ktokolwiek pojedzie 17 kółek na tych super miękkich gumach... jak dla mnie max 12... za dużo paliwa mu wlali..
18.04.2009 13:22
0
a skąd wiesz w którym momencie spadnie deszcz i czy w ogóle spadnie
18.04.2009 13:23
0
Ja myślę, że KERS nie jest zły sam w sobie. Powinni tylko zwiększyć minimalną masę bolidu, żeby nie kolidował z balansem a przy okazji zrównać nieco szanse dla cięższych kierowców. Może by Małysza przekwalifikować :)
18.04.2009 13:26
0
Trochę dziwna ta strategia, myślałem, że Robcio będzie jechał na 3 pit stopy bardzo lekkim bolidem, żeby dużo nadrobić na tych miękkich oponach, bo i tak nie da się za długo na nich jechać, a tu w sumie normalnie zatankowany bolid, no zobaczymy, może popada i będzie ciekawie
18.04.2009 13:27
0
66. Mithrindil - przepraszam, nieco się rozpędziłem. Oczywiście chodziło mi o Malezję :)
18.04.2009 13:28
0
@Trubek - aktualna prognoza pogody na jutro w rejonie Szanghaju: w godzinach 12 - 18 spodziewane opady deszczu około 4,9mm:))) he.. he...... Pewnie to tylko prognoza, ale różnie być może. Jaka jest różnica czasowa? +5 godzin?
18.04.2009 13:29
0
69. Yotomeczek - zgadzam sie - podniesienie masy bolidy wyrównalo by troche szanse i mozliwosci korzystania z KERS. Swoja droga - mogliby tez wydluzyc troche czas korzystania z KERSa, wtedy by dawało to większą przewagę - na obecną sytuacje KERS jest niemal kompletnie nieprzydatny. RBR nie ma ani dyfra ani KERSa i swietnie jezdzi od poczatku sezonu.
18.04.2009 13:29
0
Alonso ma lekki bolid i z pewnością założy miękkie opony na start. Z miejsca weźnie Vettela, tylko będzie szybki zjazd do boksu. Ale po starcie będzie pierwszy.
18.04.2009 13:30
0
Narzekacie na ten KERS, a McLareny korzystają z niego i o jakiś większych rozterkach z nim związanych nie mają. A odnoście tej zadeklarowanej ilości paliwa zawodników którzy nie dostali się do Q3 - czy na pewno nie muszą się tego trzymać? Trochę to dziwne, ponieważ zawodnicy z początku drugiej dziesiątki mają w ten sposób przewagę nad zawodnikami z końca pierwszej dziesiątki - znając ich wagę mogą lepiej dostosować strategię swoją.
18.04.2009 13:36
0
Najgorsze jest to że sytuacja prawdopodobnie powtórzy sie w Bahrajnie. Piqet dostanie nowe części Toro Roso ma mieć części podobne do Red Bula a BMW ma niezawodność (i to nie bardzo)
18.04.2009 13:41
0
Ja myślę, że Robert ma dobrą strategie, bo kilku zawodników których ma z przodu mają więcej paliwa i będzie ich brał na tej długiej prostej
18.04.2009 13:41
0
Bardzo ciekawy wywiad z Kubicą >>> f1. sport. pl/Artykul.82+M57bdaddfd81.0.html
18.04.2009 13:44
0
Wydaj mi się że silnik BMW odstaje od reszty. Coś jest nie tak.
18.04.2009 13:47
0
Czy Wy czytacie wpisy innych? Powielacie opinie
18.04.2009 13:57
0
@masaj: czytałem wywiad, zdaje się, że Robert jest zwolennikiem KERS i od Hiszpanii będzie pewnie miał go już w każdym wyścigu.... zobaczymy co z tego wyniknie. Ja raczej wątpię, aby to wniosło jakieś pozytywy, chyba że magicy z BMW naprawdę odchudzą auto o dobre 15 kg.....
18.04.2009 14:14
0
@saint77 Jakby zapytać Roberta przed dzisiejszym treningiem pewnie wypowiedziałby się w innym tonie o KERS - chyba był naprawdę mocno przekonany, że problemy z prowadzeniem bolidu które napotkał na dwóch pierwszych treningach to głownie zasługa KERSu, i stąd ta dość ryzykowna dzisiejsza decyzja rezygnacji z niego. A wyszło na to, że w ten weekend KERS chyba bardziej mu pomagał niż przeszkadzał.
18.04.2009 14:15
0
Skoro Robert jest zwolennikiem KERS i tak zabiega, żeby go używać to chyba coś w tym jest.
