oldfashionman
Ostatnia aktywność
avatar
oldfashionman

24.06.2015 09:14

0

ale się uśmiałem z rana... Piekarze z PSG. :)

avatar
oldfashionman

07.04.2014 11:31

0

@8 Nie zapominaj o kosztach opracowania nowego ekologicznego silnika 500 mln euro + koszty produkcji. Nie chce strzelać, więc jeśli ktoś pamięta ile droższe są nowe silniki to chętnie przeliczymy co jest tańsze 8 V8-mek czy 5 V6-tek :D

avatar
oldfashionman

07.04.2014 10:36

0

@4 ciekawe spostrzeżenie, którego nie zauważyłem

avatar
oldfashionman

07.04.2014 10:16

0

masakra, ale komuna w F1... toż to idiotyczne. Gdzie tu sens gdzie logika? Z żużlem było podobnie i się z tego wycofują, co prawda z zupełnie innych przyczyn, ale wycofują. O co w tym wszystkim chodzi, wszędzie ograniczenia, na każdym kroku czegoś nie wolno, a chodzi o trzy rzeczy: 1) żeby było szybko; 2 )żeby było ekonomicznie, a raczej nie każdym kosztem; 3) żeby przy tym było bezpiecznie co najwazniejsze. czy coś pominąłem? proste regulacje: limit silników (np 5 na sezon) ew innych podzespołów limit paliwa (np 100 kg na 300 km wyścig) przemyślane rozwiązania dot bezpieczeństwa (nie takich jak obniżony nos), a reszta to maksymalizacja szybkości na torze, ew inne przepisy zwiększające wpływ zawodnika na wynik (minimalizacja docisku aero - obecnie jest moim zdaniem ok) przekroczenie limitu - start z alei i po zawodach. Każdy będzie chciał mieć jak najbardziej oszczędny silnik i jak najbardziej wytrzymały - idzie to w parze z rozwojem technologii drogowych. Reszta moim zdaniem jest najcześciej niepotrzebna

avatar
oldfashionman

04.03.2014 11:34

0

@23 Oj będzie bałagan :D

avatar
oldfashionman

04.03.2014 11:33

0

@22 kempa007 Teoretycznie tak. W skrajnym wypadku gdyby silnik był wytrzymały jak zwykły drogowy silnik to nie byłoby sensu go wymieniać przez cały sezon. Chodzi o to, że nie ma limitu na ilość "użycia" silnika tylko na ilość jego wymiany. Teraz w tekście jest OK. ;)

avatar
oldfashionman

03.03.2014 16:00

0

@11 dokładnie

avatar
oldfashionman

03.03.2014 15:40

0

Zamienił stryjek siekierkę na kijek

avatar
oldfashionman

03.03.2014 15:35

0

@5 albo zacznie się jazda na limiterze :) wszystko zależy od dobranych przełożeń. Pytanie raczej jak bardzo realnie obniża koszty zamrożenie przełożeń. Nie znam się na konstrukcji skrzyni, ale nie wydaje mi się aby robiło to aż taką różnicę w kosztach tym razem pachnie to bardziej jak utrudnianie życia konstruktorom (przełożenia na mozne i monaco to skrajności) Z drugiej strony mają 8 biegów do przodu więc sprawa się trochę kompensuje. Niewątpliwie będzie ciekawie z tymi przełożeniami. W ogóle to odnoszę wrażenie, że zrobili za dużo zmian na raz jednocześnie dając za mało czasu na testy. Skutek taki, że będzie prowizorka totalna w Australii (na pewno wykonaniu niektórych zespołów co otwarcie przyznał Lotus). Pytanie ile w tym sportu ile umiejętności a ile szcześcia :D

avatar
oldfashionman

03.03.2014 14:00

0

@ RaptoRi Bernie odpowiedziałby; "redukcja kosztów"...

avatar
oldfashionman

03.03.2014 13:38

0

kempa007 jest błąd w 5 akapicie: "Jeżeli którykolwiek z wyżej wymienionych elementów zostanie użyty więcej niż pięć razy w sezonie (...)" silnik może być użyty nawet 19 razy ale nie wolno wymieniać żadnego elementu więcej jak 5 razy. Swoją drogą czy ekipy mogą montować po kilku wyścigach hybrydy z kilku silników? Czy nie wydaje wam się, że wszystkie zespoły solidarnie na przedostatnie GP wymienią nadprogramowy silnik, co spowodowane będzie tym, żeby w podwójnie punktowanym GP Abu Zhabi mieć możliwie świeżą jednostkę?

avatar
oldfashionman

07.02.2014 16:56

0

http://www.you tube.com/wa tch?v=yXATzDBDjgo Genialne... mam nadzieje, że Lotus bedzie miał bolid na marę swojego PR-u

Przejdź do wpisu Lotus stawił się w Jerez

avatar
oldfashionman

28.01.2014 16:08

0

Może pobawmy się w typowanie jakie imię dostanie tym razem od Mister Fingera... Helga?

Przejdź do wpisu Red Bull prezentuje RB10

avatar
oldfashionman

28.01.2014 15:56

0

Filmik z dzwona http://ww w.youtube.com/w atch?v=8gZ 5yRtxLJw 3 spacje

Przejdź do wpisu Hamilton rozbił W05

avatar
oldfashionman

28.01.2014 15:54

0

@29 Nie do końca, Mikołaj Sokół informował, że oderwało się skrzydło na końcu prostej startowej w konsekwencji czego zblokowanie hamulców jest oczywiste, a dym na filmiku pochodzi właśnie od zblokowanych kół.

avatar
oldfashionman

28.01.2014 15:36

0

http://ww w.youtube.c om/watch?v=8gZ 5yRtxLJw Filmik z dzwona Hamiltona

avatar
oldfashionman

22.10.2013 10:46

0

To nie jest prościej homologować zbiornik paliwa tak aby nie mógł mieć więcej niż 100 L? dlaczego FIA zależy na kontrolowaniu"przepływu chwilowego". Niech mnie ktoś oświeci bo nie kumam co to ma za znaczenie

avatar
oldfashionman

08.02.2013 12:52

0

@8 a na jakiej stronce widziałeś tego dymka bo na .f1tests tylko czasy widac

avatar
oldfashionman

04.10.2012 14:27

0

A co to ma wspólnego z bezpieczeństwem ja się pytam!? To jak mają projektować... "niesprytnie"??? Już lepiej by było jakby projekty po sezonie miały być ogólnodostępne. Co sezon jakaś nowa niespodzianka albo wszyscy jeżdżą zeszłorocznymi modelami hybryd: redbulla+Mclaren+Ferrari.

avatar
oldfashionman

19.12.2011 16:52

0

6. kempa007 nie dziwie się. W dobie kiedy nawet sezon ogórkowy taki kiepski to ja nie mogę się doczekać jakichkolwiek info. Jedyne co w zasadzie pozostaje największą tajemnicą to Kubek i cały ten szum wkoło. Przydałoby się jakieś chociaż świeże foto.Jak znam życie to za niedługo gruchnie jakiś News ale zobaczymy...

avatar
oldfashionman

30.06.2011 12:13

0

No ale od strony sportowej to ciekawe ile pirelki by wytrzymały kółek w 40 st Celsjusza

avatar
oldfashionman

30.06.2011 12:12

0

Rada miasta ma 7 członków... W warszawie to by się głosów nie doliczyli... U mojej babci na wsi jest więcej członków rady wioski... No ale takie Austin to przecież ma zaledwie 790,390 mieszkańców (w samym mieście)

avatar
oldfashionman

03.02.2011 16:46

0

dzieki nie oglądałem greków bo te ich fiflołce mnie przerażają... :D

avatar
oldfashionman

03.02.2011 16:42

0

i koleżanki oczywiście...

avatar
oldfashionman

03.02.2011 16:42

0

koledzy, czy jest jakaś stronka gdzie zapisane są stinty poszczególnych zawodników?

avatar
oldfashionman

31.01.2011 13:09

0

wygląda jakby wyjechał z myjni na shellu :D

avatar
oldfashionman

12.01.2011 19:06

0

Oby tylko przez te dwa dni miał na czym jeździć... :)

avatar
oldfashionman

07.01.2011 17:03

0

A ja już myślałem że wykopie jakieś archaiczne Reanult Maxi Megane i da czadu... szkoda ale cóż...

avatar
oldfashionman

27.10.2010 22:07

0

@37 Prozac - a ja się pozwolę nie zgodzić, logo idealnie odzwierciedla kierowców: dwa byki (lub barany, jakkolwiek, interpretacja dowolna) naprzeciw siebie w bratobójczym boju... ;)

avatar
oldfashionman

24.09.2010 07:12

0

@13 i pewnie długo tak pozostanie, bo BMW racze szybko nie wróci do rywalizacji... Co do zamiany kierowców to zgadzam sie w pełnie z cyk-iem, przypomnijcie sobie jak KUB zastąpił Heidfelda. Maszyna wówczas była przeciętna a jego wyniki od początku obiecujące. Pokazał, że do nowej maszyny to w zasadzie można się przyzwyczaić podczas treningów (nie pamiętam czy jeździł wcześniej, ale chyba trochę w piątki). Tak czy inaczej Jak HEI nie "przyzwyczai się" do bolidu do wyścigu na Suzuce to znaczy, że po prostu słabo mu idzie z innych powodów i żadnym wówczas tłumaczeniem będzie, że nie może się przyzwyczaić do bolidu. Swoją drogą szczerze wątpię w takie same problemy jakie miał FIS w Ferrari, tam była przesiadka "do innego świata", a tutaj mamy powrót na stare śmieci. To tyle...

avatar
oldfashionman

12.09.2010 11:06

0

@169 jakby zasłużył to by był... ale F1 to suma wielu często drobiazgów i jak widać dwóch było lepszych. @173 bardzo ciekawe zestawienie, ciekawe jakby to wyglądało teraz, pewnie bardzo podobnie, niemniej jednak czuje jakoś często po qualu niedosyt, że mogło być lepiej, pare razy było właśnie tak, że podczas 2 przejazdu w Q3 wszyscy sie poprawili a Kubek nie. Po prostu odnoszę wrażenie, że nie wytrzymuje presji w tym drugim przejeździe, albo coś szwankuje.

avatar
oldfashionman

12.09.2010 10:50

0

zgadzam się z poprzednikiem ale to właśnie w nim lubię... bezkompromisowy facio

avatar
oldfashionman

09.05.2010 01:08

0

Wypowiedź BUT w jego stylu... strasznie kuli ogon pod siebie. Najważniejsze że i tak przyciera nosa HAM częściej niżby się wydawało i nie zdziwię się zbytnio jak w wyścigu wyląduje przed nim.

Przejdź do wpisu McLaren liczy na dobry wyścig

avatar
oldfashionman

09.05.2010 01:02

0

@10 Zatem jeśli nie będzie padać i jakiś kamikadze nie zdemoluje zbytnio startu to dowiemy się kto jest w jakiej formie i na ile na prawdę stać zespoły. Jeśli warunki dopiszą to uważam, że wyniki powinny być najbardziej miarodajne do tego co prezentują poszczególne zespoły + zawodnicy... na tę chwilę ;)

avatar
oldfashionman

08.05.2010 19:11

0

@6 No nie przesadzaj, zwykły deszczyk to nie taki kataklizm ;) A swoją drogą to w zasadzie i nawet deszcz nie powinien pokrzyżować im planów w końcu na starcie mają 2 pierwsze pola.

avatar
oldfashionman

13.12.2009 23:59

0

@36 Ciekaw jestem po prostu jak to ma w praktyce wyglądać. Chcieli obniżenia kosztów i zdecydowali się nie tachać tego ustrojstwa ale jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić jak to będzie wyglądać. Jak znam życie to dowiemy się w Bahrajnie. Na pewno będzie ciekawie. Zmienia się bardzo wiele czynników których wydaje mi się na da się od tak przewidzieć. Przecież 1L paliwa to przyjmijmy 1kg, spalanie szacuje się na jakieś 60-70 L/100km więc masa będzie zmieniać się o jakieś 180-210 kg w zgrubnym szacunku w trakcie wyścigu. To przecież jakieś 25% masy bolidu! ciekawe czy częstsze stanie się startowanie na twardej mieszance? myślę, że znacząco zmieni to nastawienie taktyczne. Owszem Alonso ma racje on dalej będzie robił swoje, ale taktycy mają twardy orzech do zgryzienia. Pozdro

avatar
oldfashionman

10.12.2009 10:21

0

Dokładnie. To powinien być stały punkt sezonu. świetny pomysł. Popieram!

avatar
oldfashionman

09.12.2009 18:55

0

@28 miałem na myśli

avatar
oldfashionman

09.12.2009 17:17

0

@24 fezuj. Trochę taktu... Nie wiem czy zauważyłaś/eś, że w gruncie rzeczy zadałem pytanie, a w zasadzie dwa, z czego na jedno odpowiedział/a Konik_mekr za co serdecznie dziękuję... Po prostu nurtuje mnie ten temat już chwilę, a fora i takie dyskusje są od tego, żeby pytać i dowiadywać się, chyba, że nie odpowiada Ci moja obecność, to możesz zgłosić formalny wniosek o usunięcie mojego konta... Pozdrawiam

avatar
oldfashionman

09.12.2009 08:01

0

A tak odbiegając nieco od tematu ( a właściwie to bliżej tematu artykułu) Jak oni właściwie mają zamiar teraz tankować bolidy (ten jeden raz)... lejek i z kanistra??? przecież idea przepisu była taka, żeby było taniej. Ponadto może wie ktoś czy następują jakieś zmiany w regulaminie na kwalifikacjach? jakoś nie chce mi się wierzyć, że na Q3 mają się do tankować pod korek (z kanistra ;)) i śmigać "cysternami"...

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu