WIADOMOŚCI

Kierowcy Renault wykorzystują kolejną okazję
Kierowcy Renault wykorzystują kolejną okazję
Mimo, że wyścig o GP Chin dla kierowców Renault mógł potoczyć się jeszcze lepiej, obaj są zadowoleni z osiągniętych wyników. Robert Kubica i Witalij Pietrow w początkowej fazie wyścigu, gdy na tor spadały pierwsze krople deszczu pozostali na gładkich oponach i szybko znaleźli się w czołówce. Drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa pokrzyżował nieco plany Roberta Kubicy, niemniej 5 i 7 pozycję kierowców Renault należy traktować jako kolejną dobrze wykorzystaną szansę.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Robert Kubica
„To był ekscytujący wyścig i dobrze było zdobyć więcej punktów. Miałem słaby start i straciłem wiele pozycji, ale podjęliśmy dobrą decyzję o pozostaniu na slickach, gdy zaczynało padać i byłem w stanie awansować na trzecie miejce. Niemniej krytyczny moment mojego wyścigu nastąpił po drugim wyjeździe samochodu bezpieczeństwa, co zakończyło moje nadzieje na podium, gdyż straciłem całą dużą przewagę nad autami z tyłu. Mimo że nadal cieszę się z piątej pozycji, czuję się nieco sfrustrowany, że ominęło mnie podium.”

Witalij Pietrow
„Jestem zadowolony, że ukończyłem swój pierwszy wyścig w Formule 1 i zdobyłem pierwsze punkty. To był trudny wyścig i ciężko było podejmować właściwe decyzje. Na początku, gdy zaczęło padać niektórzy kierowcy zjechali po przejściówki, ale my postanowiliśmy pozostać na slickach, co było dobrą decyzją. Potem zacząłem rozmawiać przez radio z zespołem, aby uzgodnić kiedy mamy zmienić opony na przejściówki i ponownie udało nam się zrobić to w odpowiednim czasie. Gdy zmieniłem opony na przejściówki po raz drugi, wiedziałem, że ważne będzie dbanie o opony, ale nie wiedzieliśmy czy będzie dalej padało, czy będzie przesychało. Niemniej cały czas naciskałem, inżynierowie mówili, że mam dobre tempo i na ostatnich okrążeniach miałem kilka ładnych manewrów wyprzedzania, zwłaszcza Schumachera i Webbera, przez co zyskałem kolejne pozycje.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

46 KOMENTARZY
avatar
adr96

18.04.2010 13:09

0

Zdecydowanie, jakby nie SC nr 2 to KUB był by na pudle


avatar
orinocoPL

18.04.2010 13:09

0

Czyli nic nie wiadomo skad slabsze tempo...


avatar
wjabs

18.04.2010 13:10

0

podobno miał cos z hamulcami!


avatar
Funnyx

18.04.2010 13:10

0

Gdyby nie ten drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa...


avatar
ziyon

18.04.2010 13:12

0

Brawo Renault, mają świetnych strategów....


avatar
dick777

18.04.2010 13:13

0

Szkoda że hamulce nie pozwoliły Robertowi utrzymać trzeciego miejsca. Po tym weekendzie widać, że dystans między Renault i Mercedesem utrzymał się, ale cieszy, że oba te zespoły znacząco zmiejszyły dystans do pierwszej trójki. To dobrze rokuje na następne wyścigi.


avatar
gerber

18.04.2010 13:14

0

Dobre równe tempo ale bez rewelacji. Witalij 2 do przodu 3 do tyłu, dzięki dobrej strategii wysoka pozycja. Muszą coś poprawić żeby byli szybsi...


avatar
fullbzikaaa

18.04.2010 13:18

0

Słabsze tempo do Maków, Red Buli i Merca. To było wiadome po kwalifikacjach. Reno dokonuje cudów. Robert - słabszy występ dzisiaj. Pietia - najlepszy występ jak dotychczas.


avatar
nomadwcm

18.04.2010 13:21

0

To prawda gdyby nie ten SC :/ Cóż sezon jeszcze się nie skończył , jeszcze wiele razy Robert i Renault nas mile zaskoczy od tego sezonu widzę że Kubica jezdzi spokojnie nie szarżuje dba o ten bolid , silnik myślę że będzie w dobrej sytuacji "silnikowej" pod koniec sezonu Skąd słabe tempo?, Czego nie wyprzedza nikogo? itp. > pomyślcie trochę


avatar
k.lebsky

18.04.2010 13:22

0

8. fullbzik słabszy występ? jechałeś z nim w bolidzie, żeby wygłaszać takie osądy?


avatar
danielino07

18.04.2010 13:22

0

Brawo dla Renaulta!Strategia super kierowcy wycisnęli z bolidów maxa więc jest ok.Respect dla Farnando-świetna jazda mimo tylu pit-stopów!


avatar
joo

18.04.2010 13:22

0

Świetny wyścig szkoda tego SK bo było by super.Ciekawe jak sędziowie odniosą sie do wyczynów Hamiltona i Alonso w pit lain


avatar
Szybszy

18.04.2010 13:23

0

6. dick777 ja tam nie widziałem zmniejszenia dystansu. Chyba więcej tracą. Zobacz tempo Hamiltona i z jaką łatwością wyprzedził Roberta. Zobacz jak Ferrari odrabiało pozycje. Są jeszcze daleko w polu za czołowymi drużynami. Tylko pogoda i dobra strategia pozwoliła na dobre miejsca.


avatar
arassF1

18.04.2010 13:23

0

Mimo wszystko gdzie Ci wielcy krytycy Pietrowa? Moim skromnym zdaniem jak tylko opanuje emocje i zacznie jeździć równym tempem to te przebłyski geniuszu dają prawo do optymizmu


avatar
piotrek74

18.04.2010 13:24

0

Gratulacje dla Pietrova na początku trochę błędów ale zakończenie piękne i wreszcie są upragnione punkty ,teraz to jeż będzie z górki i może wreszcie zaczniesz naciskać na Rk bo w tym wyścigu nie pokazał nic nadzwyczajnego . Robert przynajmniej przyznał że zawalił start ale ten wyścig jest chyba najgorszym w jego wydaniu przynajmniej z mojego punktu widzenia


avatar
lefthandy

18.04.2010 13:26

0

3 wjabs-podobno,chcesz sie dowiedziec?to sobie sam sprawdz:).powiedz co ci sie nie podoba w jezdzie kubicy?


avatar
Gurin

18.04.2010 13:31

0

Start Roba był słaby, nawet bardzo, genialne posuniecie zespołu z pozostaniem na slickach. Szkoda, że pojawił się SC, ale cóż tak bywa. Co do Pietrka, przed wyścigiem raczej obstawiałam, że nie dojedzie, ale miło mnie zaskoczył. Początek całkiem udany, później było różnie, dużo tracił na każdym do Roba, po SC dał się objechać kilku zawodnikom, ale końcówka zdecydowanie na + Potrafił zadbać o opony, co na koniec zaowocowało 7 miejscem. Mam nadzieje, że w kolejnych wyścigach również będziemy go widzieć na mecie ;)


avatar
dick777

18.04.2010 13:36

0

13.Szybszy: Tak, Ferrari, rzeczywiście odrabiało pozycje. Tyle że dzięki SC. Gdyby nie SC, to Alonso przyjechałby za Robertem 40-50 sekund. Poza tym Alonso nie miał dzisiaj problemów z hamulcami. Gdyby nie hamulce, to Alonso i pewnie Hamilton do końca wyścigu wąchaliby spaliny z bolidu Kubicy. Przeanalizuj sobie czasy z Q3 z dotychczasowych wyścigów, a zobaczysz, jak bardzo zmiejszył się dystans między pierwszą piątką, mimo iż Renault nie sprawuje się najlepiej z pustym bakiem. Jedynie Mercedes utrzymał przewagę nad Renault, co znaczy, że oba te teamy mają podobne tempo rozwoju.


avatar
MontyF!F!

18.04.2010 13:36

0

14. arassF1 A ja użyje krytyki. No bo jak można chwalić kogoś kto był tuż za Robetem i stracił pozycje przez błędy na torze. MSC wyprzedzał każdy, a przecież ma bolid który może wskoczyć na 3 miejsce. A Webber po prostu wyleciał prawie z toru i to wszystko. Nic szczególnego nie zrobił Petrov. Nic bym nie miał jakby go wyprzedził Alonso czy Vettel. Mają lepsze bolidy. Ale on kręcił bączka na torze. Co do Roberta, myślałem że będzie 4 miejsce. Ale nie ma tego w wywiadach dlaczego Alonso po pit stopie go wyprzedził. Długi postój.


avatar
piotrek74

18.04.2010 13:55

0

@19.-Allonso miał świeże gumki prawie przez cały wyścig i na pewno tą stratę nadrobił na okrążeniach kiedy Robert po prostu wlókł się do wymiany


avatar
prolim

18.04.2010 14:02

0

Robert pojechał bez szału. Zbyt zachowawczo jak dla mnie, tempo miał nierówne jak na to do czego nas przyzwyczaił. Cieszy to, że pod koniec wyścigu na przestrzeni 4 kółek zostawił Vettela i odjechał na 11 s. Szkoda tego wyprzedzenia w pit przez Alonso. No i cóż, te wyprzedzenie przez Hamiltona wyglądało bardziej jak przepuszczanie, ale skoro miał problemy na odhamowaniach to wybaczam xD. Pietrov jak na to do czego nas przyzwyczaił to rewelacyjny start. Kierowca bardzo widowiskowy, dużo też się koło niego dzieje :). Co do tego, że Alonso wyprzedził mimo kary i tylu pit stopów to trzeba wziąć pod uwagę ostatni SC i ilość pitów po tym SC. Była identyczna... W przypadku obu kierowców. Robert w wypowiedzi na Polsatu powiedział, że mieli "problem" na starcie... Ale nie wiem czy problem był związany z tym, że słabo wystartował czy przyczynił się do słabego startu. Trochę martwi tempo Merca, wydaje się, że poprawili tempo wyścigowe, a w Q utrzymali przewagę przynajmniej z bolidem Rosberga. Cieszy też fakt, że dziś Renault było tylko za Mcl i Ferrari pod względem zdobyczy punktowej. Wygrali i z RBR i Mercem, a FI odstawili chyba na dobre już.


avatar
Budyn_F1

18.04.2010 14:13

0

Renault mnie zaskakuje swietni statedzy i dobrzy kierowcy.


avatar
kedar9315

18.04.2010 14:26

0

ja normalnie ten SC rozwale :D kubica byłby 2 raz w sezonie na podium :/ :D


avatar
bartekw3

18.04.2010 14:34

0

A skąd niektórzy wiedzą, że kiepskie tempo Kubicy wynikała z kłopotów z hamulcami? Może po prostu ani on ani bolid nie są za dobrzy?


avatar
Niespokojny

18.04.2010 14:41

0

No właśnie!, brak informacji dlaczego ten pit-stop Roberta był taki długi?, stracił jedno miejsce. Brawa dla Roberta , Witalija , szacun dla Renault !!!


avatar
matito

18.04.2010 14:49

0

fajnie Petrow brawo


avatar
100mek

18.04.2010 14:55

0

Ja uważam, że dystansu Reno nie zmniejszyło. Tempo wyścigowe ROS, HAM, BUT, ALO, VET, gdy mieli pusty tor, było lepsze od tempa Roberta. Dobra strategia + bezbłędna jazda Kubicy zaowocowały 5. miejscem i puki co to jest szansa dla Reno na większe zdobycze punktowe. Oczywiście szkoda 2. SC. SCH - porażka.


avatar
Maxy

18.04.2010 15:08

0

znpowu dzieki nim swietne emocje! nbałem sie strasznie ze to im sie nie oplaci strategia z oponami.. ale robert i vitalij swietnie sobie poradzili. widac troche niedoskonalosci u petrova ale i tak pokazal ze potrafi!! bedzie z niego talent! troche samochod podkrecic i razem z robertem beda przyjezdzac na P3-P4


avatar
zenobi29

18.04.2010 15:44

0

Wielkie brawa dla obu - bez wyszczególnień :))) Renault potrafi zaryzykować . Szkoda , że sędziowie F1 są bardzo tendencyjni............To nie pierwszy raz - kiedy sędziowie plują w kaszę Renault w tym sezonie.....Niestety ;/


avatar
Lobo47

18.04.2010 15:50

0

Dla mnie, to wyjazd samochodu bezpieczeństwa po tym jak Alger... zgubił,, skrzydło,, jest TOTALNYM nieporozumieniem!!!! Zawalili Robertowi wyścig!


avatar
maniak300

18.04.2010 16:05

0

Niektorych sedziow powinni za jaja wieszac, albo zwalniac za takie debilne albo decyzje, albo brak natychmiastowych decyzji... stare pryki jak nasz PZPN Brawo Petrow!!!


avatar
plakat

18.04.2010 17:48

0

SC jakaś paranoja!!!!! nie mogłem uwierzyć w to co widzę!!! pare odłamków przy zjeździe na pit line!!! śmieszne i moim zdaniem tylko i wyłącznie po to aby "czołówka" mogła dogonić pierwszą 3 po błędnej decyzji o zmianie opon!!!! Sędziowie zepsuli Robertowi wyścig!!! Byłoby podium na pewno!!!! Ale cóż mam nadzieję że forma renault wzrośnie i nie będzie trzeba szczęścia aby Robert finiszował na podium!!! Pozdrawiam!!!


avatar
egonF1

18.04.2010 18:39

0

Ja mysle, ze wyscig był naprawde dobry, no i Pietrow wkoncu punkty


avatar
jacko1798

18.04.2010 19:06

0

21. Merca to oni nie wyprzedzili...Rosberg był 3


avatar
Jaro75

18.04.2010 19:47

0

Ja nie wiem jak Wy możecie pisać że Robert pojechał słaby wyścig?! Jechaliście z nim? Przecież nawet gdybyście z nim jechali to i tak byście nie wiedzieli czy jedzie szybko czy wolno ,na ile procent !! Ale "SŁABY WYŚCIG POJECHAŁ ,BEZBARWNY... !! Panowie tak to jest z Robertem.Często ma takie wyścigi gdy jedzie samotnie bo po prostu Ci co są przed nim jadą lepszym samochodem i szybciej i za cholery nie jest w stanie pojechać szybciej bo nie ma czym !! ( Przykład -Rosjanin jak to super pojechał i jak dobrze a Robert bez polotu.Ale to daje właśnie obraz tego kurna mać jak szybko Robert jedzie tym samochodem !! 101 d0 110 % auta ,zależy który wyścig.Przecież Robert odjechał mu dwukrotnie na ponad 20 sekund !! Ludzie !! To jest tak jakby jechali w dwóch innych zespołach ! Pozostała stawka prawie w 99% przypadków butują przez cały wyścig koło siebie.Raz jeden ,raz drugi. !! Chyba już wiecie o czym piszę !! WIĘC PRZESTAŃCIE PISAĆ TAKIE BZURY ŻE ROBERT POJECHAŁ SŁABO I BEZBARNIE !! Litości ludzie !


avatar
frogiszcze

18.04.2010 21:02

0

Jakie jest tempo reni po dzisiejszym wyścigu jednak trudno wywnioskować,, raz że w deszczu wyniki nie muszą być reprezentacyjne, dwa - nie wiadomo, ile w jeździe Roberta było "obaw o opony", z całej czołówki, to renia miała na końcowych okrążeniach najrówniej jeździła


avatar
motaszek66

18.04.2010 21:32

0

Subiektywnie rzecz biorąc, nie jestem zadowolony z osiągów bolidów Renault... Niestety - w porównaniu z McLaren czy Ferrari są nieporównywalnie słabsze. Dobrze, że RedBull ma kłopoty z formą, bo też mogłoby być różnie. Zdumiewa mnie natomiast wręcz zegarmistrzowska (a może to po prostu przypadek?) trafność decyzji strategów tego teamu, co w połączeniu z doświadczeniem Roberta (dwóch Pietrowów nie zdziałało by tu nic) daje tak dobre wyniki:) Ogólnie - poczekajmy jeszcze na kolejne wyścigi:)


avatar
super600

18.04.2010 23:30

0

ustawiony wynik krew mnie zalala jak jezdzil sc chyba z 3 okrazenia po co to wszystko jest grubymi nicmi szyte !!!!!!1


avatar
gembam

19.04.2010 00:51

0

Trochę innym spojżeniem. Czy zwróciliście uwagę, jak słaba była reżyseria transmisji ? Nerwicy dostawałem. Jak MSC był w boksie to realizatorowi udawało się zauważyć, że skończył. Jak pokazywali walkę na torze 14-15 zakręt, to po 16 zmiana kamer, a przecież 1 na tym torze to mistrzostwo świata. Do kitu z tymi chińczykami ! Większość z kolegów tworzy teorie spiskowe, urąga na SC. Po części słusznie, ale Jest to element widowiska. Skoro błąd to rzecz ludzka to i Whiting mógł się pospeszyć, a przy tym przekazie to nie sposób było stwierdzić jak mocno. Było chyba z jedno ujęcie. A gdyby KUB zyskał to byłoby ok ? Co do tempa Reni, żeby utrzymać się w trójce Robert jechał swoje 110% I wiele nie odstawał. Potem to już woda rozdawała karty. I opony. Chwała chłopakom w zółto-czarnym, a za widowisko również pozostałym zespołom i kierowcom. Poza pierwszym wyścigiem, dawno nie było takiej przyjemności z oglądania.


avatar
prolim

19.04.2010 01:10

0

@39 Musisz rozróżnić dwie rzeczy. Jednym jest to czy byśmy się cieszyli z tego, że akurat SC był na korzyść, a drugą rzeczą jest to czy wypuszczenie SC było zasadne. Cieszenie się z czegoś nie wyłącza obiektywnej oceny, że było to niesłuszne. Inaczej rzecz ujmując, tak jak było z tym incydentem w Q, gdy Robert się ustawił obok FI. Przeważały komentarze, że to było nie fair. To, że akurat Kubica stracił na SC to tylko wzmaga emocje. Dla mnie decyzja niezrozumiała, czy by Kubica zyskał czy nie, czy by w ogóle jechał jeszcze czy nie.


avatar
prolim

19.04.2010 01:14

0

Dodam, że drugi SC pozbawił zasług zawodników, którzy wykazali się zmysłem taktycznym i zimną krwią. Mam nieodparte wrażenie, że chodziło tylko i wyłącznie o oglądalnośc. Zrównanie stawki w połowie wyścigu było komercyjnie pozytywne, to samo z decyzjami o "naciąganiu" regulaminu, głównie pod Lewisa. Coś się dzieje na torze, nawet jak nikt nikogo nie wyprzedza to ten zawsze coś zmajstruje. Boję się, że niedługo jak zacznie się stawka rozciągać to będą ręcznie ustawiać możliwości bolidów poprzez interpretację, że to nieregulaminowe tamto siamto, byleby tylko stawka była w miarę równa.


avatar
scyzor23

19.04.2010 08:14

0

@21. prolim pod względem zdobyczy punktowej to oni byli tylko za McLarenem, a Mercedes zdobył tyle samo punktów McLaren 25 + 18 = 43 Mercedes 15 + 1 = 16 Renault 10 + 6 = 16 Ferrari 12 + 2 = 14 Red Bull 8 + 4 = 12


avatar
tea4u

19.04.2010 08:15

0

dlaczego petrov podczas wyjazdu SC gonil Kubice mogl spokojnie opoznic cala grupe zeby ta przewaga zostala utrzynana?


avatar
marcin20

19.04.2010 08:16

0

Według mnie liderzy spośród innych teamów co do wyboru strategii wyścigowej. Gratulacje!


avatar
Konik_mekr

19.04.2010 08:31

0

43. tea4u, mógłby dostać za to karę, to byłoby ewidentne team orders...


avatar
szerter

20.04.2010 19:15

0

43. tea4u 40.7 All competing cars must then reduce speed and form up in line behind the safety car no more than ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time at which the “SAFETY CAR DEPLOYED” message is shown on the timing monitors until the time that each car crosses the first safety car line for the first time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU. 40.9 The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him. Once behind the safety car, the race leader must keep within ten car lengths of it (except under 40.11 below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu