WIADOMOŚCI

  • 24.04.2008
  • 3430
Bridgestone o oponach na Grand Prix Hiszpanii
Bridgestone o oponach na Grand Prix Hiszpanii
Już jutro kierowcy Formuły 1 rozpoczną pierwszą sesję treningową przed Grand Prix Hiszpanii. Na ten wyścig firma Bridgestone przygotowała dwie mieszanki opon Bridgestone Potenza przeznaczone na suchą nawierzchnię: twardą i średnią.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Hirohide Hamashima, dyrektor Bridgestone odpowiedzialny za rozwój opon powiedział:

„Barcelona jest torem, który jest doskonale znany zarówno Bridgestone jak i wszystkim zespołom. W dalszym ciągu musimy być jednak czujni, gdyż to nie jest łatwy tor.”

„Jeżeli chodzi o rodzaje opon, na ten wyścig przygotowaliśmy najtwardszą mieszankę, która ma najbardziej stałe osiągi. Barcelona ma nawierzchnię która charakteryzuje się średnią ścieralnością opon, oraz średnią szorstkością toru. Jednak ze względu na trwałość i wymagania stawiane przez kierowców, używane tutaj są właśnie dwie najtwardsze mieszanki.

„Na tym torze przednia prawa opona jest poddawana dużym obciążeniom, ponieważ zespoły i kierowcy starają się zyskać przewagę na torze, który jest im tak dobrze znany.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
Nikon92

24.04.2008 17:33

0

Bridgestone jest największym specjalistą w dziedzinie opon. Wierze że ich decyzje będą słuszne......


avatar

24.04.2008 17:37

0

oponowałbym


avatar
shav

24.04.2008 17:42

0

manwe: bardzo dobra riposta :)


avatar
kszyh21

24.04.2008 17:49

0

są dobrzy, ale lepiej było jak była konkurencja - opony byłyby lepsze i jeździli by szybciej


avatar
tewumoto

24.04.2008 17:51

0

Potwierdza się obiegowa opinia o monopolu w jakiejkolwiek dziedzinie: nie ma gorszego rozwiązania niż zezwolenie jednemu uczestnikowi rynku na niepodzielne prowadzenie działalności!! :( A takim rynkiem jest (a właściwie w prawdziwym tego słowa znaczenia BYŁ) rynek dostawców opon do bolidów F1.. widać skutki braku konkurencji.. Pan Hirohide Hamashima i spółka zapomnieli o przygotowaniu opon na mokrą nawierzchnię.. i ciekawe jak dobre są te ich mieszanki, skoro nie ma żadnego porównania.. brawo dla FIA, ciekawe ile wzięli za przetarg.. :((


avatar
adamekdab

24.04.2008 17:54

0

Jak dobrze pamiętam to Michelin samo wycofało sie z gry...


avatar
renault f1

24.04.2008 18:29

0

Jednak micheliny były lepsze :-(


avatar
falcon81

24.04.2008 18:47

0

Ja też jestem za "miśkami" ewentualnie GoodYear


avatar
tewumoto

24.04.2008 18:55

0

@ adamekdab: pamięć ludzka zawodna jest.. :D ale po części masz rację.. :) po tym, jak nowy idol nazi-podobnych, czyli Mosley, ogłosił w 2006 roku, że chce, aby opony dostarczał jeden producent w celu "wyrównania szans" (albo nabicia portfela Mosleya), Pierre Dupasquier z Michelin ogłosił, że to ostatni sezon, gdy jego firma bierze udział w wyścigach F1.. :(( dodał (tłumaczę z niemieckiego): "Michelin nie chce jeko jedyny dostawca ("Exklusivausrüster" -takiego słowa użyto) płacić FIA".. tak więc firma Michelin rzeczywiście sama zrezygnowała, ale po tym, jak Max Mosley ogłosił swój kolejny pomysł na naprawę świata.. :P co za różnica, czy monopol miałby Michelin, czy Bridgestone.. tak czy inaczej byłaby (i jest) kolejna chora sytuacja w F1.. o monopolu McLarena na podzespoły elektroniczne już nawet nie chce mi się pisać.. Max Mosley musi odejść!! jak Balcerowicz.. :D


avatar
quick B

24.04.2008 19:58

0

Oby było ciepło bo te najtwardsze mieszanki wymagaja temperatury żeby dobrze pracować.


avatar
walerus

24.04.2008 21:37

0

dobra guma może czasem decydować o życiu!


avatar
kosola

24.04.2008 23:28

0

a wie ktos moze czy bolid moze miec rozne opony zalozone na raz ? np na przednim prawym kole super twarda ,na innym to troche mniej twarda ? btw Bridgestone odnotowalo postep


avatar
mmeller

25.04.2008 09:25

0

„Na tym torze przednia prawa opona jest poddawana dużym obciążeniom, ponieważ zespoły i kierowcy starają się zyskać przewagę na torze, który jest im tak dobrze znany.” nie uważacie że w tym zdaniu nie ma żadnego sensu:)? poza tym, circuito de catalunya ma 4 PRAWE szybkie zakręty, co oznacza że największym obciążeniom (i zużyciu) poddawana jest LEWA PRZEDNIA OPONA


avatar
conrad30

25.04.2008 09:51

0

mmeler-chcialbym napomknac iz w szybkich zakretach przednie opony dostaja mniej od tylnych a najbardziej gdzie dostaje przod to bardzo mocne dochamowania w zakrecie badz w luku a wlasnie takich przejsc jest na CdC jest wiele wlasnie ostrych dochamowan dolewych zakretow-wiec pomylki tu niema-pozdrawiam!


avatar
mmeller

25.04.2008 10:23

0

zapewniem Ciebie że wiem co piszę;) jak będzie ogladał GP podczas zmian opon zwróć uwagę na stopień zużycia przednich opon (prawa/lewa)


avatar
mmeller

25.04.2008 10:24

0

p.s. siedzę w wyścigach od 16 lat, nie tylko F1 :>


avatar
conrad30

25.04.2008 10:36

0

no ja tez dluzsza chwile ogladam ,ale przyznaje ze niepamietam jak sie scieraja opony na Barcelonie,ale pamietam ze na indianapolis jest wiecej szybkich zakretow i lukow w prawo a ogumienie dziwnie szybko ulegalo degradacji w lewej stonie i prawym przodzie a prawy tyl zostawal prawie jak nowy. Napewno duzy wplyw maja kąty nachylen zakrętow i nagumowanie toru na dochamowaniach,wiec tu nie bede sie spieral! Przyjrze sie dokladnie poszczegolnym taktyka czolowych teamow i Przedyskutujemy to po GP.POZDRAWIAM.


avatar
Kubczak94

20.03.2010 09:07

0

widać ze "bezpieczne" te bolidy...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu