Firma Avon potwierdziła wcześniejsze doniesienia prasowe informujące o tym, iż prowadzi rozmowy z władzami Formuły 1 na temat dostarczania opon w przyszłym roku.
Avon potwierdził, że podjął pierwsze kroki w celu zapewnienia sobie możliwości dostarczania opon do F1 w 2011 roku, jednak na razie nie może nic więcej publicznie ogłosić:„Jako główny producent firmy Cooper Tire, firma Avon podjęła działania mające na celu dostarczanie opon do Formuły 1. Firma Avon prowadzi dyskusje z zainteresowanymi stronami, jednak na tym etapie nie możemy podać więcej informacji” – poinformowano.
Avon, który wchodzi w skład firmy Cooper Tire, pochodzi z Wielkiej Brytanii, dostarczał opony między innymi do takich serii wyścigowych jak Formuła 3, wznowiona niedawno Formuła 2, czy Formuły Ford, a także wielu innych serii wyścigowych tak samochodowych jak i motocyklowych.
Stefano Domenicali uważa, że więcej powinniśmy wiedzieć do kolejnego wyścigu, który będzie odbywał się w Barcelonie. W weekend wyścigowy w Chinach szef Ferrari powiedział:
„Myślę, że będziemy wiedzieli coś więcej, raczej na 100%, gdy będziemy w Barcelonie.”
Bernie Ecclestone w wywiadzie dla BBC Sport stwierdził natomiast, że jest mu obojętne, kto będzie dostarczał opony, „jeżeli tylko zespoły będą z tego zadowolone.” Inną firmą, która może wejść do F1 jest Michelin, dostarczający już opony we wcześniejszych latach.
Szefowie Formuły 1 poszukują dostawcy opon na przyszły sezon, gdyż dostarczająca ogumienie w tym roku firma Bridgestone poinformowała o wycofaniu się z tego sportu po obecnym sezonie.
20.04.2010 22:00
0
mam kolezanke w avonie ale nigdy nie oferowala mi opon jedynie perfumy i kosmetyki
20.04.2010 22:03
0
Nie kojarze tej firmy, przynajmniej z naszego rynku opon. Może dzieki F1 zasłyną na światowych rynkach. Jestem za Michelinem!
20.04.2010 22:03
0
Czyli teraz w tv pojawią się raklamy kremów z informacją, że stworzono go inspirując się technologią F1, jak niegdyś odświeżacze do kibla, czy coś takiego :)
20.04.2010 22:03
0
1. sk0k dobre;-)
20.04.2010 22:03
0
sk0k mnie ubiegł :D Czekamy na Chanel.
20.04.2010 22:04
0
Chyba to nie ten AVON o którym myślicie, bo ten z kosmetykami jest z USA, a nie z UK!
20.04.2010 22:05
0
6. Wiater to takie żarty są
20.04.2010 22:09
0
Ja ze swoją znajomą też o gumach nie rozmawiałem ;) dla AVON Tyres będzie to świetna reklama, na pewno 24h/dobę jest tam burza mózgów, a sukces (podpisanie kontraktu) będą opijać do armagedonu :D Tak nawiasem, Cooper Tire ma ciekawie zrobioną stronkę ;)
20.04.2010 22:17
0
Ale Avon już dostarczał swoje ogumienie do F1. :) w latach 50, 60 i 70 ;) więc to firma z tradycją.
20.04.2010 22:18
0
Hmmm... Co jest bardziej prawdopodobne? Możliwość wyboru dostawcy, czy jeden narzucony dostawca dla wszystkich?
20.04.2010 22:51
0
Goodyear wróć!!!!!
20.04.2010 23:18
0
Niestety będzie chyba narzucony dostawca... :/
20.04.2010 23:19
0
Kojarzę tę firmę z gry Live For Speed :)
20.04.2010 23:40
0
Nie wiem jak mozna nie kojarzyć Avona:) choćby takie gry jak GRID , Gtr Evolution i podobne ale tez wymienione w artykule serię wyścigowe
21.04.2010 00:09
0
Usunięty
21.04.2010 00:12
0
Ja tam jestem za Michelin. Sprawdzili się kilka sezonów wcześniej. Przecież to z nimi Renault odnosiło największe sukcesy. Ciekawostką byłoby wprowadzeniu wielu producentów i pozwolenie zespołom na podjęcie decyzji które opony będą wykorzystywać. I powinni znieść ten głupi przepis o konieczności używania dwóch rodzajów mieszanki! Tym bardziej że teraz nie ma dotankowań podczas wyścigu więc kierowca który oszczędza opony będzie w stanie może przejechać cały wyścig na jednym komplecie - a o to właśnie chodziło gdy wprowadzano ten przepis, o ograniczenie liczby zużytych opon poprzez zmuszenie zespołów do korzystania z twardszej mieszanki.
21.04.2010 00:16
0
Czyli powrót do przeszłości. Avony królowały w latach 60-tych i 70-tych. Na dzień dzisiejszy robia najlepsze opony do rallycrossu.
21.04.2010 00:22
0
"Michalin" może "Michalina" ;D
21.04.2010 00:44
0
aby zapobiec DARMOWEJ reklamie, dostawca powien byc ogłoszony dopiero po podpisaniu kontraktu bo tak to nawet Stomil może się promować
21.04.2010 01:04
0
19. nowyziomal - cóż, Stomil przynajmniej robi opony. Oby nie znalazł się jakiś Zenek Tyres, który rzekomo robi opony, a w rzeczywistości prowadzi co najwyżej zakład wulkanizacyjny.
21.04.2010 02:19
0
Stomil - tylko i wyłącznie.
21.04.2010 03:19
0
Kojarzę Avon z dostawcami kosmetyków. ................Będą jeździć i rozsiewać zapach fiołków, a opony będą pachnieć różami...???....))))))
21.04.2010 05:33
0
Mam sam opony firmy Avon.Ponadto avon dostarczał opony seryjne firmie Rolls royce,Bentley (a to wysoka półka)
21.04.2010 09:19
0
hehe firma Avon podpisała kontrakt na dostarczanie wody toaletowej oraz kremów nawilżajacych. A bolidy zamiast spalinami i gumą będą pachnieć perfumami.
21.04.2010 09:42
0
firmę tą kojażę bpodajże z Gran Turismo 4
21.04.2010 10:00
0
Ciekawe, czy w związku ze zmianą dostawcy zmienią się także przepisy dotyczące ogumienia. Np to, że każdy kierowca może przed wyścigiem deklarować na jakich dwóch mieszankach pojedzie z puli czterech suchych. No i czy zmienią się znowu wymiary opon, np na szersze przód i tył
21.04.2010 10:48
0
Ja bardzo bym chciała aby Michelin wróciło.
21.04.2010 10:49
0
To nie ten AVON od kosmetyków ! :D Ta firma robi ogumienie od lat 60-tych.
21.04.2010 10:50
0
27. FAster92 A czemu byś akurat tak chciała?
21.04.2010 11:01
0
Idealnie byłoby gdyby rozpoczął się nowy wyścig zbrojeń wśród dostawców opon. No i ciekaw jestem jak wyglądałyby 18 calowe felgi w F1
21.04.2010 12:05
0
29 to proste bo na michelinach tryumfował Fernando i Renault !!!
21.04.2010 12:30
0
@30 bolidy wyglądem zblizone byłyby do kombajnu w tych niskoprofilowych 19-nastkach ;] to jest smiech na sali. teraz mają 13 cali to na 19 beda wyglądac poprostu komicznie..
21.04.2010 13:31
0
No tak, angole zaczynają robić sobie własne zawody. Michelin może się pożegnać z F1, szef wszystkich szefów juz pewno opija tranzakcję z brytyjczykami. Za rok pewno wymyślą przepis że czerwony kolor bolidu działa na innych zawodników jak płachta na byka, i każe Ferrari przemalować na różowo... :). Tak czy inaczej klasyfikacja na koniec sezonu będzie następujaca: Hamilton, Button, długo, długo nic i reszta... A McLareny na Barcelonę szykują zgodnie z przepisami najnowsze silniki prosto od boeinga 747...
21.04.2010 14:29
0
@32 tu nie chodzi tylko o wysokość felgi!
21.04.2010 17:52
0
AVON zapisał piękne karty historii F1 - wspaniale byłoby gdyby wrócili.
22.04.2010 15:35
0
Michelin miało sukcesy z Renault, ale nie z powodu tej opony, tylko nie stosowania się do przepisów...
22.04.2010 16:55
0
wielu dostawcow ftw, niech walcza o robienie lepszych opon ;)
22.04.2010 17:23
0
@36. Polak477 - znaczy?? jakich przepisów??przedstaw konkrety a nie jakieś pomówienia. Niby do jakich przepisów nie stosował się Michelin?? Renault miała tylko sprawę z Mass Dumperami ale to raczej było świetne rozwiązanie, które oprotestowało Ferrari - zresztą niesłusznie pod pretekstem ruchomego aero, którym przecież nie były. Kolejny przykład na konotacje Ferrari-FIA (co tak próbuje teraz wybielić Max - a niedawno sam przecież wszytko wyciągnął na wierzch...). Michelin to świetna firma i robili świetne opony nie tylko w F1.
22.04.2010 17:33
0
Jacu Wystarczy jeden przykład GP USA 2005, ale od początku. Michelin produkowało opony, na których dużo zespołów osiągało jakąś nadzwyczajną formę. Dochodzono co to może być. Ferrari jeżdżąc na Bridgestone jakoś dziwnie dużo słabiej spisywało się niż inni na Michelin. No to teraz do rzeczy. Opony Michelin robione były na prędkość, nie stosowali się do bezpieczeństwa i przez to np. w 2005 roku masa zespołów nie wystartowała na tych oponach, było to GP USA. Po prostu opony tego by nie wytrzymały. Ale ok to można zaliczyć, że była ich wola, a zespoły się na to zgadzały. Ale co później się okazało. Opony Michelin'a, spisywały się nadzwyczaj dobrze przez jeszcze jeden czynnik. Przez to, że opony nie były robione najprawdopodobniej przepisowo pod koniec wyścigu były szersze od Bridgestone i to sporo, co dawało im wielką przewagę na przyczepności, a w skutkach na całej jeździe bolidu. Wtedy FIA zresztą wprowadziła przepis obowiązkowego mierzenia opon, czy mają przepisowe rozmiary po wyścigu, więc większość sukcesu Renault były właśnie nieprzepisowe opony.
22.04.2010 17:35
0
Przepraszam może nie większość, ale część, bo bolid mięli też dobry, a opony po prostu go robiły jeszcze lepszym.
22.04.2010 19:19
0
@40. Polak477 - to tylko domniemania i jakoś konkretów nigdy nie było a opony przecież nawet w historycznych modelach można pomierzyć, żaden problem. Nigdy jednak nic nie udowodniono bo tak nie było. Czynnik niewłaściwych rozmiarów jest absurdalny bo stanowi najprostszy parametr do weryfikacji. I nie prawdą jest, że wcześniej nie mierzono opon!!! Zawsze mierzono odkąd ich wielkość była ściśle określana regulaminowo. Bez tego nie byłoby możliwości uzyskania homologacji FIA, która trzymała z Ferrari. Do tego dochodzą kontrole powyścigowe i wyrywkowe. To co napisałeś to tylko propaganda. Co do rozlatujących się opon to kwestia walki konstruktorów do granic wytrzymałości i czasami się to zdarza w wyścigach. Najzwyczajniej przekracza się pewne granice bo wszystko - nie tylko opony - robi się na minimalnych współczynnikach bezpieczeństwa (patrz Torro Rosso i odlatujące koła :)). Nic nadzwyczajnego. Opony pękały od zawsze w sportach motorowych i tyle. Po Gp USA w 2005 roku Michelin zakasał rękawy i to później poprawili. To, że Ferrari zaczęło tracić to nie tylko kwestia opon. Cóż ta passa nie mogła trwać wiecznie i tak mieli niebywałe szczęście, że trwało to tak długo...
22.04.2010 21:53
0
Podobno (według plotek) Pirelli też jest zainteresowane dostarczaniem oponek.
23.04.2010 19:47
0
41. Jacu Były były. Mam gdzieś gazetę, w której była opisana cała sprawa. Nie chodzi o samo mierzenie opony, a o mierzenie jej po wyścigu, tego wcześniej nie mierzyli, bo nikt czegoś takiego się nie spodziewał. Te przepisy weszły dopiero po wyjściu tej sprawy. Zresztą jak znajdę gazetę to przeskanuję. Oczywiście wszystko robi się na granicy bezpieczeństwa, ale tutaj ta granica była przekroczona, Bridgestone stawiało na bezpieczeństwo dużo bardziej, ale odbijało się to na szybkości. Oczywiście, że pękały, ale nie dochodziło do czegoś takiego nigdy, żeby nie mogły wytrzymać wyścigu przez szybki zakręt (bo przypominam, że wtedy nie można było ich wymieniać). Po prostu tak jak z wiązaniami Ammanna. Niby są dozwolone, lecz bardzo niebezpieczne.
23.04.2010 23:20
0
@43. Polak477 - Jedno źródło informacji z "jakiejś nie wiadomo jakiej" gazety zresztą nigdy, nie potwierdzonych - to tylko stek domniemań. Mierzenie po wyścigu czy przed nie ma znaczenia bo nie zwiększy zasadniczo gabarytów "zewnętrznych" opony. Profile mogą być różne i się troszkę różnić ale to już kwestia wyboru koncepcji , ważne żeby spełniały regulamin a ten określał i określa gabaryty opony "świeżej". Co do rozlatujących opon to incydentów było co nie miara. I to nie tylko od przeciążeń na zakrętach. Dla przykładu w MotoGP parę lat temu Bridgeston'y (firma, której w podtekście przecież bronisz) wybuchały na prostej (słynny wypadek Kawasaki przy 300 km/h) po który też były protesty. Więc jakoś Bridgestonowi też się zdażyło nagiąć. Nie bądź naiwny każdy tam robi wszystko na granicy - jednym się udaję a inni się nie zawsze wstrzelą. Tym bardziej, że wszyscy eksperymentowali właśnie po wprowadzeniu zakazu zmian opon podczas wyścigu. Reszta to czyste spekulacje. Po dominacji Bridgestona nadszedł wtedy czas Michelina.Poprostu, choć nie tylko. A pękające opony nie były nowością. W Erze Turbo to chleb powszedni. Swoją drogą zdziwiłbyś się co jeszcze się urywało i jak spektakularnie :). Poczytaj materiały na temat dawnych wyścigów to się przekonasz.Pozdro
24.04.2010 07:46
0
Ja, jednak myślę, że do F1 wejdą : Michelin, Pirelli i ten Avon. Ecclestone rozmawiał z Michelinem i okazało się, że prawdopodobnie jednym z warunków firmy jest konkurencja w F1 na tle opon
24.04.2010 15:16
0
Powinien byc wiecej niz jeden dostawca opon, zdecydowanie.
26.04.2010 15:34
0
Heh, Stomil Olsztyn są najlepsze;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się