Zespół Ferrari już jutro podczas pierwszego treningu przetestuje nową formę ochrony kokpitów bolidów F1, nazwaną tarczą [ang. shield].
Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami pierwszym kierowcą, który na torze przetestuje pomysł FIA będzie Sebastian Vettel z Ferrari.Niemiec dopytywany o nowy system ochronny kokpitów na torze Silverstone mówił: "Będę z nim jeździł jutro. Zobaczymy jak wiele okrążeń pokonam."
"Widziałem go tylko na komputerze, ale nie na żywo. Później to sprawdzę. Reszta będzie zależała od tego jak jutro będę się z tym czuł."
W internecie zaczynają już pojawiać się pierwsze zdjęcia nowego systemu i trzeba przyznać, że w porównaniu do prezentowanych wcześniej grafik, raczej daleko mu do ideału piękności.
Jak przeźroczysta osłona będzie prezentowała się na torze przekonamy się już jutro. Niemiec powinien w pierwszym treningu wyjechać z nią na tor i pokonać kilka okrążeń testowych, aby później móc skupić się na właściwym przygotowaniu do weekendu na torze Silverstone.
Kolejne testy tarczy mają odbyć się na torze Monza, gdzie możliwość sprawdzenia urządzenia otrzyma większa liczba kierowców.
13.07.2017 19:28
0
Jak to pęknie jak opona uderzy to to nic nie da ...
13.07.2017 19:29
0
Chyba wole to (wyglada jak wyjete z mysliwca) niz te pałąki które proponowali na poczatku. Pytanie jak sie to zachowa przy zetknieciu ze śrubą przy 300km/h lub ze ścianą jak ostatnio w Monaco.
13.07.2017 19:37
0
Słabo, szczególnie słabo, że pewnie skończy się to zamknięciem kokpitu w przyszłości. Polecam zajrzeć na twitter Sokoła, tam są lepsze fotki.
13.07.2017 19:40
0
@3 bolidu nie zamkną ze względów bezpieczeństwa, typu pożar czy dachowanie. Nie dałoby się z takiego auta wysiąść z racji braku możliwości wyjścia bokiem ;)
13.07.2017 20:10
0
@3 O to dobre, mogli by jakieś drzwi zrobić, dało by się normalnie wysiadać. Ogólnie to wbrew większości nawet mi się podoba, może trochę odstaje od klasycznych, tradycyjnych bolidów, ale bądźmy szczerzy,obecne auta F1 i tak nie mają prawie nic wspólnego z tymi z przed lat. Swoją drogą ciekawe czy będzie to miało jakiś wpływ na aerodynamikę, wydaje mi się że trochę powinien spaść opór czołowy, czyli kolejny wzrost prędkości. Chociaż jest też wzrost wagi. Fajnie będzie
13.07.2017 20:11
0
Up Miało być do @4 :)
13.07.2017 20:26
0
@2 No właśnie o to chodzi, żeby śruba przy 300 km/h nie walnęła w głowę tylko w taką osłonę która wytrąci jej 90% energii. Zamiast przyjąć to kierowca na kask, przyjmie to osłona. Jak śruba się przebije to uderzy w kask z energią mniejszą o gigantyczny %. Powstałe odłamki też nie powinny zagrozić kaskowi. Wszystko zależy z czego jest wykonana osłona. Osobiście jestem nawet ciekaw jak będą wyglądały bolidy zamknięte tylko mam nadzieje nie będzie to "przezroczyste plexi" a jakiś efektownie wyglądający kolor. I mam nadzieje, że nie zainstalują żadnych "pałąków" . Niech lecą po całości i zamykają bolid.
13.07.2017 21:11
0
Wydaje się, że to najoczywistsze rozwiązanie. A o wystarczającą wytrzymałość materiału osłony raczej już dziś martwić się nie musimy. Zwłaszcza gdy cena nie gra najważniejszej roli ...
13.07.2017 21:17
0
No i to jest nareszcie w miarę sensowne rozwiązanie. Halo to była porażka, bo ani to wyglądało, ani nie spełniało podstawowych funkcji, a dodatkowo wywoływało dyskusję w sprawie opuszczania samochodu np. w razie pożaru. Patrząc na zdjęcia, to wydaje mi się, że Massa na Węgrzech nie odniósłby takich obrażeń, gdyby to miał zamontowane i Senna też wyszedłby cało na Imoli (w końcu to nie uderzenie w bandę przyczyniło się do jego śmierci). Bianchiemu niestety nic by to nie dało.
13.07.2017 22:14
0
Następnym krokiem będzie montaż klimatyzacji w bolidach żeby zawodnicy przetrwali gorętsze wyścigi. No to jak już będzie klimatyzacja to może jeszcze im nawigację zamontują żeby się nie gubili przy opuszczaniu toru...
14.07.2017 07:53
0
ciekawe jak sobie poradzą z komarami i meszkami. male wycieraczki i spryskiwacz czy wielkie zrywki, które bedą usuwać co kilkanascie okrążeń w boksie? ????
14.07.2017 07:53
0
Ciekawe ile brudu z opon i owadów na tym się nazbiera i jak się będzie z tym jeździć.
14.07.2017 10:42
0
10. ty masz jakiekolwiek pojęcie, w jakim celu oni chcą montować tę szybę?
14.07.2017 10:45
0
co to da ? Massy by to nie uratowało, Bianchego też więc na co to ? jeszcze wycieraczki dajcie na to to już super będzie, słaby pomysł żeby nie powiedzieć że de... oj FIA, regulamin startu zmieniać a nie osłonki je*** wprowadzać bo falstarty robią a wy nic i 0,200 reakcje pokazujecie a Bottas się śmieje bo wie że falstart był, dajcie spokój ...
14.07.2017 12:44
0
@14. XandrasPL Jak by Massy nie uratowało? Oglądałeś testy takiej tarczy?? Sprężyna by się odbiła i poleciała dalej.
14.07.2017 12:58
0
@14 Bianchego może nie ale Massę mogłoby uratować odbijając sprężynę pod kątem
14.07.2017 13:58
0
@ 1. RB2017 - o proszę, kolejny specjalista od siedmiu boleści... Naprawdę sądzisz, że nie testowali tego w zderzeniu z kołami? (nie oponami geniuszu, bo samych opon F1 to na torze nie spotkasz...) Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jakich oni materiałów używają.
14.07.2017 17:53
0
wg.mnie taka osłona daje wielkie możliwości dla aerodynamików,pamiętamy ,,fachowców REDBUL-a,,gdzie wyciskali ile dało się w zakresie przepisów należy zauważyć że wlot powietrza jest zaraz powyżej głowy?????.Możliwości są duże.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się