lobuzer
Ostatnia aktywność
avatar
lobuzer

06.01.2022 14:10

0

Nawet gdyby McLaren nie zdobył z Hondą po zostaniu z nimi mistrzostwa, to decyzja o ich odstrzeleniu Hondy była dla mnie dziwna. Odwalili najtrudniejszy kawał roboty i przekazali efekty komuś innemu. Jednocześnie cały czas płacząc o silniku i swojej fenomenalnej aerodynamice niewiele pokazali po zmianie silnika na MB. Honda jednocześnie stwierdziła, że w ich relacjach było zbyt dużo wzajemnego szacunku. Cóż wygranych nie rozlicza nikt.

avatar
lobuzer

05.01.2022 19:02

0

@1 Ferrari nie ma takiego rozdzielonego układu turbo jak MB i Honda i nie planują tego na przyszły rok, co potwierdził magazyn The Race kilka miesięcy temu. Jako jedyni pozostali przy klasycznym układzie i taki zamierzają rozwijać.

avatar
lobuzer

12.12.2021 20:23

0

Uzasadnienie jest dość konkretne i rzeczowe. Trochę gry słów typu any lub all robi różnicę. Po przeczytaniu tego dokumentu to był trochę strzał ślepakami.

avatar
lobuzer

13.11.2021 13:24

0

Jest Brazylia, jest telenowela.

avatar
lobuzer

13.11.2021 07:57

0

Gdyby to nie samochód Mercedesa już by było wiadomo o karze. Z Vettelem na Węgrzech nie mieli problemu. Teraz chyba szukają jakiejś wymówki żeby nie karać LH. Normalnie farsa. Skrzydło nie spełnia norm technicznych i po sprawie. W wielu przypadkach wcześniej szybko i jasno było to rozwiązywana, a przy Mercedesie wiecznie jest kręcenie i kombinowanie.

avatar
lobuzer

24.08.2018 14:42

0

Niektóre komentarze są obłędne. Narzekacie na Strolla? Każdy bez wyjątku tutaj, gdyby jego ojciec mógł finansować jego występy w F1 czy jakimkolwiek motorsporcie na tym poziomie nawet by okiem nie mrugnął i nie spytał jakby to wyglądało. Chłopak ma pod tym względem szczęście i sam bym się cieszył w podobnej sytuacji. To że są lepsi czy gorsi kierowcy od niego? Jakie to ma znaczenie. Świat nie jest sprawiedliwy, co nie znaczy że trzeba zaraz pluć na tych, którym się lepiej ułożyło.

avatar
lobuzer

21.07.2018 16:35

0

Forza Ferrari. Piękny dzień :)

avatar
lobuzer

10.07.2018 19:41

0

Chore nie jest to, że producenci bronią się przed zmianami. Nic dziwnego przy wpompowanych funduszach w te silniki. Chore było to, że FIA i Berni pozwolili zespołom na poniesienie tych kosztów. Teraz wg mnie zmiany zostały jeszcze bardziej zabetonowane. Jedno co może pomóc stawce to uspokojenie ciągłych zmian. Zmiany służą tylko najbogatszym, którzy mają środki na szybkie eksplorowanie nowych obszarów. Może żeby wyrównać stawkę do gratyfikacji finansowej dodać dozwolone godziny testów w tunelu. Im niżej w tabeli tym więcej godzin do testów. Może nawet wycenić godzinę testów i pokrywać je z ogólnej puli nagród...

avatar
lobuzer

19.06.2018 11:01

0

Chyba jedyna możliwa decyzja. Silnik ze wsparciem na wyłączność. Honda to kolos motoryzacyjny z odpowiednim zapleczem. Przepisy teraz nie są tak restrykcyjne jak w pierwszych 2 latach od debiutu Japończyków. Kwestia tylko tego jak te duże ambicje uda się spełnić w możliwie krótkim czasie, jednak przy atmosferze współpracy z Renualt raczej nie było innej drogi.

avatar
lobuzer

25.05.2018 10:04

0

Mam tylko nadzieję, że studio zostanie w takim systemie jak jest, a nie wrócą już te czasy Zientarskiego i innych.

avatar
lobuzer

13.04.2018 17:37

0

@14 Myślę, że Kubica podobnie jak każdy z nas w tej sytuacji nawet by nie mrugnął okiem, gdyby pojawiła się opcja etatowego kierowcy w Williamsie. Byłaby to szansa, której się nie odpuszcza.

avatar
lobuzer

11.04.2018 10:04

0

@16 Punkty Vettela czy Alonso nie mają znaczenia, w moim komentarzu chodzi o zbędne gdybanie na temat zdarzeń, które miały miejsce i nic ich nie zmieni.

avatar
lobuzer

10.04.2018 21:33

0

@5 @13 Otóż to. Takie gdybanie. Gdyby wyścig był o 5 kółek krótszy, to by się w ogóle nie zbliżył :) Jakby w Spa Grosjean bodajże nie skasował Alonso, to ten drugi miałby tytuł. Takie przypadki można mnożyć w historii wyścigów. Sezon wygląda ciekawie. Forma Ferrari mnie cieszy, oby w końcu tytuł wrócił do Maranello :)

avatar
lobuzer

08.04.2018 19:55

0

Forza Ferrari. Piękne zwycięstwo. Oby tak dalej :)

avatar
lobuzer

08.04.2018 12:50

0

@5 Honda przede wszystkim nie mogła rozwijać silnika przez system tokenów w pierwszych 2 latach startów. Błędy w koncepcji można było korygować dopiero po sezonie. Jednocześnie nie było mowy o korygowaniu ewentualnych kolejnych. Nie pojmuję, dlaczego McLaren ich pożegnał po tych 3 latach. W tej sytuacji mogło być tylko lepiej. W TR ponoć dano Hondzie wolną rękę co do silnika i pewnie w trakcie sezonu to będzie można zauważyć. Docelowa wersja silnika na ten rok jeszcze nie została wprowadzona. Czytałem też, że zero size nie był nigdy narzucony Hondzie przez McLarena.

avatar
lobuzer

07.04.2018 18:45

0

Forza Ferrari. Świetne kwalifikacje. Na Chiny jeszcze nowa podłoga ma być. Oby jutro dublet.

avatar
lobuzer

25.03.2018 21:36

0

@124 Verstappen mówił w wywiadzie, że nie mają nic takiego.

avatar
lobuzer

25.03.2018 15:53

0

Forza Ferrari. Świetny wynik na rozpoczęcie sezonu.

avatar
lobuzer

19.09.2017 10:32

0

To czy Honda czy McLaren ma rację dowiemy się w najbliższych latach. Fakty są takie, że Honda jest dużą firmą motoryzacyjną gotową wykładać setki milionów dolarów na F1. Historia pokazuje, że takie podejście z czasem się zaczyna przynosić efekty. Nie zapominajmy, że sukces BrawnGP to sukces Hondy. To ich inżynierowie opracowali ten bolid. Honda poszła w koncepcję małego silnika i to w okresie tokenów. Naprawa błędu lub jego zmiana w tym przypadku jest praktycznie niemożliwa, a co dopiero zmiana projektu. Może Japończycy mają rację, może nie. Może McLaren tak bardzo chciał osiągnąć szczyt, że próbowano iść na skróty z silnikiem. Czas pokaże. W dzisiejszej F1 wygra tylko zespół który ma 100% wsparcia producenta silników i oczywiście odpowiednio wysoki budżet na resztę działów. McLaren zawsze miał dobre zawieszenie i to mu zostało, co widać na ulicznych torach. To, że ich aerodynamika wygląda dobrze z silnikiem Hondy nie jest dla mnie jednoznaczne z jej działaniem z mocniejszą jednostką Renualt, która jeżeli nie brać pod uwagę Hondy jest najgorsza w stawce. Potrafią przygotować dobrą aerodynamikę, ale również potrafią ją spaprać, co pokazali kilka lat temu. Renualt ma swój fabryczny zespół i ambicje. Abiteboul nie wygląda na kogoś, kto jest skłonny do ustępstw. Nie wiem czy za 2-3 lata Alonso nie będzie narzekał na Renualt tak jak na Hondę. Uważam, że Honda, RedBull i Renualt najlepiej wyszli na tym układzie. Japończycy zostali w stawce i mogą rozwijać silnik. RedBull ma opcję na zostanie najważniejszym klientem Hondy niekonkurującym z fabryczną stajnią. Coś co planował McLaren. Natomiast Renualt może odciąć się od nadwyrężonej współpracy z RedBullem i dostało Saintza. McLaren został z kapryśnym i drogim Alonso oraz z przeciętnym silnikiem, konkurując z fabryczną stajnią, po odwaleniu najgorszej roboty z wdrażaniem silnika od Hondy.

avatar
lobuzer

05.09.2017 14:05

0

@7 Czy silnik Renault gwarantuje im cokolwiek? Podium z przypadku i seria awarii. Najsłabszy silnik w stawce nie licząc Hondy. Obietnice zmian. Wolny rozwój. Nie wiemy też jak faktycznie działa pakiet aero opracowany przez McLarena. Wiemy tylko, że teraz póki co łatwo wszystko zrzucić na Hondę. Tymczasem już na silnikach Mercedesa, McLaren miał zadyszkę przy projektowaniu samochodów.

avatar
lobuzer

05.09.2017 13:45

0

@5 Otóż to. Poza tym McLaren powinien przez wzgląd na zmysł Alonso odnośnie zmian zespołów wybrać odwrotnie niż sugeruje Hiszpan. :)

avatar
lobuzer

05.09.2017 10:51

0

@21 Brawn GP to przede wszystkim projekt Hondy i podwójny dyfuzor. Ponoć Honda rozwijała jednocześnie 3 koncepcje tego samochodu. Budżet był ogromny. Sukces Brawn GP to sukces Hondy. Niefortunnie pod innym logo.

avatar
lobuzer

05.09.2017 10:48

0

Honda 2 lata rozwijała silnik w oparciu o system tokenów. Podobnie jak Renualt i Ferrari. Dzięki temu Mercedes zdobywał laury, a reszta to oglądała. Dopiero w trzecim roku zaczęli robić kroki do przodu. Zresztą podobnie jak pozostali producenci. Ktoś z ambicjami McLarena musi mieć niezależny silnik, jeżeli chce walczyć o tytuły. To, że Honda póki co nie daje im takiej możliwości nie znaczy, że w najbliższych latach tak nie będzie. Honda dysponuje zarówno zapleczem finansowym i technologicznym. W dodatku wciąż mają motywację i chcą pozostać w F1. Wydaje mi się, że RedBull już zwietrzył szansę i przejście STR na silniki Hondy jest pewne. Tam Japończycy będą mogli pracować nad rozwojem jednostki. Docelowo opracowując silnik dla RedBulla. Ryzyko dla STR jest niewielkie. Potencjalny zysk dla RB jest ogromny. Dziwi mnie, że w ogóle Alonso stawia ultimatum, ja albo Honda. Jeszcze bardziej mnie dziwi, że McLaren wygląda jakby faktycznie się nad tym zastanawiał. Tymczasem Alonso nie ma żadnych sensownych opcji. Williams? Przecież ten zespół nawet z najlepszym silnikiem w stawce nie daje nawet szans na walkę o podium. Myślę, że w przypadku gdy Honda zostanie na kolejne lata, zaskoczy jeszcze zarówno nas jak i Alonso oraz McLarena.

avatar
lobuzer

04.09.2017 11:25

0

@3 Dokładnie tak. McLaren odwalił testową robotę, STR doszlifuje silnik, a RB zacznie z nim wygrywać.

avatar
lobuzer

04.09.2017 11:21

0

@11 Też uważam, że Palmer jest najmniej istotny w kontekście szans Kubicy na powrót. Na Palmerze chyba postawiono juz krzyżyk. Sainz wydaje się być kluczem do ruchów w tej grupie zespołów. Zwolnienie z kontraktu w zamian za rabat na silniki. Może faktycznie Honda do Torro Roso, jak silnik się rozwinie to w przyszłości nawet do RB.

avatar
lobuzer

13.08.2017 20:19

0

Vettela można lubić lub nie, ale jednego nie można mu odmówić. Ma sporo szczęścia w swojej karierze i jakoś trafia do zespołów, które zaczynają się odradzać. Jego przeciwieństwo to Alonso od 2006 gdzie nie pójdzie to są problemy. Konflikt z Hamiltonem, afera szpiegowska, Singapur, kryzys w Ferrari, teraz dramat McLarena i Hondy. Facet chyba przynosi pecha :) Oby w tym roku stłukli Mercedesa. Bez znaczenia który z nich. Forza Ferrari

avatar
lobuzer

10.08.2017 16:56

0

@6 nie ma znaczenia czy poprawili. To była przenośnia...

avatar
lobuzer

10.08.2017 14:01

0

Ciekawi mnie jak Mercedes będzie pracował pod presją. Tego się nie da zasymulować. Do tej pory nie musieli walczyć w takich warunkach. Nie chodzi nawet o fabrykę, ale o ludzi podczas wyścigu. Może po raz kolejny nie dopną zagłówka. No i w Ferrari nie udają, że nie ma kierowcy nr 1. Jest TO, to z niego korzystają. Zawsze to robili i dobrze na tym wychodzili. Mercedes i jego kierowcy kombinują tylko, żeby nikt ich o to nie posądził. Tutaj Ferrari ma przewagę. No i SF70H to jest w końcu bolid, którym można sięgnąć po tytuł mistrzowski. Forza Ferrari

avatar
lobuzer

07.07.2017 18:01

0

Życzę mu jak najlepiej, ale nie emocjonujmy się tak. Sam Kubica sprostował w wywiadzie dla Eleven, że te 80-90% to nie szanse na powrót tylko jego przygotowanie do ścigania w F1. Wspominali dziś o tym w studio podczas treningów.

avatar
lobuzer

05.06.2017 17:55

0

@1 Dlaczego RedBull miałby być lepszy niż Ferrari. Newey potrafi konstruować mistrzowskie bolidy, ale również zaprojektował kilka beznadziejnych, w dodatku kilku kluczowych inżynierów wcześniej opuściło zespół. Tymczasem od dłuższego czasu Ferrari się restrukturyzowało, podobnie jak wcześniej Mercedes. W dodatku posiadają własny silnik, który niewiele ustępuje niemieckiej konstrukcji, jeżeli wogóle. Zapowiadali, że postawili na nowatorskie podejście, a zmiana przepisów zawsze daje szanse zespołom które wcześniej traciły. Nie boją się zaryzykować z odważnymi koncepcjami. Redbull wydaje się od dłuższego czasu dość konserwatywny.

avatar
lobuzer

28.05.2017 16:10

0

Cóż za piękny dzień :)

avatar
lobuzer

15.05.2017 15:47

0

Forza Ferrari.

avatar
lobuzer

29.04.2017 18:36

0

@42 obydwa Ferrari zepsuły swój mocny 3 sektor, także różnie mogło być. Póki co Ferrari lepiej sobie radzi pod presją i to mnie cieszy. Oczywiście zacięta walka jest dobra dla wszystkich, oczywiście gdy wygrywa Scuderia :)

avatar
lobuzer

29.04.2017 15:12

0

Forza Ferrari :) dublet. Fantastyczny wynik.

avatar
lobuzer

29.04.2017 09:36

0

ehh szkoda, że to nie kwalifikacje :)

avatar
lobuzer

21.04.2017 10:44

0

Szkoda, że chłopak zmarnował swoją szansę. Również nie widzę żadnych szans na jego powrót do ścigania w F1, chociaż życzę mu wszystkiego dobrego. Kubica wydaje mi się trochę niezdecydowany. Był w F1 to bawił się w jakiś śmiesznych rajdach. Poszedł do WRC, które miało być tym wymarzonym sportem, to zaczął tęsknić za torem. Dziwne to dla mnie.

avatar
lobuzer

18.04.2017 21:22

0

Berni często opowiadał różne z pozoru bzdurne rzeczy, a potem zawsze kończyło się na dobrym dealu. Nie sądzę że teraz jest inaczej.

avatar
lobuzer

18.04.2017 18:27

0

Jak zamsta. Berni ma już chyba udziały w 2 torach. Więc negocjuje stawki dla siebie. Zawsze potrafił to robić i teraz też tak jest. Nie chodzi o żadną zemste, bo i po co. Chodzi po prostu o kasę. :)

avatar
lobuzer

16.04.2017 18:58

0

Forza Ferrari. Piękne zwycięstwo.

avatar
lobuzer

08.04.2017 12:37

0

@26 Zgadza się. Zawsze mi się wydawało, że przedmiot z 4 punktami podparcia w momencie skrócenia jednego z nich zaczyna podnosić do góry naprzeciwległy punkt. Jeżeli przednie lewe zawieszenie zostaje uszkodzone i się obniża to następstwem tego może być unoszenie prawego tylnego koła, zwłaszcza w prawych zakrętach.

avatar
lobuzer

30.03.2017 11:08

0

@1 Gdyby Hamilton jechał szybciej pierwszy stint, gdyby opony mu dłużej wytrzymały, gdyby Verstappen dobrze nie blokował, gdyby Vettel pojechał wolniej to Mercedes by wygrał. Tymczasem Hamilton nie tylko nie potrafił wyprzedzić Verstappena, ale przede wszystkim nie był w stanie odjechać Vettelowi. Ferrari wygrało bo najzwyczajniej było szybsze. Oby utrzymali formę w dalszej części sezonu.W Chinach zazwyczaj szło im dobrze.

avatar
lobuzer

26.03.2017 10:21

0

@61 F1 i wygrana w kieszeni po 20-stu kilku okrążeniach :) No proszę cię... Ferrari ma świetne tempo i dość dobrze zachowuje się jadąc za innym bolidem, a Mercedes... zobaczymy jak będą działać pod presją. Zobaczymy jak będą sprawować się ich bolidy w jeździe za innymi. Do tej pory się tym nie przejmowali. Po wyścigu Verstappen mówił, że po dojechaniu do innego samochodu na około 2s bardzo trudno się za nim utrzymać. Tymczasem Vettel przez większość 1 stintu nie wypadał z 1,5s. Może piętą achillesową Mercedesa jest właśnie jazda za innym bolidem. Dla mnie najważniejsze, że Ferrari znów wygrało.

avatar
lobuzer

26.03.2017 08:48

0

Jesssst. Forza Ferrari.

avatar
lobuzer

25.03.2017 09:53

0

Na jednym ze swoich najlepszych torów Mercedes jest szybszy jedynie o 0.268s. Vettel jutro może to wygrać, a sezon będzie ciekawy :) Forza Ferari

avatar
lobuzer

15.03.2017 16:20

0

@54 otóż to, ale niektórzy twierdzą, że FI się haniebnie sprzedała sponsorowi. No nie mogę. Zespoły środka stawki walczą o życie z budżetem, każdy milion jest mile witany. Tutaj dostają 20mln za pomalowanie bolidu w kolorze sponsora, a niektórym i tak nie dogodzisz. Kolor się nie podoba. Co za różnica jaki kolor, jak za tą kasę będą mogli rozwijać bolid podczas sezonu. Normalnie komentarze jak z onetu. Kempa wielkie dzięki za wprowadzenie systemu komentarzy z opcją ignoruj. Człowiek dzięki tak prostemu zabiegowi może trochę czasu zaoszczędzić unikając głupoty.

avatar
lobuzer

12.03.2017 15:11

0

@33 nie no Mercedes i Redbull to budżetowe stajnie :) W tym sporcie pieniądze zawsze grały rolę i zawsze będą. Mistrzem jest ten co ma na koniec sezonu najwięcej punktów. To czy jest popularny czy nie wśród kibiców nie ma znaczenia.

avatar
lobuzer

10.03.2017 21:22

0

Do tej pory każda znacząca zmiana przepisów tasowała stawkę. Oby tak było w tym roku. Dawno nie widziałem tak pozytywnych testów w wykonaniu czerwonych. Forza Ferrari.

avatar
lobuzer

01.03.2017 10:51

0

@27 a w czym jest problem. Swego czasu Ferrari testowało nowy silnik hybrydowy zamontowany w LaFerrari.

avatar
lobuzer

28.02.2017 21:44

0

Redbull speed trap @330kmh, Vettel 328kmh, Lewis 327kmh

avatar
lobuzer

27.02.2017 23:48

0

Spokojnie z tym BMW. Podałem nieuważnie dane ze speed trap. Nie musi być to prędkość maksymalna. Na te dane musimy zaczekać. Niestety nie można edytować postów. Za to średnia prędkość pierwszej 3 oscyluje wokół 202km/h.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu