WIADOMOŚCI

Red Bull wyjaśnił problemy Verstappena z końcówki GP Włoch
Red Bull wyjaśnił problemy Verstappena z końcówki GP Włoch
Najważniejsi przedstawiciele Red Bulla podali przyczyny, dla których ich lider musiał zwolnić na ostatnich okrążeniach włoskiej rywalizacji. Było to spowodowane wysokimi temperaturami, jakie zaczęły się pojawiać w mistrzowskim aucie.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Niedzielna wiktoria Maxa Verstappena była wyjątkowa z kilku powodów. Przede wszystkim pobił rekord w statystyce dot. wygranych z rzędu, a w dodatku 10. taki triumf święcił na ziemi Ferrari. Oprócz tego okazało się, że najprawdopodobniej po raz pierwszy w tegorocznych wyścigach spotkały go poważne problemy sprzętowe.

Zmusiło to Holendra do stosowania techniki lift and coast na końcowych kilometrach włoskich zmagań, a wszystko po to, aby nie zbliżyć się do jadącego przed nim Pierre'a Gasly'ego. Po zakończeniu zawodów austriacką ekipę zapytano o te trudności, natomiast nie doczekano się jednoznacznej odpowiedzi. Helmut Marko wyjawił jedynie, że było to związane z wysokimi temperaturami RB19:

"Chodziło o to, aby uniknąć dalszego wzrostu temperatur. Musieliśmy niektóre z nich utrzymywać w określonym oknie. Max zresztą miał 12 sekund przewagi, więc nie było żadnego powodu do tego, by naciskać i podejmować ryzyko. Dzięki temu nie przyszedł mu też do głowy pomysł ze zrobieniem najszybszego kółka", wytłumaczył doradca Red Bulla, cytowany przez Motorsport.

Austriacki działacz podkreślił jednak, że kłopoty Maxa w żaden sposób nie były powiązane z usterką Yukiego Tsunody, do jakiej doszło jeszcze przed zgaśnięciem zielonych świateł:

"Błyskawicznie znaleźliśmy tego przyczynę. Nie było to coś do niepokoju [dla Hondy]. Po prostu było to coś charakterystycznego dla tego samochodu."

W retorykę Marko wpisał się Christian Horner, który również zabrał głos ws. braku najszybszego kółka w wykonaniu Verstappena:

"Musiał zarządzać problemami z temperaturami i nie chcieliśmy podejmować żadnego ryzyka. To był bardzo gorący dzień i musieliśmy mieć pod kontrolą parę wskaźników temperatury. Przed Gasly'm znajdowało się jeszcze kilka bolidów, a my nie chcieliśmy jechać w brudnym powietrzu. Z tego powodu trochę odpuściliśmy na finałowych okrążeniach", dodał boss stajni z Milton Keynes.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Emilii-Romanii

16.05 - 18.05

ZOSTAŁO

it
10DNI
13GODZ
56MIN
9SEK

16.05

/PIĄ/

#1 trening

#2 trening

/ 13:30 - 14:30

/ 17:00 - 18:00

17.05

/SOB/

#3 trening

kwalifikacje

/ 12:30 - 13:30

/ 16:00

18.05

/NIE/

wyścig

/ 15:00

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl
Czy Alpine słusznie postąpiło, zastępując Jacka Doohana Franco Colapinto po zaledwie sześciu wyścigach sezonu 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu