Jak donoszą fińskie media, zespół Renault otrzymał od rosyjskiego inwestora propozycję wykupienia 40 procent udziałów.
Mogłoby to oznaczać, że partnerem Roberta Kubicy w sezonie 2010 będzie Vitaly Petrov, a podpisanie kontraktu Timo Glocka z ekipą Manor GP, mimo że ten wcześniej mocno łączony był z Renault, może jedynie potwierdzać tę tezę.Inną kwestią potwierdzająca powyższą tezę jest to, że zespół Red Bull, który już od jakiegoś czasu zwleka z oficjalnym podaniem partnera silnikowego na sezon 2010 także ma poinformować o przedłużeniu kontraktu z Renault, jednak najprawdopodobniej czeka z oświadczeniem do czasu oficjalnego komunikatu francuskiego producenta.
18.11.2009 10:03
0
Byleby renault zostało pozostałe 51% ;-) a najlepiej jakby Ruscy dali kasę a udziałów nie brali - a co!
18.11.2009 10:17
0
Najlepiej jakby ruskie wykupili 100% udziałów.
18.11.2009 10:19
0
1. walerus tylko jak Ruscy dadza kase to promowac beda Petrova przy tym scenariuszu no i kolejna wojna Polsko-Ruska pewna;-(
18.11.2009 10:50
0
polak rusek dwa bratanki
18.11.2009 10:52
0
Reno ssie pałkę.
18.11.2009 11:44
0
napewno kubicy nie beda traktowac jako numeru dwa, petrov musi sie nauczyc jezdzic bolidem F1, zreszta rosjanie beda mieli tylko 40% wiec bez przesady, kubica bedzie numerem 1
18.11.2009 11:48
0
To będzie co, Łada F1? Wołga Racing? Z tego co wiem to Petrov jest ostro wspierany przez Red Bull-a oraz Łukoil. Jeśli Łukoil będzie sponsorował Renault to spoko. Co do promowania Petrova to Kubica ma podpisany kontrakt na bycie pierwszym kierowcą.
18.11.2009 11:55
0
Partnerem Renault jest Total wiec Łukoil nie ma sie co pchać
18.11.2009 12:09
0
MegaFon juz jest partnerem Renault a za nim stoi kapital rosyjski.
18.11.2009 12:16
0
Taaa stanie taki Petrov obok Kubka i powie jak wilk do zająca - " nu zajec pagadi !" ( no zając ja ci pokażę ) A tak szczerze to jednak wolał bym dziurę w budżecie Renówki jak oglądać jakiegoś ruskiego co rozpycha się po padoku.
18.11.2009 12:26
0
Wolę oglądać ruska, niż żyda.
18.11.2009 12:34
0
11. slawex1983 alez ty jestes prosty!!Kur.....
18.11.2009 12:36
0
@7.Kimi Rajdkoniem: może i Robert ma podpisany kontrakt na kierowcę nr 1 ale w sezonie 2009 też był nr 1 w BMW a HEI miał być nr 2 i wszyscy wiedzą, jak to wyglądało...
18.11.2009 12:37
0
10. fezuj - Nie nerwujsa pażyjom uwidim ;-))
18.11.2009 12:40
0
Panowie ochłońcie z tym numerem 1 itd. Jakież doświadczenie ma kierowca rosyjski żeby byłnumerem 1 ? Tylu sie przewinęło zdolnych (podobno) i już o nich nikt nie pamięta. Wyluzujcie ważne żeby Renówka zaczeła sezon nawet z kierowca z Kambodży ;-)))
18.11.2009 12:51
0
Jak ma sie Renault wogóle wycofać to już niech te ruski wezmą sobie te 40%. Moim zdaniem w tym momencie niema co liczyć na solidnego partnera w Renault dla Kubicy. Pozostaje tylko czekać do Grudnia na ostateczną decyzje zespołu i tyle
18.11.2009 12:56
0
nie ma co jeszcze dzielić skóry na niedźwiedziu (nawet rosyjskim :) )
18.11.2009 12:56
0
Wolałbym obok Kubicy zobaczyc np. Trullego a nie jakiegos debiutanta
18.11.2009 13:09
0
11. slawex1983 - myślałem, że tacy prości ludzie nie interesują się F1 :-(
18.11.2009 13:11
0
A tak poza tematem moim zdaniem Kubica troche za wcześnie podpisał ten kontrakt z Renault. Może trzeba było troche poczekać nie wiem może Brawn by się zainteresował? z drugiej strony widać ze bez nazwiska i mocnego wsparcia ze strony sponsorów nie wiele sie znaczy w F1.
18.11.2009 13:20
0
No fakt za szybko podpisał ale efekty nie muszą byc złe
18.11.2009 13:24
0
albo niemiec w BMW albo rusek w Renault pech!!!
18.11.2009 13:35
0
Za szybko,za szybko-e tam. Po pierwsze jakby zrobić sondę kto przewidział,że Merc już przejmie Brawna to ciekawe kto odpowiedziałby na tak. Po drugie coś mi się zdaje,że Niemcy decydują kogo zatrudnić i ile kasy w to włożyć. Po trzecie-które winno być przed po drugie,do niedawna Raikkonen wydawał się prawie pewny w Macu. Po czwarte Robert chciał być nr.1 w zespole. Po piąte jeśli Mercedes chce mieć Niemców to przy nie podpisaniu kontraktu z Renault Kubiica mógł zostać już całkiem na lodzie. Po szóste Ross się podobnież interesował Robertem,no ale wtedy w trakcie udanego dla Polaka sezonu to była inna rozmowa. Po siódme nie ma pleców.
18.11.2009 13:36
0
Poprawka:Robert nie ma "pleców".
18.11.2009 13:42
0
11. slawex1983- a ja wole pisać o F1 a że nie koniecznie "kocham" ruskich to nie powód by robić tu rasistowskie uwagi
18.11.2009 14:08
0
23. strong1 - namieszałeś strasznie -->> czuję się skołowany ;-)))
18.11.2009 14:14
0
Robert musi czekać na swój narodowy team - a bez żartów to widać że tylko na ferrari.... inne teamy narodowe już zajęte i to jeszcze w czubie będą....
18.11.2009 14:18
0
@ris, No,bo to chodzi o to,że Renault mogłoby się wycofać nie mogąc zakontraktować jedynego dobrego kierowcy na którego ich stać.Poza tym miejsce w Brawnie dla Buttona wydawało się oczywiste mimo negocjacji.Zaprzeczanie o zaangażowaniu Merca we własny team trwało długo.Jednym słowem teraz to łatwo mówić-czemu tak,a nie inaczej...a i tak nie wiadomo,czy w ogóle w Mercedesie nie-Niemiec ma wstęp do kokpitu,ponieważ po prawdzie wypłacenie Jensonowi kilku milionów od Mercedesa,byłoby lepsze mimo wszystko dla tego zespołu niż skład ROS/HEI.
18.11.2009 14:20
0
27 walerus Dobrze,że ktoś też napomknął o tym Ferrari.To prawda.Ale nie obraziłbym się gdyby Kubek po dobrym sezonie nie musiał się stamtąd ruszać,
18.11.2009 14:22
0
a może to, a może tamto, a może sramto... sławex1983 po mistrzowsku rozładował te gdybania. Humor dnia, podobało mi się. A na poważnie, to taki zastrzyk gotówki może wystarczyłby na pensję dla Kimasa i super bolid. Już nie ma więcej opcji dla niego zdaje się...
18.11.2009 14:26
0
@29 Z Renault się nie musiał ruszać.
18.11.2009 14:40
0
28. strong1 - zależy dla kogo lepsze by było ROS/HEI ? Dla rynku niemieckiego a o niego głównie chodzi to by była niepowtarzalna szansa merketingowa. Zwłaszacza , ze jeśli jeden pojedzie lepiej drugi gorzej to i tak niemiec i tak, więc oglądalność F1 u naszych zachodnich sąsiadów wzrosła by niewspółmiernie. A głównie o to chodzi Merolowi, ponieważ promocja w ameryce jest obecnie niewykonalna a ten rynek zawsze niemieckie koncerny interesował. Poza tym nikną jakowyś nieporozumień jak było w przypadku RK - iNH. Jeśli by chcieli zatrzymać Buttona to nie był by dla nich wielki problem, wykładają kasę na stół i po kłopocie ( podobnie mogło by byc z Kimim ) ale widocznie nie o to im chodzi. Prawdopodobnie są zainteresowani promocją na własnym rynku, no bo o czym się będzie mówić w niemieckich domach o BMW czy Mercedesie ? ;-)))
18.11.2009 14:53
0
32 ris Ostatnio wpędzasz mnie w kiepski nastrój, bo smutne rzeczy piszesz,że sama reklama jest lepszą niż wygrana na torze.No i coś w tym pewnie jest ,ale definitywnie wątpie,aby akurat pomiędzy NH,a NR był spokój.Mają zbyt podobne-"raczej" wredne charaktery do siebie.
18.11.2009 15:11
0
Mysle, ze to dobra informacja. Renault zdobedzie brakującą kasę i bedą mogli startować. Jest inna ciekawa sprawa - Merc kupił Brawna za pieniadze MCL, dlatego MCL bedzie musial mocno oszczędzać w najbliższych latach. Nowy team będzie słaby. HEI i ROS to nie to samo co BUT i BAR, poza tym Mercerdes nie bedzie chciał topić zbyt dużo kasy w rozwój bolidu. Dlatego szanse Kubicy na sukces bardzo rosną.
18.11.2009 15:18
0
A ja tam jestem optymista co do wystepów Roberta w Ferrari... I tak na dobra wrózbe sprawilem córce fotelik samochodowy, chamsko czerwony, z logo brykajacego konia, a co tam! ;-)
18.11.2009 15:27
0
33. strong1 - sorry Winetou ale business is business, a sport to druga sprawa. Trzeba być realistą. Ale za to HEI i ROS by sobie gotowali we własnym ogródku ten bigos ;-))
18.11.2009 15:28
0
35. orinocoPL- masz karę za długa nieobecność ;-)
18.11.2009 15:31
0
37. ris-oj, sorry ;-)
18.11.2009 15:33
0
38. orinocoPL - żeby mi to było przed ostatni raz ;-)))
18.11.2009 15:46
0
Ruskie kase dają, chcą 40% udziałów to wiadomo że ruski będzie jeździł :)
18.11.2009 15:53
0
Kurde wyobrażacie sobie jak napity rusek bedzie jezdził podczas treningów ;:D:D:D A wiecie czemu przejmować chcą 40 % a nie naprzykład 30 ? HEHEHEH dokładnie ;-) Bo tyle wiekszość wodek ma to ulubiona stopa ruskich :-D:-D::-D
18.11.2009 15:55
0
ferrari Panowie - to jest docelowy cel na 2011 - be reno nie ma szans być w pierwszej trójce bo mercedes, ferari, mcl i Robert będzie mógł zmienić team...
18.11.2009 16:01
0
A jeszcze chciałem dodac jedną rzecz. Ciekawi mnie jak przykładowo Mercedes zareaguje jeśli MCL bedzie miał dobry bolid to wtedy igdzie gość go Mercedesa i mowi dawajcie podwozie bo sie kasa skonczy :D:D:D:D Heh twierdze ze to co chciało zrobić Ferari udało sie MCL. Maja 4 samochody w stawce.
18.11.2009 16:06
0
42. walerus - ferrari najpierw musi pokazać, że bedzie konkurencyjne.
18.11.2009 16:13
0
No i dobrze - może być i Ruski. Pod warunkiem że zastąpi "świetnych kamikadze" z poprzednich sezonów. Ktoś rządzić na torze musi... Byleby zostawił w spokoju kolegę z zespołu.. Popatrzcie na speedway - tam już jeden taki jest.
18.11.2009 16:27
0
Obecność Rosjan w F1 mnie nie dziwi. Pamiętam jak w latach 90-tych mieli nawet pomysł stworzenia swojego teamu w F1. Było nawet zdjęcie w prasie z prototypem bolidu. Oczywiście MidlandF1 powstały na bazie Jordana to też był rosyjski akcent w F1. A obecne wydarzenia wskazują na to,że Rosjanie nadal szukają wejścia do tego sportu. Załączam taki link do stronki z informacją o jeszcze jednym radzieckim projekcie, którego ja niestety nie mogłem pamiętać bo jeszcze mnie na świecie nie było. (1973 Madi 01 team). http: // forix. autosport. com/ 8w/ 6thgear/ neverraced. html Usunąć oczywiście spacje.
18.11.2009 16:42
0
hej ludzie czemu od razu wiążecie inwestycję jakiejś grupy kapitałowej (MegaFon?) z miejscem w kokpicie Renault Pietrowa? przecież to nie jest równoznaczne!! Pietrow ma swoich silnych sponsorów i niekoniecznie to o nich musi tutaj chodzić w kontekście 40% akcjcji Renault F1 Teamu - jest wręcz prawdopodobne, że Petrow już mocno negocjuje z Camposem i to tam będzie jeździł (potrzebują pieniędzy i są w stanie zrezygnować z Hiszpana de la Rosy ) oczywiście możliwe jest, że potencjalny udziałowiec Renault będzie naciskał na zatrudnienie "swojego" kierowcy - ale nie jest to wcale pewne - popatrzcie na Malezyjskiego Lotusa - jakoś nie nominowali na podstawowego kierowcę Fauzy'ego (ma być kierowcą nr3), tak samo Force India nie ma Indyjskiego kierowcy - i tak dalej... tak samo Katarscy inwestorzy np. w McLarenie czy teraz w Sauberze nie wymagają zatrudniania swoich rodaków - widać jednak nie jest to równoznaczne ;) dlatego Pietrow może jeździć w Renault ale równie dobrze może być kierowcą Camposa a jednocześnie inny inwestor z Rosji przejmie część akcji Renault... a partnera Kubicy wybiorą Francuzi - i będzie to ktoś na poziomie, np. Kovalainen
18.11.2009 16:48
0
Robert dołoży ferrari 0,5 sekundy w... 2011 roku...
18.11.2009 16:54
0
aha a co do offtopu nt. Mercedesa to czemu wszyscy są już pewni Heidfelda w tym zespole? dla mnie to nie jest takie oczywiste - choć najbardziej prawdopodobne to racja... ale Haug zapowiedział niespodziankę więc może jednak M.Schumacher wróci? to by dopiero było ;] i miałoby dopiero sens - zamiast 2 bezbarwnych kierowców bez ani jednego zwycięstwa na koncie mistrzowski zespół zatrudniłby wielkiego mistrza - do tego w końcu Mercedes (Haug) zatrudniłby swojego wymarzonego Schumachera, o którego starał się tyle lat!! to by była bomba sportowa (kto by nie chciał zobaczyć M Schu znowu na torze?) jak i marketingowa - wielki zysk dla Mercedesa i dla całej F1... co do wieku Schumiego to nie jest to wielka przeszkoda - Mansell zdobył swoje mistrzostwo w wieku 39 lat, potem w wieku 40 lat wygrał w debiucie w USA serię CART a potem w wieku 41 wrócił do F1 i wygrał wyścig dla Williamsa - a teraz na pewno się ciężej nie jeździ bolidem F1 więc na 100% by sobie poradził... a ponoć strasznie się napalił na powrót i kto wie... kolejne wyścigi, może nawet wygrane, znowu współpraca z Rossem (zapewne to jeden z powodów, dla których Schumi odszedł z F1 - bo Ross odszedł z Ferrari) i do tego w końcu w Niemieckim Dream Teamie ;) a do tego jeszcze ładna ilość $$$ na koncie - tego nigdy zbyt wiele ;] mi się ta wizja podoba, choć nie jestem fanem Schumiego (w sumie to go nawet nie lubię) a jedyna choć dość poważna przeszkoda to Ferrari, które jednak ma jakieś kontrakty z Schumim na pewno i na pewno niechętnie by go puściło do innego teamu - choć może przez szacunek dla mistrza by mu pozwolili... a sam Schumi zapowiadał, że jak wróci to tylko w Ferrari - ale wiecie jaka jest F1 tutaj można spodziewać się wszystkiego - a najbardziej zwariowane scenariusze są często najbardziej prawdopodobne ;] ja jestem za powrotem "Schumowiny" - to by była istna bomba!! z korzyścią dla wszystkich poza Ferrari - a skoro wracali Lauda, Prost czy Mansell - to Schumi też może zrobić wielki come back!! ;]
18.11.2009 17:13
0
Ciekawe co to za inwestor.
18.11.2009 17:48
0
Renualt + Kubica+ / Ivan Grozny/ + Mafia ruska = Team slowianska Hohohohoho
18.11.2009 18:25
0
Ciekawe. Ruskie pewnie po jakimkolwiek podium będą pewnie chlać wódę zamiast szampana :P
18.11.2009 18:34
0
Ruskoje Igristoje. Tragedia. Gazprom albo Lukoil Renault F1 Team. Zajeboza.
18.11.2009 19:22
0
Mi osobiście jest obojętne czy właścicielem ( współwłaścicielem ) zespołu w którym będzie jeżdzic Kubica jest Niemiec, Rusak , Żyd itd , ....najważniejsze jest to oby Robert miał dobry bolid , wsparcie zespołu i szacunek na jaki zasługuje ;) Jeśli rzeczywiście sprzedaż udziałów pomoże zespołowi finansowo, to niech je odsprzedają i łatają dziurę budżetową . Zastanawiam się tylko , czy to jest powolne wyjście zespołu z F1 i przejęcie zespołu w dalszej perspektywie przez firmę MegaFon ? Ale na to pytanie odpowiedz poznamy w dalszej przyszłości , a na dzień dzisiejszy najważniejszy jest rok 2010 i tutaj jestem spokojny ;)
18.11.2009 19:30
0
Mnie to tam <>< czy to będą Ruskie czy Somalijczycy. Chcę w końcu usłyszeć oficjalne ogłoszenie drugiego kierowcy i planów Renaty ...
18.11.2009 20:16
0
Kolego fezuj nie używaj słów których znaczenia nie rozumiesz. Poczytaj sobie czym jest rasizm i czym różni się od nacjonalizmu.
18.11.2009 20:35
0
Jak nie kijem ...To całą pałą ! Ledwo wziął " rozwód " z BMW !! Ech dolo ty dolo.......
18.11.2009 22:56
0
Fińskie media piszą o rosyjskim inwestorze (o czym już przed paroma tygodniami było głośno), niemieckie z kolei piszą o kompletnym braku zainteresowania potencjalnych inwestorów w tej sprawie i komu wierzyć? :-) Jeszcze nic nie jest pewne a już pojawiają się anty-rosyjskie komentarze ;/ Niektórzy Polacy zawsze będa mieli powód do wyrażania swojej ksenofobii :| 49. devious - nie będzie żadnego come backu Schumachera, tym bardziej w innym zespole niż Ferrari.
18.11.2009 22:58
0
57. zenobi29 - jak widać za szybko ponownie się "ożenił" po tym "rozwodzie", a wiadomo - "Co nagle, to po diable" ;-)
19.11.2009 00:56
0
ale ja nie mówię, że Schumacher wróci bo nei wróci bo mu Ferrari nie pozwoli nawet jakby chciał (w końcu reprezentuje Ferrari to ja miałby jeździć dla innego producenta aut?) ale po prostu fajnie by było - i z korzyścią dla wszystkich zwłaszcza dla F1... ojj fajnie by było jakby Kimi został w F1 w 2010 i wrócili Schumi i Villeneuve - tylu mistrzów świata w stawce ;) i przynajmniej coś by się działo, wszyscy trzej wyżej wymenieni mają "cohones" i na pewno każdy wolałby ich widzieć zamiast np. Grosjeana, Alguersuariego czy Nakajimy...
19.11.2009 08:43
0
57 zenobi29 Więcej optymizmu , Może nie będzie tak źle :) , A kto wie, czy za rok nie będziemy mówić o dobrym sezonie Kubicy i Renault ? A myślę że przesłanki żeby tak myśleć są ;) Otóż ...jak donosi prasa , ponoć Renault na dzień dzisiejszy ma prawie gotowy bolid na sezon 2010 i przez najbliższe miesiące może się skupić na pakiecie aero , a z ostatnich przecieków wynika że jest to dosyć lekka konstrukcja , co z pewnością przełoży się na odpowiednie rozłożenie balansu , co przy zakazie tankowania może się okazać kluczowe .... Oczywiście , kierować się tegorocznym sezonem może się wydawać że Renault będzie słabe ....ale przecież na zespół Hondy ( Brawn GP ) przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu też nikt nie stawiał ,a jak się sezon ułożył , każdy wie .... Dzisiaj rozlegają się głosy kibiców potępiających Roberta i jego menagera...., zarzucające mu zbyt wczesne podpisanie kontraktu ... , i że na dzień dzisiejszy byłyby lepsze opcje . I tutaj można polemizować , czy rzeczywiście zespół Mercedes GP będzie silniejszy od zespołu Renault . Siłą zespołu Brawna był silnik i podwójny dyfuzor . Silnik poprzez mniejsze spalanie jednostki Renault zostanie wyrównany .... A kto wie czy jeśli chodzi o podwójny dyfuzor , prace nie będzie trzeba zacząć od nowa ,przez zwiększony zbiornik paliwa ? A do tego ten mizerny budżet , co się może przełożyć na formę zespołu .... A McLaren ? Oby nie było powtórki z początku tego sezonu .... Nie rozumiem decyzji zespołu który do końca pracował nad tegoroczną konstrukcją a praktycznie o nic nie walczył .Jedyną rozsądną odpowiedzią dla mnie była chęć zatrzymania Mercedesa , czego w końcowym efekcie nie udało się zrobić ... Jeszcze jedno - wydaje mi się że dużo więcej można zyskać w nieco słabszym bolidzie i być traktowany jako kierowca nr. 1 niż w szybszych bolidach mających wieczne problemy techniczne i nierówne traktowanie w porównaniu z kolegą z zespołu .. bo nikt mi nie wmówi ze Heiki i Rubens byli równo traktowani na tle Hamiltona czy Buttona ;) Można powiedzieć , ze to jest optymistyczna wersja wydarzeń , ale ja myślę że jak najbardziej realna :)
19.11.2009 18:04
0
Ciekawy jestem jak będzie sie prezentowa czcionka cyrlilicy na bolidzie renoault. Rosjanie mają tyle kasy że z budżetem niema problemu. Najważniejsze że to nie Polski inwestor... Informacja dla tych co gadają głupoty: 40% to jest bardzo dużo, to prawie połowa, jeśli kupią 40% to będą mieli dużo do gadania, więcej niż wam sie zdaje.
19.11.2009 18:45
0
60. devious - Schumacher i Villeneuve mieli już swoje 5 minut. Teraz jest kolej na innych ;-)
19.11.2009 23:27
0
Jak do tej pory to najlepszy rosyjski bolid to T-34
19.11.2009 23:31
0
Jak do tej pory to najlepszy rosyjski bolid to T-34 ,Berlin podbity,to nie będzie problemu z innymi torami,ale co Gustlik będzie robic?Pewnie opony zmieniać bez podnośnika.
20.11.2009 09:01
0
nie rozumnie za co wam Rosyjski sponsor przeszkadza? Gorzej dla nas gdyby to był Orlen bo miel by pretekst aby znowu podnieść ceny paliw
27.08.2010 21:49
0
zajeb.. ujęcie
27.08.2010 22:26
0
dosłownie
27.08.2010 22:34
0
a co w nim takiego zajeb.....?
27.08.2010 22:34
0
naprawde fajna fota
28.08.2010 10:49
0
fotograf musial sie polozyc... :-)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się