WIADOMOŚCI

Walencja dzień #2: Kovalainen najszybszy
Walencja dzień #2: Kovalainen najszybszy
W drugim pełnym dniu testów na torze w Walencji najszybszym kierowcą okazał się Heikki Kovalainen, który za kierownicą MP4-23 uzyskał czas okrążenia wynoszący dokładnie 1 minutę i 11 sekund. Wynik ten był o przeszło 0,6 sekundy lepszy od drugiego dzisiaj Felipe Massy oraz o kolejne 0,2 sekundy lepszy od wyniku Kimiego Raikkonena.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Zawodnicy Ferrari, podobnie jak wczoraj przejechali dużą liczbę okrążeń w nowym F2008. Mimo to rano w bolidzie Felipe Massy jeden z czujników temperatury dał sygnał ostrzegający. W efekcie czego Brazylijczyk musiał zatrzymać się na torze, powodując wywieszenie czerwonej flagi.

Czwarty czas dnia wykręcił drugi kierowca McLarena- Lewis Hamilton, który nowym bolidem pokonał dzisiaj kolejne 115 okrążeń, na najlepszym uzyskując czas 1:12,076.

Niecałe 0,2 sekundy wolniejszy od Brytyjczyka okazał się kierowca testowy zespołu Williams- Kazuki Nakajima, który nieznacznie wyprzedził dwukrotnego mistrza świata, Fernando Alonso, testującego nowy bolid Renault R28. Hiszpan ku uciesze zgromadzonych na torze kibiców pokonał dzisiaj tor Ricardo Tormo 111 razy.

Za mistrzem świata dzisiejszą sesję testową zakończył Nico Rosberg, który nowym FW30 pokonał dzisiaj dystans 117 okrążeń. Na ósmej pozycji, przed Nickiem Heidfeldem znalazł się testujący nowego Red Bulla RB4 Mark Webber. Wysoka pozycja nie pozwala jednak patrzeć z optymizmem w przyszłość, gdyż nowy bolid RB4 ponownie miał problemy techniczne, dwukrotnie zmuszając obsługę techniczną toru do wywieszenia czerwonych flag.

Dzisiaj na torze nowy bolid BMW Sauber F1.08 testował Robert Kubica. Nick Heidfeld prowadził przejściową wersję F1.07B. Niemiec przejechał 51 okrążeń toru.

Pierwszą dziesiątkę zamykał dzisiaj Sebastian Vettel, któremu udało się wyprzedzić zarówno Timo Glocka z Toyoty oraz Roberta Kubicę i Sebastiana Bourdais- drugiego kierowcę Toro Rosso. Polski kierowca okazał się dzisiaj najbardziej pracowitym zawodnikiem na torze, przejeżdżając największą liczbę okrążeń- 121.

14 miejsce przypadło w udziale Adrianowi Sutilowi z Force India. Tuż za młodym Niemcem uplasował się Jarno Trulli. Tabelę z czasami zamykali kierowcy Hondy. Rubens Barrichello testował debiutującą na torze nową wersję RA108 i zajął 16 miejsce, podczas gdy debiutujący dzisiaj za kierownicą japońskiego bolidu Takashi Kogure 17. Jutro kolejny, ostatni dzień testów na hiszpańskim torze.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

111 KOMENTARZY
avatar
JaRzYn

23.01.2008 18:14

0

Czasy BMW nie za dobre ale cieszy liczba okrazen Roberta ;> zas z drugiej strony mala liczba okrazen Heidfelda moze martwic, w sumie to on dzisiaj jezdzil w F1.08...


avatar
RybaWspaniala

23.01.2008 18:20

0

Można się zastanowic,czy czas Roberta to wynik słabszej jego jazdy,słabego jego bolidu na tle innych,czy testowanie "czegoś" co ma wpływ na czas okrążenia...?Obawiam się , że inne teamy mają naprawdę mocne i udane konstrukcje,niż ładny BMW.


avatar
sydemon

23.01.2008 18:31

0

ludzie to sa testy!!!!!!!!


avatar
MATT

23.01.2008 18:32

0

to tylko testy, wg mnie specjalnie jadą wolniej, pokażą w Australii na co ich stać ;)


avatar
25bartek

23.01.2008 18:43

0

wszytko fajnie, tylko ze zdjec z gpupdate wynika, ze Robert dzis jezdzil F1.08


avatar
25bartek

23.01.2008 18:43

0

zreszta z artykulu tez to wynika ;)


avatar
renault f1

23.01.2008 18:45

0

można byłoby powiedzieć że narazie osfajaja sie z nowymiprzepisami czyli jazda bez TC


avatar
Tanis

23.01.2008 18:52

0

Nie tylko ze zdjęć, ale także z informacji na oficjalnej stronie BMW Sauber, gdzie jest podsumowanie dzisiejszego dnia.. Pisałem już o tym , ale usunięto mój post. a błędu nie poprawiono. Jutro Robert nadal jeździ F1.08 , a Nick F1.07B


avatar
JaRzYn

23.01.2008 18:59

0

na f1today.nl pisze ze to Heidfeld jezdzi F1.08, wiec sam juz nie wiem, no ale jezeli na oficjalnej pisze ze jednak Robert no to znaczy ze Robert ;p


avatar
Raven89

23.01.2008 19:06

0

Przejmujecie się testami jakby był to wyścig.Robert testował długi przejazd.Chodzi o sprawdzenie niezawodności bolidu a nie wykręcenie jak najlepszego czasu-zrozumcie to wreszcie.


avatar
RybaWspaniala

23.01.2008 19:16

0

no tak,ale gdyby Robert był dzisiaj pierwszy to wszyscy mówiliby ze bolid jest super.Paru innych kierowców z innych teamów też wykręciło sporo okrążeń i zrobili lepsze czasy.Nikt nie ma teorii spiskowej,ale BMW nie ma chyba jak na obecną chwilę mocnych bolidów.Kierowców napewno ma dobrych


avatar
Tanis

23.01.2008 19:16

0

ad: Raven89 Chcesz przez to powiedzieć , że Ferrari, Mclaren, Williams i Renault tego nie rozumieją ?? Jak to się dzieje w takim razie, ze zespoły które wygrywają GP są także w testach na czele. Każdy zespół ma z pewnością inny kalendarz testów, ale jeśli przez całe trzy dni BMW będzie reprezentowało taki poziom, to raczej przychylę się do opinii, że mają jakiś problem ( o którym Nick sam mówi ) a nie, ze testowali przez trzy dni długie przejazdy. Oczywiście to nie znaczy, że sobie z tym nie poradzą , mam nadzieję, że tak. Ale na przykład Honda nie poradziła sobie ze złym balansem przez cały 2007 rok, mimo, że rok wcześniej zajęła 4 miejsce i świetnie się zapowiadała. Jak BMW teraz :-))))


avatar
jaros69

23.01.2008 19:28

0

ciekawe wyniki zwłaszcza KOV-a i HAM-na: ponad sekunda różnicy, różne plany treningowe z pewnością


avatar
heniek85

23.01.2008 19:31

0

Trzymam kciuki za BMW i Roberta. Ale ciekawa jest jedna rzecz, o ktorej nie wiele sie mowi. Tzn Williams i ich bolidy. Nie bylo prezentacji, pompy z tym zwiazanej... ale ich wynikiz testow sa dobre zeby nie powiedziec ze bardzo dobre. Mam wrazenie ze to wlasnie Williams bedzie zaskoczeniem dla wszystkich, na plus oczywiscie.


avatar
Pieter

23.01.2008 19:34

0

„Każdy daje z siebie wszystko, aby poprawić samochód i wydobyć z niego cały potencjał" - komentuje Robert przygotowania do nowego sezonu. F1.08 daje ku temu bardzo obiecującą podstawę. „Tunel aerodynamiczny i informacje od inżynierów pokazują, że nowe auto poczyniło ogromny postęp w dziedzinie osiągów" - mówi Robert. „Musimy jednak poczekać do Australii na definitywne odpowiedzi." Proponuje, aby zostawić wyniki testów w spokoju i poczekać do pierwszego GP :)


avatar
tomek1994

23.01.2008 19:42

0

to tylko testy liczy sie caly wyscig i caly zeson:)


avatar
TOTTI

23.01.2008 19:50

0

Co sie dzieje z BMW? Heidfeld w starym bolidzie lepszy od Kubicy w nowym bolidzie, w ogole BMW jakos sie nie popisalo. Nie wiadomo, czy slaba jazda Roberta, slaby i wolny bolid czy po prostu BMW zaszkodzil zakaz TC? McLaren spisal sie dobrze i Koval chyba lepszy jest od Hamiltona i nie chce byc bezczelny, ale nie wiadomo czy ten bolid jest legalny i czy przypadkiem nie jest wlasnoscia intelektualna Ferrari.


avatar
Adam.S

23.01.2008 20:03

0

Dzisiaj i wczoraj F1.07B okazal sie szybszy od F1.08. Raczej nie jest kwestia lepszego lub gorszego dnia kierowcy bo wczoraj jezdzila inna para. Nie mozna tez wyciagac wnioskow, ze F1.08 jest gorszy niz F1.07B. Odpowiedz jest najprostsza z mozliwych: oba bolidy maja inny program testow. Wiec na razie nie ma sie czym przejmowac.


avatar
reikorp

23.01.2008 20:13

0

Żeby objaśnić nieco zawiłość testów (z których my tak naprawdę możemy sobie pooglądać zdjęcia, bo nic innego, wartościowego nie znajdziemy) powiem, że takie BMW F1.08 oblepione elementami aero jeździ po tym torze dla badania np. prędkości na zakrętach, balansu hamulców, zużywania się podzespołów, wydajności gum i takie tam. Bo tylko o to chodzi. I np. na torze na jakim odbywają się testy można pojechać szybciej, z mniejszą przyczepnością, ale to był nasz problem, chcemy poprawić, więc badamy skuteczność większego docisku, którego miernikiem nie jest czas okrążenia, o! W tym czasie F1.07B sprawdza nowości elektroniczne i porównując dane, które z tego napłyną, możemy określić jak na bolid wpłynie np. brak TC. Potem robimy symbiozę tych dwóch płaszczyzn projektowych i bach! F1.08 na wyścig w Melbourne! Mam nadzieję, że każdy już rozumie co znaczą "inne plany rozwojowe na testach" i że w końcu przestanie się wiązać rezultaty okrążeń z prawdziwymi zdolnościami bolidów, a przynajmniej, że będzie się przyjmować te wyniki z jedno-sekundowym przymrużeniem oka. No!


avatar
fezuj

23.01.2008 20:21

0

@reikorp - nie wiem czy Twoja "łopatologia" zadowoli wszystkich? ( a szkoda)


avatar
pingu2000

23.01.2008 20:23

0

no! narazie jest do d..y


avatar
matibak

23.01.2008 21:06

0

Zauważcie, że więcej nowym bolidem jeździ Robert. Oczywiście znaczy to, że mają do niego większe zaufanie jeżeli chodzi o prace rozwojowe nad bolidem. Z ilości okrążeń wynika, że były to długie przejazdy. Mnie zastanawia coś innego, mianowicie większość zespołów poszła w kierunku "spojlera" nad przednim skrzydłem a BMW nie, chyba tylko nowa honda tego nie ma. ciekawe.


avatar
Adam.S

23.01.2008 21:53

0

Tym spoilerem bym się specjalnie nie przejmowal. Bardzo często zapomina się o bardzo istotnej sprawie... rozkladzie masy, wszyscy sie koncentruja na aero. Tymczasem rozklad masy, srodek cięzkości to punkt wyjscia, dopiero potem przychodzi aerodynamika. Mowiac w duzym uproszczeniu... im lepszy rozklad masy tym szybciej pojedzie bolid w zakrecie. Jezeli natomiast cos jest nie tak, pojawia sie np. nadsterownosc/podsterownosc i zakretu nie da sie pokonac tak szybko jak sie zaklada to wtedy jedna z metod korygowania problemow sa zmiany w aero, czyli mowiac krotko, gdzies trzeba "docisnac"... A jak trzeba docisnac... to mamy mniejsza predkosc na prostej. To co powinno nas napawac optymizmem to fakt, ze w F1.08 zastosowano sporo nowych lżejszych materiałow, dzieki czemu można zastosowac wiecej balastu... Inzynierowie BMW maja wiec wieksza kontrole nad rozkladem masy, wieksze pole manewru. Natomiast co do przedniego spoilera... moim zdaniem to mniej istotne. Zreszta zawsze jeszcze moga zmienic.


avatar
Kevin90

23.01.2008 22:02

0

Nie powiem żebym się nie martwił ale przed każdym gp w sezonie 2007 często BMW na treningach zajmowało miejsca w środku stawki. Ja wierze w BMW.. Progres musi być... Testy to tak na prawde wróżenie z fusów...Nigdy nic nie wiadomo :)


avatar
quick B

23.01.2008 22:50

0

Poprostu dłuży nam się posucha przed sezonowa i pojawiają się takie herezje o testach (z nudów)


avatar
Macf1

23.01.2008 22:53

0

Kazuki Nakajima nie jest kierowcą testowym Williamsa lecz normalnym 2 kierowcą tego zespołu


avatar
Kadet

23.01.2008 23:09

0

Dołączam do grona osób zaniepokojonych, ale bardziej dlatego, ze czytam narzekania Nicka na zły balans wózka oraz słysze w TVN-Turbo jakoby przedni nos okazal się katastrofą i inzynierowie muszą opracować nowe rozwiazanie. Mimo to jeszcze wierzę, że inzynierowie szybko uporają się z tymi kilkoma niedoróbkami i wkrótce na kolejnych testach, zobaczymy BMW bliżej przodka.


avatar
quick B

23.01.2008 23:25

0

Katastrofa to dopiero będzie jak na Albert Park Bejca da plame. A teraz trzeba być cierpliwym i z przymrużeniem traktować te demagogie


avatar
Zako

23.01.2008 23:39

0

Z tym nosem to media na pewno przesadzaja oni po prostu testuja wersje aero na inny tor. Zapewne specyfikacja tego noosa i zestawu aero nie pasuje do charakterystyki toru w Walencji i z tad te słabe czasy. Jak by Bmw chciało to wykreciło by napewno tu czas w granicach 1;11;800 a moze nawet ponizej 1;11;500.Wezcie pod uwage czas Roberta z ubiegłego tygodnia 1:12.321 wtedy tor nie był nagumowany i warunki pogodowe były duzo gorsze tak ze smaiło mozna odjac od tego czasu jakies 0,3 sek. a moze wiecej. A wracajac jeszcze do teori ze Bmw testuje nowy nos z "rogami" bo tamten poprzedni był nieudany to uwazam taka teze za czysta głupote. Wystarczy jeszcze raz porównac czasy bolidu z tamtym pakietem a z tym i zadac sobie pytanie Po co zamieniac i szukac innego rozwiazania przez które bolid jest wolniejszy ( wyniki z tego tygodnia z nowym pakietem aero)?Bmw po prostu tydzien temu odrobiło widocznie wystaczajaco dobrze poprzednia prace i teraz zajmuje sie szukaniem nowych rozwiazan, specyfikacji i ustawien na inne tory a nie jak sugeruja media :nagła przeróbka nosa bo tamten był niedobry . Bmw na tym torze jest po prostu o krok przed innymi . Tak przynajmiej ja uwazam .


avatar
Zako

23.01.2008 23:55

0

O krok przed innymi w sensie ze Oni juz przetestowali swoj bolid wystarczajaco na tym torze i teraz zajmuja sie innymi rozwiazaniami a nie tak jak reszta szukaja ustawien na tor o tej specyfikacji


avatar
Smola

24.01.2008 00:02

0

jak można testować specyfikację aero np na Monze, Monaco czy którykolwiek tor w Walencji? Myślcie ludzie!!


avatar
Zako

24.01.2008 00:08

0

Smola - to w takim razie wytłumacz mi po co Bmw testuje teraz Inny typ nosa na tym torze na dodatek bolid z tym nosem ma gorsze osiagi od poprzedniego ? Nie maja co robic to sie pewnie tak bawia dla rozrywki ? skoros takis madry to wytłumacz to wszystik tutaj ludziom


avatar
quick B

24.01.2008 00:23

0

No sorki Zako ale Cie troche nie rozumiem "bawić" ? Bawić to się mogą swoimi wackami. Bo jak zawalą sezon to nie bedzie nikomu do śmiechu i zabawy


avatar
reikorp

24.01.2008 00:29

0

Ja odpowiem! Jeśli wiemy, że przed walką bokserską potrzebujemy kondycji, to biegać możemy po lesie, pływać na basenie, nie zaś tylko walczyć w ringu. Tak samo tutaj: skoro wiemy czego oczekujemy od bolidu na torze w Monako, to możemy tego szukać nawet jeżdżąc pod moim domem. Powie ktoś, że lepiej bezpośrednio w Monako. No lepiej, ale nie ma takich testów:)


avatar
Zako

24.01.2008 00:41

0

Sory z tym bawia to niechcacy taka prowokacja wyszla chodziło mi o odpowiedz do Smoli. bo wg Niego/Niej na takim torze nie mozna mozna testowac specyfikacji aero na Monze albo Monaco czy na inny tor. wiec w takim razie spytałem (bynajmniej mi chodziło o to ) co Bmw robi w Walencji co tam testuje i po co testuje rozne zestawy aero na jeden tor ? Skoro nie moga testowac (lub to nie ma sensu wg Smoli ) innych zestawów na tym torze ? A i po drugie Smola nie przypominam sobie aby jakikolwiek zespół testowal na wszystkich torach z kalendarza F1 wiec w takim razie skad wiedza jaka specyfikacja spisze sie lepiej na jakim torze ? gdzie testuja zestawy na Monze Monaco i inne tory ?Chyba na samych pomiarach z tunelu aero sie nie opieraja ?


avatar
Guzik

24.01.2008 07:24

0

Dziwne jest to, że Robert po pierwszych testach mówił że F1.08 ma lepszy balans a teraz Nick mówi, że jest bardzo słaby. Mam nadzieję, że postawa BMW na testach nie wynika z tego co pisał Truli na temat obejścia przez niektóre zespoły zakazu TC. Jeśli inne zespoły to zrobiły a Mario chiał zrobić wszystko po bożemu to mamy ........ eeeh lepiej nie pisać. Pozdrawiam


avatar
yaneq

24.01.2008 07:27

0

sensacją w tvn turbo bym się nie przejmował. info pewnie wzięli z onetu, a ten nie wiem skąd :) niedawno była sprawa nieważnych praw jazdy, co też okazało się kompletnym nieporozumieniem. owszem bmw testuje... ale i tak faktem jest, ze ferrari i maki na przodzie.


avatar
walerus

24.01.2008 08:53

0

Mcl zdziwko puścił ferrarisowi... BMW coś testuje - Japońce znowu zostały w tyle. Ogórki porażka - brak ich, Force bez siły jakoś, Toloroso - dobrze ale na krótką metę, Red Bull pieprzando.....może przekrój przez większą ilość testów da nam jakąś tendencję na początek sezonu 2008....


avatar
Smola

24.01.2008 09:42

0

No jak ty byś chciał testować aero na monze, z dużą ilością prostych w Walencji?! na Boga! Widziałeś kiedykolwiek bolidy na Monzie?? Jak nie mają robić? Stary... daj spokój... jak ty pieprzysz normalnie. Czytając twój komentarz poczułem się, jakbym czytał Onet. "Nie mają co robić, to się bawią". Boże...


avatar
LichuKlichu

24.01.2008 10:01

0

wiecie co, z tego wszystkiego co widzę to najchętniej poszedłbym teraz spać i chciałbym się obudzić 14 marca, gdy już wszystko się zacznie :P


avatar
lankas

24.01.2008 10:16

0

w końcu testy ruszyły,nmarazie robert 1.19.279-ale to dopiero dwa kółka


avatar
pz0

24.01.2008 10:25

0

Po dwóch okrążeniach Kubica dzisiaj najszybszy :)) To tak na pocieszenie dla tych co mają zamiłowanie do analizowania wyników testów. Ma 1:19.279 i jest lepszy o 3,825 sek od Kimasa i 5,545 od Nicka.Wyszło na jaw jaki beznadziejny jest Nick. Wiem że piszę bez sensu bo to nie ma znaczenia, ale większość w ten właśnie sposób podchodzi do wyników testów.


avatar
pz0

24.01.2008 10:26

0

Widzę ze lankas mnie wyprzedził.


avatar
pz0

24.01.2008 10:28

0

Makówki mają dzisiaj jakieś dziwne dekle na kołach


avatar
matibak

24.01.2008 10:31

0

Hej, skąd macie informacje??? też chcę! A co do f1 to nieważne jaki kierowca tylko jaki samochód najlepszy przykład to H.Kovalainen. Szkoda gadać


avatar
lankas

24.01.2008 10:35

0

f1today


avatar
Guzik

24.01.2008 10:42

0

czy jest anglojęzyczna wersja tej stonki ?


avatar
lankas

24.01.2008 10:44

0

chyba nie:( .moze znajdzie sie chętny i co nieco przetłumaczy??????


avatar
Guzik

24.01.2008 10:47

0

przyłączam sie do prośby kolegi :)


avatar
lewusFIA

24.01.2008 10:53

0

Nie róbcie z testów zawodów - bo się zawiedziecie...


avatar
quick B

24.01.2008 10:58

0

Właśnie nie wszyscy władają językiem wermachtu. Więc jak toś coś rozumie to niech tłumaczy.


avatar
lankas

24.01.2008 11:00

0

nie robimy zawoduw tylko obserwujwmy przebieg bo f1 to nasze hobby.


avatar
lankas

24.01.2008 11:00

0

zawodów


avatar
lankas

24.01.2008 11:00

0

troche mi syn przeszkadza


avatar
quick B

24.01.2008 11:03

0

Może zostanie kierowcą?


avatar
Guzik

24.01.2008 11:04

0

Niby nie ale dlaczego przeważnie kibice Ferrari i Mc po testach są zadowoleni a kibice BMW nie. Tak jak wielu pisało powyżej sprawdza się różne ustawienia zatem dobry bolid nie zawsze musi być pierwszy ale w ciągu kilku dni testó powinien być chociaż raz w ścisłej czołówce, trzeba przecież też sprawdzić jak szybki moze być na jednym okrążeniu przy optymalnych ustawieniach.


avatar
pz0

24.01.2008 11:05

0

Właśnie na początku napisałem jakie to chore, żeby porównywać czasy z testów i podałem przykład jakie to niedorzeczne. Co do języka to chyba niderlandzki a nie niemiecki.


avatar
dareq

24.01.2008 11:06

0

guzik masz troche racji


avatar
pz0

24.01.2008 11:07

0

Kolejny przykład: jaki Hamilton słaby, bo Nakajima ma lepszy czas. Ludziska odpuśćcie sobie w końcu te czasy testów i sesji treningowych.


avatar
lankas

24.01.2008 11:12

0

może, narazie jest na etapie brum brum


avatar
lankas

24.01.2008 11:14

0

nikajama ma lepszy czas niż hamilton ale sa w czołówce.Widzieliście kiedyś ferrari w ogonie testów?


avatar
pz0

24.01.2008 11:19

0

A widzieliście kiedyś BMW w ogonie na treningach, a potem na wyścigach w czołówce?


avatar
dareq

24.01.2008 11:27

0

pz0 zobacz sobie wyniki testów z poprzednich sezonów i późnejsze wyniki mistrzostw. To nie jest tak że nagle ktoś zaczyna jeździć na gp mimo iż na testach zamiatali ogony... Nic nie biezre się z niczego. Weźmy sezon 2007 i BMW na styczniowych testach miejsca od 9 do 6 ale straty czasowe do najlepszych nie były znaczne. Natomiast już na koniec stycznia i w lutym regularnie BMW było w czołówce. Więc nie ignorując wyników testów, ale i nie przeceniając ich czekam na luty...:-)


avatar
baudin

24.01.2008 11:50

0

no kubica zaczyna pokazywac na co naprawde stac ten bolid WKONCU bo juz zaczynalem miec watpliwosci


avatar
pz0

24.01.2008 11:55

0

ale wiadomo że strata rzędu 3sek to nie jest żaden miarodajny wynik


avatar
baudin

24.01.2008 12:00

0

o i heidfeld sie szarpnal no wkoncu bmw wraca do szeregu hei 1.12.600 kub. 1.12.711


avatar
nika14

24.01.2008 12:32

0

Kovalainen-dobry bolid,dobry czas...


avatar
johny80

24.01.2008 12:58

0

No wreszcie nasz Robercik sie rozkreca 1.12.095 :)


avatar
heidi

24.01.2008 12:59

0

No i Robert czwarty 1:12.095 :D no i prosze prosze Nakajima daje rade:) brawo!


avatar
baudin

24.01.2008 13:01

0

no kubica co wyjazd z pitlane to lepiej ciekawe czy zejdzie ponizej 1.12.00 ja mysle ze bez problemu


avatar
yaneq

24.01.2008 13:16

0

faktem jest jednak, ze bmw ma problemy z bolidem... konkretnie z balansem, co ma wplyw ma czasy!


avatar
baudin

24.01.2008 13:19

0

no tak ale jezeli oni z problemami z balansem tak jezdza (o ile to prawda bo Robert jakos nie narzekal na to) no to tylko sie cieszysc


avatar
hot dog

24.01.2008 14:03

0

a ja mam pytanie na jakiej stronie sa wyniki testow-live ???pozdrawiam


avatar
dareq

24.01.2008 14:05

0

f1today.nl


avatar
jacekhome

24.01.2008 14:11

0

Z BMW będzie jeszcze gorzej w tym sezonie niz w poprzednim szkoda!


avatar
quick B

24.01.2008 14:15

0

Z nimi gorzej nie będzie tylko inni mogą się podłaczyć do walki.


avatar
Raven89

24.01.2008 14:17

0

No i proszę Robert Kubica wykręcił po 69 okrążeniach czas 1:12:095-dużo szybciej niż Nick Heidfeld-1:12:600-nadal uważacie,że BMW jest słabe??


avatar
Raven89

24.01.2008 14:21

0

Na dodatek wykręcił ten czas z tymi "słoniowymi uszami" na nosie.Sądzę,że bolidem z 16 bez problemu zszedłby ponizej 1:12


avatar
yaneq

24.01.2008 14:30

0

bmw stosuje dzisiaj "kołpaki"?


avatar
baudin

24.01.2008 14:33

0

dokladnie tak z tego co widac dzisiaj to chcieli poprostu znalezc ustawienia do tego nosa nie wiem co on powoduje ale jakas funkcje napewno ma i pewnie dowiemy sie jaka w trakcie sezonu a gdyby wyjechali takim bolidem jak przed tygodniem to Robert bylby najgozej trzeci wedlug mnie a heidfeld ?? niech sobie jezdzi jemu przeszkadzaja problemy z balastem a Kubicy jakos nie dziwne to jest przeciez testuja ten sam bolid moze poprostu do heidfelda stosuje sie stare powiedzenie "zlej baletnicy......."


avatar
Raven89

24.01.2008 14:36

0

@yaneq:tak,F1.08 ma założone kołpaki co dokładnie widać na zdjęciach.


avatar
hot dog

24.01.2008 14:36

0

dziekuje bardzo


avatar
Guzik

24.01.2008 14:55

0

Raven89 - jeśli przyjmiemy wyniki testów jako miarę możliwości to uważam że jest źle poieważ 0,906 straty do Kimiego to bardzo dużo poza tym, myślę że skonstruowali uszy słonia nie po to żeby spowalniały bolid.


avatar
przesio

24.01.2008 14:59

0

Zobaczcie ale kubica w starym bolidzie wykrecil taki czas. W nowym moze wykreci na okolice 1-3 miejsca :)


avatar
lankas

24.01.2008 15:08

0

Robert jezdzi nowym bolidem


avatar
Raven89

24.01.2008 15:18

0

@ Guzik: ale ja nie przyjmuję testów jako miary możliwości bolidów,ale dobrze,że jakieś czasy wreszcie sie pojawiają. P.S;Nelsinho Piquet zaliczył bączka-testy przerwane od 15:08


avatar
lankas

24.01.2008 15:22

0

Cieszy fakt że BMW bardziej ceni Roberta pod względem prac rozwojowych przy bolidzie to podnosi jego wartosc jako kierowcy.


avatar
walerus

24.01.2008 15:26

0

Nickuś mów - iż czekają jeszcze aż dojadą części testowane w tunelu aerodynamicznym może one pozwoliły zejść z czasem Robertowi - ale do ferrari i mcl dalej daleko.....


avatar
phoros

24.01.2008 15:44

0

My tu o BMW, a Williams szaleje... Będą mocni w tym roku.


avatar
jarko dnb 85

24.01.2008 16:30

0

Robert jezdzil nowym samochodem,zas Nick przejsciowym.obaj mieli inne zadania,a Robert mial dzisiaj o wiele wiecej roboty.to wyjasnia czemu Asmer byl wczoraj lepszy od Heidfelda.


avatar
jarko dnb 85

24.01.2008 16:32

0

slowa uznania dla reikorpa.w prostych slowach wyjasnia cala "zabawe" ktora nazywa sie testami,tym ktorzy nie sa za bardzo obeznani w temacie.Testy to takze zagrywki taktyczne wobec rywali.


avatar
tomekrush

24.01.2008 16:34

0

1 K. Raikkonen Ferrari F2008 1:11.189s 45 2 H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:11.206s 51 3 F. Massa Ferrari F2008 1:11.831s 59 4 K. Nakajima Williams FW30 1:11.971s 50 5 L. Hamilton McLaren MP4-23 1:11.994s 59 6 R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:12.095s 70 7 S. Vettel Toro Rosso STR02B 1:12.526s 61 8 N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:12.600s 29 9 T. Glock Toyota TF108 1:12.705s 26 10 G. Fisichella Force India F8-VIIB 1:12.949s 65 11 N. Piquet Jr. Renault R28 1:12.973s 70 12 M. Webber Red Bull RB4 1:13.133s 15 13 S. Bourdais Toro Rosso STR02 1:13.191s 61 14 J. Trulli Toyota TF108 1:13.201s 54 15 N. Hulkenberg Williams FW29B 1:13.306s 55 16 J. Button Honda RA108 1:13.993s 35 17 T. Kogure Honda RA107B 1:15.703s 25


avatar
tomekrush

24.01.2008 16:35

0

TO NAJNOWSZE CZASY OSIAGNIETE NA TORZE W WALENCJI


avatar
jaros69

24.01.2008 16:43

0

reikorp nie masz racji jeśli " chodzi" o boks. Nikt pływaniem nie buduje kondycji z bokserów, itd


avatar
Raven89

24.01.2008 16:45

0

@ phoros: pewnie Nakajmia wykręcił ten czas mając małe obciążenie paliwem.Bo jak wyjaśnisz np to że Fisichella z Force India jest szybszy od Piqueta z Renault?Mają lepszy bolid?Nie sądzę...


avatar
lichy

24.01.2008 16:50

0

Gdzie mozna sledzic na zywo wyniki testow? Jak ktos moze niech wrzuci link. Dzieki.


avatar
walerus

24.01.2008 16:55

0

Ro temu Robet narzekał na ustawienia i balans bolidu i wiemy jak było potem - w tym roku Robert bardziej zadowolony a Nick narzeka - może sytuacja względem 2007 roku się odwróci...?


avatar
jacekhome

24.01.2008 16:55

0

Tutal link do testów na żywo juz dzisiaj się on pojawił www.f1today.nl


avatar
Raven89

24.01.2008 16:59

0

Testy znowu przerwane...bolid Fisichelli zatrzymał się na torze.


avatar
phoros

24.01.2008 17:19

0

@Raven89 Nie przeczę. Team sprawia po prostu w nowym roku ogólnie dobre wrażenie i to opinia nieodosobniona w światku F1. Zresztą testy też coś mówią. Tylko proszę nie powtarzać mi po raz tysięczny, że to tylko testy itd. Testy są po to, by wszechstronnie przygotować bolid, ale także uważnie przyjrzeć się możliwościom rywali. Temu między innymi służą wykręcane czasy np. z minimalną ilością paliwa (Kovalainen wczoraj), by postraszyć możliwościami bolidu (ktoś powyżej wspominał o taktyce testów). Ale niepoważne jest twierdzenie, że teamy tylko po to wyjeżdżają na tor, by badać sobie jak nigdy nic fragment zawieszenia czy SECU, nie oglądając się na rywali. Nie po to jeżdżą wspólnie na jednym torze,a poza tym nie ma na to czasu. Do Australii nie zostało tak naprawdę wiele czasu i ów pośpiech w pracy nad bolidami też przewija się w wypowiedziach wielu kierowców. Sumując. Wiemy, że to tylko testy, które rządzą się swoimi prawami. Niemniej jednak już dziś armia ludzi i instytucji czeka na każdą dobrą wiadomość z toru i nie wierzę, że tacy np. sponsorzy siedzą spokojnie w fotelach, kiedy interesujący ich bolid ledwie zipie na testach i co chwilę go ściągają dźwigiem... Nakajima jest napalony, ale chłopięce ułaństwo w maszynie, która ledwie zipie nie wchodzi w grę. Od chwili pierwszego wyjazdu na tor FW30 zbiera pozytywne komentarze i ja je podzielam. Pozdrawiam ciepło.


avatar
Novy

24.01.2008 17:26

0

Jak dla mnie to Kovalainen jezdzi bardzo dobrze... mysle ze Hamilton teraz sporo mysli :) a przewaga Kov w testach nie jest przypadkowa bo wiemy ze Hamilton jest ZA ambitny i chce byc zawsze nr jeden


avatar
phoros

24.01.2008 17:27

0

Przepraszam za dublowanie postów, ale dziękuję za namiar na www.f1today.nl. Wprawdzie po ichniemu tam piszą, ale live, cyferki i zdjęcia - pierwsza klasa. Dzięki! Zwykle siedzę na oficjalnej, f1live, autosport, no i tutaj oczywiście. Bieżącej informacji nigdy dość. :)


avatar
obi216

24.01.2008 21:45

0

Walerus ( g. 16;55;06 ) - oby tak było jak piszesz , jednak nie liczyłbym na to za bardzo .


avatar
walerus

25.01.2008 09:52

0

;-)


avatar
Marti

25.01.2008 15:20

0

obi216 i walerus - więcej optymizmu ;-)


avatar
obi216

25.01.2008 21:40

0

No przecież tryskamy optymizmem Marti - tylko tym bardziej stonowanym he he he ;-)


avatar
Marti

25.01.2008 21:50

0

Ja póki co też tryskam, mimo sceptycznych wypowiedzi Nicka jak i nie za bardzo optymistycznie brzmiących artykułów pana Benoit odnośnie obecnej kondycji BMW...


avatar
Marti

25.01.2008 21:51

0

* tryskam optymizmem of course :-)


avatar
obi216

25.01.2008 21:54

0

He he he - przecież wiem :-)


avatar
walerus

26.01.2008 12:31

0

obi trysk, Marti tryska.... co to się porobiło.....? ;-) idę myć łazienkę....


avatar
kramer

26.01.2008 13:01

0

ale jaja !!!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu