Jak podały francuskie media, firma Michelin w ogóle nie stanęła do przetargu na dostawę opon dla ekip F1 na sezon 2011 i dalsze, stąd najprawdopodobniej tak szybkie oficjalne potwierdzenie przez FIA wyboru włoskiego Pirelli.
„Zostaliśmy zapytani czy będziemy gotowi dostarczać opony zgodne ze specyfikacją na sezon 2010” mówił w wywiadzie dla L’Equipe Nick Shorrock, przedstawiciel Michelina, który w Turcji próbował jeszcze ostatecznie przekonać ekipy do pomysłów francuskiego producenta.Shorrock przyznał, że oficjalne stanowisko Michelin nie wyrażało zgody, na „ utrzymanie obecnych zasad w sezonie 2011.”
„Rozmawialiśmy z władzami F1. Były propozycje poprawy widowiska, pozytywnego wpływu na środowisko a zarazem kontrolę kosztów, a także współzawodnictwa producentów (opon).”
„Regulacje jednak nie zostały zmienione.”
24.06.2010 12:11
0
a wie ktos jakie to dokladnie regulacje mialy byc ?
24.06.2010 12:11
0
szkoda
24.06.2010 12:14
0
Ramole z FIA oraz wapniak B. Ecclestone nie pozwolili na współzawodnictwo u dostawców opon. Szkoda... bo przypomina to biznes i układ, a tak zdrowe fair play upadło pod stołem zasztyletowane prze kopertę i uśmieszki. Co im szkodziło dopuścić wolnych producentów wg wyboru co komu pasuje?
24.06.2010 12:19
0
1. motteo zwiekszenie rozmiaru ogumienie do 18 cali i niski profil plus wspolzawodnictwo prodeucentow...
24.06.2010 12:43
0
3. Siffredi Przecież to zespoły chciały jednego dostawcy, a FIA i FOM im tylko przyklasnęły.
24.06.2010 12:52
0
dzieki kempa 5. azazel nie "zespoły" tylko "większośc zespołów" bo z tego co wiem to i Renault i McLaren chyba ( choc nie jestem pewnien ) były za Michelinami ;)
24.06.2010 12:54
0
Cóż, pozostaje poczekać do 2012, który będzie chyba przełomowym rokiem. Odmrożenie silników, kilku dostawców opon, w ogóle nowe opony (duże, o niskim profilu), pewnie za tym pójdzie dalszy rozwój aero i mechaniki. Ale to dopiero za 3 lata :)
24.06.2010 13:17
0
@4 - nie ogumienia tylko felg
24.06.2010 13:21
0
@ 5. azazel chyba się zgadza ale myślę, że był to warunek FOM, FIA dla zespołów albo z nami albo bez nas... czyli wybór niekoniecznie z woli.
24.06.2010 13:51
0
kasa kasa kasa!!!
24.06.2010 13:53
0
Szkoda ..... Ciekawy jestem, jakie były prawdziwe powody braku zainteresowania firmy Michelin?
24.06.2010 14:25
0
8. Pietrzej czy Michelin produkuje felgi?
24.06.2010 15:01
0
Z tego co pamiętam, to Ferrari bardziej skłaniało się za Michelinem, a Renault właśnie za Pirelli (a przecież teoretycznie powinno być odwrotnie), więc różne teorie spiskowe o wyborze opon i produkowaniu ich pod konkretne zespoły, są raczej nieprawdziwe.`
24.06.2010 15:14
0
13. Jacko i Renault i Ferrari mowilo, ze chce gumy od Michelin. Renault wiadomo dlaczego, a Ferrari ze wzgledu na konflikt Fiata i Pirelli.
24.06.2010 15:23
0
Żeby tylkko dobra guma nie była zła...
24.06.2010 16:57
0
@12 kempa007 - absolutnie nie, co nie zmienia faktu że chcieli wprowadzenia 18 calowych felg żeby zapewnić opony o niskim profilu (jak ktoś to ładnie nazwał - ekstremalna zmiana)
24.06.2010 21:39
0
normalnie krew się gotuje, jaką kontrolę kosztów??? chyba maFIA! Aha , a środowiskiem naturalnym niech sobie mordy nie wycierają! Może niech wprowadzą napęd elektryczny jak chcą ratować przyrodę. więcej paliwa wypalają jak wożą sprzęt z wyścigu na wyścig.
24.06.2010 21:52
0
"tak szybkie oficjalne potwierdzenie " przekladanie daty oficialnego komunikaty z wyscigu na wyscig to niby szybkie potwierdzenie ?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się