WIADOMOŚCI

F1 rezygnuje z halo na rzecz tarczy
F1 rezygnuje z halo na rzecz tarczy
Przedstawiciele ekip Formuły 1 podczas dzisiejszego spotkania Grupy Strategicznej oraz Komisji F1 postanowili zaniechać dalszego rozwoju systemu halo na rzecz świeżo zaprezentowanej przez FIA koncepcji tarczy [ang. shield].
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Ochrona kokpitów bolidów jednomiejscowych ma ogromne znacznie dla Międzynarodowej Federacji Samochodowej, po tym jak w ostatnim czasie na torach wyścigowych doszło do śmiertelnych wypadków Julesa Bianchiego oraz Justina Wilsona. W pamięci pozostaje także groźny wypadek Felipe Massy z 2009 roku.

W ostatnim czasie faworyzowaną opcją był system ochronnych pałąków pokazany przez Ferrari i Mercedesa. Wzbudzał on jednak mieszane odczucia głównie za sprawą swojego mało estetycznego wyglądu.

Podczas weekendu wyścigowego na torze w Szanghaju FIA zaskoczyła wszystkich prezentując kierowcom własny pomysł ochrony kokpitu, który ma być znacznie bardziej estetyczny i nie wzbudzać kontrowersji związanych z zamykaniem kokpitów bolidów F1. Minusem tej technologii jest jednak fakt, że zamontowana w przedniej części auta ochronna szyba nie zabezpieczy w pełni głowy zawodnika.

Mimo to dzisiaj Grupa Strategiczna podjęła decyzję o rozwoju tej technologii z myślą wdrożenia jej w sezonie 2018.

"Kilka bardziej zintegrowanych rozwiązań dla dodatkowej przedniej ochrony zostało przeanalizowanych i podjęto decyzję, aby nadać priorytet rodzinie przezroczystych systemów typu shield" pisała FIA w swoim oświadczeniu.

"FIA zamierza przeprowadzić testy tego systemu na torze podczas bieżącego sezonu, aby przygotować się do wdrożenia tego rozwiązania w sezonie 2018."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
MarTum

25.04.2017 22:12

0

Szczęście w nieszczęściu.


avatar
Purrek

25.04.2017 22:59

0

Ze stringów przeszli na pas cnoty, tak źle i tak niedobrze.


avatar
orto

26.04.2017 09:27

0

Kierowcy zeza dostaną patrząc na ten słupek pośrodku :-)


avatar
kempa007

26.04.2017 09:42

0

tego słupka nie będzie :)


avatar
dexter

26.04.2017 10:07

0

A do "shield'u" wykonanego z PVC dojda jeszcze wycieraczki ... Co bedzie jesli komus z przodu silnik eksploduje (takie rzeczy mialy miejsce w tym sporcie) ? Dotychczas wystarczyl jeden ruch reka (raz z lewej, nastepnym razem z prawej strony) i warstwa zabrudzonej folii byla w mgnieniu oka usunieta. Teraz gdy shild bedzie brudny, to kierowca bedzie musial do boksow zjechac ?


avatar
dexter

26.04.2017 10:09

0

EDIT: teraz gdy shield


avatar
Obywatel

26.04.2017 10:28

0

FIA z Todt'em na czele to banda debili. Po co to jest(tak wiem dla ochrony) ale to bardziej zaszkodzi niz pomoze bo w deszczu juz nie pojezdza nawet za SC....


avatar
dexter

26.04.2017 10:35

0

@7. Obywatel Na wode sa specjalne preparaty PS. "FIA z Todt'em na czele to banda debili" - troche kultury ...


avatar
TomPo

26.04.2017 10:56

0

Pokryja to pewnie czyms hydrofobowym ale jakos sredno wierze w skutecznosc. Plusem moze byc innowacyjnosc, moze cos wymysla co trafi pozniej do cywilnych aut, bo ile dekad mozna meczyc te gumowe wycieraczki?


avatar
sebsaa

26.04.2017 11:55

0

9@ środek hydrofobowy ok na wodę i błoto wystarczy ale co z olejem?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu