WIADOMOŚCI

Tydzień testów zakończony
Tydzień testów zakończony
Ostatni w tym tygodniu dzień testów w Jerez był dla obecnych w Hiszpanii zespołów dobrą okazją do sprawdzenia swoich postępów. Czas więc na małe podsumowanie minionego tygodnia testowego.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Od 10 do 13 lutego kierowcy dziesięciu zespołów testowali swoje bolidy. Poniżej znajduje się tabela prezentująca ilość pokonanych przez każdego z nich okrążeń oraz najlepsze czasy.

Zespół         Kierowca           Czas       Okr.

Ferrari        Felipe Massa       1:21.486   232
               Fernando Alonso    1:21.424   217

Williams       Rubens Barrichello 1:20.341   210
               Nico Hulkenberg    1:20.629   185

Toro Rosso     Sebastien Buemi    1:20.026   205
               Jaime Alguersuari  1:19.919   174

McLaren        Jenson Button      1:20.618   151
	       Lewis Hamilton     1:19.583   181

Mercedes GP    Michael Schumacher 1:20.613   208
               Nico Rosberg       1:20.927   110

BMW Sauber     Pedro de la Rosa   1:20.736   163
               Kamui Kobayashi    1:19.950   158

Red Bull       Sebastian Vettel   1:21.203   149
               Mark Webber        1:22.043   149

Renault        Robert Kubica      1:20.358   189
               Witalij Pietrow    1:22.000    95

Force India    Adrian Sutil       1:20.180   132
               Vitantonio Liuzzi  1:20.754   151

Virgin Racing  Timo Glock         1:29.964    16
               Luca di Grassi     1:22.912    71

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

59 KOMENTARZY
avatar
F1 team PL

13.02.2010 20:27

0

Patrząc na te wyniki utwierdzam się tylko w tym że Renault bedzię walczyło o podium i że Kub jest nr 1 w tym team-ie tak jest traktowany. W koncu cała przygoda Roberta z F1 zaczeła sie z Reanault


avatar
bullit34

13.02.2010 20:34

0

1 F1 team PL niby tak ale kilkakrotnie Robert jak i zespoł wypowiadali że trochę malo jeździli choc wypowiedzi jedna a strategia druga strona medalu jedno jest pewne wkładają sporo pracy co widac i Robert naprawde czuje sie tam świetnie czego nigdy nie mozna bylo powiedziec o bmw


avatar
Wisniewski37

13.02.2010 21:00

0

Kubica ma 5-ty czas


avatar
kierowca

13.02.2010 21:04

0

cieszy niezwodnosc, a i wynik z testow tez dobry. zdaje sie 5 czas. trzymac kciuki i nie pekac. w sumie dobra postawa Virgin.


avatar
zajac1211

13.02.2010 21:05

0

massa, barichello algersuari i ktorys z virgin wybrali sie na mecz realu w Jerez z tamtajsza druzyna haha


avatar
Elektram

13.02.2010 21:09

0

nie piąty a siódmy! link do lepszego zestawienia: ht tp://img6 91. imageshack.us /img691 /6479 /bildschirmfoto20100213u.png


avatar
kierowca

13.02.2010 21:11

0

ok, niech bedzie i 7 ale to wiele nie zmienia ;)


avatar
grzes12

13.02.2010 21:14

0

Rzeczywiście ciężko jest po zakończonych do tej pory testach określić faktyczną formę zespołów . Ale między wierszami da się już wyczuć klimat jaki panuje w zespołach , zwłaszcza po wypowiedziach najważniejszych tam osób...


avatar
adiś

13.02.2010 21:15

0

Schumacher po 3 latach wsiadl do bolidu i jest w czolowce.Lepszy od Nico,a od jego czasow kiedy jezdzil Bolidy zmienily sie kolosalnie.To tylko o nim swiadczy i ze mimo wieku trzeba sie z nim liczyc.Choc to sa testy tylko i rozkladu sil nie oddaja w pelni


avatar
F1 team PL

13.02.2010 21:31

0

bullit34 Tak właśnie myśle że zkoro KUB jest zadowolony uśmiechniety to na 100% przedłoży się to na wyniki,a po za tym wcale najwięcej nie testowali 189 kółek KUB a 232 MAS to dość dużo a Renault osiągneło lepsze wyniki w czasach co nie znaczy że muszą być lepsi ale jest to optymistyczne


avatar
F1 team PL

13.02.2010 21:36

0

R.Kubica dzisiaj 4 był 1;20;358


avatar
xamriks

13.02.2010 21:58

0

Te czasy nic nie mówią, bo wychodziłoby, że Ferrari ma najgorszy bolid, zaraz po Virgin. ;) I faktycznie Massa był w Xerez na meczu z Realem ;D


avatar
mikemn

13.02.2010 22:25

0

po ilości przejechanych okrążeń od razu widać że rosberg ma przerąbane w merolu. od razu widac kto testuje i pod kogo bedzie team hulał. co niestety nie dziwi specjalnie.


avatar
F1 team PL

13.02.2010 22:35

0

Popatrzcie na wyniki Witi też całkiem nieźle. Więc utalentowany kierowca lub Reanault ?


avatar
mateos4

13.02.2010 23:14

0

5. zajac1211-przynajmniej chodza na mecze najlepszego klubu:))


avatar
rob7

14.02.2010 00:50

0

15. mateos04 - bardzo słusznie. A Real pięknie 3:0 do przodu ;-)


avatar
jatek93

14.02.2010 09:35

0

13. mikemn - weź pod uwage, ze Rosberg nie trafił w pogode. To za dużo nie pojeździł, podobnie jak Pietrow.


avatar
jankes15

14.02.2010 09:38

0

nie ma się co sugerować czasami, w zeszłym roku gdzie bolidy były podobne najlepsze czasy były o 2s lepsze. W tym roku z jednej strony powinny być jeszcze lepsze bo bolidy są rozwinięciem zeszłorocznych konstrukcji ale z drugiej min waga bolidy zwiększyła się o 15 kg co na pewno przełoży się na czasy. Anyway moim zdaniem najlepsze czasy w Jerez będą w okolicach 1:17.


avatar
pawel3012

14.02.2010 10:07

0

Patrzcie na Kobayashiego ;) ten to może namieszać ;)


avatar
Siffredi

14.02.2010 10:10

0

Hej, czy dysponuje ktoś czasami z zeszłego roku w Jarez? Można by porównać i ocenić czy szybciej chłopaki kółka kręcą. Chyba takie porównanie pozwoliłoby ocenić postęp zespołów w budowaniu samochodu a tym samym większe zaawansowanie do roku poprzedniego. Znajdzie się jakiś "fanatyk" który to przedstawi? :)))


avatar
honada

14.02.2010 10:53

0

@20- proszę Cię ogarnij się kolego, co to ma do rzeczy?jak można porównywać coś co jest nieporównywalne pod żadnym względem? non-stop wałkowany jet ten temat- nie wiemy co jest testowane w danym zespole podczas każdego dania testów, przy jakich założeniach, parametrach itd. porównywać będziesz mógł dopiero BEST LAP w Bahrajnie pomiędzy rokiem 2010 i 2009(chociaż teraz to znowu większe krowy są itd.) nie ma sensui się nakręcać, po prostu traktuj ten sezon indywidualnie i tyle, będzie dobrze to super, źle to trudno.


avatar
dex

14.02.2010 11:14

0

kolega jankes15 słusznie zauważył, że minimalna waga bolidu w tym sezonie jest większa i już z tego powodu NIE DA się porównywać wyników z zeszłorocznymi:-)


avatar
dex

14.02.2010 11:23

0

z innej beki - w sezonie 2010 bolidy ruszą do wyścigu zatankowane na cały dystans. W przypadku neutralizacji zaoszczędzą trochę paliwa - ciekawe czy i jak kierowcy spróbują je wypalić.


avatar
saint77

14.02.2010 11:30

0

WOW ToroRosso wymiata, FORCEINDIA zaraz za nimi... idą na mistrza! Kubica słabo... zaraz, to nie ONET??:)) he..he... żartowałem:) oczywiście wydaje się, że Renault odwaliło świetną pracę i idą dalej według tego, co sobie zaplanowali. Niezawodność i niskie spalanie w połączeniu z talentem Roberta to mocny atut na nadchodzący sezon. Z pozostałych ekip chyba tylko Virgin odstaje znacznie, chociaż do czas rozpoczęcia sezonu jeszcze wiele może się zdarzyć...


avatar
black knight

14.02.2010 11:48

0

23. Wydaje mi się, że przez wzbogacanie mieszanki paliwowo - powietrznej.


avatar
fabian

14.02.2010 11:53

0

Wedłóg tych czasów to RED BULL, FERRARI i VIRGIN na końcu !? :))


avatar
rs2009

14.02.2010 12:09

0

Renault wraz z Kubica ida w dobra strone widac ze wiedza co robia to dobrze wrozy jestem pelen optymizmu przed nadchodzacym sezonem jeszcze miesiac niemoge sie doczekac hehe


avatar
papas

14.02.2010 12:42

0

wydaje mi sie ze renault i red bull maja cos extra :) jeszcze ale nie pokazuja .


avatar
pbg

14.02.2010 13:09

0

spoko porównanie czasów można sobie porównać poszczególne dni i zależność pogody. ht tp: //ww w.autosport.com/ne ws/report.php/id/81 491 Ogólnie jestem optymistą jeśli chodzi o Renault i Roberta jeśli zaczną sezon od pierwszej 5 to będę w niebo wzięty bo widać,że powinni być w stanie rozwijać bolid i mają na to kasę od Witka ;) co mnie cieszy i jego obecność w zespole bo chłop chyba naprawdę ma umiejętności - swoją drogą Robert chyba naprawdę dobrze ustawił bolid bo Witek jako początkujący kierowca F1 siedząc 2 raz w Renault zrobił świetny czas 1:22:000. 28.papas - ja też jestem zdania,że ani Renault, ani Red Bull, ani Mercedes nie pokazali wszystkiego i w Bahrainie możemy być zaskoczeni - mam nadzieję, że dla nas MILE.


avatar
cyk

14.02.2010 13:18

0

Jeżeli mamy wyciagać jakieś wnoski 1. Napewno mocne jest Ferrari, powód: jeżeli ktoś śledził testy to wie ile kółek pod rząd przejechał Alonso i jaki czas wykręcił na ostatnim okrążeniu tego przejazdu 2. Wysoka forme chyba będzie prezentował Mclaren, ich bolid wygląda imponująco. a czasy dośc dobrze 3. Mercedes może się ukrywać bo wątpie ze Ross nie zrobił dobrego bolidu, jedynym problemem mogą być kierowcy, a chodzi mi tu o to że Rosberg to średniak a Schumacher może potrzebować troszkę czasu ale szumi to szumi więc pewnie będzie inaczej 4. Mocny napewno będzie Red Bull (oni mają przewage z poprzedniego sezonu i formy nie zgubią zimą) 5. Renault to zagadka ale dużym plusem jest to że postawili na Roberta bo bądźmy szczerzy- teraz już to widać. Bolid przygotowywany jest pod niego, to on będzie numerem jeden w tym zespole bez wątpienia 6. Czarnym koniem mogą być: Sauber i Force W Toro nie wierze. Narazie z bolidów zaprtezentowanych najgorzej prezentuje się Virgin (nie chodzi o czasy) Z mojego punktu widzenia konstrukcja bolidu nie wygląda najlepiej Czekamy do 14 marca:) no może 13 juz sporo będziemy wiedzieć


avatar
Sadu1

14.02.2010 13:41

0

kurde mimo wszystko renowka zrobila w sumie troche malo kolek :( mozna w dwie strony na to patrzec: albo jest wszystko ok i nie potrzebuja wiecej danych albo co troche jakis problem i trzeba bylo zjezdzac do boksow .


avatar
Siffredi

14.02.2010 14:12

0

@ 21. honada bardzo Cie przepraszam kolego, chciałem zapytać po prostu czy szybsze są te bolidy w tym roku w porównaniu do zeszłego. Pomyślałem, że w 2009 też testowali to można by się jakoś do tego odnieść. Ok, porównam sobie fastest lap z Bahrajnu z 2009 do 2010. Nie chciałem porównywać bóg wie tam czego, tylko czy są szybsze ogólnie... a atak agresji w moją stronę uważam za nieuzasadniony.


avatar
feels3

14.02.2010 14:23

0

#30cyk Pije Twoje zdrowie - Brawo! Rozpracowałeś wszystkich "powyglondzie"


avatar
papas

14.02.2010 14:26

0

ferrari wydaj mi sie ze robilo testy pod publiczke i media , robili imponujace czasy ale na malych ilosciach paliwa , tak samo sauber czasy rewelacjie ale z mniejsza iloscia paliwa . Mclaren wydaje sie ze zawsze stampal twardo po ziemi wiec oni beda top 3 . Ale czas pokaze :]


avatar
kuba1808

14.02.2010 14:48

0

Wg mnie stawka jest bardzo wąska i nie ma najszybszego bolidu. Spójrzcie na testy zimowe 4 sezony wstecz - zawsze można było wskazać jeden lub dwa ewidentnie dominujące bolidy. Oczywiście, zdarzały się kwiatki w postaci BMW Sauber czy Toro Rosso albo pojedynczych zwycięstw Williamsa, Hondy (4 miejsce w konstruktorach) i Toyoty. Mimo wszystko, samochody z największą ilością "wygranych testów" przeważnie rozgrywały między sobą walkę o mistrzostwa. Wyjątkiem jest poprzedni sezon, gdy dominacja nie jest bardzo zaznaczona, nie licząc ostatnich testów z Brawnem. Teraz takiej zależności nie widzę, choć być może zmieni się to przez następne dwie sesje testowe. Stąd teoria, że będziemy widzieli na podium różne bolidy, w zależności od toru, warunków i oczywiście szczęścia. To też potwierdza słowa Massy, że zespół, który wykona najlepszą pracę w trakcie sezonu, zdobędzie majstra.


avatar
RoninRonin

14.02.2010 14:48

0

Naprawde z tym mclarenem, ferrari, mercedesem i red bulem to odkrycie na miare ameryki Niech ktos zaryzykuje i postawi na to ktory z tych zespołów okaże się słaby !


avatar
honada

14.02.2010 15:00

0

@32. Siffredi- to nie był atak agresji;) po prostu dużo było już powiedziane w tym temacie. Nie przejmuj sie. Bardziej wkurzają mnie teksty "onetowskie" które żywcem są przenoszone na ten serwis! ludzie, po co się tak nakręcać, ten lepszy ten gorszym, ten nie pokazuje co potrafi, tamty jedzie pełnym ogniem na łeb, na szyję!!! przecież pierwsze kwaliikacje rozwieją watpliwości, po 4 wyścigach będzie w normie, potem znowu ekipy się zaczną udoskonalać w tempie geometrycznym. cierpliwości, sezon będzie zajebisty, dużo emocji, Byle tylko wypieprzyli Hermana Tilke i nadali mu już nigdy więcej dotknąć się do jakiegokolwiek projektu. Niech FOTA wniesie poprawkinp. w Abu Dhabi, może ten tor jeszcze nie jest stracony.


avatar
sk0k

14.02.2010 15:10

0

mi sie wydaje ze sprawa wyglada nastepujaco: obaj kierowcy torro rosso wykonali kółka na pustym baku i stad ich niezle czasy, taka sama sytuacja w przypadku kobayashiego i hamiltona. reszta stawki nie wykonała przejazdów na pustym baku bo to nie ma najmniejszego sensu w tym sezonie,bo w poprzednich sezonach kierowca mial okazje w wyscigu na pustym baku jechac conajmniej 3 razy, a od tego sezonu taka okazje beda mieli tylko raz na ostatnie 5 kółek wyscigu. kluczowe w tym sezonie bedzie jak auto zachowuje sie z duzym obciazeniem. wiem ze nie odkrylem ameryki ale chcialem sie podzielic moja opinia. wydaje mi sie ze renault moze byc nawet wyzej niz w polowie stawki


avatar
feels3

14.02.2010 15:13

0

Ja poczekam z wnioskami jeszcze kilka dni do nastepnych testów Jerez. Zobaczymy kto jaki progres będzie miał. To pomoże może nie tyle co wskazać kolejność, ale może pokazać kto jest bliżej początku a kto końca stawki. A przynajmniej ja sobie taką przymiarkę zrobię :)


avatar
kuba1808

14.02.2010 15:45

0

Jeśli zmiana setupu nie zajmuje więcej niż 15 minut, to na oparach z setupem "na lekko' powinni jeździć również w dwóch pierwszych czasówkach.


avatar
feels3

14.02.2010 15:51

0

Jeśli to będzie do zmiany tak szybko, to w Q3 możemy zobaczyć kto jaką strategię obrał. Czy stawiał na mocną pozycję startową czy na przebijanie się w trakcie wyścigu do przodu.


avatar
lechu55

14.02.2010 17:23

0

Ferrari przedostatnie. Ciekawe czy rzeczywiscie bolid mają taki slaby czy cos jeszcze ukrywają.Z wszelkimi prognozami kto będzei w czolówce trzeba poczekac do marca. W Barcelonie moze dopiero poznamy czesc prawdy o bolidach, bo wtedy to będą juz ostatnie testy przed sezonem i tam niektore zespoly moze beda testowac ostateczne ustawienia przed Bahrajnem. SZykuje sie pasjonujący sezon, nie ma co.


avatar
cyk

14.02.2010 18:25

0

feels3 a ja Twoje a jak będzie zobaczymy czy miałe troche racji...


avatar
Kornik

14.02.2010 18:45

0

33.feels3 Ty lepiej nie pij tylko wracaj do szkoły. Pisze sie " po wyglądzie"


avatar
sk0k

14.02.2010 18:47

0

brawa dla kornika za wyczucie...


avatar
feels3

14.02.2010 19:02

0

Chyba słowo ironia widzę jest Wam obce ;(


avatar
dziarmol@biss

14.02.2010 19:46

0

Schumacher w jednym z wywiadów wyprorokował już kto jest najmocniejszy, he he . Mianowicie- Mclaren, Ferrari RedBull no i oczywiście Mercedes ;-)). Skąd to wie?? pewnie prorok ;-))


avatar
leo_

14.02.2010 20:43

0

Może nie jest to zestawienie do końca wiarygodne, co do przewidywań o kolejności w stawce, ale Kubica 7-my na 20 kierowców w klasyfikacji czasów z całych 4 dni testów. Wydaje sie, że to obecnie całkiem realna pozycja Renault i Roberta, oczywiście, z pewnym przybliżeniem. Nie jest więc źle, a myślę, że będzie jeszcze lepiej. Z drugiej strony - Ferrari jest pod koniec tej klasyfikacji , co jednak moim zdaniem nie pokazuje trafnie ich pozycji, podobnie jak Saubera (jest z kolei na początku klasyfikacji) pracującego na zdobycie sponsorów i jeżdżącego non stop, jak mniemam, na pustym baku. Ale więcej będzie można powiedzieć po następnych testach.


avatar
feels3

14.02.2010 20:49

0

48leo - bez urazy ale to zabawne jak aktualne pozycja Renault (7) jest dla Ciebie całkiem prawdopodobna a Saubera i Ferrari nie adekwatna do czasów :) Jak już oceniamy to sprawiedliwe a Ty masz widzę dla każdej ekipy inne współczynniki. Niech zgadnę... -współczynnik Renault bierze się ze tego że nasz rodak tam jeździ i mimo wszystko to 7 miejsce było by niezłe -współczynnik Ferrari to pewnie bierze się z kultowości marki i jej bądź co bądź świetnej przeszłości (patrząc na wszystkie osięgniącia) -współczynnik Saubera to pewnie na podstawie słabej postawy w ostatnich sezonach i osobistego zawodu nad byłym zespołem prowadzonym do niedawna przez doktorka Theisena Zgadłem? :) Powiem tak, może mieć rację tak samo jak możesz jej kompletnie nie mieć :)


avatar
Mcartur

14.02.2010 21:55

0

@49.feels3 Masz rację. Wszystko sie może zdarzyć.... ;)


avatar
cyk

14.02.2010 21:59

0

feels3 a może jednak ma troche racji?? może swoje spostrzeżenia opiera na tym że Ferrari juz od dłuższego czasu pracuje nad tym bolidem i ma Alonso w składzie (możecie mówić co chcecie ale to chyba najlepszy kierowca w stawce) Co do pozycji renault to ja mam pod0bne zdanie jak leo. Są gdzieś w wysokim środku a Sauber jest szybki ale tak bedzie walczył o miejsca max 6 a zwykle bedzie dojeżdzał 10, zobaczymy co przyniesie sezon


avatar
cyk

14.02.2010 22:01

0

* oczywiście są to moje domysły ale powiem szczerze że przez ostatnie lata dośc duża ich częsc się sprawdza :)


avatar
melo

15.02.2010 02:20

0

a według mnie testy w tym roku bardzo wyrażnie pokazują jaki jest układ w stawce, Mc Laren przody Virgin zamyka stawkę, Renault pierwsza połówka stawki około 5 lub może 4 miejsca, ferrari- była juz mowa o tym, cos im nie jedzie bolid, merc w formie podobnej do renault, w red bulu Nuwey przedobrzył. Wszystko na dłoni widać. Zresztą sami zobaczycie,


avatar
feels3

15.02.2010 08:59

0

@51 cyk - a wiesz, mam nadzieje że nawet ma rację, bo ja przyznam że na początek sezonu 7 pozycje Roberta chyba bym wziął w ciemno biorąc pod uwagę jego drogę przez mękę rok temu :)


avatar
jaroadam

15.02.2010 09:56

0

Bez dywagacji i zbędnego gdybania: Generalnie nie jest źle - nie odstają za bardzo od najszybszych. Jeśli utrzymają obecne tempo rozwoju bryki to będą konkurencjyjni. Według mnie na początku sezonu pokażą się tak jak na testach czyli 4-5 konstrukcja. Przy talencie Roberta daje to miejsca punktowane (to już sukces) i nadzieje na pudło jak się komuś z czuba "noga podwinie" :))


avatar
leo_

15.02.2010 20:44

0

feels3. Niezupełnie. Moja ocena jest oczywiście obarczona pewnym subiektywizmem, ale ja biorę pod uwagę również informacje płynące od zespołów, np : z Saubera sami się wypowiadali, że mocno odstają od reszty (mimo b dobrych czasow na testach), choć oczywiście można im wierzyć, można też i nie wierzyć (bo ściemniają)- ja im wierzę; Renault: bardzo dobre odczucia samego Roberta- temu również wierzę; Ferrari: może nie jest jeszcze świetne, bo muszą popracować nad obciążonym bolidem (w tym duchu wypowiadał się Kubica, poza tyn tonowane wypowiedzi członków ekipy Ferrari po dobrych czasach we wcześniejszych testach). Tak więc do własnej oceny biorę informację z padoku, od komentatorów, no i testów. Bo, w przeciwieństwie do niektórych, uważam, że z testów też można dużo wyczytać, tyle że trzeba wziąć pod uwagę więcej niż jeden . Tego tu nie pisałem, ale jakiś czas temu stwierdziłem ( więc powtórzę): po jednym teście nie wiemy prawie nic, po kilku - wiemy troche , a po całym miesiącu - wiemy całkiem sporo (+ oczywiście info płynące spoza toru). To by było na tyle.


avatar
feels3

15.02.2010 21:14

0

@56 Jeśli tak do tego podszedłeś, to trochę inaczej stawia sprawę. Zgadzam się tutaj. Napisałem tak, bo tam wydawałeś się bardzo stronniczy. Co do opinii z padoku to ja również do nich przywiązuję uwagę, chyba nawet większą niż do czasów które aktualnie kręcą na torze.


avatar
leo_

15.02.2010 21:32

0

57. I jest OK. Pozdrawiam.


avatar
czapek

15.02.2010 23:41

0

Chciałbym odnieść się do tematu często poruzsanego, mianowicie które zespoły będą lepsze, a któe gorsze. Wiele osób sugeruje się poprzednim sezonem, który był dziwny poprzez duże zmiany w regulaminie. Wśród zeszłorocznych zespołów, można oddzielić takie trzy grupy: 1. Zespoły które od początku miały podwójny dyfuzor: -Brawn GP -Toyota -Wiliams 2. Zespoły które pracowały nad KERS: -McLaren -Ferrari -BMW Sauber -Renault 3. Zespoły które budowały samochody bez KERS i podwójnego dyfuzora: -Red Bull -Fprce India -Toro Roso Ad.1. Brawn GP miało przewagę nad "swoją" konkurencją w postaci Rosa Brawna i tego, że ten samochód budowali już od długiego czasu. Zbudowali dobry samochód, a w połączeniu z podwójnym dyfuzorem okazał się najszybszy. Ad.2. Tutaj wiadomo, McLaren miał dobry rozwój w trakcie sezonu. Wypadek Massy tez nie był bez znaczenia, w Ferrari punkty zdobywał tylko Raikkonen. Ad.3. W "swojej klasie" Red Bull nie miał zbyt silnej konkurencji, a w połaczeniu z Adrianem Neway wyszedł szybki samochód. W z wiązku z powyższym można zauważyć, że najgorzej wyszli ci co pracowali nad KERS, a najlepiej ci z podwójnym dyfuzorem od początku. W tym sezonie każdy bedzie pracował nad bolidem już z podwójnym dyfuzorem. Niektóre zespoły robią ewolucję zeszłorocznego samochodu, inni budują go od nowa. Jednak wydaje mi się że szanse są bardziej wyrówane i wcale nie musi oznaczać przewagi to, że ktoś w zeszłym sezonie był dobry. Jeśli do tej pierwszej grupy dołączą zespoły z tej drugiej grupy, a wiadomo, że są to zespoły, które umieją wygrywać, to różnie to może być. Oczywiście liczę na Renault z wiadomych względów, że będzie chociaż w pierwszej ósemce. A jak to na prawde wyjdzie i kto będzie najlepszy tak na prawde dowiemy się na koncu sezonu. To oczywiście takie moje przemyślenia, które ogólnie niewiele wnoszą o czegokolwiek, ale chciałem się nimi podzielić z innymi:) Mam nadzieję, że będzie to sezon pełny emocji, czego wszystkim życzę;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu