Wyścig o GP Malezji był ostatnim wyścigiem dla dyrektora technicznego BMW Sauber, Williego Rampfa. Peter Sauber, szef zespołu, wyraził swoje ubolewanie nad takim zakończeniem kariery 56-letniego inżyniera.
W Malezji oba bolidu C29 nie osiągnęły mety. Pedro de la Rosa z powodu awarii jednostki napędowej Ferrari nie dojechał nawet na swoją pozycję startową, a Kamui Kobayashi musiał wycofać się z wyścigu po 9 okrążeniach.Rampf związany był z ekipą Saubera przez prawie 15 lat. Z dniem 1 kwietnia zastąpił go były dyrektor techniczny Force India, James Key, o którego odejściu niedawno informowaliśmy.
„Przykro mi z powodu Williego Rampfa” mówił Peter Sauber. „Przez blisko 15 lat był naszym lojalnym szefem technicznym, a w ostatnim swoim wyścigu musiał przeżyć takie fiasko.”
„Do ostatniego dnia walczył dla naszej ekipy, a ja wiem jak dużo ta porażka go kosztowała, mimo że nie mógł nic na to poradzić.”
06.04.2010 10:19
0
Usunięty
06.04.2010 10:19
0
Teraz dyrektor techniczny FI może być ciekawie.
06.04.2010 10:20
0
adios amigos !!!!
06.04.2010 10:24
0
wie ktoś ile Robert zużył już silników?
06.04.2010 10:26
0
to chyba mała strata dla zespołu....
06.04.2010 10:26
0
4. Knight Rider chyba cały czas pierwszego dusi
06.04.2010 10:26
0
teraz robert jezdzi na 3 silniku ale 2 poprzednie sa dobre i moze je w kazdej chwili zalozyc a zalozyl 3 silnik bo nie chcil ryzykowac ze tamen moze pasc
06.04.2010 10:32
0
zwlaszcza jaki klimat panuje w Malezji
06.04.2010 10:32
0
skąd macie te dane Panowie?
06.04.2010 10:32
0
aufiderzein!
06.04.2010 10:33
0
No to Robert jest chyba w najlepszej sytuacji z silnikami
06.04.2010 10:33
0
Rampf był niezmiernie ograniczonym konstruktorem, co udowodnił w wysokobudżetowym BMW i wcześniej w Sauberze. Nowe dziecko - C29 to dobrze zapowiadające się totalne fiasko. Rampf również dobrze się zapowiadał, a wyszło jak zwykle. Sentymenty swoją drogę Panie Sauber, ale wyniki by się przydały, a to nie nastąpi z takim szefuniem technicznym. Powodzenia panie Key!
06.04.2010 10:35
0
Załamał się chłopak
06.04.2010 10:46
0
Usunięty
06.04.2010 10:47
0
Usunięty
06.04.2010 10:51
0
Usunięty
06.04.2010 11:04
0
Może ten nowy inżynier im trochę pomoże, bo są beznadziejni jak na razie.
06.04.2010 11:22
0
a niektorzy jeczeli zeby Robcio juz zostal w BMW niz szedl do slabej Reni :) ma chlopak nosa jkaby nie patrzec ... :)
06.04.2010 11:49
0
Sauber powinien to zrobić wraz z odejściem BMW, troszkę za późno ale lepiej późno niż wcale. Przypuszczalnie Sauber czekał na okazję pozyskania innego inżyniera i dlatego tak zwlekał, mam nadzieję że coś się zmieni (oby na lepsze) w tym zespole, bo ostatni widok pana Saubera nie był dla mnie przyjemy.
06.04.2010 12:07
0
Usunięty
06.04.2010 12:09
0
W tym zespole panuje totalny chaos. Chyba nawet nie mają jakiego planu rozwojowego tylko desperacko kopiują na szybko rozwiązania nad którymi inni pracowali 2 lata (F-Duct). Przecież bolid nie był konstruowany w oparciu o te rozwiązanie i teraz jego wprowadzenie może przynieść więcej strat niż korzyści. Powinni skupić się na poprawieniu tego co mają ale Pan Willy Rampf jak widać nie bardzo wiedział co ma robić i postanowił odejść. Obecnie Sauber to najgorszy zespół ze starych i w tym sezonie już raczej tego nie zmienią, może powalczą z STR o 8 pozycję. W przyszłym sezonie już z nową, przemyślaną konstrukcją powinni osiągać lepsze wyniki.
06.04.2010 12:34
0
na bahrain i australię miał jeden a w malezji drugi
06.04.2010 12:39
0
jak se pomyśle o BMW to zal mi tego zespołu w 2008 roku mógl walczyć nawet o zwycięstwo dla roberta a teraz .... gdyby nie bylo tych nowych zespoluw to BMW i Toro rosso zmienialiby sie nawzajem na ostatnich pozycjach
06.04.2010 12:47
0
raczej nie będą płakać
06.04.2010 13:02
0
wielka szkoda że Wiluś odchodzi- chyba będę płakał (ze szczęścia). Tomiędzy innymi przez tego gościa i jego kolesi Robert nie miał równej sytuacji w zespole. Na wiele im się to nie zdało. Rampf udowodnił tylko że w porównaniu do kolegów z innych zespołów jest miernotą bez wyobraźni- po Sauberze było widać że ma dosyć takich wyścigów jak zszedł do garażu po tym jak znowu zawiódł bolid. Ja mu się nie dziwię.
06.04.2010 13:43
0
Tak, tak ! Willy wykonał świetną robotę. Rozpierniczył team do końca i w blasku fleszy odchodzi, w uczuciu świetnie wykonanej pracy, he he.
06.04.2010 13:51
0
Lepiej późno niż wcale..
06.04.2010 15:04
0
adios amigios
06.04.2010 15:36
0
15 lat w jednej firmie i na takim samym stanowisku musiało się zakończyć utratą NIEPOKOJU TWÓRCZEGO niestety!
06.04.2010 15:43
0
I dobrze ze odszedl po co byc w niewartosciowym zespole.
06.04.2010 15:48
0
[*] :-P
06.04.2010 15:59
0
Może ten nowy dyrektor techniczny będzie lepszy. Zobaczymy ;)
06.04.2010 17:03
0
Sauber robi porządki w firmie tylko obawiam się że przy braku kasy i sponsorów to ta stajnia może nie przetrwać do następnego sezonu. Szkoda bo Sauber miał zawsze nosa do kierowców. A za sytuację w teamie powinien podziękować Doktorowi Theissenowi i jego genialnym decyzjom. Oby Sauber przetrwał bo ciężki sezon przed nimi. Mam jakieś takie dziwne przeczucie że po przejęciu przez Mercedesa za pare lat na miejscu Petera Saubera zobaczymy Rossa Brawna. Obsadzanie stołków swoimi już sie zaczeło.
06.04.2010 17:34
0
willy teraz kończy a sauber skończy w przyszłym sezonie.
06.04.2010 19:12
0
4. Knight Rider - co ma Twoje pytanie wspólnego z tematem newsa? Mimo wszystko Co odpowiem. W Malezji po raz pierwszy użył drugiego.
06.04.2010 20:08
0
Ostatnimi czasy dało się zauważyć , że Willy Rampf miał wiele błędnych decyzji . Albo też nie miał zrozumienia w zespole - co także nie przemawia za nim . Jego odejście , było raczej do przewidzenia.
06.04.2010 20:39
0
Bardzo dobra wiadomość. Może i dla Kobe w końcu teraz zaświeci słoneczko w tym sezonie? Willy miał odejść po sezonie. Widocznie nerwy Petera tego już zdzierżyć nie mogły. Następują lepsze czasy dla Saubera. Aha. A mechaników też już wymienili, czy jeszcze nie? Panie Key jeśli jeszcze tej decyzji Pan nie podjął, to radzę nie zwlekać. Czas leci, a kolejny wyścig już za 2 tygodnie. Życzę powodzenia.
06.04.2010 21:34
0
Radosna nowina ! :-)
06.04.2010 22:40
0
@10 auf Wiedersehen nieuku !!! ;)
07.04.2010 06:06
0
dyplom inżyniera nie wystarczy żeby byc w F1 cool - panie W.Rampf z twoją niemiecką precyzją każdy szrot jest teraz polem do popisu!
07.04.2010 08:04
0
39. DarthG, JAWOHL!
07.04.2010 08:30
0
No cóż Willy pasował w tandemie z Theissenem ;-)) zabrakło jednego odchodzi drugi, również w glorii chwały ;-))
07.04.2010 08:47
0
:) :) :( sam nie wiem co robić.
07.04.2010 10:26
0
Żal mi tych waszych komentarzy na temat Rampfa... obarczacie go za wszystkie nieszcześcia tego świata... do niektórych ''znawców'': załóżcie swoje zespoły i zobaczymy jakie jesteście cwaniaki
07.04.2010 11:16
0
44. mattbmw my nie jesteśmy inżynierami F1 i nie bierzemy tej kasy którą on brał więc proszę od nas niczego nie wymagać, a od niego trzeba wymagać.
07.04.2010 12:56
0
44.mattbmw - Mieli już jednego fachowca z Polski ! Wystarczyło go choć trochę słuchać ..... Całe szczęście, że w Renault się na nim poznali.
07.04.2010 14:30
0
Ami się coś wydaje że Theissen chciał śladem Browna przejąć zespół myslę że i Flavio miał taki zamiar oraz szefowie Toyoty ale firmy nie były tak naiwne jak Honda i nic im z tego nie wyszło.
07.04.2010 16:14
0
to skąd wiesz robtusek skoro sam przyznałeś że inżynierem nie jesteś, że to jego wina, że auta są zawodne ?? dalej idąc waszym tokiem myślenia z ubiegłych lat te wszystkie awarie w tym roku muszą być efektem jakiegoś spisku tak jak bylo wg was z kubicą
07.04.2010 18:12
0
Widzę że wszyscy wieszają psy na panu Rampfie, ale jakoś nikt nie chce pamiętać sezonu 2008 i bolidu F1.08 który był na miarę mistrzowskiego i tylko przez decyzję z góry i chęcią zajęcia się pracami nad KERS nie rozwijano juz tego bolidu. Przecież to właśnie Willy był głównym konstruktorem. A tak właściwie to od samego 2006 roku szli bardzo dynamicznie do góry i byli w samej czołówce w F1. Nie chcę bronić Rampfa, ale uważam że pasmo niepowodzeń Saubera w tym roku to przede wszystkim brak środków finansowych do pracy nad bolidem.
07.04.2010 18:20
0
@asrock5 jestem bardzo podobnego zdania. Ich słabsza dyspozycja może być spowodowana problemami finansowymi. Ale póki co dają jeszcze radę. Przykro było patrzeć na Petera Saubera jak opuszczał stanowisko swojego zespołu.
07.04.2010 22:36
0
To był klient! Bolidy robił na wzór Panzerkampfwagen Panther. Tylko nie o to tu chodzi...
08.04.2010 00:28
0
46.mariusz-f1 - może Willy Rampf otrzyma propozycję od zasobnego finansowo teamu Mercedesa ? - tam mógłby dokończyć dzieło rozpoczęte w BMW....
08.04.2010 09:21
0
52.gryzipiorek - Tak, do spółki z Mario Theissenem ! Góra 2 lata i było by po Mercedesie.....
08.04.2010 12:59
0
53. mariusz-f1 - jakże byłoby pięknie.. taka piękna katastrofa.. rozmarzyłem się
08.04.2010 13:54
0
gryzipiorek - A dodaj do tego, jeszcze Nicka ! Gdzie by się wtedy biedak podział, he he. To jest dopiero marzenie, szkoda tylko, że nierealne. Pozdrawiam
12.02.2011 22:32
0
Roberto...
13.02.2011 10:13
0
nie ma opierdalania
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się