Jenson Button po raz szósty w tym sezonie odniósł zwycięstwo w wyścigu Grand Prix. Brytyjczyk tuż po starcie, wykorzystując błąd Sebastiana Vettela, objął prowadzenie, którego nie oddał do mety. Podium GP Turcji dopełnili kierowcy Red Bulla- Mark Webber oraz zdobywca pole position, Sebastian Vettel.
Sebasitan Vettel, który jak do tej pory jako jedyny przerwał w Chinach monopol Jensona Buttona na wygrywanie wyścigów, wczoraj, zdobywając pole position, poczynił mały krok w celu powtórzenia sukcesu. Po udanym starcie, podczas którego pewnie obronił swoją pozycję przed liderem mistrzostw świata, młody Niemiec popełnił kosztowny błąd na wyjściu z zakrętu numer 10 i już na pierwszym okrążeniu oddał prowadzenie Jensonowi Buttonowi, który bezlitośnie po raz 6 w sezonie stanął na najwyższym stopniu podium.Vettel, który przez długi czas jechał na drugiej pozycji w połowie wyścigu zaczął szybko doganiać Buttona, jednak nie był wstanie go wyprzedzić, a zespół postanowił wzywać go trzykrotnie na tankowanie i zmianę ogumienia. W ten sposób na drugie miejsce awansował Mark Webber, drugi kierowca Red Bulla.
Robert Kubica po udanych, w porównaniu do poprzednich wyścigów, kwalifikacjach nie miał najlepszego startu, jednak jeszcze na pierwszym okrążeniu awansował o dwie pozycje w stosunku do pozycji startowej i od początku liczył się w Turcji w walce o punkty. Po wyprzedzeniu podczas postoju w boksach Fernando Alonso Polak ostatecznie finiszował na 7 miejscu, zdobywając pierwsze w sezonie 2009 punkty.
Tuż za podium wyścig ukończył Jarno Trulli oraz Nico Rosberg. Przed Robertem Kubicą finiszował także Felipe Massa, a punktowaną ósemkę zamykał Timo Glock.
Koszmarny występ w GP Turcji zaliczył Rubens Barrichello, który już na starcie po problemach z ruszeniem znalazł się z tyłu stawki, na 12 pozycji. Najbardziej doświadczony kierowca w całej stawce długo walczył o pozycję z Heikki Kovlainenem, a gdy już się uporał z kierowcą McLarena, w starciu z Adrianem Sutilem Brazylijczyk doprowadził do kolizji i spadł na sam koniec stawki, przymusowo odwiedzając swoich mechaników. Na 10 okrążeń przed metą zespół postanowił wycofać swojego kierowcę z wyścigu.
Na wymagającym torze dwóch zawodników, Lewis Hamilton i Sebastien Bourdais, postanowiło pojechać ze strategią jednego postoju w boksach jednak w żadnym przypadku strategia ta nie sprawdziła się. Lewis Hamilton ostatecznie przekroczył linię mety na 13 pozycji, a Sebastien Bourdais był ostatni.
Kolejny wyścig F1 odbędzie się już za dwa tygodnie w Wielkiej Brytanii na torze Silverstone.
07.06.2009 15:33
0
jeszcze 2 miejsca na podium i po mistrzostwach
07.06.2009 15:34
0
Brawo dla Roberta! W końcu pierwsze punkty! BRAWO!!!
07.06.2009 15:34
0
Brawo Robert - Wreszcie!!!
07.06.2009 15:34
0
Kubica - WRESZCIE!!!! yea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
07.06.2009 15:35
0
Button mistrzem świata...
07.06.2009 15:35
0
Haha, ale kto przewidział miejsce Kubicy. Kto wytypował 2 punkty. No ja naprawde wiem wszystko xD Ale ja też wytypowałem, ze wygra Rubens xP
07.06.2009 15:36
0
jawiemwszystko: To było jasne w zasadzie już od Malezji ;)
07.06.2009 15:39
0
Brawo Robert!! Bezbłędna, szybka jazda. W końcu zasłużone punkty. Gratulacje także dla teamu BMW za poprawę formy auta, dobrą strategię dla Polaka i brak technicznych "niespodzianek" Button wygrał zasłużenie i zasłużenie moim zdaniem sięgnie po tytuł.
07.06.2009 15:39
0
Uff! Kubica miał szczęście - Nakajima i Glock - jest dobrze!!
07.06.2009 15:39
0
Kubica jak zwykle fatalny start, ale potem było nieco lepiej. Ktoś ma jeszcze wątpliwości, że Button zostanie mistrzem świata?
07.06.2009 15:41
0
Co do Rubensa, on jechał dziś naprawdę fatalnie. O ile w Hiszpanii było mi go bardzo szkoda, to teraz pokazał chamską jazdę metodą tarana i po raz kolejny (wcześniej miało to miejsce po wywiadzie o Ferrari) traci coś w moich oczach. Bardzo sympatyczny facet, ale sposób w jaki potraktował Kovala i Sutila jest żenujący. Z Nelsinho byłoby tak samo, gdyby ten się nie ślizgał, no ale to Nelsinho, więc walki za dużej nie było... Mimo, że to już nudne to gratulacje dla Buttona, Fotel jest sam sobie winien ze ni9e wygrał, ale RedBull dziś zdobył więcej punktów do konstruktorów niż Brawn. Najbardziej szkoda mi Nakajimy. Samuraj jechał dziś naprawdę bardzo dobry wyścig i gdyby nie wydarzenia z 2 pitu to miałby punkt lub 2. I szkoda Raikkonena. Chyba miał problemy na 1 kółku. Aha i Sutil mógł być wyżej. Stracił niezłe tempo po incydencie z Rubensem... Cóż, najważniejsze dziś sa punkty Roberta...
07.06.2009 15:42
0
Brawo Kubica !! Byla szansa na wyzsze miejsce kiedy byl przez chwile trzeci i gdyby zmieniono taktyke na 3 pitstopy. Ale lepsze 2pkt niz 0. Z innej beczki: co za idioci realizuja ta transmisje? Tyle sie dzialo w boksach a nic nie widzialem. Najlepiej pokazywac przez 3 okrazenia Rosberga. Jeszcze raz BRAWO ROBERT !!!
07.06.2009 15:43
0
i kto tu mowil ze Robert nie umie wyprzedzac?? zostal na starcie i w ciagu jednego okrazenia odrobil dwa miejsca to chyba mozna nazwac wyprzedaniem co?? a co do wyscigu naprawde dobry wyscig Roberta jechal rowno i nie odstawal za bardzo od czolowki widac postep bmw gratuluje
07.06.2009 15:44
0
Kubica Wkoncu!!! YEE
07.06.2009 15:45
0
12. kuba1988 - co do taktyki 3 postojów się nie zgadzam, ale święte słowa napisałeś: turecki realizator to idiota.
07.06.2009 15:45
0
OK Robert, BRAWO!
07.06.2009 15:46
0
szkoda mi Vettela, mógł wyprzedzić w końcówce Webbera, ale niestety team orders (ordynarne tak na marginesie) zdecydowały. Widzieliście potem Buttona? -"Don''t worry, men" - tak chyba powiedział do Vettela poklepując go po plecach ;) Baricz pogrzebał już swoje szanse, niestety.
07.06.2009 15:46
0
no nie odstawal od czołówki może tak bardzo , dobre czasy ale 7 miejsce dzięki błędu Nakajimi a raczej jego mechaników na pit stopie. Szkoda Alonso bo też zasłużył na punkty. Dobry komentarz Borowczyka : Spośród 18 startujących zawodników, 20 już nie jedzie. zaraz potem sie poprawił :] Już widzę jak Zientarski bedzie zachwycony
07.06.2009 15:48
0
No i gitara.
07.06.2009 15:48
0
Robert, dzięki za punkty ;) Nie wiele ale zawsze coś. Jesteś lepszy od Bourdaisa! :D
07.06.2009 15:48
0
Było gorąco na starcie jak omal Kazuki nie wjechał w Roberta.
07.06.2009 15:48
0
Kubika nareszcie dajesz mi przyjemność z oglądania F1!!!!!!!!!!!!
07.06.2009 15:48
0
jawiemwszystko idiota to malo powiedziane ten realizator pokazywal wszystko tylko nie to co mialo wplyw na przebieg wyscigu ani nie pokazal jak kubica sie znalazl przed raikonenem i heidfeldem ani co sie stalo nakajimie walke na torze to pokazywal chyba tylko kiedy wyprzedzal barichello no tragedia normalnie
07.06.2009 15:49
0
Huuuraaa!!! Pierwsze 2 punkty!!! (Bylby tylko 1 gdyby Kamikaze nie mial pecha w pit lane). Nastepne poprawki BMW mam nadzieje juz w Singapurze... ;-) Gratulacje dla Przyciska! Nikt i nic juz go nie powstrzyma w tym sezonie(chyba ze Proroctwo Majow przypadnie w tym roku ;-)) Rubens - juz czas na emeryturke po tym sezonie...
07.06.2009 15:49
0
pierwsze punkty, chyba trzeba sie cieszyc:)
07.06.2009 15:49
0
BRAWO Robert :) Obstawiałem 8 miejsce, skończył wyżej i bardzo się cieszę tym przełomem :) Button dziś znów genialnie. Ma świetny bolid, umiejętności i co ważne zachowuje zimną krew do samego końca. Vettel zaspał start, ale kto wie jakby było gdyby nie jechał na 3 stopy
07.06.2009 15:50
0
WRESZCIE!!!!Kubica 2 pkt :DD brawo ładny wyścig w jego wykonaniu a Button jest jak Rambo wjeżdza na tor i rozwala wszystkich :))
07.06.2009 15:50
0
Taktyka na 3 pit stopy może miałaby sens gdyby Robert startował z drugiej lub trzeciej lini dobijając się tam lekkim (jak Alonso) bolidem. A tak dobrze, że pojechał na dwa. Utrzymywał dobre tempo, on i zespół nie popełnili błędów i mamy 2 punkty. Ja jestem zadowolony :-)
07.06.2009 15:50
0
Szkoda, że już prawie po mistrostwach... Rubens jest drugi w generalce, a raczej nie będzie za wszelką cenę utrudniał życia koledze z teamu. Reszta stawki miewa wzloty i upadki, więc jeśli nie spadnie meteoryt lub nie roztopią się lodowce i zatopią kontynenty, Button będzie mistrzem świata;/. Brawo dla Roberta, w końcu jakiś pozytywny wynik:). Brawo dla Nicka, który śrubuje rekord przejechanych wyścigów:D
07.06.2009 15:51
0
Na dłoniach mam ślady paznokci, tak zaciskałam pięści i nareszcie Robi 2pkt. Button zasłużenie zostanie MŚ. Vettel mimo 3miejsca, też dał plamę swoją jazdą. Do dzisiaj mnie trzęsie po tej Australii.
07.06.2009 15:51
0
Kuika wskoczyla na 15 miejsce w generalce, jesli tylko BMW bedzie z wyscigu na wyscig nie przeszkadzac Robertowi, to w generalce sa szanse na maks 6 pozycje.
07.06.2009 15:52
0
Fajny wyścig, same zdrowe sportowe emocje... brak SC, większych incydentów itp... Przycisk nie do zatrzymania..... Ciekawy jestem czy Ron Brałn nie ma tam czasem swojego specjalnego guzika, którym "podpowiada" rubensowi ile ma dać reszcie stawki fory na starcie (no tak, żeby było ciekawiej troche ;) ).... BRAWO DLA ROBERTA (ehh te starty, mógł być tam gdzie ROS), MASSY, KAZUKIEGO I MARKA... pokazali równą jazdę...
07.06.2009 15:52
0
Zgadzam się z przedmówcami, realizator pokazał Roberta w sumie przez 10s w trwającym 1,5h wyścigu. nie widziałem żadnych manewrów, pit stopów. Masakra, ale co z tego ważne, że Robert dziś świetnie pojechał i bolid dobrze i bezawaryjnie jechał :)
07.06.2009 15:53
0
18. Hubi - ja na studia polsatu już dawno nie patrzę :)
07.06.2009 15:53
0
Tym razem idealnie wytypowałam Roberta na siódmej pozycji. Wprawdzie w tamtym roku było nie do pomyślenia cieszenie się z pierwszych punktów dopiero w 7 wyścigu, lecz w tym roku trzeba się cieszyć z tego co jest. Oby teraz było już tylko lepiej. Hegemonia Buttona nadal trwa i pewnie nie szybko to minie. Nudno się już robi ale gratulacje się należą. Zdenerwował mnie dziś Vettel jak na początku popełnił ten głupi błąd i dzięki czemu Jenson wpadł na pierwsza pozycję, potem wkurzył mnie Rubens, który za wszelką cenę, jadąc "taranem" chciał wyprzedzać. Jak wspomnieli niektórzy wyżej, tym razem transmisja nie była super, kilka ważnych pit stopów realizator pominął a w tym czasie pokazywał albo tor, gdzie w tym czasie nic się nie działo, albo widownie. Reasumując gratulację dla Roberta za pierwsze punkty, gratulacje także dla Guzika no i dla RBR, w końcu dziś ustrzelili najwięcej punktów.
07.06.2009 15:55
0
Nareszcie, Robert:)) Pojechał prawie bezbłędnie - za wyjątkiem startu, pewnie znowu to sprzęgło:( Oby tak dalej z progresją do przodu oczywiście:) Button - pomimo tej "nudy" zwycięstw należy mu się, bo jeździ świetnie. Mistrza ma już w kieszeni.
07.06.2009 15:55
0
Proponuje by Robert od czasu do czasu na "ćwiartkę" przyjeżdżał :) Oczywiście żartuję :)
07.06.2009 16:00
0
Brawo Robert...Brawo Rosberg...Vettel nawet jakby nie wypadl z toru na poczatku to i tak by przegral z Buttonem...Liczylem na wyzsze miejsce Sutila...
07.06.2009 16:02
0
Widzieliście Nakajimę na starcie? Znowu polował na Roberta, na innym - węższym torze mogło być fatalnie. Ale jest ok.
07.06.2009 16:03
0
I widok Hamiltona objeżdżanego przez Piqeta - BEZCENNY!:)
07.06.2009 16:04
0
brawo Robert!Tylko szkoda mi że Button ma już taką przewagę.Jest już w 99% pewien tytułu mistrza.A ja bym chciała walki do samego końca:)
07.06.2009 16:05
0
40. Tak ! To był zdecydowanie najładniejszy manewr wyprzedzania w tym wyscigu.
07.06.2009 16:08
0
Po tym wyścigu proszę o chwilową rehabilitację Pirueta:))) za tak piękne wyprzedzanie i bezkolizyjną jazdę:)))
07.06.2009 16:08
0
zgadzam sie z tymi co mowia, ze operator Turek to kretyn i idiota, Kubica mial szczescie jesli chodzi o Nakajime; nigdy nie myslalam,ze bedzie mi zal samuraja, ale troche bylo zal, bo totalnie nie jego wina. Ale oby BMW poprawialo autko nadal...
07.06.2009 16:09
0
Button poza zasiegiem! Kubica w koncu zapunktowal! Szkoda troche mi Vettela ze przez blad na pierwszym kolku stracil 2miejsce- bo pierwsze i tak Button by zgarnal!
07.06.2009 16:10
0
mechanicy Kazukiego jakby troszke zdziwieni pojawieniem sie go po raz drugi na tankowanie
07.06.2009 16:13
0
Rekord ilości wygranych pod rząd wyscigów ustanowiony przez Schumiego jest zagrożony i to dość mocno.
07.06.2009 16:20
0
button to swietny przykład tego ze kierowcy ferrari są cieńcy jak cholera
07.06.2009 16:25
0
48 @ morek154 ....... ??? Możesz rozwinąć tą teorię bo nie bardzo rozumiem. :(
07.06.2009 16:26
0
Pisałem wczoraj ! Opłacało się Vettelowi pojechać Q3 na oparach ? opłacało pudło jest dla niego jak przewidywałem. Tylko szkoda,że w BMW tego nie rozumieją że aby wygrywać lub byc w czołowce to trzeba mieć dobrą taktykę a nie imitację taktyki !!!!!
07.06.2009 16:28
0
48. morek154 - A uzasadnił uzasadnił byś to jakoś??
07.06.2009 16:34
0
jak mi ktoś jeszcze napisze że jeszcze nie jest po zawodach jeśli chodzi o tytuł to chyba zabiję... śmiechem...:////
07.06.2009 16:38
0
Brawo Robert!... Czyżby Artur chciał coś zasugerować swoją koszulą... :-p
07.06.2009 16:39
0
50 @ ris .... oprócz taktyki trzeba mieć też dobry bolid. Ja też wczoraj trochę żałowałem, że Robert nie jechał wczoraj w Q3 lekkim bolidem, tak aby dziś z czoła stawki pojechać na 3 pit stopy. Ale BMW to nie RBR. Nie mówione, że w przypadku Roberta taka taktyka była by dobra ...... chociaż nie powiem, czasem wydaje mi się, że można było podjąć takie ryzyko .... ale cieszmy się z tego co mamy.
07.06.2009 16:39
0
dlatego jeszcze raz podkreslam decyzja sedziow o legalnosci podwojnych dyfuzorow byla najgorsza decyzja dla F1 w tym sezonie
07.06.2009 16:44
0
może i tak, ale drugiej strony nie sądzę aby sprawiedliwe było obciążanie konsekwencjami za spi**** przepis dot. dyfuzora teamów które zinterpretowały ten przepis inaczej niż większość. Te ofiary z FIA same są sobie winne ... inna sprawa że przez to tracimy my i tracą wszystkie teamy które ten przepis potraktowały bardziej ostrożnie...
07.06.2009 16:46
0
55 @ tomek83f ..... Ja uważam, że błędem było to, że pozostałe zespoły nie miały tego dyfuzora już w Australii. Z tego co pamiętam, to przed sezonem Ross Brawn podzielił się swoim sprytem z innymi zespołami informując je o luce w przepisach, którą można wykorzystać. Nie skorzystali. Ich problem.
07.06.2009 16:48
0
rafekf1 a z tego co ja wiem to inne zespoly pytaly sedziow o legalnosc takiego rozwiazania i uzyskaly przeczaca odpowiedz wiec jesli ktos mowi ze czarne to nie czarne tylko ciemne i moze jechac dalej to cos tu jest nie tak
07.06.2009 16:49
0
Jeszcze nie czytałem reszty komentarzy ale napiszę coś od siebie. Ogólnie brawa dla Kubicy, są cenne 2 punkty choć ten start... Samo ruszenie jeszcze jako tako ale znowu nie było gdzie się wcisnąć, tym bardziej dobrze, że udało się szybko zyskać pozycje. Button rewelacyjnie, to było do przewidzenia, że Vettel nie obroni się przed nim, nawet gdyby nie popełnił tego błędu na początku. Barrichello... no cóż, problem na starcie a później stracił głowę, nie spodziewałem się tego po nim ale oba jego manewry gdzie stuknął się prawym przednim kołem to ewidentnie jego błędy. Za bardzo chciał nadgonić i niestety wciskał się tam gdzie nie było na to miejsca. Nakajima mnie zaskoczył, gdyby nie problem na stopie pewnie byłby przed Kubicą. No i najlepsze, szacun dla Piqueta :). Można o nim mówić różne rzeczy bo wybitnym kierowcą nie jest ale ten atak na Hamiltona... miód! Wiem, wiem, Hamilton miał więcej paliwa i ogólnie bolid się nie spisywał ale sam fakt, że Piquet nie odpuścił dobrze o nim świadczy. Trochę sobie u mnie zapunktował ;). W ogóle w tym "starciu" należy się szacunek dla obu kierowców, zostawili sobie miejsce i nie doszło do kontaktu. To chyba tyle. PS. Berni powinien się mocno zastanowić nad tym systemem medalowym na przyszły sezon ;). Narka.
07.06.2009 16:50
0
Button nie do zatrzymania. Z taka przewagą to może sobie jeżdzic na pół gwizdka reszte sezonu a i tak tytuł bedzie jego. Barichello koszmarny wyscig zepsół start jak w Australii. Ferrari znowu zagineło sam już niewiem co myslec o ich formie. Dobry wyscig w wykonaniu Webbera, Trullego, Rosberga i oczywiscie Kubicy, wkoncu pierwsze punkty dla Polaka. Wyscig potwierdził aktualny układ sił : Brawn, Redbull, Toyota a potem egzekwo Ferrari, Wiliams i BMW.
07.06.2009 16:51
0
58 @tomek83f ..... O tym, że się zespoły pytały, to przyznam się szczerze nic nie wiem. Jeśli tak było, to zmienia to postać rzeczy. Nie da się ukryć.
07.06.2009 16:54
0
WITAM Cieszy poprawa w osiągach BMW w porównaniu do Monaco, ale prawda jest taka że ta poprawa to tylko powrót do wcześniejszej formy z przed ostatniego wyścigu. Dzisiejsze punkty to wynik pecha "Kamikadze", słabszej postawy zespołu MCl , Kimiego i Ferdka, no i to że Kubek jak zwykle wyciska wszystko z tego co dostaje. Oby w Angli dostał coś lepszego. Pozdrawiam
07.06.2009 16:55
0
brawo Robert gratuluje pierwszych punktów. Oby BMW z wyścigu na wyścig było coraz lepsze :-)
07.06.2009 16:57
0
Aja kocham jensona <3:* Kubica dziś nieżle
07.06.2009 17:03
0
Podobno za dwa tygodnie mają coś uzupełnić w bolidach BMW, ale chyba bez KERS. Nie wiem, czy chodzi tu o kolejną wersję dyfuzora czy może coś innego, ale mam nadzieję, że Robert będzie mógł dzięki temu zmniejszyć dystans do czołówki, bo jeśli chodzi o Brawna i RedBulla to poza zasięgiem. Na razie są na poziomie Renault i Wiliamsa. Zresztą widać to w klasyfikacji - 8 miejsce i z tyłu tylko ForceIndia i TorroRosso. Oby za da tygodnie Robert startował z 2 lub 3 linii a walka o pudło będzie możliwa:)
07.06.2009 17:04
0
rafekf1 fakt cieszmy się z tego co mamy ale nie można bez końca stosować durnej taktyki tankujemy dużo i jedziemy może się uda. Robert nie ma nic do stracenia może wreszcie okaże się że taka taktyka dla Roberta jest najlepsza. Jak nie spróbują to się nie dowiedzą. A co daje tankowanie na ful wystarczy luknąć na NICKA ;-)
07.06.2009 17:04
0
Tak jest Jensonie!!! Po raz kolejny pokazałeś, że jesteś kierowcą kalibru mistrzowskiego!!! Kierowcy RBR również pojechali świetnie, ale dziś nie było silnych na Brytyjczyka. Bardzo cieszy mnie druga pozycja Marka przed Sebastianem, gdyż to Australijczyka darzę większą sympatią. Poza tym dobrą formę zespołową pokazała Toyota i Williams. Wielka szkoda, że Kazuki miał problemy w boksie, bo wówczas byłby w całą pewnością na punktach. Świetna postawa naszego Robercika, który wycisnął wszystko z bolidu BMW, który powrócił do środka stawki. Oby tak dalej!!! Ferrari może czuć pewien niedosyt, gdyż Kimi również mógł zapunktować, tak jak zresztą Alonso. Sutil po raz kolejny pokazał lwi pazur. Największym rozczarowaniem z wyjątkiem Macka i STR jest występ Rubensa, który mimo, iż jest najbardziej doświadczonym kierowcą w historii, jechał bardzo nierozważnie. Na wszystko jednak miał wpływ prawdopodobnie problem z jakimś podzespołem, odpowiadającym za start, gdyż jest to mało prawdopodobne, by tak słabo ruszył. No cóż... za dwa tygodnie UK. Mam wielką nadzieje, że tam bawarska ekip ponownie odrobi część strat i Robert ponownie zdobędzie punkty, ale teraz już w okolicach 4-6 miejsca. Powodzenia Roberto!!!
07.06.2009 17:07
0
Dziwny zbieg okoliczności. Rubens odgraża się, że będzie bez pardonu walczył z Buttonem i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki ma problemy z bolidem. Sądzę, że BGP poświęcił w tym wyścigu punkty, które mógł zdobyć Rubens, aby przywołać go do porządku i ustawić w szeregu. Majstrując mu przy bolidzie, dali mu do zrozumienia, żeby nie brykał, że mogą obejść się bez niego lub zastapić go kimś innym. Idę o zakład, że Rubens będzie po tym wyścigu potulny jak baranek i robił, co mu karzą. W przeciwnym razie będzie to jego ostatni sezon w F1. Te jego kłopoty z samochodem bardzo czytelne przesłanie.
07.06.2009 17:10
0
66 @ris .... miejmy więc nadzieję, że za dwa tygodnie Robert pojedzie w Q3 lekkim bolidkiem, wywalczy wysoką pozycję startową i ......... pożyjemy, zobaczymy.
07.06.2009 17:12
0
dick 777-- na to wygląda ;-) A ja myślę, że to ostatni sezon Rubensa przynajmniej w BGP !
07.06.2009 17:13
0
Realizator TV wyścigu to jakiś pacan!! Więcej emocji dostarczał LIVETIMING niż to co można było zobaczyć. Zero powtórki ze startu o pierwszym okrążeniu już nie wspomnę, na którym działo się dużo rzeczy związanych ze środkiem stawki w tym Roberta. Wyścig w TV poracha!! Co do wyników to Guzik jak zwykle. Dobrze Red Bull, cieszy postawa BMW Robert z bolidu wyciskał wszystko. Mogło BMW troszkę bardziej zaryzykować i jechać Miękkie (krótki stint) Twarde (długi) Miękkie (krótki) ale i tak jest lepiej niż w MC.
07.06.2009 17:13
0
rafekf1 -- jak bym bardzo chciał !!!!!! oj jak bym chaciał - ale nie sądzę bo nigdy tak nie było aby BMW choć trochę szaleństwa pokazało w swojej taktyce. :-) ;-)
07.06.2009 17:18
0
Troche sie dziwię wypowiedziom , np Robertta, że strata BMW w Turcji do Czołówki jest podobna jak w Hiszpani. Nie. Co prawda punktowo jest to samo (w Hiszpani Nick 7, Robert 11, w Turcji na odwrót!), ale w czasach (Q2) obecna strata to tylko 0,4 sek ! W Hiszpani było 0,8 sek (średnio dla obu kierwców). Tak więc moim zdaniem, BMW nadrobiło do BGP i RBulla 0,4 sek.
07.06.2009 17:18
0
72 @ris ..... Ja też nie pamiętam, żeby kiedykolwiek Robert jechał na 3 postoje lecz pamiętam, że w poprzednim sezonie gdy niemal za każdym razem awansował do Q3, w wyścigu zdarzało się, że pierwszy lub jako jeden z pierwszych w czołowej 10-tki meldował się u mechaników.
07.06.2009 17:18
0
A ja coś powiem na temat walki Nelsinho i Hamiltona. Tragicznie, że nie najgorsze Renault musi wogóle walczyć ze słabym dziś McL, ale manewr Piqueta skuteczny. Natomiast warto też pamiętać, że Nelson nie obronił się przed Rubensem, co udało sie dysponującym dużo słabszymi samochodami Kovalowi i przede wszystkim Sutilowi. No cóż, kwalifikacje potwornie zepsute, ale wyścig bez tradycyjnego blamażu... To tyle jesli o mnie chodzi w tej sprawie. dick777 - czyżby znowu Hiszpania? Ja tym razem tak nie uważam. Na starcie pech dopadł Rubensa, ale potem jechał on fatalnie.
07.06.2009 17:22
0
Niech w BMW dalej doskonalą bolid i pracują nad takim KERSem, żeby nadrobić jeszcze więcej nie psując balansu całości (tu potrzebne jest odchudzenie bolidu o te 10-15 kg, i dołożenie KERSu, co polepszyłoby nieco osiągi Nicka i , bardziej, Roberta).
07.06.2009 17:25
0
rafekf1 -- ja uważam , ze każda sekunda nadrobiona przez kierowcę jadącego od pozycji 1 do 4 wspaniale procentuje w dalszym wyścigu. Nastawianie się na ST czy inne dziwne rzeczy nie ma zbytniego uzasadnienia w praktyce. Liderzy odchodzą na początku wyścigu całej stawce a pózniej dojeżdżają z ogromną przewagą nad resztą
07.06.2009 17:26
0
Ale co by nie powiedzieć to Nakajima nie zawiódł Roberta i tym razem... Ładnie na powtórce widać jak spycha bmw do wewnętrznej... RK sam mówił że gdyby nie zareagował odpowiednio szybko to obaj skończyliby wyścig... Nakajima never fails
07.06.2009 17:28
0
Uff, Jenson robi na mnie potworne wrażenie. Jeszcze do niedawna sądziłem, że to wypłosz, któremu dano wyśmienity bolid. To było na początku sezonu. Teraz, po cyklu fenomenalnych i miażdżących zwycięstw warunkowanych niego tyle cudem inżynierii Rossa Brawn'a, lecz nieskazitelnej jeździe Buttona żywię to niego wielki szacunek jako do fenomenalnego kierowcy, i człowieka. Pokora Jensona i radośc z wygrywania, nadają smak i sens oglądaniu monotonnego, tegorocznego cyrku Formuły 1. Bravo Button! Nasz Robert pokazał się z dobrej strony w nadal słabym samochodzie. Wyścig nie był porywający. O stronę rozrywki zadbał Rubens, potwierdzając, że nie potrafi atakowac kierowców z głową... No cóż.
07.06.2009 17:30
0
75. jawiemwszystko, jak byś się czuł na jego miejscu? Przez cały piątek i sobotę samochód sprawuje się bez zarzutu i nagle na starcie do wyścigu - trzask prask -odmawia posłuszeństwa. Co byś pomyślał na jego miejscu? Nie dziwię się, że się wkurzył i zaczął popełniać błędy. Gdyby samochód zepsuł się mu w trakcie wyścigu, to oczywiście uznałbym to za rzecz normalną (dziwne, że jak dotąd nie psuje się Buttonowi), ale na starcie... Sorry, ale nie wierzę w cuda.
07.06.2009 17:30
0
76 @ leo_ ...... Odchudzenie bolidu o 10-15 kg jest chyba mało realne. Ferrari udało się zrzucić "jedynie" 5 kg. jeśli się nie mylę. Ja też mam nadzieję, że BMW nadal będą pracować nad udoskonaleniem bolidu i mimo kiepskich wyników nie odpuszczą tego sezonu tym bardziej, że przyszłoroczne bolidy nie mają się zbytnio różnić od tegorocznych poza większymi zbiornikami. KERS ma być obowiązkowy więc warto nad nim popracować. Dla nas ma to oczywiście znaczenie w przypadku gdy Robert pozostanie w BMW .... ale to już inna historia ;)
07.06.2009 17:31
0
Całkiem niezły wiścig, było wyprzedzanie, troche emocji i nikt nie ucierpiał (przynajmniej fizycznie;). No i cieszą 2 pkt Kubicy, wprawdzie troche pomógł pech Nakajimy ale coż zrzućmy to na karb sprawiedliwości dziejowej ;]. Nastrój nieco psuła kiepska realizacja telewizyjna. Do fantastów, że Kubica byłby wyżej jadąc na 3 pity. Najpierw polecam zerknąć w czasie wyścigów na czasy. Miał tempo lekkim samochodem takie samo jak kierowcy ze środka stawki po wyjeździe z tankowania. O czasach Buttona czy Vettela nawet jadąc na oparach to tylko pomarzyć. Te 2 pkt to był max co dziś można było ugrać i plan zrealizowano na 100%. Oby ten niewielki postęp z dyfuzorem był rozwijany, może choć 2-3 wyścigi uda się BMW określic jako w pełni udane w tym sezonie.
07.06.2009 17:33
0
może w następnym wyscigu kubica stanie na podium
07.06.2009 17:34
0
77 @ris ...... W pełni się z Tobą zgadzam ..... pod warunkiem, że mają bardzo dobre, szybkie auto ;)
07.06.2009 17:34
0
W BMW jest potrzebny ktoś nowy z nową wizją tak w dziedzinie konstułowania bolidu jak i taktyki. Nie wspomnę , że kilku mechanikom też by się przydało wietrzenie ;-)
07.06.2009 17:39
0
rafekf1 - z obecną formą BMW mimo wszystko bym zaryzykował i sądzę że zamiast 7 czy 8 miejsca realne było by 4-6 a to zawsze więcej punkcików. A zważywszy na to, że maja i tak przechlapany sezon to powinni torchę poeksperymetować, a może się okaże że ten bolid wcale nie jest taki wolny na małej ilości paliwa; kto wie, jak się nie broi to w kozie się nie siedzi ;-)
07.06.2009 17:41
0
Witam. Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że nie widziałam wyścigu :-( ale bardzo się cieszę z pierwszych punktów Roberta!!! :-) na pewno robił co mógł. Mam nadzieję, że team BMW jeszcze coś udoskonalą :-)
07.06.2009 17:44
0
poprawka "...jeszcze coś udoskonali" :-) pozdro
07.06.2009 17:45
0
rafekf1 -- nasuwa mi się jeszcze jedna dygresja. Team Roberta nie może uwierzyć w to że on potrafi lepiej powiedzieć co jest nie tak w bolidzie dlatego go nie zabardzo słuchają i bazuja na tych swoich wykresikach i danych zebranych z treningów. A różnica między Robertem a Nickiem jiest taka, ze Robert samochód czuje a Nick tylko nim kieruje ( co mu dadzą i jak ustawią to jedzie i tyle jego inwencji twórczej ) ;-0)
07.06.2009 17:57
0
89 @ris ..... może coś w tym jest co piszesz. Nie wiem jakie stosunki panują wewnątrz teamu, kto kogo słucha itp. ale widać, że oni słuchają tylko Alberta. Z Robertem pewnie liczy się tylko jego inżynier wyścigowy. Tyle, że razem nie mają takiej siły przebicia w konfrontacji z Albertem ;)
07.06.2009 17:57
0
Nakajima po prostu jeździ ostro, nie tak bezbarwnie jak Heidfeld, Koval albo Fisicio. Czy Waszym zdaniem Nakajima ma ustępować Kubicy miejsca. Niue widzę podstaw. Każdy chce zrobić jak najlepszy wynik. Walka była bok w bok. Pewnie zdaniem większości jakby Robert wiechał w dupsko Kazukiemu to i tak była by to wina Japończyka, co nie? Moze hamował za gwałtownie, zawsze by sie coś znalazło. Nakajima jechał dziś świetny wyścig i punkty mu się należały. Tylko błąd lub awaria przy zmainie kół mu je zabrały.
07.06.2009 18:00
0
znowu się powtórze ale... "Button po raz szósty" - dlatego właśnie system medalowy to głupota, za rok o tej porze bedzie pozamiatane
07.06.2009 18:06
0
rafekf1 -- Taaa jak tu się nie zgodzić z Albertem jak tyle kasy się wydało na to cacko ;-) W między czasie poczytałem sobie wypowiedzi Mario Theissena i Willgo Rampfa. Rozbawili mnie do łez ;-) Mario Theissen: Robert zaprezentował się wspaniale i zasłużył na dwa punkty. Podczas początkowych okrążeń nie byliśmy w stanie jechać równie szybko co rywale, przez co nie mogliśmy wyprzedzić większej liczby rywali.( czytaj zatankowaliśmy za dużo hehehee) Dopiero od 40 okrążenia obaj nasi kierowcy byli w stanie osiągać czasy okrążeń, jakich oczekiwaliśmy ( to już była końcówka paliwa w baku hehehe) więc jakieś wnioski ???? ;-) Willy Rampf- Dla nas był to bardzo emocjonujący wyścig. Nasza strategia się sprawdziła. -- No to jak im się strategia sprawdziła to ja NO COMENT ;-)
07.06.2009 18:14
0
93 @ris ...... Też czytałem w międzyczasie. Pewnie Albert nie był tani ale Robertowi też sporo euro trzeba przelać na konto ;) Panowie z BMW już mają taki styl wypowiedzi, którym próbują zatuszować własne grzeszki, niedociągnięcia i błędy. Niech się naprawdę poprawiają a będzie im wybaczone ;)
07.06.2009 18:18
0
rafekf1-- Tak to się mogą wypowiadać szefowie Force India a nie BMW. Ale może się właściwie mylę ;-) Prawda niech się poprawią oraz nabiorą włskiego temperamentu angielskiej myśli technicznej i moze coś z tego będzie ;-)
07.06.2009 18:21
0
95 @ris ...... i przy okazji odnajdą swoją niemiecką solidność ;)
07.06.2009 18:23
0
rafekf1-- Ja ja NATÜRLICH ;-) ;-)
07.06.2009 18:35
0
Przyzwoity wyścig Roberta jak na obecną chwilę.Nie będę oryginalny twierdząc,że JB jest MŚ.Szkoda że tak szybko bo koncówka bedzie mało ekstycująca(przynajmniej w walce o 1m).Tka jak ktoś napisał wcześniej-sprawiedliwośc dziejowa nastała i ukarała Nakajimę, dając 2 pkt RK. Równiez twierdzę ze Rubensa wywalą z Brawna po sezonie,także bedzie wolne miejsce-ciekawe kto tam trafi....?
07.06.2009 18:37
0
Również jestem ciekawa. Z 2 pkt. Kubicy bardzo się cieszę , zawsze to krok do przodu!
07.06.2009 18:40
0
antos05 -- hmmm kto trafi ??? Syn Antonego Hamiltona ???
07.06.2009 18:44
0
właśnie zadawałem wam to pytanie...kto???Znając wyobraźnie co niektórych bedzie dużo typów....
07.06.2009 18:48
0
A kto? Masz jakieś wątpliwości? Swoją drogą , znając a raczej nie znając Brawna można się spodziewać każdego. Już on coś wymyśli!
07.06.2009 18:52
0
Nie wiem kto?Brawn pewnie ma wiele opcji
07.06.2009 18:53
0
To zależy co Ross Brawn będzie chciał uzyskać. Drugiego jako "Testera" czy rywala dla Jensona Buttona ;-)
07.06.2009 18:54
0
81. rafekf1- pewnie jest to rzeczywiście trudne. Wygląda na to, że te 10-15 kg to taki prawie ideał. Ale obaj się zgadzamy, że KERS należy rozwijać. Jeżeli chodzi o przyszły sezon to martwi mnie zakaz tankowania przy jednocześnie niewielkim zwiekszeniu limitu wagi bolidu - tylko o 15 kg. Moim zdaniem, choć mogę się mylić, żeby wyrównać szanse lekkich i ciężkich kierowców, należałoby podnieść limit o te minimum 30 kg ( a może i więcej). Z drugiej strony sytuacja w 2010 r. może nie będzie dla ciężkich kierowców tak niekorzystna jak obecnie, bo mają znieść, jak mi się wydaje, ograniczenia dotyczące mocy i czasu stosowania KERSu w czasie okrążenia. Ale żeby KERS sie autentycznie rozwijał, to FIA, i te inne, powinni absolutnie zrezygnować z jego standaryzacji. Przynajmniej zostawić 2 , a najlepiej więcej dostawców (niech dalej rozwijają swoje urządzenia BMW, McLaren, Ferrari, Williams).
07.06.2009 18:55
0
Dokładnie Ris . A większość kierowców ma jednak swoje ambicje i na kierowcę nr 2 się nie zgadza.
07.06.2009 18:58
0
Iza_P -- no fakt nikt nie chche być Królikiem doświadczalnym ;-) ;-)
07.06.2009 18:59
0
Ale ktoś musi..:)
07.06.2009 19:02
0
Ale nikt nie chce ;-)
07.06.2009 19:02
0
I dobrze, niech button jedzie dalej z koksem, moze nie wprowadza tych debilnych medali
07.06.2009 19:03
0
Gdzieś tam widziałem piękne zdjęcia z rozmowy Roberta i Rossa. Widać było pełne wzajemnego uznania i zrozumienia spojrzenia. Ale to tak na marginesie, bo sam nie jestem przekonany o tym czy Robert powinien zmieniać team. Niech on i menager zadecyduje, który zespół wybrać.
07.06.2009 19:04
0
Ale nudne się robią te ciągłe zwycięstwa Buttona . Już nawet nie ma hazardu w typowaniu na kierowców pierwszej 8-ki . Jeżeli dasz Buttona w 90% trafisz.
07.06.2009 19:08
0
3 lub 4 ostatnie wyścigi nie będą już domeną Buttona ale i tak będzie już po herbacie ;-)
07.06.2009 19:18
0
105 @ leo_ ..... Lepszy taki limit niż żaden. Zresztą przyszły sezon to jedna wielka niewiadoma. Nikt chyba nie wie jak się skończą te przepychanki na linii FIA - FOTA. Ja osobiście wolałbym aby przepis o braku tankowania w wyścigu w ogóle się nie pojawił. KERS, tak jak piszesz powinien być własnym tworem poszczególnych teamów. Jedynie pomysł o zwiększeniu limitu wagi minimalnej auta podoba mi się .... z wiadomych względów ;) Moim zdaniem za dużo tego kombinowania z przepisami.
07.06.2009 19:24
0
rafekf1 - może się skończyć tak jak dziś powiedział Alonso podczas spotkania FOTY. Wszyscy wielcy zorganizują swoje GP bez udziału FIA. Co to oznacza nikt nie będzie inwestował w jakąś 2 ligę jaka stanie się F1.
07.06.2009 19:32
0
115 @ris ....... Powiem Ci szczerze, że ten pomysł Alonso bardzo mi się podoba!! Ciekawe jaką nazwę mogłaby mieć ta nowa seria? F1 jest zastrzeżoną nazwą z tego co wiem.
07.06.2009 19:33
0
Brawo Button!!! Mnie te zwycięstwa wcale nie nudzą.Oby tak dalej;)
07.06.2009 19:39
0
rafekf1 - Formel Best - może być ? ;-)
07.06.2009 19:48
0
118 @ris ...... hmmm ..... Trudno powiedzieć ;-)
07.06.2009 19:53
0
Jak myślicie KERS w tym momencie by pomogło Robertowi czy raczej zaszkodziło???
07.06.2009 19:56
0
Zartowałem;-) nie jest ważne jak się będzie nazywała. Prawda jest taka, że wielkie koncerny motoryzacyjne nie po to statują w F1 aby zakładać do BMW systemy Fiata czy odwrotnie. To jest prestiż dla firm. FIA chce włożyć palce tam gdzie nie powinna więc wszystko się może zdarzyć. Zespoły, które się wyłamamły z FOTA mogą nie zostać zaproszone do nowego projektu. Ale za bardzo wybiegam na przód, może się wszystko ułoży i dojdą do porozumienia.
07.06.2009 19:59
0
21focus - a KERS pomagał Buttonowi czy Vettelowi ??? Według mnie KERS-owi dla Roberta mówię NIE.
07.06.2009 20:01
0
122 @ris .... Ja też mam nadzieję, że dojdzie do kompromisu. Wcale się nie dziwie zespołom, że nie chcą przystać na warunki FIA z powodów, o których właśnie wspomniałeś. Jeśli już powstanie nowa seria, to może jednym z członów jej nazwy powinno być "FOTA" ? ;)
07.06.2009 20:07
0
rafekf1 -- nazwa może być;-) ale Formula - Show Must Go On!!!!!!
07.06.2009 20:18
0
124 @ris ..... zgadzam się w 100 % !! Show Must Go On !!!! :)
07.06.2009 21:09
0
nareszcie... :) BMW is back ! moze nie wielkim stylu ale licza sie znowu w walce o punkty. Poza Barlichelo to Nakajima jest najwiekszym przegrancem tego wyscigu. Button pokazal ze ma nie tylko szybkie auto ale tez doswiadczenie i umiejetnosci. Generalnie dobry wyscig :)
07.06.2009 22:28
0
No nareszcie jakieś punkciki może będie już tylko lepiej xD
08.06.2009 03:05
0
FERRARI BMW MCL BRAWN TOYOTA RENAULT RBR STR WILLIAMS? FI? presents "FORMULA EXTREME"
08.06.2009 08:33
0
super wyscig duzo sie dzialo robert wkoncu punkty brawa! :)) filmik po gp turcji juz dostepny: http: // www. youtube .com/ watch ?v= kQvA-WZw2DM (bez spacji) zapraszam!
08.06.2009 09:12
0
nie chodzi o to że Nakajima ma ustepować innym kierowcom ale powinien szanować to że obok niego jest. np. inny kierowca (kolejny raz RK) na równi z jego bolidem i to na dodatek po wewnętrznej więc nie ma prawa spychać innych bolidów tak żeby sobie utorować drogę. Nie chodzi tu tylko o RK ale i o innych zawodników. Nikt nie jest idealny ale kultury troche obowiązuje... Niestety Nakajima jest jednym z najsłabszych kierowców w stawce to trzeba powiedzieć otwarcie i przebłyski takie jak wczoraj nie zdarzają się zbyt często, co nie wykluczone że może ulec zmianie...
08.06.2009 09:13
0
odnośnie zmiany pzepisów w przyszłym roku to nie tylko większy zbiornik paliwa ale i węższe przednie opony i z tego co mi wiadomo to nie są to aż tak małe zmiany... Była propozycja żeby już w tym roku wprowadzić węższe gumy z przodu ale nie zgodziły się na to teamy bo prace były już zbyt zaawansowane...
08.06.2009 12:17
0
ZAUWAŻYLIŚCIE , ŻE ROBERT PO WPADCE Z OPONAMI MA TERAZ ŻARÓWIASTO-CZERWONE OZNACZENIA NA KOŁACH, które jest prawe a które lewe? HEI też ale zielone. www . f1fanatic .co. uk/ wp-content/ uploads/ 2009/06/kubi_raik_ista_2009 . jpg
08.06.2009 15:53
0
132. m_bialek78 - stronka nie działa.. przynajmniej mi, a z miłą chęcią oglądnąłbym to o czym mówisz:)
08.06.2009 16:27
0
Hahaha, rzeczywiście. Widziałem to wcześniej, ale nie byłem w stanie odczytać. Mantys - musisz pousuwać spacje żeby otworzyć.
08.06.2009 17:53
0
kurde, wcześniej usuwałem i nic.. teraz usunąłem i działa:) dzięki kuba1808 i m_bialek78:) a oznaczenia po prostu rewelacja! chociaż lepsze to niż jakby mieli znowu się pomylić:)
08.06.2009 21:48
0
kurde. szkoda sebastiana. brawo dla marka!
08.06.2009 22:27
0
Gratulacje dla JB. W BMW niewiele się poprawiło. W poprzednich wyścigach Roberta prześladował pech i awarie samochodu. Gdyby nie to, to już w Australii byłby na pudle, a w pozostałych wyścigach mógł by punktować. Wszystkie dotychczasowe GP wyraźnie pokazały słabość samochodu BMW. Tylko kunszt Kubicy dał mu tym razem 7-me miejsce. Miał też masę szczęścia, że awarie przeniosły się (podobno) na NH. A może niechcący zamienili się samochodami? ;))))))))
10.06.2009 08:33
0
BRAWO ROBERT! szkoda tylko że 2p i że 15 miejsce w generalce. ale wyścig bezbłędny.
10.06.2009 11:14
0
nie wiem jak z tymi oponami ale większość teamów ma namalowane sprayem na oponach jakieś znaki itp. Kolor pewnie wynika z koloru kamery umieszczonej na bolidzie każdego z zawodników (Kubica czerwony, NH pastelowo żółty)
10.06.2009 11:19
0
no... mclaren też stosuje taki sposób oznaczenia opon i to nie od wczoraj
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się