18.04.2009 14:19
0
Ten wywiad pokazuje, że cały czas jest ten sam problem, z którym inżynierowie BMW nie potrafią sobie poradzić, czyli takie zaprojektowanie bolidu, aby dał się łatwo zbalansować. Widać dla nich to nierozwiązywalny problem. Ten team nie ma żadnej przyszłości. W następnym sezonie zajmą miejsce Force India.
18.04.2009 14:22
0
@dick777 To jest chyba najbardziej niepokojące. Mieli budować nowy bolid a wygląda na to, że przypomina stary.
18.04.2009 14:24
0
Oj bedzie ciekawei jutro w walce o podium bo moim zdaniem pierwsza 6 bardzo wyrównana. pirwsze 3 bolidy lekkie a z kolei Bwawny i Trulli z toyoty duzo bardziej dotankowani więc pewnie na początku wystartują na twardych oponach.
18.04.2009 14:31
0
Moim zdaniem KUB będzie lekko zatankowany i pojedzie na miękkich oponach, dzięki czemu, może coś zyska na starcie. Po 5 kółku zjedzie do pitstopu, zaleją go pod korek, zmienią gumy na twarde i tak pojedzie już do końca.
18.04.2009 14:53
0
Taka stwategia nie wypali, bo jak by go tak zatankowali to by robił czasy o kilka sekund gorsze na okrążeniu i jak wszyscy by byli po pierwszym zjeździe do boksów Kubica był by jednym z ostatnim jak nie ostatnim.
18.04.2009 15:01
0
@mrd - czyli według Ciebie Kubica musialby przejechac 51 okrazen na jednym sestawie opon - to jest nierealne bo pewnie by nie wytrzymały a poza tym tyle paliwa na pewno sie nie zmiesci... Robert ma palwia na jakies 20 okrazen wiec pewnie ruszy na twardych...
18.04.2009 15:21
0
@ mrd - przecież wiadomo jak jest zatankowany (i to wcale nie tak malo) ...
18.04.2009 15:30
0
Kiedy w końcu BMW zacznie pracować dla Roberta? Jak Nick testował w Malezji w 1 treningu jazdę bez KERS to w 2 treningu wymontowali mu baterię a decyzję czy używać KERS czy nie podjęto w sobotę rano posiadając już dane z obu pakietów. Natomiast o Roberta Niemcy nie zadbali, zwlekali z decyzją o wyjęciu KERS do ostatniej chwili kiedy nie było czasu na nowe ustawienia. I jeszcze w Q1 wypuścili go za wcześnie. Skandal!!!
18.04.2009 15:31
0
Może BMW liczy na deszcz, Robert pojedzie na twardych, zmieni na twarde i będą liczyć że przed końcem zacznie padać i nie trza będzie zakładać miękkich?
18.04.2009 15:34
0
No i w Malezji kiedy podjęli decyzję o użyciu KERS przez Heidfelda, w 3 treningu tylko poprawili ustawienia zastosowane w 1 treningu. Robert w Chinach wszystko zaczynał od zera.
18.04.2009 15:37
0
patrzyłem na pogoda onet.pl - będzie 4.1mm deszczu, wyścig może być cały w deszczu, gdyż w Szanghaju będzie lało do poniedziałku
18.04.2009 15:40
0
punktowane miejsce dla RK - nierealne...
18.04.2009 15:41
0
Moim zdaniem KERS nie daje wiele, a przynajmniej nie wszystkim. Co innego dyfuzor i jeśli BMW chce wrócić do czołówki to niech pracuje nad dyfuzorem, a nie eksperymentuje z KERSem. Taktyka dla Roberta dziwna. Chyba ze przewidzieli deszcz z dokładnością co do okrążenia :P Ale ja będę się skupiał na śledzeniu walki o zwycięstwo. Jak nie będzie niespodzianek natury losowej to pewnie wygra Brawn. Zwróćcie uwagę że Barrichello ma cięższy bolid od Buttona i wyższą pozycje, więc moze zmiana lidera w BrawnGP :)
18.04.2009 15:42
0
robert wygra:d Xd
18.04.2009 15:43
0
a Ja panowie myśle że robert bedzie walczył o punkty...........jutro pogadamy
18.04.2009 15:48
0
Znając już wagę bolidów typuję że w normalnych warunkach powinien wygrać Button a o 2 miejsce powinni powalczyć Barrichello i Trulli. Szczęśliwy zbieg okoliczności może dać zwycięstwo Heidfeldowi a punkty Kubicy. Wprawdzie w GP Australii Trulli był na podium startując z pit line ale posiadał dobrze ustwione auto. Ale tor jest szeroki i trudno będzie o SC. Modle się o deszcz
18.04.2009 15:51
0
@japonia55 a Ja się boję, że jak szybko nie wyklaruje się jakaś szansa na punkty, to Robert zacznie oszczędzać silnik i walki nie będzie.
18.04.2009 15:52
0
Jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie: BMW i Force India to jedyne teamy co nie miały nikogo w 10. Ale F I nie startuje z ostatniej linii, dzięki karze dla Glocka Sutil jest 18 i może tę świetną pozycję startową wykorzystać :D. A Heidfeld ma takiego farta, ze może być na podium :P
18.04.2009 15:55
0
Kovalainen i Massa mają najbardziej zatankowane bolidy... Widac ze chca tu zdobyc punnkty :) Co do mario547 to deszcz mile widziany ale w dobrym momencie. A jezeli chodzi o SC to wyjechac moze:) Ciasne są zakręty w 1 sektorze, tylko ze predkosc jest tam mala, ale od razu po starcie moze byc ciekawie. Mysle ze Vettel spowolni Alonso na starcie aby Webber mogł go wyprzedzic. Moze byc tutaj dublet Red Bulla, jak Webber dotrzyma kroku Vettelowi, o Vettela sie nie boje bo ma nerwy ze stali, pokazał to w 2 czesci kwalifikacji :) Wyscig bedzie ciekawy xD
18.04.2009 15:56
0
Widze że wielu: Kovalainen Pique Massa i gagatek Bourdais mają wyraźnie tektykę na deszcz bo przejechanie połowy dystensu na supermiękkiej gumie jest niemożliwe. A jazda w suchych warunkach z tak długim stintem będzie przynosił wiele strat z powodu degradacji opon i wagi bolidu zwłaszcza w szybkich łukach.
18.04.2009 16:16
0
Optymistyczny wariant dla Roberta jest taki że na starcie łyka dwóch tankowców przed sobą. A potym gdyby zaczynał drugą turę postojów pojawił sie SC. Neutralizacja po 1 stincie nie byłaby tak dobra dla Polaka gdyż kilku kierowców będzie tankować wcześniej. Kubica chyba tankował będzie na 16 kółku albo wcześniej jeśli będzie dużo tracił za kamikadze Nakajimą.
18.04.2009 16:23
0
masaj ..spokojnie spokojnie,Robert i jego BMW spisują sie fatalnie w kwali. ale w wyścigu w drugiej cześci szczególnie Robert bedzie mocny i kto wie czy scenariusz z GP Aust. nie bedzie podobny..tylko żeby udało sie chłopakowi wyprzedzić kogoś w pierwszych okr.
18.04.2009 16:25
0
jawiemwszystko zgadzam sie z tobą jeśli będzie padać po 22 okrążeniu to farciarz Heidfeld może nawt wygrać ale jeśli po 25 to większe szanse mają Kovalainen i Massa
18.04.2009 16:33
0
panowie..jak bedzie padać to scenariusz może być różny,to szanse na wygranie może mieć każdy.. oczywiście jak będzie często pojawiać sie SC to bdb dla Roberta bo może powalczyć o ważne punkty dla niego
18.04.2009 16:39
0
myślałem że doleją mu więcej paliwa
18.04.2009 16:43
0
jak będzie padać to przez cały wyścig i prawdopodobnie zacznie przed.....
18.04.2009 16:43
0
mario547 ja myślę że Heidfeld nie wygra nawet jak wyscig "ułoży sie dla niego". Chyba są jakieś limity szczęścia :) Heidfeld je wkrótce wyczerpie, tak jak Raikkonen wyczerpał kiedyś limit pecha.
18.04.2009 16:45
0
Po mojemu il okrąż do pita: Vet(12) Alon(9) Web(13) Bar(18) But(17) Tru(19) Ros(14) Rai(23) Ham(25) Bue(22), Hei(25) Koval(31) Mas(29) Glock(15) Nakaj(26) Bourdais (29) Piquet(32) Kubica (17) Suti (13) Fisic (25). Czyli najpierw Alonso , potem całe Red Bull, zjedzie najszybciej, Kubica po 17, Heidf po około 25, a Massa, Bourdais, Piquet i Koval najpóźniej. Z czołówki dotankowani Raikonen i Hamilton.
18.04.2009 16:51
0
leo_ hehe ja mam wyliczenia o jedno kółko więcej dla każdego. Deszcz podczas CAŁEGO wyścigu to nie najgorsza sprawa. Ale z tych wyliczeń wynika że do punktów trudno będzie sie wbić komuś spoza czołowej dziewiątki kwalifikacji chyba że ktoś z tej dziewiątki poełni bląd, będzie SC lub zmienne opady. Choć przy tylu niewiadomych nawet ciężko jest sie bawić w typowania, ale coś mi podpowiada nie wiem czemu że wygra Barrichello.
18.04.2009 16:55
0
No to - jawiemwszystko- mamy prawie tak samo. Na F1 wm podają jakieś zawyżone ilości kółek -o jakieś 4.
18.04.2009 16:56
0
Oczywiście , ilości podane są orientacyjne.
18.04.2009 17:07
0
dick777 balans & dyfuzory, bo BMWrak prawdopodobnie najbradziej ze stawki "odpicował" swoja bateryjkę.... ale nie bolid.....podziwiam niemiecką precyzję, ale nie refleks i spontan
18.04.2009 17:10
0
Tak realnie to BMW jest słabe w tej chwili i jeśli ktoś wierzy w cuda - pudło dla HEI-a to gratuluję samopoczucia. Inni kieowcy będa pewnie przepuszczać Niemca, a nie tak jak ostatnio w Malezji łykać jak Francuzi ostrygi. Button jest poza zasięgiem mimo, iż forma RBR - rewelacja. Sądze, że Alonso straci pozycję po 1 pit-stopie tak jak w Hiszpanii, szkoda..
18.04.2009 17:15
0
Wydaje się że czołówka+Kubica??, Sutil, Glock, Rosberg zacznie wyścig na s-miekkich także może się okazać że po 9-10 okr te opony nie bedą nadawaly sie do jazdy i być może będziemy mieli nieco szybsze zjazdy do pit ale to już tylko moje przypuszczenia
18.04.2009 17:15
0
Chciałam powiedzieć , że bardzo mi przykro... z tego powodu ,że co niektórzy użytkownicy nie wiedzą co pisać (chodzi mi w tym przypadku o ALONSO) np. zachwycają się 2 pozycją ,ale gdy zostanie ujawniona ilość paliwa w bolidach ,ukazują się komentarze typu ;'Alonso hehehehehe, to było do przewidzenia, więc jeden odpada już" . Dla kogoś to jest może śmieszne ale na pewno nie dla mnie , więc bardzo proszę szanujmy imię kierowców i własne .A pro po tej małej ilości paliwa u ALONSO może się sprawdzić , jeżeli taktyka Renault będzie dobra , jutro sie wszystkiego się dowiemy. Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
18.04.2009 17:47
0
Podziwiam tych wszystkich, którzy widzą jutro Roberta na podium, a w najgorszym przypadku na punktowanym miejscu. Też jestem z natury optymistą, ale mój optymizm ma swoje granice i widzę punkty tylko w przypadku dużego zamieszania na torze, deszczu i niebywałego szczęścia.
18.04.2009 18:20
0
Ja mimo wszystko wierzę,że uda mu się zdobyć pierwsze punkty. Podium? Chyba jest za daleko.
18.04.2009 18:51
0
Kubica ma przed soba samych ciezkich... Ale i tak mu beda uciekac takimi cysternami bo BMW "jest" przecierz na czele stawki :D
18.04.2009 19:19
0
ja mysle ze wiekszosc kierowcow wystartuje na s-miekkich gumach
18.04.2009 19:22
0
Renault ma dobrą strategię: Alonso zjeżdża pierwszy na pita a Piquet sie rozwala zaraz jak Alonso powróci na tor. Potem zjeżdża cała reszta i Alonso prowadzi z przewagą 30s. Bez problemów po 2 pit stopie utrzymuje swoją pozycje spokojnie wygrywając wyścig. Pamiętacie Singapur?
18.04.2009 19:33
0
Co do Fernando to moim zdaniem ich strategia jest dobra, ale w przypadku, gdy nie będzie padać co jest raczej mało prawdopodobne według prognoz.Alonso powinien wyjechać na super-miękkich i szybko zjechać na pit lane w końcu te opony raczej nie wytrzymają więcej jak 10-12 kółek.Przynajmniej ja tak myślę
18.04.2009 19:45
0
Ciekawe jak jutro pojedzie Ferdek. Ile zaslugi w tej drugiej pozycji przez wage bolidu, a ile przez prowizoryczny dyfuzor. Choc z drugiej strony liczy sie wynik koncowy. Kubica minimalne szanse na zapunktowanie, teraz to juz ruletka z ustawieniami i pogoda bo w normalnej walce szkoda gadac. Zreszta najpierw sie trzeba pomodlic, zeby wyjechal z pierwszych lukow, bo z ta przyczepnoscia jak bedzie kraksa to ma marne szanse wyminac przeszkody. Chyba tylko Koval bylby wiekszym pechowcem niz RK gdyby sie wylozyl na poczatku.
18.04.2009 19:49
0
A moim zdaniem Fernando szybko spadnie gdzieś pod koniec 10tki i już do trójki nie wjedzie. Chyba że coś się wydarzy. Żeby wygrać trzeba mieć troche więcej paliwa. Button trochę zawalił kwalifikacje i chyba tylko to moze pocieszać Alonso. Jeśli nie wiecie na jakiej podstawie sądze ze Jenson zawalił to wyjaśniam. Mógł byc 3, przed Weberem, bo on miał 0,06s nad Barrichello, który był cięzszy od Buttona o jakieś 3kg, czyli wg. przelicznika 0,3 - 0,4s czy coś takiego.
18.04.2009 20:09
0
nie doceniacie vettela w tm sezonie jeszcze zamiesza a robert jutro na sto procent zajedzie wysoko -uratuje go dobra taktyka -oby samochod nie zawodl
18.04.2009 20:17
0
pinkb... masz racje. zgadzam sie z tobą w 100procentach że wszyscy mówią i piszą o faworytach a nikt nie pisze o bardzo dobrym kierowcy jakim jest VETTEL
18.04.2009 20:35
0
jezeli bedzie padac to moze duzo dziac sie w 1 zakrecie i na 1 okrazeniu i w sumie w takich warunkach dobdze jest jechac jako pierwszy albo na koncu stawki - tylko z tych dwoch punktow mozna "kontrolowac" wszystkich kierowcow
18.04.2009 21:06
0
zadnego deszczu nie bedzie a najlepsza taktyka vettelai webber na podium
18.04.2009 21:27
0
Dla 130.: Shanghai Weather Tomorrow: Cloudy skies early. A few showers developing later in the day. Chance of rain 50%.
18.04.2009 21:36
0
shower to nie desz, przejściówki sobie poradzą idelnie z taką mrzawką. Przy 50% szansie na deszcz, nie sądzę, żeby spadł taki, który by solidnie zamieszał w wyścigu.. Trzymam kciuki aby Robert nie utknął na długo za cięższymi samochodami, jak szybko awansuje parę pozycji, to później może mu pójśc nieźle, moze nawet dojedzie na punktowanej pozycji.. No i osobiście wątpię w deszcz i generalnie ogarnia mnie smutek z powodu początku tego sezonu.. A tak na niego czekałem..
18.04.2009 22:02
0
Nie sądzicie, że jesteśmy w niewoli paru mitów na temat F1, z których podstawowym jest genialna jazda Roberta po mokrym?
18.04.2009 22:09
0
Sądząc po wadze bolidu Heikkiego, to trzyma w nim teściową z efektem jo-jo
18.04.2009 22:27
0
gdyby Robert miał porządną ekipę to było by ok jak narazie to tylko z nim eksperymentują w gp australii miał całkiem niezłe autko i dobre wyniki ( niestety kraksa ) gp malezji wymienili na wyścig silnik i niestety KLAPA a teraz wrzucili mu kers kiedy nie miał jeszcze czasu na testowanie
19.04.2009 00:00
0
133. nolte, Nie słyszałem o takim micie żeby Kubica jeździł genialnie na deszczu. Natomiast słyszałem i widziałem że radzi sobie nieźle;)
19.04.2009 01:11
0
z doswiadczenia wiem ze bedzie bardzo ale to bardzo trudno na punkty dka kub, ale ide juz spac bo zapowiada sie ciekawy wyscig
19.04.2009 07:13
0
Jak bedzie padac to kubica musi uważa aby nie wypaś z toru i mogą byc punkty dosyc spore
19.04.2009 07:48
0
a Shanghaju pada lekki deszcz w tej chwili, szkoda że nie po jakichś 15 kółkach
19.04.2009 08:08
0
Akurat lekki deszcz, który pada przez cały wyścig to nikogo nie urządza, ani nikomu nie przeszkadza. Może najlepiej będą mieli ci z czuba. Choć z drugiej strony ich taktyka weźmie w łeb, bo mieli najpierw jeździć na oparach na miękich oponach, a tu nic ze strategii oponowej nie wyjdzie.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się