WIADOMOŚCI

Kubica: było dobrze
Kubica: było dobrze
Robert Kubica miał dzisiaj przyjemność po raz pierwszy poprowadzić nowy bolid Renault, R30. Mimo iż Polak na koniec dnia zajmował ostatnie miejsce w tabeli z czasami, ekipa jest zadowolona z przeprowadzonych jazd.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Zespół podobnie jak większość ekip sprawdzał dzisiaj poszczególne systemy i podstawowe ustawienia auta. Robert Kubica miał także możliwość wypróbowania nowych, węższych przednich opon Bridgestone, po południu sprawdzając rozkład masy R30.

Robert Kubica
„Mój pierwszy dzień testów R30 przebiegł dobrze. Mieliśmy wiele rzeczy do sprawdzenia w bolidzie, żeby dowiedzieć się czy części są wytrzymałe, a wszystko przebiegło bez większych problemów. Jutro zaczniemy pracę nad balansem i będziemy próbowali zrozumieć nieco bardziej auto. Węższe opony bez wątpienia mają wpływ na bolid, ale ciężko mi to oceniać, gdyż po raz pierwszy prowadziłem R30. Ogólnie sądzę, że opony te sprawią, że auto będzie bardziej podsterowne na szybkich zakrętach.”

Alan Permane, główny inżynier wyścigowy:
„Całkiem pozytywny pierwszy dzień testów R30 z Robertem za kierownicą. Koncentrowaliśmy się na przebiegu i przyzwyczajeniu się Roberta do nowego auta. Rozpoczęliśmy także naukę zachowania R30- jaki jest i jak reaguje na węższe przednie opony Bridgestone. Potem przyjrzeliśmy się zużyciu hamulców, które będą kluczowe jeżeli chodzi o osiągi w tym roku, jako że bolidy na starcie będą mocno obciążone. Ogólnie to był produktywny dzień.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

134 KOMENTARZY
avatar
szczepi

01.02.2010 19:26

0

Czyli jak mówiłem, nie skupiali się dzisiaj na osiągach;)Wszyscy zadowoleni i tak powinno być;)


avatar
Franek123

01.02.2010 19:26

0

Potem przyjrzeliśmy się zużyciu hamulców, które będą kluczowe jeżeli chodzi o osiągi w tym roku, jako że bolidy na starcie będą mocno obciążone. Ogólnie to był produktywny dzień.” Czyli Kubica jezdził ze sporym obciążeniem paliwa,bo jak testowali hamulce to na "sucho" raczej nie jedzili,jutro może pokuszą się o jakieś lepsze czasy ale to nie jest najważniejsze


avatar
Kash

01.02.2010 19:27

0

I bardzo dobrze. Renault jeszcze pokaże na co ich stać.


avatar
mikus

01.02.2010 19:29

0

Wiadomo kto bedzie inzynierem Kubicy?


avatar
fabian

01.02.2010 19:30

0

Posmatrim - uwidim


avatar
lechu55

01.02.2010 19:30

0

No i teraz widac ze Renault skupialo sie na doglębnym i szczególowym poznaniu samochodu. Zresztą lepiej teraz byc na koncu a w sezonie na początku stawki niz odwrotnie. Jastem podobnego zdania co Kash. Reno pokaze wszystkim jak sie wygrywa:)


avatar
RoninRonin

01.02.2010 19:30

0

kubica byl ciezki, powiedzial ze tak ciezkim autem jeszcze nie jexdzil. aczkolwiek znając F1 niczego nie mozna byc pewnym na 100%


avatar
RoninRonin

01.02.2010 19:31

0

robili długie przejazdy z pełnym bakiem, testowali hamulce


avatar
kacperboss

01.02.2010 19:31

0

A co maja powiedzieć? "Mamy złom a nie bolid?" Reno to nieudacznicy, którzy budowali bolid bardzo długo, a mimo to na testy wystawili bolid, który nie powinien być nazywany R30 tylko R29.5...


avatar
szopie

01.02.2010 19:33

0

I tak trzymać!!! po to są testy, a nie już większość oczekuje super szybkich okrążeń. Jeszcze zdążą je wykręcić :))


avatar
Musashi

01.02.2010 19:34

0

Jutro pewnie Robert trochę dociśnie i poprawi swoją pozycję na liście. Dzisiaj mógł sobie testować, ale nie sądzę, żeby zostawiał taki wynik, który potem nawet Vitalij pobije.. Tak nie robi prawdziwy czempion :)


avatar
Piotr_the

01.02.2010 19:34

0

No ja tam się trochę uspokiłem po wypowiedziach i poczekam do jutra jak znowu będzie ostatni to nie wiem co myśleć!


avatar
vigoo

01.02.2010 19:34

0

Patrząc na zdjęcia bolidów, moje odczucia są takie: McLareny, Mercedesy, Ferrari prezentują się dostojnie a Renault to trochę takie disco polo...


avatar
szczepi

01.02.2010 19:34

0

9.kacperboss nie wypowiadaj się na tym forum dziecko;)


avatar
monselice

01.02.2010 19:35

0

Może to troszkę ostro powiedziałeś kacperboss ale masz zdecydowanie rację,co mieli powiedziec?Jest gorzej niż myśleliśmy? Musza wciskac głodne kawałki że jest dobrze nawet jak nie jest...


avatar
szczepi

01.02.2010 19:36

0

15. idź sobie gadaj z kacperbossem nie umiesz czytać??Chyba pisze czarno na białym że patrzyli na hamulce!!!!!


avatar
leonardo1899

01.02.2010 19:37

0

9. kacperboss złom to ty masz zamiast mózgu, a nieudacznikiem sam jesteś...


avatar
vigoo

01.02.2010 19:37

0

Renault skupiało się na dogłębnym i szczegółowym poznaniu samochodu... a inne zespoły to niby mają już po 100 godzin testów ?


avatar
F1_Fan

01.02.2010 19:37

0

Osobiście uważam, że Robert znając specyfikację auta tym samym będąc dociążonym na maxa, testował hamulce aaa przy okazji inne sprawy i jeszcze dodał, że było dobrze.... to poczekam...bo jemu ufam....


avatar
szopie

01.02.2010 19:38

0

Ale może robią to wolniej :))


avatar
szopie

01.02.2010 19:39

0

Proste........


avatar
monselice

01.02.2010 19:39

0

szczepi nie wiem co u Ciebie wywołuje taką agresję gdy ktoś ma inne niż Ty zdanie??? Ty tak wierzysz we wszystko co mówią i piszą panowie od reanult?


avatar
nomadwcm

01.02.2010 19:40

0

9. twój nick mówi o wszystkim ......


avatar
szczepi

01.02.2010 19:40

0

Jak Robert nie słodzi za bardzo tzn. że jest dobrze;)A w tym wywiadzie powiedział tylko że jest dobrze, a nie fantastycznie czyli jestem dobrej myśli;)Renault miało duży krok do zrobienia także nie oczekujmy od nich na starcie sezonu że będą na podium, mi by 5msc wystarczyło ;D


avatar
F1_Fan

01.02.2010 19:40

0

szczepi, kacperboss...dajcie spokój...to nie jest wyścig znawców F1....wyrażamy tutaj swoje opinie z zachowaniem pokory i szacunku dla wypowiedzi innych :)


avatar
oran

01.02.2010 19:41

0

Nie wiem co wy chcecie od malowania Renaty, to jest NAJŁADNIEJSZE malowanie w F1 teraz :D Strasznie mi się podoba.


avatar
kacperboss

01.02.2010 19:41

0

@17 A ty w glowie masz tylko taka nitkę, jak się ja obetnie to uszy odpadną, To był pierwszy dzień testów i każdy z zespołów zapoznawał się z nowym autem więc nie argumentujcie tym, że reno patrzyło na hamulce itd...


avatar
nomadwcm

01.02.2010 19:42

0

myślę że na ostatnich okrążeniach sprawdzali jak bolid zachowa sie przy większej ilości paliwa z tond ten wynik.


avatar
szczepi

01.02.2010 19:43

0

Chłopie ja jestem spokojny, ale nie cierpię ludzi którzy oceniają po wyglądzie, lub w tym przypadku po testach.Mi się to wydaje normalne:Robert to zawodnik który popełnia bardzo mało błędów na torze tak więc lepiej było dać mu pojeździć dzisiaj wolniej aby pewne rzeczy poustawiać niż wpakować nowego Rosjanina, i mieć źle ustawiony bolid;)


avatar
nomadwcm

01.02.2010 19:44

0

27. a co mieli robić na testach ? Ścigać się ? kto będzie najszybszym testerem ? to jeszcze nie wyścig...


avatar
F1_Fan

01.02.2010 19:45

0

Szczepi...Pietrov nie będzie ustawiał bolidu on będzie się wprawiał ....spokojnie :) uwierz..ja też nie mogę się doczekać wyścigu...ale spokojnie :)


avatar
black knight

01.02.2010 19:46

0

"opony mają pewny wpływ na bolid" - kolejny raz redakcja potwierdza jakość tłumaczenia. Zatrudnijcie jakiegoś gimnazjalistę, laureata konkursu z polskiego - z pewnością będzie pisał poprawnie.


avatar
PiotrasLc

01.02.2010 19:46

0

A ja sie nie zdziwie jak sie okaze ze inni jezdzili na wysuszonych bakach tylko Reanult smigał na pełnym i stracił tylko dwie sekundy. Niech inni zaczną tez jezdzic zatankowani pod korek to wtedy prawda wyjdzie na światło dzienne.


avatar
szczepi

01.02.2010 19:46

0

No dokładnie, a pokazać swoje możliwości to oni mogą jutro albo nawet nie na tych testach.W 2008 też wszyscy krytykowali BMW że na ostatnich miejscach na testach.I co się okazało?Oni naprawdę wszystko ustawiali, i przygotowali perfekcyjny bolid przynajmniej w pierwszej połowie sezonu;)


avatar
szczepi

01.02.2010 19:47

0

31.F1_Fan no właśnie napisałem że lepiej aby to zrobił Robert;)


avatar
monselice

01.02.2010 19:47

0

Też uważam że to "tylko" testy,ale trudno mi jest sobie wyobrazić kierowcę wyścigowego który nie chciałby wykręcić(mimo że to tylko testy) jak najszybszego okrążenia,w wykonaniu Roberta i reni był to najgorszy czas,trochę przykro i niepokojąca więc stwierdzenie że było dobrze brzmi po prostu nie za bardzo przekonywująco


avatar
kempa007

01.02.2010 19:48

0

32. black knight zapraszam Ciebie... zaobaczymy kiedy wymiekniesz :-)


avatar
szczepi

01.02.2010 19:49

0

A może oni znają potencjał tego bolidu i nie chcą ujawniać się przed Bahrajnem . Może wystarczy ten boli tylko dobrze ustawić;)


avatar
mariusz-f1

01.02.2010 19:50

0

9.kacperboss - melise sobie zaparz , pomaga na nerwy .


avatar
kempa007

01.02.2010 19:52

0

Wszystkie ekipy cos ukrywaja, tak zeby miec jak najwieksz przewage na poczatku sezonu... poczekajmy jeszcze troche i sie wszystko wyjasni :-)


avatar
black knight

01.02.2010 19:52

0

37. poważnie, czy to tylko prowokacja? ;] Aha, w newsie "Massa: F10 lepszy niż F60" jest śmieszne zdanie: "(...) po pracowitym dniu pracy (...)"


avatar
joo

01.02.2010 19:52

0

a ja to sie ciesze ze ta karuzela wystartowala,a jak Robert mowi ze jest dobrze to ja mu wierze


avatar
zakop

01.02.2010 19:52

0

Jest bardzo dobrze, a jutro będzie to samo.


avatar
wojtekdziekan1

01.02.2010 19:52

0

kacperboss ty to jesteś ... szkoda słow !!


avatar
atomic

01.02.2010 19:53

0

34szczepi a co było w 2008?


avatar
monselice

01.02.2010 19:54

0

43 jutro będzie lepiej bo mu podepną małą cysternę to będzie jeszcze pełniejszy i nikt złego słowa nie powie że jest trochę wolno...;)


avatar
wojtekdziekan1

01.02.2010 19:55

0

nie słyszałeś co Kubica mówił !! Nigdy nie jechałem tak ciezkim autem !!


avatar
szczepi

01.02.2010 19:56

0

45.atomic.........no ok. szczegółów nie pamiętam ale w skrucie to tak : Robert po połowie sezonu prowadził w klasyfikacji kierowców, i gdyby nie BMW(zaprzestanie prac) oraz nikuś to miałby reale szanse na majstra, a tak tylko 4 msc;(


avatar
sebol__14

01.02.2010 19:58

0

Napisze mi ktoś w końcu czemu opony są węższe niż w poprzednim sezonie? Byłbym bardzo wdzięczny.


avatar
kempa007

01.02.2010 19:58

0

41. black knight powaznie :-) widzisz ja tu od rana sam siedze i staram sie, zebyscie mieli wszystko na czas i jak najfajniej podane. Niestety nasz serwis nie wiem czy zwrociles uwage to ze tak powiem hobbystyczne podjescie do sprawy, a dookola nagle jak Robciu zaczal jezdzic to sie wielka afera zrobila, oooo F1 ale fajnie... i nawet na poartalach powstaly osobne dzialy o F1, a wczesniej wszystko pakowali do jednego wora :(


avatar
Raven89

01.02.2010 20:01

0

Dla mnie R30 mogłoby nawet wyglądać jak Koszmar z ulicy Wiązów byleby dobrze jeździło ;) Robert mowi,że jest dobrze a ja mu wierzę ;)


avatar
black knight

01.02.2010 20:02

0

50. kontakt w zakładce redakcja/współpraca?


avatar
kempa007

01.02.2010 20:03

0

si


avatar
yaneq

01.02.2010 20:04

0

ech... ja bym sobie poczytał z przyjemnością komentarze z poprzedniego roku, albo nawet z 2008... zwłaszcza po pierwszych testach. co człowiek to opinia. nic nie wiecie a komentujecie taka jest prawda. więc proszę więcej pokory dla wszystkich. sezon rusza. więc tym się cieszmy. btw. najciekawsze opinie były dokładnie rok temu o brawn gp "jeżdżą pod publiczkę, bez obciążenia aby zyskać sponsorów" :) pamiętacie?


avatar
atomic

01.02.2010 20:04

0

48. no to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie./ w skrucie : początek był nie zły lecz koniec żałosny dostał wpieprz od brata i syfa od siostry/ choć miło było oglądać kubka w kanadzie


avatar
Myntel

01.02.2010 20:06

0

@53. kempa007 Ja swego czasu próbowałem ale mój mail pozostał bez odpowiedzi :/


avatar
szczepi

01.02.2010 20:07

0

55. ale to nie była wina kubicy tylko zepołu!!


avatar
Blaz

01.02.2010 20:08

0

ehhhhh - nie wiem czy niektórzy to czytać nie umieją czy po prostu chcą jakieś prowokacje uprawiać. Skoro Robert mówi, że to był udany dzień to znaczy że tak było, nie ściemnia (przykład BMW). cyuję Roberta - Dlaczego miałbym się martwić? Wiele razy zdarzało się na treningach i testach, że miałem najgorszy czas. Wyniki trzeba osiągać wtedy, kiedy one się liczą


avatar
feels3

01.02.2010 20:09

0

Cieszy mnie jedna rzecz. Kubica zawsze był szczery w wypowiedziach, a dzisiaj sam potwierdza że mimo iż formę za wcześnie oceniać to są rzeczy które mu się podobają w prowadzeniu auta. Pamiętam, że o BMW od samego początku mówił, że auto jest trudne w prowadzeniu i ustawieniach.


avatar
yaneq

01.02.2010 20:10

0

@57 mentalności niemieckiej, takie są fakty choćbyśmy chcieli myśleć inaczej. poświęcenie 2 połowy sezonu na nicka było największym błędem BMW. do teraz firma ponosi konsekwencje. teraz zwłaszcza. Mercedes pozyskał ich poprzedniego sponsora tytularnego, robi piękną reklamę poprzez "czerwonego zdrajcę". BMW w każdym calu ma po portkach. myślę, że to się w dużym stopniu odbije na sprzedaży ich aut.


avatar
Blaz

01.02.2010 20:14

0

@50.kempa - W zupełności się z toba zgadzam bo tak właśnie było. Zamiast wymieniać poglądy to niektórzy tylko potrafią narzekać. Przeciez jak sie wam nie podoba to nie musicie sie logować i pieprzyć bzdur po wieszanie psów na Robercie i Redaktorach.


avatar
kempa007

01.02.2010 20:15

0

56. Myntel nie pamietam, moze cos nie doszlo...


avatar
szczepi

01.02.2010 20:17

0

Według mnie ten portal na pewno przewyższa konkurencję, linków nie będę podawał;)Sam chętnie bym pomógł no ale calutki tydzień aż do czerwca mam z głowy ;(


avatar
Konik_mekr

01.02.2010 20:18

0

Czyli czekamy do jutra:)


avatar
Myntel

01.02.2010 20:21

0

@62. kempa007 - Możliwe ...


avatar
wojtekdziekan1

01.02.2010 20:23

0

heh i kiedy robert kłamie jesli chodzi o bolid .. nigdy wiec nie mówcie ze renówka bedzie słaba moze tak bedzie a moze nie teg osie dowiemy w pierwszych 3 wyscigach ja poglądam na to optymistycznie ;d


avatar
mazur81

01.02.2010 20:25

0

Mam nadzieję że to co mówi Kubek i panowie z Reni to prawda i jutro zobaczymy coś szybszego. Ale z drugiej strony jak sobie przypomnę zeszłoroczne testy a szczególnie moment kiedy w ostatniej chwili weszły Brawny i od razu objechali wszystkich innych to źle mi to wróży. W końcu to też były "tylko testy" a dla nich pierwsze testy i jedyne ale Brawny już zostały na szczycie. Więc moim zdaniem to nie do końca jest tak że testy nie są żadną wykładnią możliwości. Ale mam nadzieję że będzie inaczej.


avatar
TommSon.

01.02.2010 20:32

0

Reni jutro od frunie ;) mam nadzieje hehe


avatar
LeX IcoN

01.02.2010 20:32

0

Co do tłumaczenia tekstów to fakt że najprzyjemniej czyta sie w 100% dopracowane ale na miłość boską to są tak nieistotne błędy, że każdy, kto ma choć 1% inteligencji jest w stanie zrozumieć o co chodziło a jeśli coś jest przekłamane to od tego jesteśmy my [użytkownicy] aby sprawę naprostować w delikatny sposób z zachowaniem pewnej harmonii tutaj panującej. Poszanujcie wkład jaki daje kempa w prace nad tym portalem. Dobra dosc wazeliny. Miało być o F1 :)


avatar
LEGGIERO

01.02.2010 20:34

0

Może zejdę trochę z tematu ale chciałem pochwalić kempe za trud włożony w tą strone aby miała ręce i nogi.Może wiele osób skarży się na jakość tłumaczenia albo że z opóźnieniem pojawiają się artykuły.Ale zrozumcie każdy człowiek ma własne życie i nie wyobrażam sobie aby redaktor non stop 24/7 wyszukiwał wiadomości i z prędkością światła dodawał je.


avatar
masmisbl

01.02.2010 20:34

0

OFFTOP : włączając się do dyskusji o poziom tego portalu... i tak wolę go na "niskim" poziomie dyskusji niż te wszystkie onety i wp :) A wracając do tematu - bez paniki panie i panowie, bez paniki...


avatar
yaneq

01.02.2010 20:34

0

robert był dzisiaj bardzo zadowolony z prowadzenia bolidu. ogólnie ma humor w tym przedmiocie a to dobrze wróży. jeździł ze znacznym obciążeniem, nie zależało mu na kręceniu dobrych czasów. cały on, jedyny kierowca w stawce który ma właściwe podejście do wykonywanej pracy. być może nie mam wielkiego odniesienia w stosunku do innych kierowców, bo mało jest przetłumaczonych wywiadów po testach. cóż jestem i będę subiektywny w tym temacie :)


avatar
Jacu

01.02.2010 20:35

0

@49. sebol__14 - wprowadzono celowa zmiane regulaminowa zeby zrownowazyc zbalansowanie bolidow. W zeszlum roku wrocily bowiem slicki (gladkie opony-wczesniej byly rowkowane) ale bez zmiany rozmiarow ogumienia. To spowodowalo zwiekszenie przyczepnosci obu osi - ale przedniej troszke bardziej. Wyniklo to z faktu ze rozmiar rowkow dla (wczesniej stosowanych) opon przednich i tylnych byl identyczny wiec procetowo to przednie opony odzyskaly wiecej przyczepnosci. W tym roku FIA poszla za glosem teamow zeby ta roznice zniwelowac i oczywiscie jak to w przeszlosci wielokrotnie bywalo wprowadzono zmiane w kierunku obnizenia osiagow, zeby zrownowazyc postep techniczno/technologiczny. Stad opony przednie zostaly zwezone. Mam nadzieje ze ci to wystarczy i ze wszysko jest jasne. pozdrawiam


avatar
black knight

01.02.2010 20:38

0

Ja nie krytykuję poziomu portalu i nie porównuję go z onetem. Doceniam twórców formula1.pl, ale jakość tłumaczeń odstaje od wszystkich innych aspektów serwisu, które mogę ocenić. Redakcja na pewno zgodzi się, że krytyka - nawet wyrażana w sposób nieco złośliwy - jest lepsza niż bierność.


avatar
ekimmu

01.02.2010 20:39

0

Wiadomo czy Slade będzie inżynierem Kubicy?


avatar
grzes12

01.02.2010 20:44

0

Tak naprawdę to nie wiadomo dlaczego zespół zdecydował się na pierwsze testy z pakietem aero R29 . Albo są w czarnej du..e , albo ktoś podjął decyzję oby podczas pierwszych testów skupić się tylko na mechanice bolidu ...a wersja R29 będzie bardziej miarodajna ze względu na dane z 2009 r. Mam nadzieję że to drugie ;)


avatar
Grapuś

01.02.2010 20:52

0

Na stronie confidential - renault. fr macie cały wywiad z Robertem i jedno cieszy że jest zadowolony z auta i że się łatwo prowadzi


avatar
Jacu

01.02.2010 20:52

0

Ludziska :). To dopiero poczatek testow. Pierwsze przetarcie sprzeta i w zasadzie sprawdzenie wszystkiego pod katem dopasowania do kierowcow, porawnosci dzialania calej masy podzespolow. Czasy sa tu zupelnie nie istotne i nie daja na tym etapie zadnych miarodajnych informacji. Wiec nie ma co panikowac ze Robert zamknal stawke. Ale martwi mnie inna rzecz. Jesli wg zapowiedzi docelowa wersja R30 ma sie nie wiele roznic od aktualnego bolidu to Renault zbudowalo najbardziej zachowawczy bolid. A to zwazajac na slabiutkie R29 niczego dobrego nie wrozy. Za to malowanie bardzo fajne - cos jak RS11 Jabouille i Arnoux. Oby osiagal takie sukcesy jak obaj w GP francji w 79'. I takich pojedynkow rzycze wszystkim w tym sezonie jak z tamtego GP miedzy Rene a Gillesem :). !!!!!!! P.S Moze jednak Renowka ma jakiegos asa w rekawie...


avatar
ppg

01.02.2010 20:55

0

Panowie i Panie nie ma co narzekać, rok temu podczas pierwszych testów brylowały bolidy Toro Rosso a jaki mieli sezon każdy pamięta :)


avatar
leo_

01.02.2010 20:56

0

Moje zdanie jest takie. Po pierwsze- jeśli jest coś źle, to jeszcze jest czas na zmiany, a jakoś wierzę zapewnieniom Roberta i Renault, że bedą rozwijać bolid przez cały sezon ( w odróżnieniu od BMW w 2009), szczególnie jeżeli zajdzie taka potrzeba. Po drugie , stanowczo za wcześnie na oceny. Bo przecież w najlepszym sezonie dla BMW , rzeczywiście nie żyłowali oni czasów na testach - a w wyścigach było OK (choc nie super). Dopiero jeżeli po wszystkich testach lub większości testów Renault będzie w tyle - to wtedy rzeczywiście mozna się zaniepokoić- bo przecież na którymś z testów powinni jeździć na pustym baku- a wtedy ich pozycja powinna być na spitzy - oczywiście, o ile bedą mieli wystarczająco dobry bolid. Po trzecie- przypomnę że kiedyś bolidy na pewno bedą testować pełne obciążenia paliwem (byc może dziś Renault to robiło, a inne teamy- nie), a różnica 2.5 sek to zaledwie 70 kg paliwa więcej w baku. A przecież bolidy będą jeździć ( na początku każdego wyścigu a więc i na niektórych testach) z zapasem : 160-180 kg benzyny ! A więc w skrajnym przypadku różnice czasowe między bolidami tej samej klasy, w normalnych warunkach pogodowych mogą wynosic nawet 5-6 sek, i to będzie zupełnie normalne ! Tak więc: zachowajmy cierpliwość, bowiem jak na razie jest OK.


avatar
leo_

01.02.2010 21:03

0

78 Jacu. Też tak myslę, że Renault ma bolid najbardziej podobny do zeszłorocznego. Dość to dziwne, ale wydaje mi się, że diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach, i to w takich których my nie widzimy. Wydaje mi się , że dotyczy to nawet kwestii aerodynamicznych.


avatar
BMWbmw

01.02.2010 21:05

0

Jeżeli Reno jezdziło na maksa zatankowanym bolidem, to nie jest zle...powiem więcej jest zajebi......


avatar
BMWbmw

01.02.2010 21:06

0

Zresztą widać ze Kubica daje już pierwsze wskazówki, i jeżeli tylko inżynierowie posłuchają trochę uwag Kubicy to będzie good


avatar
BMWbmw

01.02.2010 21:09

0

Urywek wywiadu z Kubicą :)) Pokusisz się o prognozę waszej formy na podstawie dzisiejszych jazd? To nie był dzień, po którym można oceniać formę, ale auto jest dość łatwe w prowadzeniu. Kilka rzeczy trzeba jeszcze poprawić, aby dostosować je do mojego stylu jazdy, ale czuję się pewnie. Dopatrzyłem się w pakiecie R30 kilku naprawdę pozytywnych aspektów, co zdecydowanie ułatwi mi życie. Dużo miałeś paliwa na pokładzie? Nie powiem! Przyznam się tylko, że w życiu nie jeździłem tak ciężkim samochodem.


avatar
nomadwcm

01.02.2010 21:09

0

cieszy mnie postawa Saubera


avatar
leo_

01.02.2010 21:12

0

83. O właśnie, o to chodzi- jeśli będą słuchać Roberta i obędzie się bez jakichś ambicjonalnych uprzedzeń, jak to było w BMW - to będzie dobrze, jeśli nie na początku sezonu, to przynajmniej nieco później.


avatar
sebol__14

01.02.2010 21:18

0

73. Jacu dzięki bardzo za wytłumaczenie.


avatar
da kub

01.02.2010 21:19

0

BMWbmw to dobrze, ulrzyło mi.


avatar
matibak

01.02.2010 21:29

0

Skoro jutro będą ustawiać samochód to zobaczymy jak im pójdzie. Swoją drogą to ciekawe jak optymalnie dobrać ustawienia. Testując na połowie baku można mieć wyważone i średnie ustawienia, tak że nie będą idealne na pełny i na pusty bak. Piszę pod kątem ewentualnego wyścigu rzecz jasna. Można ustawić na prawie pełnym ale pytanie jak się zachowa z mniejszą masą. Teraz w tym segmencie uwidoczni się taktyka zespołów moim zdaniem. Ta kwestia będzie fundamentem.


avatar
Jacawa

01.02.2010 21:30

0

Panowie bez paniki. Czas na tym etapie nie ma większego znaczenia. To co Robert testował to zapewne długie przejazdy z zatankowanym samochodem pod kurek. Inżynierowie sprawdzali balans bolidu i co najważniejsze zużycie opon i hamulców. Cóż z tego że bolid szybki jak hamulce nie pozwolą do mety. Odkąd sięgam pamięcią Kubica nidy nie brylował na testach (oprócz 2006 kiedy wysadził Jacques Villeneuve ). Więc jestem spokojny , jak Robert nie biadoli to znaczy , że jest dobrze :) PZDR Jaca


avatar
murmunder

01.02.2010 21:32

0

79. ppg Co ty pieprzysz, to był jedyny zespoł który jezdził z apkietem z 2008 roku. A te pakiety były szybsze od tych z 2009roku. A jezdzili nim bo nie mieli jeszcze nic gotowego. Dopiero w tym roku zbuduja cos sami od poczatku do konca


avatar
damian11312

01.02.2010 21:36

0

KEMPA DZIEKUJEMY jestem z tym portalem juz bardzo dlugo sledze go codziennie i praktycznie co godzine tu zagladam malo jest jeszcze chyba takich osob a mam pytanie moze by zorganizowac jakis wyjazd na ktores z GP moze barcelona?? sory za bledy w pisowni ale nie patrze na to xD ;D to jak byl by kto chętny na wyjazd na GP??


avatar
leo_

01.02.2010 21:39

0

92. Warte zastanowienia. Może troche bliżej ?


avatar
leo_

01.02.2010 21:41

0

Mnie też uspokoił jeszcze bardziej ostatni wywiad z Robertem. Rzeczywiście nie narzeka, a chwali, czego w zasadzie w ostatnim sezonie w BMW nie było. Widać, że współpraca dobrze się układa. Oby tak dalej !


avatar
sebol__14

01.02.2010 21:41

0

Ja na GP pojadę dopiero jak wybudują tor w Polsce.


avatar
m_bialek78

01.02.2010 21:50

0

Nie wiem jak Wam drodzy fanatycy F1 ale mnie dzisiejsza Renia zupełnie przypomina Mclarena z początku sezonu 2009.Mac zarzucił już tą koncepcję aero i poszedł agresywnie.Dla niedowiarków proponuje porównać Maca z pierwszych testów 2009 a dzisiejszą Renie.Przednie skrzydło niemal identyczne, chociaż już 100 razy lepsze niż to z wczorajszej prezentacji.Czyżby R30 był zapóźniony o jakiś rok? Chyba przesadzam......chyba tak, przesadzam.Ale dla mnie Czerwoni,Srebrni i Szarzy grają już w innej lidze. Pozdro


avatar
lipens

01.02.2010 21:52

0

Ja się piszę i ze mną ze 2 osoby :)) Najbliżej i najtaniej chyba na Węgry by było :)


avatar
m_bialek78

01.02.2010 21:52

0

Co do wyników testów zgoda z przedmówcami - za szybko żeby wyciągać wnioski ale wszyscy pamiętamu Brawny.


avatar
pesymista

01.02.2010 21:56

0

Czołowe zespoły na testach też są na początku tabeli. To nie przypadek. Mam wrażenie, że mclaren, mercedes i ferrari, wiedzą co robią, są spokojni. A renault dopiero szuka swojej drogi. Testują mix nie wiadomo czego. Od kilku lat im się nie udaje z konstrukcją, a przecież r30 jest bazowane na r29. Ja to widzę źle. Rozczarowałem się.


avatar
tomspoon

01.02.2010 21:57

0

ale a was klika pocieszających się kibiców F1 ....i całe szczęście bo ja też potrzebuję pocieszenia... i olac wyniki testów - SEZON idzie Panowie SEZON


avatar
walerus

01.02.2010 22:00

0

gada jak w BMW....


avatar
pesymista

01.02.2010 22:01

0

Aha pragnę się jeszcze odnieść do tych kilku zdań RK. Ja mu tak nie wierzę, intuicji to on na pewno nie ma. W ubiegłym roku była ta sama gatka. Miałby nas straszyć prawdą? A poza tym jakiś tam człowiek z renault powiedział, że wcale bolid wcale nie będzie bardzo zmieniony wizualnie w porównaniu z tym co teraz widzimy. Kubica jakoś nie umie przyciągać dobrych fluidów i szczęścia. Pozdro


avatar
leonardo1899

01.02.2010 22:06

0

74. black knight filozofie jak masz cos do tej redakcji to pisz do nich prywatne maile a nie robisz lipe na publicznym forum, jak jestes poliglota to napisz encyklopedie po chinsku a na ta strone omijaj z daleka swoimi glupimi komentarzami bo robisz swoimi tekstami komus przykro...


avatar
kuba1808

01.02.2010 22:08

0

"Ja mu tak nie wierzę, intuicji to on na pewno nie ma" - Jako jeden z nielicznych zapewnił, wbrew ogółowi, że Brawny będą silne. I były. "A poza tym jakiś tam człowiek z renault powiedział, że wcale bolid wcale nie będzie bardzo zmieniony wizualnie w porównaniu z tym co teraz widzimy." - Gdzieś dzwoni, ale nie wiadomo, w którym kościele. Nie jakiś tam człowiek, a dyrektor techniczny Renault i zmieni się w praktycznie każdym aspekcie (skrzydła, dyfuzor, pokrywa silnika, podwozie, chłodzenie, sekcje boczne). Zachęcam do szczegółowego czytania i odsiewania informacji :)


avatar
kempa007

01.02.2010 22:09

0

92. damian11312 zastanawiam sie nad tym jak zorganizowac klub, zeby kibice z okolic swoih mogli sie spotykac i ewnetulanie jezdzic na GP. A moze znalazlby sie ktos komu chce sie bawic w klub i organizowac zloty- ja na takie zabwy nie mam czasu, ale od dawna o tym myslalem :-) wtedy zloty mozna robic na GP np.


avatar
matibak

01.02.2010 22:11

0

A ja Wam powiem, ze wiedzą ze jest dużo lepiej. Nie wiedzą tylko ile zrobili inni:-) W zeszłym roku, patrząc na ferrari i mcl nie byli aż tak daleko. Niestety wyskoczyli z szeregu inni. Ja jestem ciekawy bolidu usf1 i force india. Ci drudzy mieli niezłą końcówkę sezonu i stawiam, że będą silni w tym roku:) Sauber też na koniec 2009 się podniósł i poszli tym tropem. Sezon będzie ciekawy. Marzy mi się Kubica na P4 w Bahrajnie:)


avatar
pjc

01.02.2010 22:14

0

Nie podejmuję się oceny formy zespołu Renault na podstawie wyników z dzisiejszego dnia. Niech pracują - zobaczycie że dobre wyniki są kwestią czasu. Trudno od razu skreślać ich na starcie. Jutro będzie inaczej.


avatar
freeasy

01.02.2010 22:15

0

Na razie Renówka ma minus za brak strony w języku polskim. BMW miało :-)


avatar
Jacu

01.02.2010 22:17

0

@87. sebol__14 - nie ma za co ! Ciesze sie ze moglem byc pomocny :). @81. leo - racja , ale jakby u innych te szczegoly byly bardziej oczywiste i odwazniejsze ;). Jak pokazuje historia to wlasnie odwazne projekty wygrywaly tytuly (chiciaz nie zawsze), a nie zachowawcze. Newey pokazal w zeszlym sezonie, w ktorym kierunku nalezy szukac dodatkowych ulamkow sekund, i wiekszosc podazyla ta sciezka... Ale nie "nasi" :/. Chociaz to co daje najwiecej sily dociskajacej jest faktycznie niewidoczne ;). Moze to czesc planu? Moze chodzi wlasnie o rozwijanie - podlogi i dyfuzora na tle podobnej aerodynamiki do R29. To pozwoli lepiej uwidocznic poziom progresu i pozwoli wybrac wlasciwy kierunek rozwoju. Coz teraz bedzie coraz wiecej pytan bez odpowiedzi az do pierwszych wyscigow. Pozostaje miec nadzieje i trzymac kciuki.


avatar
kuba1808

01.02.2010 22:18

0

Porównanie Ferrari i Mercedesa, z bocznej perspektywy: http ://twitpic.com/10wnvu


avatar
david9

01.02.2010 22:18

0

Kubica mówi to co każdy i to co wypada teraz wszyscy uważają że jest dobrze i tak dalej kwalifikacje i wyścig wszystko zweryfikują. Niema co tych słów analizować bo nic nie znaczą w tej chwili


avatar
dburian

01.02.2010 22:19

0

Zapraszam do siebie na GP na Silverstone w lipcu. Mieszkam okolo 40 mil od toru. Takze mozna kupic bilety na weekend GP tanie linie lotnicze Wizzair i heja. Oczywiscie po kazdym treningu i kwalifikacjach pelna analiza dnia przy suto zakrapianym stole wieczorkiem u mnie w domku. Pozdro


avatar
gryfon_1217

01.02.2010 22:22

0

Kubica powiedzial po 1) bolid jest dopasowywany pod jego styl jazdy 2) jezdzili dzisiaj z duza iloscia paliwa 3) dla kubicy czas najlepszego okrazenia na testach lub treningu nic nie znaczy 4) jutro cwicza balans ( prawdopodobnie kilka okrazen bedzie na oparach) kazdy myslac z tych 4 punktow wywnioskuje, ze z renowka nie jest tak zle jak pisali i to ze bolid jest od A do Z robiony pod Kubice, znajac talent Roberta nawet jesli nie daj Boze ten bolid to slabizna ( w co nie wierze) to z niego zrobi bolid walczacy o podium:). W tym sezonie watpie aby Renowka walczyla o mistrzostwo ale na kilku podiach powinnien stanac. Wiec troche opanowani niektorzy koledzy:) pozbadzcie sie tego naszego narodowego pesymizmu:) bedzie dobrze:)


avatar
maciek71

01.02.2010 22:24

0

112 dburian ja sie pisze mieszkam w londynie chetnie przyjade na weekend a zwlaszcza teraz jak pozmieniali tor jestem ciekawy jak


avatar
damian11312

01.02.2010 22:24

0

dburian a dokladnie gdzie mieszkasz bo jak cos to ja wpadne oczywiscie jak taki porządny kolega zaprasza to grzech nie skorzystac a to widze ze ty emigrant jestes?! xD :D ciesze sie bo bylem w tamtym sezonie na 7 GP i bylo bardzo fajnie spotkałem duzo fajnych osob i bylo extra mam nadzieje ze w tym sezonie bedzie tez niezle POZDRO DLA WSZYSTKICH a i KEPA a jechal bys tez jak bym cos zorganizowal??!!:D nie pogardze doborowym towarzystwem a i kepa jak chce to moge ci pomoc w prowadzeniu tej stronki bo mam duzo wolnego czasu??? troche sie na tym i owym znam wiec... odpisz na PW


avatar
leo_

01.02.2010 22:26

0

109. Jacu. Może tak być. Też myslę, że bolid jeszcze się zmieni. A i mam wrażenie, podobnie jak 106. matibak, że w Renault dobrze wiedzą , co robią.


avatar
Grellenort

01.02.2010 22:28

0

Co do różnic pomiędzy R29, a R30 - zawsze mogła być taka sytuacja, że testowali nowe pakiety szykowane na ten rok w starym bolidzie, już w tamtym roku. Pod całkiem niezłą przykrywką, nikt niczego specjalnie by się nie domyślał, a i dało by takie rozwiązanie o wiele więcej czasu na testy.


avatar
leo_

01.02.2010 22:31

0

Ale powtórzę jeszcze, to co wcześniej pisałem, że dla mnie najbardziej pozytywne jest to, że w teamie panuje dobra atmosfera, że dobrze układa się współpraca Roberta z resztą zespołu, i że są gotowi rozwijać bolid przez cały sezon.Myślę, że nawet są w stanie przebudować całkowicie, w razie potrzeby, bolid , tak jak to zrobił RBull w tamtym roku. Byle by się nie zafiksowali na jakimś złym rozwiązaniu, jak BMW na KERSie.


avatar
ZbyszekB

01.02.2010 22:35

0

Regularnie czytam wszystkie artykuły na tej stronie ale nie mam czasu na komentarze. Jednak jak chcę sobie poprawić humor to koniecznie czytam te komentarze pod artykułami związanymi z Kubicą. ;-)))) Przy niektórych można normalnie boki zrywać. Dziś zaplułem monitor i o mało nie spadłem z fotela. :-))))))) Dobra robota chłopaki, tak trzymać. :-P


avatar
leo_

01.02.2010 22:37

0

Dodam, że w wersji pozytywnej przewiduję nawet walke o podia juz w pierwszej części sezonu (za bardzo optymistyczne?), a w wersji mniej optymistycznej przewiduję Renault w okolicy 4-6 miejsca , a Kubicę w dziesiątce (później ma być lepiej). Wersji pesymistycznej - nie przewiduję.


avatar
Hermaan

01.02.2010 22:39

0

Jakby ktos chciał info o Gp Wegier-ceny ,gdzie spac itp.to słuze pomocą.:)


avatar
aihad

01.02.2010 22:57

0

A ja też zaglądam codziennie na tą stronkę, i jest to moja ulubiona stronka o f1, pozdrawiam Autorów.


avatar
waal

01.02.2010 23:06

0

witam, a może r29,5 to jednak r30 i dużo się nie zmieni, ten model podobny jest do tego z abu dhabi, a skoro jak twierdzą pracują od dawna nad obecnym sezonem to może odpuścili i testy mieli już zeszłej jesieni....


avatar
saperkat

01.02.2010 23:25

0

Pamietajmy wszyscy że renia od połowy zeszłego sezonu wyjężdżała w GP z dużą ilością paliwa- szczególnie ten blondyn i to nie była tylko taka taktyka. oni spisali szybko tamten sezon na straty i testowali do obecnego sezonu


avatar
lechart

02.02.2010 04:59

0

Robert i inżynier wypowiadają się z pewną dozą optymizmu. Ale dwie i pół sekundy do pierwszego...........?? Po dzisiejszych testach więcej będzie wiadomo..........


avatar
kamil b

02.02.2010 09:52

0

Będąc szczerym trzeba powiedzieć że nowe Reno wyglA da


avatar
jfc

02.02.2010 10:03

0

@126 Szczerze mówiąc to po polsku nie mówi się "będąc szczerym". To kalka językowa z angielskiego "to be honest". A dla wszystkich którzy martwią się czasami pszczółki Reni, to jeszcze dziś Robcio zejdzie poniżej 1.12. A i t ak nie jest to istotne, bo oni jeszcze ostro popracują nad bolidem przed Bahrainem.


avatar
ris

02.02.2010 10:04

0

Kubica to co innego mówi na kolacje a co innego na śniadanie. Dziś na jednym z portli jest wypowiedź Roberta, która już nie jest optymistyczna a z dużą rezerwą.


avatar
kamil b

02.02.2010 10:29

0

Będąc szczerym trzeba powiedzieć że nowe Reno wygląda zubożale w odniesieniu do innych bolidów. Nawet biorąc poprawki na wymienione oba skrzydła- co oni kurcze robili ponoć od połowy 2009r.? Np. sekcje boczne i charakterystyczny kształt wlotów powietrza do chłodnic występują w tej formie w Reno już od kilku sezonów! "Nowy" przedni spojler /ten z testu na torze/ jak żywo przypomina zeszłoroczny z McLarena. Dlaczego nie zdecydowali się na podniesienie nosa skoro rozbudowane tylne dyfuzory obligują do maks. przepływu powietrza pod spód auta ? Moja teoria jest niestety taka, że już końcem zeszłego sezonu Reno dryfowało ku wycofaniu się z f1a opowieści o intensywnym rozwoju nowego bolidu było zasłoną i oczekiwaniem na pomyślny obrót zdarzeń /patrz nowy sponsor-właściciel/ Stąd tak zachowawczo-archaiczny koncept auta, nagle nowe projekty R30B i ściąganie nowych inżynierów /a zamieszanie z prezentacją nieco podstarzałych bolidów-to tylko zmyłka dla konkurencji?-po co?/ Życzę Kubkowi konstruktywnej "chemii" z zespołem-w co wierzę- ale też myślę, długo będą gonić czołówkę przez zapóźnienia. Mimo tego potencjał u Reni jest- do boju Kubek !


avatar
hellsamurai4

10.10.2010 14:44

0

ale jestem vielki ...


avatar
racingfan

10.10.2010 14:47

0

Wygląda jak dzieciak ze szkoły , taka chłopczyna


avatar
sssebooo

10.10.2010 17:37

0

@racingfan, dziwny ten dzieciak, już taki zarost ma... jakiś zmutowany chyba


avatar
szalek

10.10.2010 18:31

0

no rzeczywiscie jak dzieciak ..... ;/moim zdaniem nie zasluzyla na jezdzie w tak dobrym zespole ;/


avatar
riqoor

10.10.2010 22:12

0

wygląda jak żul


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu