DO
GP Miami
02.05 - 04.05
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Arabii Saudyjskiej
-
Piastri pokonał Verstappena i objął prowadzenie w mistrzostwach świata!
-
Australijczycy czekali 15 lat na swojego lidera mistrzostw
-
Verstappen pozytywnie zaskoczony konkurencyjnością Red Bulla w Dżuddzie
-
Pierwsze podium Ferrari w sezonie
-
Kolejny solidny występ Hadjara
-
Mercedes walczył z przegrzewaniem opon
-
Współpraca zespołowa i podwójne punkty Williamsa
-
Sauber bez szans na walkę o punkty
-
Fatalny wyścig Alpine
-
Haas bez punktów, ale zadowolony po potrójnym maratonie F1
-
Alonso o wyścigu w Dżuddzie: 50 okrążeń kwalifikacyjnych
Ostatnia aktywność
19.04.2015 11:20
0
Usunięty
Przejdź do wpisu Red Bull walczy w środku stawki
19.04.2015 05:05
0
Strata do Massy to niecała 0,1 s czyli można powiedzieć, że istnieje możliwość utrzymania jego tempa, więc wystarczy dobry start i można przesunąć się o jedną pozycję w górę. Gdyby jeszcze komuś z przodu coś się przytrafiło, a lista możliwości jest bardzo długa, to mamy realną szansę na pozycję 5. Chcesz powiedzieć, że pozycja 5/20 oznacza środek stawki ?
Przejdź do wpisu Red Bull walczy w środku stawki
18.04.2015 21:27
0
Występ Kwiata to wypadek natury technicznej, a osiągi, które nam pokazał RIC, są na wysokim poziomie. 4 bolid w stawce, to praktycznie realna możliwość na pozycję od 4 do 6, a przy dużej ilości szczęścia nawet na podium. Zdecydowanie, to nie jest środek stawki.
Przejdź do wpisu Red Bull walczy w środku stawki
18.04.2015 21:06
0
Bolid, który jako jedyny spoza czołowej trójki zszedł poniżej 1,34, zasłużył sobie na klasyfikację: środek stawki.
Przejdź do wpisu Red Bull walczy w środku stawki
18.04.2015 19:02
0
6 miesięcy temu wiedziałem, że Ferrari magicznie się odrodzi i będzie walczyć o zwycięstwa z Mercedesem ale obstawiałem drugą część sezonu. Pomyliłem się nieznacznie, bo są w stanie już robić to od początku. Tytuł wygra Hamilton ale jak widać, dla dobra interesu będzie nieco emocji do ostatniego GP. Raikkonen teoretycznie jest szybszy pod względem wyścigowym od Vettela. Ciekawe co mu się przydarzy w trakcie jutrzejszego wyścigu.
Przejdź do wpisu Hamilton w kwalifikacjach składa perfekcyjne okrążenie
18.04.2015 18:56
0
@34 Z miłą chęcią coś nie coś bym napisał, gdyby moderacja nie była tak ortodoksyjna. Niestety wszelkie próby wyjaśnienia oraz prośby zmiany spotykają się z głuchą ciszą ze strony redakcji, więc nie licz na rychłą poprawę. Jeżeli mam czekać ponad 40 godzin na zaakceptowanie postu, to muszę spasować na razie. Pzdr
Przejdź do wpisu Rosberg szybszy od Hamiltona po drugim treningu
18.04.2015 18:47
0
@5 Po prostu część kosztów rozwoju mieli ponieść klienci, których w sezonie 2014 Renault miało aż 4.
Przejdź do wpisu Renault doinwestuje program F1?
18.04.2015 13:15
0
@FanRosbergaBC Na stronie FIA masz cały dział poświęcony tematyce czasów i prędkości. Kliknij na stronie głównej na aktualne GP i zakładce Menu wybierz event timing information.
Przejdź do wpisu Rosberg szybszy od Hamiltona po drugim treningu
18.04.2015 12:54
0
* że nie korzystasz - w pierwszym zdaniu
Przejdź do wpisu Rosberg szybszy od Hamiltona po drugim treningu
18.04.2015 12:52
0
@2 Lotus prawdziwym zespołem ? To już RBR jest znacznie poważniejszym kandydatem do tego miana. Groźba odejścia tego teamu jest nie mniejsza aniżeli puszkowego koncernu. Gdyby Lopezowi ktoś położył na stole pieniądze, które przykryły by długi, które narosły przez te lata, to żadnych sentymentów byśmy nie uświadczyli. Podobna historia jest z Caterhamem, tyle, że Fernandes budował wszystko od nowa, a jego luksemburski odpowiednik przejął funkcjonujący team z czołówki, za psie pieniądze. Wiadomo komu się kasa mogła wcześniej skończyć. Ponadto Lopez nie wszedł w F1 z powodu pasji, a z powodów czysto biznesowych. Liczył na rozgłos i kontakty, szczególnie w państwach dalekiego i bliskiego wschodu. Srogo się musiał zawieść, bo Ecclestone nie robi nic aby umożliwić się bogacenie swoim współpracownikom.
Przejdź do wpisu Renault doinwestuje program F1?
18.04.2015 12:35
0
@25 "zdaje sobie z pewnych rzeczy sprawe, " , to szkoda, że korzystasz z tej wiedzy praktycznie. "nie byles kiedys tutaj przypadkowo" nie byłem, ani kiedyś, ani przypadkowo, ani nigdy. Widzę, że korzystasz z prostego warunku - jak ktoś ośmieli się zwrócić Ci uwagę, to musi być @fracky.
Przejdź do wpisu Rosberg szybszy od Hamiltona po drugim treningu
18.04.2015 11:15
0
@22, 23 To Twoje liczenie nie ma żadnego sensu porównawczego, bo ilość paliwa i program treningowy oraz ocena zużycia opon jest sprawą priorytetową. Do tego wszystkiego nie wiadomo dlaczego skróciłeś bez żadnej konsekwencji przejazd Raikkonena. Wykonał on prawie dwa razy dłuższy wyjazd, co już sugeruję, że miał inne wytyczne i warunki. Można powiedzieć, że Twoja metoda za bardzo upraszcza istotne sprawy, tym bardziej, że poruszamy się w strefie spekulacyjnej.
Przejdź do wpisu Rosberg szybszy od Hamiltona po drugim treningu
18.04.2015 03:42
0
@17 Dla tego co pisze takie głupoty, pragnę poinformować, że nikt, czyli tylko ja, nie pisał o walce o mistrzostwo w tym sezonie. Pragnę przypomnieć, że z każdym GP widać mały postęp i już w Chinach Q2 było bardzo blisko. Jeśli w Bahrajnie przejdą dalej, to będzie to kolejny krok w zrozumieniu bolidu i dowód na dobry pakiet aero.
Przejdź do wpisu Rosberg szybszy od Hamiltona po drugim treningu
17.04.2015 18:52
0
Mclaren testuje nową podłogę z dyfuzorem. Widać ,że chłopcy z Woking nie próżnują i jeśli Honda dostarczy jednostkę o takich parametrach, na jakie było projektowanie nadwozie, to powinno być bardzo dobrze. Co ciekawe jak na razie korelacja danych jest bardzo wysoka.
Przejdź do wpisu Rosberg szybszy od Hamiltona po drugim treningu
17.04.2015 18:22
0
Mój poprzedni komentarz był moderowany 47 godzin, to chyba nowy rekord. Poczta Polska pracuję już dwa razy szybciej w dzisiejszych czasach :D. Niech redakcja poda adres pocztowy do serwisu, to w celu przyspieszenia będę słał pocztówki z postem ;P. @9 Akurat powrót do V8 to poroniony pomysł. Podkręcenie do 1000 KM bez turbo odbiję się poważnie na niezawodności. Nie mieszaj obecnych problemów F1 z silnikiem V6, bo pokazuję prymitywne uprzedzenie. Problemy F1, to efekt kilkuletnich zaniedbań i krętactw z poprzednich lat, kiedy to jeżdżono na ósemkach.
Przejdź do wpisu Bernie ponownie straszy wyrzuceniem GP Włoch
15.04.2015 14:39
0
znowu ta moderacja ? Czy ja Ci coś zrobiłem człowieku ? Psa przejechalem ;P ? Inni zakładają konto i po kilku postach nic im nie blokuje swobodnie się wypowiadać, więc o co chodzi ?
Przejdź do wpisu Silnik V6 Renault ma konstrukcyjną wadę tłoka?
15.04.2015 14:34
0
Do naprawienia tego problemu nie muszą korzystać z pozostałych punktów (token to chyba najgorsze tłumaczenie jakie słyszałem). Przy poprawie niezawodnosci istnieje możliwość modyfikacji jednostki w trakcie sezonu. Trochę naciągana ta historia mimo wszystko. Przejechali w końcu cale testy i nic nie wskazywalo na tak poważne problemy.
Przejdź do wpisu Silnik V6 Renault ma konstrukcyjną wadę tłoka?
13.04.2015 19:22
0
@lotusowy Lotus nie jest 4 siła w stawce choć, pewnie po tak fatalnym sezonie i kłamstwach teamu jest najczęstszym życzeniem fanatyków. Sauber to jest główny konkurent chłopców z Enstone i to są przedsezonowe typowania, które się sprawdziły w 100 %.
Przejdź do wpisu Mercedes wygrywa chińską partię szachów
13.04.2015 19:13
0
@7 Tym samym Kimim, który został zdemolowany przez Alonso ? Grosjean i Fin mieli naprawdę mocny wóz w 2013 czego nie potrafili w pełni wykorzystać. Dla mnie Sainz z Verstappenem wykazują podobną dojrzałość do Romana, a są dopiero debiutantami. Musze chyba przypomnieć sezon 2009 i 2012 ? @8 Jeżeli jesteś osobą publiczną, to naturalnie logicznym posunięciem byłoby skorzystania z zabiegu Romaina. Niestety nic na to nie wskazuje, dodatkowo Twoja reprymenda jest skażona prywatną, emocjonalną koligacją, co z góry dyskredytuje jej sens i skuteczność. Próbuj dalej może się uda kiedyś...
Przejdź do wpisu Grosjean dedykuje punkty zdobyte w Chinach Bianchiemu
13.04.2015 15:37
0
Przepraszam mam pytanie: co trzeba zrobić aby uniknąć tej moderacji ?
Przejdź do wpisu Grosjean dedykuje punkty zdobyte w Chinach Bianchiemu
13.04.2015 15:35
0
Grosjean to słaby przecietniak, jakich wiele w niższych seriach. Już dawno nie powinno być go w F1. Zajmuje tylko miejsce naprawdę zdolnym kierowcom. Artykuł sponsorowany przez dzial marketingu Lotusa. Rzygać mi się kiedy widzę tak perfidne wykorzystywanie tragedii zawodnika do budowania swojego wizerunku.
Przejdź do wpisu Grosjean dedykuje punkty zdobyte w Chinach Bianchiemu
27.03.2015 15:44
0
O co chodzi z tą moderacją ?
Przejdź do wpisu Ferrari liczy na zaciętą walkę z Williamsem i Red Bullem
27.03.2015 15:44
0
Ależ przecież progres Ferrari jest ogromny i z całą pewnością jest to zasługa Vettela. Tam gdzie Niemiec idzie tam praktycznie bolid dostaję podobnej metamorfozy co samochod w nowej reklamie Fiata.Tak było w TR, tak było w RBR, tak jest w Ferrari. W Malezji zobaczycie o czym mówię, a pod koniec sezonu będą już regularnie walczyć z Mercedes.
Przejdź do wpisu Ferrari liczy na zaciętą walkę z Williamsem i Red Bullem
15.03.2015 19:20
0
Nie róbmy z szamba perfumerii. Progres ferrari jest bardzo mocny. Jeszcze nigdy w przeciągu 4 ostatnich sezonów tak mocno nie zaczynali.Alonso był w zeszłym roku na początku 0,5-0,7 s szybszy od RAI, więc łatwo oszacować ile lepiej dzisiaj by było gdyby za kierownicą siedział Hiszpan. Stajnia z Maranello pozbyla się cennego klejnotu, z którym miała ważny kontrakt. Powiedzmy sobie szczerze, że atmosfera nie mogła mieć żadnego wpływu na osiągi, bo te są zasługa poprzedniej ekipy.Arivabenne zagrania pochwały za nieswojo robotę. Przypominam jeszcze, że praktycznie cały padok, po zdobyciu czwartego tytułu przez Vettela, chłodno kontestował gornolotne określenia typu kierowca wszech czasów. Klasę mistrza Niemiec miał pokazać w słabszym bolidzie. Jak było w zeszłym roku nie trzeba się rozpisywać i każdy kto neguje ten wątek poddaje pod wątpliwośc wiedzę, doświadczenie i inteligencje wszystkich ludzi najbliżej związanych z formułą 1.
Przejdź do wpisu Podium Vettela w debiucie dla Ferrari
15.03.2015 09:01
0
Przepraszam o co chodzi z tą moderacją? Mój poprzedni post pod innym artykułem jest moderowany juz 12 godzinę :)
Przejdź do wpisu Potworny pech kierowców Lotusa
15.03.2015 09:00
0
Raczej kiepsko ich widzę. Jeżeli TR i RBR uporaja się z problemami silnikowymi, to spokojnie ich wyprzedzą. Wydaję się, że Sauber to będzie ich rywal na ten sezon, a gdyby jeszcze McLaren odzyskał animusz, to może się okazać, że zeszłoroczny wynik w WCC jest tylko na stole. Przede wszystkim znowu zapowiedzi minęły się z rzeczywistością, podwoziu brakuje wiele do czołówki. Za dużo cennych ludzi uciekło z Enstone.
Przejdź do wpisu Potworny pech kierowców Lotusa
14.03.2015 21:45
0
@65 polubiłes się niestety w tej dyskusji. W swoim wpisie nr 36 postulowałes rzekomy pozytywny wpływ Vettela na inzynierow. Ja zanegowalem tego typu dywagacje ponieważ Niemiec nie mógł fizycznie niczego zmienic w ferrari ponieważ program rozwoju i budowy bolidu sięga kilka miesięcy do przodu. Vettel przeszedł na gotowe, natomiast Ty sieGasz po jakies dziwne watki, niezwiązane z tematem i do tego bzdurne (jak cala Twoja wiedza). Trzymaj sie meritum prosze. Vettel kiepsko sie dogaduje z inzynierami, to nie jest typ w stylu Alonso, Bottas czy Hulkenberga , Rosberga. Dosc powiedziec, ze wiekszkosc pracy rozwojowej w rbr wykonywal Webber. Inżynier projektując poprawki do bolidu, czy sprawdzając je wie jakiego zysku się spodziewać, przy jakich ustawieniach i warunkach. Robi to wszystko przy pomocy kierowcy ale jego zadaniem często jest wykonywanie poleceń I ewentualne sugestie dotyczące Preferencji w ustawieniach. Nic więcej.
Przejdź do wpisu Hamilton pewnie sięga po pierwsze w tym roku pole position
14.03.2015 16:34
0
@41 Tak bo za czasów RBR zespół aż tryska superatmosferą, tworzoną przez Niemca. Biorąc pod uwagę okres zmian i czas objęcia fotela szefa zespołu przez tego pieska Ecclestona, to prawda jest taka, że Arivabenne zagrania sobie efekty kilkuletniej pracy poprzedniej ekipy.
Przejdź do wpisu Hamilton pewnie sięga po pierwsze w tym roku pole position
14.03.2015 16:28
0
"Jeżeli np. kierowca preferuje podsterowny bolid, to zespół nie będzie próbował zrobić nadsterownego bolidu," Tutaj widzimy powód Twoich dyrdymałów- Wybrakowana wiedza na temat f1. Wszystkie bolidy obecnie są ustawiane na lekką podsterownosc i nikt nie szuka nadsterownosci. Widzę też ze czytanie ze zrozumieniem leży. Kierowca jest recenzentem wszelkich poprawek i od jego informacji zwrotnych zależy zrozumienie działania bolidu przez inżynierów. To jest glowna rola kierowcy, natomiast kiedy Vettel przyszedł do Ferrari, to na częściach zeschl juz lakier, a projektanci kończyli juz prace nad poprawkami na początek sezonu. Tak wygląda abecadło f1 i naucz się go przed budowaniem swojej opinii. Tak nawiasem mówiąc, to Vettel jest bardzo kiepski w sprawach technicznych. Dość powiedzieć, że w zeszłym sezonie zespół przygotował mu 4 podwozia i chlopaczyna nie potrafił sprecyzować swoich potrzeb i źródła problemów. Kierowca musi umieć przekazać swoje pretensje w konstruktywny sposob, to kwintesencja wplywu pilota na poprawe bolidu.
Przejdź do wpisu Hamilton pewnie sięga po pierwsze w tym roku pole position
14.03.2015 10:38
0
@36 Kierowca nie ma żadnego wpływu na to co się dzieje w fabryce. Vettel nie miał nic do powiedzenia w sprawie nowego bolidu ponieważ wszystko było już gotowe i zaplanowane na długo przed tym kiedy przekroczył próg Maranello. jeżeli tego nie zrozumiesz to lepiej przestań oglądać f1, a przynajmniej pisać te głupoty.
Przejdź do wpisu Hamilton pewnie sięga po pierwsze w tym roku pole position
14.03.2015 09:19
0
@devious Mercedes w zeszłym sezonie na początku ukrywał nieco swoje osiągi, szczególnie w kwalu. Praktycznie wszyscy to podkreślali i wyścigu było to widać. Myślę ,że teraz Williams nie wykorzystał w pełni swoich możliwości, druga sprawa, że nie dostają takiego wsparcia od merca, co też rzutuje na stratę. Co do ferrari, to śmiech na sali i to do tego okraszone żenującym PR dotyczącego wpływu Vettela na formę zespołu. Mdłości dodaje obecna sytuacja w RBR. Skąd Vettel wiedział, że tak się potoczy kolej losu ? Podobne wydarzynia towarzyszyly Hamiltonowi i Mclarenowi, kiedy się rozstawali. Ja pół roku temu nie miałem wątpliwości, że historia się powtórzy i ferrari magicznie się wybije ponad standard. Ecclestone wyraźnie bawi się w boga i nie ma dzisiaj mistrza bez jego błogosławieństwa. Lotus, to jak FI w zeszłym sezonie czyli silnik i kłopoty innych. Pakiet aero nie powala, jazda kierowców tez. Kiedy wszystko się wyrówna to awans do Q3 będzie trudny.
Przejdź do wpisu Hamilton pewnie sięga po pierwsze w tym roku pole position
04.03.2015 09:24
0
@dexter Brakuje Twojemu wywodowi zgodności z Zasadami Dynamiki Newtona. Kiedy otworzysz podręcznik do fizyki, to dowiesz się, że dwie z nich należy bezwzględnie używać przy analizie praktycznie każdego ruchu ciała posiadającego masę. Jedna z nich mówi, że każdy obiekt na którego działa przeciążenie, działa także siła, odwrotnie proporcjonalna do masy i oczywiście odwrotnie -jeśli przyłożysz siłę do punktu materialnego, to nadamy mu przyspieszenie. Samo przyspieszenie nie powoduje ubytków na zdrowiu, oczywiście jeżeli jej wartość nie jest ekstremalna Ale to trochę inna bajka. Nie powoduje również znacznych ubytków czas działania, to nie jest prąd elektryczny. To co najbardziej powoduje zniszczenia, to naprężenia. Aby powstał stan naprężenia potrzebny jest równoważy układ sił. Najprostsza metoda, to akcja równa reakcji czyli kolejna ZDN. Podczas zderzenia, pomijając na razie sprężystość, drugie ciało, w tym wypadku banda, generuje reakcje, a ta wraz z siłą czynną wytwarza naprezenia. Podobny mechanizm dziala przy spadku swobodnym. To nie przeciążenie powoduje np złamie nogi, ale naprężenia i odkształcenia, które wytwarzają się w momencie kontaktu z podłożem. Zatem Alonso doznał urazu w momencie uderzenia głową w element bolidu, kask przejął dużą część uderzenia,ale komórki nerwowe są bardzo wrażliwe. Polecam też sprawdzić wzór na przyspieszenie w ruchu jednostajnie przyspieszonym. Dowiesz się, że 15 ms, przy przeciazeniu 18 G jest nieRealne.
Przejdź do wpisu Fernando Alonso nie weźmie udziału w GP Australii
05.02.2015 16:15
0
@12 Co napawa optymizmem i skąd wiesz, że Renault ma mocniejszy silnik o 100 KM ? I wreszcie skąd wiesz ,że Mercedes także nie znajdzie 100 dodatkowych koni? @11 Czy ja gdzieś pytałem ile wynosi teoretyczna moc jednostki V6 bez ograniczeń?
Przejdź do wpisu Nowe silniki V6 turbo wydają się głośniejsze
05.02.2015 16:09
0
odzyskali motywację ? Zaczyna się sianie głupoty przez tego pieska Ecclestone. Kiedy LdiM odchodził ze stanowiska, a potem Mattiacci i za nim te hieny przejęły, to projekt nowego bolidu był już na ukończeniu. Jeżeli ktoś wykonał dobrą pracę, to poprzednia ekipa.
Przejdź do wpisu Arrivabene: Ferrari odzyskało motywację
04.02.2015 17:16
0
@5 Kiedy rozwineli? Przecież były zamrożone cały rok. Chcesz powiedzieć, że Renault znalazło w tych 32 tokenach 100 KM ?
Przejdź do wpisu Nowe silniki V6 turbo wydają się głośniejsze
04.02.2015 17:12
0
@4 No właśnie też mnie to zastanawia... Skąd się wzięło te 100 koni tak nagle ? Miało być 600 + ERS, czyli podobnie jak V8.
Przejdź do wpisu Nowe silniki V6 turbo wydają się głośniejsze
04.02.2015 11:44
0
Od początku było wiadomo, że Caterham nie wróci już, a to za sprawką Kollesa, którego Ecclestone nienawidzi chyba najbardziej ze wszystkich swoich wrogów - nawet bardziej niż LdiM czy Alosno. Jak widać Ferrari straciło cały swój honor i przyzwoitość. Po raz kolejny kupi sobie mistrzostwo. Widać odejście markiza odbiję się poważnie na polityce włoskiego zespołu. Tak wygląda zdobywanie tytułu mistrzowskiego w obecnej F1, nieważne co się dzieję w fabryce ważne co się dzieję w polityce :). Reaktywacja Marussi będzie kosztowała kilkadziesiąt milionów euro, na zatrudnienie przeciętnego Vettela team wyda kolejne grube miliony, usprawnienia PU pochłoną podobną kwotę, gdy dodamy jeszcze do tego wszystkiego parę, wydawało by się jedynie słusznych, usprawnień w fabryce, to okazuję się ,że Williams takiej kwoty nie wydaję przez dwa lata w całej grupie. Jak ktoś mniejszy ale innowacyjny może zostać mistrzem ? Ferrari przyspieszy, bo musi przyspieszyć. Vettel musi odbudować swoją formę, podobnie jak cały zespół, to jedyny pozytywny wkład Niemca w Maranello. Nowy szef zespołu to kolejny piesek Ecclestona, jak Lauda czy Marko. Takie analogię powtarzają się zbyt często aby je bagatelizować. Zwróćcie uwagę na wszsystkich ostatnich wielkich mistrzów, mających polityczne wsparcie starego Anglika, a ujrzycie dokładnie ten sam schemat: podupadły team, dziwny transfer kierowcy, pojawienie się opiekuna z politycznymi plecami, nagłe i niespodziewane ożywienie teamu, który z mało poradnego robi się geniuszem konstrukcyjnym. Teraz można przyłączyć odpowiednie nazwiska: Schumacher, Alonso, Hamilton, Vettel, ponownie Hamilton, ponownie Vettel.
Przejdź do wpisu Marussia wkrótce wyjdzie z upadłości?