Fernando Alonso uzyskał dziś siódmy czas i mimo problemu z elektroniką, który ograniczył ilość przejechanych okrążeń, uznał pierwszy dzień testów w Barcelonie za udany.
Zespół Ferrari testował dziś między innymi kilka nowych rozwiązań aerodynamicznych, w tym pokrywę silnika podobną do tej z sezonu 2008 oraz w innowacyjny sposób zaprojektowane elementy aerodynamiczne przypominające zabronione w sezonie 2010 „kołpaki”.„To nie był idealny dzień, niemniej jednak był bardzo pomocny” komentował Alonso. „Mieliśmy kilka nowych części w samochodzie i zebraliśmy informacje na temat ich działania. Teraz musimy zrozumieć jak je wykorzystać. Nawierzchnia toru z odrobiną kurzu nie była dziś idealna, przeszkadzał też wiatr. Zawsze ciekawym doświadczeniem jest jazda na torze, na którym odbywa się wyścig, ponieważ zaczynamy widzieć niektóre aspekty z którymi będziemy zmuszeni poradzić sobie później. Podsumowując, powiedziałbym, że to był dobry dzień”.
Jutro testy F10 kontynuował będzie także Hiszpan, Felipe Massa poprowadzi Ferrari w sobotę i niedzielę – podczas dwóch ostatnich dni.
25.02.2010 20:31
0
Coz testy są po to zeby testowac i wprowadzac nowe częsci. Nie jedno Ferrari to robi.
25.02.2010 20:38
0
BTW. Renault odrabia straty do Ferrari - było pół sekundy a teraz już tylko 0.003 sek. A w okrążeniach to są już nawet o jedno lepsi ;)
25.02.2010 21:16
0
jeśli ktoś jest ciekawy jak wygląda bolid ferrari to tu macie adres: f1today.nl/foto/7960
25.02.2010 21:52
0
płetwa ala Mclaren...
25.02.2010 22:07
0
fajnie ze robią zmiany. Kibicuje ferrari.
26.02.2010 00:10
0
Kołpaki elementem aerodynamicznym? To z czym oni jeździli ma pomóc w jak najszybszej zmianie kół. Chyba ze mnie coś ominęło?:)
26.02.2010 00:21
0
Faktycznie, Ferrari kombinuje też z aerodynamiką. Ale to nie kołpaki, tylko część felgi ;)
26.02.2010 08:11
0
Fakt, felgi przystosowane do szybkiej zmiany kół. Element aerodynamiczny z niego taki, jak z psa kot.
26.02.2010 12:12
0
Z tego co czytałem to przyspieszenie zmiany kół nie jest jednak jedynym ich celem. Kombinują trochę w ramach tej regulacji z kształtem felg żeby zmniejszyć opory. Ale szczegółów nie znam, wiec moż eto tylko spekulacje ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się