Zespół Renault po raz kolejny wykorzystał sprzyjające warunki atmosferyczne w Jerez. Robert Kubica dzisiaj przejechał bez problemów technicznych 117 okrążeń toru, na najszybszym uzyskując drugi czas dnia: 1:19,114.
„To był dobry dzień, a my wypróbowaliśmy wiele różnych rzeczy, które dały nam sporo cennych informacji” mówił po testach Polak. „Na początku sprawdzaliśmy różne poziomy paliwa, aby sprawdzić balans auta, a po południu wykonaliśmy długie przejazdy, symulujące dystans wyścigu. Wykonaliśmy większość zaplanowanego programu, a ja jestem całkiem zadowolony z bolidu.”„Kolejny solidny dzień, w którym wykorzystaliśmy ładną pogodę” dodawał Alan Permane, główny inżynier Renault F1. „Rano jeździliśmy z różnymi poziomami paliwa, aby sprawdzić jak bolid reaguje i byliśmy zadowoleni z wyników. Potem przystąpiliśmy do symulacji wyścigu i mimo że była ona przerwana i tak udało nam się przejechać wymaganą liczbę okrążeń. Późnym popołudniem skupiliśmy się na ustawieniach i odnaleźliśmy dobry kierunek.”
Kolejna sesja testowa odbędzie się w dniach 25 - 28 lutego na torze pod Barceloną.
20.02.2010 18:42
0
Brawo chłopaki koncentrujcie się , pracujcie a efekty same przyjdą - BRAWO !
20.02.2010 18:59
0
Usunięty
20.02.2010 19:02
0
Robert chyba jechał na podwójnym gazie..., dlatego tak dobre czasy dzisiaj uzyskał ;)))) http://im g34.imageshack.us/img34/793/dcd 1020fe103.jpg
20.02.2010 19:03
0
2 michał1050 Coś mi mówi że stefan wejdzie do stawki jak US F1 będzie dalej tak kombinował to im podziękuja i zaproszą naprawde zdeterminowany do walki zespół. co do dzisiejszego dnia to widać iż praca w Renault idzie jak sobie tego życzą oby tak dalej
20.02.2010 19:06
0
3. gringo234 hehe fajna fota
20.02.2010 19:25
0
Kempa007 - MOŻESZ PODAĆ ILE OKRĄŻEŃ PRZEJECHALI DZISIAJ I JAKIE CZASY MIELI POZOSTALI TESTUJĄCY? z góry dzięki...
20.02.2010 19:30
0
P Pilotes Equipes Temps Ecarts Trs 1 J.Button McLaren 1.18.871 --- 108 2 R.Kubica Renault 1.19.114 +0.243 117 3 K.Kobayashi Sauber 1.19.188 +0.317 117 4 V.Liuzzi Force India 1.19.650 +0.779 80 5 N.Rosberg Mercedes 1.20.061 +1.190 130 6 F.Alonso Ferrari 1.20.436 +1.565 137 7 J.Alguersuari Toro Rosso 1.21.053 +2.182 139 8 M.Webber Red Bull 1.21.194 +2.323 87 9 N.Hulkenberg Williams 1.21.919 +3.048 137 10 T.Glock Virgin 1.22.433 +3.562 27 11 J.Trulli Lotus 1.23.470 +4.599 141
20.02.2010 19:40
0
6. fabian a Ty nie mozesz myszka kliknac i sobie sam sprawdzic?
20.02.2010 19:55
0
kempa007- ale mu dociełes:] masz racje co to za problem sprawdzic samemu..
20.02.2010 20:20
0
docieles :] romek do podstawowki
20.02.2010 20:42
0
8. kempa007-;)Fabian umie tylko "odśwież" hehehe.
20.02.2010 20:44
0
7. joklim -dzięki,Fabian;)
20.02.2010 21:10
0
Ferrari już modyfikuje F10 na wersję F10B. Z komentarzy wynika, że chcą skopiować dyfuzor od RB, ciekawe, ciekawe...
20.02.2010 21:35
0
@13. Lipton,, Taaaa pewnie wcisną ctr^c i później ctr^v i już skopiowane.
20.02.2010 21:36
0
......... ctrl- a nie ctr
20.02.2010 21:36
0
Znów optymistyczne Robert... Oby było tak w całym sezonie
20.02.2010 23:06
0
Wszyscy w zespole zadowoleni, więc możemy być spokojni. Osobiście liczę na miesce 4-6 dla Roberta, choć podium byłoby miłym zaskoczeniem.
20.02.2010 23:09
0
Witajcie... cóż - nie mam w zwyczaju ale zabawie sie we wróżbitę... :-) Posiedziałem trochę z excellem i poanalizowałem czasy poszczególnych zawodników patrząc przede wszystkim na długie przejazdy i wyszło mi trochę (z naciskiem na trochę....) zaskakująco, że mocne wydaje się 1.) Ferrari (alonso - na dodatek,coś dziś mówił, że jeszcze nie pokazali wszystkich kart) 2.) Red Bull 3.) McLaren 4.) Sauber 5.) Renault nie wygląda na mocnego Mercedes... choć może to kwestia Nico, który dziś jeździł, a którego z kolei ja nie uważam za dobrego kierowcę w przeciwieństwie do MSC czy też całej masy innych... ps. czywiście, wiem wiem, że to tylko testy, że to wróżenie itd. Ale wydaje mi się, że nie dokońca tak jest, bowiem jeśli teraz nie odkryją kart (patrząc po straconych dniach ze względu na pogodę) - to kiedy... ps2. wiem wiem... w Barcelonie ;-)
20.02.2010 23:13
0
@ 3.gringo234 - super fota!!! trafne spostrzezenie ;-)
20.02.2010 23:20
0
Coś mi się wydaje, że dziś Renia po raz pierwszy poszła na maxa. Stąd ten super czas. Widać, że każdy ma inny program treningowy na dany dzień. Jedni testują to inni tamto. Pewnie z każdym testem dopracowywali szczegóły a dziś postanowili sprawdzić jak szybko da się okrążyć tor po tych wszystkich poprawkach i informacjach. Każdy ma inny harmonogram więc nie ma co się za dużo podniecać. Widać przynajmniej, że R30 może być konkurencyjnym autem. Jak będzie, to się dowiemy niebawem.
20.02.2010 23:22
0
Odnosnie tej wypowiedzi Alonso to stwierdził że "Red Bull, McLaren and Renault have been very quick and they have shown their cards, while we are still hiding ours," ;) Ogólnie umiarkowany optymizm z mojej strony jeśli chodzi o Renault. Mam tez nadzieje ze Znajdą sponsorów, tak jak i Sauber.
20.02.2010 23:24
0
a mnie najbardziej zaskakuje forma Saubera, ze szczególnym uwzględnieniem widowiskowo jeżdżącego KK.
20.02.2010 23:43
0
Alan - chopiie.. "..Późnym popołudniem skupiliśmy się na ustawieniach i odnaleźliśmy dobry kierunek.." Ujmę to tak, za naszym klasykiem /"..Nie idźcie tą drogą"!!! A. Kwaśniewski/ najbardziej znanym na Ukrainie.. jedźcie zawsze w tym samym kierunku co reszta. Te wypowiedzi już mnie trochę irytują.. dobry kierunek i dobry kierunek.. ileż można!
21.02.2010 00:24
0
czy widział ktoś zdjęcie dyfuzora RED BULLa? jeśli tak, poproszę o link... ciekawe jak się ma do ferrari
21.02.2010 00:36
0
Kurwa ludzie od kiedy wy patrzycie na to F1. Ja pioerdole az zal mi dupe ściska jak ptrze na niektóre komentarze. Czy wam sie wydaje ze Ferrar, Maclaren, RBR, Mercedes beda walczyc na równi. Wszystkie cztery zepoły, to jest F1 tu gra rozpoczyna sie od 1setnej sekundy decyduje miesjsce. Watpie w to zeby az tyle ekip biło sie o 2 pierwsze miejsca. Wszyscy którzy patrzyli na F1` od 2000 roku wiedza o co chodzi w tym sporcie. Reszta to fani od 2006 roku czyli same cioty co sie nie znaja na F1 i nie wiedza o tym ze jesli Robert nie dostanie nigdy dobrego bolidu to nigdy nie bedzie jedynym ktory zdobył mistrza tylko zostanie takim Trulim czy Coultardem ( niespełnionym). 80 % forumowiczów to poprostu debile i to moje słowa które sa szczerą prawdą
21.02.2010 00:56
0
25. Sami Ja bym na miejscu admina zablokował twoje IP za takie wypowiedzi
21.02.2010 01:03
0
26 gucioF1 100% racji koleś zna się tylko jak widać na łacinie choć w jednym ma rację bezkonkurencyjny bolid to sukces murowany
21.02.2010 01:57
0
25 Czyli jak ktoś ogląda od przełomu 2005 i 2006 roku to jest debilem czy się zna na F1 tak super dobrze jak Ty?:D Co do testów. To większość ekip stawia na rozwój aut i atak w czasie trwania sezonu, zatem te konstrukcje mają duży potencjał. Większość chwali sobie balans i dobre zachowanie bolidu. Duża część ekip widzi w sobie faworytów, bądź widzi siebie w pewnych punktach i od czasu do czasu podium :). Zatem wszyscy są optymistycznie nastawieni do sezonu :P. Ja jestem ciekaw jak będą zachowywały się opony w wyższych temperaturach... Wiemy, że w tamtym sezonie RB był w niskich temperaturach nie do objechania, a Brawn sobie kompletnie nie radził. Temperatura też będzie miała duże znaczenie na ścieranie się oponek i trzymanie asfaltu.
21.02.2010 07:54
0
[email protected] tegoroczne testy F1.......... było by poznać opinie osoby która się na tym naprawdę zna...........wszyscy z ciekawością na pewno przeczytają twój post.......
21.02.2010 08:08
0
25. Sami... ciesz się... admini na razie śpią... ale to się wkrótce zmieni i jeżeli będziesz chciał pozostać wśród nas, będziesz musiał zmienić nick:)
21.02.2010 09:08
0
10 AVALON do jednej ławki z Romkiem mówi i pisze się DOCIĄŁEŚ ( * do•tnę, do•tniesz, do•tną; do•tnij; dociął, docięła, docięli; dociąwszy; docięty) 20 RAFEKF1 jeśli renault poszło wczoraj na maxa to może będzie w 10 dlaczego? wyjaśniam zestawieniem czasów: RK 10:01:12 0 O 10:03:15 1 10:39:00 2 10:40:01 3 10:41:03 4 1:23.765 -516.235 10:42:04 5 1:23.601 -0.164 10:44:07 6 1:23.898 +0.297 10:45:08 7 1:26.527 +2.629 10:58:56 8 1:26.527 11:00:06 9 1:26.527 11:01:11 10 1:20.538 -5.989 11:02:12 11 1:20.130 -0.408 11:04:15 12 1:20.710 +0.580 11:05:16 13 1:20.841 +0.131 11:07:03 14 1:20.801 -0.040 11:08:05 15 1:24.235 +3.434 11:17:01 16 1:24.235 11:18:03 17 1:24.235 11:19:04 18 1:19.254 -4.981 11:21:10 19 1:19.114 -0.140 11:22:11 20 1:19.198 +0.084 11:23:12 21 1:19.377 +0.179 11:25:00 22 1:19.473 +0.096 11:26:01 23 1:20.005 +0.532 12:07:07 24 1:20.005 12:08:09 25 1:20.005 12:10:12 26 1:24.009 +4.004 12:11:13 27 1:24.331 +0.322 12:12:14 28 1:24.106 -0.225 12:14:02 29 1:24.006 -0.100 12:15:03 30 1:24.224 +0.218 12:17:09 31 1:25.384 +1.160 12:18:10 32 1:25.282 -0.102 12:35:03 33 1:25.282 12:36:04 34 1:25.282 12:38:07 35 1:24.864 -0.418 12:39:08 36 1:24.888 +0.024 12:40:10 37 1:26.121 +1.233 12:41:57 38 1:29.107 +2.986 12:42:58 39 1:30.770 +1.663 12:45:01 40 1:28.958 -1.812 12:46:03 41 1:27.370 -1.588 12:48:05 42 1:26.489 -0.881 12:49:07 43 1:26.627 +0.138 12:50:54 44 1:26.515 -0.112 12:51:56 45 1:26.593 +0.078 12:53:58 46 1:26.454 -0.139 12:55:00 47 1:26.764 +0.310 12:56:01 48 1:26.404 -0.360 12:58:07 49 1:25.868 -0.536 12:58:53 50 1:25.953 +0.085 13:01:05 51 1:25.775 -0.178 13:02:06 52 1:25.291 -0.484 13:04:12 53 1:25.386 +0.095 15:43:10 54 1:25.386 15:43:56 55 1:25.386 15:44:57 56 1:23.866 -1.520 15:47:00 57 1:23.535 -0.331 15:48:02 58 1:23.564 +0.029 15:49:03 59 1:23.757 +0.193 15:51:00 60 1:23.532 -0.225 15:52:04 61 1:23.607 +0.075 15:54:07 62 1:23.480 -0.127 15:55:09 63 1:23.189 -0.291 15:55:55 64 1:25.713 +2.524 15:57:58 65 1:23.015 -2.698 15:59:00 66 1:22.614 -0.401 16:01:11 67 1:22.803 +0.189 16:02:13 68 1:22.882 +0.079 16:04:16 69 1:22.882 16:05:02 70 1:22.882 16:06:04 71 1:20.757 -2.125 16:08:07 72 1:22.097 +1.340 16:09:08 73 1:22.166 +0.069 16:11:14 74 1:22.789 +0.623 16:12:01 75 1:21.863 -0.926 16:13:02 76 1:21.820 -0.043 16:15:07 77 1:21.402 -0.418 16:16:08 78 1:21.667 +0.265 16:17:10 79 1:22.109 +0.442 16:18:59 80 1:22.157 +0.048 16:20:00 81 1:21.316 -0.841 16:21:05 82 1:21.121 -0.195 16:23:09 83 1:21.081 -0.040 16:24:11 84 1:21.193 +0.112 16:25:59 85 1:21.243 +0.050 16:27:00 86 1:20.931 -0.312 16:28:02 87 1:20.956 +0.025 16:30:05 88 1:20.910 -0.046 16:31:07 89 1:20.868 -0.042 16:32:12 90 1:21.029 +0.161 16:34:00 91 1:20.922 -0.107 16:35:01 92 1:21.060 +0.138 17:01:10 93 1:21.060 17:02:11 94 1:21.060 17:03:12 95 1:21.865 +0.805 17:05:00 96 1:22.706 +0.841 17:06:02 97 1:22.626 -0.080 17:08:05 98 1:22.220 -0.406 17:09:07 99 1:22.417 +0.197 17:24:01 101 1:22.417 17:25:03 102 1:21.466 -0.951 17:26:05 103 1:21.712 +0.246 17:28:03 104 1:21.746 +0.034 17:29:04 105 1:21.899 +0.153 17:30:06 106 1:22.579 +0.680 17:44:59 107 1:22.579 17:47:02 108 1:22.579 17:48:04 109 1:21.963 -0.616 17:49:05 110 1:21.968 +0.005 17:50:57 111 1:22.186 +0.218 17:51:59 112 1:22.310 +0.124 17:53:00 113 1:23.559 +1.249 17:55:03 114 1:22.728 -0.831 17:56:05 115 1:24.248 +1.520 17:57:56 116 1:23.027 -1.221 17:58:58 117 1:23.027 P i na przykład KOBAYASHI: 00:00:04 28 1:21.836 -518.164 10:04:16 0 10:05:02 1 10:07:05 2 1:20.751 -519.249 10:40:01 3 1:20.751 10:42:04 4 1:20.751 10:43:05 5 1:22.004 +1.253 10:44:07 6 1:21.757 -0.247 10:46:09 7 1:22.086 +0.329 10:46:55 8 1:22.031 -0.055 11:06:02 9 1:22.031 11:07:03 10 1:22.031 11:08:05 11 1:23.183 +1.152 11:09:06 12 1:23.494 +0.311 11:11:09 13 1:23.866 +0.372 11:12:10 14 1:25.849 +1.983 11:28:04 15 1:25.849 11:29:05 16 1:25.849 11:31:11 17 1:24.304 -1.545 11:31:57 18 1:24.676 +0.372 11:34:00 19 1:25.416 +0.740 11:35:01 20 1:26.626 +1.210 11:49:05 21 1:26.626 11:50:06 22 1:26.626 11:52:09 23 1:22.323 -4.303 11:52:55 24 1:22.544 +0.221 11:53:56 25 1:22.599 +0.055 12:14:02 26 1:22.599 12:15:03 27 1:22.599 12:17:09 29 1:21.876 -0.723 13:07:01 30 1:21.876 13:08:02 31 1:21.876 13:09:03 32 1:22.727 +0.851 13:11:06 33 1:22.914 +0.187 13:12:08 34 1:23.061 +0.147 13:13:09 35 1:23.069 +0.008 13:15:12 36 1:22.990 -0.079 13:16:14 37 1:23.150 +0.160 13:17:00 38 1:23.491 +0.341 13:19:02 39 1:23.807 +0.316 13:20:04 40 1:23.600 -0.207 13:22:06 41 1:23.683 +0.083 13:23:08 42 1:23.997 +0.314 13:24:09 43 1:24.273 +0.276 13:26:58 44 1:24.273 14:15:06 45 1:24.273 14:16:07 46 1:24.273 14:18:13 47 1:23.410 -0.863 14:18:59 48 1:20.511 -2.899 14:20:01 49 1:20.003 -0.508 14:22:03 50 1:20.208 +0.205 14:23:08 51 1:19.978 -0.230 14:24:09 52 1:19.832 -0.146 14:26:12 53 1:19.654 -0.178 14:26:58 54 1:19.600 -0.054 14:27:59 55 1:19.924 +0.324 14:30:02 56 1:19.861 -0.063 14:31:04 57 1:20.759 +0.898 14:39:00 58 1:20.759 14:40:01 59 1:20.759 14:41:03 60 1:19.700 -1.059 14:43:05 61 1:20.220 +0.520 14:44:07 62 1:19.654 -0.566 14:45:08 63 1:19.791 +0.137 14:46:56 64 1:19.588 -0.203 14:47:57 65 1:20.204 +0.616 14:48:58 66 1:20.034 -0.170 14:51:01 67 1:19.821 -0.213 14:52:03 68 1:19.514 -0.307 14:53:04 69 1:19.528 +0.014 14:55:07 70 1:19.541 +0.013 15:03:15 71 1:19.541 15:04:17 72 1:19.541 15:05:03 73 1:19.188 -0.353 15:07:06 74 1:21.407 +2.219 15:08:07 75 1:19.885 -1.522 15:09:08 76 1:19.796 -0.089 15:11:11 77 1:19.804 +0.008 15:12:13 78 1:19.949 +0.145 15:13:14 79 1:20.106 +0.157 15:15:05 80 1:19.643 -0.463 15:29:00 81 1:19.643 15:30:02 82 1:19.643 15:31:03 83 1:19.661 +0.018 15:32:05 84 1:19.619 -0.042 15:34:08 85 1:19.565 -0.054 15:35:09 86 1:19.437 -0.128 15:36:11 87 1:19.621 +0.184 15:37:59 88 1:19.734 +0.113 15:39:00 89 1:19.718 -0.016 15:40:02 90 1:19.848 +0.130 15:42:08 91 1:20.353 +0.505 16:04:16 92 1:20.353 16:05:02 93 1:20.353 16:06:04 94 1:22.289 +1.936 16:07:05 95 1:22.361 +0.072 16:09:08 96 1:23.121 +0.760 16:10:13 97 1:23.022 -0.099 16:11:14 98 1:23.262 +0.240 16:13:02 99 1:22.803 -0.459 16:24:11 100 1:22.803 16:25:12 101 1:22.803 16:25:59 102 1:22.123 -0.680 16:28:02 103 1:22.344 +0.221 16:29:04 104 1:22.152 -0.192 16:30:05 105 1:22.628 +0.476 16:32:12 106 1:22.803 +0.175 16:32:58 107 1:22.918 +0.115 16:55:06 108 1:22.918 16:56:08 109 1:22.918 16:56:54 110 1:23.110 +0.192 16:58:58 111 1:29.046 +5.936 17:00:08 112 1:23.455 -5.591 17:27:00 113 1:23.455 17:28:03 114 1:23.455 17:30:06 115 1:25.221 +1.766 17:31:07 116 1:24.253 -0.968 17:33:10 117 1:24.253 P i na przykład jeszcze ALONSO:00:00:04 132 1:21.420 -518.580 10:03:15 0 10:30:04 1 10:31:05 2 10:33:08 3 1:22.631 -517.369 10:34:09 4 1:22.023 -0.608 10:35:10 5 1:22.567 +0.544 10:36:57 6 1:23.568 +1.001 10:37:59 7 1:31.508 +7.940 10:40:01 8 1:24.281 -7.227 10:41:03 9 1:25.038 +0.757 10:43:05 10 1:30.951 +5.913 10:57:54 11 1:30.951 10:58:56 12 1:30.951 11:00:06 13 1:21.088 -9.863 11:02:12 14 1:20.436 -0.652 11:03:13 15 1:20.613 +0.177 11:04:15 16 1:20.932 +0.319 11:06:02 17 1:21.010 +0.078 11:07:03 18 1:21.404 +0.394 11:08:05 19 1:21.915 +0.511 11:10:07 20 1:22.126 +0.211 11:11:09 21 1:22.349 +0.223 11:12:10 22 1:22.880 +0.531 11:14:13 23 1:22.877 -0.003 11:15:14 24 1:23.492 +0.615 11:37:04 25 1:23.492 11:38:05 26 1:23.492 11:39:07 27 1:20.496 -2.996 11:40:08 28 1:20.574 +0.078 11:42:11 29 1:21.076 +0.502 11:42:57 30 1:21.354 +0.278 11:43:58 31 1:21.375 +0.021 11:46:01 32 1:21.861 +0.486 11:47:02 33 1:22.001 +0.140 11:49:05 34 1:22.797 +0.796 11:50:06 35 1:22.750 -0.047 11:51:07 36 1:22.936 +0.186 11:52:55 37 1:23.538 +0.602 11:53:56 38 1:23.809 +0.271 12:58:53 39 1:23.809 13:00:03 40 1:23.809 13:02:06 41 1:20.700 -3.109 13:03:10 42 1:20.520 -0.180 13:04:12 43 1:21.128 +0.608 13:06:15 44 1:21.156 +0.028 13:07:01 45 1:21.832 +0.676 13:08:02 46 1:23.896 +2.064 13:22:06 47 1:23.896 13:23:08 48 1:23.896 13:24:09 49 1:20.926 -2.970 13:25:11 50 1:21.507 +0.581 13:26:58 51 1:21.225 -0.282 13:28:02 52 1:21.582 +0.357 13:29:03 53 1:21.777 +0.195 13:31:06 54 1:21.752 -0.025 13:32:07 55 1:21.807 +0.055 13:34:10 56 1:21.840 +0.033 13:35:11 57 1:23.194 +1.354 13:36:00 58 1:22.389 -0.805 13:38:03 59 1:22.659 +0.270 13:39:05 60 1:22.722 +0.063 15:30:02 61 1:22.722 15:31:03 62 1:22.722 15:33:06 63 1:20.983 -1.739 15:34:08 64 1:20.699 -0.284 15:35:10 65 1:21.226 +0.527 15:36:57 66 1:21.209 -0.017 15:37:59 67 1:21.492 +0.283 15:39:00 68 1:21.744 +0.252 15:41:04 69 1:21.602 -0.142 15:42:08 70 1:22.004 +0.402 15:43:10 71 1:21.895 -0.109 15:44:57 72 1:21.875 -0.020 15:45:59 73 1:21.966 +0.091 15:48:02 74 1:22.021 +0.055 16:21:05 75 1:22.021 16:24:11 76 1:22.021 16:32:12 77 1:22.021 16:34:00 78 1:22.021 16:35:01 79 1:22.021 16:36:03 80 1:24.427 +2.406 16:37:04 81 1:24.297 -0.130 16:39:07 82 1:24.396 +0.099 16:40:09 83 1:24.480 +0.084 16:41:57 84 1:24.295 -0.185 16:42:59 85 1:24.182 -0.113 16:44:00 86 1:24.108 -0.074 16:46:03 87 1:24.096 -0.012 16:53:03 88 1:24.096 16:54:04 89 1:24.096 16:55:06 90 1:23.427 -0.669 16:56:08 91 1:23.672 +0.245 16:57:56 92 1:23.647 -0.025 16:58:58 93 1:23.786 +0.139 17:01:10 94 1:23.901 +0.115 17:02:11 95 1:23.938 +0.037 17:03:13 96 1:24.118 +0.180 17:05:00 97 1:24.143 +0.025 17:06:02 98 1:26.665 +2.522 17:08:05 99 1:24.978 -1.687 17:09:07 100 1:24.128 -0.850 17:11:10 101 1:24.128 17:12:12 102 1:24.128 17:13:59 103 1:21.241 -2.887 17:15:01 104 1:22.403 +1.162 17:16:03 105 1:21.966 -0.437 17:18:07 106 1:22.292 +0.326 17:19:09 107 1:22.102 -0.190 17:20:11 108 1:22.228 +0.126 17:21:58 109 1:22.346 +0.118 17:23:00 110 1:22.057 -0.289 17:24:01 111 1:22.767 +0.710 17:26:05 112 1:22.441 -0.326 17:27:00 113 1:22.697 +0.256 17:29:04 114 1:22.483 -0.214 17:30:06 115 1:22.618 +0.135 17:31:07 116 1:22.455 -0.163 17:33:10 117 1:22.432 -0.023 17:34:12 118 1:22.257 -0.175 17:34:58 119 1:22.771 +0.514 17:37:01 120 1:22.809 +0.038 17:38:03 121 1:22.704 -0.105 17:40:06 122 1:23.200 +0.496 17:41:08 123 1:22.736 -0.464 17:42:09 124 1:22.125 -0.611 17:43:57 125 1:22.063 -0.062 17:44:59 126 1:22.547 +0.484 17:46:00 127 1:22.185 -0.362 17:48:04 128 1:22.509 +0.324 17:49:05 129 1:22.305 -0.204 17:50:57 130 1:21.944 -0.361 17:51:59 131 1:21.726 -0.218 17:55:03 133 1:21.923 +0.197 17:56:05 134 1:21.595 -0.328 17:57:10 135 1:21.682 +0.087 17:58:58 136 1:21.164 -0.518 18:00:08 137 1:21.164 Dlatego mam nadzieję, że to nie było wszystko na co stać Renault. 25 SAMI Wrzuć sobie na luz z takimi komentarzami bo tylko udowadniasz innym jak niski jest Twój poziom ja oglądam F1 od 94 roku (penie zapytasz na jakim kanale???bo w Polsce jeszcze nie nadawali więc oszczędzę Ci upokorzeń i odpowiem,że np.:RTL) więc czy dlatego,że interesuję się tym dłużej powinienem mieszać Cię z błotem...?
21.02.2010 09:20
0
@22. Też mnie dziwi forma Saubera. Byłem przekonany że bez sponsorów będą słabsi nawet od nowych zespołów - a tu spora niespodzianka. Co z tego jeśli nie zdobędą sponsorów to nie tylko nie będą mieli kasy na dalszy rozwój bolidu ale i zbankrutują szybko. Jeśli chodzi o widowiskową jazdę Kamui to byłbym bardzo ostrożny - chłopak bez skrupułów rozpłaszczył na ścianie swojego rodaka - Kazukiego. Zdobył tym sobie wielu zwolenników nie tylko w naszym kraju. Ale przecież Pan Józek spod monopolowego też bardzo widowiskowo jeździ swoim wartburgiem jak sobie wypije, ale jak rozjedzie dzieci idące do szkoły to nikt się już nie śmieje... @Sami - cóż ma rację. Większość z nas to fani od 2006. Nie rozumiem tylko czego on tu szuka? Niech założy sobie swój portal dla starych pierników - fanów F1 od minimum 20 lat. Fakty niestety są takie że i 100 lat oglądania F1 nie wyleczy głupoty.
21.02.2010 09:21
0
sami wydaje mi się, że ty g***o się znasz na F1. W przeciwieństwie do ciebie Ci niedzielini fani od 2006 roku mają odrobine kultury. To forum jest dla każdego i ty masz g***o do gadania, nie pasuje to w.....nie czytaj komentarzy skoro wszystko wiesz panie wszechwiedzący. *kilka słówek napisane jest celowo z małej literki :)
21.02.2010 09:24
0
jfc zgadzam się z Tobą, Sauber może zacząć wysoko ale kasa będzie potrzebna na rozwój(z tym moga mieć problemy)
21.02.2010 09:27
0
@pbg - wow - 10 stron cyferek - świetny argument! Liczby jak nic innego zamykają usta "nieoświeconym". Tylko tak naprawdę nic nie wyjaśniają jak jest ich aż tyle bez żadnych argumentów. Jedyne o co może ci chodzić to średnia i rozrzut czasów - które zajmują 3 linijki i w przypadku różnych obciążeń bolidów zupełnie nie mają sensu. W twoich 10 stronach liczb nie ma nic o wagach, długościach stintów, temperaturze i nagumowaniu toru. Sorry - to poprostu 10 stron spamu. Gratuluję!
21.02.2010 09:42
0
35 jfc hehehehe no chyba w tym momencie nie ma lepszego argumentu niż cyferki w stintach.Fakt, że nie mówią one jednoznacznie jakie było obciążenie (ale sugerują) natomiast co do opon można trochę lepiej zauważyć(domyślać się) która mieszanka była użyta... nie mniej jednak sorry Panowie i Panie za spamowanie Wasze spostrzeżenia zawsze są słuszniejsze... a co Subera to było logiczne,że BMW zrobi szybki bolid i nie wiem czym Wy znawcy jesteście zaskoczeni ;D
21.02.2010 09:44
0
niektorym radzilbym pouczyc sie czytania ze zrozumieniem
21.02.2010 10:01
0
36.pbg: Niestety, ale jfc ma całkowitą rację. Te cyferki bez wiedzy o oponach, ilości paliwa i tego, co jest testowane etc., nikomu poza inżynierami danego teamu nic sensownego nie mówią. Nawet inżynierom innych teamów. Domyślać się to nie to samo, co wiedzieć. Twoje domysły to tylko domysły - nic więcej.
21.02.2010 10:02
0
Robert wypowiada się optymistycznie, a on wie najlepiej i ma porównanie do roku poprzedniego. Zatem powinno być lepiej niż w 2009 r w BMW..Widać też logikę w działaniach zespołu i dobrą w nim atmosferę. Powinno być dobrze, a jak dobrze, to pokażą dopiero pierwsze wyścigi.
21.02.2010 10:21
0
chłopaki nauczcie się czytać mój koment i cyferki tyczą się innego komentu na temat tego,że renault pojechał na maxa a ja mam nadzieję,że nie bo jeśli tak na maxa znaczy dla mnie na oparach gdzie widać,że kubica uzyskał swój czas na 2 kółku 3 stintu a później miał już tylko wolniejsze kółka może nie chciał cisnąć a może miał super miękką mieszankę, a może ma problemy z niedogrzewaniem opon - wybierzcie sobie ... Kbayashi na dłuższych stnitach uzyskiwał zbliżone czasy 1:19..... natomiast Alonso na 34 kółkowym stincie miał czas słabszy miał czas słabszy od roberta tylko o sekundę... Mój koment tyczy się tego,że "mam nadzieję,że renault swojego najlepszego czasu nie pojechało na maxa czyli na opcji kwalifikacje - dla "znawców" na oparach" i tym mam nadzieję zakończyć te dywagacje na temat spamowania. Pozdrawiam tych co czytają ze zrozumieniem...
21.02.2010 10:42
0
A jeśli chodzi o mnie, to dopiero teraz sobie uświadomiłem, że do pierwszego GP pozostało jedynie 3 tygodnie:))))))))))
21.02.2010 10:46
0
Dzięki wszystkim za miłe słowa pod moim adresem. ..."nie wszystko jest takie jakim nam się wydaje" Pozdrawiam Was gorąco :)
21.02.2010 10:51
0
40. pbg jedno jest pewne, jak powiedzial Robert, ze pare kolek zrobili "szybkich" (to nie oznacza na maksa) a reszta to byla symulacja wyscigu na dodatek przerwana w pewnym momencie.
21.02.2010 10:52
0
Jak czytam posty takie jakich autorem jest np. "Sami" od razu czuję że znów jestem w kraju :(
21.02.2010 11:12
0
tak trzymać kubica
21.02.2010 11:29
0
31. pbg: dzięki za te tabele - ja je uważam za bardzo ciekawe - szukałem ich sam, ale nie mogłem znaleźć (może się starzeję;) - skąd to wziąłeś? Jak dla mnie można z tego wyczytać, że tak jak mówił Robert, symulowali wyścig i te czasy tak naprawdę to pokazują, gdyż od 12:45 do 16:15 czasy są coraz lepsze (były przerwy z powodu czerwonych flag stąd tak długi czas-okres symulowanego wyścigu). Pytanie tylko czy różnica 5sek. (1:26 - 1:21) między początkiem "wyścigu" z pełnym bakiem, a końcem jest normalna...
21.02.2010 11:40
0
25. Sami - Ty gnoju jak śmiesz wyzywać od debili ludzi którzy interesują się tym sportem. To ile czasu oglądasz F1 o niczym nie świadczy, świadczy natomiast o tym że jesteś frustratem z nagannym zachowaniem i dla takich ludzi nie powinno tu być miejsca. Nawet na Onecie być się nie utrzymał. A teraz wyjaśnię Ci po co są fora publiczne- stworzono je po to by każdy człowiek w wolnym kraju bez ubliżania innym osobą wypowiedział swoje zdanie lub zadał zapytanie do szerszej grupy osób na dany temat. To prawda że zdarzają się namolne pytania i człowiek ma już dosyć ich czytania, więc opuszczaj te głupawe Twoim zdaniem posty i czytaj te wartościowe. A co do Twoich wywodów nie znalazłem jakiegoś wartościowego na tym forum więc może zacząłbyś od Siebie? - Pozdrawiam
21.02.2010 11:44
0
46. blackjack7 - to jest prawdopodobna różnica - uśredniona wartość - 5kg to około 0.2sek w plecy więc rachunek bardzo prawdopodobny że między startem a finiszem różnica może sięgać od 6 do 5 sek na okrąż
21.02.2010 11:49
0
18. Mógłbyś napisać trochę więcej na ten temat? Jak to zrobiłeś?
21.02.2010 11:55
0
Ferrari będzie mocne, bez dwóch zdań, ale wkurza mnie to gadanie ALO, że to najlepszy samochód jakim jeździł... Mogliby wystartować z zadyszką.. Red Bull bardzo ostrożnie sie wypowiada i wcale tak dobrze nie wyglądają. Mercedes też niezbyt zadowolony. MCL sam nie wiem, z racji tego że Lewis się chwali, iż to sam ten bolid tworzył niemalże, to życzę, żeby kiepsko im poszło...
21.02.2010 12:10
0
@40 no to kolego pojechałeś... Po pierwsze w swoim 10 stronicowym komencie nie było ani słowa komentarza obecnego w poscie 40 - wszystkiego mieliśmy domyśleć się sami. Skąd na Boga mieliśmy wiedzieć o co Ci chodzi? Jeśli myślisz że wszyscy myślą dokładnie tak jak ty patrząc na 10 stron liczb - to po co właściwie piszesz cokolwiek? - i tak przecież wszyscy myślą tak samo... Po drugie Alonso w swoim 34 kółkowym stincie uzyskał czas 2 sekundy (nie jedną) słabszy od Roberta - nauka czytania danych i umiejętnego ich przytaczania się kłania. Po trzecie - tempo Kobayashiego w jego najszybszym stincie rzeczywiście robiło wrażenie. Tylko że Robert zrobił pod rząd 5 kółek poniżej 1:19,5 i to przy temperaturze toru dużo niższej niż szybkie stinty Buttona i Kobayashiego. Na dodatek Kobayashi cały dzień szlifował Saubera do szybkich przejazdów a Robert tak naprawdę tylko 1 szybki stint zrobił. Kolego - zrozum - ja nie mam nic do twoich wniosków - nie uważam żeby można było mówić że Renault jest szybsze od Ferrari (co do Saubera to nie powiedziałbym że jest taki mocny - musi się pokazać sponsorom), ale twoje argumenty są poprostu marne, a co niektóre nawet są zwykłym zaśmiecaniem forum.
21.02.2010 12:19
0
#25 sami, a jeżeli oglądam F1 od 1989 r i przez te 20 lat opuściłem może z 10-15 wyścigów czy to znaczy że powinienem zmieszać Cie z błotem? Otóż nie...po to jest forum żeby o pewnych rzeczach dyskutować, chociaż w zasadzie 95% komentarzy to czyste spekulacje. Panowie, nie ma co się podpalać, nic jeszcze nie wiemy, absolutnie nic. Natomiast pocieszę was. Dowiemy się wszystkiego już za 3 tygodnie! pozdrawiam
21.02.2010 12:25
0
3. gringo234 2010-02-20 19:02:48 (Host: *.ptim.net.pl) Robert chyba jechał na podwójnym gazie..., dlatego tak dobre czasy dzisiaj uzyskał ;)))) http://im g34.imageshack.us/img34/793/dcd 1020fe103.jpg -Dla mnie mina (wyraz twarzy( Kubicy świadczy o tym, że czytał dzisejsze forum i te wszystkie fachowe komentarze!!! :)
21.02.2010 13:16
0
51.jfc to nie zaśmiecając bo już raz to napisałem pod spamem z czasami: "Dlatego mam nadzieję, że to nie było wszystko na co stać Renault." co do 2 sek różnicy masz rację i może tym połechce Twoje rozjuszone ego - kolego, natomiast na jego podkręcenie zadam Ci pytanie skoro ten spam jakimi są czasy nic nie mówi to skąd wiesz,że Kubica zrobił chociaż jeden szybki stint, a Kobayashi ustawiał samochód pod szybkie przejazdy ????Przecież to mogły być wolne przejazdy w ich wykonaniu - bo przecież, jak słusznie zauważyłeś nie znasz obciążenia i gum na jakich jechali. A i jeszcze jedno gdybym chciał coś tu zaśmiecić to wkleił bym kilka stron Wyborczej. Ja nikogo tu nie obrażam i prosiłbym Cię kolego byś mnie też nie obrażał stwierdzeniami, że "śmiecę". Wyrażam tylko swoją opinię i przedstawiam argument na jej poparcie w przeciwieństwie do Ciebie i nie sądziłem,że trzeba pisać rozprawkę jak, co i skąd bo przecież "prawdziwi znawcy tematu" powinni wiedzieć co mają tam porównać, ale ale !!! przecież sorry "Ci prawdziwi znawcy" nie śledzą testów i ich nie komentują bo po co one są bez znaczenia... więc kim Ty czy ja jesteśmy by w ogóle pisać komenty, a może mam zdać jakiś test by zaliczać się do tych właściwych do ich pisania...? Podsumowując - masz rację,że przyda mi się troch precyzji w pisaniu komentów i jednocześnie mam prośbę napisz coś co po już odbytych testach jest pewne Twoim zdaniem i niech to nie będzie w stylu "po testach i tak nic nie wiadomo,okaże się w Bahrajnie, a wszystko już na pewno wyjaśni się 17 października".
21.02.2010 13:20
0
PRZEPRASZAM WSZYSTKICH, ŻE PRZEZE MNIE ZROBIŁ SIĘ Z TEGO CZAT. MAŁO KONSTRUKTYWNY NA DODATEK...
21.02.2010 13:24
0
Jeśli chodzi o Renault , to testy pokazują że jest dużo lepiej niż się mogło wydawać większości wypowiadających się osób na tym forum jeszcze miesiąc temu ;) .A na ile to wystarczy to się okaże na początku sezonu . Ja na dzień dzisiejszy ich formę widzę za Ferrari , na równi z RBR i McLarenem , a tuż przed Mercedesem i Sauberem . Ale to tylko przypuszczenia , które mogą się okazać błędne gdyż wydaje mi się że , jak nigdy, zespoły nie pokazują swojej realnej siły . I aż nie chce mi się wierzyć w to że tegoroczne bolidy będą wolniejsze o 1.5s tak jak by to wynikało z porównania najszybszych czasów ... Rozumiem że zmiany ( waga , węższe przednie opony, rozstaw osi i kompromis w ustawieniach bolidu spowodowany zakazem tankowania ) na ten sezon spowolniły bolidy , ale z drugiej strony inżynierowie też ciężko pracowali całą zimę nad rozwojem bolidów , zwłaszcza aerodynamiki . Na szczęście , tylko trzy tygodnie ... i wyścig ! który wszystko wyjaśni ;)
21.02.2010 14:00
0
Ja oglądam F1 od połowy lat 70'. Jak czytam takie komentarze jak Sami-ego i niestety niektórych, którzy dali się sprowokować, to zastanawiam się, czy to nie czas dać sobie spokój. To chyba powoli sport nie dla mnie.
21.02.2010 14:11
0
A ja oglądam F1 od 2005 roku bodajze. Akurat wtedy sukcesy odnosili Alonsi i Schumacher i moze dlatego do dzis mam sentyment do tych kierowców. Sami, ty sie zastatnów co piszesz. A teraz cos na temat newsa. Renault wykonalo dobrą prace w Jerez. Nie znaczy to ze bed od razu w czołówce ale nie znaczy to tez ze beda w ogonie. Malo wiemy i mozemy jedynie przypuszczac. Polecalbym niektórym "fachowcom" poczekac z opiniami do 14 marca. Tak do 14, bo to ze bolid byl szybki w kwalifikacjach to nie znaczy ze moze byc koniecznie szybki i w wyscigu. Pozdrawiam prawdziwych fanów F1
21.02.2010 14:11
0
Chciałbym aby nasz admin jednak bardziej selekcjonował wypowiedzi na naszym forum, wcześniej wypowiadałem się na innych forach i bardzo często wypowiedzi i komentarze a szczególnie poziom był bardzo niski, znalazłem serwis F1 wydawało mi się że jest to strona na wysokim poziomie a komentarze są rzeczowe , jednak na naszej stronie zaczyna się dziać coś niepokojącego co obniża zdecydowanie poziom tej strony proszenie użytkowników o zachowanie kultury wypowiedzi nic nie daje więc wydaje mi się iż wpisy obraźliwe i nie na temat powinny być dla prestiżu tej strony bardzo szybko usuwane to tyle do kempa007. a jeśli chodzi o zespół Renault to cieszy mnie fakt że jednostka napędowa spisuje się dobrze do tej pory nie mieli awarii jak pamiętamy jego BMW nie mogło pochwalić się takim osiągnięciem , na jeszcze jedną rzecz pragnę zwrócić uwagę na atmosferę w zespole to naprawdę jest ważny aspekt pracować z zespołem gdzie jest przyjemna atmosfera i cały zespół pracuje razem to duży plus nawet jeśli bolid będzie odstawał od stawki to jednak myślę że zespół Roberta naprawdę dojdzie daleko mistrza będzie ciężko zdobyć ale na podium jestem pewny że będą mają motywację i możliwości jak dojdzie jeszcze Polski sponsor to morale Roberta także wzrośnie pozdrawiam wszystkich normalnych użytkowników tej strony .
21.02.2010 14:11
0
Alonso*
21.02.2010 14:13
0
48 dsu1: jeśli paliwo na jedno okrążenie powoduje stratę 0,2 sek, a Robert po swoim rekordowym okrążeniu przejechał jeszcze 4 kółka, to można założyć, że gdyby robił kwalifikacje na tym ostatnim kółku, czas byłby lepszy jeszcze o 0,8 sek. (4x0,2) i wynosiłby 1.18.300. Byłby więc wolniejszy od najlepszych czasów z zeszłorocznych lutowych testów tylko o 0,8 sek (wtedy kręcili około 1.17.500). A zakładając, że tegoroczne bolidy będą wolniejsze od tych z 2009r. to chyba faktycznie te teamy, które osiągały czas wokół 1:19 z lekkim jeszcze zapasem paliwa, są w tej chwili z przodu stawki...
21.02.2010 14:24
0
Wszystko byłoby ok tylko podobno dane z tunelu wskazywały że R30 może być do 3 sekund szybszy niż R29. W związku z tym zakładam, że czasy mogłyby być poniżej 1.17 przy set up'ie na qual To, że przejechali 5 kółek, czy też dwa nie ma znaczenia. Paliwa mogli mieć na 5, 10, 15...
21.02.2010 14:29
0
62 matibak: wiem, ale żeby wyciągać z testów jakiekolwiek wnioski, trzeba przyjąć choć jakieś założenie, przy tej liczbie niewiadomych. Chodziło mi też o to, że już dziś bolidy są tak szybkie jak podczas zeszłorocznych testów.
21.02.2010 14:33
0
Bardzo budujące są te wyniki renault ;] w dniu prezentacji bylem pewny ze będą czerwona latarnia ale w miare czasu nastroj sie poprawia ;D 4 druzyny wykonały wczoraj symulacje kwalifikacji i wygląda na to że para renault+kubica traci do mclarena jakies 0.3 sekundy, co jest budującym wynikiem, tym bardziej, że renault planuje przed bahrajnem chyba największe poprawki ze wszystkich teamów ;) Oby tak dalej ;]
21.02.2010 14:33
0
59. figo7 - Zgadzam się z Twoją wypowiedzią zwłaszcza tej o poziomie portalu bo często wchodzą to osobniki, które już na innych portalach są ignorowane i tu jeszcze próbują zabłysnąć jak - 25. Sami , ale myślę że @kempa007 zauważy ten post i podzieli on i jego autor lost innych podobnych :). A na temat to dodam że Renault wiedział po co chce Roberta - chcieli stworzyć dobry i jeszcze lepszy bolid a nikt w stawce raczej nie był wstanie tak z sercem przyłożyć się do tego jak Robert. Alonso się już do tego nie nadawał bo myślami już od dwóch sezonów był gdzie indziej, Robert natomiast kocha wyzwania i stanie na głowie by z tego " szerszenia" wyciągnąć tyle ile to tylko możliwe. Po tych testach a zwłaszcza ostatnim sądzę że bolid ma potencjał i rozwój jest widoczny z dnia na dzień. Myślę że kilka miłych sercu chwil w tym sezonie nam zagwarantuje.
21.02.2010 14:41
0
@ 61. blackjack7 - paliwo na jedno okrazenie takiego toru jak Jerez to jest jakies 2,2 -2,3 kg /okr a nie 5 , wiec pomnoz swoje obliczenia x2.
21.02.2010 14:47
0
jak pomnożę x2 to już tak różowo przy moich założeniach nie będzie:(
21.02.2010 15:04
0
A Ja mimo tego że oglądam F1 od mniej więcej 15-20 lat (uwaga do tych nie kulturalnych) Powiem wam szczerze że nie jestem w stanie powiedzieć kto tu jest mocny, bo mam za mało danych. Skoro Robert mówi że jest dobrze to znaczy że jest pytanie tylko gdzie kto jest. Jeżeli Sauber będzie w czołówce to mnie to nie zdziwi pamiętajcie że BMW tez zarzuciło sezon i zaczeli się po po połowie poprzedniego zajmować nową konstrukcją . Poza Tym Peter Sauber robi to z PASJĄ i bardzo go za to cenie i mam nadzieję ze jego walka równiez będzie wynagrodzonaa sponsorem będzie PANASONIC oby. Po raz kolejny to napisze - po tym co do tej pory widziałem uważam że bedzie ciasno i to bardzo. Oczywście to są tylko wrażenia z TESTÓW ale jak się okaże że McLaren Ferrari Renault Mercedes i może Sauber będą walczyć na początku sezonu o wygrane to będę bardzo zadowolony. Jak będzie inaczej to też sie nie obraże. Pozdrawiam
21.02.2010 15:09
0
Jeszcze raz bo poprzednie to jakiś bulgot ;) Szkoda że nie ma edycji. A Ja mimo tego że oglądam F1 od mniej więcej 15-20 lat (uwaga do tych nie kulturalnych) Powiem wam szczerze że nie jestem w stanie powiedzieć kto tu jest mocny, bo mam za mało danych. Skoro Robert mówi że jest dobrze to znaczy że jest. Pytanie tylko gdzie kto jest. Jeżeli Sauber będzie w czołówce to mnie to nie zdziwi pamiętajcie, że BMW tez zarzuciło sezon i zaczeli się po po połowie poprzedniego zajmować nową konstrukcją . Poza Tym Peter Sauber robi to z PASJĄ i bardzo go za to cenie i mam nadzieję ze jego walka równiez będzie wynagrodzonaa. Sponsorem Subera będzie PANASONIC. Po raz kolejny to napisze - po tym co do tej pory widziałem uważam, że bedzie ciasno i to bardzo. Oczywście to są tylko wrażenia z TESTÓW ale jak się okaże że McLaren Ferrari Renault Mercedes i może Sauber będą walczyć na początku sezonu o wygrane to będę bardzo zadowolony. Jak będzie inaczej to też sie nie obraże. Pozdrawiam
21.02.2010 15:09
0
68: BMW ciągle rozwijało (albo starało się rozwijać) bolid 2009, a po połowie sezonu to chyba stali z pracami, bo to już było po ogłoszeniu odejścia BMW z F1, ale być może czegoś nie wiem?
21.02.2010 15:38
0
pbg- ja te dane interpretuje inaczej. RK miał 1.19.1 sek (zakładam że tu jechał na maxa) na 2 kółku z 6, czyli teoretycznie na 6 kółku mógłby pojechać maksymalnie (tzn jadąc na maxa na świeżych oponach) ok 0.3 sek szybciej tzn: 1.18.8 . Kobay uzyskał: 1.19.65 na 7 z 11 kółek, tzn na 11 kółku mógłby mieć czas o ok. 0.3 sek lepszy tj: ok. 1.19.3. Alonso: na 1 z 33 kółek: czas 1.21.2, to 33 kółku mógłby mieć czas o ok. 2,5 sek lepszy, tj 1.18.7. Czyli tak patrząc , najlepszy hipotetyczny czas Renault nie jest zły (podobny do Ferrari). Oczywiście niezbedne są pewne dodatkowe założenia, np., że na 1 kółko bolid spala ok. 2,5 kg paliwa, na każde dodatkowe 10 kg paliwa przypada ok. 0.3 sek na 1 okrążeniu.
21.02.2010 15:45
0
Marzę o tym aby zobaczyć taki sezon gdzie realnymi kandydatami do zwycięstwa w każdej Grand Prix jest 10-12 kierowców. Tak jak np. w 1982 gdzie wygrywało 10 kierowców z 6-ciu teamów.
21.02.2010 15:57
0
Panowie i być może Panie weźcie się nie denerwujcie tak już. Ci którzy przyszli powyzywać innych nie z tąd sory za określenie spadają. Mam nadzieje że Robert jak i jego bolid będą w wyśmienitej kondycji już w bahrajnie. Marzy mi sie pierwsza linia po Qual w Bahrajnie a potem najwyższy stopień pudła, ale to chyba jak każdemu z was xD. Dawaj Robert!!! A KEMPA może byś chciał kogoś do pomocy przy pisaniu postów, bo chętnie bym się czymś takim zajął??? :D:D xd
21.02.2010 16:10
0
NO I GITARA
21.02.2010 16:17
0
55. pbg. Nie masz za co przepraszać. Masz swoje zdanie i użyłeś argumentów, które uważałeś za stosowne,ale po to jest jest forum by każdy mógł się wypowiedzieć.Fakt,że taka ilość cyferek przy braku innych konkretnych danych nie musi wcale doprowadzić do właściwych wniosków. 51. jfc- masz odmienne zdanie i chwała Ci za to. Podyskutuj o tym, ale nie wyzywaj od razu " pbg" od spamerów. 69. Blaz-z tego co pamiętam to BMW jako jedyny zespół nie liczący się już w walce o końcowy sukces w klasyfikacji rozwijało bolid do końca, stąd wynik Roberta w Brazylii. Pozdrawiam.
21.02.2010 16:47
0
61. blackjack7 nie napisałem ze paliwo na jedno okrążenie powoduje stratę 0.2sek - wróć do góry i przeczytaj jeszcze raz - uśredniona wartość utraty czasu w stosunku do wagi (które też jest uśrednione bo mamy różne tory) na każde dodatkowe 5kg paliwa 0.2sek straty - przy założeniu że średnio na okrążeniu bolidy w 2009r zużywały około 2.5kg/okr. daje nam zysk po każdym okrążeniu 0.1sek - przypominam że są to wartości uśrednione a samo Renault miało najniższe zużycie paliwa więc wszytko to jest tylko przypuszczalną tezą niż stwierdzeniem
21.02.2010 16:52
0
Czy Renault szykuje na Barcelonę jakiś większy pakiet ulepszeń ?
21.02.2010 18:09
0
Na Barce z tego co wiem to maja być nowe części mechaniczne, czyli od zawieszenia, a dopiero na Bahrajn będzie nowe aero...
21.02.2010 18:49
0
W pierwszych wypowiedziach po prezentacji mówili, że będzie nowa podłoga, dyfuzor i całkiem inne skrzydła... W kontekście informacji, że faktycznie sporo procent będzie zmienione to ciekawe co testowali do tego czasu ;> Zobaczyć Roberta na P3 w Bahrajnie to byłoby coś;-) Co do barcelony, to sądzę, że wszystkie zespoły zrobią symulację wyścigu i jak się porówna czasy z dwóch przejazdów, podczas których nie będzie zjazdu do garażu, tylko na zmianę opon to mniej więcej będzie wszystko wiadomo co do tempa poszczególnych zespołów. Zakłądam, że kazdy zrobi taką symulację. Najpierw ustawienia pod qual, potem wyjazd na 70 kółek i tylko zmiany opon. Jak sądzicie??
21.02.2010 19:52
0
Ja należę do osób, które twierdzą, że na podstawie testów da się jednak coś powiedzieć, ale dopiero po wszystkich testach /w tym roku po Barcelonie/, co w tym miejscu podkreślam. Nie sądze aby zespoły nie próbowały wyciągnąć maksimum z testów. Wydaję mi się, że jeźdzenie na "dalsze miejsce", byle oszukać konkurencje - jest zwyczajnie nie realne. Mamy za mało danych by jednoznacznie stwierdzić, czy może tak być czy nie. No bo: 1. Nie wiemy jakie są czasy w poszczegółnych sektorach. 2. Nie wiemy na jakich gumkach i obciążeniu paliwem "brykają". 3. Na dobrą sprawę nic nie wiemy, tylko się domyślamy - lepiej lub gorzej, ale to domyślamy. 4. Button może wie, bo jechał z tyłu, ale poza nim nikt chyba na tej podstawie nie wskaże najmocniejszego zespołu. Button musi być geniuszem, skoro wie /zobaczymy. 79. matibak Nie wiem jak będzie wyglądał program testów poszczególnych zespołów na ostatnie testy, ale może masz rację. Więcej, możesz mieć nawet rację. Poza testami zespoły nie mają możliwości symulacji "jazd weekendowych". Chyba, że testują gdzieś w lasach, czy tam puszczach nie odkrytych dotąd przez satelity.
21.02.2010 20:12
0
76 dsu1: masz rację - źle zinterpretowałem Twoją wypowiedź. A apropo wypowiedzi kierowców - Alonso ostatnio powiedział, że Ferrari w przeciwieństwie do RB, Renault i Maclarena nie odkryło swoich kart...mnie zastanawia skąd on ma pewność, że te teamy na pewno odkryły swoje karty?
21.02.2010 20:56
0
Takie gadanie... Ale inna sprawa, że ta wypowiedź świadczy o tym, iż czują sie mocni. Po Barcelonie będzie stawka w 80% ustalona moim zdaniem. Powinniśmy po testach wytypować pięć pierwszych zespołów w Bahrajnie. Zobaczymy kto trafi;-) Wchodzicie w to? Deklarować się teraz;> Kempa007, mógłbyś po testach w Barcelonie założyć wątek "typowanie pierwszych zespołów"?
21.02.2010 21:24
0
Jeszcze odnośnie Renault - podobno mają mieć m.in. nowy nos i podłogę - chyba już w Bahrajnie. Ostatnio czytałem ciekawy wywiad z Frankiem Dernie, konsultantem technicznym m.in.Williamsa i Toyoty (w branży od 30 lat), który stwierdził m.in. że podłoga jest najbardziej efektywną aerodynamicznie częścią wyścigówki oraz że końcówki przednich skrzydeł były prawdopodobnie nawet 3x ważniejsze niż podwójny dyfuzor. Nie będę tu przynudzał jego argumentacją (głównie chodzi o właściwe przekierowanie "brudnego" powietrza), ale jeśli faktycznie francuzi pokombinowali np. najmocniej z podłogą to mimo, że auto jest bardzo podobne do zeszłorocznego, to może być dużo dużo szybsze...mogli więc nie odkryć jeszcze swoich kart:)
21.02.2010 21:36
0
blackjack7 dobrze rozumujesz ja dawno podejrzewałem że to będzie właśnie ten ich as a w rękawie .
21.02.2010 22:46
0
83. Podobnie wypowiadał się też Ross Brawn. Że w zeszłym roku mówili o ich dyfuzorze, a wspomniał, że przednie skrzydło było wiele ważniejsze... Wystarczy zobaczyć, ze w zeszłym roku "łopaty" były z tyłu... R29 i BMW np..
21.02.2010 23:01
0
83. blackjack7 - Ferdek powiedział dla auto.com -McLaren, Red Bull i Renault są bardzo szybkie. My w naszej grze nie odsłoniliśmy jeszcze wszystkich kart i będziemy analizować dane które na tą chwilę są optymistyczne. Bardzo trudno jest określić sytuację. W Barcelonie zobaczymy wiele nowych rozwiązań które trzeba będzie sprawdzić jak działają ale na tą chwilę w zespole Ferrari sprawy wyglądają naprawdę dobrze- ot takie moje wolne tłumaczenie- ja też nie wiem skąd Ferdek to wie że odkryli swoje kary. Kubica jeden z najlepszych pokerzystów w stawce kierowców? na pewno nie odkrył wszystkich kart a co do podłogi - po wprowadzeniu przepisów zakazujących umieszczania elementów aerodynamicznych na elementach poszycia i monokoku to uwagę inżynierów skupiła jak do tej pory mało eksplorowana jak do tej pory strefa przepływu powietrza pod bolidem. Efekt dyfuzji przy odpowiedniej konstrukcji podłogi może zrekompensować barki docisku spowodowane wprowadzeniem ww. przepisów. Kto wie być może Renault jest jednym z tych zespołów które najlepiej to wykorzystają - czego sobie i nam wszystkim życzę
21.02.2010 23:31
0
sprostowanie do 86 nie do auto.com tylko dla autosport.com
22.02.2010 00:34
0
79. matibak - nawiąże do zmian o których pisałeś - i wrzucę do tego kamyczek... no cóż, może okażę się totalnym ignorantem ale ja zupełnie tego nie kumam... Bowiem, z tego co mi się od zawsze (oglądam F1 z 15 lat) wydawało, to każdy team wprowwadzając jakąkolwiek zmianę do bolidu musią ją przetestować, sprawdzić ustawienia, wpływ na inne części etc. A tu okazuje się, że R30 będzie miał pokaźny pakiet zmian( mówi się o 40%) na pierwszy wyścig. To jak to się ma to do tego co testują teraz... Może (napewno !) nie jestem specem od mechaniki, a tym bardziej od aero, ale zmieniając podłogę, dyfuzor oraz skrzydła... wprowadzamy małą rewolucję licząc na to, że dane z tunelu i CFD potwierdzą się w realnych warunkach... bez okazji na wcześniejsze testowanie tych zmian w "naturze"... Tym samym może się okazać, że całe te zmiany są g****niane... i będą szukali innego kierunku... Więc pozostaje pytanie, po co teraz testować... skoro niedługo bez testowania będziemy mieli o 40% zmieniony bolid.... a w Kanadzie... o kolejne kilkadziesiąt :-), a każda wprowadzana zmiana wpływa na pozostale elementy... ps. wiem, wiem - trochę pokrętna teoria...ale jednak... moze odrobinę kontrowersji nikomu nie zaszkodzi :-)
22.02.2010 00:44
0
86. dsu1 Co do pokerzysty Kubicy... gdzieś kiedyś czytałem, jakąś wypowiedź Glocka, czy też Fisichelli, którzy mówili o Kubku, że mimo, że zawsze myślisz, że on jeździ na 100% to i tak na koniec okazuje się, że 0,4-0,5 sek na okrążeniu ma ukryte w rękawie... - ot taka ciekawostka :-) ps. oczywiście uprzedzając tych którzy chcą mnie obecnie zasztyletować - glęboko wierzę, że w przypadku testów Kubek ukrywa 4-5 sekundy, a nie 0,4-0,5 :-) czego sobie i wam życzę... ps2. A tak ogólnie Panowie musze przyznać że kilka naprawdę ciekawych spiskowych teorii dziejów stworzyliście na podstawie waszych analiz... ps.3 Też jestem zdania, że z testów można wyciągnąć jakieś wnioski szczególnie mając szczegółowe dane co do czasów poszczególnych okrążeń... - oczywiście wszystko jest obarczone błędem i dziesiątką niewiadomych... Dobranoc
22.02.2010 01:27
0
88. toomaas Myślę dokładnie tak jak Ty, a formułę oglądam od czasów Ayrtona, oczywiście nie w takich ilościach jak teraz, bo z transmisjami było różnie heh Może po prostu wiedzą w jakim kierunku pójdą zmiany i te testy miały to właśnie na celu. Skoro jak twierdzą kierunek jest dobry i dane się zgadzają z tym co mają w komputerach po tunelu i cfd to wiedzą, że trafili...Oby...
22.02.2010 09:35
0
Mi się wydaje że Renault te "znaczne" poprawki przetestuje w Barcelonie. Troche to dziwne żeby bez testów wrzucać nowe aero. Czyżby byli tak pewni siebie ze upgrade bez testów ??
22.02.2010 10:27
0
90. matibak mam taką nadzieję, że wiedzą w którą stronę pójdą zmiany i że się nie mylą (co do założeń), co potwierdzą sobie, albo w Barcelonie... w co watpię (chętnie to odszczekam:-) lub chociaż na treningach przed pierwszym GP
22.02.2010 10:53
0
Hmm tak porównując tegoroczne testy z 2009, nie widać tak wyraźnej przewagi jaką wcześniej pokazywał Brawn . Stawka wydaje się być wyrównana więc sezon może nie bedzie zdominowany przez 1 team.... :)
22.02.2010 11:20
0
bardzo mnie cieszy powrót ciekawych, merytorycznych (przynajmniej nam się tak zdaję bo pewnie inżynierowie F! by się popłakali ze smiechu) dyskusji na to forum. Odnośnie tych 40% nowych części na Bachrajn - jak już gdzies pisałem chyba nie mówili ze to będzie aero - może np wyczarowali coś z elektroniką i obniżyli wagę podzespołów itp - może aero juz z grubsza jest gotowe, a np. jest w zanadrzu drygi nos który mozna szybko sprawdzić nawet na kilku kółkach (było tak w zeszłym sezonie w BMW przecież)
22.02.2010 14:07
0
Sens zmian na Bahrain może być taki że w czasie testów w Jerez Renault udało się sprawdzić "wydajność" kilku różnych opcji w kilku różnych sprawach oraz podpatrzeć rozwiązania konkurencji. Teraz mogą już wybrać optymalne opcje w każdej z testowanych spraw i przeprowadzić jeszcze ich drobny tuning w kierunku który jak wynika z testów jest najlepszy. Być może zdążą jeszcze też ściągnąć i przetestować w ostatnim tygodniu jakieś drobiazgi od konkurencji. Wniosek jest taki że nie będzie znaczących zmian w budowie bolidu - zmiany będą minimalne, ale mogą dać jeszcze kilka dziesiątych sekundy. Podsumowując - nie możemy powiedzieć jaka jest dokładna kolejność stawki, ale możemy być pewni że Renault nie będzie znacznie odstawać od czołówki. Dodając do tego umiejętności Roberta - możemy być prawie pewni podiów a być może zwycięstw i walki o indywidualne mistrzostwo. Jest dużo lepiej niż spodziewaliśmy się pod koniec zeszłego roku!!
22.02.2010 15:42
0
@95. jfc zmiany na Bahrajn mają być spore jeżeli wierzyć zapowiedziom to około 40%, w tym przedni spojler, sekcje boczne oraz wielopoziomowy dyfuzor, może to równie dobrze wynikać z ciężkiej pracy jak i z opóźnienia w początkowym rozwoju R30.
22.02.2010 16:59
0
@95 - mam nadzieję, że Twoje założenia nie są zbyt optymistyczne - moim zdaniem Szerszeń raczej nie odstaje od czołówki 5-6 zespołów, ale czy jest w samym czubie to Bóg raczy wiedzieć - myślę, że oni też tego jeszcze nie wiedza @96 - nie wiem czy powiniśmy sie tak kurczowo trzymac tego co powiedziane zostało odnośnie 40% nowych czesci na Bahrajn - po pierwsze to wiadomość z francuskiej prasy a nie oficjalny komunikat Renault a po drugie to, że na Bahrajn będzie 40% nowych części nie znaczy że nie będą tego sukcesywnie wprowadzać już teraz byc może zmainy aero dot. podłogi bolidu już były testowane w Jerez
22.02.2010 17:32
0
ludzie to tylko testy opamietajcie sie
22.02.2010 17:40
0
opamiętajcie się ludzie, opamiętajcie, nie gryźcie paznokci, nie kibicujcie, nie przeżywajcie, zostawcie te sportowe emocje na boku, wróćcie do pracy, do szkoły, nie warto, nie warto, to tylko testy :P A tak serio. Jak mi jeszcze raz ktoś napiszę, że mam się opamiętać i nie emocjonować tymi testami, to osobiście poproszę Kempę o bana dla tej osoby :) Viva Renia! Już nie długo Bahrajn :)
22.02.2010 18:01
0
99. feels3 zgadzam się z Tobą i mimo, ze sam niedużo się udzielam to lubię poczytać co inni myślą o testach i nie tylko więc nie opamiętujcie się!:)
23.02.2010 09:44
0
@96 co wg ciebie oznacza 40% nowych części? To oznacza że 40% części będzie zrobionych na nowo - tzn np lekko zmodyfikowanych (dokładniej chodzi mi o angielskie znaczenie słowa "tune" -nastawić/dostroić - nie mylić z polskim tuningowaniem czyli żyłowaniem silnika i upiększaniem wygladu). Nie można się spodziewać rewolucji tuż przed sezonem w samochodzie który pokazał dobry potencjał. Dlatego uważam że zmiany będą kosmetyczne, ale mimo to mogą przynieść zauważalny skutek (nawet około 0,5s/okr) bo jest ich wiele. Nie można ich też rozpatrywać jednostkowo a trzeba kompleksowo - lepsze spasowanie poszczególnych komponentów.
23.02.2010 10:05
0
101. jfc, Wiadomość nie jest oficjalna więc ciężko jednoznacznie stwierdzić czy będą to zmiany rewolucyjne czy ewolucyjne ,ale jeżeli zmianie ma ulec choćby konstrukcja dyfuzora (wielopoziomowy) to przynajmniej tutaj mamy doczynienia z duża zmianą, w pozostałych obszarach rewolucji bym się nie spodziewał.
23.02.2010 12:28
0
Z formy jaką podczas testów w Walencji i Jerez prezentował Pietrow zadowolony jest również cały zespół Renault. - Jest całkiem nieźle, a nawet bardzo dobrze - chwalił Pietrowa szef ekipy z Enstone, Eric Boullier. - Udowodnił, że drugie miejsce w GP2 nie było przypadkiem. Jego czasy były porównywalne do tych uzyskiwanych przez doświadczonych kierowców. Kubica powiedział mi: "Jeżeli Witalij będzie wolniejszy ode mnie o 0,5 sek., będzie bardzo dobrze". Pietrow był wolniejszy o 0,6 sek. To raczej optymistyczna wiadomość - powiedział szef Renault. Robert zadziwia skąd on to wie... :P
23.02.2010 20:28
0
A propos artykułu. Brakuje mi takiego zestawienia jakie zrobił Black Knight po zakończonej pierwszej serii testów w Jerez (z najlepszymi czasami kierowców i ilością przejechanych kółek) - artykuł z 13 lutego. O ile się nie mylę okazało by się , że Robert wykręcił 2 czas ( nie tylko dnia) ale ogólnie. Pozdro....
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się