WIADOMOŚCI

F1 z nową punktacją
F1 z nową punktacją
Dziś po raz pierwszy, po podpisaniu Porozumienia Concorde 2009, zebrała się Komisja F1 w nowej strukturze. Pierwszym efektem jej pracy jest m.in. nowa punktacja.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Pod prezydium Bernie Ecclestone'a i przy obecności prezydenta FIA Jeana Todta, Komisja F1 składa się z głównych udziałowców mistrzostw z zespołów F1, promotorów, dostawców i sponsorów.

Komisja F1 podjęła decyzję, że zespól Brawn zmieni nazwę na Mercedes. Zespół będzie otrzymywał płatności na podstawie wyników z zeszłego sezonu. Zgoda była wyrażona przez wzgląd na wieloletnie zaangażowanie Mercedes-Benz w Formułę 1.

Komisja podjęła także wiele decyzji w sprawie regulaminów technicznych i sportowych, które jutro powinny zostać zatwierdzone przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.

Wśród nich, ze względu na rozszerzenie stawki do 13 zespołów, wprowadzony zostanie nowy system punktacji:

Miejsce Punkty
   1.     25 
   2.     20 
   3.     15 
   4.     10 
   5.      8  
   6.      6  
   7.      5  
   8.      3  
   9.      2  
  10.      1  


- Sportowa Grupa Robocza, teraz będąca komitetem podległym Komisji F1, ma przedstawić propozycje powodujące poprawę show. Efekty ich pracy mogą wejść w życie już w 2010 roku.

- FIA i FOM będą współpracować by poprawić komunikację i promocję mistrzostw w mediach i wśród fanów na całym świecie.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

87 KOMENTARZY
avatar
Jasiu xD

10.12.2009 19:50

0

Ale wymyslili...


avatar
Zakrza

10.12.2009 19:51

0

No taka punktacja to ja rozumiem. A nie tam jakieś systemy medalowe, czy inne wymysły.


avatar
kempa007

10.12.2009 19:52

0

dobrze kombinowali tylko mogli pierwsza 12 premiowac :/


avatar
strong1

10.12.2009 19:54

0

Po prostu lipa. Po pierwsze trudniej będzie przewidywać,co się stać może w klasyfikacji,to jest jakie zmiany mogą zajść przed poszczególnymi wyścigami.Po drugie słabsi kierowcy w miernych wozach będą dowozić sobie punkty,to miał być zaszczyt.Punktowało sześciu przez lata i było dpbrze.


avatar
jar188

10.12.2009 19:54

0

Ja dla mnie za mała różnica pomiędzy 1 i 2 powinno być min 7pkt, i tu Berniego nie rozumiem.


avatar
Jasiu xD

10.12.2009 19:54

0

3. kempa007 - no jak już tak to pierwszą 13-stkę, w końcu 13 zespołów.


avatar
strong1

10.12.2009 19:55

0

@4 Np. w Monaco.Choć lepsze to niż medale,oczywiście.Tak naprawdę istotną sprawą to jest kwestia wyprzedzania,którą powinno się raz a dobrze rozwiązać


avatar
kempa007

10.12.2009 19:59

0

6. Jasiu xD a co to za zasada, ze kazdemu zespolowi sie naleza punkty? jest 13 zespolow, ale wiekszosc punktow zdobedzie pewnie czolowa trojka juz 6 zawodnikow.


avatar
ask

10.12.2009 20:00

0

ale czemu nie siódme miejsce 4? bez sensu


avatar
Jasiu xD

10.12.2009 20:01

0

8. kempa007 - specjalnie przesadzam. Wolałbym żeby zostało tak jak było w tym sezonie, no ale cóż.


avatar
Dr Prozac

10.12.2009 20:01

0

A to niespodzianka O_O W sumie jeszcze nie wiem co o tym sądzić. W sumie fajnie że więcej kierowców punktuje. Różnice punktowe miedzy pierwszymi trzema miejscami (proporcjonalnie) pozostały bez zmian. Czwarte miejsce nieco mniej punktowane, tak samo piąte i szóste. Siódme mniej więcej tak samo jak wcześniej, ósme lepiej. Dziwne , spodziewałbym się większego promowania wygranej (jak to było w planach). Ciekawe czy "osłabienie" środkowych miejsc było celowe. Z tym że teraz są większe różnice punktowe miedzy miejscami, co może mieć znaczenie. Statystyki punktowe znowu będą nic nie warte. Kiedyś były punkty za pierwsze 6 miejsc, co w sumie było trochę przesadą ;) W sumie trudno coś sensownego zaproponować, myślę że źle nie jest. Choć można się zastanawiać czy taka zmiana jest celowa. Można by rozważyć bonus w postaci 1 ptk za PP lub najszybsze okrążenie ;) Żeby tylko jakiegoś idiotyzmu nie wymyślili w celu poprawy show.


avatar
Budyn_F1

10.12.2009 20:03

0

Beznadziejna punktacja wczesniejsza byla lepsza za duzo punktow dostaje sie z a 1 miejsce.


avatar
Dr Prozac

10.12.2009 20:04

0

Z drugiej strony macie trochę racji, że zdobycie punktów powinno być zaszczytem. W sumie te nowe ekipy to beda miały problem żeby za 10 miejsce zdobyć ten punkcik. Może chcą im to ułatwić (bo na 8 miejsce wskoczyć byłoby im jeszcze trudniej) ze względów marketingowych.


avatar
kacperboss

10.12.2009 20:06

0

Bardzo dobra decyzja! BRAWO!!


avatar
Smola

10.12.2009 20:08

0

Idealna punktacja! Właśnie o to chodzi, by pierwsze miejsce było mocno akcentowane. Ecclestone w jednej sprawie miał 100% rację - należy wprowadzić system, który mocno akcentować będzie zdobycie 1 miejsca, by uniknąć kalkulacji ze strony kierowców i zespołów. Stąd pomysł z durnym systemem medalowym, Jestem oczywiście bardzo mile zaskoczony!!! F1 potrzebuje dobrych zmian, a ta, nie może okazać się farsą, ze względu na bliźniaczy charakter z samą F1, w której przede wszystkim chodzi o bycie najlepszym - numero uno!. Brawo


avatar
kempa007

10.12.2009 20:13

0

w kwestii pierwszego i drugiego miejsca wiele sie nie zmienia roznica wynosi tylko 3,3% liczy sie ze wiecej kieorwcow w ogonie bedzie punktowac i oni beda mogli walczyc o swoje pozycje.


avatar
Dr Prozac

10.12.2009 20:14

0

Tylko czemu tka słabo punktują 4 miejsce? W proporcji do punktów za pierwsze miejsce to tak, jakby było za nie 4 ptk w obecnym systemie. To miejsce tuż za podium, w wielu wypadkach kierowca który kończy czwarty był blisko podium, prowadził wyścig czy nawet realnie walczył o zwycięstwo na pewnym etapie. Powinno być tak imho: Miejsce Punkty 1. 25 2. 20 3. 15 4. 12 5. 9 6. 7 7. 5 8. 3 9. 2 10. 1 Wprowadzenie punktu za najszybsze okrążenie byłoby kontrowersyjne. W sumie to by było tak jakby w starym systemie przyznać 0,4 ptk czyli niewiele. Zalete miałoby to taką że kierowcom mogłoby zależeć na zrobieniu tego szybkiego kółka wiec więcej by się działo. Ale mam wątpliwości czy to byłby dobry pomysł. Punkt za PP to raczej kiepski pomysł, już jest wystarczająco promowane. No ale nie było słychać żeby rozważali takie opcje (w niektórych seriach wyścigowych takie osiągnięcia są punktowane). No ale o zmianie punktacji też się nie słyszało ostatnio. I tak trzeba się cieszyć że nie wprowadzili jakiś idiotycznych przepisów jak dociążanie szybkich kierowców, jak w WTCC.


avatar
Dr Prozac

10.12.2009 20:22

0

16. kempa007 : jesli chodzi o proporcje dla pierwszych trzech miejsc nic się nie zmieniło. Drugie miejsce daje 0,8 ptk pierwszego, trzecie 0,6. Natomiast czwarte zamiast dać 0,5 daje 0,4. Piąte 0,32 zamiast 0,4. Szóste 0,24 zamiast0,3. Siódme 0,2 tak jak wcześniej. Ósme 0,12 czyli o 0,02 więcej niż wcześniej. Dziewiąte 0,08 a dziesiąte 0,04. Oczywiście nie da się zachować dokładnych proporcji, ale nie wiem czemu dodali te dwa miejsca kosztem 4 i 5 miejsca a nie bardziej równomiernie.. W każdym razie ten system nie promuje bardziej pierwszego miejsca. Nie wiem skąd ten pomysł (@ 15. Smola). Jedyne co to rozpiętość w punktach jest większa, co może mieć znaczenie na koniec sezonu. (Teraz przegrana 1 ptk odpowiada przegranej 0,4 ptk w poprzednim systemie).


avatar
ForceIndia

10.12.2009 20:22

0

No i teraz jestem spokojniejszy,brawo!Zawsze chciałem żeby właśnie pierwsza dziesiątka punktowała


avatar
Punksnotdead

10.12.2009 20:27

0

lipa teraz będzie typować ;D


avatar
mc2000

10.12.2009 20:40

0

bylo spoko, teraz bedzie zle liczyc, a na koniec sezonu beda zadorze roznice, dlamnie moglo zostac po staremu, no ale fakt ze lepsze to niz medale.


avatar
Koniarek

10.12.2009 20:45

0

śmiech na sali po prostu:D kto to wymyślił


avatar
Konik_mekr

10.12.2009 20:47

0

Być może duża strata czwartego do trzeciego jest podyktowana zmuszeniem zawodnika do walki o podium:).


avatar
jar188

10.12.2009 20:52

0

Zmieniając już punktację powinni zwiększyć różnicę pomiędzy 1 i 2 i to na tyle żeby kierowcy naprawdę walczyli do końca o wygraną. a tak znowu będzie ciułanie punktów i co gorsza obawiam się że przy takiej punktacji pierwsza trójka będzie na końcu jechać już na maxa ostrożnie.


avatar
hot dog

10.12.2009 21:05

0

No czyli Berni mowi Berni ma ...zasada "olimpijska" kto wiecej wygra jest mistrzem wchodzi tylnymi drzwiami gdyz roznica w puktacji premiuje wlasnie tych najlepszych...powinno byc ciekawie....


avatar
Blaz

10.12.2009 21:11

0

Zwiekszająć różnicę miedzy 1 i drugim miejscem jest o tyle niebezpieczne że po 7- 8 wyścigach może być po wszystkim. Z drugiej strony chcemy większej rywalizacji. zresztą lata temu punktacja 8,6,4,3,2,1 i mówiąc szczerze tamte czasy jeżeli chodzi o rywalizację były ostre. Chyba nie ma złotego środka


avatar
Blaz

10.12.2009 21:13

0

O tak dodam że powinni wprowadzić punkty za pole position.


avatar
majaf1

10.12.2009 21:30

0

Zdecydowanie ukłon w stonę opcji medalowej, ale nie w tak poronionej wersji jak Staruszek proponował uprzednio. Dla mnie bardzo ciekawe rozwiązanie. Premiowanie najlepszych kierowców i jednocześnie szansa dla bezbłędnych w nienajlepszych bolidach. Przy medalach nie byłoby to możliwe.


avatar

10.12.2009 21:38

0

Zdecydowanie ukłon w stonę opcji medalowej, ale nie w tak poronionej wersji jak Staruszek proponował uprzednio. Dla mnie bardzo ciekawe rozwiązanie. Premiowanie najlepszych kierowców i jednocześnie szansa dla bezbłędnych w nienajlepszych bolidach. Przy medalach nie byłoby to możliwe.


avatar
grzes12

10.12.2009 21:47

0

Jeśli ta nowa punktacja miała na celu wymóc więcej walki na torze , to obawiam się że wyszła kiszka ;/ Jeszcze bardziej opłacalne niż w dotychczasowej punktacji będzie dojechać do mety na pudle, niż bić się o zwycięstwo ... Szkoda również ze panowie nie zadbali o tych , co kończą wyścigi poza 10ką Punktować powinna pierwsza 15ka . Wiadomo , czym więcej kierowców by punktowało to byłoby więcej walki ....


avatar
Voight

10.12.2009 21:57

0

No wreszcie. To jeden z najlepszych systemów punktowania jakie są


avatar
michael151

10.12.2009 21:59

0

Z tej punktecji wynika, że już Q3 daje praktycznie punkty...


avatar
Dagmara_W

10.12.2009 22:04

0

Moze latwiej sie bedzie zalapac na pkt.. choc dzieki tym pkt za pierwsze miejsce moze nam sie szybciej sprawa mistrzowska rozwiazac


avatar
artur_szy

10.12.2009 22:16

0

Ciekawe.... między 6-tym a 7-ym miejscem 1 punkt różnicy, a między 7-ym a 8-ym znowu 2 punkty !!! Potem znowu 1 .... Chyba się ktoś pomylił i miejsce 7-me powinno mieć 4 zamiast 5 punktów.


avatar
kuba1988

10.12.2009 22:57

0

Ta moze od razu pierwsza 20 niech punktuja. Bylo 6 bylo dobrze. Jak cos dobrze gra to mysla co by tu spieprzyc.


avatar
Dr Prozac

10.12.2009 23:04

0

@ 26. Blaz: Przez wiele lat było 9 6 4 3 2 1. Było też tak, że nie wszystkie wyścigi było liczone. Tak jak podałeś było krótko. A w latach 50tych był punkt za najszybsze okrążenie :D Na Wikipedii jest artykuł o tym, jak kogoś to interesuje. Ogólnie w tej nowej punktacji sensownie sa przydzielone punkty za pierwsze trzy i ostatnie trzy miejsca. Można by powiększać nieco za wygraną punkty, ale trafnie ktoś tutaj zauważył że łatwo przesadzić. 29. grzes12: zgadzam się że to nie zachęci do większej walki, ale na jakiej zasadzie twierdzisz ze jeszcze bardziej opłaca się dojechać na pudle niż walczyć o zwycięstwo? Proporcje miedzy punktami za miejsca na podium się nie zmieniły. Wypadając z toru się wiece punktów traci, ale za to więcej można odrobić i wychodzi na to samo mniej więcej. Z tym ciułaniem punktów to też nie do końca, bo te punkty za 9 i 10 miejsce przyszły kosztem punktów za miejsca środkowe. A kierowca zdobywający właśnie miejsca tuż za podium , co jakiś czas stający na pudle ma szanse walczyć o mistrzostwo, nie ktoś kto dojeżdża na ostatnich punktowanych miejscach. 27. Blaz: punktów za PP nie powinno raczej być. Kwalifikacje i tak są bardzo ważne a teraz nie będzie kwestii wpływu tankowania bolidów na miejsce startowe. Za to punkt za najszybsze okrążenie to mogłoby być ciekawe rozwiązanie. Szczerze mówiąc to mnie zastanawia bardziej celowość tej zmiany. Była ona naprawdę potrzebna? @ 23. Konik_mekr : hmm możliwe, ale jak dla mnie rozkład punktów za środkowe punktowane pozycje jest nie przemyślany i tak. Ogólnie tragedii nie ma. Ani rewelacji. Ani rewolucji jakiejś.


avatar
Dr Prozac

10.12.2009 23:06

0

Swoją drogą gratuluje szybkiego opublikowania tej wiadomości ;)


avatar
vodafix

10.12.2009 23:35

0

ale flaki


avatar
slscls

11.12.2009 01:31

0

Oto klasyfikacja na sezon 2009 wg obliczeń pewnego statystyka Kacpra. 1. Button - 230,5 2. Vettel - 203 3. Barrichello - 183 4. Webber - 175 5. Raikkonen - 119 6. Hamilton - 118,5 7. Rosberg - 87,5 8. Trulli - 78 9. Glock - 68,5 10. Alonso - 62 11. Massa - 48 12. Kovalainen - 46 13. Kubica - 44 13. Heidfield - 44 15. Fisichella - 26 16. Buemi - 16 Punktacja zbliżona do MotoGP. Wybieram tą zamiast medalowej:)


avatar
piter_neo

11.12.2009 02:25

0

DObra, a niech mi ktoś powie, dlaczego wszystkie miejsca nie są punktowane? Przecież kierowcy co są poza pietnastką tracą motywacje do walki. Co im i zespołowi robi różnice czy będą na 22 pozycji czy na 15 jak i tak nie dostaną punktów. Gdyby każde miejsce było punktowane, to walka była by przez cały wyścig na niezależnie jakich miejscach. Teraz zespoły i kierowcy z tyłu stawki nie ryzykują i nie wyprzedzają, tylko oszczędzają bolid na następny wyścig, bo po co mają się starać?


avatar
lechart

11.12.2009 07:08

0

Według mnie, punktacja powinna zachęcać do walki na torze. Ta ma zbyt dużą "rozpiętość". W pierwszej czwórce powinny być różnica o 2 pkt, a następnie o 1pkt. Np 1. 13 2. 11 3. 9 4. 7 5. 6 6. 5 7. 4 8. 3 9. 2 10. 1 Przy okazji powalczyliby z przesądami.


avatar
grzes12

11.12.2009 07:20

0

35 Dr Prozac Dlaczego bardziej się opłaca dojechać do mety na pudle niż dotychczas wychodzi z matematyki? ; za jeden dotychczas zdobyty punkt na podium kierowca otrzyma w nowej punktacji 2,5 pkt. a za miejsca 4-6 tylko 2 pkt. Być może różnica nie duża ale jednak ....


avatar
jfc

11.12.2009 08:57

0

Pomysł niezły, ale... dlaczego 5 punktów za 7 miejsce? Ktoś tego nie przemyślał najpierw jest spadek o 1 punkt (z 6 na 5) a potem o 2 (z 5 na 3). to bez sensu i nigdy tak nie było. Ktoś tego nie przemyślał i mam nadzieję że to zauważą. Jak już to: 25,20,15,10,8,6,4,3,2,1. A jeszcze lepiej byłoby 12 stopniowo: 1. 25 2. 20 3. 15 4. 12 5. 10 6. 8 7. 6 8. 5 9. 4 10. 3 11. 2 12. 1 3 punkty dla 8. przy 25 dla 1. to prawie to samo co 1 przy 10.


avatar
TrueVanDal

11.12.2009 09:31

0

39. Ja myślę podobnie. Niech wszystkie miejsca będą punktowane (drobniutko ale zawsze). No może poza ostatnim miejscem oraz nie dawać pkt gdy ktoś nie ukończy wyścigu. Praktycznie w każdym GP ktoś się rozwala, czasem nawet kilku kierowców. Wychodzi z tego że już samo ukończenie to "sukces". A że punkty małe to nie ma obawy, że jakiś "słabiak" będzie sobie ciułał punkty na "mistrza" jadąc z tyłu bo to nie będzie realne. Ale będzie można zmotywować słabszych kierowców w słabszych bolidach do większej walki bo nawet jedno miejsce wyżej zrobi różnicę. Z drugiej strony jestem świadom tego, że idąc tym tropem kierowcy mogą jechać zachowawczo, byle dojechać i nie ryzykować ataku. IMO nie ma idealnego systemu punktowego. BTW: Nowy system akcentuje pierwszą trójkę co w sumie jest ok ale chyba mogli lepiej te punkty rozdzielić. Pozdro.


avatar
jfc

11.12.2009 11:07

0

43. A jak lepiej? 25,18,13,10, 8, 6, 4,3,2,1? albo tak jak w 17. proponuje dr prozac? Może i lepiej, ale w 25,20,15,10... dużo łatwiej jest się połapać. Byle by te nieszczęsne 5 punktów za 7 miejsce zmienili na 4...


avatar
Dr Prozac

11.12.2009 11:13

0

@ 41. grzes12 : w sumie jak spojrzeć na to od strony obniżonych punktów za miejsca nastepne to masz racje ;) @ 44. jfc : przecież 7 miejsce jest tyle samo warte względem zwycięstwa co wcześniej. 1 nowy ptk to 0,4 starego ptk w takim przeliczeniu.


avatar
kmicic

11.12.2009 11:26

0

Taaak, roztrząsajcie kwestię punktów za siódme miejsce... A może chodzi o klasyfikację konstruktorów?


avatar
FAster92

11.12.2009 12:46

0

Mi się podoba tak jak niektórzy już pisali punktacja zbliżona do MotoGP! Mam nadzieje ,że ta decyzja dobrze wpłynie na widowisko na torze w 2010r . Pozdrawiam


avatar
PrymusF1

11.12.2009 13:57

0

mnie się podoba :)


avatar
jfc

11.12.2009 14:20

0

45. I co z tego że tyle samo co wtedy? W takim przeliczeniu: 5. dawniej 4 teraz 3.2 6. dawniej 3 teraz 2,4 7. dawniej 2 teraz 2 8. dawniej 1 teraz 1,2 9. 0,8 I co? jest jakiś sens patrzenia na takie porównanie? Zresztą w nim też widać że w ten sposób twoży się ewenement dwa razy bardziej opłaca się walczyć o awans z 8 na 7 niż z 7 na 6 miejsce! Zawsze było inaczej...


avatar
Dr Prozac

11.12.2009 14:41

0

49. jfc: Ty w ogóle czytałeś co wcześniej pisałem? Przecież napisałem to samo wczesniej (wielokrotnie), tylko wnioski inne. Ty piszesz żeby mniej za 7 miejsce dawać, ja że za bardzo środkowe miejsca osłabili. A Punktacja w MotoGP jest inna, tam punktuje 15 zawodników i od 5 do 15 miejsca różnice to zawsze jeden punkt co jest sensowne.


avatar
14797

11.12.2009 14:55

0

Dawniej punktowalo szesciu i wtedy zdobycie punktu było zaszczytem!!!


avatar
master123

11.12.2009 15:56

0

to punktacja to lipa za duże różnice bedą


avatar
orinocoPL

11.12.2009 16:00

0

A ja sie zgodze z wieksza iloscia punktowanych miejsc, choc przychylam sie do zdania, ze powinno byc 12 miejsc punktowanych.


avatar
master123

11.12.2009 16:04

0

szczególnie drażniąca jest różnica w punktowaniu miejsca 1 i 4 . Za pierwsze 25 a za 4 tylko 8. Patrząc na pkt to przepasć a w rzeczywistosci to przeciez nie jest to az tak drastyczna róznica. To bedzie krzywdzące dla kierowców zaraz spoza podium. Nie wydaje mi sie zeby 4 kierowca był az o tyle gorzszy od 1 zeby dostał 30% pkt w stosunku do 1 miejsca . Normanie paranoja. W starej punktacji za 1 miejsce miało sie 10 pkt a za 4 bodajże 6 a więc 60% punktów a nie 30% jak teraz to bedzie. Moim zdaniem ta punktacja nie bedzie adekwatna do rzeczywistych umiejetnosci kierowcy i kondycji zespołu ale to oczywiscie moje skromne zdanie z którym nikt nie musi sie zgadzać . POZDRAWIAM


avatar
master123

11.12.2009 16:06

0

sORRY ZA 4 MIEJCE JEST 10 PKT WIEC TO BEDZIE 40% PULI . SORRY ZA POMYŁKE . ale to i tak za mało jak za 4 miejsce


avatar
krzysiek000

11.12.2009 16:33

0

Nie podoba mi się ta punktacja. a duża byłaby przewaga po zwycięstwie. Ale lepsze to niż te medale.


avatar
Miro66

11.12.2009 16:33

0

Nic się nie zmieniło tak naprawdę, oprócz tego, że punktuje 9 i 10. Reszta jest ( procentowo) niemal bez zmian. Taka tam kosmetyka.


avatar
lukasz1

11.12.2009 17:00

0

Niema idealnej punktacji, i nikt nikomu nie dogodzi, zawsze znajdzie sie jakieś ale. Mi tam pasuje, żeby tylko nie wymyślili jakiś głupot z poprawieniem show.


avatar
BekierGP

11.12.2009 17:02

0

Wysokie punkty powinna dostawać cała piątka, a powinno punktować 12 kierowców: 1. 30 2. 28 3. 26 4. 23 5. 20 6. 15 7. 10 8. 5 9. 4 10. 3 11. 2 12. 1 Takie jest moje zdanie, i wydaje mi się, że taki system mógłby przynajmniej w jakiejś części zachęcić do większej walki na torze.


avatar
gryfon_1217

11.12.2009 17:06

0

renowka sprzedal 75% udzialow poddalo bbc, no to pieknie


avatar
marbo1234

11.12.2009 17:41

0

według mnie najciekawiej było by tak: 1. 10 2. 9 3. 8 4. 7 5. 6 6 5 7. 4 8. 3 9 2 10. 1 mniejsza roznica = bardziej zacieta walka


avatar
grzechu1010

11.12.2009 18:36

0

Duzo lepiej niz bylo. Tylko jeden mankament - czemu jest 6-5-3, a nie 6-4-3 - tutaj chyba troszkę nie pomyśleli:/


avatar
fezuj

11.12.2009 19:27

0

A mi to się nawet podoba - czołówka wyraźnie wyróżniona, reszta (7-u) też punkty jakieś załapie a i słabsi będą łatwiej mieli dopchać się do punktowanych pozycji


avatar
romero

11.12.2009 19:27

0

Punktacja ok, choć wychodzi na to że bardziej będą walczyć o miejsce 7 (2 pkt zysku) niż o 6 (1 pkt zysku)


avatar
romero

11.12.2009 19:31

0

Aha i niewiele to w sumie zmienia: 10x2,5=25, 8x2,5=20, 6x2,5=15 więc różnice jak dawniej


avatar
-Zarathustra-

11.12.2009 20:31

0

Kto ma wygrać i tak wygra, punktacja tu nie robi różnicy. ;)


avatar
MARTINWTCC

11.12.2009 20:31

0

fajne podoba mi sie ten pomysl


avatar
tyy

11.12.2009 23:25

0

Ogólnie jest ok - proporcje się nie zmieniały (jak to kliku przedmówców już wyliczyło). Wyjątek to punktacja za 7 miejsce. Wyprzedzenie 7-go zawodnika daje 2 punkty więcej a wyprzedzenie 6-go daje 1 punkt więcej.


avatar
ygor

12.12.2009 02:13

0

troszkę z innego tematu ale czy ktoś może potwierdzić pogłoski że partnerem Roberta w Renacie będzie Heikki Kovalainen ?????


avatar
ygor

12.12.2009 02:14

0

A co do punktacji to chyba faktycznie punktowane wszystkie miejsca równomiernie dopingowałyby wszystkie zespoły i te słabsze i te mocniejsze


avatar
robtusiek

12.12.2009 09:31

0

65. romero zmienia w stosunku do dalszych miejsc, np. zawalisz jedno GP i tracisz masę punktów.


avatar
kmicic

12.12.2009 09:52

0

"Taka tam kosmetyka", "Reszta... też punkty jakieś załapie" i wielu im podobnych- kto to jest? W 2009 Dwaj Mierni Iluzjoniści wcisnęli światowej gawiedzi bałach w postaci Malowanego Mistrza- czas na następną GWIAZDĘ... Nawet FOTA ma nowego szefa.


avatar
pershinq

12.12.2009 10:28

0

a może wyślijcie swoje propozycje do FIA? zamiast się tak pocić w komentarzach ("a ja proponuję....", "lepiej by było...")


avatar
walerus

12.12.2009 11:39

0

dobra punktacja - trzeba walczyć...


avatar
Made in Poland

12.12.2009 12:22

0

Zasadnicze pytanie: Czy komisja obniżyła cenę jaką płaci kierowca za zdobyty punkt. Jeżeli nie, to wszyscy mamy odpowiedź dlaczego poczyniono takie zmiany. Miłej soboty. Jutro ja daje w komin w KJS w Oświęciumiu.


avatar
matigluszak

12.12.2009 15:16

0

według mnie tak powinno być: 1.25 pkt 2.20 pkt 3.15 pkt 4.10 pkt 5. 9 pkt 6. 8 pkt 7. 7 pkt 8. 6 pkt 9. 5 pkt 10. 4 pkt 11. 3 pkt 12. 2 pkt 13. 1 pkt Dla mnie to jest najleprze rozwiązanie


avatar
fezuj

12.12.2009 19:57

0

75. Made in Poland- "Czy komisja obniżyła cenę jaką płaci kierowca za zdobyty punkt." A wiesz że to całkiem ciekawe pytanie!! coś mi się zdaje że jednak kierowców to skubnie po kiszeni w przyszłym roku.


avatar
michalde

12.12.2009 20:40

0

według mnie jest super punktacja- za dużo kierowców by punktowało, pomimo że będzie ich 26, jesli chce zdobyc punkty, musi być w dziesiątce


avatar
matito

12.12.2009 23:13

0

trochę za duży rozstaw pkt. w 1,2,3,4 miejscu. 25/20/15/10 to nie zachęci kierowców do walki powinno być 1. 25 2. 23 3. 20 4. 18 5. 15 6. 13 7. 10 8. 6 9. 3 10.1 :) ale mogę się mylić oczywiście


avatar
M@teuka

13.12.2009 10:16

0

ale wy juz pier.. z tymi punktami. Jest tak jak powiedzieli i wasze miałczenie tego nie zmieni.


avatar
fabian

15.12.2009 03:03

0

Myślę, że 1 pkt za najszybsze okrążenie, 1 pkt za największą ilość okrążeń na prowadzeniu i 1 pkt. za P1 też miałoby sens. Kierowca może nie ukończyć wyścigu i zdobyć 3 punkty! Tak było w INDYCAR


avatar
Voight

15.12.2009 09:48

0

U nas z matematyką to jest jednak problem. Ta punktacja jest IDENTYCZNA dla czołówki jak poprzednia. Nic by się nie zmieniło jeżeli tą punktacją liczyć sezony wstecz. Mało tego, Raikkonen i Hamilton wygraliby ponownie jednym punktem. A panów, którzy myślą że różnica 10% lub 8% punktów między P1 a P2 skłoni do wyprzedzania, pozdrawiam.


avatar
atomic

15.12.2009 12:36

0

26 kierowców pierwszy dostaje 26 ostatni zero i po bólu .chyba ,że coś mi się popirniczyło


avatar
romero

15.12.2009 17:18

0

Różnice muszą być pomiędzy kierowcami aby zachęcić ich do walki. 83. atomic -> jeden punkt do zdobycia w czołówce za minięcie niewart świeczki. 82. Voight -> pisałem o tym wcześniej (65.) że w czołówce nic to nie zmieni. Zmiany mają tylko na celu zwiększyć ilość punktowanych miejsc w stosunku do liczby zawodników. Bo co ma zrobić zawodnik jadący na powiedzmy 15 miejscu i walcząc co najwyżej o większe zużycie swojej jednostki napędowej. Zatwierdzona nowa punktacja mi się nie podoba. Za małe różnice w czołówce (5pkt między 3 i 4, 2pkt między 4 i 5 - śmieszne) i za mało miejsc punktowanych. Ja bym zaproponawał następującą punktację (co mi szkodzi): miejsce-punkty-różnica do niższego miejsca 1. 30 5 2. 25 5 3. 20 4 4. 16 3 5. 13 3 6. 10 2 7. 8 2 8. 6 2 9. 4 1 10. 3 1 11. 2 1 12. 1 1


avatar
romero

15.12.2009 17:21

0

Poprawka: 1. 30 6 2. 24 4 3. 20 4 4. 16 3 5. 13 3 6. 10 2 7. 8 2 8. 6 2 9. 4 1 10. 3 1 11. 2 1 12. 1 1


avatar
matinho99

16.12.2009 19:50

0

najlepsza punktacja była w czasach Shumiego ciągle ulepszają w tej F1 takie bzdety niech sie zajmą czyms wazniejszym albo nie ch wrócą do takich zasad jakie były kiedyś i nic nie zmieniają


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu