Już wkrótce Honda przestanie być ekskluzywnym dostawcą silników dla McLarena i zacznie również obsługiwać inne zespoły.
Tak przynajmniej wynika z doniesień serwisu Auto Motor und Sport, który podaje, że pierwszym klientem Hondy mógłby być Sauber, który w tym roku korzystać będzie z ubiegłorocznej konstrukcji silnika z Maranello.„Szwajcarski zespół nie przedłużył kontraktu z Ferrari” pisał Michael Schmidt.
Japoński koncern przed sezonem 2017 gruntownie modernizuje swoją jednostkę napędową wzorując ją na układzie Mercedesa.
Zdaniem Schmidta taki scenariusz mógłby być możliwy od sezonu 2018: „W sezonie 2018 silniki Hondy będą dostępne dla klientów. To właśnie dlatego, aby móc dostarczać jednostki do dwóch ekip, Japończycy rozbudowują swoją fabrykę w Milton Keynes.”
Spekuluje się ,że ewentualne plany dotyczące zmiany liczby odbiorców silników muszą zostać potwierdzone przed tegorocznym Grand Prix Monako.
„Pojawiają się plotki, że wstępne rozmowy między Sauberem i Hondą miały już miejsce.”
18.01.2017 11:21
0
Sauberowi taka zmiana moim skromnym zdaniem moze wyjsc tylko na dobre coz trzeba czekac na jakies oficjalne potwierdzenie :)
18.01.2017 13:58
0
Pierwotnie się mówiło o zeszłorocznej jednostce napędowej Ferrari, ale mam nadzieję, że Sauber nauczył się na błędzie Toro Rosso z ubiegłego roku i nie powtórzą ich decyzji, bo mogą na tym tylko stracić. Honda cały czas się rozwija, może nie mają silnika dalekich lotów, ale przynajmniej zespół będzie mógł go rozwijać w ciągu sezonu, a nie tak jak Toro Rosso.
18.01.2017 16:22
0
Ten news byłby pozytywny gdyby nie fakt, że jedyną motywacją Saubera jest w tym wypadku cięcie kosztów. Nie stać ich na Ferrari, więc wezmą najtańszą opcję na rynku bez oglądania się na osiągi czy niezawodność. Miejmy nadzieję, że po wykopaniu Rona Penisa McL-Honda ruszy z kopyta, a Alonso zrobi z tego rumaka pegaza.
18.01.2017 16:23
0
Ron Dennis zawsze wykluczał sprzedaż silników Hondy innym teamom. Może to przyczyniło się do jego usunięcia ?
18.01.2017 18:58
0
Nie, to nie to. Przepisy wymuszają na producentach brak takiego monopolu. Więc McLaren będzie musiał po prostu wybrać najmniejsze zło, co do tego komu Honda będzie dostarczać silniki.
19.01.2017 11:11
0
Lepszy gorszy ale nowszy z mozliwoscia rozwoju, czy lepszy lepszy ale zeszloroczny, ktorego rozwoj jest niemozliwy? Osobiscie wybralbym opcje nr 2. No i kasa tez nie jest bez znaczenia.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się