Fernando Alonso po raz trzeci w tym sezonie sięgnął po zwycięstwo, umacniając się na pozycji lidera mistrzostw świata kierowców F1. Podium po zaciętej rywalizacji uzupełnili Sebastian Vettel oraz Jenson Button.
W GP Niemiec większość ekip zdecydowała się na skorzystanie ze strategii dwóch postojów. Mimo, że ekipy już całkiem dobrze rozumieją nowe ogumienie, opony Pirelli cały czas trzymają kibiców w napięciu głównie pod koniec wyścigu.Nie inaczej było na ostatnich okrążeniach GP Niemiec, kiedy to czarnym koniem okazał się nagle Jenson Button.
Wyścig rozpoczął się bez większych incydentów. Jedynie Felipe Massa startujący z tyłu stawki stracił na pierwszym zakręcie nos. Fernando Alonso nie zawiódł swoich kibiców i pewnie obronił wywalczone wczoraj pole position. Drugi po pierwszych zakrętach był Vettel a trzeci Schumacher.
Dobrze do wyścigu przystąpił także Jenson Button, który z szóstego pola awansował przed Pastora Maldonado na piąte miejsce i sukcesywnie przedzierał się na czoło stawki.
Pechowo GP Niemiec rozpoczęło się za to dla Lewisa Hamiltona, który odwiedził swoich mechaników w boksach z przebita tylną lewą oponą. Ostatecznie Brytyjczyk wycofał się ze swojego setnego GP Formuły 1 po 57 okrążeniach.
Na 11 okrążaniu Jenson Button wyprzedził jadącego na trzeciej pozycji Michaela Schumachera, a na 12 serię pierwszy pit stopów zapoczątkował Kimi Raikkonen.
Gdy czołówka zmieniła opony, w zdecydowanej większości zamieniając miękką mieszankę na średnią, Fernando Alonso prowadził w wyścigu przed Vettelem, Buttonem i Schumacherem.
Bardzo dobrze w wyścigu o GP Niemiec spisali się także kierowcy Saubera, którzy po wczorajszych kwalifikacjach mieli wiele powodów do narzekania. Mimo startu z drugiej dziesiątki obaj podopieczni Petera Saubera zakończyli wyścig w czołowej dziesiątce, na wysokiej 5 (Kobayashi) i 6 (Perez) pozycji.
Po drugiej turze zjazdów do boksów Fernando Alonso utrzymał swoje prowadzenie, ale na drugą pozycję wysunął się Jenson Button, który w boksie wyprzedził Sebastiana Vettela. Niemiec przed własną publicznością w końcówce wyścigu odzyskał jednak pozycję.
Manewr Niemca został natychmiast zgłoszony FIA, gdyż na najwolniejszym nawrocie Vettel wyprzedzając Buttona znalazł się czterema kołami poza torem. Ostateczne wynik wyścigu będą musieli ponownie potwierdzić sędziowie.
22.07.2012 15:37
0
Brawo Vettel za walkę do samego końca ! :)
22.07.2012 15:37
0
Jak będzie kara pieniężna dla VET to chyba na jakiś czas odpuszczę sobie F1
22.07.2012 15:38
0
ciekawe czy Vet dostanie kare
22.07.2012 15:38
0
Brawo dla ALO i BUT, VET powinien zostać przesunięty o jedno miejsce.
22.07.2012 15:39
0
Forza Ferrari! Avanti Fernando! Avanti! Co do Vettela to nalezy mu sie kara.
22.07.2012 15:41
0
ALO i BUT bardzo ladnie dla Vettela kara !!
22.07.2012 15:41
0
Mistrzunio Vettel...ciekawe jakby za linią toru był żwir a nie asfalt...tak trzeba na to spojrzeć. Ewidentnie kara musi być.A jeszcze się tłumaczył Buttonowi, że ma racje hehe Tak czy siak brawo Alonso, piękna jazda.
22.07.2012 15:42
0
FORZA FERRARI! FORZA ALONSO! pięknie się bawił Hamilton potem jak wyprzedził fete, podobało mi się ;] niezłe GP ale były lepsze ;p teraz tylko dla fety kara, BUT n2, Kimi n3 ;p po co on tam w ogóle na podium stoi, i tak to straci :]
22.07.2012 15:42
0
FORZA FERRARI! Pięknie się to toczy dla czerwonych. Wreszcie odzyskali ducha walki. Chłopaki w Maranello mogą być dumni. No i oczywiście duże brawa dla Alonso. Dzielny chłop. Miło słyszeć hymn włoski w Niemczech xD
22.07.2012 15:42
0
Bez jaj, kara będzie na pewno, pytanie tylko jaka? Nie wiem czy w repertuarze kar jest "kara przesunięcia o jedną pozycję w tył".
22.07.2012 15:42
0
Lewis, jesteś wielki! Mówcie co chcecie, że nie jestem obiektywny w stosunku do Vettela, ale właśnie ponownie pokazał że jest malutkim kmiotkiem. Takie wymachiwanie łapami z buzią wydymaną jak rozwydrzone niemowlę... Pewnie sobie myślał: jak on śmiał mnie wyprzedzić, przecież go zdublowałem, co on sobie myśli, na moim torze taki numer mi wykręcił. Niech się przepisów poduczy, zwłaszcza tych o wyprzedzaniu, bo też dał ciała... ALONSO - klasa jak zwykle.
22.07.2012 15:44
0
Dodadzą mu zapewne 5 sek, żeby BUT go wyprzedził
22.07.2012 15:45
0
@10. Kukiss: jedno miejsce w tył nie, ale niech mu doliczą +10sek. i będzie sprawiedliwie. Skończy na P3.
22.07.2012 15:45
0
A apropos incydentu zw. z 2 i 3 miejscem. VET urósłby w oczach, gdyby puścił Buttona, który był wolniejszy przed ostatnim okrążeniem w cholerę, zdołałby jeszcze raz odzyskać pozycję i stanąć na podium z genialnym poczuciem zasłużenia na to 2. miejsce. A tak? Lipa, Pany - lipa nie tylko u nas w kraju.
22.07.2012 15:46
0
Ten zwyczaj z krótkimi wypowiedziami do mikrofonów na podium to nowość, czy też Polsat zaczął po prostu przedłużać transmisję o tych kilka sekund i dlatego się to łapie? :)
22.07.2012 15:46
0
Świetna jazda Alonso, zasłużone zwycięstwo od początku do końca + bardzo dobra strategia zespołu. Button chyba w końcu odżył, Vet za swój manewr pewnie straci drugie miejsce, jestem bardzo ciekawy, czy sędziowie wydadzą w tej sprawie sprawiedliwy wyrok, szczególnie że bodajże po Bahrajnie orzekli, że wyprzedzanie wszystkimi czterema kołami poza torem jest zakazane i będzie karane. Szkoda Hamiltona, ale jego manewr wyprzedzenia Vettela, gdy tamten go zdublował - bezcenny. Chciałbym zobaczyć minę Palucha :-))) Bardzo dobra jazda Saubera. Schumi z kolei pojechał na miarę możliwości bolidu, szkoda że trochę nie popadało, mogło być lepiej. FI do przewidzenia, że nie utrzymają swoich pozycji. Słaby występ obu kierowców Williamsa, bardzo zachowawcza jazda Maldonaldo, a jazda Senny wręcz żenująca, po raz kolejny przegrał z Caterhamem, tym razem z Pietrowem. Lotus niestety, ale chyba jeszcze za wcześnie na zwyciężanie, natomiast Grosjean chyba dziś miał wyjątkowo zły dzień.
22.07.2012 15:47
0
Usunięty
22.07.2012 15:48
0
Zdublowany Hamilton wyprzedza Vetteal-BEZCENNE ;D
22.07.2012 15:50
0
Okres na hejtowanie Vettela ogłaszam za otwarty!
22.07.2012 15:50
0
Wspaniały wyścig Alonso. Ten zawodnik to po prostu klasa dla siebie
22.07.2012 15:50
0
Nie wiem czy jest możliwa kara 5 czy 10 sekund. O ile się nie mylę w takiej sytuacji powinna być kara przejazdu przez boksy, a jeżeli to po wyścigu, to 30 sekund.
22.07.2012 15:50
0
Nie skrócił toru jazdy poprzez wyjazd poza tor. Gdyby po wewnetrznej to owszem.
22.07.2012 15:50
0
Borowczyk mówił , że button miał słaby 1 pitstop ( 3.3 sek) a drugi dobry ( 2.4 sek) . To jaki jest świetny pitstop ?
22.07.2012 15:50
0
Odpuscie sobie te komentarze o vettelu, on wie ze popelnil blad i ze nie przepisowo wyprzedzal buttona. po wyscigu bylo widac ze sie smiali bo wiedzieli dokladnie o tej sytuacji. Vettel po proatu chce wygrywac i za to trzeba go lubic. on nie odpuszcza. ale powinien poczeka jeszcze jedno okrazenie i na ostatnim by spokojnie wzial duzo wolniejszego buttona. takze odpuscie sobie bo kara bedzie, chyba ze nie znacie przepisow i dlatego sie pyskujecie na vettela?
22.07.2012 15:50
0
FORZA FERRARI! Mówiłem wczoraj - będzie trudno. Ale wiara się opłaciła! Po prostu genialny wyścig w wykonaniu Alonso i Ferrari. Wreszcie dobra taktyka, wreszcie opony spisały się dobrze! Szkoda mi tylko Massy, ale do tego zaczynam się przyzwyczajać :/. Ale w przyszłym wyścigu będzie może lepiej, gdyby Massa wbił się na podium na Hungaroringu myślę, że byłoby znacznie lepiej! Może psychika by się jeszcze bardziej podbudowała.
22.07.2012 15:50
0
Aż szkoda Hamiltona, taki pech... Mam nadzieje na wygrana na Węgrzech bo naprawdę będzie niewesoło.... Brawo Alonso, jeden z trzech najlepszych kierowców w całej stawce pokazał klasę. 2. Masz racje, ale boje się, że albo kasa albo brak karygo czeka......
22.07.2012 15:51
0
@18 zgadzam sie:)
22.07.2012 15:51
0
@11. saint77 Ja tam się z Tobą zgadzam, gdyby nie opona na początku to HAM by namieszał. A wymachujący bezradnie rękoma Paluszek pewnie się popłakał, bo chwile później jego tempo spadło i stracił kontakt z ALO. Załamanie nerwowe :D
22.07.2012 15:51
0
Świetna postawa Lewisa w czasie kiedy wyprzedził Vettela. Bardzo mi się to podobało. Jazda Jensona też świetna i powinien mieć drugą pozycję. Został wyprzedzony nieprzepisowo i Vettel powinien być ukarany. Zapewne nie odbiorą mu drugiego miejsca, bo to dla niego wyścig w domu, ale powinni go przesunąć za tydzień o co najmniej 5 może 10 oczek na starcie. Ogólnie świetny wyścig.
22.07.2012 15:51
0
Vettel na chama szedł kara !! będzie jak nic za to.
22.07.2012 15:52
0
Gdyby to nie był koniec wyścigu Vettel dostałby drive trough, więc myśle że jezeli kara będzie to będzie to +20 s
22.07.2012 15:52
0
Brawo Alonso! Piękny wyścig... Brawo dla Mistrza Świata 2012! A Vettel powinien stracić 2 miejsce...
22.07.2012 15:52
0
@19. ryniu1992 HAHAHA! :D Nie no nie ma co się spinać ;) Gość już nie raz udowodnił, że przegrywać nie potrafi.
22.07.2012 15:52
0
@ 23. Woa-VooDoo Spytaj się go:)
22.07.2012 15:56
0
Niezly wyscig, cieszy w koncu dobry wynik Buttona, nalezalo mu sie to podium po ostatnich niepowodzeniach. Mysle ze Vettel dostanie jednak kare przejazdu przez boksy a to zdaje sie +20 sekund wiec Kimi wskoczy na podium. Bardzo dobry wyscig Sauberow. Maldonado calkowicie zgasl, widac kara przyniosla skutek.
22.07.2012 15:57
0
@23 taak mial ten pit nazwac SUPER HIPER BOSKIM SUPERSZYBKIM pitem aby byl bardzo dobry ?
22.07.2012 15:57
0
Brawo Sauber, zawiedli mnie dzis Schumacher i Hulkenberg, ale coz.. przywyklem.
22.07.2012 15:59
0
No to teraz ciekawe co zrobi FIA z pozycją Vettela skoro po wyścigu u szejków Hamilton otrzymał ostrzeżenie za wyprzedzanie poza torem a później było spotkanie gdzie ustalono eliminować takie zachowania. Mówcie co chcecie ale Hamilton dzisiaj po prostu się poddał. Jedynie TO go zmotywowało do jazdy na swoim poziomie. Ogólnio dzisiejszy wyścig to dno. Jazda po poboczu przez kierowców bo nie ma trawy i żwiru. Vettel dzisiaj to chyba udaje głupa wymachując na Hamiltona. Wyścig polega na wysprzedzaniu. Alonso dzisiaj obronił pozycję i dzięki temu wygrał i bardzo dobrze bo był najlepszy zresztą tak jak i Ferrari.
22.07.2012 16:00
0
24. damiansport5 - akurat tym manewrem pokazał swoją głupotę, bo mógł jak sam napisałeś wyprzedzić Buttona regulaminowo. Może liczy, że sędziowie dadzą mu jakąś śmieszną karę finansową? Jeżeli zachowają się fair i oddadzą Buttonowi 2 miejsce, no to Vettel straci je tylko i wyłącznie na własne życzenie.
22.07.2012 16:00
0
Z reguły za takie wyprzedzanie, jak zawodnik nie odda pozycji jest kara przejazdu przez boksy, po wyścigu zamieniana na +20 sekund, czyli Vettel ma szanse wylecieć za Kobayashiego. Poczekajmy, zobaczymy bo pewnie rozejdzie się w tym przypadku po kościach.
22.07.2012 16:01
0
I gdzie jest wasz wielki najmłodszy mistrz Vettel? Tyle błędów ile dzisiaj zrobił to ja dawno nie widziałem. Co trochę orał trawę i jeszcze rękami wymachuje jak go Hamilton wyprzedza. Jeździ tak jak w sezonie w pierwszej połowie sezonu 2010, czyli chaos i żenada.
22.07.2012 16:02
0
*jak w pierwszej połowie sezonu 2010.
22.07.2012 16:03
0
Alonso jest po prostu mistrzem !!! Trzymam kciuki za majstra w tym roku. Brawo Button oby to było odrodzenie i powrót do formy :). Kara dla Vettela Musi być!!! Nie długo oglądam F1 ale pierwszy raz widziałem jak dublowany kierowca wyprzedza walczącego o podium, Dzięki Hamilton :)
22.07.2012 16:05
0
witam na jakim programie mogę obejrzec formułę 2
22.07.2012 16:06
0
Jeśli chodzi o wysokość kary to w Spa w 2008, Hamiltonowi doliczono 25s za wyprzedzenie RAI po ścięciu szykany. Jeśli tu sędziowie orzekną tak samo to VET spada na 6. miejsce.
22.07.2012 16:06
0
44. kokon510 polsat sport extra
22.07.2012 16:10
0
hamilton się popisał dzisiaj xd Brawo Fernando FORZA FERRARI
22.07.2012 16:11
0
Wg mnie najlepszym kierowcą dzisiaj był Button. Kapitalny start, płynna równa jazda, znakomita robota mechaników (już nie pierwszy raz w tym sezonie Button ma najszybszy PIT STOP), szkoda trochę końcówki, ale Vettel powinien zostać ukarany.
22.07.2012 16:12
0
Sebuś jak się denerwował xDDDD wyjeżdżał poza tor, robił wszystko u nic xDDDDD
22.07.2012 16:14
0
Lubię Buttona i Hamiltona - pierwszego za fantastyczne tempo wyścigowe dobrym bolidem, drugiego za takie właśnie manewry jak ten z wyprzedzeniem Vettela. Niemniej uważam, że w tym sezonie na majstra zasługuje Alonso i żeby tylko nie było takiej sytuacji jak w Abu Zabi 2010
22.07.2012 16:14
0
Hehe jak dostanie kare to chyba zakończę oglądanie F1 . Button juz nie mial opon co można zweryfikować po czasie jaki stracił do vettela po niecałym okrążeniu ( ponad 3 sekundy ) Vettel by go wyprzedzil nawet w ostatnim zakrecie :)
22.07.2012 16:15
0
@51 i co z tego? Kierowca ma prawo sie bronic, a Vettel wyprzedzil go nieprzepisowo.
22.07.2012 16:16
0
@51 mógł oddać pozycje i go wyprzedzić regulaminowo na ost zakręcie, jakiś problem?
22.07.2012 16:16
0
51. nonam3k - nie ma znaczenia czy Buttonowi kończyły się opony, Vettel złamał przepisy i kara jak najbardziej mu się należy
22.07.2012 16:17
0
panowie pikny wyscig !! LUI pokazał troche charakteru , Fetel po trupach do celu a alonso jak najbardziej zasluzenie wygral , pozatym japonski samuraj coraz lepszy :D
22.07.2012 16:17
0
41. Ale ty ślepy jesteś to szok. Alonso czy Hamilton również zwiedzali pobocze i to nie jeden raz wiec mówienie tylko o vettelu jest śmieszne. Ahhh juz tak niedużo brakło a vettel by wyprzedzil alonso
22.07.2012 16:19
0
56. nonam3k - ale nie wyprzedził, a Vettel tradycyjnie u siebie nie wygrywa i odwala jakieś szopki jak z tym wyprzedzaniem Buttona i wymachiwaniem łapkami na Hamiltona, po prostu jak nie wygrywa to jest na wszystkich obrażony
22.07.2012 16:19
0
Kare bym zrozumiał jesli by przestrzeli zakręt i pojechał krótsza droga :) Ale nie w takiej sytuacji gdzie w ogole nie skrócił sobie toru jazdy. Jeśli by tak zrobił mistrzunio alonso to żaden by nie mówił o karze
22.07.2012 16:19
0
Rozbawił mnie komentarz Vettela na pudle : D
22.07.2012 16:20
0
@56 A wcześniej dał się wyprzedzić przez dublowanego Hamiltona :) Vettel nie zasłużył dzisiaj na 2 miejsce i taka jest prawda. Mam nadzieję, że dostanie +20s i Kimi zgarnie punkty za trzecią pozycję.
22.07.2012 16:20
0
Gratulację dla Fernando - przez cały wyścig skutecznie odpierał ataki Saba i Buttona.
22.07.2012 16:20
0
Moim zdaniem +5s byłaby wystarczająca, ale i tak brawo dla Sebastiana za piękną walkę. Te przeprosiny do zespołu myslę że niepotrzebne, chyba nikt nie powinien mieć mu tego za złe, cóż, zdarza się, nikt nie jest nieomylny.
22.07.2012 16:21
0
@ 29 Czy ty sobie żartujesz? 10 oczek na starcie do następnego wyścigu za wyprzedzenie nieprzepisowe?! Brak słów.
22.07.2012 16:22
0
60. Gdyby nie dublowani kierowcy i nie zjazd na pitstop alonso to również by go Hamilton wyprzedził . Nie zapominaj ze Hamilton mial nowe opony założone a nie zjechane jak vettel i alonso .
22.07.2012 16:22
0
58. nonam3k skorzystał z asfaltu na poboczu hahaha i wedle Ciebie nic nie zyskał ? :) potraktował asfalt pobocza jak asfalt toru by wyprzedzić Buttona, masz racje on nie skrócił sobie toru jazdy, bo on w ogóle nie był w torze :D Nie można skrócić sobie toru skoro się w nim nie jest.
22.07.2012 16:24
0
@nonam3k Nie skrócił sobie toru jazdy, ale go "poszerzył" poprzez wyjazd i mógł dzięki temu szybciej wyjść z zakrętu, czym zyskał nieregulaminową przewagę nad Jensonem i pozycję. Wyobraź sobie np, że byłoby tam trawiaste pobocze. Wtedy nie dość że nie zyskałby pozycji, to jeszcze musiałby odpuścić pedał przyspieszenia i sporo by stracił do Jensona na wyjściu. O to chodzi w tym manewrze i jego nieprzepisowym charakterze, a nie jak wszyscy się doszukują... "skrócenia toru jazdy".
22.07.2012 16:25
0
Będzie kara dla Vettela, bo jak by tam nie było by pobocza to by go Sebastian nie dał rady wyprzedzic. A jak nie bedzie kary to bedzie przykład przekupstwa zespołu RED BULLA .!!!!!
22.07.2012 16:27
0
@62 Ilona O jakich 5 sekundach mówisz gdyby to było przynajmniej 10 okrążeń wcześniej dostałby przejazd przez pit stop tak jak inni dostawali ale nic mnie już nie zdziwi
22.07.2012 16:29
0
Brawo dla Alonso, gratulacje dla Buttona i pogarda dla Vettela. Jak by miał choć troche honoru to oddał by pozycje tak jak powinien to uczynić. Wielkich mistrzów nie tworzą tytuły, tylko to jakimi są kierowcami a Vettel nawet nie dorasta im do pięt więc lepiej go nie porównywać do nazwisk takich jak Senna, Alonso,Schumacher czy inni.
22.07.2012 16:31
0
Jesli chodzi o manewry wyprzedzania to bedzie dzisiaj troche kontrowersyjnych decyzij. Hamilton-Vettel, (zdublowany kierowca), choc duzego problemu tu nie widze, poniewaz Hamilton zaraz odskoczyl, a z biegiem czasu wyprzedzil Alonso. Vettel-Button. (4 kola poza linia). Jesli Seb. dostanie kare, czego mu nie zycze, to moze spasc na pozycje 5, 6. W normalnym przypadku, to kara przejazdu przez aleje serwisowa. Z drugiej strony trzeba powiedziec ze Seb. zostawil Jansonowi dosyc miejsca. W ostatnich latach uchodzily takie incydenty.
22.07.2012 16:33
0
No wreszcie!Brawo Button!!! W końcu mocny wyścig:) Oby już było tylko lepiej i wydaje się,że McLaren jest już bardzo blisko ferrari i red bulla.
22.07.2012 16:36
0
58. nonam3k. Człowieku nie masz pojęcia o czym mówisz. To, że ktoś jedzie krótszym torem nie znaczy, że jedzie szybszym torem. Dla przykładu masz agrafkę tu w Niemczech czy w Kanadzie, a z drugiej strony Parabolicę na Monza.
22.07.2012 16:36
0
58. nonam3k Wyprzedzanie poza torem, gdy wszystkie koła bolidu są poza torem, jest zakazane wg obowiązujących przepisów. No tak, rozumiem, że Twój miszczunio Paluszek musi mieć specjalne względy.
22.07.2012 16:38
0
Fernando jestem z ciebie dumny... FORZA FERRARI!! Jenson również dobrze pojechał... Oby to był powrót o formy z drugiej połowy sezony 2011. Vettel powinien dostać karę. Biedny Sebuś trochę się zdenerwował i na końcu oszukał żeby być na drugim miejscu... To świadczy tylko o tym, że jest słaby... Tępić oszustów!!!
22.07.2012 16:39
0
70. dexter "Jesli chodzi o manewry wyprzedzania to bedzie dzisiaj troche kontrowersyjnych decyzij. Hamilton-Vettel, (zdublowany kierowca), choc duzego problemu tu nie widze, poniewaz Hamilton zaraz odskoczyl, a z biegiem czasu wyprzedzil Alonso" Oj chyba się nie oglądało się dokładnie wyścigu, Hamilton nie wyprzedził Alonso...
22.07.2012 16:42
0
@58. nonam3k Vettel czy nie, przepis o wyprzedzaniu mówi, że zawodnik nie może zyskać pozycji wyjeżdżając wszystkimi 4 kołami poza tor, a Vettel tak zrobił, więc tu nikt nie ma wątpliwości, że kara mu się należy. Co do tych 3 sekund straty Buttona na 1 okrążeniu, to chyba zegarek ci przyspieszył, bo Vettel tyle straty nie miał. Od kiedy wyjechał za Buttonem z pitline utrzymywał stratę około 2 sekund, potem stopniowo strata malała. Był szybszy od Jansona, nie ulega wątpliwości, ale dał ciała.
22.07.2012 16:43
0
75 Sytuacja HAM - VET tak jak mówisz. W przypadku np awarii Vettela, Hamilton miałby za nim pokornie jechać? nonsens
22.07.2012 16:43
0
Wielkie brawa dla czołowej trójki!!! Byli dla siebie klasą!!! :)) Bardzo cieszy mnie postawa Jensona - tu należą się gratulacje dla inżynierów McL - znakomita praca! MP4-27 wiele z pewnością zyskał na lepszych ustawieniach, ale maszyna jest bardziej konkurencyjna, niż na Silve. Jenson to potwierdził - wierzę, iż to znak, iż bolid nareszcie mu odpowiada! Kilku pechowców dziś mieliśmy, no ale można było spodziewac się takiego obrotu spraw. Tor jest dośc ciasny w pierwszej sekcji. Co do manewru Hamiltona - nie ma zakazu oddublowania, więc Seba nie może miec pretensji. Niemcowi chodziło jednak oto, iż w ten sposób po prostu wyprowadzał go z rytmu. W każdym razie wiele to nie zmieniło - Ferdek jechał świetny i równy wyścig. Manewr Seby na Jensonie był nieprzepisowy i sam o tym wie. Tłumaczyc się oczywiście może, ale raczej skończy się karą. Jeżeli taka nastąpi, będzie słuszna. W takich przypadkach sędziowie powinni po prostu zamienic pozycjami obu rywali. Byłoby to sprawiedliwsze. Dotkliwe kary czasowe są wskazane przede wszystkim w kolizjach zawinionych przez jednego z kierowców. Zobaczymy... ;)
22.07.2012 16:45
0
18. DyZeQ Najlepszy moment wyścigu;) Wyścig fantastyczny walka do ostatniego okrążenia, Alonso pojechał genialnie, cały czas musiał mieć się na baczności, bo jak nie Vettel to Button atakowali jego pozycję, na szczęście płynna, szybka i bezbłędna jazda Fernando dała mu zasłużone zwyciestwo. Gratulacje dla Buttona i dwóch Sauberów! Postawa Ferrari w tym GP, świadczy o tym, że na Hungaroringu także będzie walka o P1. Nie mogę się doczekać następnego GP, na którym będę. FORZA FERRARI
22.07.2012 16:47
0
51. nonam3k To lepiej było by dla widowiska jakby wyprzedziła Buttona na ostatnim zakręcie niż wyjeżdżając na pobocze całym bolidem!
22.07.2012 16:48
0
Znakomite tempo Saubera i... to Kobayashi był tym lepszym! Cieszy mnie to niezmiernie, gdyż Japończyk w oczach wielu zasługuje na wyrzucenie z zespołu. Mam nadzieje, że Peter zostawi go w składzie - Kamui to na prawdę dobry driver. :)) Pastor najwyraźniej wziął sobie do serca ostatnie wydarzenia i jechał bezpiecznie. Przede wszystkim jednak tempo Williamsa było kiepskie. Może to kwestia ustawień, a może też stracili animusz. Oby to pierwsze. :) W Force India górą Hulk - lepszy w deszczu i oby jak najczęściej wygrywał z nim wyścigi. Nie ukrywam, iż to Niemca wolałbym w Mercu za Schumiego. Ale to zależy oczywiście od Michaela, który ponownie pojechał dobry wyścig - znowu lepszy od Rosberga. Może jeszcze ten sezon nie jest stracony dla niego - oby zakończył go jak najlepiej. :))
22.07.2012 16:51
0
Kubica też tak zrobił na Interlagos i to Hamiltona objechał : D
22.07.2012 16:52
0
77. nucreativ Ja tylko zacytowałem wypowiedź dextera, który się pomylił twierdząc, że zdublowany Ham wyprzedził Alonso...
22.07.2012 16:53
0
Co za fatum. Obstawiłem porządek 3.VET 5.KOB 7.MSC. Jak go mocno zdegradują to się pożegnam z punktami. :)
22.07.2012 16:59
0
Jeszcze co do wyścigu to tylko Alonso, Shumacher i Button nie popełnili błędów. Reszta pojechała słabo lub przeciętnie. Kiepski tor i kiepski wyścig.
22.07.2012 17:02
0
85. Jahar. ALO i MSC zgadzam się, ale widziałeś jak BUT mocno przypalił prawą oponę na dohamowaniu?
22.07.2012 17:11
0
78. Skoczek130 jeżeli Sebastiana taki manewr wyprowadza z rytmu, to może powinni wprowadzić przepis mówiący, że przy jego wjeździe na pitline cały ruch na torze powinien być wstrzymany, aby Seba mógł wyjechać na tej samej pozycji i nic nie wybiło go z rytmu:))) Jeszcze przeloty ptaków na torze też powinni wstrzymać:) A na poważnie to oczywiście, że go wybiło. Tak jak zrobiłoby to z każdym innym kierowcą. Różnica polega na tym, że taki Raikonen, Webber czy Button nie machałby łapami jak dzieciak tylko cisnął dalej wiedząc, że za chwile może go ponownie dublować. A ten fochy wali jak w przedszkolu...
22.07.2012 17:12
0
62. Ilona, od kiedy to czas samego przejazdu przez pit-lane trwa 5 sek?
22.07.2012 17:13
0
75. belzebub - zgadza sie :-)
22.07.2012 17:30
0
no i już wiadomo,kimi 3 vet 4
22.07.2012 17:31
0
@saint77 - nie można napisac, co by zrobili inni w tej sytuacji. Alonso pewnie robiłby to samo. Cóż, niefortunna sytuacja.
22.07.2012 17:31
0
czyli kara nałożona. ps dla tych , którzy uważają , że Vet nic złego nie zrobił - może by taki manewr w Monaco wykonać ?
22.07.2012 17:32
0
Vet jednak dostał karę 20 sek., która jest sprawiedliwa, mógł być trzeci, a jest czwarty i bardzo dobrze.
22.07.2012 17:34
0
poprawka Vet szósty, jeszcze lepiej ;-)
22.07.2012 17:37
0
nie wiem czy sprawiedliwa, na pudło zasłużył.
22.07.2012 17:39
0
95. Kara sprawiedliwa, co z tego że zasłużył, skoro złamał przepisy? Mają być równi i równiejsi?
22.07.2012 17:42
0
Sprawiedliwie dostał karę dzięki temu Kimi jest trzeci brawo
22.07.2012 17:44
0
Wielkie gratulacja dla Fernando!
22.07.2012 17:45
0
Smutne, bo wiele takich wyprzedzan widzialem, na starcie w ogole nikt tego nie kontroluje i jest wolna amerykanka, Vettel wyprzedzilby Buttona jedna reka, a jakby jechal przez pitlane wyjechalby na 3. miejscu. Wiec srednio sprawiedliwa ta kara dla kazdego, kto ogladal wyscig... Ale pieknie Fernando, piekny wyscig, cieszy to zwyciestwo bardzo. A Vettel? Odrobi, jego maszyna jest szybka, a i on ma niezle tempo, jest ok, choc przywitalbym go z otwartymi ramionami w SF w koncu, ilez mozna te telenowele znosic. Bo Massy juz dosc po prostu, koles jest juz po prostu dramatycznie kiepski. Pereza nie przygarna, bo czekaja na Vettela, a ten ma syndrom "i chcialabym, i boje sie", przynajmniej poki co.
22.07.2012 17:47
0
Prawda Wszyscy są równi nie ma sentymentów
22.07.2012 17:48
0
96. belzebub, niedawno Maldonado bodaj dostal +20 sekund do czasu, tylko w jego sytuacji to pozycja zostala ta, co byla. Vettel stracil mase punktow. A skoro przepisy sa idiotyczne to moze nalezaloby je zmienic? Nikt, absolutnie nikt mi nie powie ze kara jest sprawiedliwa, skoro na torze mialby publo jakby zjechal nawet do pitlane, a Buttona by wciagnal nosem na tym kolku jeszcze z 2 razy...
22.07.2012 17:54
0
Powinni zamienic vet z but miejscami, a nie kara czasowa. spokojniemogl but wyprzedzic bez wyjezdzania poza tor. nawet w innym miejscu toru. chociaz czasu bylo malo to zawsze bylo to mozliwe. a tak zamiast 2, czy 3 miesjca jest 5
22.07.2012 17:55
0
101. Ataru rozumiem, że nie możesz się pogodzić, że Twój miszczunio dostał karę i wg Twojego toku myślenia powinien być jeszcze specjalnie traktowany, bo... Ty tak chcesz. Na szczęście, sędziowie Ciebie nie posłuchali i SPRAWIEDLIWĄ karę nałożyli, to jest fakt, z którym musisz się pogodzić. Skoro twierdzisz, że Paluch spokojnie by wciągnął Buttona, to dlaczego nie zrobił tego wcześniej????? Nie zrobił tego, bo Button był dzisiaj dla niego poza zasięgiem, więc próbował oszukać, aby tego dokonać. Po czym głupio się tłumaczył, żałosne.
22.07.2012 17:55
0
87. saint77, bardzo interesujące, że tak doskonale wiesz kto by się jak zachował. Nie on pierwszy i nie ostatni tą łapką pomachał, więc po co robić znowu z tego wielkie halo? chyba to jednak dość częsty w f1 widok. Tyle że w jego przypadku oczywiście musi być to dramatyzowane do granic możliwości. Obsesyjne próby doszukiwania się dziecinności Vettela na każdym kroku już dawno stały się nudne. 68. andy_chow, 88. FAster92, kara jest jaka jest więc nie ma już nad czym dyskutować, moim zdaniem wystarczyłoby żeby stracił pozycje na rzecz Buttona, no ale nie ja o tym decyduje.
22.07.2012 17:59
0
@104 i dobrze, że nie decydujesz o tym bo pewnie w tym przypadku kary by nie było zasłaniając się genialnością tego manewru i pewnie Alo by dostał 25 sekund za zbyt szybkie odjechanie od Vet na starcie...
22.07.2012 17:59
0
103. belzebub, po pierwsze to dwukrotny mistrz swiata, okaz mu choc drobny szacunek nalezny takiemu kierowcy. Po drugie - nie jest to kierowca, ktoremu kibicuje i nie jest to kierowca, ktory chcialbym, by wygral mistrzostwa. Ale nijak ta kata sprawiedliwa nie byla. W zaden sposob.
22.07.2012 18:07
0
106. Ataru. A co majster do przestrzegania przepisów, co ma szacunek do przestrzegania przepisów, co Ty bredzisz? Gdyby dostał karę podczas wyścigu, byłoby to przejazd przez pit-lane i tyle. A że to było na ostatnim okrążeniu, dostał więc karę czasową, którą sędziowie MIELI PRAWO NAŁOŻYĆ I TAK TEŻ ZROBILI. Dla Ciebie to może być niesprawiedliwe, ALE TAKIE SĄ PRZEPISY, i tyle. Kara ma być dotkliwa, aby następnym razem taki Paluch dwa razy pomyślał, jak coś podobnego miałby jeszcze raz zrobić.
22.07.2012 18:10
0
Także tą karę uważam za zbyt surową. Jednak Kimi i Kamui nie mieli szans dotrzymac mu kroku, więc strata na ich rzecz pozycji nie wygląda najlepiej. Na karę zasłużył, ale na niej powinien skorzystac tylko poszkodowany, a nie osoby postronne.
22.07.2012 18:11
0
107. belzebub, ile razy byly takie manewry w ostatnich sezonach? Ile razy wyprzedzali wyjezdzajac poza tor? Na lotniskach Hermana zwlaszcza... No nie zlicze, w Turcji samej na tamtejszej osemce (tzn zakrecie osmym, jesli zle pamietam - poprawcie) naliczylbym ich kilka. Zero kar do tej pory. Ile razy byly sytuacje, gdzie bylo wypychanie poza tor? W ogole to jakas kpina jest jest, w koncu Button nie zostawil mu miejsca na torze, do cholery!
22.07.2012 18:12
0
@belzebub - przepisowo na taką karę zasłużył. Ale z moralnego punktu widzenia jest zbyt surowa.
22.07.2012 18:18
0
@104 Ilona może ciut więcej obiektywizmu. Skoro inni dostają przejazd przez pit stop to w imię czego Vettel ma dostać tylko oddanie pozycji
22.07.2012 18:18
0
109. Ataru No proszę Cię... koło Buttona zmieściłby się tir, czołg lub stado bizonów. vettel miał masę miejsca.
22.07.2012 18:23
0
111. andy_chow, nie zlicze Ci ile osob nie dostalo kary za cos takiego... nawet reprymendy. 112. Voight, to obejrzyj sobie ten manewr jeszcze raz, Button jechal juz po tarce, nie da sie tego nie dostrzec. Wklep w Twoja Rure: Vettel overtakes Button in Hockenheim 2012.
22.07.2012 18:26
0
Zdublowany kierowca wyprzedza dublującego...bezcenne Hamilton ,Kubica kierowcy z jajami.
22.07.2012 18:28
0
boże jak śmiesznie dobrze tak paluchowi Hehehe
22.07.2012 18:30
0
@ 109. Ataru Miejsca był dużo, tylko jest jedno ale dla mistrzunia...gdyby jechał torem obok Buttona wytracił by prędkość, bo musiałby mocniejszy skręt kierownicą wykonać. A on sobie wykonał delikatny skręt poszerzając zakręt a jednocześnie nie tracąc prędkości, tak jakby pobocze było torem. Obejrzyj jakąś powtórkę czy coś bo łykasz w ciemno tłumaczenia Vettela :) Mistrzunio chciał być sprytny a wyszło jak wyszło. Nie wiem ile razy wyprzedzali w przeszłości wyjeżdzając poza tor - nie prowadzę statystyk, ale w tym sezonie za to karają więc nie pasuje mi tu Twoja logika. A, że VET jest pierwszy to co w tym dziwnego ? Chyba zawsze musi być ten pierwszy czyż nie ? Gryzie Cię to, że wielki mistrz został jako pierwszy tak potraktowany ? Najpierw pewnie powinien być ktoś ze środka stawki ukarany dla testu a potem wielki VET.
22.07.2012 18:32
0
@104. Ilona: ja nie widziałem aby któryś z wymienionych kierowców to robił, więc stąd wiem. Np. Button po prostu zgłosił przez radio, że Vettel go nieprzepisowo wyprzedził a nie machał łapami jak albański pastuch odpędzający komary. Nie doszukuję się dziecinności Vettela, bo nie muszę. On to pokazuje niemal co wyścig:) A co do nudy - Twoje uwielbienie dla heroizmu Sebastiana jest nudniejsze:)
22.07.2012 18:36
0
116. Xellos, o czym ty w ogole mowisz? Jasne, zeby bardziej skrecic trzeba skrecic kierownica bardziej, to nie jest dla mnie odkrycie, ani zaden argument w dyskusji, ale zaczyna chociaz byc montypajtonowo ;-) Nie jestem fanem Vettela, gryzie mnie to, ze jak wyniki sa nie na torze, a poza torem ustalane, przy zielonym stoliku przez lesnych dziadkow to cos tu nie gra. Kiedys Hamiltona dzwigiem odstawili, to bylo przegiete. Zawsze go wspierali, zawsze byl pupilkiem, powody znamy. Dzis krzywdza tego, kogo nie lubisz, jutro skrzywdza tego, komu kibicujesz. Zamiast jezdzic na torze beda sobie ustalac wyniki jakie komu pasuja po wyscigu. Rownie dobrze moze sobie Bernie ustalic przed sezonem kto wygra.
22.07.2012 18:39
0
117. saint77, co chwila ktos macha lapkami, Vettel, Hamilton, Fernando, Schumacher... I tak od paru sezonow nikt nie chcial nikomu dac w ryj ;-) No, przynajmniej nie przed kamerami.
22.07.2012 18:42
0
@ Ataru Czego ty nie możesz pojąć ? Że kierowca nie może wyprzedzać po za torem ? Że gdy wykona taki manewr musi natychmiast oddać pozycje bo gdy tego nie zrobi otrzyma kare przejazdu przez pit lane ? Dobra nie widział Butona nie chciał kolizji OK ale pozycje trzeba oddać, nie zrobił tego i za to dostał kare.
22.07.2012 18:45
0
Naprawdę tego nie widzisz ? :) Skoro piszesz jak to wiele niby było wyprzedzeń, to może napisz jak wiele i to o wiele wiele więcej jest nieudanych wyprzedzeń, kiedy to kierowca broniący pozycji "zamyka dzwi" temu, który próbuje go wyprzedzić. I z tego powodu, ten z tyłu nie używa pobocza by dokonać wyprzedzenia, tylko grzecznie chowa się za tyłem bolidu, który chciał wyprzedzić. To była właśnie taka sytuacja, gdyby VET skierował kierownicę tak by zmieścić się w torze, musiał by zmniejszyć prędkość i grzecznie zostać za tyłem bolidu Buttona. Ale on nawet nie kręcił w tym kierunku tylko od razu jechał na pobocze zwiększając prędkość. Sam dałeś namiar na powtórkę, włącz obraz z góry i klikaj PLAY STOP, w którym momencie niby VET próbował chociaż zmieścić się w torze ? Od początku do końca jego kierunek jazdy wskazuje na pobocze. Poza tym decyzja nie zapadła od razu, sędziowie mają dostęp do danych z bolidu, i więcej kamer, więc ze spokojem mogli to ocenić, czy VET w ogóle myśli o utrzymaniu się w torze, czy od razu zwiększa prędkość kierując się na pobocze. Skoro kara jest to nie bez przyczyny.
22.07.2012 18:47
0
Kara słuszna dla Vettela do tych 20 sekund powinień dostać 2 minuty za całokształt.
22.07.2012 18:54
0
Tak czy siak dyskytujcie sobie i jak zawsze na koniec kupa z tego wyjdzie. Ja tymczasem bede sobie ogladal zwyciestwo Vettela na Wegrzech. A po przerwie najcudowniejsze GP, czyli Spa.
22.07.2012 18:55
0
119. Ataru tak, tylko w tej sytuacji.... przecież Hamilton go najnormalniej w świecie wyprzedził. A ja ten gest Vettela odebrałem jako obraza majestatu jego królewskiej mości. Gdyby go zepchnął z toru, albo jako dublowany nie dał się wyprzedzić to co innego, wtedy fakt, machają... Ale faktycznie, sprawa jest śmieszna, nie warta dalszego komentowania. Pozdrawiam:)
22.07.2012 18:56
0
@119. Ataru - mam nadzieję, że nie będzie rzucał szklankami w Hamiltona na jakiejś imprezie:)
22.07.2012 18:59
0
@Ataru wiem i ubolewam nad tym. Może wreszcie skończy się takie kombinowanie (a może mi się upiecze) Sam byłem wściekły gdy Hamiltona wywlekali z pułapki żwirowej pzdr
22.07.2012 19:03
0
noo jak z DRS-em nie mogli dac rade Alonso to widzicie kto tu jest najlepszy ;D
22.07.2012 19:18
0
Nie byłoby żadnego halo gdyby Horner nakazał oddanie pozycji! Vettelowi się nie dziwię w ferworze walki nie pomyślał. Ale Horner ponosi znaczną odpowiedzialność, powinien nakazać poddanie pozycji! Tyle w temacie
22.07.2012 19:24
0
122. michal75, no jeszcze lepiej, to może od razu prace na cele społeczne za to jak sie nazywa
22.07.2012 19:26
0
mam pytanie: czy vettel dał / da puchar kimiemu?
22.07.2012 19:36
0
@Ataru odwołujesz się do powtórek i bardzo dobrze tylko zobacz w nich, że Vettel nie był przed Button nawet przez chwilę z przodu bo został wywieziony w pole co Button mógł zrobić i powinien a że jest asfalt wylany zamiast trawy to Vettel olał sprawę bo może się uda. To jest oszustwo i choćby dlatego kara jest sprawiedliwa. Zrzucenie Niemca na trzecią pozycję nie to byłaby kpina a nie kara za oszustwo. Może Vettel czuje się poszkodowany ale tylko on zrobił taki manewr dzisiaj. Rai i Kob nie jeździli poza torem co jest bardziej sportową postawą co nie?
22.07.2012 19:39
0
Ferdek super jazda,palucha autko gorsze to i forma słabsza,ale macha łapkami w wielkim stylu
22.07.2012 19:46
0
Gatulacje dla Fenando !!! Doba decyzja sędziów w spawie Vettela -również gratulacje !!!
22.07.2012 19:47
0
128. andy_chow, i z tym się zgadzam w pełni, tak powinien był zrobić.
22.07.2012 20:08
0
Tak dłużej być nie może żeby ten Hiszpan wygrywał wyścigi.Już tak niewiele brakowało by wyprzedził go Vettel lub Button- przeszkodziły wyczyny Hamiltona.
22.07.2012 20:13
0
Coz Alonso po raz kolejny pokazal jak wygrac wyscig. Sprytny manewr McLarena , wykorzystali Hamiltona aby zdekoncentrowal Vettela. Na wszystkim skorzystal Button i sukces gotowy. Samotny Raikkonen pojechal bardzo solidnie jednak widac,ze do zwyciestwa w wyscigu brakuje jeszcze sporo. Doskonaly zespolowo wystep Saubera, to co wyczyniali obaj kierowcy szwajcarskiej ekipy zasluguje na ogromne uznanie. Zaskoczeniem sa male punkty Mercedesa, zaslugiwali dzisiaj na wiecej.
22.07.2012 20:25
0
@Kamil-F1 wyczyny Hamiltona mialy zdekoncentrowac Vettela i pomoc Jensonowi. McLaren osiagnal swoj cel.
22.07.2012 20:26
0
120. Rudolf50, to bylo karac dotychczas za to, a nie nagle sie obudzili - hej, nie wolno. To mi smierdzi po prostu z daleka proba ukladania wynikow sportowych po swojemu, z czym kazdy kibic powinien walczyc. Bo to przeciez nie jest pierwszy raz. I niewazne czy chodzi o kogos, kogo lubisz i cenisz, czy przeciwnie. Chodzi o zasady. Pryncypia. 121. Xellos, inny temat to lotniska Hermana, gdzie mozna jezdzic jak sie komu podoba a pobocza sa takie, ze mozna jechac godzine na wschod bo tam zawsze byla jakas cywilizacja. To problem torow, gdzie nie ma band tylko mozna jechac jak sie komu podoba. Dwa hasla, ktore morduja konsekwentnie od lat F1 - "bezpieczenstwo" i "ekologia". Druga rzecz - Vettel byl z przodu, nie Button. Vettel nie mial jak sie schowac, bo zwyczajnie byl juz z przodu i tylko dlatego dostal kare. Jakby jechali "ramie w ramie" byloby, ze Button wywiozl go poza tor i jeszcze ten dostalby kare (a wg regulaminu - powinien!). Zeby tego nie dostrzec to trzeba miec w sobie duzo zlej wiary ;-) Inni jezdza podobnie, to naturalna reakcja w dzisiejszej F1 - jechac szeroko by nie doprowadzic do kolizji. A pan wewnetrznej zawsze w takiej sytuacji wypycha tego na zewnetrznej. Zawsze. I to bym karal. Wg mnie jasne - oni powinni jezdzic tak, jakby tam byly bandy, pobocza uzywac jedynie gdy popelnia blad, ale nie moze byc sytuacji w ktorej od kaprysu sedziow zalezy czy cos zauwaza, czy tez nie zauwaza i jak to potraktuja. A tak to na razie wyglada. saint77, no wyprzedzil go i sie zloscil. Wiesz, tez bym sie zloscil ;-) Swoja droga sytuacja dosc kontrowersyjna z takiego punktu widzenia, bo jak na to nie spojrzec - pomogl Hamilton Buttonowi, kiedy zdublowany powinien nie brac udzialu w walce jednak, ale to tak na marginesie. A ich imprezy chyba nie zawsze wygladaja az tak spektakularnie, chociaz co tam sie na zapleczu dzieje - nie wiem czy chcialbym wiedziec ;-) 126. andy_chow, wlasnie o to mi chodzi, ze sie nie skonczylo tylko wlasnie teraz po prostu sobie zabrali Vettelowi pare punktow. Nastepny moze byc Fernando, no bo co, za duza ma przewage, trzeba sprawic wiec, by pare punktow mial mniej, no bo jak to, musi byc ciekawie do konca, bo zainteresowanie przeklada sie na pieniadze i tak sobie Bernie po swojemu bedzie ukladac sytuacje i gdziestam wcieli sie w jakiegos wladce marionetek czy Godfathera. A ja powtarzam to uparcie i konsekwentnie, ze nie podoba mi sie jak panowie przy zielonym stoliku ukladaja sobie wyniki sportowe po swojemu. 131. Jahar, ale przeciez Vettel byl z przodu! Byl przed Buttonem juz, no mowisz, ze odwoluje sie do powtorek to wez sam wlacz... Jeszcze przed wejsciem w zakret byl juz 4/5 dlugosci bolidu. Rownie dobrze moznaby powiedziec, ze Button, jako pan i wladca na wewnetrznej wypchnal Vettela z toru...
22.07.2012 20:30
0
Nie ukrywam nie lubię Vettela ale kara jak to napisał ktoś wyżej z moralnego punktu widzenia jest zbyt duża. Gdyby sobie opuścił dojechałby 3 (zakładając, że nie wyprzedziłby go później), także kara 5s byłaby odpowiedniejsza spadłby te jedno oczko i nikt nie mógłby się doczepic. Niestety jest inaczej zyskał Kimi także podświadomie się ciesze, jest to jednak trochę nie feir. Ciekawy wyścig, jako jeden z nielicznych oglądałem praktycznie cały, co w tym sezonie zdarzyło mi się chyba ze 2 razy. Niestety to nie to samo bez Kubicy. Zasłużenie wygrywa Alonso i wydaje się bardzo mocnym kandydatem do mistrzostwa po pierwszej połowie sezonu. Button przeżywa jakąś zwyżkę formy, niestety Hamilton dziś pechowo, pokazał, że jest w stanie walczyć z czołówką, wyprzedzając Vet. Dobrze Saubery, szkoda FI nie miało najlepszego wyścigu. Maldonado dziś zbyt zachowawczo ale może to przez mój sen? Śniło mi się, że wpadł w poślizg, spadł do morze i jego bolid wybuchnął. Liczę na przełamanie Massy jak pojedzie dobry wyścig na Hungaro to będzie z nim tylko lepiej, zły wyścig wydaje się załamie go do końca i już raczej nic nie pokaże, także przed Felipe teraz b. ważny wyścig, głównie z głową...
22.07.2012 20:32
0
109.Ataru, 110.Skoczek 11-go maja była dyskusja na ten temat wśród kierowców, po której główny delegat techniczny stwierdził wyraźnie: "Według doniesień, główny delegat techniczny FIA, przestrzegł kierowców przed podobnymi manewrami i powiedział, że kolejne wyprzedzania, gdy wszystkie cztery koła bolidu znajdują się poza torem będą karane. " Na portalu pojawił się stosowny artykuł: http: //www. formula1. pl/F1_news-13547 - Hamilton_mial_szczescie_Rosberg_ uniewinniony. html (usunąć spacje). Czyli Vet wiedział, że za ten manewr dostanie karę, a jednak nie oddał pozycji na rzecz Buttona. Podejrzewam, że w związku z tym, kara była tak surowa.
22.07.2012 20:34
0
Sebastian, Lewis is faster than You :D więc puść go niech się chłopak oddubluje. Jestem zdania, że Hamilton faktycznie pomógł Buttonowi tym manewrem i wprowadził chaos w czołówce, Vettel się wyraźnie zdekoncentrował i o to chodziło, ale chyba każdy by był skołowany i nie ogarniał co się dzieje :D Dzięki Lewis dawno się tak nie uśmiałem przed TV :D
22.07.2012 20:34
0
Co do wyprzedzania poza torem, dla tych co nie mogą tego zrozumieć dlaczego zyskał, Szerszy wyjazd poza tor= szybsze wyjście z zakrętu. Nie zyskujesz tylko przez ścinanie toru. W lidze mamy zasadę, kto wyjeżdża poza tor 4 kołami otrzymuje karę, nie pisze jaka gra, żeby reklamy nie było;)
22.07.2012 20:35
0
Dziś VET zdobył doświadczenie, na przyszłość będzie wiedział, że nie warto oszukiwać. Stracił 5 punktów, gdyby oddał pozycje BUT to dojechałby 3. Kto wie, może te 5 punktów być bardzo ważne na koniec sezonu w walce o mistrzostwo.
22.07.2012 20:37
0
140. belzebub, ale on nie mial miejsca na torze, a Newey technike teleportacji wg moich doniesien wprowadzi najwczesniej w RB9. No ktoredy mial pojechac? Jasne, mogl oddac pozycje, jasne, kara sie nalezala wg regulaminu (ktory powinien byc przestrzegany odrobine mniej wyrywkowo ;-) ), ale z kazdej strony jak sie temu przyjrzec to kara jest zdecydowanie zbyt surowa. Tak po prostu.
22.07.2012 20:43
0
@ Ataru nawiąże do tak zwanego oddublowania. Sporo lat temu Indy Car była taka sytuacja. Zanardi nie został zdublowany bo wyjechał SC. Po wznowieniu Zanardi z ostatniej pozycji przebił się do przodu i wygrał ten wyścig. Sądzę, że w sprzyjających warunkach kierowca powinien próbować się oddublować. Podobna sytuacja była w Kanadzie w zeszłym roku pzdr :)
22.07.2012 20:46
0
144. Ataru Ja pier..., czy ty jesteś tępy, czy tylko udajesz?? wszyscy Tobie mówią, że Vet po zewnętrznej nie miał miejsca, żeby wykonać manewr wyprzedzenia, mógł to zrobić, ale po wewnętrznej. A on pojechał centralnie na pobocze, NIE BYŁ PRZED BUTTONEM, BYŁ ZA NIM, więc jeśli nie miał miejsca na wyprzedzenie, powinien sobie odpuścić i spróbować szczęścia dalej. Karę dostał, bo wyprzedził poza torem, czy tak ciężko to zrozumieć???!!!!! To samo tyczy się 142. MateuszF1 Przeczytaj sobie to co napisałem pod postem 140 - co stwierdził główny delegat techniczny na temat takich manewrów ponad 2 miesiące temu.
22.07.2012 20:53
0
144. Napiszę to jeszcze raz taką karę dostał, bo zapewne dlatego, że NIE ODDAŁ SWOJEJ POZYCJI, a być może również za cwaniactwo.
22.07.2012 21:00
0
Aż przypomniały mi się podczas tego wyścigu sytuacje z poprzednich sezonów. Po tym jak to Hamilton oddublował się od razu sobie przypomniałem GP Brazylii w 2008 roku, kiedy to samo zrobił Kubica. Koljeną rzeczą to wyścig na Spa (nie pamiętam dokładnie roku, 2008, albo 2009), kiedy to na starcie Kimi zrobił szeroki łuk, bardzo daleko wyjeżdżając za tor i wyprzedzając kilku kierowców, Nie dostał za to kary ;)
22.07.2012 21:33
0
Czy w ogóle w regulaminie jest coś takiego jak kara 5 sekund?
22.07.2012 21:40
0
146. belzebub, nie mam sily na pyskowki, bo jestem zakochany, takze sorry, albo ad meritum, albo ja pas ;-) Jak nie rozumiesz co mowie i odnosisz sie do czegos z kosmosu czego nikt nie powiedzial to nie bardzo wiem jak odpowiedziec ;-) Vettel byl z przodu. Bo byl. Kazdy zerknac moze i obejrzec. Jakby tam byla banda i Vettel by probowal zmiescic sie w torze to Button by mu wjechal centralnie w bolid. Przedstawianie tego jako czarno-bialej sytuacji i probowanie mi wmowic, ze Vettel byl z tylu juz na starcie sprawia, ze dyskusja jest jalowa. Choc Vettel wg przepisow na kare zasluzyl rzecz jasna, ale nie trzeba sie przy tym bawic w bajkopisarstwo ;-)
22.07.2012 21:48
0
http:// www.youtube.com /watch?v=Gx2QTQPlc8c& hd=1 Vettel jest z przodu na dojeździe do zakrętu, jednak to Button jest w korzystniejszej sytuacji, ponieważ następny zakręt jest w prawo. W nawrocie już Button jest z przodu, Vettel go w pewnym momencie wyprzedza, jednak jednocześnie wyjeżdza na pobocze. Moim zdaniem całkowicie zasłużona kara dla Vettela.
22.07.2012 22:13
0
Kto mi wytłumaczy... Dlaczego Hammiliton dostał zgodę na włączenie DRS jadąc tuż za Vettelem, kiedy tracił do niego ponad 1 okrążenie. Przecież to nie była walka o miejsce, więc nie powinien dostać zgody na DRS. Co to za beznadziejny przepis z tym by byle kto za byle kim jechał w odległości <1sek i mógł włączać DRS
22.07.2012 22:15
0
@Ataru. Vettel był z przodu przed wejściem w zakręt ale moim zdaniem on przestrzelił punkt hamowania dzięki czemu już w zakręcie Button był z przodu. Zobacz sobie kiedy Vettel wyjeżdża na pobocze. Ano wtedy gdy jego przód auta jest gdzieś w połowie samochodu Anglika. Kara więc słuszna. Niektórzy mają moralność takiego typu, że jak się coś ukradnie i zostanie na tym złapany to po zmuszeniu oddania zysku nie ma kary i to wystarczy. No ludzie w jakim wy świecie żyjecie? Jeśli dla was zdobywanie czegoś po trupach jest honorowe no to lipa. Poza tym Vettel nie przyznał się do winy udając głupiego a więc liczył, że jego manewr się powiedzie i oszustwem osiągnie cel bo jest u siebie. Sam postawiłem Vettela na 2 miejsce ale to co zrobił nie było honorowe. Udawanie, że nie widział Buttona to tak jakby ten się nagle rozpłynął i zniknął z toru. Zresztą jak już wspominałem FIA po incydencie Ros i Ham miała eliminować takie zachowanie i przestrzegała o tym. To wszystko są fakty. Kara słuszna i konsekwentna.
22.07.2012 22:16
0
Przepisy nie zabraniają zdublowanym kierowcom wyprzedzać odzyskiwać straconego okrążenia, więc nie wiem w czym problem. Na tej samej zasadzie szybsi kierowcy mogą używać DRS do dublowanie maruderów a przecież to również nie jest walka o pozycję.
22.07.2012 22:17
0
@153 Nie wiem czy sie przyznał, ale zaraz po wyścigu przepraszał przez radio cały zespół, więc chyba miał świadomość, że nie zagrał do końca czysto :P
22.07.2012 22:20
0
RAI znowu się wślizgnął
22.07.2012 22:24
0
153. Jahar, ale wlasnie o to chodzi. Byla masa podobnych manewrow, ktore nie byly karane, a tu nagle Vettel stracil 10 (slownie: dziesiec!) punktow. To troche spora kara za manewr, ktory do tej pory byl puszczany i olewany przez sedziow, podobnie jak np wypychanie poza tor. Nagle koles dostal kare jakas z kosmosu zupelnie, ale to zupelnie niewspolmierna do czynu. Przeciez ja nie kibicuje Vettelowi nawet, ale to jest chore.
22.07.2012 22:50
0
@Ataru Z całym szacunkiem jak top sobie wyobrażasz? Załóżmy, że Vettel dostaje tylko utratę pozycji. A ci którzy dostali wcześniej za takie same przewinienie DT podniosą larum, że ich ukarano dużo dotkliwiej. Cały czas mówię gdzie byl Horner? byl jeszcze czas żeby przypomnieć Vettelowi oddaj pozycję i byłyby po sprawie! Nie może być tak, że jednego kara bardziej dotyka niż drugiego. Nieważne czy to Vettel, Alonso czy Pic! Reasumując gdyby Vettel wykonał ten manewr wcześniej karą byłoby DT i też by tyle stracił pzdr:-)
22.07.2012 23:01
0
158. andy_chow, kto dostal za takie przewinienie DT? Wymien, podyskutujemy wtedy ostatecznie. Tak czy inaczej z sytuacji na torze jasno mozna czytac, ze nawet gdyby Vettel dostal DT to wyjechalby trzeci.
22.07.2012 23:29
0
@Ataru. Trochę Cię rozumiem ale bierzesz zbyt szeroki okres czasu do poglądu. Tak na prawdę w tym roku po sprawie Hamiltona i Rosberga nastąpiły ustalenia czego w tym roku tolerować nie będą i Vettel pierwszy się wyłamał sprawdzając konsekwencje ze strony FIA. Być może jego ambicja popchnęła go w złym kierunku ale on nie ściga się od wczoraj by znać reguły gry. Kara jest wydaje się wysoka ale taka nie jest. Dobrze jest, że wraz z pozycją którą masz na torze rośnie presja, odpowiedzialność i ryzyko każdego błędu. Dzięki temu wiadomo kto jest najlepszy. Nie sądzisz chyba, że powinno być inaczej? Kierowcy ze środka stawki teoretycznie po otrzymaniu takiej kary byliby mniej krytykowani bo mniejsza stawka wchodzi w grę a przynajmniej widzowi tak się wydaje co wcale nie musi być prawdą. Można było zobaczyć co 'zwykła' reprymenda zrobiła w wyścigu Maldonado, który wyglądał na przestraszonego. Vettel musi przyjąć na klate, że wygrane nie są tylko dla niego bo jest mistrzem. Nawet wiecznie niezadowolony Kimi rozumie o co chodzi więc Vettel tym bardziej powinien to przyjąć do wiadomości bo na razie najlepszy on nie jest. Są zawodnicy lepsi od niego i tacy którzy nie odstają poziomem.
22.07.2012 23:33
0
Sorry za składnie w zdaniach ale jakoś tak myśli mi się rozchodzą:)
23.07.2012 00:09
0
Ataru, był z przodu dojeżdżając do zakrętu - tak to widać na powtórce. A teraz przyznaj, że na tej samej powtórce widać, że już w zakręcie stracił to bycie z przodu. Pewnie dlatego, że źle dohamował. Krótko mówiąc, jak wyprzedzał poboczem Buttona, ani przez chwilę nie był z przodu. Czyli jak ma wyglądać F1 wedle Ciebie...jedzie zawodnik A i pędzi na łeb i szyje przed dohamowaniem...przez co opóźnia mocno hamowanie i źle hamuje, przestrzeliwuje idealny punkt. A zawodnik B hamuje trochę wcześniej by wejść w wewnętrzną, nic nie przestrzeliwuje i trafia w ten punkt idealnie. I teraz wedle Twoich uwag, że Button nie zostawił miejsca...rozumiem, że zawodnik B powinien zaczekać na zawodnika A mimo tego, że tamten źle wszedł w zakręt...bo...no właśnie...bo chwilę wcześniej na prostej zawodnik A był przed nim ? Dla mnie to jakaś głupota. Vettel źle wszedł w ten zakręt i widział, że nie ma szans z niego wyjść dobrze, więc od razu skierował się w stronę pobocza by tam zyskać. Jak już pisałem, Button mu zamknął drogą i tyle, to Button dobrze wszedł w zakręt i dobrze z niego wyszedł. Tymczasem Vettel by dobrze z niego wyjść, od razu kierował się na pobocze. Albo jeszcze inaczej pisząc, cisnął już gaz jadać w stronę pobocza. Przecież gazu nie ciśnie gdy skręca się ostro kierownicą. A on nią nie skręcił, nie wiem może wcześniej źle się wyraziłem z tym skręcaniem, to napiszę jeszcze inaczej. Gdyby skręcał dalej kierownicą, tak by kierunek jazdy jego bolidu mieścił się w torze, nie mógł by w tym samym czasie cisnąć gazu, a tym samym by był za Buttonem po wyjściu z tego zakrętu. I tu się różnimy, bo Ty twierdzisz, że wtedy by wjechał w Buttona...a dla mnie by nie wjechał bo wtedy by musiał odjąć gaz, by wykonać mocniejszy skręt kierownicą by mieścić się w torze. Odejmując gaz, nie zderzył by w Buttona bo by był dawno za nim tracąc prędkość, bo Jenson dobrze wyszedł z zakrętu i już cisnął do przodu.
23.07.2012 00:34
0
Postaram się wytłumaczyć dość łopatologicznie dlaczego kara 20s. i kilka pozycji do tyłu co jest dotkliwe, a nie 5s. i strata pozycji którą nieprzepisowo wywalczył. Weźmy na przykład kradzież. Jesteś w sklepie, bierzesz dajmy na to telefon i wychodzisz, przy wyjściu ochroniarz Ciebie złapał. Mówi abyś oddał telefon który ukradłeś i możesz sobie iść dalej bez konsekwencji. To jest te 5s. i teraz pomyślcie czy to jest kara? NIE! To jest zwrócenie czegoś co się Tobie nie należy, następnym razem robisz to samo bo może się uda, a nie ma konsekwencji. A teraz wersja B gdzie ochroniarz wzywa policję, spędzasz kilkanaście godzin na komisariacie, zostajesz spisany i sprawa idzie do sądu. Masz brudne papiery, nie wszędzie Ciebie wezmą do pracy bo wyciągu o niekaralności mieć nie będziesz. To jest Kara, następnym razem GRUUUUUBO się zastanowisz zanim podejmiesz decyzję o takim zadaniu. To są właśnie te 20s. i kilka pozycji do tyłu. Teraz widzicie różnicę? Czy teraz także uważacie, że Vettel jest pokrzywdzony? Nie, dostał nauczkę, karę, następnym razem nie zdecyduje się działać w nieregulaminowy sposób na rzecz innych kierowców. Vettel może nie jest casualowym kierowcą, umie jeździć w jego umiejętności nie wątpie ale psychicznie jest na poziomie niedojrzałego nastolatka. Dopóki to się nie zmieni, nigdy nie będzie prawdziwym mistrzem.
23.07.2012 00:47
0
Procent punktów zdobytych dla teamu przez poszczególnych kierowców po 10 eliminacjach: Vet 47-53 web Alo 87-13 mas But 42-58 ham Rai 61-39 gro Msc 27-73 ros Kob 41-59 per Mal 61-39 sen Dir 58-42 hul Ric 33-67 ver
23.07.2012 01:31
0
Dla tych co twierdzą że kara jest zbyt dotkliwa. McL mógł w Hiszpanii ściągnąć Lewisa miałby koło P6 nie ściągnął i ten dostał DQ. Wtedy FIA orzekło że kara taka była potrzebna bo inaczej inni by kombinowali.. I się z tym pogodziłem (bo prawda to jest). Jakby Vet dostał tylko +1 pozycje to byłby to kolejny już dziś ,przykład faworyzowania RB
23.07.2012 07:59
0
@159 Ataru Rok 2010 Silverstone Alonso dostał DT za nieprzepisowe wyprzedzenie Kubicy
23.07.2012 17:23
0
160. Jahar (i reszta), rozumiem, taka pora. Sorry, ze dopiero teraz. W ogole bedac szczerym to juz mi sie nie chce o tym debatowac w tej chwili, nawet odrobine, tylko tak okazujac szacunek odpowiadam. Milego dnia.
23.07.2012 18:58
0
Nie na temat. Widzieliście najnowsza fotkę Roberta (z wczoraj) na Twitterze ? Profil:michelabaldini
23.07.2012 22:28
0
Co prawda po cichu marzył mi się inny zwycięzca akurat w tym wyścigu i inna kolej na podium, ale nie narzekam - wyścig był fajny :)
23.07.2012 22:36
0
Jak napisał na Twitterze Roberto Chinchero, jeden z włoskich dziennikarzy, będący bardzo blisko otoczenia Roberta Kubicy, na pewno w 2013 roku zobaczymy Roberta Kubicę w kasku, nie wiadomo tylko gdzie. Jest to kolejne potwierdzenie tego, co mogliśmy usłyszeć już kilka tygodni temu: powrót Roberta Kubicy do motorsportu jest pewny. Źródło: interia.pl
23.07.2012 22:48
0
170. ris Zdaje się, że od tamtego czasu Robert (podobno) miał już kask założony... Poza tym sformułowanie "będący bardzo blisko otoczenia Roberta Kubicy" oznacza wszystko i nic. W tym temacie pewne nie jest nic i nic nie jest potwierdzone dopóki nie ma żadnej oficjalki. A jeśli nie będzie pewne, nie będzie jakiejkolwiek oficjalnej wzmianki na ten temat.
23.07.2012 22:49
0
*A nawet jeśli nie będzie pewne (orzywiście chodzi o ewentualny powrót)
24.07.2012 08:18
0
112. Voight i 117. saint77 - malownicze porównania w Waszych wypowiedziach :) Brawo Alonso! Po cichu liczę, że czekanie na trzeci tytuł od 2007 po sezonie 2012 się skończy ;)
24.07.2012 13:03
0
Brawo Fernando! Ten sezon jest już jego. Tylko szkoda,że znowu zajęty:)
24.07.2012 22:06
0
171. Marti - sam już nie wiem co o tym myśleć ............. Trwa to zbyt długo.
24.07.2012 22:13
0
175. ris widziałeś ostatnie zdjęcie i news opisujący obecność Roberta na rajdzie Rally città di Lucca? Świetnie wygląda i ma to coś w oczach... błysk jak za dawnych czasów:) W dodatku firewall na media jest nadal skuteczny - czyli trzymana jest "ręka na pulsie", aby zbyt wiele nie dać hienom "ścierwa" na żer.
25.07.2012 20:40
0
175. ris No cóż, najlepiej na nic się nie nastawiać i zdystansować trochę, bo nasze myślenie tutaj i tak nic nie da.
25.07.2012 22:55
0
177. Marti - niestety masz rację ......... ehhhh
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się