WIADOMOŚCI

  • 09.03.2010
  • 12253
Button: Nowe zespoły utrudnią trening
Button: Nowe zespoły utrudnią trening
Jenson Button uważa, że przyjście do Formuły 1 nowych zespołów nie spowoduje obniżenia bezpieczeństwa. Brytyjczyk obawia się jedynie, że większy ruch na torze utrudni przeprowadzanie sesji treningowych.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
W wywiadzie dla włoskiej gazety La Stampa Button zapytany o to, czy nowe zespoły spowodują, że na torze będzie mniej bezpiecznie, powiedział:

„Tutaj nie chodzi o niebezpieczeństwo, to spowoduje jedynie, że będzie trudniej pracować podczas sesji treningowych.”

„Może być na przykład tak, że rozpoczniemy szybkie okrążenie z małą ilością paliwa, a przed nami nagle pojawi się Lotus czy Virgin z pełnym zbiornikiem, który będzie 12 sekund wolniejszy.”

„Tak samo podczas kwalifikacji, mając 24 bolidy na torze najważniejsze będzie mieć czysty przejazd. Podczas wyścigu będzie lepiej, ponieważ różnica pomiędzy pierwszym a ostatnim będzie wynosiła około 3-4 sekundy.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

101 KOMENTARZY
avatar
Jamer

09.03.2010 09:41

0

Kto to jest Button??? ehmmm ... aaa to ten co w Brawn GP zdobył Tytuł....


avatar
Koyot.

09.03.2010 09:43

0

złej baletnicy.......


avatar
Koyot.

09.03.2010 09:45

0

Może być na przykład tak, że rozpoczniemy szybkie okrążenie z małą ilością paliwa, a przed nami nagle pojawi się Lotus czy Virgin z pełnym zbiornikiem, który będzie 12 sekund wolniejszy.” a kto jeździ Q z pełnym zbiornikiem, czy on w ogole wie co gada??????


avatar
Qbus81

09.03.2010 09:47

0

niech se klakson zamontuje...


avatar
D@rtH W!nD

09.03.2010 09:52

0

@3 czytanie ze zrozumieniem się kłania. On mówi, że utrudnią TRENING, a o Q mówi dopiero na koniec, i chyba w treningach jeździ się z pełnym zbiornikiem czasem nieeeeeeeee??? Z resztą chyba nie ma, aż 12 s różnicy w Qualu ... a Go trochę rozumiem, ale nic trzeba się będzie przystosować, zwłaszcza do Quala 4 bolidy (wolne bolidy) więcej mogą wprowadzić dużo przypadkowości, ale chyba tragedii nie ma...


avatar
sever

09.03.2010 09:56

0

Ja uwazam że nowe zespoły uatrakcyjnią wyścig gdyż trzeba będzie ich dublować a mądry kierowca potrafi zawsze ten manewr wykorzystać.


avatar
biter1

09.03.2010 10:00

0

W tym wszystkim jest również zaleta. Nie będą 2/3 Quala siedzieć w garażu tylko szybko wyskakiwac na szybkie kółko zanim się graciarnia wytoczy. będzie ciekawie i na treningach i w Q1


avatar
sever

09.03.2010 10:07

0

@7 no właśnie!


avatar
Gumis_81

09.03.2010 10:07

0

Mam takie pytanie, bo regulamin zakładał że będzie w stawce 26 bolidów i kwalifikacje miały się odbyć w ten sposób że w Q1 odpada 8, w Q2 kolejne 8 a do Q3 wchodzi 10 najlepszych. A w jaki teraz będzie sposób Q1 -> 6?? Q2 -> 8 a Q3 -->10 ?


avatar
murmunder

09.03.2010 10:09

0

Button powinien wiedzieć ze zasady sa równe i tak samo jak jego moze to spotkać każdego innego kierowce


avatar
Woa-VooDoo

09.03.2010 10:12

0

o virgin bym się nie martwił , przejąda 20-30 okrążeń , pojawia się usterki i do końca testu nie wyjadą . Ciekawe co pokażę HRT.


avatar
modafi

09.03.2010 10:12

0

ja go troche rozumiem, choc nawet on bedzie blokowal podczas treningow np. Hamiltona,ktory sprawdza ustawienia z minimalna iloscia paliwa, podczas gdy Button bedzie testowal z maksymalnym obciazeniem. Po prostu roznice beda zbyt duze. Mysle, ze ok. 5 sekund dla tego samego bolidu. Konfliktow wiec nie uniknelibysmy nawet bez nowych zespolow. Zastanawiam sie nad rozwiazaniem by w sobotni ranek testowac tylko szybkie przejazdy, choc wprowadzenie takiej regulacji byloby pewnie bardzo trudne.


avatar
kam39

09.03.2010 10:13

0

ale się z niego ważniak zrobił


avatar
scud

09.03.2010 10:15

0

jesli będzie szybki to na jakiś dłuższy czas ma z głowy maruderów z tylu stawki:-)


avatar
Smola

09.03.2010 10:16

0

@4 - Dokładnie! :D


avatar
Koyot.

09.03.2010 10:21

0

jak mu sie nie podoba to niech odejdzie z F1 proste


avatar
Koyot.

09.03.2010 10:22

0

zamiast sie scigac i zajmowac tym co do kierowcy nalezy to tylko narzeka zreszta jak wiekszosc


avatar
Koyot.

09.03.2010 10:24

0

wielki ważniak bo jezdzi w zespole a raczej zacznie jezdzic w zespole z wieloletnią historią ja uwazam ze nowym zespolom nalezy sie szacunek i takie same prawa jak innym kazdy kiedys mial swoj 1 sezon


avatar
paw_ko

09.03.2010 10:26

0

Dziwne, że jak Schumacher, Alonso, czy nawet Hamilton zdobyli tytuł, to jakoś tak się czuło że są mistrzami, a taki Button to nadal jest zwykły Button :D


avatar
Koyot.

09.03.2010 10:29

0

bo on to poprostu przycisk ktory naciskaja wyzej postawione osoby :)


avatar
sliwa007

09.03.2010 10:34

0

Nie czepiajcie się go bo dobrze gada, coś mi się wydaje ze jeszcze nie raz bedziemy sie denerwowac jak Kubica nie wejdzie do Q2 bo jakis Lotus czy Virgin mu zablokuje tor na szybkim okrażeniu:)


avatar
zbj

09.03.2010 10:35

0

jest dalej przepis ze 107% czasu pole position trzeba mieć żeby się zakwalifikować ? bo wydaje mi się ze czasem to może być trudne dla nowych zespołów, co prawda jest to ok 5 sek ale myślę ze nie będzie niespodzianki jeżeli choć raz w tym sezonie obejrzymy taka scenkę


avatar
modafi

09.03.2010 10:41

0

?


avatar
pasjonat

09.03.2010 10:47

0

Ma świętą rację, ale mówi rzecz oczywistą. Jeśli wolni zawodnicy będą patrzyć w lusterka to będzie dobrze. Schumacher jak będzie jeździł beczkowozem na pewno nie będzie przepuszczał testującego sprint Virgin, bo on tu królem :) @5 nie ma Q4 @9 czytałem, że w obu pierwszych sesjach ma odpaść po 7 najwolniejszych samochodów, a oststnia, finałowa dziesiątka ściga się na tych samych oponach, w których staną na starcie.


avatar
fezuj

09.03.2010 10:49

0

Cóż Batonik może zaczekać w garażu aż się luźniej na torze zrobi albo jako aktualny miłościwie panujący mistrz F1 może żądać aby w czasie kwalifikacji zamknąć tor dla pospólstwa co by mu raczyło nie przeszkadzać ! ;)


avatar
scud

09.03.2010 10:50

0

no dokładnie 107% Q jest dla wszystkich jednakowe i nie ma co lamentować że się uda albo nie uda--- jeszcze tylko kilkadziesiat godzin i bedziemy wiedzieli ;-)


avatar
adj

09.03.2010 10:50

0

Nic tylko czekać jak ktoś na treningu przywali lekkim Lotusem czy VR w dupę mocno zatankowanego bolidu Buttona... W każdym razie mnie na ich miejscu by korciło...


avatar
Lewy_89

09.03.2010 10:57

0

A ja to widzę tak: czasu na treningi jest trochę, więc nawet jak taki Lotus lub Virgin go spowolnią, to sobie zrobi drugie kółeczko. A co do kwalifikacji to się nim nie zgodzę. Pierwsza sesja trwa 20 minut, jest dużo czasu na zrobienie szybkiego kółka (wystarczy wyjechać wcześniej, a nie na sam koniec). A co do pozostałych sesji kwalifikacyjnych, to problemu z wolnymi bolidami już nie będzie (z oczywistych względów). Jeśli jest dobry, to sobie poradzi. Wszyscy będą się musieli przemęczyć z wolniejszymi... ;]


avatar
adicz

09.03.2010 11:02

0

Usunięty


avatar
sauron szuapa

09.03.2010 11:08

0

28- jest mały problem dot "drugiego kółeczka". Otóż jak wiemy kierowcy mają teraz mniej kompletów opon do dyspozycji. Im szybciej kierowca dojdzie do właściwych ustawień tym lepiej dla niego, b obędzie miał więcej świeżych kompletów opon na Q i wyścig. Tak mi się wydaje.


avatar
masaj

09.03.2010 11:18

0

A może zamiast czepiać się Buttona (moim zdaniem trochę bezsensu) przypomnicie sobie końcówkę testów w Barcelonie - kilka czerwonych flag pod rząd. Moim zdaniem to jest największe zagrożenie - a zanim nowe zespoły uporają się z awaryjnością sezon może się skończyć.


avatar
rewol

09.03.2010 11:27

0

Nic do tego Buttona może i nie mam, ale trochę po tym tytule mistrzowskim za bardzo się wozi. W jego wypowiedziach można odczuć nutkę snobizmu i samouwielbienia. A prawda jest taka, że w tamtym sezonie wykorzystał geniusz Brawna, zresztą jedynie z początku sezonu. Potem jak każdy wprowadził dyfuzor już tak nie błyszczał. W tym sezonie nic wielkiego nie osiągnie.


avatar
majster

09.03.2010 11:27

0

już teraz szykuje sobie alibi jak by mu nie szło;-)


avatar
prolim

09.03.2010 12:11

0

Mam nadzieję, że nowe zespoły jednak utrzymają się za SC xD i wytrzymają jego tempo... :P


avatar
mith

09.03.2010 12:17

0

Myślę, że jednak większym problemem będzie sam fakt, że na torze będą 4 auta więcej, niż to, że 3 zespoły będą wyraźnie wolniejsze. Przecież jeśli Makówka będzie jeździła z pustym bakiem, to równie łatwo dogoni Ferrari z pełnym - mimo, że różnica na kółku będzie bliższa raczej 8 sekundom, niż 12. To i tak przepaść!


avatar
modafi

09.03.2010 12:24

0

35. Mitch o to wlasnie mi chodzi i to napisalem w poscie 12


avatar
Gosu

09.03.2010 12:29

0

Przecież to oczywiste jak rośnie liczba bolidów, że będzie ciaśniej na torze. Każdy ma tak samo więc nie wiem czemu on się "pręży" :) Po cichu liczę, że "Przycisk" da radę Hamiltonowi, choć nie wiem czy McL na to pozwoli.


avatar
Xellos

09.03.2010 12:29

0

A ja ciągle widzę to tak samo czyli: pierwszy trening, godzinka dla nowych, porozbijają się. I dopiero wyjadą stare ekipy na tor :) W drugim treningu już nie wezmą udziału bo tak szybko nie zreperują złomu. Natomiast w kwali będzie na odwrót, stare zespoły wyjadą jako pierwsze, jak najszybciej zrobić czas i schować się do garażu a tor pozostawić nowym - niech się pozabijają.


avatar
pjc

09.03.2010 12:31

0

Virgin wolniejszy o 10 sek. Hmm. Mimo wszystko chcę zobaczyć nowe zespoły toczące zaciekłą walkę między sobą (nawet jeżeli będą o wiele wolniejsze od "starych" zespołów).


avatar
karoll93

09.03.2010 12:45

0

oto chodzi zeby niebyło łatwo


avatar
Artefact

09.03.2010 12:52

0

a ja przyznam rację BUT, ponieważ więcej bolidów to większy problem z przejechaniem owego "czystego" kółka, co oznacza, że kierowcy ze słabszymi autami będą mogli przypadkowo znajdować się na wysokich miejscach jeśli chodzi o Q, a potem w konsekwencji w wyścigu. Dla nas to oznacza więcej zabawy i niespodzianek :) a więc chyba dobrze !


avatar
mechaf1

09.03.2010 13:01

0

Button ma rację . Niestety ale treningi często będą przerywane ze względu na liczne awarie , zwłaszcza nowych zespołów . I szybsze bolidy będą blokowane przez nowe słabe zespoły Na całe szczęście maruderzy odpadną już w Q1.


avatar

09.03.2010 13:12

0

Virgin wolniejszy o 10 sek. Hmm. Mimo wszystko chcę zobaczyć nowe zespoły toczące zaciekłą walkę między sobą (nawet jeżeli będą o wiele wolniejsze od "starych" zespołów).


avatar
Roch Kowalski

09.03.2010 13:18

0

Noo może być tak, że w wyścigu będzie 20 samochodów 1:40 to 107% to 7sek.i wszyscy z wynikiem 1:47:001 z kwalifikacji już nie pojadą w wyścigu ufff .. Camos i Virgin i Lotus muszą się sprężyć bo może braknąć ... :)


avatar
Bajto

09.03.2010 13:42

0

Button to głupi Angielski ryży huj ! Nie wiem ale odnoszę wrażenie że wszyscy mistrzowie świata stają się strasznie zarozumiali i naglę mogą wypowiadać się o wszystkim i w każdej dziedzinie.


avatar
gregoryy1982

09.03.2010 14:21

0

hmm..troche goscia ponosi ale w sumie jest juz kilka lat w formule i napewno ma troche racji wystepujac na torze widzi najlepiej co sie dzieje , reszta kierowcow tez bedzie miala podobne wrazenia jak pechowo nie wejdzie do Q3 wspomniany faworyt, ale takie komentarze dadza tylko kopa nowym zespolom zeby pchali bolid co sil na kazdym okrazeniu ..szczescie sprzyja lepszym go robert jeszcze pare godzin hehe


avatar
JamalF1

09.03.2010 14:43

0

Oj.. Widzę, że ktoś tu ma kłopoty z pamiecią. Czyżby Button nie pamietał, jak jeszcze dwa sezony temu to on był tym najwolniejszym i blokował?? Superhero się nagle znalazł. Nowe zespoły mu nie pasują? W zeszłym roku sam jeździł w nowym teamie i jakoś było dobrze. Pomimo tego, że nie przepadam za Hamiltonem, mam nadzieję, że dokopie Buttonowi.


avatar
Gosu

09.03.2010 14:45

0

Mam L4 do 19 to oglądnę sobie wszystko co transmitują na Bahrajn ^_^


avatar
pjc

09.03.2010 14:51

0

Niektórzy znowu jadą tu po Jensonie ile wlezie. Trzeba było prześledzić całą jego karierę a nie pisać głupoty. @Gosu ty farciarzu:-)


avatar
tomspoon

09.03.2010 15:21

0

już sobie znalazł problem ,na który może zwalić winę za niepowodznie w qualu. wolne zespoły będą wolne dla wszystkich (nawet dla kubicy) Nie sądziłem , że to powiem ale dawaj hamilton rozjedź dziada byłego kierowcę ślimaczącej się za wszystkimi hondy


avatar
max24

09.03.2010 15:26

0

zadali mu pytanie to odpowiedział myśle że szczerze.Co do bezpieczeństwa to z nowymi zespołami jest tak że mało kto słyszał o czesach gdy z bolidu urywało skrzydło i bolid sie rozbijał ,a podczas testów Virgin miało przestój z powodu peknietego mocowania skrzydła i lepiej żeby na tym się skończyło bo jak zaczną rosypywac cześci po torze to komuś się odechce nowych zespołów


avatar
masaj

09.03.2010 15:32

0

Teraz wszyscy rzucili się na Buttona, a jak nowy zespół "zaszkodzi" Robertowi to polecą epitety na debiutantów. @44. Bajto dziwię się, że jeszcze bana nie dostałeś.


avatar
Prozak

09.03.2010 15:46

0

Co ise tak czepiacie nowych zespołow , od czegos trzeba zacząc , chcecie do konca swiata ciagle te same krzesełka na karuzeli ogladać ? A dzisiejsza F1 i tak jest do obrzygania bezpieczna wiec troche bajzlu sie przyda . Mineły czasy ze bolid odrywał sie od ziemi na hopce . Gdyby nie kiepskie relacje z WRC F1 nie miała by szans to juz WTCC jest bardziej ostre .


avatar
ygor

09.03.2010 15:47

0

Coś jest w tym co mówi "Przycisk" - przypomnijcie sobie Chiny z zeszłego roku - Robert był o 7 sekund szybszy od Toyoty (o ile dobrze pamiętam) i jak to się skończyło. Warunki jednak dla wszystkich będą jednakowe i dla niektórych sezon będzie ciekawy ( cyt: VET ) a dla innych trudny ( cyt: BUT ) ;-)


avatar
max24

09.03.2010 15:49

0

zrupmy ankiete czy dopuszczono nowe zespoły z rosodku czy chciwośći? Nie to ze F1 powino być hermetyczne ale niech to bedzie tak jak w piłce byłeś zespołem na szczycie w 3 lidze przechodzisz do 2


avatar
6q47

09.03.2010 15:55

0

47 >Gosu< A upewniłeś się, czy twoje szefostwo przypadkiem nie kibicuje F1 i czyta fora poświęcone tej serii? Bo jak kibicuje i czyta to możesz być namierzony:)). Ja mam swoją działalność i nie obawiam się takiego braku farta jaki tobie grozi. Trzymaj się w chorobie. Pozdr.


avatar
max24

09.03.2010 15:58

0

Właśnie 53. ygor bedzie się działo. KIerowca musi sobie zasłużyć na F1 a zespół ''trzeba od czegoś zacząć'' to niech zaczynają od GP2


avatar
ixxx

09.03.2010 16:04

0

Button zaczyna coraz bardziej grać mi na nerwach. Od kąd zaczął wygrywać w tamtym sezonie straszny kozak sie z niego zrobil... a w Hondzie bez dobrego bolidu za przeproszeniem gówno pokazał. A teraz nagle się jaki wazny zrobił. To, że Virgin czy Lotus to nowe ekipy to nie znaczy, że od razu nalerzy je skreślać. I licze na to, że Hamilton zmiesza go w tym sezonie z błotem i Button wróci tam gdzie jego miejsce czyli koniec stawki.


avatar
Koyot.

09.03.2010 16:12

0

57. ixxx dokladnie sie zgodze. nienawidze takich zadufanych w sobie dupkow jak przycisk czy vettel. w dupach im sie juz przewrocilo a nie pamietaja jak oni sami byli testowymi i zaczynali


avatar
ixxx

09.03.2010 16:17

0

sory za błąd powinno być należy :P. Nie no Vettel to może nie tak kozaczy. Ale porównując Rubensa do Jensona to jest duża róznica.


avatar
max24

09.03.2010 16:17

0

58. Koyot. nikt tu nie narzeka na kierowców poprostu formuła jest dla najlepszych kirowcy nie przychodzą z ulicy a zespoły pchają się dzwiami i oknami


avatar
Bajto

09.03.2010 16:18

0

51. masaj - bana niby za co ? za brutalne wyrażenie własnego poglądu fakt może mnie z tym przekleństwem poniosło ale takie jest moje zdanie. P.s Button jest żałosny i jest Anglikiem więc moja odpowiedź w żaden sposób nie zasługuje na karę...


avatar
Bajto

09.03.2010 16:22

0

Aha jeszcze jedno masaj ! Ty jesteś spokrewniony z Buttonem czy po prostu tak go faworyzujesz na każdym kroku... Widzę że masz komentarz do każdej wypowiedzi na tym forum odnośnie Buttona... Każdy pisze to co myśli i ty w żaden sposób nie wpłyniesz na ludzi bo skoro ktoś go nie lubi to jestem pewien że nie zmieni stanowiska dzięki twoim wypowiedzią...


avatar
mariusz-f1

09.03.2010 16:25

0

51.masaj - Dokładnie ! Obojętnie który kierowca coś nie powie (no może oprócz Roberta) to zawsze większość to krytykuje ! Ja się z nim zgadzam i zobaczymy , jakie będą reakcje na forum , gdy Robert zostanie przyblokowany przez takiego "spowalniacza " .


avatar
Bajto

09.03.2010 16:28

0

Spowalniacza i znowu odwołuję do wcześniejszych wypowiedzi ! Button dwa sezony temu sam był takowym "spowalniaczem". Czytając wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku ze broniąc Buttona przyczyniacie się do projektu max 10 bolidów na torze a za sterami sami szybcy i starzy mistrzowie świata...


avatar
Bajto

09.03.2010 16:31

0

A tak najogólniej rzecz biorąc to Button już szuka tłumaczenia na wypadek gdyby FIA odrzuciła ich nowe tylne skrzydło bo wie że wtedy mogą wcale nie być w czołówce...


avatar
max24

09.03.2010 16:36

0

A Kubica zeszły sezon spowalniał i miał wszystko zespół z kasą ,talent ,doświatczonych iżynierów ,na niczym nie oszczedzano a nie wyszło. A nowe zespoły nie mają takiego potecjału


avatar
masaj

09.03.2010 16:47

0

65. Bajto A czy Button wypowiedział się przeciwko obecności nowych zespołów? Nie zauważyłem. A powiedział to czego można się spodziewać. Osobiście najbardziej obawiam się ciągłego przerywania sesji treningowych i kwalifikacyjnych przez awarie (a w tym zapewne nowe zespoły będą przodować - naturalna kolej rzeczy raczkowania w świecie F1). Nie jestem przeciwko nowym zespołom, ale sposób w jaki wkraczają do F1 to jakaś FARSA! Nie powinno pozwolić się na udział nowego zespołu jeśli nie zaliczy przedsezonowych testów. A np. bolid Hispania Racing F1zadebiutuje dopiero w Bahrainie.


avatar
Piotre_k

09.03.2010 16:57

0

Jenson nic kontrowersyjnego nie powiedział - po prostu stwierdził fakt, że wolniejszy bolid utrudnia życie najszybszym. Nie zasugerował, że z tego powodu nie powinno się dopuszczać kogoś do wyścigu, więc nie wiem o co wam (niektórym) chodzi.


avatar
mac2424

09.03.2010 17:00

0

A moim zdaniem ten problem będą mieć wszyscy a nie tylko jakiś tam śmieszny mistrz świata button miał dobry bolid w poprzednim sezonie i każdy kierowca który by wsiadł do jego auta wcale gorzej by nie jeżdził i oby nasz wspaniały gwiazdor sie nie żdziwił jak to on będzie przeszkadzał nowym zespołom a tak na marginesie nigdy mi on nie pasował mistrz swiata od siedmiu boleści


avatar
lvl18

09.03.2010 17:03

0

co do kwalifikacji, dlaczego nie można przywrócić zasad z 2004 roku tzn jedno kółko i już, nikt nikomu nie zajeżdza, czysty tor, widać siłę bolidu i talent kierowcy


avatar
mariusz-f1

09.03.2010 17:05

0

64.Bajto - Ja nie mam nic do nowych teamów ! Ale żeby być w takiej serii , jaką jest F1 , to same chęci i zapał nie wystarczą ! I nie wiem jak można dopuścić team do startu , wiedząc że nie przeprowadzono nim żadnych testów. Dla mnie jest to idiotyczne tym bardziej , że właśnie tym bolidem pojedzie niedoświadczony kierowca ! I na koniec , nie jestem fanem Buttona .


avatar
marco35

09.03.2010 17:05

0

...Następny "szybki nick" .. Button powiedz wprost gdyby nie tych 23kierwoców ( w tym sezonie ) byłbyś mistrzem !!!


avatar
aees

09.03.2010 17:06

0

mclaren ma w pelni legalne skrzydlo i zadnego odrzucenia nie bedzie! przegiecie to zjawisko aero a nie mechaniczne!


avatar
mariusz-f1

09.03.2010 17:11

0

67.masaj - Sorki ! Twojego postu nie czytałem , widocznie mamy takie samo zdanie na ten temat , hehe .


avatar
Bajto

09.03.2010 17:12

0

73. aees To się okaże :]


avatar
Trojwymiarowa92

09.03.2010 17:15

0

nie wiecie przypadkiem czy stacja polsat bedzie emitować ten sezoni formuły ? bo nie spotkałam sie jeszcze z zadnymi zapowiedziami ani nic.....


avatar
mariusz-f1

09.03.2010 17:24

0

76 - Wszystkie wyścigi będą w Polsacie .


avatar
tomako000

09.03.2010 17:26

0

a ja do bawiących sie w typowaniea, mam pytanie czy napewno mozna typowac dopiero po kwalifikacjach???


avatar
RenaultKubek1

09.03.2010 18:06

0

78.Tak


avatar
elin

09.03.2010 18:21

0

Według mnie, to nie Button stał się nagle " ważniakiem " po zdobyciu tytułu, ale ten tytuł sprawił, że obecnie jest częściej pytany przez dziennikarzy o swoje ( mistrza świata ) zdanie na różne tematy dotyczące F1, niż wtedy kiedy był zwykłym kierowcą. Jego opinia teraz, jak i kilka lat wcześniej prawdopodobnie byłaby taka sama. A co do tematu - Jenson ma rację, wolniejsze zespoły mogą nieco spowalniać czołówkę. Ale, to nie są tylko wyścigi dla czterech, czy pięciu najlepszych teamów. Kierowcy mają się ścigać ze sobą, a nie jedynie osiągać najszybsze czasy. Są zatrudniani stratedzy, to niech obmyślają jak ustawiać przejazdy zawodników tak, by ci mieli dobrą pozycję w wyścigu.


avatar
maxmer

09.03.2010 18:23

0

79... a z zeszłego sezonu czapeczke Roberta masz?


avatar
lechu55

09.03.2010 18:34

0

80. w pelni sie z tobą zgadzam :)


avatar
Kojag

09.03.2010 19:02

0

Mówi tak, jakby nigdy nie jeździł wolnym bolidem... Niech nie przesadza z tymi treningami, bo wtedy to i to i tak mało kto jeździ...


avatar
skylinedrag

09.03.2010 19:08

0

80. zgadzam się. Nie pamięta jak 2,3 lata temu okopywał koniec stawki słabszym bolidem. osobiście lubię Buttona, ale myślę też, że powinien być bardziej wyrozumiały do nowych zespołów. Lotus może w tym roku być słaby a w przyszłym roku walczyć o tytuł , więc nie warto skreślać kogoś na początku stwierdzeniami, że będą wolniejsi o 12s na okrążeniu


avatar
Marti

09.03.2010 19:25

0

Moim zdaniem Button ma sporo racji. Nowe zespoły nie raz i nie dwa będą pełniły rolę spowalniaczy podczas kwalifikacji. Jestem pewna, że gdyby obecnie obowiązywała reguła "107%" to większość nowicjuszy by się w niej nie zmieściła.


avatar
rafnetpc

09.03.2010 19:37

0

Niektóre wolne zespoły dadzą się przekonac przez jeden team ze warto przyblokowac na czasówce inny team. Czasówka powinnabyć dłuższa , paliwa jak kto chce i opon i kierowcy nie powinni wyjezdzać więcej niz 5 ciu na torze i po kilka takich piątek a nie wszyscu kiedy chcą naraz tłok i bezsen jak na motocrosie na starcie.


avatar
Konik_mekr

09.03.2010 20:42

0

86. rafnetpc, byłaby to opcja, ale może lepszym wyjściem byłoby, gdyby każdy miał jedno okrążenie, na którym byłby sam na torze - tego typu wyście ma swoje zalety, ale tez wady - właściwości toru zmieniają się i ci pierwsi byliby na przegranej pozycji.


avatar
pjc

09.03.2010 21:03

0

@Konik_mekr - racja. No chyba, żeby tak jak w Australii w 2005r. zaczęło padać w połowie sesji.


avatar
Majki35

09.03.2010 21:15

0

Button to zwykły Button nic innego jak debil nr 1 mało mu toru to niech przed domem się kwalifikuje


avatar
masabitumiczna

09.03.2010 21:54

0

po przeczytaniu niektórych opisów scyzoryk mi się w plecaku otworzył, 3 razy, 1. Jenson był latarnią w Hondzie owszem, ale z czasem gorszym o 2-3 sekundy od czołówki, a jak nowe zespoły o 5-6 sekund 2. Bruno Senna zauważył ciekawą rzecz: bolidy nowych zespołów w Barcelonie kręciły czas o 1 sekundę lepszy niż wyprodukowane przez Dallare bolidy GP2... 3. Button w F1 zrobił trochę więcej niż przejechanie dwóch kiepskich sezonów w Hondzie (2008-2009) więc z całym szacunkiem do komentatorów odwalcie się od niego, na ten jeden tytuł zasłużył o wiele bardziej niż Schumacher na kilka swoich 4. nie jestem wcale fanem Buttona po prostu lubie F1


avatar
zenobi29

09.03.2010 22:07

0

Ale jak pan zliczy dzwona - panie Jenson - to kierowca z Virgin , będzie oczko wyżej ! Rachunek jest prosty . A motto dla pana na jutro to: Żyj i daj żyć innym .


avatar
luka55

09.03.2010 23:41

0

Nie mam nic do Buttona , po czesci owsem ma racje ale juz jest jak jest wiec po co ta ciagla glupia gadanina , on i Webber ( ktory tez sie zcepial tych zespolow , lepiej zeby Rossi wjechal na tor itd. ) tez juz mieli epizody w swoich karierach gdzie niezle sei wluczyli po koncach tarasujac tylko droge wiec niech nie przesadzaja . Oczywiscie nie byly to takie starty czaasowe do czolowki jakie beda mialy owe zespoly teraz dlatego tez po czesci rozumiem Buttona .


avatar
dryden

10.03.2010 08:18

0

Ja również do Buttona nic nie mam,ale ten mistrzowski tytuł jakoś mu nie pasi,po prostu czegoś mu brakuje (oczywiście moje zdanie),jakiejś charyzmy.... Myślę,że u boku Hamiltona nic wielkiego nie pokaże,a o faworyzowanie trudno będzie kogoś posądzić,bo przecież obaj to angole i obaj są mistrzami :)). Pozdrawiam fanów F1.


avatar
siedemnascie

10.03.2010 08:29

0

Gdy Robert zostanie przyblokowany przez takiego spowalniacza to na pewno będziemy się irytować ale kiedy to Robert będzie zatankowany pod korek a kierowca nowego zespołu nie to Renault również będzie wolniejsze.


avatar
dziarmol@biss

10.03.2010 11:48

0

drodzy kibice ... ale żeby DWANAŚCIE SEKUND różnicy?????Niech te nowe zespoły rywalizują raczej w serii Porsche super cab ;-)) jadą dwie godz prze f1 może tam dadzą rady ;-)) Nie mam nic przeciw nowym zespołom, tylko ten ich poziom ;-( ech


avatar
dziarmol@biss

10.03.2010 11:50

0

>>jadą dwie godz prze(d) f1<< zjadło mi literkę ;-))


avatar
Marti

10.03.2010 19:00

0

95. dziarmol - skoro kiedyś podobna różnica czasowa w F1 miała już miejsce, to dlaczego nie miałoby tak być np. w tym sezonie?


avatar
dziarmol@biss

10.03.2010 19:56

0

97. Marti - Ale przyznaj że Mosley na odchodne narobił niezłego bajzlu z tymi nowymi , wykończył zespoły fabryczne wpuszczając drugą ligę. a swoją drogą to jest utrzymany ten przepis że po okrążeniu kwalifikacyjnym należy wracać do garażu z odpowiednią prędkością??A jeśli tak to ciekawe czy te zespoły dadzą radę ;-)) Może ich tempo kwalifikacyjne już nie będzie wystarczające . Jakiś tego nie widzę ;-)) pozd.


avatar
pjc

10.03.2010 20:17

0

@Marti Andrea Moda, Mastercard Lola? O tych samych pomyślałaś? Pozdr.


avatar
Marti

11.03.2010 00:11

0

98. dziarmol - ten przepis o którym piszesz chyba nadal będzie obowiązywał, ja przynajmniej nie natrafiłam na jakąkolwiek wzmiankę o jego zmianie. Odnośnie Mosleya to trudno abym się (nawet z Tobą :P) nie zgodziła. Żeby to jeszcze była druga liga to by było dobrze, to już jest nawet "podliga" :) Poza tym moim zdaniem to niedopuszczalne aby taki team jak Hispania bez przejechania jednego oficjalnego km testowego ma prawo zadebiutować. No ale cóż... moga być z nimi niezłe jaja na torze ;/ Sprawdziłam jakie czasy miały bolidy Loli (o nich myślałam pisząc wczesniejszego komenta), które nie zdołały się zakwalifikować do wyścigu. Tak jak przypuszczałam oscylowały w granicach 12 sec. a nawet "lepiej": jeden bolid miał 12 sec straty do zdobywcy pole position a drugi - bagatela - 15 sec!! A więc taka strata o której mówił Button miała już miejsce :) Jestem pewna, że gdyby dziś obowiązywała w qualu reguła 107% to Hispania by się nie zakwalifikowała do GP i kto wie czy Virgin nie podzielił by tego samego losu. 99. pjc - Andrea Moda to jeszcze nie moje czasy :) ale ostatni comeback Loli pamiętam, tylko umknęło mi ile dokładnie wynosiła ich strata czasowa podczas tych kwalifikacji. Pozdrówki :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu