WIADOMOŚCI

Vettel sięga po ósmą z rzędu wygraną w sezonie
Vettel sięga po ósmą z rzędu wygraną w sezonie
Sebastian Vettel po zdobyciu swojego 44 pole position, dzisiaj na torze w Austin sięgnął po rekordową, ósmą z rzędu wygraną w sezonie, na mecie wyprzedzając Romaina Grosjeana oraz swojego partnera z zespołu, Marka Webbera.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
W dniu wyścigu o GP USA pogoda w Austin dopisywała kierowcom i zespołom. Temperatura powietrza osiągnęła 30 stopni Celsjusza, a tor nagrzał się do przeszło 35 stopni.

W takich warunkach na start do wyścigu na twardej mieszance opon zdecydował się tylko Jean-Eric Vergne. Reszta stawki zaczynała wyścig na średnim ogumieniu Pirelli.

Sebastian Vettel, startując z pole position, jak zwykle nie pozostawił cienia nadziei swoim konkurentom i już od samego początku zaczął dyktować tempo. Ruszający z drugiego pola Webber, tym razem nie spóźnił startu jednak już na pierwszym zakręcie dał się ograć Romainowi Grosjeanowi i Lewisowi Hamiltonowi.

Australijczyk dopiero na 13 okrążeniu zdołał w strefie DRS wyprzedzić Hamiltona i rzucił się w pogoń za Grosjeanem. Ostatecznie ta sztuka nie udała się i Francuz na podium przedzielił zawodników Red Bulla.

Zazwyczaj dobrze startujący Fernando Alonso w Austin do wyścigu ruszał z brudnej części toru i po pierwszym okrążeniu stracił jedną pozycję. Ostatecznie Hiszpan przekroczył metę na piątej pozycji, w końcówce wyścigu wyprzedzając Hulkenberga.

Pechowo pierwsze okrążenie zakończyło się dla Adriana Sutila, który na tylnej prostej miał kolizję z Pastorem Maldonado i ostatecznie wyścig zakończył na bandzie okalającej tor. Po tym incydencie na torze na kilka okrążeń pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Przez cały dystans wyścigu świetnie radził sobie Nico Hulkenberg, który wczoraj wywalczył czwarte pole startowe. Niemiec w GP USA stracił co prawda pozycję na rzecz Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso jednak biorąc pod uwagę bolid Saubera, jego wynik ponownie robi duże wrażenie.

Pechowy powrót do Grand Prix zanotował za to Heikki Kovalainen, który podczas piątkowych treningów i sobotnich kwalifikacji godnie zstępował swojego rodaka, Kimiego Raikkonena. Po starcie Fin znalazł się jednak na odległej 12 pozycji, musiał wcześniej zjechać do boksu na wymianę przedniego skrzydła, a pod koniec wyścigu otrzymał informację o problemie z systemem KERS. Kierowca Lotusa metę przekroczył na 15 pozycji.

Zgodnie z szacunkami firmy Pirelli, GP USA większość stawki pokonała z tylko jednym zjazdem na aleję serwisową, a ze względu iż większość stawki startowała na średniej mieszance opon, zmiany opon miały miejsce w okolicy 20 okrążenia.

W czołowej dziesiątce znaleźli się także: Sergio Perez, Valtteri Bottas, który w Austin w końcu zdobył swoje pierwsze punkty w F1, Nico Rosberg oraz Jenson Button, który na ostatnim kółku pokonał Daniela Ricciardo.

Wyniki

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

95 KOMENTARZY
avatar
lechu55

17.11.2013 21:46

0

Kolejny "pasjonujący" wyścig. Na emocje trzeba poczekać do następnego sezonu.


avatar
dioralop

17.11.2013 21:46

0

Jedyny ciekawy moment tego wyścigu to końcówka i walka Alonso i Hulka. A reszta to nudy, nudy i jeszcze raz nudy.


avatar
cypherdid

17.11.2013 21:51

0

No i pudełko trafione 3/3. Fajnie, że GRO dowiózł P2. Całkiem dobry wyścig... niestety przedostatni w sezonie. Oby emocje w ostatnim wyściugy były maksymalne! BTW. Bottas! Dobry koleś! Jestem pod wrażeniem!


avatar
bartexar

17.11.2013 21:53

0

Brawo dla Buttona!


avatar
randalll

17.11.2013 21:55

0

bartexar: Dokładnie! A tak w studiu marudzili na niego. A on spokojnie i mądrze pojechał po swoje.


avatar
Juvefan

17.11.2013 21:55

0

11 zwycięstwo, a więc jeszcze rekordu Schumachera nie pobije, ale może za rok. Vettel miażdży rywali swoim RedBullem, więc naturalną koleją rzeczy na 2 miejscu powinien być Webber, a ten męczy się z Grosjeanem i go nie wyprzedza. Albo kangur naprawdę jest cienki, albo teoretycznie te same bolidy Vettela i Webbera jednak takie same nie są, na co może wskazywać fakt że Vettel poza Silverstone nie miał problemów a Australijczyk miał problemy niemal w każdym wyścigu. Sezon zakończył się na Hungaroringu. Wtedy można było się łudzić, że ktoś Vettela doścignie. Kapitalny bolid + bardzo dobry kierowca = Mistrzostwo. Nie ma innej możliwości. To już jest legenda F1. 4krotny mistrz świata, nic on już nie musi udowadniać a hejterów będzie miał i tak. Grosjean jeszcze namiesza w F1. Kimi niech wraca bo bez niego oglądam bez żadnych emocji. Propsy dla Bottasa, oby dostał za rok w miarę porządne auto. Kovalainen chyba nie ma co myśleć o posadzie w Lotusie w przyszłym sezonie. Zmiany zmianami ale nie wierzę, że to mocno uderzy w RedBulla. Przewaga jest po prostu za duża. Nie ma najmniejszych podstaw w to by Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus mogły ich zdetronizować.


avatar
FAster92

17.11.2013 21:57

0

Gdyby nie świetna walka Alonso w trakcie i w końcówce wyścigu z Nico jak również Bottasa tego wyścigu nie dało by się oglądać ! Chyba najgorszy wyścig w sezonie! Oby kolejny był o niego lepszy.


avatar
housepl

17.11.2013 21:59

0

POZDRAWIAM ! Hejterów którzy śmiali się ze mnie kiedy pisałem że GRO to przyszły mistrz świata. VET dojrzewa i mi to nie przeszkadza niech wygrywa. Walka o P1 to nie tylko esencja wyscigu.


avatar
Sasilton

17.11.2013 21:59

0

Nic się nie działo, co chwila ziewałem i oglądałem politykowanie na tvn24.


avatar
Tłoku20

17.11.2013 22:00

0

Nie no Grosjean, jestem pod Wielkim wrażeniem, szkoda mi tylko Kovalainena, bo Lotusowi punkty lecą...


avatar
Yogson

17.11.2013 22:01

0

7@ taaaa..... Gdyby nie alonso to bym pewnie usnął


avatar
robertunio

17.11.2013 22:02

0

Czterokrotny zapisuje na nowo karty historii F1. Taka jest prawda.


avatar
Polak477

17.11.2013 22:02

0

Kolejny tor Tilke, który zwyczajnie jest zepsuty w każdym możliwym calu. Dobrze, że Alonso trochę powalczył, bo tylko to uratowało mnie przed zapadnięciem w bardzo głęboki sen :). Ferrari widać nie robi nic z bolidem. Zastanawia tylko Massa. Przecież on miał tempo 1 sekundę gorsze na miękkiej mieszance i to zaraz po zmianie niż Alonso na starej twardej mieszance. Albo coś Massa skopał w ustawieniach, albo Ferrari testuje nowe części na Alonso pomijając Massę. Ale jak Massa ostatni wyścig przejedzie w takiej samej formie to Ferrari nie ma żadnych szans na odzyskanie 2 miejsca, a i 3 będzie zagrożone. Forza Ferrari!


avatar
saint77

17.11.2013 22:03

0

Dla mnie rewelacją wyścigu jest Bottas. Pokazał Maldonado jak ustawić ciśnienie w oponach. Również Grosjan rewelacyjnie. Oby w następnym sezonie regularnie pokazywał Maldonado tylne skrzydło. Co do P1 - Filutek zrobił co należało, wygrał w cuglach tnąc powietrze.


avatar
belzebub

17.11.2013 22:04

0

Nr 1 bez komentarza. Grosjean pojechał całkiem nieźle, choć nie jestem specjalnie jego fanem, ale widać, że zrobił bardzo duży postęp w porównaniu do poprzedniego sezonu, jako jedyny jak na razie jest w stanie konkurować z RBR. Webber początek wyścigu tradycyjny, kolejny raz dał się ograć na starcie, potem też średnio. Hamilton i po raz kolejny Alonso bez rewelacji, ale w porównaniu do Massy przynajmniej w wysokich punktach. Jak Massa będzie tak jeździł jak dziś w Williamsie, to życzę zespołowi powodzenia. Dziś było widać, jaka jest różnica między nim, a Ferdkiem. Hulk, zabrakło ciut szczęścia, a byłby przed Alonso, kolejny bardzo dobry wyścig tego kierowcy. Może lepiej, żeby pozostał jednak w Sauberze? Gratulacje też dla Bottasa, od początku wiedziałem, że to on pokaże przereklamowanemu Maldonaldo, jak się jeździ. Ogólnie wyścig średni, działo się niewiele i choć tor-lotnisko ilość wyprzedzeń niezbyt porażająca.


avatar
rybka k

17.11.2013 22:04

0

wyscig nudny.jednak jest lepiej jak zmieniaja opony 2 lub 3 razy


avatar
slendy

17.11.2013 22:04

0

nudny wyscig


avatar
dioralop

17.11.2013 22:05

0

To co , jedyna możliwa atrakcja w ostatnim wyścigu sezonu, to walka między Weberem, a Hamiltonem, o 3-cie miejsce w generalce?


avatar
adamusb

17.11.2013 22:06

0

Kolejny wyścig, który był równie pasjonujący co partia szachów, Nawet nie jest mi szkoda tego, że do końca sezonu został jeszcze tylko jeden wyścig. Karty już dawno rozdane, więc emocje w trakcie oglądania równają się zero.


avatar
Caronez_usuniety

17.11.2013 22:06

0

Szkoda, że nie oglądałem wyścigu. Gratulacje Grosjean! W końcu o jedno miejsce wyżej na pudle. @8 Myślę identycznie. Romek to mój ulubiony kierowca i wierzę, że w kolejnym sezonie pokaże pazur. :)


avatar
Skoczek130

17.11.2013 22:09

0

Vettel bije nowe rekordy. Cieszy, że wymazał rekord Schumiego, który siedem zwycięstw odniósł w nielubianymj przeze mnie Ferrari. Romek, Hulk i Valtteri pokazali klasę. Cieszy fakt, że nowa krew w F1, którą oglądało się nie tak dawno w juniorkach, teraz błyszczy w F1. :))


avatar
Mateo_R19

17.11.2013 22:09

0

Niestety teraz już muszę przyznać (pomimo moich wcześniejszych nadziei) że Lotusowi nie uda się wskoczyć na 3 miejsce. Jednak zadowolony jestem że Grosjean po raz kolejny udowadnia że zrobił konkretny postęp w stosunku do poprzedniego sezonu. Szkoda że w pierwszej połowie 2013 nie mógł się odnaleźć w bolidzie. Cóż, czasem tak bywa. Ciężko mi Heikkiego ocenić, widać było że miał problemy. Wstrzymam się z oceną do kolejnego wyścigu.


avatar
Skoczek130

17.11.2013 22:10

0

Alonso zasłużonym wicemistrzem świata - Hamiltonów, Rosbergów i Webberów wciąga nosem. :))


avatar
Skoczek130

17.11.2013 22:12

0

@Mateo_R19 - tu nie aklimatyzacja miała znaczenie, a notoryczne awarie (głównie zawieszenia) oraz skupianie się na Raikkonenie, który wcześniej dostawał nowe części. :))


avatar
januszj26

17.11.2013 22:14

0

Vettel i Groszek pojechali pięknie a Webber i Hamilton jak spętani .Alonso jak zwykle nie pokazał nic już ldużo lepiej pojechał Hulkenberg z Perezem.


avatar
Mateo_R19

17.11.2013 22:14

0

@24 To też. Hmm, całkiem możliwe że Lotus stawiał na nie tego kierowce, ale nie ma się co dziwić po 2012.


avatar
Yogson

17.11.2013 22:17

0

Brawo RBR szkoda że nie dublet ale i tak jest dobrze, brawo dla vettela za pobicie rekordu i mam nadzieje że skoro Seb ma rekord 8 wyścigów to Mark wygra w Brazyli tak na pożegnanie ;)


avatar
belzebub

17.11.2013 22:19

0

21. Skoczek130 Jedynie z Maldonaldo, Twoje przewidywania się nie sprawdziły ;)


avatar
Duke_

17.11.2013 22:25

0

23. Skoczek130 Znow przesadzasz


avatar
Skoczek130

17.11.2013 22:25

0

@bezlebub - poczekajmy do przyszłego sezonu. W 2012 roku pokazał jednak potencjał, a ja zawsze uważałem, że szybkość to podstawa - Maldonado to w tym względzie ciężki kaliber, ale póki zostaje w F1, daje mu czas. :)) Zapomniałem jeszcze o Perezie - świetny wyścig Checo, na wspak do decyzji McL. Choć ja uważam, że głównym powodem zwolnienia Meksykanina, był brak porozumienia z Telmexem, przy jednoczesnej chęci dania szansy swojemu juniorowi. :)


avatar
DrashPL

17.11.2013 22:26

0

Wyścig jeden z nudniejszych w sezonie, chyba nudniejszy od Monako nawet. Nie tylko dla tego, że Wygrał Vetel, ale nie wiem jak wy, ale ja nie pamiętam z tej transmisji więcej niż 10 manewrów wyprzedzenia. Brawa dla Grosjeana i Bottasa - jak dla mnie najwięksi wygrani tego wyścigu. Szkoda Heikiego. Teraz pewnie będzie gdybanie - Co by było, gdyby Lotus Zakontraktował Hulka na 2014, co by było gdyby jechał Valsecchi itd, itd. Webber się niestety w tym wyścigu też nie popisał nie radząc se z GRO. W Sumie na plus jeszcze Hulk, który mógł być 5 nawet i Perez.


avatar
Jahar

17.11.2013 22:26

0

Szachy są jednak ciekawsze niż dzisiejszy wyścig. Tutaj można było ten wyścig na sen włączyć. Kierowcy w ogóle nie ryzykują, czekają aby na DRS. Ciułacze punktów a nie kierowcy wyścigowi. Patrząc dzisiaj na postawę Webbera nasuwa mi się myśl, że jest jakaś sprawiedliwość na świecie i całe szczęście ten zawodnik nigdy nie został mistrzem świata. Jak można mając samochód szybszy o około 0,5 sekundy nawet nie spróbować wyprzedzić Grosjeana. Niedawno śmiał się z niego, że to mistrz prostej i pierwszego zakrętu a sam dobrze biegów na starcie nie zmienia czekając aż będzie limit obrotów. Można jedynie wyobrazić sobie gdzie byłby Mark gdyby każdy samochód był taki sam. Środek stawki to maksimum.


avatar
Skoczek130

17.11.2013 22:26

0

@Duke_ - z oceną Alonso?? Oj nie... według mnie jest dużo lepszy od kierowców Mercedesa... :))


avatar
RyżyWuj

17.11.2013 22:27

0

Król jest tylko jeden. Forza Vettel!


avatar
Mat5

17.11.2013 22:27

0

Super wyścig Bottasa. Pokazał, że nawet bolidem Williamsa można zdobyć punkty. Dzięki niemu ten sezon nie będzie najgorszy w historii teamu, bo mają teraz tyle samo punktów, co w 2011. Maldonado pojechał poniżej wszelkiej krytyki. Zaliczył kolizję z Sutilem i dostał czarno-pomarańczową flagę (pierwszą od GP Włoch 2009, gdy taką flagę dostał Kubica po kolizji z Webberem). Ten zawodnik już dopiął swego, jak mu źle w Williamsie, to niech odejdzie i teraz, przynajmniej Susie Wolff by zadebiutowała, czemu nie.


avatar
Mateo_R19

17.11.2013 22:30

0

W ogóle to gdy patrzyłem na czasy Webbera i Grosjeana po zmianie opon to myślałem że to będzie kwestia czasu kiedy to Webber wskoczy na P2, ba mógłbym się wtedy nawet o klatkę piwa założyć (chociaż kibicem ekipy z Enstone jestem od momentu jak tylko F1 oglądam). Cieszę się bardzo że się myliłem. Ale dlaczego tak się stało, widzę 2 opcje, albo Webber to słaby kierowca albo jeździ innym bolidem niż Vettel. Przez to że nie objechał Grosjeana "od strzała" zaczęły się problemy z oponami i błędy w zakrętach.


avatar
RyżyWuj

17.11.2013 22:31

0

@36 Mateo_R19 Webber kolejny raz pokazał, że nie ma miejsca dla emerytów w F1. Już lepszy jest Bottas kłopotas, niż swawolny senior Webber.


avatar
DrashPL

17.11.2013 22:33

0

@35 Widzę, że jakiś niedoinformowany jesteś :) Maldonado już od około tygodnia oficjalnie nie będzie kierowcą Wiliamsa w 2014 roku. Jego miejsce zajmie Massa zostając Liderem zespołu, więc Susie raczej nie zadebiutuje :) Maldonado teraz jak to sam określa: ,,Jeszcze nie wybrałem sobie zespołu w którym będę jeździć w następnym sezonie''


avatar
docent

17.11.2013 22:38

0

Weber dochodzi do GRO z czasem o 0,7 lepszym na okrążenie a potem przez 10 kółek nie może sobie z nim poradzić .....to chyba dyskfalifikuje go z F1


avatar
adamusb

17.11.2013 22:40

0

RyżyWuju, królami to byli Fangio, Prost, Senna, Lauda, Piquet, ale VETTEL, kolekcjoner mistrzowskich tytułów to i owszem, ale król ... NIGDY


avatar
RyżyWuj

17.11.2013 22:41

0

Jak to jest z tą liczbą wygranych z rzędu Vettela? 8 to jest chyba rekordowa ale dla niego. Gdzieś ktoś mówił, że na pierwszym miejscu jest 13 z rzędu.


avatar
adamusb

17.11.2013 22:42

0

Dojść do kogoś to jedno, wyprzedzić to drugie, zwłaszcza jak ma się problemy z oponami. WEB miał szansę, ale się zawahał, ten jeden moment kosztował go drugie miejsce na mecie.


avatar
belzebub

17.11.2013 22:42

0

@Skoczek130 Taaa od samego początku go bronisz, a w tym sezonie debiutant Bottas pobił Maldonaldo. Jakoś nie przypominam, żeby Fin miał przy tym jakiekolwiek w tym sezonie kolizje, a ile przygód miał od 2011 Pastor? Ja to widzę tak, jak niestety zostanie i trafi prawdopodobnie do Lotusa, to Grosjean (uwzględniając dotychczasową tegoroczną jazdę), zmiażdży go jak nic. Dostanie jeszcze większe baty, niż od Valteriego. A uwzględniając zeszły sezon, z takim bolidem powinien o wiele lepiej poradzić. Już nawet Gutierez, też tegoroczny debiutant jest od niego lepszy.


avatar
_Hero_

17.11.2013 22:43

0

Lotus dogadał sie z Quantum, info ze Sky.


avatar
Mateo_R19

17.11.2013 22:45

0

@44 Jak to prawda to idę to opić.


avatar
Tomal20

17.11.2013 22:45

0

Bottas brawo!!! kompromituje Maldonado, na ostatni wyścig zmieniłbym Maldonado i dać komuś szanse bo Maldonado i tak będzie biadolił że to złe i tamto złe a w najbliższym wyścigu będzie powtórka dzisiejszego w jego wykonaniu. Williams też powinien się wypiąć na MAL i podjąć jakąś stanowczą decyzję a nie tylko dementować idiotyczne oskarżenia i pozwalać się poniżać


avatar
_Hero_

17.11.2013 22:46

0

No, jakiś właściciel Quantum i Eric potwierdzili że zawarli umowe.


avatar
Skoczek130

17.11.2013 22:48

0

@belzebub - to Grosjeanowi kibicuje, ale mimo wszystko szanuje Maldonado. Wariat, ale ma jajo i potencjał. Nie mam nic przeciwko, aby Romek zdobył majstra, a tamten nawet go nie powąchał. To Francuza lubię. :)) Zobaczymy, jak się ułoży współpraca. @_Hero_ - prawdopodobnie jednak i to nie zapewni posady Hulkowi. Niemiec prawdopodobnie zostanie w Sauberze.


avatar
Skoczek130

17.11.2013 22:49

0

P.S. Co nie znaczy, że nie chciałbym, aby Hulk tam trafił. Zdecydowanie bardziej na to zasługuje od Pastora. Może toteż da do myślenia Maldonado. Jutro oczekuje info o zatrudnieniu któregoś z nich. Stawiam na Wenezuelczyka, ale wolałbym Hulka. :))


avatar
Skoczek130

17.11.2013 22:50

0

@Mat5 - szczerze wątpię w to, by dali szanse Sussie... ;)


avatar
Skoczek130

17.11.2013 22:52

0

@adamusb - król to w koronie chodzi... tak więc żaden z powyższych mistrzów świata nim nie był/jest... chyba, że o czymś nie wiem. ;)


avatar
Ździchu Pantera

17.11.2013 22:55

0

@41 RyżyWuj 13 to 'najwięcej zwycięstw w sezonie" - Schumacher w 2004 9 to 'najwięcej zwycięstw z rzędu' - Ascari 1952-1953 7 to 'najwięcej zwycięstw z rzędu w jednym sezonie' - Schumacher w 2004, co zostało pobite przez Vettela (8, ale może być 9), który również może wyrównać 'trzynastkę' Schumachera jeśli wygra w Brazylii


avatar
eutanazjusz

17.11.2013 22:55

0

wyścig szaro-bury, jedyne co podgrzewało mi krew to ćwierćinteligentne komentarze ekspertów polszmatu. zdaje się, że czas najwyższy włączyć mute.


avatar
Duke_

17.11.2013 23:05

0

33. Skoczek130 Nigdzie (w zadnym innym temacie) nie napisalem ze Alonso jest zlym kierowca ale rowniez nie zgadzam sie, ze jest duzo lepszy od kierowcow Merca.


avatar
Michal1671

17.11.2013 23:09

0

39. docent ty chyba żadnego pojęcia nie masz o F1


avatar
bartexar

17.11.2013 23:11

0

@53. nie rozumiem co masz do komentatorów Polsatu, masz szczescie ze w ogóle są, bo byś oglądał na RTL. Goście się starają jak tylko mogą, wykonują kawał dobrej roboty, a taki przeciętniak musi po nich zjechać bo coś się nie spodobało...


avatar
wiewior266

17.11.2013 23:14

0

Z reguły zespoły stawiają na jednego kierowce !!! Brawo Groszek , wkoncu zaczynaja cie doceniać oby tak dalej!!


avatar
Root

17.11.2013 23:19

0

x


avatar
Root

17.11.2013 23:20

0

Niesamowity start, niezłe manewry wyprzedzania, Vettel poza konkurencją i sporo "nowych" kierowców w czołówce walczących jak równi z najlepszymi teamami. Do tego naprawdę ciekawy tor, z fajną publicznością. Na koniec Sebastian kręcący bączki i wchodzący na podium z podskokami. To się mogło podobać! :) Generalnie dobry wyścig, szkoda, że przedostatni w tym roku. A dla znudzonych / zaspanych / ziewających / lubiących_bardziej_szachy etc. taka rada - dajcie sobie spokój z Formułą 1, widać, że to sport nie dla was, przełączcie się wreszcie na te "szachy" i nie marudźcie; nie oglądajcie jak nie chcecie, przymusu nie ma.


avatar
DrashPL

17.11.2013 23:23

0

@59 Chyba oglądaliśmy 2 różne wyścigi. Bo na starcie nic specjalnego nie było poza kolejną klapą Webbera i kolizją Sutila, a co do niezłych manewrów wyprzedzania to ja ich jakoś nie widziałem, no jedynie Bottas jakoś się wykazał wyprzedzając Di Restę i Button Ricciardo a po za tym bez rewelacji


avatar
Root

17.11.2013 23:33

0

@56 - nie warto nawet komentować takich wypowiedzi, jak ta z 53. wpisu. Ja bardzo lubię oglądać wyścigi z polskim komentarzem, szczególnie lubię Borowczyka, bez którego wyścigi były by takie jak na RTL-u, czyli nijakie. Bardzo podoba mi się jego styl komentowania, wiedza (nie tylko o "młodych damach" ;), tembr głosu, paralele i dywagacje. To naprawdę fajny styl i rzadko spotykany. A co do błędów, no cóż, faktycznie czasem się pojawiają, ale po pierwsze nie są istotne, gdyż sami też oglądamy wyścig i widzimy przecież co się dzieje, po drugie w innych telewizjach też są. Osobiście nawet wolę kilka błędów i Borowczyka, niż bezbłędnie komentującego, ale nijakiego komentatora.


avatar
Michael Schumi

17.11.2013 23:34

0

Myślę, że Valtteri Bottas pokazał Maldonado jak się jeździ. Jest cichy, małomówny, lecz to on dał trochę punktów zespołowi. Maldonado strzelił focha. ale jakoś przeżyje. Kasa jest to najprawdopodobniej Lotus go weźmie. Grosjean zademonstrował to co najlepiej potrafi i jestem z niego zadowolony. Momentami jeździł szybciej od Vettela, choć i tak 2 miejsce jest dobre. Dzíęki temu Lotus odrobił trochę punktów i myślę, że dadzą radę jeszcze przegonić Ferrari. Nie wiem co się stało z Kovalainenem, choć wiele rzeczy mogło mieć wpływ na jego wynik: dopasowanie ciała do bolidu, przywyknienie do niego, poznanie samochodu, mało czasu na całkowite zaznajomienie z bolidem, itp.


avatar
Martitta

17.11.2013 23:43

0

@59. Root - Popieram. Całkiem fajny wyścig. Sporo wyprzedzeń w środku stawki. Massa... Where are you? :(( Alonso wykonał świetny manewr na Hulkenbergu na tym podjeździe - ma moje wyrazy uznania. Perez i Gutierrez ładnie walczyli przed własną publicznością. Esteban najlepiej wypadł podczas walki z Bottasem, zakończonej zwycięstwem Fina. Kilka kolizji, dla niektórych drastycznych w skutkach - Sutil. Webber ponownie trafił na swoje fatum, czyli hamulec w postaci Grosjeana. No, ale Vettel wygrał przecież, więc w uzasadnieniu niektórych wyścig zawsze będzie nuuuuuuudny... IRBR ma komfortową sytuację. Aż dziwnie się patrzy, jak ze stoickim spokojem wygrywają wyścigi. Dla nich to już tylko zabawa, a najbardziej słychać to w głosie Rocky'ego. Widzę, że Boullier teraz kopiuje patent Hornera z "niespokojną stopą" :) PS Przesyłam wyrazy współczucia koledze @fanalonso=pziom, jeśli słuchał dziś ponownie komentarzy z Polsatu, na które jest "szczególnie" wyczulony :))


avatar
Martitta

17.11.2013 23:51

0

@61. Root - Od początku jestem zdania, że problem nie leży w Borowczyku, ale jego partnerze. Andrzej jest niezastąpiony dla osób, które nie mają czasu siedzieć na forach internetowych i czytać newsów, dlatego jego "gadka" ozdobiona poetycką wymową stanowi jedną z atrakcji przyciągającą do oglądania F1. Wiem to z opinii wielu znajomych. Dla równowagi powinien on mieć kolegę, który zna się na rzeczy i od technicznej strony uzupełni wszystkie przeoczenia Borowczyka. Niestety, ale Jędrzejewski ustępuje na tym polu nawet Kochańskiemu. Mimo, iż to bardzo sympatyczny facet, w ogóle mi tam nie pasuje z tym wcinaniem się Andrzejowi i wywoływaniem kolejnego potoku niepotrzebnych słów. A narzekanie to się dopiero zacznie, jak Polsat nie przedłuży umowy. Ot, docenią ludzie, co stracili...


avatar
_Hero_

17.11.2013 23:53

0

No wlaśnie, co z tobą umową Polsatu na dalsze pokazywanie F1, po tym sezonie mija.


avatar
belzebub

17.11.2013 23:55

0

@ Martitta, @Root wybaczcie, ale poziom komentarzy Borowczyka i tego drugiego jest bardzo niski. I nie trzeba być tutaj ekspertem, gadanie bez sensu, niezauważanie wydarzeń na torze, liczne wpadki, mylenie kierowców to najlżejsze błędy. Dziś np. po tej kolizji z Sutilem, widziałem, że to było po wcześniejszym kontakcie z Maldonado, a oni, że to był Guttierez, choć tył Saubera i tył Williamsa ciężko pomylić. A później, gdy widać było już od dobrych chwil, że Madonado jedzie z uszkodzonym skrzydłem, ci nagle to zauważają. Oni starają się być profesjonalistami, tylko niewiele z tego wychodzi. Mnie, jak i zapewne większości tutaj mało interesuje, czyja kobieta jest partnerką tego, czy tamtego kierowcy, interesują mnie jedynie wiadomości o tym co dzieje się na torze. Może lepiej wychodziło im komentowanie, gdyby nie zajmowali się właśnie pierdołami, a konkretami.


avatar
KowalAMG

18.11.2013 00:10

0

Brawo vetel pokazał spokój i opanowanie a webber dał dupy i zabrakło mu odwagi , co do reszty stawki każdy pojechać swoje. :) last RUSH in Brasil ..


avatar
Martitta

18.11.2013 00:10

0

@ 66. belzebub - O tym właśnie napisałam. Akurat Ty nie należysz do tej "zacnej elity", która nie zagląda na fora i strony internetowe (jeszcze istnieją tacy ludzie oderwani od cyberświata). Dla nich jest Borowczyk, bo przybliża im historię kierowców i światka F1 w momencie gdy oni oglądają sobie np. tylko takie studio Polsat i wyścig. Cała ich wiedza opiera się na tym, co usłyszą w telewizji, dlatego on dla nich to mówi, a nie dla nas... Borowczyk to już wiekowy człowiek, być może należałoby go zastąpić, pytanie tylko kim? Natomiast drugi stołek zdecydowanie powinien należeć do bardziej kompetentnej osoby.


avatar
RyżyWuj

18.11.2013 00:15

0

@52. Ździchu Pantera, Dzięki! Właśnie o to pytałem, bo już mi się od tych wariantów pomieszało. Czyli jeszcze Seb ma o co walczyć poza V tytułem z rzędu :)


avatar
eutanazjusz

18.11.2013 00:16

0

@53 oraz @56 Do komentatorów mam sporo ale pomijając pewne subiektywne odczucia są po prostu mało profesjonalni. Owszem, jak @64 Martitta zauważył z jednej strony Borowczyk ma swój charakterystyczny styl komentowania który mnie akurat bawi a wielu przyciąga. Ale powinno być to zbalansowane dobrym zorientowaniem na bieżąco oraz odpowiednią dawką precyzyjnych i fachowych komentarzy. Nie chcę nudnego komentarza ale obecnie jesteśmy na przeciwległym biegunie i dywagacje komentatorów o tzw "d...e maryny" zaczynają męczyć kiedy stanowią esencję większości ich wypowiedzi jak dzisiaj. I zdecydowanie wolę oglądać transmisję na RTL lub RAi z odpowiednio niemieckim lub włoskim komentarzem. Przepaść jest ewidentna. A tak się składa Bartexar, że jako przeciętniak znający 4 obce języki (nie zajmuję się tym zawodowo) nie jestem skazany na gdakanie Borowczyka & kompany. Ostatnie moje zdanie - bucówa z zadęciem, wiem. Ale może ty się przyjacielu pochwalisz ile znasz języków skoro nazywasz mnie przeciętniakiem nie mając bladego pojęcia kim jestem?


avatar
eutanazjusz

18.11.2013 00:17

0

@56, @61, przepraszam, mój błąd


avatar
KowalAMG

18.11.2013 00:41

0

Ale ten czas zapiernicza .. Wszystko juz jest nudne i stare , typowi marudni Polacy .maruderzy . Jezeli ktoś dużo gada niech sam pokaże jak to sie robi albo złoży petycje albo zażalenie , chłopaki robią swoje a ze jest po sezonie niema emocji bo wygrywa ta sama osoba to o czym maja gadać i tak sa dobrze poinformowani.


avatar
sharpi

18.11.2013 04:07

0

Kiedyś najczęstszą awarią była usterka silnika. Teraz KERSu... Mam nadzieję, że w następnym sezonie będziemy mieli więcej "ciekawych" niespodzianek, bo obecnie przewidywalność wyścigów F1 jest na najwyższym poziomie w historii.


avatar
housepl

18.11.2013 07:18

0

@70 To co tu jeszcze robisz ? Nie ogladaj Polsatu i juz, to jest twoj probem. Ja nie mam nic do komentarza jest dobry, tez moglbym ogladac na sky tylko po co ? Jak moge wspierac "Polską" stacje...


avatar
thinktank

18.11.2013 07:53

0

Gdzie się podziali miłośnicy KOV? KERS mu wysiadł, bo pewnie pomylił guziki. Wszyscy chwalący niemiłosiernie HUL - ALO ograł go dzisiaj jak dzieciaka. HUL jeszcze musi się sporo nauczyć. Piewca młodości ryży... jakoś przeoczył zmaganie ALO z HUL. Umowa z Quantum nie dojdzie do skutku. To jest jedna wielka ściema. Lotus ściemnia, bo Lopezowi i Luxowi się to płacą. Najpierw mamili RAI, a teraz sponsorów, że w razie czego to oni mają zaplecze finansowe. A ten Monsoor to jest 100% Dyzma lub jak kto woli Plichta.


avatar
slawusF1

18.11.2013 07:58

0

Mimo że nie darze Vettela sympatią i od samego początku twierdziłem że to bolid jest odpowiedzialny za sukces, to szanuje go za to co pokazuje na torze i poza nim.Pytanie czy Red Bull jest tak dobry czy konkurencja jest za słaba. Tak długo oglądam ten sport,nawet gram w gry typu RFactor i F1 2013,a nieraz nie mogę sobie odpowiedzieć na tak prozaiczne pytanie. Mam nadzieje że 2014 wywróci wszystko do góry nogami.Pozdrawiam :)


avatar
Reaglag2

18.11.2013 08:33

0

Szkoda, że wyścig był nudny, ja tam czekam z niecierpliwością na 2014r. Alonso jakoś marnie jechał w tym wyścigu, a jak patrzyłem na HAM to się męczyłem. Fajnie chociaż Grosjean i GUT. Na Vettela to już nawet nie patrzę bo wiem, że wygra. I nie rozumiem hejtowania jego osoby. Mi sie wydaje, że jest sympatyczny, pomaga mechanikom - (pakowanie rzeczy po GP) lubi swój zespół. A to co jest na torze to jest- walka. A że z WEB jest tak a nie inaczej to już wina samego WEB, bo gdyby naprawdę nie popełniał tak rażących wręcz błędów (starty, wyprzedzanie) to nie byłby tak pokrzywdzony. WEB to ciepłe kluchy, niestety.


avatar
selstei

18.11.2013 09:39

0

Brawo dla Mistrza!! A poza tym wyscig slaby.


avatar
krzysztofgol

18.11.2013 09:51

0

jeden z bardziej nudnych wyścigów jakie oglądamy w tym sezonie . opony przewidywalne , DRS mało dawał, manewrów wyprzedzania jak na lekarstwo a pit stopach wiało nudą . Zaczynam tęsknić za tankowaniami i oponami z początku sezonu .


avatar
mateomufc

18.11.2013 10:00

0

zwoccie uwage jak po wyscigu wygladaja zawodnicy , vettel ma pare ze by przejechac drugi wyscic lekko spocony , a reszta cała mokra i brak sił już .


avatar
Skoczek130

18.11.2013 11:03

0

@Duke_ - spoko - szanuje twoje zdanie, ale ja mam inne. :))


avatar
Skoczek130

18.11.2013 11:05

0

Do żałujących Marka Webbera - Australijczyk przesrał tytuł mistrzowski w 2010r., rozwalając się o bandę w Korei. Dziękuje za uwagę. :))


avatar
Kamil-F1

18.11.2013 11:08

0

Sam wyścig był dość nudny. Vettel tradycyjnie pokazał się z najlepszej strony.Grosjean również bardzo dobrze.Webber natomiast rozczarował- znowu nie dał rady wyprzedzić Romaina, nie mówiąc już o starcie. Liczyłem też na dobry wyścig Kovalainena- chociaż to jego pierwszy start po przerwie, poza tym problemy, więc nie ma się co dziwić.Poza tym to on powinien zostać etatowym kierowcą a nie jakiś pay-driver... Niestety, teraz już z ubolewaniem pozostaje czekać na Brazylię; ostatni wyścig w sezonie i w F1, bo potem nie będzie już nic.


avatar
scortes

18.11.2013 11:14

0

do wszystkich których nudza wyścigi, macie piloty w rękach wystarczy przełączyć program , a nie bidować na forach


avatar
Pampalini

18.11.2013 11:42

0

80. mateomufc No własnie. To pokazuje jaką rakiete Vet dostaje co roku do rąk. Nawet nie musi się wysilać, aby wygrac. A gdy włożyc chociaz troche pracy w wyscig, to konczy sie na 20-30 s przewagi. Pomnik dla Neweya (jedynego geniusza w RBR).


avatar
EvEnEmEnT

18.11.2013 12:01

0

z Fiuttela taki sam miSZCZ jak z Chiltona


avatar
Jahar

18.11.2013 15:23

0

Co ma wygląd zawodnika po wyjściu z samochodu wspólnego z tym jaką wykonał pracę to ja nie wiem. Przecież to nie jest w żaden sposób miarodajne. Na takie mądre argumenty powiem, że Vettel wygląda na mniej zmęczonego bo najszybciej dojeżdża do mety.


avatar
RyżyWuj

18.11.2013 15:36

0

@80, 87 Co tam Vettel. Zwróćcie uwagę na Bernda Maylaendera!!! Facet ma skórzaną tapicerkę, klimę i stereo. Gdy wysiada po wyścigu, to pachnie jak Jessica Mitschibata.


avatar
Hamcio20

18.11.2013 15:49

0

znakomity start w wykonanie wielu kierowców m.in Lewisa Hamiltona, Sebastiana Vetela oraz Romana Grosajna. Podobał mi się start lewisa, ponieważ pojechał takim szerokim łukiem i tak jakby wyprzedził 2 kierowców(mark, Webber oraz nico Hulkemberg) . Vettel tak jak myślałem świetny Start i odjazd. Mark ja zwykle przyspał . Valteri Bottas piękny wyścig i pierwsze punkty, widać że ma potencjał tylko brakuje bolidu. Kovalainen zawiódł mnie trochę jak wszystkich po tym jak stracil 4 pozycje i zaliczał 2 pitstopy więc zakończyl rywalizację na 15 pozycji :(. Massa i rownież totalna załamka. Rosberg tak sobie . Nico super tak jak ostatnie wyścigi . Niestety za tydzień koniec sezonu i czekamy na brazylie


avatar
KowalAMG

18.11.2013 16:18

0

Zespoły skoncentrowali sie juz na przyszłorocznych bolidach to widać jak zawodnicy męczą sie w tegorocznych badziewiach . A feta speeduje dobrym autkiem :) i odlatuje sobie jak chce młodzieńczy zapał chociaż mistrzem to on nie jest takim totalnym bo nie został nim odrazu tylko po latach i dał mu to zespół ktory rozumie jedyny filozofię jak maxymalnie ułożyć docisk przy minimalnym zużywaniu opon , także trafili w dziesiątkę . Jedyna nadzieja w tym ,ze przyszłoroczne silniki bedą w większości decydowały o możliwościach zespołu i jeszcze jakby bridgestone wrócił albo michelin ;) a teraz to tylko zabawa w ganianego kto dogoni fete . Językiem potocznym to fajnie jak ktoś wygrywa pare ładnych wyścigów ale nie cały czas bo to robi sie monotoniczne. GO MB AMG & FERRARI .


avatar
KowalAMG

18.11.2013 16:23

0

Skoncentrowaly sie* sorry za składnie ale iPad sobie dobiera końcówki czasami i gdy tego nie przeczytasz pózniej wychodzi KALI CHCIEĆ JEŚĆ KALI CHCIEĆ PIC ;P pozdro600


avatar
BlackSun

18.11.2013 23:07

0

Fajny wyścig. Pomijając kwestie Seby (to przewidywalne się robi) to był to pokaz młodych talentów. Hulkenberg, Grosjan, Bottas - rewelka. Tacy kierowcy będą kształtować F1 za kilka lat. Webber dał z siebie wszystko i pojechał na swoim poziomie. Widać było, że Hamilton wysiadłby z bolidu i zaczął go pchać, gdyby to pozwoliło mu jechać szybciej. Ferrari (i piszę to ze smutkiem) totalnie siadło. Felipe zaspał od samego początku, a Alonso ocknął się pod koniec GP. Jak na czerwone autka, to poziom słaby... Wielka szkoda Sutila. Choć odnoszę wrażenia, że wina leży bardziej po stronie Maldonado... Wyścig ciekawy, bo do ostatniego okrążenia trwała walka o pozycje. Tor w Austin daje radę, a i sami 'murikanie wydają się dostrzegać potencjał w F1 (ciekawszej, moim zdaniem, niż NASCAR).


avatar
patryk1201

22.11.2013 08:28

0

oglądałem GP Brazylii z 2012 i na 66. okrążeniu Petrov wyprzedził Pica na przejściówkach


avatar
patryk1201

22.11.2013 08:32

0

Oglądałem GP Brazylii z 2012. i na 66. kółku zauważyłem ,że na przejściówkach Petrov wyprzedził Pica z DRS.


avatar
poppolino

26.10.2022 17:45

0

Zwycięstwo #38 Król nie schodzi z tronu. I przed końcem sezonu już z niego nie zejdzie. 8 zwycięstw z rzędu, ja wale. Niesamowity gościu. Niech on jeszcze wygra w Brazylii żeby wyrównać rekord Schumiego, i mamy to. Natomiast delikatnie zmartwiły mnie te słowa przez radio, że to co teraz oglądamy nie będzie trwało wiecznie. Czyżby wiedzieli już o czymś o czym ja nie wiem? To mi daje trochę do myślenia....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu