WIADOMOŚCI

Grosjean nie jest pewny kto ponosi winę za karambol
Grosjean nie jest pewny kto ponosi winę za karambol
Romain Grosjean zaraz po wypadku do jakiego doszło jeszcze przed pierwszym zakrętem na torze Spa-Francorchamps stwierdził, że najpierw musi obejrzeć nagranie całego zajścia aby ocenić kto ponosi za nie winę.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Kierowca zespołu Lotus dojeżdżając do pierwszego zakrętu, La Source, co prawda jechał wyraźnie przed Lewisem Hamiltonem, ale to on po raz kolejny w tym sezonie na starcie nie zachował szczególnej ostrożności najeżdżając na jadącego po wewnętrznej stronie toru Lewisa Hamiltona.

Kontakt był na tyle silny, że obaj kierowcy stracili panowanie nad swoimi autami i najechali na stawkę zwalniającą do ciasnego nawrotu. Zarówno Sergio Perez, jak i Fernando Alonso mieli dużo szczęścia, że przelatujące blisko ich głów bolidy nie doprowadziły do poważniejszych konsekwencji.

„Miałem bardzo dobry start i wtedy nastąpiło bum- to był koniec wyścigu” opowiadał swoją relację Grosjean zaraz po wypadku. „Nie widziałem jeszcze ujęć tego zajścia a muszę je najpierw zobaczyć, aby coś powiedzieć.”

„Najważniejsze jednak, że nikomu nic się nie stało. To najważniejsze dla mnie.”

Lewis Hamilton tuż po wypadku wydawał się wiedzieć wszystko, kiedy podszedł do Francuza i w wymowny sposób gestykulował palcem w jego kierunku.

Sergio Perez, który także padł przypadkową ofiarą karambolu tuż po wypadku mówił: „Hamowaliśmy do zakrętu numer 1 i wtedy nagle poczułem duże uderzenie. Nic nie mogłem zrobić. Zapłaciliśmy po prostu za błąd jednego z kierowców.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
TrollMan

02.09.2012 16:12

0

za to ja jestem tego całkowicie pewien. kto obstawia, że jego kolejny wyścig też się skończy w pierwszym zakręcie?


avatar
rokosowski

02.09.2012 16:13

0

na szczęście my jesteśmy pewni Romuś


avatar
kojack

02.09.2012 16:14

0

GRO - ty się chłopie nie kompromituj. Chyba jak się przebierałeś do wyścigu to zostawiłeś rozum w szatni.


avatar
ULTR93

02.09.2012 16:16

0

Wiadomo że wina Grosjeana. Jakby nie zahaczył Lewisa prawdopodobnie nic by się nie stało. Myślał, że zamknął już Lewisa, a okazało się że jednak nie. Powinien ponieść surową karę pieniężną jaki i przesunięcie w kolejnym wyścigu.


avatar
MichalROID

02.09.2012 16:17

0

Hamilton's fault...


avatar
shodan

02.09.2012 16:18

0

czyli koles nie ogarnia co sie dzieje na torze masakra normalnie :)


avatar
belzebub

02.09.2012 16:19

0

Grosjean po raz kolejny udowadnia, że pomimo całkiem dobrego stylu jazdy, przez coś takiego nie nadaje się do F1, bo prostu do niej nie dorósł. I te jeszcze jego głupie komentarze..., jasne te klika krak wcześniej , też na pewno nie były z jego winy. Za tą dzisiejszą kolizję powinien dostać bana przynajmniej na jeden wyścig + bardzo wysoką karę finansową. Mam nadzieję, że sędziowie podejmą właściwe decyzje.


avatar
Martitta

02.09.2012 16:19

0

Kolejny młodziak Romain, który posmakował smaku zwycięstwa i teraz zadziera nosa w buńczuczny sposób podczas takich sytuacji... Kiedyś się nauczy przyznawać do błędu. Za to Hamiltonowi do dziś nie przeszło:P Co za koleś:D


avatar
waterball

02.09.2012 16:20

0

Grosjean był z przodu i na swoim torze jazdy ... Ale Maldonado to wyskoczył jak filip z konopi - kompromituje się chłopak!


avatar
belzebub

02.09.2012 16:23

0

9. waterball Bredzisz, albo zmień sobie okulary, te co masz są za słabe. Obejrzyj sobie tak dziesięć razy ten manewr.


avatar
Vettel fan

02.09.2012 16:29

0

Moim zdaniem to Grosjean w pełni ponosi winę za ten wypadek... to już nie po raz pierwszy kończy wyścig na pierwszym zakręcie tylko po raz czwarty oby sędziowie wzięli to pod uwagę, i dali jakąś surową karę może się wtedy czegoś nauczy.


avatar
rokosowski

02.09.2012 16:33

0

@9 tak k%$#a był na ścieżce i na kursie, tylko dlaczego się roz&%$#@olił?


avatar
Skoczek130

02.09.2012 16:37

0

@belzebub - pogięło Cię!? Relegowanie o 10 miejsc - tak. Ban na wyścig - weź przestań... ;]


avatar
cypherdid

02.09.2012 16:39

0

Kibicuję Kimiemu...i po części Lotusowi. Samochód jest bardzo dobry, mechanicy się poprawili i dziś pokazali że szybko zmieniają koła...ale Romain na starcie zachowuje się gorzej od większości debiutantów. Daję głowę że w bolidzie Lotusa lepiej by się spisało kilku 'rezerwowych' z innych stajni...vide Bottas. Romainowi powinni coś w kasku poprawić, żeby powietrze dochodziło do głowy...widać że zbyt gorącej.


avatar
belzebub

02.09.2012 16:40

0

13. Ban na jeden wyścig to i tak byłby łagodny wymiar kary ;-) 10 miejsc do tyłu? Taaaak, więcj bolidów przed nim, więcej bolidów do wyeliminowania na pierwszym zakręcie ;-)))))


avatar
cypherdid

02.09.2012 16:43

0

Najlepiej żeby GRO startował z PitLane...ze 3 wyścigi pod rząd! Monza i ta szykana po prostej startowej to dość spore zagrożenie dla sąsiadów GRO.


avatar
logel999

02.09.2012 16:43

0

Szkoda mi najbardziej Hamiltona , a i tez Alonso i Pereza . GRO nie nadaje sie do F1....


avatar
emZi

02.09.2012 16:44

0

@8 Śmieszny/a jesteś :) Nie ma aktualnie w całej stawce chyba nikogo skromniejszego od Grosjean, więc nie wiem skąd Twoje zdanie o zadzieraniu przez niego nosa. A ja mam nadzieję, że nie będzie żadnej kary. Poza tym śmieszni jesteście co niektórzy w związku z oczekiwaniem na jakąś spektakularną karę dla Francuza :) Na rozmowie jak już się skończy, albo i nie. Alonso wypadł w pierwszym zakręcie i dlatego tak płaczecie...


avatar
belzebub

02.09.2012 16:46

0

18. A Ty jesteś śmiesznym i żałosnym trollem


avatar
emZi

02.09.2012 16:48

0

19. ciekawa i inteligentna wypowiedź :)


avatar
shodan

02.09.2012 16:49

0

18. jakos nie widze skromnosci w jego tlumaczeniu sie wrecz przeciwnie


avatar
Polak477

02.09.2012 16:51

0

18. Kierowca z Superlicencją powinien co najmniej umieć startować. Koło 20 kierowców ta sztuka wychodzi, a co robi Grosjean? Nie pierwszy raz wyskakuje z taką kraksą, ta była wybitnie groźna, głupia i nie powinna się nikomu zdarzyć. Zobacz, nawet Massa przy starcie ma takie sytuacje, a nie zjeżdża wiedząc, że ktoś z tyłu może jeszcze jechać. Może się komuś zdarzyć zły start raz czy dwa razy, ale tego już zbyt wiele i to nie tylko w tym sezonie Grosjean odwala takie coś, przypominam jego pierwszy sezon w F1 i również groźna kraksa zaraz po starcie. Maldonado karany jest za praktycznie każdy manewr, więc czas, żeby GRO poniósł odpowiedzialność. 1 wyścig dyskwalifikacji byłby zupełnie zasłużoną karą.


avatar
RoyalFlesh F1

02.09.2012 16:52

0

http://w w w.mot otube.pl/film/11919/gp-b elgii-2012---powazny-wypadek-na-starcie/


avatar
RoyalFlesh F1

02.09.2012 16:54

0

Chyba wyraznie wiadac że GRO jakby polował na Hamiltona


avatar
belzebub

02.09.2012 16:56

0

20. emZi Zniżyłem poziom, po przeczytaniu Twojej. W sumie to dziwne 99% ma podobne zdanie, a Ty zupełnie odmienne, może telewizor Ciebie oszukuje ;-)


avatar
Mat5

02.09.2012 17:04

0

To na GP Włoch Romek dostanie karę. oby surową bo ten karambol w porównaniu do tego co zrobił Liuzzi rok temu był zdecydowanie poważniejszy. ja bym mu dał 15 oczek w dół


avatar
mssie

02.09.2012 17:05

0

24. Faktycznie dziwnie to wyglądało, Grosjean strasznie zjechał na prawą stronę, szukał miejsca do przedarcia się ale on po prostu wypychał Lewisa z toru.


