WIADOMOŚCI

Wolff: awaryjność jest większa, bo pracujemy na granicy możliwości V6
Wolff: awaryjność jest większa, bo pracujemy na granicy możliwości V6
Toto Wolff uważa, że wyższa niż w minionych latach awaryjność nowych układów napędowych V6 turbo wynika z faktu iż ich producenci muszą sobie radzić z pracą na granicy ich wytrzymałości.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
W tym roku zespoły mają do dyspozycji tylko cztery układy napędowe na sezon a spora część ekip po zaledwie jednej czwartej mistrzostw miała już problemy ze swoimi silnikami.

Toto Wolff wie dlaczego tak się dzieje mimo iż technologia V6 turbo jest już dobrze znana: "To ze względu na to, że wszyscy jesteśmy na absolutnym limicie."

"Walcząc tak jak my z Ferrari nie możemy pozwolić sobie na stratę chociażby jednej setnej części sekundy" dodawał w wywiadzie dla Auto Motor und Sport.

Osiągi silników są ważne, ale jak zaznacza Valtteri Bottas ich niezawodność może w ostatecznym rozrachunku rozstrzygnąć tegoroczne losy mistrzostw świata F1.

"Wynik dający zero punktów może ostatecznie mocno boleć" mówił Fin. "Gdyby to Lewis miał problem z silnikiem w Barcelonie, Sebastian [Vettel] miałby już ponad 30 punktów przewagi w mistrzostwach."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
ds1976

22.05.2017 13:03

0

I bardzo dobrze, może m.in przez to tegoroczne zawody nie będą do jednej bramki.


avatar
Vicente

22.05.2017 14:20

0

Dokładnie, tak powinno być.


avatar
TomPo

23.05.2017 15:09

0

Powinni to wszystko uproscic. Bez tych hybryd, odzyskiwania energii i calego sprzetu dookola silnika ktory kosmicznie zawyza cene i zawodnosc jednostek.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu