Najbardziej prestiżowy wyścig w całym kalendarzu Formuły 1- Grand Prix Monako po raz drugi z rzędu wygrał Fernanado Alonso. Kierowca McLarena od startu do mety rywalizował praktycznie tylko i wyłącznie ze swoim kolegą z zespołu- Lewisem Hamiltonem. Na trzecim miejscu finiszował dzisiaj Felipe Massa.
Wyścig w Monako mimo iż rzadko dochodzi w nim do manewrów wyprzedzania na torze uznawany jest za klasyk w całej serii. Podobnie było i tym razem. Kibice nie uraczyli w nim spektakularnych ataków i zmian pozycji w bezpośredniej walce na torze. Mimo to dreszczyk emocji wprowadziła strategia, od której zależało powodzenie w wyścigu.Obok zwycięzców najlepiej zrealizował swoją strategię także zespół BMW Sauber. Robert Kubica jadąc na jeden postój z maksymalnie opóźnionym zjazdem do boksów zajął w niedzielnym wyścigu wysoką, piątą pozycję, a gdyby nie utrata dwóch pozycji na starcie wyścigu realnym wynikiem mogłaby być nawet czwarta pozycja.
Start wyścigu przebiegł bez problemów. Pierwsza czwórka kierowców nie zmieniła swoich pozycji. Nick Heidfeld bardzo dobrze wystartował, awansując po pierwszym zakręcie o 2 pozycje. Z kolei Robert Kubica, mający bardzo obciążony paliwem bolid stracił dwie miejsca na korzyść Rubensa Barrichello oraz Marka Webbera. To właśnie kierowca Hondy pokrzyżował trochę plany Polakowi, który przez pierwsze 38 okrążeń musiał jechać za Brazylijczykiem, którego tempo było znacznie słabsze. Ale z tego właśnie słynie tor w Monako.
Na ciasnym i krętym torze Monako z reguły dochodziło do wielu spektakularnych wypadków, w których kierowcy rozbijali bolidy o bandy. Tym razem tylko dwóch kierowców przyjrzało się z bliska metalowym barierom- na pierwszym okrążeniu błąd popełnił Vitantonio Liuzzi, a na 53, w tym samym miejscu problemy z opanowaniem bolidu miał Adrian Sutil. Do listy pechowców dołączyli Mark Webber oraz Christijan Albers, którzy mieli problemy techniczne ze swoimi bolidami.
Na uwagę zasługuje także wysoka, czwarta pozycja Giancarlo Fisichelli. Kierowca Renault po raz kolejny zdeklasował swojego partnera z zespołu, debiutującego na ulicach Monte Carlo – Heikki Kovalainena. Fin zakończył GP Monako na odległej 13 pozycji.
Fenomenalna postawa zespołu McLarena dzisiaj nie była zagrożona przez żadnego konkurenta. Felipe Massa przekroczył linię mety z ponad minutową stratą do lidera. Drugi kierowca Ferrari, Fin Kimi Raikkonen, po błędzie w kwalifikacjach i starcie z 16 pola startowego zdołał wywalczyć dla swojego zespołu skromny punkt za ósmą pozycję.
Po piątej eliminacji sezonu swoją pozycję w klasyfikacji konstruktorów umocnił McLaren, a w klasyfikacji kierowców na pierwsze miejsce przeskoczył Fernando Alonso, który nadal ma taką samą liczbę punktów co Lewis Hamilton. Przewagą Hiszpana w klasyfikacji kierowców jest jednak liczba odniesionych zwycięstw.
27.05.2007 16:23
0
Gratulacje dla McLarena- super wyscig. Gratulacje dla Roberta ze wyprzedził Nicka. Ciekawy jestem jak spisały by sie bolidy BMW ze strategia 3 pit stopow. Czuje ze ci mechanicy BMW szykowali sie na wizyte Roberta z powodu degradacji opon a nie Nicka z powodu ewentualnego braku paliwa. Tak na marginesie to dostawałem nerwicy bo rzadko pokazywali czasy okrązeń wszystkich kierowców !!!
27.05.2007 16:24
0
W typowaniach na wyścig poległem z kretesem :(
27.05.2007 16:28
0
Dokładnie chyba co 20 minut je pokazywali. Myślę iż gdyby w BMW pojechali na 2 pit stopy Robert mógłby znaleźć się na podium. Uzyskał on chyba 3 czas okrążenia a niemiał dobrych warunków ku temu. Kiedy miał Miękkie opony miał sporo paliwa. IMHO taktyka była do bani.
27.05.2007 16:29
0
Dokładnie chyba co 20 minut je pokazywali. Myślę iż gdyby w BMW pojechali na 2 pit stopy Robert mógłby znaleźć się na podium. Uzyskał on chyba 3 czas okrążenia a niemiał dobrych warunków ku temu. Kiedy miał Miękkie opony miał sporo paliwa. IMHO taktyka była do bani.
27.05.2007 16:31
0
Fakt do bani, moglo byc lepiej gdyby nie Barrichello...
27.05.2007 16:31
0
heheh a Ja Kubice stawialem na pudle... ale kto wie gdyby nie Barihelo.... A te opony to faktycznie ze ostro je zjechal! I masz racje Novy.. oni szykowali sie na Kubice. Gratulacje dla MC. a ta porazka Ferrari. hym nie tak do konca bo Massa zawsze tu sie zle czul a Raikkonen no co mial pecha. Ja tylko czekalem na awarje Hamiltona hehe ale mial farta. I gratulacje dla Kubicy tyle stresu juz dawno nie mialem hehhee Pozdro
27.05.2007 16:33
0
ciekawi mnie to ze Kubica był dłużej w boksie niż Hei a miał mniejsze tankowanie , czyżby znowu faworyzowali NIemca ,heh mam nadzieje ze mam znowu gdzieś wybujałe domysły dla mnie i tak duża strata bo rozsadnie bylo jechac jak wiekszośc na dwa pitstopy i dla mnie Kubica mogl znaleźć sie wtedy na drugiej lini startowej ale to jest gdybanie , jedno jest pewne Kubica jest lepszy niz parter z zespołu co mnie bardzo cieszy :)
27.05.2007 16:36
0
i nie było SC jak zamawiali z BMW. Marnują Kubicę. Ponadto może mi ktoś wytłumaczy dlaczego Rubinio tak długo zwlekał z 1 -szym zjazdem ?
27.05.2007 16:36
0
No właśnie, gdyby nie Barrykada, to by Robert był czwarty (zgodnie z tradycją BMW ;) . A gdyby były dwa pitstopy, to kto wie, czy faktycznie nie byłby trzeci. Tak czy siak, to jest inny tor niż reszta i trubno przekładać wyniki na całość, jak to uparcie komentarzy próbowali robić :(
27.05.2007 16:39
0
Tak mówili o ewentualnej masakrze na torze, że aż ostrożnie zagrałem u buków, a tu bach niespodzianka i poraz pierwszy wszystkie kupony mi przeszły :) Wiwa la technika XXI wieku!!! Wiwa ala kierowcy (przynjamniej większość), którzy nie mieli ochoty całować band!!!
27.05.2007 16:42
0
i nie było SC jak zamawiali z BMW. Marnują Kubicę. Ponadto może mi ktoś wytłumaczy dlaczego Rubinio tak długo zwlekał z 1 -szym zjazdem ?
27.05.2007 16:46
0
No cóż wyniki mówią same za siebie Kubica fastest lap: 1:16.006 a Nick 1:17.041 sekunda to przepaść zwarzywszy iż jechali stosując tą samą strategię czyli jeden pitstop (32/33 okrążenia na miekkich i reszta na twardych)
27.05.2007 16:49
0
W koncu wyscig w ktorym dwa BMW dojechaly do mety bez wiekszych problemow...i az czekam na wypowiedz Nicka dzisiaj..Taktyka Roberta moim zdaniem nie trafiona...moze dlla zespolu dobra bo oba bolidy dojechaly blisko czolowki...ale dla mnie odwrocenie taktyk daloby szanse Robertowi pokazac dzis forme..ale pograzylo Nicka..no coz ..moze po cichu liczylem na wiecej..ale ogolnie jestem usatysfakcjonowany
27.05.2007 16:50
0
Alakhai Robert był dłużej o 0.15 sek niż Nick ( dane z Of. Web. Side F1 )
27.05.2007 16:52
0
A mi typowanie poszło całkiem nieźle. Wytypowałem duet McLaren i BMW na swoich pozycjach:)) Mnie także szlag trafiał jak nie pokazywali czasów przez 20 okrążeń:\ A Rubens od dzisiaj jest na mojej czarnej liście;P Mimo wszystko po pierwszej części wyścigu, w której miałem ochotę wyrzucić telewizor za okno, jestem zadowolony z końcowego rezultatu. Wie ktoś może jaka była przewaga Kubicy nad Heidfelda na mecie? Pozdro!
27.05.2007 16:56
0
no to może rzeczywiscie przesadzam , ale faktem jest ze Kubica tankowal mniej paliwa niz Hei , no a podoba mi sie informacja fastet lap :)
27.05.2007 16:56
0
mechanicy BMW musza pocwiczyc pit stopy. 28,254 lacznie to stanowczo za duzo. Inne ekipy potrafia zrobic to w 24.Trzeci czas Roberta na najszybszym swoim okrazeniu o czyms swiadczy. Pozdro
27.05.2007 16:57
0
mechanicy BMW musza pocwiczyc pit stopy. 28,254 lacznie to stanowczo za duzo. Inne ekipy potrafia zrobic to w 24.Trzeci czas Roberta na najszybszym swoim okrazeniu o czyms swiadczy. Pozdro
27.05.2007 16:57
0
A wg mnie taktyka BMW była po prostu debilna. Liczenie na SC jest, zwłaszcza na takim torze to chore. Wyścig to pokazał. 38 okrążeń za RB to wieczność. 3 czas okrążenia w Q2 pokazał że lepiej być w czołówce na początku. Reszta jest jedną niewiadomą. Dobrze że opony wytrzmały.
27.05.2007 16:57
0
mechanicy BMW musza pocwiczyc pit stopy. 28,254 lacznie to stanowczo za duzo. Inne ekipy potrafia zrobic to w 24.Trzeci czas Roberta na najszybszym swoim okrazeniu o czyms swiadczy. Pozdro
27.05.2007 16:59
0
jaros69 masz rację ale trzeba pamiętać że to Nickowi dotankowali więcej więc to dziwi. Świdczyć to może raczej nie o jakiś złych chęciach mechaników ale o tym że czsami im coś wychodzi lepiej czasami gorzej zazwyczaj ten który zaczyna start z większą ilością paliwa traci tą sekundę mniej w pitstopie. Przykałd Alonso i Hamilton :49.548(Alonso) 48.626(Hamilton) Są to oczywiście czasy zsumowane.
27.05.2007 17:01
0
mechanicy BMW musza pocwiczyc pit stopy. 28,254 lacznie to stanowczo za duzo. Inne ekipy potrafia zrobic to w 24.Trzeci czas Roberta na najszybszym swoim okrazeniu o czyms swiadczy. Pozdro
27.05.2007 17:06
0
Pieknie, Bravo McLaren i BMW-Sauber
27.05.2007 17:14
0
Ojciec Roberta mówił w studio, że Robertowi nie podobała sie taktyka BMW. Czyżby nie liczyli się z jego zdaniem? Ciekawe, które miejsce by zajął, gdyby sam mógł zadecydować, jaką obrać... Ale nie ma co gdybać. 5 miejsce jest bardzo dobre, zwłaszcza, że był przed Heidfeldem, po ostatnich jego przechwałkach (pamiętacie, gdyby nie awaria, byłby na podium :) trochę spokornieje, a i Robert umocni swoją pozycje w teamie. To jego drugi przejazd od Nicka. Oby tak już zostało :) Wygląda na to, że problemy z bolidem Kubicy to przeszłość, nawet go chwalił, co często mu się nie zdaża, także głowa do góry. Będzie dobrze.
27.05.2007 17:16
0
cd.Drugi przejazd lepszy od Nicka
27.05.2007 17:19
0
Taktyka BMW była przewidziana na inny scenariusz, mogło padać, mógł być SC, mógł barrichello nie blokować, ale nie jest źle... mogło być gorzej.
27.05.2007 17:19
0
jak was denerwuje ze nie pokazuja czasów okrążeń to właczcie sobie livetiming na www.f1.com. tam sa czasy na bierzaco podawane.
27.05.2007 17:25
0
No to gdzie teraz sa Ci co byli przekonani ze Hamilton sie rozbije? Brawo dla McL oraz ROBERTA :)
27.05.2007 17:33
0
bambo miał dzisiaj sporo szczęścia, ale przyjdzie na niego czas, będą grał na przebicie
27.05.2007 17:35
0
dzisiaj zespół bmw zdobył tyle punktów co ferrari!!!, może w następnym wyścigu będą mieli więcej. Kubica coraz szybszy, takie mam wrażenie.
27.05.2007 17:36
0
taktyka BMW jest bardzo zachowawcza ale za to realizowana efektywnie do założeń teamu. Niewiele w niej widac ryzyka, jest bardzo rozsądna i z tego powdu nudna. Pamiętajcie jednak o tym że przed rozpoczęciem sezonu BMW założyło sobie jasne cele. Mianowicie wlaka o 3 pozycje wśród konstruktowrów a jeżeli chodzi o zawodników to mieli oni od czasu do czasu satwac na pudle. Myślę dopóki nie zachowają odpowiedniej pzrewagi na Reno lub innym zespołem z 4, 5 pozycji to niestety nie zobaczy szaleńst ze strony BMW. Sam osobiscie żałuję bo gdyby pojechali dzisiaj na 2 pitstopy, ( szczególnie Robert ) była szansa na 3 miejsce. Szkoda ...
27.05.2007 17:45
0
Slyszeliscie wypowiedz hamiltona w wywiadzie dla ITV? Na pytanie o pierwszy zakret odpowiedzial cos w stylu ze wazne zeby miec reszte malpek za soba o_0 n/c
27.05.2007 17:52
0
w szwecji na takich jak on mówi sie małpy
27.05.2007 17:57
0
Strategia do dupy...BMW dojechało na 5 i 6 miejscu czyli normalnie za McLarenami i Ferrari...tylko że tym razem Kimi odpadł więc ze stretegia na 2 pity mogło być lepiej. Druga sprawa-co ten Heidfeld mówi po wyścigu baran? Kubica był lepszy od niego na każdym niemal okrążeniu i dublowanie nie ma tu nic do rzeczy! Co za buc z niego jednak...nie umie przegrywać
27.05.2007 18:27
0
Gratulacje dla Alonsa, a nie gratulacje dla Kubicy:)
27.05.2007 18:27
0
znany, gra na przebicie moze skonczyc sie brakiem kapitalu na ostatni zaklad :) a mowiac powaznie: czas weryfikowac opinie o bambo. 5 wyscigow to juz nie przypadek.
27.05.2007 18:33
0
Ale Hamliton mimo że nie wypadł to jednak kolejny raz pokazał że jedzie "po bandzie". Kto zliczył błędy Hamiltona? W drugie części sesji chyba nawet otarł się lekko o bandę lewym przednim kołem. Ile razy się "ślizgał" to nie pamiętam. W tym samym czasie Alonso pięknie i czysto, bez nerwowych pomyłek jak Lewis.
27.05.2007 18:33
0
Bambo ma dobrego banana.... tzn. bolida ;)))
27.05.2007 19:00
0
Bambo-bambo-bambo. Jak go pierwszy raz zobaczyłem to byłem w lekkim szoku. Spodziewałem się czarnego asfalta a to lekko przydymiony kurdupel.
27.05.2007 19:23
0
szkoda ze ferrari ten wyscig sie nie udał. ja jestem ich fanem
27.05.2007 19:30
0
różnica pomiędzy szefostwem BMW a Kubicą taka, oni zwykle zadowoleni ,a Robert nie ( podzielam jego zdanie) Kubica czuł, że może być szybki, stać go na pudło, jechał dobrze i równo
27.05.2007 19:31
0
a najbardziej szkoda mi Kimiego jadącego za Nickiem
27.05.2007 19:35
0
a mi szkoda nika bo jest kurdupel ;D wszystkie laski ze swiata f1 wyzsze od niego :D
27.05.2007 19:41
0
HE PANIE NOWY, NERWICA BO NIEPOKAZYWALI CZASOW NO TO LIVE TIMING NO I RZADKO POPATRZYSZ NA TELEWIZOR BO BARDZIEJ JEST CIEKAWIEJ NA TABELI
27.05.2007 19:46
0
Ja nie wiem gdzie może powtórzyć się taka okazja na zajęcie dobrego miejsca jak w Monako :/ Kimi startował poza 10...Massa cieniutko. Kubica mógł być 3...ach. Na szybkich torach znowu Ferrari wróci do normy a BMW w tyle za nimi. Z silnikiem który nie osiąga nawet regulaminowych 19 000/min dogonić McLarenów i Ferrari nie sposób :/
27.05.2007 20:47
0
HMM coz tu powiedziec? Wstudio dobrze Zientarski powiedzial ze sa lepsi manegerowie aniezeli dr Mario Theissen :wystarczy spojrzec na Q2 i pozwolic Kubicy na taktyke Maclarenow moze nie bylo by pierwszego albo drugiego miejsca ale spokojnie mogl walczyc z Massa bo ferrari wypadlo dzisiaj bardzo przecietnie (rok temu Schumacher z startujac z Pit Lane miejsca dojecha na 5 albo 6 pozycji -czyli jednak mozna wyprzedzac:) reasumujac BMW powinno zamiast zachowawczosci zaczac bez komlepsowa walke z najlepszymi pzdr
27.05.2007 21:11
0
Kubica powiedział dziś po wyścigu(dla Polsatu) że gdyby nie ta taktyka to startowałby z pierwszej(!) albo drugiej linii. Wyraźnie był zawiedziony co potwierdził w studio jego ojciec.
27.05.2007 21:41
0
Moze ktos wrzucic ten wywiad na youtuba???
27.05.2007 21:48
0
Panowie spokojnie. Przeciesz jakby byl SC i by sie ulozylo po ich mysli to by bylo ze super taktyka... Tak to jest w tym sporcie. Jakby nie patrzec to zaryzykowali. Nie w taki sposob jaki chcial kierowca ,ale on tam nie jest szefem. Szef teamu tez moze popelnic bledy i nie robmy z tego problemu. Wynik jest dobry i lekcja do nauczenia jest. Same plusy. I jeszcze hajtfelt z tylu ;D
27.05.2007 21:51
0
Disi ! Masz cyfrówkę Polsatu ?
27.05.2007 21:56
0
Nie, nie mam. Na zwykłym Polsacie o 19 był fragment wywiadu w "sportowej" części "Wiadomości". Pewnie w następnym wydaniu albo o 0:00 będzie jeszcze raz.
27.05.2007 22:07
0
Dzięki Disi . Też uważam , że szkoda szansy na lepszą pozycję Roberta > On naprawdę był dzisiaj mocny! I brawo mu za to co zrobił na torze! ON jeszcze nie raz zamknie usta co poniektórym !
27.05.2007 22:12
0
Mnie sie wydaje,że BMW powinno brać pod uwage zdanie Roberta. Skoro uważa,że ta taktyka nie jest dobra... Nic na siłę. Powinni zasiąść i ustalić razem plan działania. Najważniejsze, że Robert jak na obraną taktykę wypadł bardzo dobrze.
27.05.2007 22:20
0
Fajny filmik kręcony z za głowy Senny na GP Monaco na youtube. Szkoda,że teraz takich ujęć. Mogliby nad tym popracować dla atrakcyjności. com/watch?v=ug6bO6A322c
27.05.2007 22:22
0
Tak na dobrą sprawę mogliby umieścić kamery wszędzie. Ale najlepsze wydaje mi się ujęcie jest z widoku kierowcy...
27.05.2007 22:34
0
Wejdźcie sobie na stronke f1ultra.pl Są wypowiedzi wszystkich kierowców poszczególnych teamów. W ogóle niezła stronka. Co prawda ta jest lepsza ze względu na Wasze cenne opienie (niekiedy pojawiają się lepsze analizy niż w wielu czasopismach i www), ale na ultra też warto zajrzeć :)
27.05.2007 22:34
0
opinie
27.05.2007 22:45
0
Dzięki witek70 za info. Zaraz tam zajżę.
27.05.2007 23:04
0
thx Witek70
28.05.2007 00:33
0
Taka mala uwaga jeszcze do wszystkich. Czemu uwazacie ze 2 pit stopy niby by sie lepiej sprawdzily. RK by utknal na 30 okrazen za barichello i co? i mial by jeszcze dwa przystanki w boksie. Ci co obrali 2 pit stopy znalezli sie za bmw.
28.05.2007 01:16
0
kennijczyk, gdyby BMW startowało na 2 pit stopy to by mniej paliwa wlali na Q3 a tym samym mieliby lepsze czasy i pozycje startowe i prawdopodobnie nie byłoby tych cyrków z Rubensem. "Ci co obrali 2 pit stopy znaleźli sie za bmw." <- polecam Ci sprawdzić jak jechał Fisico i Massa oraz oba McLareny :D na 2 pit stopy i jakoś byli przed Sauberami :-/
28.05.2007 02:38
0
ferrari i mc sa jednak sekunde przed bmw takze to inna bajka. ale masz racje. te dzisiejsze piwka mnie zmylily i nie pomyslalem o Q3. powoli. z czasem bmw bedzie odwazniejsze. chyba bossom zalezy najpierw zeby ugruntowac swoja pozycje i potrzeba im jeszcze pewnosci siebie. i bedzie dobrze. nicka trzeba tylko na emeryture odstawic ;D
28.05.2007 02:56
0
ferrari i mc sa jednak sekunde przed bmw takze to inna bajka. ale masz racje. te dzisiejsze piwka mnie zmylily i nie pomyslalem o Q3. powoli. z czasem bmw bedzie odwazniejsze. chyba bossom zalezy najpierw zeby ugruntowac swoja pozycje i potrzeba im jeszcze pewnosci siebie. i bedzie dobrze. nicka trzeba tylko na emeryture odstawic ;D
28.05.2007 10:29
0
a jeszcze jeden wątek: zwróciliście uwagę jak wystartowały maki z pierwszej linii? jak gdyby mieli to ustalone wczesniej :)
28.05.2007 10:50
0
kurna Kubica mógł być trzeci biorąc pod uwagę Q2 ale strategia pozbawiła go pudła!
28.05.2007 12:14
0
Ktoś już o tym pisał, ale to prawda. Teraz każdy mówi, że strategia BMW była kiepska, bo Kubica mógłby być trzeci. To prawda. Zaryzykowali i się nie udało. To cała tajemnica. Liczyli na SC, jak co roku, a tu klapa. Gdyby się udało, to wszyscy by mówili, jakich mają świetnych taktyków. Tak to jest. Że też ten Liuzzi musiał się tak przykleić do bandy, a nie stanąć w poprzek drogi na Rascasse rozrzucając na 100 metrach części nadwozia...:)))
28.05.2007 13:11
0
Przeczytałem dzisiaj wszystkie weekendowe komentarze więc już nic od siebie nie dodaję aby nie powielać wyrażanych tu opinii (z większością oczywiście się zgadzam).Nasunęła mi się taka refleksja z rozegranych dotychczas pięciu wyścigów: Ani razu na podium nie stanął kierowca,który nie byłby ubrany "na czerwono" lub "biało-czerwono" (Ferrari-Mc Laren).Czy w Monaco można było to zmienić? Nie wiem.być może ale wyścig już za nami .Mam nadzieję,że w najbliższych dwóch wyścigach rozgrywanych na kontynencie amerykańskim na pudle wreszcie stanie kierowca ubrany w kombinezon biało-granatowy (mam nadzieję,że nie posądzacie mnie o to,iż mam na myśli Nicka).Pozdr.
28.05.2007 13:33
0
nie kurna! ;-)
28.05.2007 16:18
0
Tylko Kubica, jezeli BMW przedłuży kantrakt z Nickiem to sie zdziwie, wie moze ktos cos na ten temat?
28.05.2007 20:51
0
Robert mówił, że była szansa na 3 miejsce, także ... skoro tak mówi, to tak musiało być. Jemu mogę uwierzyć, bo w przeciwieństwie do chociażby Nicka nie buja w obłokach i nie fantazjuje.
28.05.2007 20:51
0
Oczywiście nie przy tej taktyce, jaką obrało BMW :)
28.05.2007 22:06
0
OT: Ciekawy wywiad z Ojcem Roberta Kubicy na Dziennk pl. Uważa że Robert jest szybszy od Hamiltona i zdradza że w kartingu w walce między Kubicą, Hamiltonem i Rosbergiem to Robert był najczęściej najlepszy z nich.
29.05.2007 09:54
0
Włoska prasa rozpisuje się o tym jak to BMW po raz kolejny spieprzyło Kubicy wyścig, cytuje: " Po wyścigu o Grand Prix Monako jeden z włoskich dziennikarzy stwierdził, że bolid ekipy BMW Sauber jest za szybki jak na możliwości ludzi odpowiedzialnych w tym zespole za podejmowanie najważniejszych decyzji taktycznych. Nie po raz pierwszy w sytuacji wymagającej błyskawicznej reakcji dokonano wyboru, który ostatecznie okazał się niewłaściwy. Oczywiście wyścig Formuły 1 jest na tyle nieprzewidywalny, że trudno tu mówić o strategii z gruntu złej. Jednak w sytuacji z Monako, kiedy podczas pierwszych dwóch części kwalifikacji okazało się, że Robert Kubica ustępuje szybkością jedynie duetowi McLarena, należało podjąć inne decyzje."
29.05.2007 10:11
0
Disi zgadzam się w 100% Q2 było decydującre - potem mieli 5 minut na myslenie a nie liczyć na wypadki i Safty Cara - wogóle w tym sezonie jest przecież mniej wypadków niż zwykle.... trzeba trzymać się najlepszych zawsze.
29.05.2007 10:34
0
A do tego przecież było wiadomo że odpadł Kimi więc zwolniło się czwarte miejsce! Ach...kiedy taka szansa znowu się powtórzy że jeden z F lub M odpadnie w Q, a bolid BMW pozwoli Robertowi na ściganie się o pierwszą linię...moim zdaniem napewno nie w Kanadzie bo tam jest zbyt dużo szybkich prostych. Może Węgry albo NIemcy?
29.05.2007 14:04
0
może.....;-/
29.05.2007 17:57
0
Disi - dzieki za cytat. Moze jak wloska prasa tak pisze, a Raikonen znowu nic nie pokazal (tylko ciagle czytam ze nie jest zlym kierowca i znowu mial pecha), to moze za kilka sezonow Kubice wezma do ferrari? wlosi nie sa tacy napaleni na wloskich kierowcow jak niemcy, tylko kibicuja swojej marce, co dodatkowo ulatwiloby taki transfer. do tego wlosi mogliby mowic ze robert jest ich wychowankiem, bo wyrosl na lidze kartingowej wlasnie tam. nie podoba mi sie tylko to, ze kubica zbyt otwarcie prezentuje swoje poglady. oprocz mowienia o problemach i nieoptymalnych decyzjach moglby pochwalic zespol, szefow i heidleflda. wszyscy sie staraja jak moga. inaczej inni moga go odbierac jako malkonenta a z takimi nikt nie chce miec do czynienia.
29.05.2007 17:57
0
*jak niemcy na niemieckich kierowcow
29.05.2007 19:10
0
Byłoby ciekawie gdyby Kubica pojawił się w Ferrari-miałby tam napewno lepszy klimat do rozwoju niż w niemieckim BMW. Kubica jest znany i lubiany we włoskim świecie" moto".Z drugiej strony BMW dobrze się rozwija i jak tak dalej pójdzie to może już w przyszłym roku będzie deptać po piętach Ferrari i Mclarenom. Jest też inna sprawa-z tego co czytałem to Kubica ma kontrakt z BMW do 2010 roku.
30.05.2007 08:40
0
Uwielbiam Roberta Kubicę! W przyszłym roku wygra conajmniej 3 razy!
30.05.2007 09:19
0
Raikkonen też dobrze pojechał z 16 na 8... Gratulacje dla Alonso i Kubicy...
30.05.2007 15:49
0
Brawo Kubica i Raikkonen dobry wyścig
31.05.2007 09:30
0
czy los pozwoli Kubicy jeżdzić najlepszą bryką przed trzydziestką- w sumie to nie wiemy gdzie by było dobrze aby wylądował bo przykład renault pokazuje iż nawet zwycięski team może sięstoczyć - podobnie honda, a mclaren zadziwia w tym roku mimo iż przez ostatnie dwa był "tylko" trzeci.... Kubica musi mieć nie lada nosa i dobrego menadzęra aby w końcu dostać najlepszą brykę i móc wygrywać....uf....;-)
31.05.2007 17:20
0
na oficjalnej stronie F1 wywiad z robertem :) pozdro dla wszystkich
31.05.2007 18:17
0
Chyba dostał reprymende od Theissena bo jakoś dzisiaj pokorniej wypowiada się o strategii BMW :)
04.06.2007 08:15
0
Super start Roberta Kubicy chociaż gdyby nie strata dwóch pozycji na startcie na pewno było by lepiej. Doskonały dublet Mc Larena ale ustawienie wyścigu jest nie fair.
18.03.2008 18:03
0
Ładnie jechał Kubica za Hamiltonem przed straceniu tej 2-ej pozycji
01.04.2008 19:49
0
oj ten pierwszt zakręt..... wiele bolidów zakończyło tam jazde...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się