avatar
emZi

02.09.2012 17:07

0

25. I kto tu jest trollem? Ja np. nie widzę zaniżonego poziomu w swojej wypowiedzi. Uważam (choć może niezbyt to skromne) nawet, że jest bardziej konstruktywna od Twojej. No ale cóż, jeśli odmienne zdanie od razu jest dla Ciebie wyznacznikiem niższego poziomu - to śmiało, ciśnij tak dalej. Proponuję jednak, byś wcześniej przeczytał sobie raz jeszcze mój komentarz, bo coś czuję, że chyba jednak Ciebie monitor oszukuje. Mam nawet wrażenie, iż przypuszczasz, że w mojej opinii Romain nie ponosi winy za dzisiejszą kolizję. Jeśli mam rację, to napisz mi, który fragment mojej wypowiedzi podsunął Ci tą jakże nietuzinkową myśl. W żadnym wypadku nie umniejszam winy kierowcy Lotusa, a jedyne co chcę i chciałem osiągnąć, to ukrócić waszą (możliwe że zaślepioną brakiem punktów dla Alonso) nienawiść i absurdalne żądze kary dla Francuza... typu ban na jeden wyścig. Proponuję także raz jeszcze wczytać się w wypowiedź Grosjean, bo większość z Was widzi tam chyba słowa typu "to absolutnie nie moja wina".


avatar
FERRARI19

02.09.2012 17:07

0

Brawo! Brawo! Co za człowiek, to jest żałosne... Ja tak jak inni oglądałem ten wyścig bez większych emocji... A wszystko za sprawą GRO :( Ja osobiście bym go zawiesił na najbilższe 2 wyścigi, ale to raczej mało prawdopodobne, a szkoda. To samo Maldonado to co zrobił to coś okropnego, jak zobaczyłem jak wystartował, to już wiedziałem, że coś się stanie, akurat nie z jego winy, ale stało się...


avatar
RoyalFlesh F1

02.09.2012 17:11

0

29. FERRARI19 Jako kibic Ferrari nie powinienes karac Maldonado za falstart, przeciez Alonso tez tak zrobił kiedyś, dostałby kare w wyscigu i tyle.


avatar
Blaz

02.09.2012 17:13

0

Wiecie doskonale ,że nie daje się takich kar jak zawieszenie na 1-2 wyścigi... A szkoda Romkowi by się przydało i Pastorowi też


avatar
mssie

02.09.2012 17:13

0

28. Ale te osoby domagajace sie surowej kary nie patrza tylko na wyczyn Grosjeana z tego wyścigu, ale to kolejny wyścig kiedy on na starce poważnie zamiesza. A teraz może być tego poważna konsekwencja, bo przez niego wypadli dwaj mistrzowie świata, ktorzy napewno nie byli zadowoleni i ich ekipy także, a Ferrari i McLaren są dużo bardziej znanymi i szanowanymi ekipami :).


avatar
Anty-GRO/MAL/RB

02.09.2012 17:18

0

No jasne to wina zle zrobionego asfaltu no ku*** co to ma byc roz******* polowe stawki i sie nawet do tego nie przyznasz?


avatar
belzebub

02.09.2012 17:21

0

28. emZi Ale o co Ci chodzi? Przeszkadza Ci to, że Alo ma tylu fanów? Bo chyba tak, skoro się z nas wyśmiewasz, dla mnie jako m.in fana Alo, szkoda, że nie przez swój błąd został wyeliminowany z walki. Ale Ty masz chyba jakąś wyraźną antypatię do Fernando, więc sorry, ale stąd mój post taki, a nie inny. Nie lubisz Alo, ok., ale nie wyśmiewaj się z tych, którzy są jego fanami.


avatar
DyZeQ

02.09.2012 17:23

0

Heh ten to ma nasrane ;D Ale dzieki niemu przynajmniej starty sa ciekawe ;D Co do kary to mysle ze nie ma o czym gadac 10 miejsc to minimum jakie powinien dostac


avatar
Skoczek130

02.09.2012 17:24

0

@belzebub - ban to surowa kara, ponieważ ucierpi na tym zespół. Chyba, że mieliby prawo go kimś zastąpić.


avatar
belzebub

02.09.2012 17:27

0

28. To samo co do kary dla Grosjeana, co słusznie zauważył mssie, powinna być za dotychczasowy całokształt. Chodzi, o to, żeby utemperować Romka, dotychczas nikt fizycznie nie ucierpiał, ale może się tak zdarzyć, że następnym razem może się gorzej skończyć, nawet uwzględniając tak wysoki poziom bezpieczeństwa w F1.


avatar
FERRARI19

02.09.2012 17:28

0

@30 Nie bardzo rozumiem treści Twojego komentarze, wiem i pamiętam tą sytuację, kiedy to Alonso zaliczył falstart, ale co ma do tego moje zamiłowanie do Scuderi i nie karanie do tego Maldonado... Proszę wytłumacz mi to bo nie rozumiem Cię kompletnie, przykro mi.


avatar
belzebub

02.09.2012 17:32

0

36. Skoczek130 To co napisał mmsie, to powinna być kara za dotychczasowy całokształt, nie pierwsza to jego kolizja. Co do kwestii, że ucierpiał by zespół? A kto go zatrudnia i kto ponosi za niego odpowiedzialność na torze - zespół, który powinien przytemperować swojego kierowcę. Grosjean, to drugi po Maldonaldo, którzy jeździ niebezpiecznie, jeśli kara nie będzie surowa, to co go nauczy bezpiecznej jazdy?


avatar
emZi

02.09.2012 17:38

0

34. Ty masz chyba jakąś wrodzoną smykałkę do wzmagania antypatii i zarzutów dla innych. Powiedz mi, w którym momencie wyśmiewałem się z fanów Alonso? Zaznaczałem jedynie fakt, który widać gołym okiem, że dlatego jest taka nagonka na Francuza, bo Alonso stracił przez niego punkty. To chore... W tym incydencie mógł ucierpieć równie dobrze jedynie Romain i Lewis, wtedy nastroje w komentarzach byłyby już dużo inne. A co do Alonso, mylisz się, że go nie lubię. Fakt, nie sympatyzuję z Ferrari, ale jako kierowca, Alonso jest mi obojętny. Wkurza mnie tylko takie dziecinne zachowanie i wzmaganie antypatii do drugiego kierowcy, tylko dlatego, że zepsuł wyścig kierowcy na topie wśród kibiców. Milion razy bardziej bezmyślny (od działania Grosjean) był dzisiaj manewr MSC przy zjeździe do alei serwisowej, ale na tym nikt się jakoś specjalnie długo nie lituje. A będąc neutralnym to właśnie tam powinno się doszukiwać granic bezmyślności i głupoty, a nie u Romain.


avatar
Skoczek130

02.09.2012 17:40

0

@belzebub - sytuacja była niebezpieczna, ale to nie było tak, że Romek skosił Hamiltona. Znaleźli się blisko siebie i doszło do zazębienia kół. Każdy jest na niego wyczulony, gdyż miał kilka incydentów, choć nie we wszystkich był do końca winny. W tej sytuacji jestem pewien, że inny kierowca zareagowałby inaczej. Trafił swój na swego.


avatar
krzysiek000

02.09.2012 17:46

0

24. RoyalFlesh F1 Taa... Przecież od dawna wiadomo, że Grosjean wspiera Buttona w dążeniu do tytułu i dlatego z narażeniem życia specjalnie wwalił się w Hamiltona... No weź przestań.


avatar
Polak477

02.09.2012 17:50

0

No i Grosjean dostał karę zawieszenia na jeden wyścig. Może to go czegoś nauczy na następny raz.


avatar
Greek

02.09.2012 18:26

0

Tak jest! Wreszcie sędziowie stanęli na wysokości zadania! Brawo :) Grosjean swoją wypowiedzią tylko potwierdził moje zastrzeżenia co do jego osoby, zbierane już od 2009 roku. Ten facet nie nadaje się do F1. GP2 a najlepiej GP3 - to serie dla niego - znajdzie tam masę kolegów o podobnym hobby: rujnowanie wyścigów i narażanie życia innych. Swoją drogą GRO różni się od Maldonado tym, że uderza rzadziej, ale za to z przytupem :) Zgarnąć lidera mistrzostw, jego głównego rywala (biorąc pod uwagę nowe tylne skrzydło w najbliższej perspektywie) i dwóch kierowców zespołu który odniósł historyczny sukces w kwalifikacjach, i miał szansę takowy osiągnąć w wyścigu - no no, niezły wynik!


avatar
Martitta

02.09.2012 18:40

0

@ 18 i @40 emZi - Nie kibicuję Alonso, więc jest mi obojętne czy przez ten manewr został wyeliminowany z wyścigu. Nie zmienia to faktu, że mógł za to stracić życie przez takie zachowanie kierowcy na starcie. Lubię zespół LOTUS i szkoda, że mają taką karę. Uważam, że Grosjean ma zadatki na wygrywającego kierowcę, ale jest niedokładny, popełnia błędy i musi się sporo nauczyć. Stwierdzenie, że brak mu pokory to prosta odpowiedź na to jak się zachował po wyścigu. Być może jest skromnym kierowcą na co dzień, jednak trudno, żeby było inaczej, skoro nie ma ku temu większych powodów. Więc nie pisz mi, że jestem śmieszna, bo śmieszne są wypowiedzi pseudofanów, którzy gdy GRO stoi na podium piszą, że jest lepszy od ICEMANA i ma duży potencjał, a gdy spowoduje wypadek taki jak dziś twierdzą, że to idiota i nie umie jeździć. To jest śmieszne a nie zwykła - bezstronna - konstruktywna moja wypowiedź:) Pozdrawiam.


avatar
belzebub

02.09.2012 20:03

0

40. emZi Popieram to co napisała Martitta, a od siebie dodam, że jeśli o wzmaganie antypatii, to zacznij od siebie, to nie ja zacząłem swoim prowokacyjnym postem tylko Ty, ja tylko odpowiedziałem na Twoją prowokację. Skoro decydujesz się na pisanie prowokacyjnych tekstów, bądź przygotowany na taką, a nie inna reakcję innych. Mimo wszystko, jednak pozdrawiam.


avatar
belzebub

02.09.2012 20:10

0

41. Skoczek130 Lubię z Tobą dyskutować, bo należysz do tej grupy fanów, która pisze sensownie i konkretnie. W tej sprawie, wydaję mi się, że trochę bagatelizujesz ten incydent, "trafił swój na swego". No sorry, ale w tej kraksie, ucierpieli nie tylko Grosjean i Hamilton, zresztą, z tego co kojarzę po którymś ostatnim incydencie Maldonaldo, określiłeś go jako osobę niebezpieczną. A to co robi Grosjean jest bezpieczniejsze? Zresztą, koniec końców, dostał karę taką, jaką ja chciałem, więc jak widać sędziowie pomyśleli podobnie jak ja, no i bardzo dobrze.


avatar
adamusb

02.09.2012 20:12

0

miał chłopak pecha i tyle, szkoda mi go, jeszcze bardziej szkoda mi ALO i PER. niestety nie mogłem oglądać całego wyścigu, ale wynikami jestem rozczarowany, zwłaszcza pozycją numer 2


avatar
Skoczek130

02.09.2012 21:32

0

@belzebub - dziękuje za ciepłe słowa - i vice versa. Wiesz - mnie również przeszła przez myśl taka kara. Szczerze mówiąc i o Pastora w tej kwestii się obawiam. Obu kibicuje, obu wielokrotnie broniłem. Trochę boli, że zawodzą. Są jednak perspektywiczni - mają potencjał i instynkt zwycięzcy. Staram się więc trochę usprawiedliwić Romka. Przede wszystkim ganię go za to, że nagle odbił w stronę Hamiltona. Miał tam sporo miejsca, nie musiał jechać blisko krawędzi toru. Chciał przyskrzynić Hamiltona i tu właśnie jest problem... Brytyjczyk nie odpuści. Oczywiście, że incydenty, w jakie wdawał się Romek, są niebezpieczne. Dlatego też poniekąd rozumiem sędziów. Oni z pewnością patrzą na incydent z Ferdkiem - mogło to się skończyć tragicznie tak na prawdę. Gdyby nie to, raczej bana by nie przyznali. Cóż, oby to podziałało na niego pozytywnie. Ponoć Jackie Stewart zaoferował mu swoją pomoc - powinien ją rozpatrzyć i to pozytywnie. Pzdr :)


avatar
belzebub

03.09.2012 00:24

0

49. Żeby było jasne, ja też nie skreślam z miejsca Grosjeana, ani Maldonaldo, w obydwu przypadkach sądzę, że mają potencjał, tylko czasami ukazuje się on zbyt wybuchowo, chłopakom potrzeba trochę opanowania. Agresja jest ok., ale trzeba ją umieć kontrolować. Powiem szczerze, że wolę bardziej agresywną jazdę, niż zachowawczą jazdę np. Kimiego, (choć dzisiaj podobała mi się jego walka z Schumim). Jazda taka, jednak nie może być zagrożeniem dla innych, zobaczymy czy kara coś pomoże, mam nadzieję że będzie ok.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu