Wszystkie zespoły koncentrują swoją uwagę na wyzwaniu jakie czeka je w tegorocznych Mistrzostwach Świata Formuły 1. Inżynierowie zespołu BMW Sauber przed pierwszym europejskim wyścigiem sezonu, GP Hiszpanii, pracują na pełnych obrotach, aby dostarczyć kierowcom nowy pakiet rozwojowy F1.09, który miejmy nadzieję poprawi formę bolidu, który miał przecież walczyć o mistrzostwo świata.
Robert Kubica„Czekam z niecierpliwością na wyścig w Barcelonie. Po serii czterech zaoceanicznych wyścigów Formuła 1 wraca do Europy, z czego jestem bardzo zadowolony. Jako, że wszystkie zespoły testowały w Barcelonie, spodziewam się, że cała stawka będzie bardzo blisko siebie, nawet bliżej niż do tej pory. Przywieziemy nowy pakiet aerodynamiczny i mamy nadzieję, że poprawimy się znacząco w porównaniu do naszej ostatniej formy, jako że naszym celem jest zmniejszenie przewagi czołowych zespołów.”
„Tor jest przyjemny do jazdy i całkiem wymagający. Jest tam kilka szybkich zakrętów, kilka wolnych i nawrót, który wymaga bardzo mocnego dohamowania. Jako, że przejechaliśmy tu wiele kilometrów, myślę, że moglibyśmy tutaj jeździć z zamkniętymi oczami.”
Nick Heidfeld
„Znamy tor w Barcelonie jak własną kieszeń, gdyż wiele tutaj testujemy. Byłem na tym torze tak wiele razy. Ostatnio, w ubiegłym roku mieliśmy 16 dni testowych w Barcelonie. W tym roku mieliśmy cztery dni w marcu, po dwa na każdego z kierowców i nie będzie już więcej. Barcelona jest zdradliwym torem do jazdy ponieważ prezentuje różne wyzwania, a tor jest bardzo wrażliwy na zmiany temperatury. Jeżeli wiatr, temperatura czy poziom przyczepności delikatnie się zmieni, ustawiania które przed chwilą były dobre są już złe.”
„Jak wszyscy w zespole, również liczę na nasz poprawiony pakiet aerodynamiczny. Zespół włożył niesamowitą ilość energii, aby spróbować zmniejszyć stratę do liderów. Mam nadzieję, że w Barcelonie będziemy się raczej lepiej spisywać przeciwko naszym konkurentom, ale ciężko to przewidzieć, jako że wszystkie zespoły przywiozą ulepszone w różnym stopniu pakiety na pierwszy wyścig europejskiej części sezonu.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Grand Prix Hiszpanii sygnalizuje początek europejskiej części sezonu po czterech zaoceanicznych wyścigach. Tradycyjnie to coś w rodzaju drugiego startu sezonu.”
„Dla zespołu BMW Sauber to oznacza coś więcej w tym roku, jako że nie możemy być zadowoleni z pierwszych czterech wyścigów sezonu. Po pozytywnych testach zimowych, wszyscy w BMW Sauber F1 Team spodziewali się innego początku. Bolid nie jest wystarczająco szybki, a my zdobyliśmy tylko jedno podium- drugie miejsce Nicka Heidfelda w Malezji.”
„Podchodzimy do tego wyzwania w pozytywny sposób i intensywnie pracujemy w Monachium i Hinwil, aby przywrócić nam starą formę. W Barcelonie będziemy mieli rozległy pakiet rozwojowy koncentrujący się na aerodynamice i już pracujemy nad następnymi poprawkami, które zostaną wdrożone w ciągu sezonu.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Mimo, że zespoły bardzo dobrze znają tor w Barcelonie z testów jakie tutaj przeprowadzały, obiekt w Barcelonie ciągle przedstawia nowe wyzwanie. Problemem jest to, że warunki na torze mogę się zmienić bardzo szybko, a wiatr ma ogromny wpływ na prowadzenie bolidu w zakrętach.”
„W Barcelonie będziemy mieli rozległy, poprawiony pakiet F1.09, który złożyliśmy na początek europejskiej części sezonu. Sekcja nosa, bardziej podcięte boczne profile oraz tylne skrzydło są zupełnie nowe. Dodatkowo modyfikacje zostały wprowadzone w przednim skrzydle, pokrywie silnika i podwoziu. Liczymy na to, że te poprawki znacząco poprawią nasze czasy okrążeń.”
„Oczywiście, zdajemy sobie sprawę, że inne zespoły także będą miały modyfikacje w swoich bolidach w Barcelonie. Niemniej, spodziewamy się być w stanie zmniejszyć przewagę naszych rywali. Nie wiemy tego na pewno, dopóki nie odbędzie się weekend wyścigowy. Do tego czasu będziemy mieli jedynie wyniki z tunelu aerodynamicznego i symulacji. Nie możemy oczywiście testować na torze. Wydobycie pełnego potencjału z bolidu i przełożenie go na wyniki na torze będzie wielkim wyzwaniem dla inżynierów.”
03.05.2009 19:23
0
Liczymy na to, że te poprawki znacząco poprawią nasze czasy okrążeń.” !!!!!!! Już gdzieś i kiedyś to słyszeliśmy.....??? Oby teraz to poskutkowało :)
03.05.2009 19:27
0
Willy mówi o tylu poprawkach, a jakoś nic nie przeczytałem o dyfuzorze... To jest tak oczywiste, ze on będzie czy zapomnieli go zrobić i wdrożą go później jak to mówi Mario? xD Zobaczymy.
03.05.2009 19:35
0
Jak się wczytuję w słowa Quicka Dzika to mi wesoło - "znam tor jak własną kieszeń" a potem "to bardzo zdradliwy tor". Zdecyduj się chłopie :) A tak poważnie to ja panom od aero BMW nie dowierzam, bo już kiedyś słyszałem to samo. Słyszałem trez ze bolid na sezon 2009 ma być mistrzowski. No ale to nic. Mnie dziwi brak kombinowania z dyfuzorem. W tym sezonie to urządzenie daje najwięcej więc czemu oni przerabiają nosy a nie działają w kierunku dyfuzora. Nos to niech oni się najpierw nauczą przykręcać. Ale moze to cos da. Choć ja bardziej licze na indian z FI, oni zaskoczą i wygrają kwalifikacje. A jak nie to wyprzedzą wszystkich na starcie :)
03.05.2009 19:35
0
Ja już mówiłem wielokrotnie, oni będą mieli podwójny dyfuzor, jak reszta będzie miała potrójny :P Ale ze mnie pesymista, skarćcie mnie.
03.05.2009 19:39
0
Chociaż moze i cos poprawia. Ostatnio F1 zaskakuje. Piquet ukończył wyścig, więc czemu BMW nie miało by zaliczyc dubletu. No chyba ze rzeczywiście FI wszystkich wyprzedzą na starcie...
03.05.2009 19:53
0
Wierzę w Was, że uda Wam się wyjść z tej trudnej sytuacji. Na pewno gorzej być nie może po GP Bahrajnu. Teraz musi być tylko lepiej!!!
03.05.2009 19:54
0
jawiemwszystko, nie żebym się czepiał ale pisze się Hindusów a nie indian :)
03.05.2009 19:56
0
Mam nadzieję,że w końcu BMW przestanie latać w chmurach i dadzą swoim driverom auta którymi będą w stanie rywalizować z obecną czołówką. Wszystkie zespoły będą miały jakieś ulepszenia. Dlaczego nic nie mówią o dyfuzorach - może idą w innym kierunku pytanie" po co" skoro wiadomo ,że podwójne czy potrójne dyfuzory dają ok. 0,5 sekundy na okrążeniu. Czekam na Barcelonę - oby im się udało i w końcu zaczęli walczyć o punkty.
03.05.2009 20:28
0
Mówic to sobie mogą zobaczymy jaka będzie forma BMW w europie
03.05.2009 20:29
0
Ja wierze, ze w tym wyscigu bedzie rewolucja i BMW, a glownie Robert stanie na dobrej pozycji. Trzymam kciuki i nie moge sie doczekac GP Hiszpanii :D
03.05.2009 20:39
0
na 100% Robek stanie na pudle !!!
03.05.2009 20:42
0
4seweir a według ciebie modyfikacje w podwoziu, to co innego jak nie podwujny dyfuzor?
03.05.2009 20:49
0
Będzie lepiej - bo gorzej już być nie może. Ale żadnej rewolucji bym się nie spodziewał. Sądzę, że BMW zdobędzie punkty (oby...), ale podium raczej nie będzie w ich zasięgu.
03.05.2009 20:50
0
dlaczego nie wprowadzali zmian częściowych jak inni? bo te kóre są przygotowane na barcelone mogą być wprowadzone jako jeden pełen pakiet.Nie marnowali czasu na przejsciówki tylko skupili się na całkowitym przebudowaniu auta. Pamiętajmy że np konstrukcja redbulla nie pozwala na zastosowani słynnego dyfuzora a mimo to bolid jest super, więc możliwość zbudowania dobrego bolidu czy to z dyfuzorem czy bez jest spora.Mam nadzieję że czas poświęcony na przebudowe konstrukcji zaowocuje, a kibice wybaczą im początek sezonu.
03.05.2009 20:53
0
wieżę w BMW i jeśli im się nawet nie powiedzie nie odwrócę się od nich BMW NAPRZÓD
03.05.2009 20:57
0
Żeby BMW było znowu konkurencyjne, nowy pakiet musiałby być wybitny - przywożą poprawiony F1.09 do Hiszpanii i już od piątku bez problemów realizują program treningów, notują dobre czasy i jest ok. Jeśli pakiet będzie "tylko" dobry, będzie miał potencjał i poprawi osiągi, ale znowu, jak to w BMW, żeby coś z niego wyciągnąć, potrzebna będzie zegarmistrzowska precyzja, żeby zbalansować samochód - to zabraknie im sezonu, żeby się tego nowego pakietu "nauczyć". Jeszcze jeden scenariusz jest taki, że to, co przywiozą do Hiszpanii będzie totalną klapą, ale niżej, niż BMW jest w tej chwili, upaść chyba już nie można ;)
03.05.2009 21:02
0
Ale RedBull i tak będzie miał podwójny dyfuzor mimo, że trzeba do niego duuużo przebudowaqć. Ale tam jest ktoś kto jest w stanie to zrobić i to zrobić dobrze. BMW przetestuje, jak zwykle, nowy pakiet na wyścigu. Jak będzie OK to już nic nie zrobią, jak się okaże do dupy to znów parę tygodni w plecy (bo nie zrobią przejściówki ...) BMW straciło sezon niestety ... (jaki czarnowidz ze mnie)
03.05.2009 21:07
0
7. bacardi2 - a to akurat mniej ważne. Liczy sie moja wizja: Hiszpania, Circut Catalunya, niedziela 10 maja godz. 14. Gasną czerwone światła. Bolidy ruszają. A tu nagle t ostatnich pól na pierwsze pozycje tuż po starcie przesuwają się białozielonopomarańczowe bolidy ozdobione napisem Kingfisher :) I tak będzie. Znaczy: mam taką cichą nadzieję :)
03.05.2009 21:27
0
Panowie, na BMW Sauber świat się nie kończy. Wierzę, ze albo w końcu oni zbudują solidny samochód, którym Robert bedzie mógł walczyć o mistrza, albo po prostu przejdzie do innego zespołu, z którym bedzie mógł zrealizować ten cel. Nie wiem kiedy, nie wiem czym, ale jeno jest pewne - Robert bedzie mistrzem (niekoniecznie w BMW Sauber)
03.05.2009 21:27
0
Jeśli chodzi o BMW, to liczę na sporą poprawę, ale też nie mam złudzeń, że Kubica nagle zacznie wygrywać. Liczę na regularne zdobywanie punktów z ich strony, na więcej chyba nie mamy co liczyć, zwłaszcza że konkurencja nie śpi i nawet Force India coś rzeźbi. A tak z innej beki, to na poprawę humoru polecam filmik: http:/ /sivy.org /film/2395/Parodia_wy%C5%9Bcigu_F1 (2 spacje). Goście mistrzowsko parodiują naszych ulubionych komentatorów ;]
03.05.2009 21:28
0
Chcę być złym prorokiem. Jak do tej pory wszelkie zmiany w bolidach BMW czy nowe konstrukcje wymagały olbrzymiej ilości kilometrów aby furmanka BMW osiągała przyzwoite osiągi, a o kłopotach z balansem po każdej takiej zmianie to aż nie chce mi się pisać. Jednaj jeżeli BMW osiągnie w Hiszpanii bardzo dobry wynik to będę zaskoczony. Może być nawet gorzej niż ta kompromitacja w ostatnim GP. W zeszłym roku nowy pakiet we Francji to blamaż BMW. Najprawdopodobniej w Hiszpanii będzie to jednak zaledwie niewielka poprawa.
03.05.2009 21:46
0
Wygląda na to,że Hiszpania pokaże prawdziwy wizerunek BMW. Ja też mam nadzieję,że w końcu zaczną odnotowywać dobre rezultaty. Najwyższy czas.
03.05.2009 21:46
0
no cóż, mam nadzieję że w Bahrajnie osiągnęli już metr mułu i teraz będzie już tylko lepiej. Oczywiście, rok temu we Francji zaliczyli epic fail. Tylko że przed Francją ich osiągi były przyzwoite, a na tle McL i SF, powiedziałbym że nawet świetne. Po prostu było co spieprzyć. A czy teraz może być jeszcze gorzej? Mam nadzieję, że nie...
03.05.2009 22:05
0
Ktos tu juz pisal kuba bedzie najlepszy ale niewiadomo w jakich barwach
03.05.2009 22:15
0
Pamiętam że nawet przed sezonem odgrażali się że odchudzą bolid Roberta na gp hiszpanii. Czyli mieli świadomość żę była lipa. Co robili w zimę??????????
03.05.2009 22:19
0
Rzygać się chce od tego bełkotu ... Oni wszyscy są pozytywnie nastawieni i gówno z tego wychodzi i nie mówię tu tylko o BMW, mówię o wszystkich zespołach. Żadnej buńczucznosci, żadnej werwy i wyzwania a przecież F1 powstało z tego iż jedni drugim rzucali wyzwania, od tego się wszystko zaczęło a zostało tylko w boksie gdzie zawodnicy grożą sobie nawzajem i są emocje, teraz są flak z olejem. Oj brakuje Shunachera, teraz to jest karting z bolidami a niedługo będzie karting z gokartami. Jak dlamnie ŻEGNAJ F1 !!!
03.05.2009 22:22
0
Ja nie jestem pesymistą ale czuje że Robercik jest sflutrowany i znowy będą skrzydełka latać i to w zasadzie bez znaczenia na to czy bmw będzie szybsze...
03.05.2009 22:34
0
a ja wierze ze bedzie w pierwszej piatce na mecie a moze i podium.bmw nie jes taka wioska zeby dac sie klepac po mordzie.a pamietajmy ze ma u siebie Roberta !! ludzie troche wiary w bmw czapki na glowe na wyscig i jazzda! ROBERT
03.05.2009 22:44
0
Mam pomysł na nowy pakiet dla Roberta, np. od F14
03.05.2009 22:50
0
brynas1 a F1 oglądasz od 2007, no to jak dla ciebie jazda Robert. Niby w tym sezonie Brawn GP wprowadził " trochę świeżości " a najśmieszniejsze jest to, że to gówno prawda. Kto był dyrektorem technicznym jak Schumacher wygrał mistrzostwo w benetonie ? Ross Brawn. Dalej, jak Shumacher podpisał umowę z Ferrari to kogo zażądał w swoim zespole ? Ross'a Brawn'a. Dalej, jak Brawn przeszedł do hondy to od razu powiedział, że ich bolid to kupa złomu i że buduje nowy. Jak wystartował z bolidem Brawn GP to NIE ZA SWOJE PIENIĄDZE wszystko zawdzięcza Hondzie, ale nie zmienia to faktu, że gdzie jest Ross tam jest tytuł. Więc zapowiadam wam iż Button będzie mistrzem na co najmniej 2 wyścigi przed końcem sezonu. Chciałbym abyście wszyscy pamiętali, jak Brawn poszedł do ferrari to zaczynał i ile zdobył Shumacher ? No to teraz patrzcie na Buttona czy kogokolwiek zatrudni bo Brawn dopiero zaczyna .....
03.05.2009 22:54
0
no to wszyscy liczymy na nowy pakiecik....
03.05.2009 23:07
0
No! I to jest Robert jakiego chcę słuchać!
03.05.2009 23:16
0
Krzysztof-n ale nie sadze ze brawn wziął młotek i sam sklepał malucha 126p na bolid który teraz wygrywa.........
03.05.2009 23:18
0
a ja to wszystko zobacze na zywo.. oby było dobrze i żeby sobie tego seoznu nie odpuścili.. pozdrawiam
03.05.2009 23:43
0
Heidfeld i Rampf w ostatnich slowach powiedzieli wszystko, bo chocby zyskali i 2sec z nowym pakietem to dlaczego np RBR czy Toyota mialyby byc gorsze. Po sesjach w piatek i sobote bedzie wszystko jasne w odniesieniu do czasowek z testow ;) Podczas wyscigu bedzie padac i wszystko ch.
03.05.2009 23:54
0
wydaje mi sie ze brawn gp moze przywiezie cos nowego ale nie poprawi sie nawet o 0,05 s.Mieli mase czasu zeby zbudowac bolid na ten rok i nie spodziewajmy sie ,ze ich samochód bedzie przyspeiszał z wyscigu na wyscig.
03.05.2009 23:55
0
Krzysztof-n jak co to od 2006roku i wcale nie mowie ze brawn bedzie wygrywal tylko chodzi mi ze wroci Robert do czolowki a brawn i tak nie wygra mistrzostwa szybciej ferrari a brawn bedzie tracil z wyscigu na wyscig bo zacznie potem dominowac kers . zobaczysz.
04.05.2009 00:03
0
Wygląda na to , że helmutom spodobała się konstrukcja red bulla i będą chcieli ją przerysować . Nie ma czasu na wielkie inowacje i plany już wiedzą że te bolidy radzą sobie nawet bez dufuzora. Pierwszy etap jak już doktorek wspomniał to nos będzie mocno do góry z wlotami silniejszego i szybszego strumienia powietrza pod bolid. Ten strumień powietrza będą "układać" dyfuzorami w drugim etapie przeróbek ,bo jak będą majstrować z tylnym skrzydłem i przednim to jak na pierwszy etap to aż za dużo. Sprawdzą czy dobrze skopiowali i wtedy dojdą do dyfuzorów ale chyba na GP turcji. Ponieważ ryzyko jest ogromne , praktycznie na testach w piątek dowiemy się czy odrobili lekcje i przejdą w ogóle do realizacji drugiego etapu.To że bolid będzie mniej ważył to mamy jak w banku-obiecali.
04.05.2009 00:06
0
tez mi sie wydaje ze dyfuzor bedzie dopiero w turcij choc zapewnie dobrze bylo by go mie c juz w monaco
04.05.2009 00:40
0
34. Dagmara_W - odważna dziewczyna! :-) 38. leblon1 - również tak mi się wydaje , że powinni skopiować nos RBR - wytłoczenia ich nosa są (moim zdaniem ) taką namiastką rogów z ub.sezonu. Do szybkich reakcji, by wprowadzać zmiany z wyścigu na wyścig (skuteczne zmiany!),BMW powinno mieć ze sobą grupę Polaków (min.czterech,żeby w karty ,bez dziadka(Ecclestonea) mogli grać) - oni już by potrafili zrobić przejściowy dyfuzor ,już na GP Chin, gdyby jeszcze dostali coś na krążenie,"RedBulla" by się napili(po tym na krążenie),tu by skrzydełko odłamali,tu by przyspawali,tam podpiłowali ... i Robcio mógłby śmigać!!!
04.05.2009 00:42
0
Wierzmy im jednak sa niemiecka perfekcja jak to okreslaja niemcow
04.05.2009 00:46
0
i niemiecka precyzja xd
04.05.2009 07:16
0
sivshy, czy może być gorzej? wydaje się że nie, jednak pamiętam bolidy które traciły po 5 sekund na okrążeniu...
04.05.2009 07:24
0
Ja wieze w Roberta on jest dobry a reszta sama przyjdzie
04.05.2009 08:21
0
Furmanka germańców musi być konkurencyjna i mniej muzealna, bo nie ma gdzie i jak włożyć ich "wunderwaffe" bateryjki (co kasę ma "kosić"w przyszłości) ....czyli jest szansa na jakiś postęp - byle Force India wyprzedzić.....
04.05.2009 09:15
0
pz0 obys nie mial racji,(bez urazy) kurcze az mnie mdli ze doktor spieprzyl ostatni sezon Robertowi, jak tak dalej bedzie z BMW to kto zatrudni KUbka? i tu wracam niestety do strategii, i do bolidow....nawet Michal nic wiecej by nie wydusil z BMW. kurcze oby Robertowi sie powiodlo
04.05.2009 10:25
0
z tym kopiowaniem to chyba juz sa gotowi...hehe widze nawet pewne zbieznosci. "Regularnie zdobywac punkty". Czyz nie gada wciaz o tym Mallya? Teraz BMW....
04.05.2009 10:39
0
też myslę że to będzie mały klon Red Bulla ale z KERS - dyfuzor może przejściowy i to pewnie za kilka wyścigów....
04.05.2009 11:39
0
@pz0: Mówiąc, że nie może być gorzej, zakładam że w BMW pracują mimo wszystko ludzie na jako takim poziomie i potrafią jako tako wykorzystać spory potencjał zespołu. Oczywiście, wszystko da się spieprzyć, również i ja pamiętam takie bolidy. Tylko zauważ, że w ich przypadku całe konstrukcje były do kitu, bo zwykle były to furmanki składane na szybko, gdzie celem było, aby to to po prostu jechało. BMW pracowało nad swoim bolidem długo, więc zakładam że gorzej już nie będzie. Choć wszystko jest możliwe. Ale bądźmy optymistami ;]
04.05.2009 12:20
0
@ 19. mirekmiras - dokładnie , BMW to nie wszystko, jest jeszcze WRC i chyba już pora dokopać S. LOEB - owi ;)
04.05.2009 14:16
0
może się okazać ,że nowe pakiety zespołów brylujących w stawce mogą nie tylko nic nie wnieść ale i im zaszkodzić.
04.05.2009 15:13
0
BMW Power....ade'a sobie wlejcie do baków to może będzie lepiej ;)
04.05.2009 15:14
0
A tak na serio.Jeśli w Barcelonie nie będzie duuużo lepiej to sezon jest kaput...
04.05.2009 15:24
0
34. Dagmara W: gratuluję :) A tak wogóle to chyba coś pozytywnie wykrałem, bo podobno istoynie DJ Mallya coś szykuje. Może wielopiętrowy dyfuzor? Albo 10 rzy mocniejszy KERS? Force India do boju. A jeśli nie... Ach do licha :D
04.05.2009 15:43
0
Zapytam z czystej ciekawosci.Skad wy to wszystko wiecie?Z doswiadczenia wiem, ze jesli auto nie bylo sprawne przez pierwsze 2 wyscigi tak pozostalo niesprawne do konca. BMW w tym roku to takie Minardi.Pojezdza sobie po tylach.Pozniej przyjdzie nowe kierownictwo bo wywala Marie a kolejny szef nie zatrudni Kubicy.Moze uda mu sie w Renault choc watpie.
04.05.2009 16:29
0
Może i jestem nowy na stronie ale jedno chciałbym wiedzieć........dlaczego Wy ludzie jak BMW wygrywało wyścigi (bo praktycznie z sezonu na sezon weszli na pudło) to wtedy BMW było cudne i cacy a teraz jak sie zaczelo wallic wszystko to juz jest be???? Tak na dobra sprawe to wszyscy kibicujemy Robertowi a nie BMW wiec nie kumam.BMW ma dbrych fachowcow co pokazali w zeszlym sezonie i nie pozwola sobie na szczanie po butach.To ze cos nie wypalilo moze sie zdarzyc kazdemu a mysle ze jako fani F1 powinniscie wiedziec ze 75% sukcesu to kierowca reszta to strategie i inne pierdoly.Wiec wierzmy w te nasze 75% a reszta bedzie gitezzzzz
04.05.2009 17:26
0
@cartmanix: jakby fachowcy z BMW byli tak dobrzy, jak tam sobie piszesz, to by im się bolidy na starcie nie paliły, KERS miałby więcej mocy niż ma, a balans w bolidzie mogliby ustawić perfekcyjnie po jednej sesji treningowej a nie przez pół sezonu się z tym pie......ić. Np. jak RedBull lub Brawn. Ja nigdy nie byłem fanem BMW ale jestem zagorzałym kibicem Roberta, więc leży mi na sercu jego przyszłość w F1, niekoniecznie z BMW. Poza tym sądzę, że 70-80% sukcesu to jednak bolid a pozostałe 20-30% to kierowca, strategia i odpowiednia grupa mechaników, którzy potrafią dobrze umocować wymieniane przednie skrzydło w bolidzie:)
04.05.2009 17:53
0
Tylko dlaczego z góry zakładacie, że zmiany wprowadzone w bolidzie BMW na GP Hiszpanii - nic nie dadzą ... Może lepiej z większym optymizmem, poczekać przynajmniej do kwalifikacji ...
04.05.2009 17:54
0
Jak zwykle perfekcyjni i dobrze przygotowani.
04.05.2009 19:20
0
BMW z podwójnym dyfuzorem bedzie??
04.05.2009 19:35
0
Bm nie zastosuje podwójnego dyfuzora. Będzie sporo zmian w aerodynamice ale dyfuzora nieplanują montowac. Sam nie wiem jak im pójdzie ale na jakies cuda nie licze. Mam nadzieje ze zbliżą sie do czołówki bo jak nie teraz to kiedy ma to nastąpic.
04.05.2009 19:46
0
BMW jak widać strasznie się miota w tym sezonie i jeżeli się schrzaniło od 1 wyścigu bolid to raczej niestety nie ma co liczyć na metamorfozę w dalszej części .Nie uważacie np. że oni całkowicie się ośmieszają takimi stwierdzeniami "tegoroczny bolid dla Roberta jest z KERSem za ciężki i dlatego nie może być konkurencyjny"- więc pytam,to co oni konstruowali k....... od połowy zeszłego sezonu i zniszczyli przez to końcowy dorobek Kubka i swój ? Nie wiedzieli ile waży i może minimalne ważyć bez utraty wytrzymałości w 2009 r Robert ? Przecież to trąci pospolitą amatorszczyzną. Niestety brak wybitnego konstruktora z wieloletnią praktyką w F1 / patrz R.Brawn,A.Newey/ oraz typowo niemiecki własny konserwatywny sposób rozwiązań, muszą zostać obnarzone przy tak rewolucyjnie zmienionych bolidach w tym roku.Życzę tylko Kubkowi aby umiał w pełni skoncentrowany wyciągnąć z tego auta co się tylko da i mądrze rozegrać przyszły sezon transferowy.
04.05.2009 21:27
0
W Bahrajnie też mogli jechać z zamkniętymi oczami...
04.05.2009 21:36
0
63.@jeden - patrząc na jakich pozycjach dojechali, to faktycznie mogło tak być ;-)))
04.05.2009 21:46
0
57. saint77- a tu znow pier***isz o tym ze to mechanicy zle zalozyli przednie skrzydlo w Chinach? ile razy trzeba mowic, ze to ROBERT podczas kolizji z Trullim uszkodzil mocowanie przedniego skrzydla dlatego sie potem obsunelo i trzeba bylo je wymienic...ehh...kibice..
04.05.2009 22:14
0
Bardzo chciałbym zobaczyć to nowe skrzydło. Ciekawe czy będzie jak w Brawnie kierowało część powietrza sprzed przednich kół na rozdzielacz i deflektor, czy jak w większości zespołów ponad przednie koła. McLaren miał na początku podobne rozwiązanie jak BMW, to znaczy boczne sekcje skrzydła wyrzucały powietrze na zewnątrz kół, a duża część szła bezpośrednio na przednie koła i dawało to olbrzymie opory.
04.05.2009 22:35
0
kamil7671 co ty sie czepiasz?! Po pierwsze to za drugim razem jakoś im sie udało założyć to skrzydło prawidłowo a po drugie to masz chyba jakiś kompleks. ech pseudokibicu
04.05.2009 22:35
0
BMW nie zastosuje nowego dyfuzora w modelu F109 bo... bo Albert im wyliczył że się nie opłaca. Wkurza mnie ten zespół i to zaufanie do Alberta. Nie wiem czy właśnie ten najpotężniejszy superkomputer w całej F1 to nie jest największe przekleństwo zespołu. Normalnie załamanie. Może nie sam Albert ale to nieszczęsne oprogramowanie na Alberta.Wypierniczyć złoma i robić ręcznie. U wszystkich się opłaci tylko w jednym BMW nic nie da.Chociaż ta informacja nie jest zbyt pewna bo pochodzi z onestopstrategy.com, a temu serwisowi do końca nie ufam, a na autosport nie ma potwierdzenia.
04.05.2009 22:49
0
67. jaro m6- nie ozumiesz po polsku, ze to powiedzial Willy Rampf? on wie wiecej od ciebie, wiec lepiej juz nic nie pisz, bo szkoda i moich rak i twoich...:/
05.05.2009 00:21
0
Jak popatrzeć na zdjęcia BMW F1.08 i F1.09 - praktycznie nie różnią się niczym, oprócz przedniego i tylnego skrzydła. Lekko zmodyfikowali profil kadłuba (stał się bardziej kwadratowy), nic poza tym. Jak widać po osiągach w tym sezonie - chyba nie zmienili nic więcej. Na dzień dzisiejszy - nie wierzę w ten zespół. Mogę uwierzyć, że będą w stanie do końca sezonu zebrać maksymalnie jeszcze 10 punktów.
05.05.2009 08:23
0
Nie wiem czy to plotka ,ale ponoć BMW ma się wycofać z powodu finansowych z F1.Decezję mają jeszcze dzisiaj ogłosić.Mam nadzieję ze ta informacja się nie sprawdzi
05.05.2009 10:24
0
najprawdopodobnbiej bmw juz zostanie w ogonie do konca sezonu, beda taka hondą z zeszłego roku, raz na jakis czas uda im sie zdobyć punkt i koniec. Wiec mozliwe ze bmw naprawde odejdzie po ty sezonie
05.05.2009 10:39
0
Na autosport.com piszą że Robert i Nick bez KERS w Barcelonie.
05.05.2009 11:53
0
57 saint77 moze i masz racje tylko jedno mnie zastanawia a mianowicie co sie sttalo z zespolem ktory moze nie jest mistrzem w konstruowaniu bolidow ale za to w zeszlym sezonie zablysnal( za sprawa Roberta naturalnie) jako 3 na liscie najlepszych????? Przeciez k....to nie Adam Malysz ze sie forme i inne rzeczy gubi podczas przenoszenia sie z punktu A do punktu B. To jest najwyzsza technologia kupa grubych milionow i najwieksze mozgi swiata wiec pytam sie gdzie jest owoc ich pracy sezonu poprzedniego????Wcale bym sie nie zdziwil jakby sie wycofali z F1 bo tak dac dupy za talerz zupy to ja bym sie ze wstydu saplil a juz nie mowie jak bym sie wytlumaczyl z tej kupy kasy wywalonej w bloto. I masz racje najwazniejsze jest to ze nasz Robert nie daje w tym wszystkim dupy i stara sie jak moze i walczy.Choc zaczyna to byc walka z wiatrakami.
23.01.2010 20:45
0
Niema to jak F1 ;-)
09.03.2010 15:58
0
....2,8s....
07.09.2010 12:45
0
Chłopak daje sobie rade nawet w trudnych warunkach.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się