WIADOMOŚCI

Testy w Walencji: Massa najszybszy
Testy w Walencji: Massa najszybszy
Pierwszy dzień testów w Walencji już za nami. Tor został zamknięty dokładnie o godzinie 17:10. W sprzyjających warunkach atmosferycznych najszybszy czas okrążenia uzyskał powracający do formy po potężnym wypadku na Węgrzech w ubiegłym roku Felipe Massa.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Brazylijczyk pod koniec dnia wykręcił czas 1:12,574, wyprzedzając o przeszło 0,2 sekundy Pedro de la Rosę z BMW Sauber.

Dzisiaj jednak największą uwagę fotoreporterów i kibiców przykuwał Michael Schumacher, który po południu zamienił się miejscem z Nico Rosbergiem. Siedmiokrotny mistrz świata nie zapomniał jak szybko jeździć bolidem F1. Już po paru okrążeniach Niemiec dysponował czasem, plasującym go w środku stawki. Ostatecznie po przejechaniu 40 kółek, zakończył dzień przed Nico Rosbergiem z wynikiem 1:12,947, co dało mu trzecie miejsce.

Gary Paffett, który rano próbował podjąć walkę o najlepszy czas z Felipe Massą ostatecznie sesję zakończył na piątym miejscu, przed Rubensem Barrichello, który był sprawcą jedynej w dzisiejszym dniu czerwonej flagi, po tym jak w FW32 posłuszeństwa najprawdopodobniej odmówił silnik Coswortha.

Robert Kubica rano wyjechał na tor nowym R30. Po całym dniu pracy na torze, czas Polaka- 1:15,000, wystarczył jedynie na zajęcie ostatniego, 8 miejsca. W ostatnich minutach sesji Kubicę wyprzedził Sebastien Buemi, który dzisiaj rano przejechał jedynie 10 okrążeń po czym musiał czekać w garażu aż jego mechanicy naprawią STR5. Pod koniec sesji wyjechał na tor i zdołał awansować w klasyfikacji.

Polak będzie miał szansę jutro poprawić swój czas, gdyż dopiero w środę przekaże kierownicę swojemu nowemu partnerowi, Witalij Pietrowowi. Większość stawki jutro nie zmieni się. Jedynie zespół McLaren rozpocznie testy z Lewisem Hamiltonem, a Mercedes będzie przez cały dzień pracował z Nico Rosbergiem.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

141 KOMENTARZY
avatar
Grapuś

01.02.2010 17:31

0

Felipe pokazał klasę i że z tego wypadku na Węgrzech już nie ma śladu


avatar
Kadet

01.02.2010 17:32

0

Ech, żeby tak zespoły podały z jaką ilością paliwa jeździła. Teraz niestety różnica w zatankowaniu może powodować kolosalne różnice, więc za cholerę nie wiadomo, co oznacza ósme miejsce Roberta.


avatar
david9

01.02.2010 17:32

0

Szczerze to liczyłem na troche więcej ze strony Renault. Testy testami niema jeszcze powodów do niepokoju ale mały zawód jest


avatar
LoLeK_LOL

01.02.2010 17:33

0

Czym wy sie przejmujecie? To tylko testy są...


avatar
Puzio

01.02.2010 17:33

0

jutro będzie lepiej :)


avatar
Mailand

01.02.2010 17:36

0

Dokładnie:) każdy ma zaplanowane co testuje:) a że wszyscy sana jednym torze to czasy sabardzo różne:)


avatar
Konik_mekr

01.02.2010 17:37

0

Czyżby Renault zaspało? W sumie lepiej być ostatnim, ale już jeździć, niż odpuszczać sobie te testy;). Sauber nadspodziewanie dobrze!


avatar
Ra-v

01.02.2010 17:37

0

Nie ma co ukrywac, strata jest i to pokazna, watpie, zeby Robert jezdzil caly dzien zalany pod korek, byc moze jezdzili z jakimis zastepczymi czesciami, a nowe dopiero beda, coz zobaczymy, na razie nie ma co panikowac, ale jak kolejne testy wypadna tak samo, to na pewno nie bedzie oznaczalo nic dobrego, nawet jak wszyscy beda gadali na okolo "testy to testy i jest super"


avatar
maciejwilq

01.02.2010 17:37

0

hehe, tak to już jest że my kibice patrzymy na wyniki, i smutno nam się robi widząc renault na końcu stawki z 2,5s stratą. Ale Panowie, nie o to w testach chodzi, żeby robić nie wiadomo jakie wyniki... myślę że jutro Robson będzie szybszy, będzie po prostu sprawdzał inne ustawienia z lżejszym bolidem, jestem przekonany ;)


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 17:37

0

Ludzie, po co to wszystko, wiadomo Renault nie jest najszybsze, ale też nie najwolniejsze. Kubica swój najlepszy czas zrobil na początku sesji, on testował, kiedy inni próbowali się sprawdzać na pojedynczym kółku, zobaczcie sobie czasy BMW z testów 2008, byli na końcu, w Australii najszybsi, BMW w 2009 na testach najlepsi, w seoznie średniaki. A Sauber? Po pierwsze nie BMW tylko mają teraz silniki Ferrari, a poza tym skądś muszą kasę brać, a takie czasy na testach pozwolą zebrać sponsorów.


avatar
kuba1808

01.02.2010 17:38

0

F1 Racing has heard from a number of sources today that Campos has been sold. Just trying to verify it now.


avatar
Raven89

01.02.2010 17:38

0

Testy testami i tyle.Pamiętacie jak przed sezonem 2008 słabo wypadało BMW Sauber? ;) A co się potem stało wszyscy dobrze wiemy.No i od razu widać,że wczoraj Renault prezentowało ledwie malowanie,bo bolid praktycznie zupełnie inny niż to co wczoraj dziennikarze okrzyknęli R30.


avatar
TommSon.

01.02.2010 17:38

0

Mały zawód jest bo zawsze lepiej jak Robert byłby na pierwszym miejscu ale to sa testy nie wiadomo co Robert testował, może jakieś małe poprawki nastąpią i będzie dobrze w sezonie ;)


avatar
chlebekf1

01.02.2010 17:40

0

Ale sauber robil wizyty w boksie po 4 okr :d a tak pozatym na jednym z wyjazdow to kubica niebyl w boksie przz ponad 30 min


avatar
szaman136

01.02.2010 17:41

0

Testy nic nie znaczą, w tamtym roku RED BULL był na szarym końcu w czasie testów a w wyścigach walczył o zwycięstwo


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 17:42

0

akurat do Redbulla się mylisz bo RBR późno pokazal bolid, i od razu byli na przodzie, a wszyscy pisali, że jest słaby.


avatar
feels3

01.02.2010 17:46

0

nie mam siły już tłumaczyć żebyście przestali interpretować te czasy, już wróżenie z fusów jest pewniejsze. Ubaw po pachy, po pachy.


avatar
matibak

01.02.2010 17:46

0

Szkoda, że nie podają ile okrążeń robili podczas jednego stintu.


avatar
pako1984

01.02.2010 17:46

0

oby tak bylo


avatar
chlebekf1

01.02.2010 17:47

0

testy to testy a sezon to sezon tu na testach kazdy sprawdza co brakuje bolidowi jak dane elementy sie sprawuja a czas sie nie liczy


avatar
BMWbmw

01.02.2010 17:47

0

A ja uważam że Renault R30 jest bardzo dobre pod względem aerodynamicznym...


avatar
feels3

01.02.2010 17:48

0

Przypominam dominacja Browna z zeszłego roku polegała na innej interpretacji przepisów i na tym że posiadali podwójny dyfuzor już na starcie. Jestem przekonany, że stawka tak naprawdę będzie ciasna jak w 2009 albo nawet ciaśniejsza.


avatar
etman26

01.02.2010 17:49

0

Robert testowal jazde z maksymalnym obciazeniem paliwa.Przeciez to niemozliwe zeby bolid byl wolniejszy o 3 sek


avatar
rraaddii

01.02.2010 17:49

0

a co takiego wystaje Felipe nad wlotem powietrza?? Paffett mial cos podobnego tylko ze o polowe mniejsze??


avatar
feels3

01.02.2010 17:49

0

I nie tłumaczę Reni :) , Może być i na końcu. Po za tym rekord toru z 2008 jest w granicach 1:08, więc sami sobie odpowiedzcie na pytanie :)


avatar
Dr Prozac

01.02.2010 17:50

0

Czasy są mało ważne bo niewiele z nich można wywnioskować. Kubica jeździł długie stinty z równymi czasami w 1:15:xxx Tuż przed czerwoną flaga poprawił czas z 1:15:298 na swój najlepszy.


avatar
Grapuś

01.02.2010 17:50

0

22. feels3----Nie Browna tylko Brawna


avatar
feels3

01.02.2010 17:50

0

A mimo iż bolidy w 2009 były trochę wolniejsze, to te powinny być szybsze niż w 2009.


avatar
Michal1050

01.02.2010 17:50

0

Kuba-11 z kąt ten News?


avatar
feels3

01.02.2010 17:51

0

27. Literówka, zdarza się.


avatar
Renault F1 Team

01.02.2010 17:51

0

23. etman26-możliwe, daleko nie sięgając- Super Aguri...wolniejsze o około 4,5 sekundy w Bahrajnie 2006:)


avatar
-Zarathustra-

01.02.2010 17:51

0

Ten tylni spoiler Renault jest całkiem inny niż u konkurencji, albo to super rozwiązanie, albo niech lepiej mają drugi w zanadrzu, zresztą konstrukcja przodu też się trochę różni, no ale może ten ich oszczędny silnik będzie świetnym wynalazkiem. Zobaczy się po pierwszym wyścigu, ale obstawiam, że będą mocni w środku stawki.


avatar
kuba1808

01.02.2010 17:51

0

Dla przypomnienia: 30 kg więcej to około sekundy straty na okrążeniu. Aby przejechać wyścig bez tankowania, należy mieć w baku około 150 kg (Renault pewnie mniej, Cosworth i Ferrari więcej),


avatar
kuba1808

01.02.2010 17:54

0

@Michal1050 z Twittera F1 Racing :)


avatar
feels3

01.02.2010 17:54

0

33. no właśnie. więc przy równych osiągach, może być różnica 5 sek na okrążeniu , jak testuje się różne setupy pod paliwo, do tego trzeba dołożyć to że u każdego rozwój bolidu ciągle trwa i z założenia zakończy się po testach w takiej już poważnej fazie, także ja podtrzymuje zdanie. Dziś to wróżenie z fusów.


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 17:55

0

Nawet jeżeli Renault będzie szybkie to nie zawsze oznacza punkty, zespoły takie jak Mercedes, McLaren, Ferrari, RedBull na pewno będą szybkie, więc to będzie niezwykle zacięty sezon, nie będzie tak, jak w ostatnich latach, że są 2 zespoły, za nimi następne 2 i za nimi reszta.


avatar
ris

01.02.2010 17:55

0

No tak to tylko testy i na dodatek aukiem, które za półtora miesiąca będzie całkiem inaczej wyglądać niż teraz. Wychodzi na to, ze Renówka jest dość spóźniona z projektem i dopiero tuz przed pierwszym wyścigiem zaprezentuje w miarę poukładany bolid. Kubica przystąpił do testów ciut innym bolidem niż to pokazano wczoraj. Bolid miał nowe skrzydła, lusterka zamocowane inaczej i podwójny kil pod nosem bolidu. Przed pierwszym wyścigiem Reault ma jeszcze prowadzić wloty powietrza do hamulców , nową podłogę, zmodyfikowane przednie i tylne skrzydło oraz inne elementy nadwozia. Radzę się nie przypalać z komentarzami 'jaki ten reno słaby i jak źle wybrał Kubica". Na dziś wygląda, ze zbierają podstawowe dane. A prawdziwy R30 zobaczymy za 6 tygodni :_))))


avatar
ris

01.02.2010 17:56

0

Usunięty


avatar
east

01.02.2010 17:57

0

Pewnie nie ma się czym martwić, ale jest o czym myśleć.. Ostatnie miejsce Roberta mnie nie martwi, ale.. jak sobie przypomnę pewne rozgrywki z weekendu.. Testuj Robert, testuj.. Tak na marginesie, wie ktoś ile wersji R30 ma Reanault?


avatar
a31

01.02.2010 17:58

0

ja jestem spokojny! Mercedes, czy Ferrari, a tym bardziej BMW Suaber nie testowali, tylko się ścigali!!! Oni chcą pokazać jacy są szybcy, choćby na pustym baku. Kto zna Roberta, to wie, że chłopak się nie podpala!! Ja w niego i Renault wierzę...


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 17:59

0

sądzę, że od wczoraj za dużo tych wersji nie powstało :D


avatar
maciejwilq

01.02.2010 17:59

0

#37 lepiej tego ująć nie mogłeś!


avatar
habib

01.02.2010 17:59

0

Przed pierwszym wyścigiem będzie ich jeszcze bardzo dużo - mówi dyrektor techniczny Renault James Allison. - Wprowadzimy nową podłogę, przednie i tylne skrzydło, elementy nadwozia czy wloty powietrza do hamulców. I nie będziemy w tym raczej osamotnieni - stwierdził.


avatar
Bushido

01.02.2010 18:01

0

wiecie gdzie mozna ogladac testy ??


avatar
feels3

01.02.2010 18:02

0

37. ris - ale Ty na siłę tłumaczysz Renię. Weź pod uwagę, że inni też są dziś z BETA wersji. Nie mniej zgadzam się, dzisiejszy dzień nic pokazał. Wstępne podsumowanie można zrobić po wszystkich testach.


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 18:03

0

Ok, fajnie, że Renault wprowadzi nowe części itp, ale nie jarajcie się tak, bo zapewniam was, że inni też je wprowadzą. Nie popadajmy też w paranoję, Kubica też zapewne powie dzisiaj zupelnie coś odwrotnego niz to co będzie miał na myśli, dlatego pozostaje nam czekać do 14 marca.


avatar
kryh

01.02.2010 18:05

0

zauważyliście ze elementy aero są inne z przodu niż było to wczoraj na prezentacji? nie chodzi mi o nos, tylko te skrzydełka po bokach... też to widzicie?


avatar
robsch

01.02.2010 18:05

0

Kubuś Fatalista ze mnie wyłazi ...a stary już jestem ,ale liczyć potafię ponad 100 kółek Massy -chyba nie tankował co 4 okrążenia żeby się popisać ? albo się mylę ...chcę się mylić ale Renia z Robertem będzie szukać 6-8 miejsca w kolejce na torze... ale co ja tam wiem ...


avatar
kempa007

01.02.2010 18:06

0

bo to troche inne auto :-)


avatar
east

01.02.2010 18:07

0

46. Skalpel_amg A może nas zaskoczy i wprowadzi zupełnie stare części?


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 18:07

0

48. robsch 6-8 miejsce będzie całkiem dobre, regularne bycie w 8 może skutkować w tym sezonie tym, że na koniec osoba ta będzie w pierwszej 5 ;)


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 18:07

0

50. east O tak, na pewno te z R29 ;)


avatar
kuba1808

01.02.2010 18:09

0

Toro Rosso po pierwszym dniu testów potwierdziło, że mają problemy z samochodem, w szczególności z dociskiem.


avatar
east

01.02.2010 18:11

0

52. Skalpel_amg Masz rację, nie ma się co podniecać. Fajnie, że cyrk się kręci..


avatar
Grapuś

01.02.2010 18:11

0

A Williams też nie zaciekawie bo widać że silniki Conswortha są awaryjne


avatar
robsch

01.02.2010 18:11

0

51. Skalpel_amg Tak tylko jak po 6 następnych sezonach w końcu Robert stanie się majstrem - to wszyscy powiedzą jak o snikersie że to tylko zasługa rewlacyjnego bolidu FSO-DAEWOO !!!!


avatar
saint77

01.02.2010 18:14

0

A ja sądzę, że tak jak to krótko ujął nr2 Kadet: niewiele to nam mówi... Bo np. Renault mogło rozpocząć testy zachowania bolidu z pełnym bakiem, a np. Ferrari czy Sauber odwrotnie, na oparach... Dokładnie tak jest, że jeśli nie wiemy co testowali to właściwie te czasy nic nam nie mówią. Może poza tym, że Massa wraca do formy - co chyba większość cieszy i że Schumi to wcale nie taki stary pryk, za jakiego wielu go ma....


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 18:16

0

57. saint77 O Schumim będziemy mogli powiedzieć to w trakcie sezonu, zobaczymy na ile będzie wyeksploatowany.


avatar
atomic

01.02.2010 18:16

0

massa ma fajne rozwiązanie uziemienia swojej płytki.


avatar
ris

01.02.2010 18:16

0

No tak to tylko testy i na dodatek autkiem, które za półtora miesiąca będzie całkiem inaczej wyglądać niż teraz. Wychodzi na to, ze Renówka jest dość spóźniona z projektem i dopiero tuz przed pierwszym wyścigiem zaprezentuje w miarę poukładany bolid. Kubica przystąpił do testów ciut innym bolidem niż to pokazano wczoraj. Bolid miał nowe skrzydła, lusterka zamocowane inaczej i podwójny kil pod nosem bolidu. Przed pierwszym wyścigiem Reault ma jeszcze prowadzić wloty powietrza do hamulców , nową podłogę, zmodyfikowane przednie i tylne skrzydło oraz inne elementy nadwozia. Radzę się nie przypalać z komentarzami 'jaki ten reno słaby i jak źle wybrał Kubica". Na dziś wygląda, ze zbierają podstawowe dane. A prawdziwy R30 zobaczymy za 6 tygodni :_))))


avatar
Neovoice

01.02.2010 18:17

0

Myślę, ze słabe czasy są powodem do zmartwień. W zeszłym sezonie gdy Brawn osiągał najlepsze czasy wszyscy też mówili, że to 'tylko testy', a jak się skończyło każdy wie...


avatar
ris

01.02.2010 18:18

0

Jakieś cuda sam się dodał poraz trzeci mój komentarz ???


avatar
dody

01.02.2010 18:21

0

Renault ma nos Kubicy


avatar
ris

01.02.2010 18:21

0

45. feels3 - nic nie tłumaczę. Poprostu podchodzę spokojnie do tego co dziś było widać jeśli chodzi o czasy. Czasy to są dziś ważne dla Saubera ( bo szuka sponsorów) a nie dla Reni. :-)))))))


avatar
matty77

01.02.2010 18:22

0

"znawcy" poczekajcie, aż Robert się wypowie...


avatar
JayCee

01.02.2010 18:22

0

# 24. rraaddii - to pewnie jakieś sondy do mierzenia ciśnienia powietrza wokół bolidu, nie jestem pewny, strzelam tylko


avatar
FAster92

01.02.2010 18:24

0

Dobrze ,że Ferrari z przodu stawki. Czytając niektóre wypowiedzi można się zastanawiać ,czego oczekujecie od zespołu Renault i co najważniejsze od Roberta Kubicy. Testy to nie jazda na czas, w tym roku występują nowe przepisy każdy wie o co chodzi... więc nie należy się tak zbytnio przejmować wynikami (okiem kibica), każdy zespół chce jak najlepiej przygotować się do sezonu więc trzeba troszkę poczekać , cierpliwości ;-) Ja czekam na środę …


avatar
martinus16

01.02.2010 18:24

0

Nie chce nic komentowac bo jak narazie wszystko jest tak świeże jak gruszka w warzywniaku. Ale powiem tylko nieźle i ciekawie zapowiada się sezon 2010 w F1. Jestem dobrej mysli. Jestem kibicem Ferrari i sadze ze tym razem zespoł z Włoch nie zawalił.


avatar
lechu55

01.02.2010 18:26

0

68. zgadzam sie z tobą w 101%


avatar
east

01.02.2010 18:26

0

Ris - dobrze, że to cud, ponieważ dobrze prawisz. I pytanie do Ciebie: to te testy są ważne czy nie? Nie można być w połowie martwym, więc..? Konstrukcja Saubera jakoś bardziej pobudza moje zmysły. Sytuacja finansowa Reni chyba nie jest aż tak znakomita /czytaj - stabilna/.


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 18:30

0

Wlasnie gadalem z niebiosami, powiedzieli, ze Kubica skonczy sezon na 20 miejscu wygrywając wszystkie wyścigi. Dajmy sobie spokój z tą debatą tak definitywnie.


avatar
leonardo1899

01.02.2010 18:33

0

większość tych komentarzy przypomina dyskusje mocherowych beretow o polityce, czyli wszystko wiedza, na wszystkim sie znaja a tak naprawde nie maja o niczym pojecia, ja tak samo jak wy nie mam pojecia co testuje reno, jak bedzie bolid wygladal, czy bedzie w srodku z przodu czy na koncu stawki... tak naprawde nik z nas nic nie wie wiec po co setki komentarzy, trzeba poczekac i tyle, pozdrawiam


avatar
feels3

01.02.2010 18:36

0

72. emocje, emocje i emocje. czekanie, czekanie i czekanie :) to jest winowajca


avatar
robsch

01.02.2010 18:37

0

Nikt tu nie aspiruje do miana znawcy , ale zdecydowana większość martwi się że renia zrobiła mały falstart ....a jak ciężko się goni pokazali nasi piłkarze ręczni było 8 bramek straty a zostały 3 ...i co z tego ? nic ! przegrali ....


avatar
modafi

01.02.2010 18:39

0

testy to tylko testy. Wyscig daje punkty, a majstra w tym sezonie nie musi zdobyc najszybszy bolid...


avatar
feels3

01.02.2010 18:39

0

cytuje: "Dla wszystkich 7 zespołów, które pojawiły się w tym tygodniu w Cheste był to pierwszy dzień jazd próbnych z użyciem nowych samochodów. Dlatego wszyscy poświęcili ten dzień na gruntowne sprawdzenie systemów pokładowych i zachowania się wszystkich newralgicznych części, czyli. np. skrzyni biegów, silnika, hamulców itd."


avatar
ris

01.02.2010 18:39

0

70. east - testy są jak najbardziej ważne dla zespołu dla zsynchronizowania ustawień zebrania danych itd. Natomiast nie są ważne jeśli chodzi o osiągane czasy bynajmniej nie na tym etapie. Wczoraj pokazali co innego ( bolid) dziś jeździło co innego a niebawem zobaczymy jeszcze inne autko więc trzeba cierpliwie czekac na rozwój "wypadków" :-)))


avatar
adams79

01.02.2010 18:39

0

...poczekajmy do 12marca wtedy wszystko będzie jasne.


avatar
feels3

01.02.2010 18:40

0

cytuje : "Pierwsze doniesienia są bardzo optymistyczne. Pierwsze pomiary wskazywały na to, że bolid może być bardzo mocny już w najbliższym sezonie. - Dane z tunelu aerodynamicznego były lepsze niż oczekiwaliśmy. Sądzę, że R30 będzie szybkim autem i nie będziemy potrzebowali kolejnego sezonu, aby doścignąć konkurencję - cytuje poniedziałkowy "Przegląd Sportowy" szefa konstruktorów w Renault - Boba Bella."


avatar
radosny

01.02.2010 18:45

0

Renault 2 sekundy za czołówką. Nie znaczy, że tak będzie później ale póki co mają 2 sekundy "w plecy". Zobaczymy co będzie dalej. Ja osobiście mam nadzieję, że światłe uwagi Robcia zostaną właściwie zinterpretowane przez inżynierów i nastąpi poważny progres.


avatar
strong1

01.02.2010 18:47

0

Z Renówką to jest taki problem,że chyba dopiero teraz wzięli się do roboty,tzn. od momentusprzedania się Lopezowi. Bolid miał być podobnież budowany od czerwca i otrzymujemy "wersję przejściową wersji przejściowej?" Jednocześnie optymistyczne jest to,że do Francji powracają starzy znajomi z najlepszych lat jeśli wierzyć prasie. Stymże zanim ich know-how na coś się przyda i wdrożą się w strukturę trochę to potrwa. W Kanadzie ma się ukazać dopiero końcowa wersja auta,czyli R30B,z tego co się da wyczytać,tak więc nie ma się co nastawiać na jakiś super mocny początek. Tym bardziej,że i w samym zespole tonują nastroje i Morelli wcześniej trąbił o opóżnieniach związanych z reperacją tunelu aero.Zwykle zespoły nastawiają się na Mistrzostwo i wtym roku w przypadku przynajmniej dwóch ekip to zwykłe chciejstwo,Renault pragnie "tylko" miejsca ba podium,ale tak jak przed sekundą pisałem różnie to z tymi werbalnymi celami jest-::) Ale są też poytywy:Bulioner nie jest taki ciemny i nie plecie o byle czym jak ill Doctore. Budżet 200mln euro-da się przeżyć.Po wielu bojach osiągnięta została jakać stabilizacja,bo inaczej nowi fachowcy,jak Rod Nelson nie odeszliby z ciepłych posadek. Poza tym Kubica :robi pod siebie" i ogólnie mało możliwym się wydaje,iżby miało być gorzej niż w zeszłym sezonie. Słowem mam nadzieję,żę zespół będzie się rozkręcał jak francuska drużyna w piłkę na mundialu w Niemczech:)


avatar
dody

01.02.2010 18:49

0

Renault i Kubica ne samym koncu. Tak i pozostanie przez caly sezon. To oczywista oczywistosc


avatar
strong1

01.02.2010 18:49

0

moment sprzedania,w tym,


avatar
diakon

01.02.2010 18:50

0

Czy jakaś telewizja transmituje te testy?? A może gdzieś w sieci leci live??


avatar
ris

01.02.2010 18:53

0

81. strong1 - że tak spytam gdzieś Ty był jk Ciebie nie było ???? :_)))))


avatar
strong1

01.02.2010 18:54

0

79 feels3 Nie no generalnie swoje "mondrzenia" chętnie wyrzucę do kosza, jak mają wymiatać od zaraz-też spoko. Zobaczymy na końcu testów,kiedy już większość "spróbuje wszystkiego".


avatar
frg1pl

01.02.2010 18:57

0

Nie wiem jakie plany na dzis mialy poszczegolne teamy ani co bedzie jutro czy za tydzien. Wiem tylko te ze renault wypadlo dzis slabo i jestem zawiedziony. 59. Musieli mu zalozyc odgromnik bo ta jego blacha to teraz najbardziej wystajaca metalowa czesc bolidu :)


avatar
Myntel

01.02.2010 18:57

0

Robert Kubica testował cały dzień będąc zatankowanym pod sam korek zmieniając tylko ustawienia bolidu. Jak dla mnie w sezonie liczyć się będą 3 zespoły Ferrari, Mclaren oraz Mercedes. Później dopiero zobaczymy Renault, Williamsa, Red Bull i Force India. Na końcu stawki będą nowe zespoły i raczej STR. Schumacher jeździł z małą ilością paliwa.


avatar
strong1

01.02.2010 18:57

0

85ris Po powrocie z tych Karaibów-w domu Zachowywałem stoicki spokój:P.Dawałem co dwa tygodnie znaki dymne,że żyję i oswajałem się z powrotem Czerwonego,ups Szarego Barona:)..


avatar
kyn

01.02.2010 18:59

0

Usunięty


avatar
ris

01.02.2010 19:00

0

89. strong1 - witaj widzę , ze jesteś w formie :_)))) Więc powoli będziemy tą twoją opaleniznę wybielać, właściwie to sam będziesz bladł w razie jakichś tfu dtu na psa urok ... niepowodzeń :_))))))


avatar
feels3

01.02.2010 19:00

0

87. strong, ale nie ma czego wyrzucać, czas pokaże jak to będzie, jestem optymistą :)


avatar
Skalpel_amg

01.02.2010 19:01

0

Wywiad z Kubicą na sport.pl chyba uspokoi każdego fana, i od razu dowiecie się, że Kubica jeździł zatankowany pod korek, więc już nie przeżywajcie tak.


avatar
Grapuś

01.02.2010 19:02

0

90. kyn------WIdać Robert jest zadowolony :))


avatar
leonardo1899

01.02.2010 19:03

0

co jest pewne? ano to ze reno będzie na pierwszy rzut oka widoczne w stawce, ma bardzo wyraźne kolory, wiec będzie łatwe do wychwycenia przez nasze spragnione wyścigów oczęta...


avatar
Grapuś

01.02.2010 19:03

0

93. Skalpel_amg ----Czyli miałem rację :]]]


avatar
misiauek

01.02.2010 19:08

0

Dzięki kin za wstawienie tego tekstu - trzeba podejść do testów spokojnie na ile się da - tak na serio to nic nie wiemy póki co - ani czy "Renia Osa" jest szybka ani czy jest rzeczywiście 2sek w plecy (co też może być prawda ale nie musi) - dwa lata temu wszyscy byli przerażeni że BMW słabe - tylko Alonso mówił, że BMWSauber ściemniają tylko i maja super bolid i okazało się to prawdą (przynajmniej do połowy sezonu)


avatar
feels3

01.02.2010 19:10

0

90 kyn. Skąd pochodzi ten wywiad?


avatar
Myntel

01.02.2010 19:10

0

@96. Grapuś - Miałeś :)


avatar
nomadwcm

01.02.2010 19:10

0

chciałbym żeby sauber w końcu zdobył mistrzostwo :)))) i może mu się uda w tym roku :) trzymam kciuki !


avatar
strong1

01.02.2010 19:13

0

91ris N ie narzejkam:) No,a co to ja jestem Murzynek Bambo,żeby się wybielać?:) Poza tym ta "akcja" na pewno się nie uda.Co najwyżej mogę zrobić się bordowy od emocji na ZIO.No,a póżniej się zobaczy-na początku może tak,ale potem to niech Merc zzielenieje z zazdrości. Generalnie sam pamiętasz,iż w dniach "najgorszych dołów" przewidywaliśmy gorsze scenariusze niż się dzieją dla Renault. Podstawa to "unikanie kontrolowanego pecha".A to się wydaje niemal pewne w kontekście sygnałów płynących z "Reno".Wszak Ruscy nie mają "pakietu kontrolnego".


avatar
Renault F1 Team

01.02.2010 19:15

0

98. feels3 2010-02-01 19:10:33 (Host: *.bielsko.dialog.net.pl) 90 kyn. Skąd pochodzi ten wywiad? z oficjalnej strony internetowej RF1.


avatar
Myntel

01.02.2010 19:16

0

101. strong1 - Będziesz takim naszym Lewisem :)


avatar
Raven89

01.02.2010 19:16

0

Testy to testy,a nie wyścig - wszystko w tym temacie...


avatar
strong1

01.02.2010 19:17

0

@101 No nie narzekam.Ale zaraz zacznę! No gdzie jest możliwość edycji postów? Jak nie było tak ni ma. Chciałem dodać,że na ciężką odmianę wirusa zwanego "kontrolowanym prchem" ucierpi" Nickoś. "Bidaka".Tym bardziej ,że "dziadek" się jeszcze nie rozkręcił,a już ustawia sytuacje... I jaki z tego morał? Pyszłkowatość nie popłaca,chyba,że nazywasz się Szum Macher:).


avatar
Renault F1 Team

01.02.2010 19:17

0

Robert w wywiadzie: Dużo miałeś paliwa na pokładzie? Nie powiem! Przyznam się tylko, że w życiu nie jeździłem tak ciężkim samochodem.


avatar
Renault F1 Team

01.02.2010 19:18

0

Pokusisz się o prognozę waszej formy na podstawie dzisiejszych jazd? To nie był dzień, po którym można oceniać formę, ale auto jest dość łatwe w prowadzeniu. Kilka rzeczy trzeba jeszcze poprawić, aby dostosować je do mojego stylu jazdy, ale czuję się pewnie. Dopatrzyłem się w pakiecie R30 kilku naprawdę pozytywnych aspektów, co zdecydowanie ułatwi mi życie. To auto jest dobre, nie martwmy się, Renault w 2005 na testach też się kamuflowało:)


avatar
ris

01.02.2010 19:18

0

101. strong1 - wszystko się zgadza. Wygląda na to, że atmosfera w zepole jest ciepła no i Pietrow wydaje się byc normalnym gościem a nie zadufanym d...m. Jak się dotrtrze to wszystko może być nieźle , czego Tobie i innym życzę ;-))))


avatar
strong1

01.02.2010 19:23

0

103 Myntel-mocny tekst muszę przyznać:) @ris Dzięki i nawzajem dla wszystkich:)


avatar
leo_

01.02.2010 19:24

0

Raven . Nie. Bolid Renault dziś to ten z wczoraj (w zasadniczej swojej części), ale różni się przednim i tylnym skrzydłem, które łatwo podmienić z dnia na dzień ( a przód nawet w kilka sekund). A propos czasów Roberta. Głowy nie dam, ale całkiem mozliwe, że jeździł na większym dotankowaniu. 2.5 sek to około 70 kg paliwa więcej w baku. Mogły byc tez sprawdzane inne ustawienia. Za wcześnie na wnioski. Dla mnie ważne jest podejście całego zespołu. Wierzę zapewnieniom Roberta, że będą pracować przez cały sezon, czytaj: jak cos się nie sprawdzi, to przebuduja bolid wg innej koncepcji ( pamiętacie w 2009 Red Bulla?- i tak ma być).A nie tak jak w tamtym roku było z BMW, które uwierzyło że jak jest mało testów w sezonie to nie da rady wprowadzić rewolucyjnych zmian w trakcie jego trwania- co okazało się kompletną nieprawdą ( i znowu: patrz Red Bull).


avatar
lechu55

01.02.2010 19:26

0

To byle dopiero pierwzse testy. Albo Renault nie pokazalo jeszcze wszsytkiego albo cos jeszcze dopracowuje. Po prostu nie ma sie co przejmowac formą Reno i inncyh teamów tez. Nie zdziwie sie jak jutro KUB będzie mial 1czas a Massa 6 czy 7. Takie jest prawo testów. Kazdy testuje rózne ustawienia. I warto tez zaznaczyc ze nie wszystkie teamy testowały. Przeciez bylo tylklo 7 a 6 nadla pracuje nad nowymi bolidami. Moze ktos z tej "6" okaze sie najlepszy? Nie wiadomo. Trzeba poczekac do marca i do GP Bahrajnu a konkretnie jego wynikow. Wtedy sie okaze co i jak. Ja osobiscie będę kibicowal Red Bullowi i Ferrari. No i Kubicy oczywiscie:)


avatar
Musashi

01.02.2010 19:28

0

Na jednym ze zdjęć R30 widać logo Symanteca haha. To już wiem skąd te kolory, ale mam nadzieję, że bolid będzie bardziej niezawodny niż Norton Antyvirus ;-)


avatar
murmunder

01.02.2010 19:29

0

Dwa silniki ferrari na 1 miejscach


avatar
Musashi

01.02.2010 19:35

0

Bez podawania mas bolidów czy ilości paliwa to takie wyniki są w sumie psu na budę.


avatar
leo_

01.02.2010 19:54

0

111. - dokładnie tak tez może być. 37. ris- też tak myslę, Renault będzie się zmieniało jak w kalejdoskopie, jesli tylko będzie taka potrzeba. A wnioski (jako takie) będzie mozna wyciągać dopiero po kilku testach, jak pisze feels 3. 48. robsch - 6-8 miejsce indywidualnie dla Roberta to całkiem dobrze, i nie wiem czy mozna liczyć na więcej (ale kto wie?), chyba ze myslałeś o 6 miejscu zespołu (to juz gorzej, ale myslę, że jednak bedzie lepiej). Myslę też, że dość prawdopodobne jest miejsce 4-6 dla Renault, tak jak uważa 88. Myntel.


avatar
skylinedrag

01.02.2010 19:57

0

haha rozwalają mnie te komentarze. Jak jest ostatni-to zatankowany pod korek i nie rozdali kart. Inni-Renault to dno , to nie jedzie i nic tym bolidem nie zdziała. Jak jutro będzie w czołówce- będzie walka o mistrzostwo, dawno to wiedziałem. Śmiech na sali. Jak im zagrają tak pisze 90% ludu


avatar
shodan

01.02.2010 20:41

0

Pedro dzis bardzo ladnie jezdzil w c 29 mam nadzieje ze maja wlasciwy bazowy koncept


avatar
Marti

01.02.2010 20:46

0

@Kempa - ile w końcu Schumi zrobił dziś okrążeń? Michael Schumacher przejechał 23 kółka a Michał Schumacher 40?? ;-)


avatar
hot dog

01.02.2010 21:08

0

110. leo_ sukcesem jest juz to ze Kubek mowi ze fura sie dobrze prowadzi przy takim dotankowaniu ... naprawde to sukces.Poza tym niby o gustach sie nie rozmawia ale mnie osobiscie Reno bardzo sie podoba ...w przeciwienstwie do dziwacznego Saubera ..no ale nie wygladem sie wygrywa ...sezon powoli rusza i cos mi sie wydaje ze bedzie dobrze ... pzdr dla forumowiczów;-)


avatar
da kub

01.02.2010 21:13

0

Massa się nakręcił tych kółek:)


avatar
m_bialek78

01.02.2010 21:53

0

Nie wiem jak Wam drodzy fanatycy F1 ale mnie dzisiejsza Renia zupełnie przypomina Mclarena z początku sezonu 2009.Mac zarzucił już tą koncepcję aero i poszedł agresywnie.Dla niedowiarków proponuje porównać Maca z pierwszych testów 2009 a dzisiejszą Renie.Przednie skrzydło niemal identyczne, chociaż już 100 razy lepsze niż to z wczorajszej prezentacji.Czyżby R30 był zapóźniony o jakiś rok? Chyba przesadzam......chyba tak, przesadzam.Ale dla mnie Czerwoni,Srebrni i Szarzy grają już w innej lidze. Pozdro


avatar
Ralfik1

01.02.2010 22:00

0

spokojnie! jutro na testach Pszczółka Renia pokaże żądło to było mydlenie oczu dokładnie jak za czasów BMW Sauber. Pozdro


avatar
orinocoPL

01.02.2010 22:09

0

Nooo, Pszczólka na razie spokojnie, zobaczymy co pokaze jutro. Ale to tylko testy, wiec jeszcze musimy poczekac na faktyczna forme do pierwszego wyscigu.


avatar
Miro66

01.02.2010 22:35

0

123.orinocoPL. No to pszczółka czy tygrysek ??? Może na początku pszczółka, potem tygrysek a na końcu prawdziwe TYGRYSISKO.


avatar
Miro66

01.02.2010 22:40

0

Coś Robert za bardzo zadowolony na 2,5 sekundy straty. A przypominam, że to bardzo krótki tor...Coś tam się pozytywnego dziać musi.


avatar
orinocoPL

01.02.2010 22:47

0

124. Miro66-No wlasnie. Wczoraj juz napisalem, ze wyglada jak Tygrysek z Kubusia Puchatka albo jak Pszczólka Maja po tuningu- stad Pszczólka, która, jak wiadomo, moze bardzo bolesnie uzadlic... ;)


avatar
Miro66

01.02.2010 22:51

0

Massa chciał sie pokazać, że wrócił po wypadku. Tym bardziej, że jutro i pojutrze jeździ Alonso.Schumacher jako znany bufon musiał po powrocie być w czubie i troszkę chciał postraszyć. Sauber chyba wciąż walczy o sponsorów. Myślę, że przynajmniej te 3 teamy kręciły dobre czasy przy pustawych zbiornikach. A zbiornik jest....wielgachny ! Zobaczymy jutro i pojutrze.


avatar
Miro66

01.02.2010 22:54

0

126.orinocoPL .Pszczółka Maja po tuningu :)))) Dla mnie rewelka, tym bardziej, że mam córę Maję.Pozdrowienia!


avatar
orinocoPL

01.02.2010 23:00

0

124. Miro66-Aaaa! To pozdrowienia równiez.


avatar
lechart

02.02.2010 04:50

0

128. Miro66 i poprzednicy. Powinien być SZERSZEŃ, a nie pszczółka Maja. A tak serio, nie wiadomo co testował Robert, ale nie wygląda to optymistycznie.


avatar
Gosu

02.02.2010 08:31

0

Powie mi ktoś co to jest za krzyż obrócony do góry nogami na bolidzie Massy ? A Kubica cały dzień robił długie przejazdy z dużą ilością paliwa, dzięki czemu mogą zrozumieć pracę opon i jak zachowują się hamulce na do hamowaniach z taką masą bolidu. Zobaczymy po czasach okrążeń, kiedy Kubek będzie śmigał trochę lżejszy.


avatar
kempa007

02.02.2010 09:10

0

to antena i kamera


avatar
skylinedrag

02.02.2010 09:11

0

Dziś Schumacher coś czuję, że zrobi 1:10.50. Mnie martwi tylko to, że nie tylko Kubica chwali łatwiejsze prowadzenie, ale każdy inny zespół. Dłuższy rozstaw osi powoduje, że bolid jest bardziej stabilny i mniej nerwowy w prowadzeniu. Każdy zespół powinien mieć podobne wrażenia. BTW. o której dziś są testy?


avatar
ekimmu

02.02.2010 09:52

0

@130 chyba pierwszy raz analizujesz testy przed sezonem, inaczej nie można tego wytłumaczyć. Jeżeli ktoś się przejmuje wczorajszym czasem Kubicy to nic nie wie na temat testów.


avatar
jfc

02.02.2010 09:59

0

Nie podniecajcie się tak czasami z pierwszej sesji, bo do środy napewno jeszcze zejdą poniżej 1:10...


avatar
takietam

02.02.2010 11:08

0

http://www.youtube.com/user/yossidlr


avatar
takietam

02.02.2010 11:09

0

z wczoraj , ale można posłuchać jak mruczą


avatar
RenaultKubek1

02.02.2010 16:18

0

Ej gdzie są następne testy i kiedy???


avatar
nimix

02.02.2010 16:46

0

4º 11 Robert Kubica Renault 00:01'12''501 00:00'00''779 112 noo.. kubek kreci kręci..


avatar
Ralfik1

02.02.2010 17:20

0

Ciekawi mnie dlaczego boild Saubera jeździł podczas testów jako jedyny na oponach rowkowanych a nie na slickach, wyraźnie to widać na zdjęciach czy to jakaś nowość Brigestone a może jakiś nowy przepis Fia znany dla nie wielu tak jak w zeszłym sezonie podwójne dyfuzory?


avatar
Budyn_F1

06.02.2010 19:59

0

Schumacher ladnie.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu