Zespół Saubera jest już czwartą ekipą, która w tym roku odsłoniła swój nowy bolid na sezon 2018. Ekipa z Hinwil liczy, że w tym roku z gracza zamykającego stawkę stanie się pełnoprawnym uczestnikiem walki o punkty.
Nowi właściciele zespołu w zeszłym roku pozbyli się Monishy Kaltenborn a w roli szefa zespołu zastąpili ją Frederickiem Vasseurem.Nowy szef zrezygnował z umowy na dostawę jednostek napędowych Hondy i podpisał kontrakt z Ferrari, który zaowocował pojawieniem się w zespole Charlesa Leclerca oraz Alfa Romeo w roli sponsora tytularnego.
The wait is over. Ladies and gentlemen, we present to you the #C37 - Watch on full screen here: https://t.co/2jJiVxg98j
? Sauber F1 Team (@SauberF1Team) February 20, 2018
Mistrz Formuły 2 w tym roku będzie ścigał się ze wspieranym przez właścicieli zespołu Marcusem Ericssonem. Kierowcy liczą, że w tym roku forma bolidu będzie znacznie lepsza gdyż do swojej dyspozycji będą mieli bieżącą specyfikację silnika V6 turbo od Ferrari.
Zespół Saubera już w zeszłym roku przedstawił nową kolorystykę swojego auta, więc nie powinna ona budzić większego zaskoczenia. Auto przybrało biało bordowe barwy, a na pokrywie silnika posiada ogromne logo włoskiego producenta samochodów, który stara się powrócić do Formuły 1.
Zgodnie z regulaminem auto zostało wyposażone w system ochronnych pałąków halo, który kolorystycznie komponuje się z resztą nadwozia. Nie posiada również dużej płetwy rekina oraz tzw. T-wingów, które w tym roku zostały zakazane.
"Nie mogę doczekać się sezonu 2018, aby zobaczyć Marcusa [Ericssona] i Charlesa [Leclerca] na torze" mówił szef ekipy, Fred Vasseur. "Przez ostatnie miesiące włożyliśmy wiele wysiłku w bolid C37 i świetnie jest móc dzisiaj zaprezentować nowe auto."
"Jestem przekonany, że Marcus i Charles stworzą idealny duet. Jeden z nich jest doświadczonym kierowcą, a drugi obiecującym debiutantem. Dla Marcusa będzie to już czwarty sezon z nami. Stanowi on cenną część naszego zespołu, a my czerpiemy korzyści z jego doświadczenia i precyzyjnych wskazówek technicznych. Jeżeli chodzi o Charlesa, to potwierdził on swój talent już w niższych seriach wyścigowych i zasłużył na debiut w Formule 1 w tym roku."
"Nasz cel na sezon 2018 jest jasny: musimy dogonić stawkę i poprawić nasze osiągi w trakcie sezonu. Włożyliśmy wiele wysiłku w rozwój C37. Chciałbym podziękować naszym partnerom i fanom za stałe wsparcie. Powrót Alfa Romeo do Formuły 1 to kolejny milowy krok w historii zespołu i dumny jestem, że tak historyczna marka wybrała właśnie nas, aby powrócić do tego sportu. Nie możemy doczekać się rozpoczęcia sezonu 2018 jako Alfa Romeo Sauber F1 Team."
20.02.2018 12:49
0
nawet fajnie wyglada,fajne te wloty powietrza z przodu
20.02.2018 12:51
0
Jak będą się wlekli na końcu, to w koło fortuny mogą zagrać na kierownicy;-)
20.02.2018 12:51
0
Niewiarygodny pakiet w środkowej części nadwozia. Wygląda na to, że wlot jest podzielony na 2 części. Mniejsze wloty za skrzydłami/lusterkami i główne wloty dużo mniejsze niż w zeszłorocznej konstrukcji. Mistrzowska czerwień. Przyglądam się dyfuzorowi i skrzydle, bo jest tam niemałe zamieszanie :) Wloty na nosie jak w VJM10.
20.02.2018 12:59
0
Wygląda w porządku choć mógłby mieć zielone wstawki zamiast granatowych.
20.02.2018 13:03
0
Powiem szczerze że Sauber bardzo pozytywnie mnie zaskoczył tą konstrukcją. Nie psodziewałem się że stworzą bolid z tyloma ciekawie wyglądającymi rozwiązaniami. Podwójne dolne wloty powietrza i te kilka wlotów nad głową kierowcy, owiewki na halo których żaden z prezentowanych do tej pory bolidów nie miał, nowy czubek nosa na wzór Force India z zeszłego sezonu...widać że przyłożyli się przy tworzeniu tej konstrukcji. Oby przełożyło się to na dobre wyniki na torze. Co do malowania to moim zdaniem mogłoby być trochę więcej tego bordowego koloru który świetnie prezentuje się na tym bolidzie ale i tak całość prezntuje się ładnie.
20.02.2018 13:16
0
Jak dla mnie to za dużo białego ale nie jest zły. Oby sie lepiej spisywał na torze.
20.02.2018 13:24
0
Wygląda zawodowo (choć specem od aero nie jestem :-)) Niestety z Ericssonem na pokładzie będzie się prezentował znacznie gorzej.
20.02.2018 13:25
0
jak narazie najladniejszy bolid moim zdaniem...
20.02.2018 13:48
0
Za mało czerwonego ale tak ładny , ciekawe te wloty boczne ...
20.02.2018 13:49
0
Wygląda na szybki. Oby pokonał Williamsa.
20.02.2018 14:07
0
Akurat Sauber najwięcej zyska na silniku w porównaniu do poprzedniego sezonu, gdzie jeździli na jednostce z 2016 roku. Teraz będą mieli juz aktualna jednostke Ferrari. Uważam, że mają szanse na przeskoczenie Toro roso.
20.02.2018 14:18
0
nie wiem czemu ale jak na razie to halo najgorzej prezentuje się na tym bolidzie.
20.02.2018 14:44
0
@7 Nie masz racji @12 Też tak myślę
20.02.2018 15:12
0
@13 Fanvettel, mogę się założyć, że mam rację :-) Ericsson nawet na zdjęciach prezentuje się fatalnie a co dopiero na torze!
20.02.2018 15:37
0
ja już nie kumam bo jedni mówili że przy halo nie można kombinować z aero i czyste halo ma być i takie było u Williamsa i RedBulla a ci coś tam dali
20.02.2018 15:52
0
piekny bolid wyglada na szybki brawo Sauber :)
20.02.2018 15:52
0
@15 Można dodawać na halo elementy aerodynamiczne ale tylko z zewnętrznej strony. Czysta ma być część halo, którą w czasie siedzenia w kokpicie widzi kierowca aby go nie rozpraszać i mu nie zmniejszać pola widzenia. Sauber pokazał te elementy jako pierwszy i do tej pory jedyny zespół, ale nie jest powiedziane że kolejne ekipy nie będą tam dodawać jeszcze bardziej wymyślnych owiewek a taki Red Bull może póki co ukrywać rozwiązania jakie będzie w tej części bolidu stosować i zamontują je dopiero na oficjalne testy.
20.02.2018 18:22
0
Gdyby w Sauberze był Wehrelein, to mieliby większe szanse na dołączenie w walce ze dolną częścią stawki. Ericsson jest tak słaby, że Leclerc w trakcie sezonu przeskoczy, tylko czekać aż go objedzie. Fakt, że bolid wygląda na dopracowaną konstrukcję, ciekawe czy przełoży się na wyniki.
20.02.2018 18:50
0
bolid nie ma przewodów chłodzenia hamulców z przodu i z tyłu :D
20.02.2018 20:45
0
z boku z tymi pałąkami wygląda zadziornie
20.02.2018 21:12
0
@19 Przewodów chłodzenia hamulców? Hamulce są chłodzone powietrzem, nie cieczą. Coś Pan? Chyba, że chciałeś powiedzieć, że nie ma wlotów, które kierunkują powietrze na tarcze.
20.02.2018 21:46
0
@21 Panie fachowo nazywa się to przewód chłodzenia i nie ma tu różnicy czym jest chłodzony
20.02.2018 21:59
0
@22 Wziąłeś z angielskiego słowo duct, przetłumaczyłeś na przewód i teraz starasz się udowadniać, że to fachowy język. Incredible. Poprawnie się to nazywa brake duct, co tłumacząc poprawnie na polski jest to kanał, tunel chłodzenia hamulców.
21.02.2018 02:50
0
bylby lepszy gdyby Halo malowany czarnym colorem
21.02.2018 06:50
0
@23 Nic nie muszę udowadniać bo wiem jak jest a Ty jak nie masz pojęcia to nie poprawiaj innych.
21.02.2018 10:11
0
Jak już chcecie być tacy fachowi, to nazywa się to kierownicą powietrza
17.03.2018 00:18
0
Kolorystyka bolidu tego zespołu łączy w sobie barwy dwóch teamów. Z jednej strony przypomina nieco model Toyoty sprzed wycofania się z Formuły 1 (chodzi mi o czerwony kolor na przybudówce kokpitu), a z drugiej strony zawiera w sobie barwy obecnego Williamsa (bez większych różnic). Takie jest przynajmniej moje zdanie :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się