Zespół BMW Sauber, który w sezonie 2009 nie był w stanie liczyć się w walce o tytuły mistrzowskie w ostatnim wyścigu sezonu walczył już tylko z zespołem Williamsa o szóstą lokatę w klasyfikacji konstruktorów. Cel ten został osiągnięty dzięki piątej pozycji Nicka Heidfelda i zerowym dorobku punktowym kierowców Willimasa.
Mario Theissen, szef zespołu„To był ponownie mocny weekend dla naszego zespołu. Startując z ósmego pola Nick cały czas przesuwał się w kierunku piątego miejsca, dzięki bardzo dobrej formie. Robert miał pecha trzy razy: po każdym z pit stopów wyjeżdżał na tor za wolniejszym bolidem i z powodu kolizji z Buemim stracił jedną pozycję. Niemniej najważniejszym dzisiaj jest to, że znowu zyskaliśmy pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Zakończyliśmy więc bardzo ciężki sezon dobrymi wynikami. Wielkie podziękowania idą w kierunku zespołu- zarówno tego tutaj na torze, jak również do tego w Monachium i Hinwil.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Naszym celem dzisiaj było zdobycie trzech punktów więcej od Williamsa i wyprzedzenie ich w klasyfikacji konstruktorów. Ten cel został osiągnięty dzięki wspaniałej jeździe Nicka i jego piątemu miejscu. Wyścig był bardzo interesujący z punktu wiedzenia strategii, ponieważ zatrzymujący się na jeden postój byli tak samo szybcy jak Ci z dwoma postojami. Z tego powodu decydującą częścią wyścigu były drugie pit stopy, kiedy to okazało się kto jest przed kim. Wyścig był dzisiaj bardzo zacięty, więc nie można było popełniać w ogóle błędów. Chciałbym wyrazić swoje uznanie dla zespołu w Monachium i Hinwil, którzy nigdy nie stracili motywacji i naciskali cały czas bardzo mocno. Wykonali fantastyczną robotę i zasłużyli na ten wynik.”
01.11.2009 17:42
0
Willy wypad robić motocykle ! Wspaniała jazda Nicka haha w przyszłym sezonie to on sobie SC pojedzi ale w USF1 haha
01.11.2009 17:44
0
1. BMWbmw Nick to nawet na motocykle mógłby się przesiąść, widziałem na YT jak jeździł;D
01.11.2009 17:44
0
...zerowym dorobku punktowym kierowców Willimasa <<<< ----- TILT!
01.11.2009 17:45
0
wszystko wyreżyserowane prze bmw .porażka!!!!!!!!!!!!!!
01.11.2009 17:45
0
walcie się buraki Robert miał nad Nickiem 7 sek przewagi i był za nim po pierwszym stincie mówcie co chcecie ale Rob zawsze był kierowcom nr2. Dzięki bogu to już koniec.
01.11.2009 17:46
0
Czy ja wiem czy 6 miejsce na 10 teamów do bardzo dobry wynik :) Zgadzam się z jednym to był ciężki sezon :)
01.11.2009 17:54
0
popieram sfinks. robert byl nr 2. wyrazne to bylo zwlaszca w tamtym sezonie gdy team zamiast wspierac kierowce walczacego o majstra to skupialo sie na problemach nicka
01.11.2009 17:58
0
Willy mnie wkurwia swim gadaniem.nigdy nie wypowiedzial dobrego slowa o Robercie zawsze tylko Nick to Nick tamto
01.11.2009 18:00
0
Jak to dobrze, że to juz koniec...teraz podniecają się buce 6 miejasem wywalczonym "wspaniałą jazdą Nicka" ale 3 miejsce polaczka w zasięgu jakoś na nich nie robiło wrażenia. Zawsze staram się być powściągliwy w teoriach spiskowych ale ... stanęły mi przed oczami te wszystkie tajemnicze kłody pod nogami KUB i naprawdę mówię Zarządowi BMW Motorsport - Pa Pa, nigdy więcej.
01.11.2009 18:02
0
Nick nic nie osiągnął przez te wszystkie lata które już jeździ, to jest przeciętny kierowca i tak już pozostanie
01.11.2009 18:05
0
Jak by nie patrzeć , na ten sezon to dzięki BMW mamy Roberta w F1 , więc należy chyba na koniec zachować się z odrobiną chłodnego spojrzenia i mimo wszystko powiedzieć DZIĘKUJEMY , bo gdyby nie oni nie wiemy gdzie byłby teraz Robert!
01.11.2009 18:06
0
No cóż. Żegnaj BMW z F1
01.11.2009 18:12
0
Po raz ostatni zadźwięczał wasz bolid... auf Wiedersehen BMW Sauber F1 Team!!
01.11.2009 18:13
0
narka BMW SAUBER F1 TEAM dzięki że daliście Robertowi szanse na jazde swoim bolidem .... były chwile szczęścia i wielkiego smutku ...
01.11.2009 18:13
0
nie tylko to zasługa heidfelda bo gdyby nie 2 miejsce kubicy w poprzednim gp to nie wyprzedzili by williamsa
01.11.2009 18:17
0
a co do Nicka nie mam do niego nic .... w Polsce jest uważany za wroga ale to kierowca wyścigowy jak każdy chce walczyc o jak najwyższe pozycje .... ( był wspierany bardziej przez BMW ale co takie życie )
01.11.2009 18:18
0
Nick zaproponowal mechanikom po 1000 euro extra za upuszczenie cisnienia w oponach Roberta :D
01.11.2009 18:23
0
17. tomek83f zgadzam się z Tobą xD
01.11.2009 18:26
0
Nadymali Roberta gumy tak że Robert poczuł się mocno wydymany :(
01.11.2009 18:26
0
@ 17 HAHAHAHA
01.11.2009 18:37
0
Dobra Mario pakuj się i do widzenia
01.11.2009 18:40
0
mysle ze Robert mialby duzo do powiedzenia ale z pewnych wzgledow nie bedzie mowil duzo na ten temat,on wie co sie stalo ale gdy ktorys kierowca jest zbyt wylewny to konczy sie to tak jak z Piquetem,wiec Kubica nie bedzie robil z siebie na pewno ofiary
01.11.2009 18:46
0
'Many Thanks to BMW Sauber F1 Team' ('Wielkie dzięki dla zespołu BMW Sauber').
01.11.2009 18:47
0
A co tu komentować ! My fani wiemy najlepiej jak było. Pa pa "wielkie" BMW.
01.11.2009 19:18
0
Startując z ósmego pola Nick cały czas przesuwał się w kierunku piątego miejsca, dzięki bardzo dobrej formie - no comment ;-((((((
01.11.2009 19:21
0
Co za matoł wyybrał strategie z tak małom ilościom paliwa,to było ukartowane,zagrywka pod cepa NICKA.
01.11.2009 19:26
0
Willy Rampf -cel został osiągnięty dzięki wspaniałej jeździe Nicka i jego piątemu miejscu. To jaki przymiotnik by został użyty gdyby Nick wygrał ? Wspaniale to pojchał Vettel !!!
01.11.2009 19:27
0
Zgadzam się że dziśiaj Robert nie miał prawa byc przed Nickiem.Miejmy nadzieje że w Reno docenią klase Roberta i będą pracowac razem z nim a nie przeciwko niemu.Nie będe tęsknił za Bmw za te upokorzenia Roberta przez te lata.......
01.11.2009 19:29
0
26. ile ty masz lat 10? 11? przynajmniej starał byś się pisać bez błędów
01.11.2009 19:31
0
Podczas wyścigu chciałem się dowiedzieć, z jakiego powodu Robert spadł po pierwszym postoju za Heidfelda i Trullego, ale Borowczyk spuszczał się nad wspaniałościami toru i dostawał orgazmu na widok Campell i Schlezinger, więc oczywiście dopiero po wyścigu można było coś się dowiedzieć. Borowczyk dopiero po kilku okrążeniach połapał się, że KUB jedzie już wówczas kilka pozycji dalej, bo jeszcze spadł za Buemiego. Może Polsat zdecyduje się wysłać tego głąba do komentowania mistrzostw świata w bierkach wodnych...
01.11.2009 19:31
0
poza tym Qubica miał walczyć o pole position ale jego bolid gorzej spisuje się na zimnym torze (i nie tylko jego) s tąd mała ilość paliwa czopy
01.11.2009 19:37
0
Teraz pozostaje czekać - gdzie bedzie jezdzil NH. Mam nadzieje, ze Dr Marian i Willy wylecą z F1 na zbity pysk.
01.11.2009 19:37
0
Najśmieszniejsze było jak było pokazane ujęcie jak vettel wyjechałem prze hamiltonem a te buraki w studiu nie mogli sie połapać czy vetel wyjechał przed hamiltonem czy nie. Heidfield dzisiaj jednak miał bardzo dobre tempo i zasłużył Kubica miał pecha . Troche martwiła mnie forma Renault ciekawe co pokazą za rok juz niemoge się doczekać. No i wielkie pochwały dla Kobayashiego napewno zobaczymy go za rok.
01.11.2009 19:38
0
31. nomadwcm Kubica pisze sie przez K a nie przez Q to 1 a po 2 to zastanow sie co Ty piszesz,BMW nawet nie zblizylo sie do Maclarena,Brawna i Red Bulla wiec mowa o P1 jest z twojej strony smieszna
01.11.2009 19:39
0
Czas pokazał, że wszyscy którzy prognozowali że BMW wykręci wałek Robertowi na koniec sezonu, nie pomylili się. Nikt chyba nie ma złudzeń, że kłopoty z utrzymaniem tempa po pierwszej wymianie opon to efekt niewłaściwego ciśnienia. Całe szczęście, że Robert odchodzi z niemieckiego teamu.
01.11.2009 19:47
0
spokojnie koledzy nie wiadomo czy to koniec może heitfeld pójdzie też do renault :) jak by tak się stało to ja rezygnuję z oglądania F1 :)
01.11.2009 19:58
0
Dla Mnie może to być inny Niemiec ale tylko nie Heidfeld no i może Rosberg
01.11.2009 19:59
0
25.ris - "dzięki bardzo dobrej formie bolidu " powinien dodać. P
01.11.2009 20:15
0
Kiedys po latach z przyjemnością bym poczytał wspomnień Roberta z występów w tym zespole ;-))))
01.11.2009 20:17
0
34 . ziomuś wiem że się pisze przez K czopku nie znasz sie na żartach? i powtarzam ci że BMW spisuje się gorzej na zimnym torze, w Q1 byli w pierwszej 5 więc mogli powalczyć,toteż dlatego wybrali małą ilość paliwa bo myśleli że mogą powalczyć o pole position fakt że czołówka jest bardzo "ściśnięta" ale zawsze warto próbować
01.11.2009 20:19
0
pod koniec sezonu bmw się znacznie poprawiło także mogli powalczyć
01.11.2009 20:21
0
Cieszę się ze Mario z Willym się cieszą że dzięki Nickowi , osiągnęli swój cel z początku sezonu ..... Żegnaj BMW !
01.11.2009 20:24
0
@ 35. pablo_surf - święta racja ! @ 36. cieslak-marcin - aż strach pomyśleć, ale w nowym zespole nikuś nie miałby takiego "narodowego" poparcia jak w BMW-germany.
01.11.2009 20:25
0
oni wrócą napewno ale jako dostawca silnikków
01.11.2009 20:43
0
39.ris - Witam ,jak Robert miałby opisać wszystkie dziwne decyzje podejmowane przez BMW , to nazbierało by się tego tyle ,że nie zmieścił by tego nawet w kilku tomach !
01.11.2009 20:44
0
oglądałem tylko pierwsze kółka do pic stopu ,Niech MI ktoś wytłumaczy jak można stracić 7 sekund ? BO KREW MNIE ZALEJE !!!!!!
01.11.2009 20:48
0
45. mariusz-f1 - To może napisać trylogię --> tym razem w innej kolejności -->> "Pan wołodyjowski" , "Ogniem i mieczem" i na końcu "Potop" ;_)))))
01.11.2009 20:49
0
a ja bym nie miał nic przeciwko temu, żeby Nick-t przeszedł do Reno. A to dlatego, że tam ludzie się znają na robocie i role by się diametralnie odwróciły. Oj wtedy by dopiero nasz "ulubieniec" narzekał:)))
01.11.2009 20:59
0
A co do wyścigu , to Robert nie miał prawa wygrać z Nikusiem w NORMALNEJ walce, ale koszmar z tego roku już się skończył i teraz czas na nowe wyzwania ! Oby było lepiej i Robertowi powiodło się w Renault ,tego mu i nam źycze ! Pozdrowienia dla wszystkich .
01.11.2009 21:02
0
47.ris - ale potop to dla BMW ! Bo Robert wyszedł z tego cało he he .
01.11.2009 21:04
0
50. mariusz-f1 :-)))
01.11.2009 21:07
0
48.Pablo - zgadzam się z tobą , też chciałbym zobaczyć tego karła w Renault ! Ale to chyba mało realne ?
01.11.2009 21:09
0
Dzięki Marjan i Łili za te 3.5roku.a tobie Nick też dziękujemy za równą i szybką jazdę.mamy nadzieję że drogi Nicku spelnisz się w roli pilota wycieczek albo może któryś z nowych teamow zatrudni Cię w 2010-jako logistyka zespołu Heh..a ty szanowny zarządzie BMW!tobie jeszcze poświęce czas innym razem
01.11.2009 21:12
0
Drodzy entuzjaści sportów motorowych!podsumowanie sezonu i oda do BMW już niebawem
01.11.2009 21:18
0
Robert stracił dodatkowo po pierwszym pitstopie ponad 10 sekund. Gdyby taka strata wynikała ze złego cisnienia to prawdopodobnie nie obyło by się bez powtórzenia pitstopu. To był raczej efekt całkowicie zimnych opon.
01.11.2009 21:23
0
jak pisałem tutaj o zawziętości szwabów to mnie krytykowano. Dzisiejszy wyścig znów potwierdza tą teorię. Spadnięcie Roberta za Nikusia i Jarno było nierealne a jednak BMW potrafi , a dla pewności popie... ciśnienie by Robert przypadkiem nie połknął Jarno a następnie malusiego HEI. Żenada. Każdy kto zna się trochę na tym sporcie widział to dzisiaj- poza tymi którzy słuchają Borowczyka w polszmacie. Jestem szczęśliwy z odejścia Roberta do Renault. Na Westerplatte jest napis - ,,nigdy więcej wojny", na aucie Roberta powinien być - nigdy więcej niemców (zamiast servus a). Byle do wiosny :)
01.11.2009 22:21
0
ŻEGNAM panów. be em wu bez sentymentu. i niech wasza szkopska noga więcej na drodze Roberta nie stanie.
01.11.2009 22:39
0
No ale Nick ostatecznie "pokazał że jest lepszy od Roberta" także podpisani wyżej panowie odchodzą szczęśliwi i spełnieni, niczym pilot kamikadze po roztrzaskaniu się we wrogi okręt...
02.11.2009 00:08
0
jak się coś nie układa to od razu psioczycie na BMW i podniecacie się że odchodzi do "francuzów". za rok jak coś mu nie będzie wychodzić (a nie będzie na 100%, taki ten sport) też będziecie pisać te zatrute jadem komentarze że "... jakimś dziwnym trafem Robertowi nie poszło a jego koledze z teamu tak więc winne jest Renault..." żal to czytać. i śmiać mi się chce z tego waszego wyimaginowanego uprzedzenia.. wojna skończyła się 60 lat temu, ale chyba niektórzy tu myślą że 6.
02.11.2009 00:41
0
@59 melonik a widziałeś wyścig czy tak sobie gadasz? Robert jechał bardzo szybko do 1 pitstopu, dobrze, że mu jakiekolwiek opony założyli a nie wypuścili na samych felgach. Co do komentatorów z Polsatu dołują mnie, opowiadają o torze panienkach i innych pierdołach zamiast o wyścigu. @30 saint77 Borowczyk, dostaje orgazmu gdy zaczynają jeździć na miękkich oponach z paskami. Pieprzy o tych paskach jakby były conajmniej z 24 karatowego złota ;-)
02.11.2009 00:58
0
Różnica ciśnienia między Nickiem a Robertem: - Nick ciśnie tylko jak go naciskają, - Robert ciśnie zawsze !
02.11.2009 06:13
0
Gdzie mógł być Robert pokazuje pozycja Barrichello. Zamiast 2 - 3 sekundy przed Nickiem, to ukończył wyścig 20s za nim. Brawo doktorek. Plan zrealizowany. Dobrze, że Robert żegna się z tym zespołem. A zespół żegna się z F1. Sauber da sobie radę i pewnie będzie Jego zespół istniał, ale pod warunkiem, że doktorka, Willy i Nicka wywali.
02.11.2009 08:12
0
Mario i ten drugi Willy to cieniasy, i ten najgorszy inżynier wyścigowy Roberta - przechodzą do historii, a Nickowi życzę startów w GP2
02.11.2009 08:24
0
59. melonik- dział historyczny jest gdzie indziej , tu piszemy o F1 , nie o jadzie czy innych truciznach ;-(( Aha , powiedz wodzu skąd u diaska wiesz (na 100%) że za rok francuzom nie wyjdzie?? szaman jesteś??czy też może następnym chwalcą niemieckiej innowacji który w ciemno obstawia?? . I co do Twojego ostatniego zdania, nie musisz tego czytać ;-)) od 20-stu lat mamy tzw. demokrację a co za tym idzie nie ma przymusu ;-))
02.11.2009 08:33
0
30 saint77- Masz racje z tym Borowczykiem bo naprawdę są momenty że tak pierdoli że uszy puchną zamiast patrzeć co się dzieje na torze. On zdziwiony że Robert stracił pozycję a gdyby baran patrzył na ekran ( jak ja) to by widział jak Kowal objeżdża Roberta kilka zakrętów po pierwszym pitt stopie. I jeszcze jedno- Polsat zrobił fajne podsumowanie sezonu z podkładem muzycznym, ale szlak mnie trafiał jak kilka razy pokazali gębę dziewoji Lewisa jak by była gwiazdą F1!
02.11.2009 09:47
0
jak na razie to many thanks za Roberta karierę i -|- na drogę...
02.11.2009 16:37
0
Jednak szkoda ze BMW odchodzi przeciez mozna powiedziec ze Robert z nimi dorastal. Jednak tak nieraz w sporcie bywa raz na wozie raz pod wozem.
03.11.2009 02:20
0
w sumie NH cherubinek jest ok - ma dropsy na koniec 2009 (bolid od Saubera) RK ma nareście spokój i szanse na rożwój , a B...coś tam - czas na Kers, bo na co jeszcze ?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się