WIADOMOŚCI

Bolid HRT szybszy od VR-01 i T127?
Bolid HRT szybszy od VR-01 i T127?
Bruno Senna, kierowca HRT F1 – zespołu, który jako ostatni w stawce zaprezentował tegoroczny bolid – twierdzi, że mimo opóźnień, Hispania Racing może okazać się najszybszym z nowych zespołów.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Swoją teorię Brazylijczyk opiera na czasach osiągniętych przez zespoły Virgin Racing i Lotus podczas przedsezonowych sesji testowych. Najlepsze z nich są bowiem jedynie o sekundę lepsze, niż uzyskiwane we współczesnym, zbudowanym przez firmę Dallara Automobili, samochodzie serii GP2. Włoski producent, który skonstruował także bolid zespołu HRT, zapewnił, że będzie on szybszy od konstrukcji znanej z niższej serii.

„Zgodnie z ich obliczeniami, od samego początku powinniśmy być dwie sekundy szybsi niż samochody serii GP2” – mówił Senna dla serwisu motorsport-magazin.com.

„Oczywiście nie będzie to dla nas łatwe. Dla przykładu, wystartujemy z elementami zawieszenia wykonanymi z metalu, zamiast włókna węglowego, co doda nam 20 niechcianych kilogramów” – przyznał Brazylijczyk.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
Konik_mekr

05.03.2010 22:44

0

W końcu nazwa Dallara kojarzy się z wyścigami. Jak ktoś ma doświadczenie w budowie wyścigówek, an pewno jest na lepszej pozycji, niż taki Virgin. Jak się nie będą rozpadać, mogą namieszać na tyłach:)


avatar
Mailand

05.03.2010 22:44

0

Z metalu...... no ale dobrze że zaprezentowali bolid, w przeciwieństwie do Amerykanów ;]


avatar
BMWbmw

05.03.2010 22:50

0

dobrze że kasków nie mają z metalu


avatar
Lipton

05.03.2010 22:57

0

"elementami zawieszenia wykonanymi z metalu, zamiast włókna węglowego"- Bez komentarza. FIA chce dopuścić do takiej samej sytuacji jak w przypadku Massy ? Proszę bardzo wysyłajcie na pół sprawdzone bolidy z metalowymi częściami, przecież wypadek z udziałem takiego samochodu może zakończyć się tragedią. W Masse uderzyła sprężyna (nie wiem jakiej wagi), ale moim zdaniem odpadający metal o wadzę nawet pół kilograma spowoduje 2 razy gorsze skutki. Kolejny przypadek bezmyślności !


avatar
sharpi

05.03.2010 23:04

0

tamta sprężyna ważyła 800g


avatar
dryndol

05.03.2010 23:14

0

sharpi nie wiem co poalisz ale ja też chce tego spróbować... :D


avatar
RaptoRi

05.03.2010 23:26

0

co w tym nadzwyczajnego ze w bolidzie wazacym ponad pol tony sprezyna wazy 800g ?


avatar
Abrakadabra77

05.03.2010 23:56

0

Tjaa ja na podstawie tego ze na Playstation regularnie wygrywam z Schumacherem i Alonso twierdze że jestem na najlepszej z dróg do bycia w mistrzem Formuły 1 i sezon 2010 nie ma najmniejszego sensu a puchar proszę już dziś wysłać Pocztą Polska pod mój adres


avatar
Musashi

06.03.2010 01:06

0

A ja myślę, że pajace z USF1 mają godnych następców. Tam by idealnie pasował Nico Rosberg, jako równorzędny kierowca kierowcy wszechczasów.


avatar
guzior

06.03.2010 01:26

0

Abrakadabra77 chetnie sie z toba poscigam na PS3 w F1i mysle ze nie masz szans :)


avatar
tamersF1

06.03.2010 01:44

0

@10 moglbym sie przylaczy :) a skoro tak kazdy sie chwali jaki to on kozak to ja nie bede gorszy- rozlozylbym was :)


avatar
riqoor

06.03.2010 01:55

0

8,9 i 10 Ja was wszystkich dwa razy zdążę zdublować w ciągu 10 okrążeń w Monaco :D Nie macie ze mną szans. Mogę nawet się taszczyć zeszłorocznym BMW, żadna różnica dla takiego miszcza. ;]


avatar
Bari

06.03.2010 06:36

0

a może się zmierzymy w F1 Challenge? znam dobrego moda na 2009 i fajną ligę z wolnymi miejscami


avatar
kopałłajnem

06.03.2010 08:11

0

Może i być szybszy, ale na pewno nie w pierwszych wyścigach. Przecież nie mają pojęcia jak się będzie zachowywać bolid, bo go przecież nie testowali


avatar
tommy

06.03.2010 08:22

0

Niedawno pisałem o dopuszczaniu do startów, zespoły które są kompletnie nie sprawdzone. Teraz ten artykuł kompletnie mnie dobił informacją i metalowych częściach :/ Czy za mało bylo tragedii na torach? Wszyscy w F1 mówią o bezpieczeństwie, o lekkości użytych części, o crash testach... a tu co? Wchodzi nowicjusz, zrobiony wczoraj, bez testów, prawie wykuty z kamienia. Ktoś w zarządzie F1 wziął sporo kasy, za dopuszczenie do startów takie zespoły. Ech... gdzie ta Formuła 1 sprzed kilku lat :( pozdrawiam.


avatar
argas

06.03.2010 09:13

0

I pewnie ma racje. Dallara to nie przypadkowa firma oni doskonale wiedza jak sie buduje bolidy. Może nie mieli okzji jeszcze budować dla f1 ale mają mnóstwo doświadczenia z innych serii.


avatar
jar188

06.03.2010 09:29

0

Bruno zapomniał o jednym - Lotus i Virgin są już po testach, wiedza dzięki temu co pozmieniać i z cała pewnością szykują następne duże poprawki. Tak na oko bez testów i bezpośredniego porównania to każdy może sobie coś pod nosem powiedzieć.


avatar
Abrakadabra77

06.03.2010 09:38

0

@14 No i co z tego? Przecież piszą ze sobie wszystko obliczyli wiec w zasadzie nawet nie trzeba jeździć bo wszyscy przedstawia obliczenia i już mistrzowie są znani;P Tak swoja droga to bardzo ekologiczne i ekonomiczne podejście by było hehe


avatar
atomic

06.03.2010 09:54

0

oj bruno ,bruno coś czuję ,że zakończysz tak szybko jak nelsinio . nie wie nawet ,że gp2 a f1 to dwie różne bajki o czym niektórzy bardziej rozgarnięci kierowcy z gp2 już wiedzą


avatar
marcin86

06.03.2010 10:09

0

Zawieszenie z metalu. A przepraszam to jest F1 czy może polonez FSO Cup? Czekam na skórzane pilotki zamiast kasków i drewniane skrzydła.


avatar
14797

06.03.2010 10:28

0

Chwilunia czy wogole w f1 jest dopuszczony metal. Przeciez to moze zabic . A poza tym Senna jest doswiadczony w gp2 ale w f1 nie i ja bym nie spekulowal ze 2 sekundy na okrążeniu szybciej niz gp2. Obliczenia nic nie znaczą. A HRT nic nie testowal wiec nie mozna spekulowac na podstawie ich obliczen


avatar
owadd

06.03.2010 10:32

0

Zawieszenie z metalu?? Świetny żart panie Bruno... Mamy XXI wiek i takich rozwiązań w bolidach nie ma już od jakiś 10 lat jak nie dłużej.... Panie Bruno - czy pamięta Pan co dokładnie zabiło pańskiego Wuja?? O ile mnie pamięć nie myli to było to właśnie zawieszenie (z metalu) razem z kołem które uderzyło Senne w kask. Nie zdziwię się jak w Bahrajnie Stewardzi najzwyczajniej w świecie was nie dopuszczą do startu.


avatar
M@teuka

06.03.2010 10:36

0

moze w Australii beda juz miec normalne zawieszenie bo narazie dopiero na nie zbierają chyba :P


avatar
Raven89

06.03.2010 11:00

0

Typowa napinka...żeby się nie przeliczyli czasem,bo Lotus jednak przetestował solidnie nowe autko.


avatar
Xellos

06.03.2010 11:16

0

Czyli tak jak pisałem wcześniej, pierwszy test - nikt ze starych ekip nie wyjedzie na tor. Godzinkę dają się wyszaleć nowym. Co ma odpaść, odpadnie i na ostatnie pół godzinki wyjadą pozostali. Lepiej dla zdrowia wszystkich by HRT się już na testach rozleciał i nie startował w wyścigu. Znając szczęście Kubicy to akurat w niego wjedzie ten metalowy złom i zepsuje mu wyścig.


avatar
fabian

06.03.2010 11:18

0

Jeśli tym metalem jest tytan to dużej różnicy w wadze nie będzie ale prawdopodobnie chodzi o koszty więc to nie będzie tytan :)


avatar
murmunder

06.03.2010 11:26

0

niechciałem nic pisać ale zaraz jeszcze powie ze jest od każdego zawodnika szybszy o 1s, bo ma takie nazwisko jakie ma


avatar
pjc

06.03.2010 11:27

0

Elementy metalowe są obecne we wszystkich konstrukcjach bolidów drodzy Państwo. Taki mały przykład - Aluminium. Owadd poza tym Bruno wspomniał, że zawieszenie zawiera elementy metalowe a nie jest całe z metalu. A to chyba drobna różnica.


avatar
Marti

06.03.2010 11:36

0

Zgodnie z moimi obliczeniami tudzież przypuszczeniami wszystkie nowe bolidy będą grzały koniec stawki ;)


avatar
Raven89

06.03.2010 11:42

0

Senna zaczyna mnie powoli denerwować.Jestem ciekawy,czy ta jego pewność nie skończy się po pierwszym bączku który najprawdopodobniej wykręci już na początku 1 sesji treningowej.


avatar
LunarEclipse2

06.03.2010 11:43

0

hej kto wie o ktorej godzinie czasu polskiego rozgrywa sie GP Australii ????


avatar
re-reikorp

06.03.2010 11:52

0

Taaa, mamy 20 kg nadwagi, ale będziemy i tak szybsi od innych... Co oni myślą, że gdzie będą jeździć? Tour de syberia na składakach czy co? Dobrze przynajmniej, że konstrukcja nie jest na ramie oparta;)


avatar
david9

06.03.2010 11:54

0

Niby czym sie tak spinacie nie rozumiem akurat wcale nie wykluczam że będa najlepszym z debiutantów. Dallara to uznana firma a Virgin i Lotus jakoś wysoko poprzeczki im nie postawili. Jeden się sypie w diabli a drugi jest wolny i nawet wyglądem przypomina bolidy sprzed naszej ery. Nie wiele potrzeba żeby być lepszym od nich.


avatar
Marti

06.03.2010 12:07

0

31. LunarEclipse2 - 9.00 polskiego czasu, czyli znowu będzie to wyścig dzienno-wieczorny ;/


avatar
ekimmu

06.03.2010 12:13

0

od Virgina mogą być szybsi, od Lotusa - wątpię


avatar
głodny

06.03.2010 12:15

0

Zapene B.S niemiał na myśli czystego żelaza ;-) Ja nie projektuje bolidów bo się na tym nieznam ale moim zdaniem bez jakiego kolwiek "metalu"oczywiście mam na myśli różnego rodzaju ultra lekkie i super wytrzymałe stopy różnych metali , nieda się stworzyć jakiego kolwiek pojazdu ,samolotu czy bolidu F1 a młody Bruno nie musi się na tym wcale znać on tylko powtarz to co się dowie od mechaników ,konstruktorów ,menadżerów i nawet z samego neta :-) Z tego co zrozumiałem to mają za dużo tego" metalu" o około 20 kg ,a przecież masa bolidów w tym roku jest i tak zwiękrzona przaez FIA nie tylko o mase paliwa a także samego bolidu. , moim zdaniem to akurat nie jest ich największy kłopot (a zapewne tych kłopotów i problemów im sie nazbiera), i szkoda by mi było Bruna gdyby ten team odstawał od innych nowych ;-( ale brak testów to jest naprawde niepokojący fakt niewiedzą tak naprawde od strony praktycznej nic o swoim bolidzie ,niewiedzą gdzie się mogą ujawnić wszelakie usterki mechaniczne ,jak opony będą się zużywały,,jak rozłożyc balans ????? za to mają chęci i wyliczenia , zobaczymy już za 6 dni na 1 treningach w Bahrajnie jak to się ma w rzeczywistości


avatar
dziarmol@biss

06.03.2010 12:30

0

Jeszcze zatęsknimy za "szalonym tempem spykera czy super aguri zważywszy na formę "pierwszaków"


avatar
rejs

06.03.2010 13:21

0

I to ma byc kieriowca F1, śmiechu warte. Cały ten zespół nie nadaje sie nawet jako temat do dyskusji dla kibiców tego sportu. A w sumie to wina samego Ecclestone'a.


avatar
lechu55

06.03.2010 13:21

0

Pozyjemy zobaczymy...


avatar
Budyn_F1

06.03.2010 13:33

0

CO oni nie maja wlokna weglowego.


avatar
paw_ko

06.03.2010 13:51

0

to już nie onet, to psychiatryk.... Ludzie, to że coś będzie z metalu(nawet nie jest powiedziane jakiego, może jakiś ultra lekki stop glinu), nie ma wpływu na bezpieczeństwo, tylko na osiągi. Idioci po prostu coraz częściej tu zabierają głos w komentarzach :/


avatar
riqoor

06.03.2010 15:16

0

13. Co to za mod? We wszystkich w jakie grałem miałem ten problem, że przy kamerze z kokpitu nie mogłem użyć wyświetlacza LCD, a jest on potrzebny aby zdecydować ile paliwa nalać w boksie, jakie opony założyć i jak ustawić skrzydło. Wszystko przez to, że w oryginale na kierownicy był ekran LCD i wszystko się pięknie ustawiało a w nowszych wersjach trzeba by jeździć na innej kamerze co mnie już takiej frajdy nie sprawia.


avatar
tck

06.03.2010 15:31

0

41 Dokładnie. Mamy wiele metali. Gdyby powiedział, że z żelaza, to owszem, bym się zdziwił. Ale może np mają tytanowe zawieszenie? Bo tytan to metal, tak? no. a powiedział o 20 kg bo chciał puścic plotke i tyle. bez wariactw, jego wuja czaszka została spenetrowana przez toporne elementy zawieszenia, watpie zeby on tak bez emocji by mowil takie rzeczy, spokojnie.


avatar
rejs

06.03.2010 16:56

0

metal taki czy inny niewazne, istotne jest dlaczego powstaja takie przykłady braku profesjonalizmu i to gdzie, w swiecie F1, który przez wielu obserwowany jest przez pryzmat ogromnej technologii i techniki. Ludzie jak mozna dopuszczać zespół bez testów bolidu, to zagraza bezpieczeństwu innych zawodników. Dla mnie to jest skandal i tyle. Skandal i żenada.


avatar
paw_ko

06.03.2010 19:45

0

44. rejs- a dlaczego uważasz że mają być testy, kto i dlaczego miałby ustanowić obowiązkowe testy, i skąd pomysł że bolid nie był kontrolowany przez FIA pod względem bezpieczeństwa? Natomiast to, czy ktoś zrobi wahacz ze stali stopowej, stopów glinu, czy stopów tytanu, to jego prywatna sprawa, i regulamin niczego w tej sprawie nie narzuca.


avatar
Aloti

06.03.2010 20:10

0

Metal to szerokie pojęcie a z tego co wiem cała zawiecha nie jest robiona z Carbonu (jak to Panowie eksperci z Polsatu nazywają Kevlarem O_o kuloodporny bolid z kevlaru). Zaciski hamulców i fele też są z metali lekkich o jej co to będzie bruno ma metalowy bolid już siebie usprawiedliwił dlaczego będzie na ogonku i nie powtórzy sukcesu swojego przybranego nazwiska. A tak na marginesie 20kg to bardzo bardzo dużo nawet w samym balansie więc dallara musi chyba ostro współpracować z NASA jeżeli na pewno chcą mieć najszybszy bolid z najwolniejszych. No chyba ,że inni też mają "metalowe" zawieszenie. Czasy nic nikomu nie mówią regulaminy techniczne są całkiem inne w F1 decydują niuanse wystarczy popatrzeć na Ferrari tyle lat doświadczenia tyle mistrzostw a też potrafią błędy popełniać i gryźć ogon.


avatar
Aloti

06.03.2010 20:19

0

Regulamin w wielu aspektach mówi z czego można robić co a z czego nie można. Gdyby tak nie było Ci co mają kase i doświadczenie mogliby sobie rozłożyć wagę bolidu idealnie co by zapewniało doskonały balans i wpływało na praktycznie każdy aspekt bolidu. 1 kilogram zle umieszczony na zakrecie zamienia sie w 5 i juz masz strate w balansie odchyły itp itd. Dlatego gadanie "ekspertów" jest czcze jak cholera bo bo bolid to całość a nie jedna część źle zaprojektujesz jedno to ma to wpływ na całą resztę. A sie ludzie podniecają znowu np. zawieszeniem z metalu albo z drugiej strony skrzydłem mclarena. Jeszcze ten dyfuzor to rozumiem jak ktoś wie na czym to polega to chyba rozumie dlaczego.


avatar
aees

06.03.2010 20:55

0

nie myslcie sobie ze HRT bedzie na pewno słabszy od VR czy lotusa, HRT to wciaz ludzie camposa a oni mają dośwadczenie jakotakie w gp2! lotus czy VR stawiają dopiero pierwsze kroki i buduja bolid po raz pierwszy


avatar
Aloti

06.03.2010 21:13

0

Ja tam stawiam na lotusa z tych trzech a Senna chyba szuka sponsorów i opłakuje ,że wujek oddał całą kase biednym (na szczęście :D). Jak sie ma coś co wykorzystuje luki w regulaminie i daje dużo przewagę and innymi to pewnie można się obejść bez testów ale mimo wszystko symulacja to symulacja kilka procent mniejsza trafność niż w rzeczywistości a w F1 kilka procent to przepaść więc gadanie ,że testy są nie potrzebne to jakaś amatorka.


avatar
TotoMce

07.03.2010 14:04

0

to co ich nie stac na carbon ? a czy to jest w ogole dopuszczalne ? przeciez to obnizenie bezpieczenstwa.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu