WIADOMOŚCI

Haas stracił dwa komplety opon w nocnym pożarze
Haas stracił dwa komplety opon w nocnym pożarze
Zespół Haasa wystosował oficjalną prośbę do FIA o przyznanie mu dwóch dodatkowych kompletów opon po tym jak w nocy z czwartku na piątek doszło do pożaru w jego garażu.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Wedle doniesień pożar pojawił się w skrzyni, w której przechowywane są opony wraz z kocami grzewczymi. Jeden z nich wzniecił pożar niszcząc opony, które owijały oraz drugi zestaw znajdujący się obok. Obie opony należały do puli Kevina Magnussena.

Pożar wypatrzyła ochrona obiektu, która zdołała go ugasić jeszcze zanim ten się rozprzestrzenił.

Szef zespołu, Gunther Steiner przyznał, że jego ekipa miała "sporo szczęścia" w całym zajściu.

"Nie wiemy jeszcze co się wydarzyło, gdyż wszystko jest spalone" mówił pytany przez motorsport.com. "Nie możemy jeszcze wyciągać wniosków. Nie chcę wywoływać paniki po tym co się stało, gdyż nie wiemy co było przyczyną tego zajścia."

Jeden z rywali zespołu poddał w wątpliwość czy koce grzewcze były wyłączone na noc. Taka praktyka nie jest akceptowana, gdyż podgrzewanie opon może mieć wpływ na uzyskanie przewagi na torze.

FIA wymaga, aby zgodnie z zalecaniami Pirelli opony były przechowywane w temperaturze 60 stopni Celsjusza, zanim zostaną podgrzane przez dwie godziny do 80 stopni, a potem dogrzane do 110 stopni na godzinę przed rozpoczęciem sesji.

Steiner zaprzeczył, że koce grzewcze były rozkręcone na pełne grzanie: "Nie korzystaliśmy z nich w nocy. One były podłączone do prądu. Gdyby tak nie było, ogień by się nie pojawił, ale ogrzewanie nie było rozkręcone. Znajdowały się w trybie czuwania."

"Teraz będziemy musieli wyłączać je na noc. Zazwyczaj rano je włączamy, ale wszystko jest już podłączone do prądu."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
Jacko

28.09.2018 13:57

0

Hmmm Żeby były przechowywane w temperaturze 60 stopni, to i tak musi być jakieś podgrzewanie, czyli albo grzana skrzynia albo koce włączone na mniejszą moc. Trochę to wszystko jest niezrozumiałe i się wyklucza.


avatar
TomPo

28.09.2018 14:07

0

Temperatura, duzo gumy, prad, kable dookola... co moze pojsc nie tak? xD


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu