WIADOMOŚCI

Ferrari ma plan naprawczy, który ma dać szybkie efekty
Ferrari ma plan naprawczy, który ma dać szybkie efekty © Ferrari

Zespół Ferrari ma już wyznaczony plan naprawczy, który ma zostać wdrażany od wyścigu na torze Imola, a o jego pełnej skuteczności wszyscy mają przekonać się podczas GP Hiszpanii.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Ekipa z Maranello w sezonie 2025 sięgnęła po tylko jedno podium za sprawą występu Charlesa Leclerca w Dżuddzie i ma na swoim koncie zwycięstwo w sprincie w Chinach dzięki Lewisowi Hamiltonowi.

Wyniki te nie spełniają jednak przedsezonowych oczekiwań, a Włosi są przekonani, że znają sposób na wyjście ze swoich problemów. Co więcej ma on przynieść dość szybkie efekty.

Ekipa z Maranello swoją szansę upatruje bowiem w bardziej zaostrzonym teście ugięcia przedniego skrzydła, który ma zostać wdrożony w życie właśnie podczas GP Hiszpanii. Bolid SF-25 ma dzięki temu zrobić znacznie większy postęp niż rywale ze ścisłej czołówki.

Charles Leclerc uważa, że uszczelnienie przepisów przez FIA może stanowić punkt zwrotny w odblokowaniu pełnego potencjału bolidu Ferrari w stosunku do rywali, głównie McLarena i Mercedesa, które to do perfekcji opanowały technikę projektowania "elastycznego" przedniego skrzydła, które zalicza statyczne testy FIA.

Oczekiwania te mają być wsparte dużym pakietem rozwojowym, który zostanie wdrożony w dwóch etapach. Pierwsze części mają zadebiutować już podczas domowej rundy Ferrari na torze Imola, a druga ma być dostarczona do Hiszpanii.

Planowane zmiany mają wyraź nie poprawić poziom docisku SF-25 i rozwiązać przynajmniej cześć problemów, w tym brak docisku tylnej osi, który powoduje problemy z niestabilnością całej konstrukcji, co głównie dokucza Lewisowi Hamiltonowi.

Wyścig pod Barceloną ma stanowić więc dla Ferrari kluczowy test osiągów. Na ile te oczekiwania zostaną zrealizowane trzeba poczekać. Warto jednak mieć z tyłu głowy, że rywale również nie zamierzają stać w miejscu i dostarczą poprawki do swoich bolidów, a zmiany w dyrektywie technicznej dotyczącej elastyczności tylnych skrzydeł, które zostały już wdrożone, nie miały zbyt dużego wpływu na układ sił w stawce.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu