WIADOMOŚCI

Kolejność startowa i wagi bolidów po kwalifikacjach
Kolejność startowa i wagi bolidów po kwalifikacjach
Poniżej prezentujemy kolejność startową przed GP Australii wraz z wagą poszczególnych bolidów po sesji kwalifikacyjnej. Lewis Hamilton, który w kwalifikacjach wywalczył 15 pole startowe po wymianie skrzyni biegów wystartuje jutro z 18 miejsca. Kierowcy Toyoty za zbyt elastyczne tylne skrzydło zostali zdyskwalifikowani i jutro ruszą do wyścigu z 19 i 20 pola startowego.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
1. Jenson Button 664,5 kg
2. Rubens Barrichello 666,5 kg
3. Sebastian Vettel 657 kg
4. Robert Kubica 650 kg
5. Nico Rosberg 657 kg
6. Felipe Massa  654 kg
7. Kimi Raikkonen 655,5 kg
8. Mark Webber 662 kg
9. Nick Heidfeld * 691,5 kg
10. Fernando Alonso * 680,7 kg
11. Kazuki Nakajima * 680,5 kg
12. Heikki Kovalainen * 690,6 kg
13. Sebastien Buemi * 675,5 kg
14. Nelson Piquet * 694,1 kg
15. Giancarlo Fisichella * 689 kg
16. Adrian Sutil * 684,5 kg
17. Sebastian Bourdais * 662,5 kg
18. Lewis Hamilton * 655 kg
19. Jarno Trulli 660 kg
20. Timo Glock 670 kg
* - waga zadeklarowana

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

261 KOMENTARZY
avatar
mavix

28.03.2009 12:49

0

jednak kubica najlżejszy ;/


avatar

28.03.2009 12:49

0

to się jeszcze okaże


avatar
Vysogota

28.03.2009 12:49

0

No no a Brawna zdyskwalifikują za sklonowanie Buttona


avatar
jasiu24

28.03.2009 12:49

0

wow sklonowali Buttona


avatar
vip015a

28.03.2009 12:50

0

Robert jest najźejszy to chyba dobrze


avatar
vip015a

28.03.2009 12:50

0

sklonowali buttona ale jeden jest cieższy


avatar
Zbig

28.03.2009 12:50

0

Robertowi na około 14/15 okrążeń starczy wachy.


avatar
astrostar

28.03.2009 12:51

0

Dwa razy Button?


avatar
jasiu24

28.03.2009 12:51

0

może na starcie Robert lekkim bolidem cos wskura


avatar

28.03.2009 12:52

0

ujawnianie wagi bolidów to absurd!!! czuję się jakbym z czegoś został obdarty:)


avatar
zu7

28.03.2009 12:52

0

Chyba lepiej zatankować mniej i być z przodu w niebezpiecznym zakręcie.


avatar
astrostar

28.03.2009 12:53

0

Czy to zestawienie uwzględnia aktualną ilość paliwa na pozycjach 11-20?


avatar
Bmw-Sauber_fan

28.03.2009 12:54

0

przez pierwsze 15 kolek nie moze byc neutralizacji bo wszystko weznie w leb


avatar
jasiu24

28.03.2009 12:54

0

niedobrze Massa z KERSEM jest za Robertem


avatar
Jazz

28.03.2009 12:55

0

Ciekawe, że Hamilton w ogonie ma tak mało etylinki :] Może szykuje jakiś atomowy start w stylu Jarno :]


avatar
gemini31

28.03.2009 12:55

0

Tak więc zarówno Vettel, który jest przed Robertem jak i Rosberg za nim są "ciężsi" o dwa okrążenia. Może to pomoże Robertowi na starcie...


avatar
BigM

28.03.2009 12:55

0

Czyli Kubi grał va banque, nickolo szok, 40 kg więcej. Ciekawe tylko, jaki wpływ na różnicę masy ma kers na pokładzie i czy wynika ona tylko z większej ilości zabranego paliwa, czy w części chociaż jest to też masa układu.


avatar
ryba17

28.03.2009 12:56

0

Ile mniej więcej Heidfeldma więcej paliwa?


avatar
Vagon

28.03.2009 12:56

0

W tym roku z neutralizacją jest troszeczkę inaczej - nie będzie kary za tankowanie podczas gdy SC jest na torze więc za specjalnie nie można na tym opierać strategii...


avatar
ssupras

28.03.2009 12:56

0

W pierwqszym rzędzie Button z Buttonem :). A Robert niestety puściutki, tak, jak się tego obawiałem...


avatar
Milten

28.03.2009 12:56

0

ile bolid spala kg paliwa na jedno okrazenie?


avatar
Mortiz

28.03.2009 12:57

0

Jak to jest z wagą (tankowaniem) np. jesli Heidfeld był poza 10, a w wyniq zdyskwalifikowania Toyoty poleci z 9, to moze dotankowac bolid czy juz nie ?? I jeszcze jedno, czy ktos wie ile kg. paliwa potrzeba na jedno okrążenie na tym torze ??


avatar
thrakatuluk

28.03.2009 12:57

0

No to Massa i Raikkonen blisko Kubicy. Robi się ciasno. ale w 2008 Raikkonen nie potrafił wyprzedzić Kubicy a nawet jak Massa go wyprzedzi to KUB nie miał problemów z wyprzedzaniem brazylijczyka w 2008.


avatar
tyy

28.03.2009 12:58

0

lekki Kubica powinien zacząć na miękkich oponach. W razie nieszczęścia "latających spojlerów" może zjechać wymienić opony i jechać tak jak na 1 pitstop. Gdy nie będzie takiego nieszczęścia to pozwoli mu utrzymać się za uciekającą czołówką a potem może wszystko się zdarzyć.


avatar
KateO254

28.03.2009 12:58

0

Czemu różnica wagi bolidów ferrari jest taka mała? Podobno na 1 okrążenie zużywa się 3,2 kg benzyny wiec wychodziłoby na to że zjadą na tym samym kółku - trochę dziwna i moim zdaniem zła taktyka...


avatar
RaQ

28.03.2009 12:59

0

Zobaczcie Massa 5 kg cieższy od Kubicy a ma 40 kilogramowy kers :D On na oparach chyba jedzie :D bo niewieże że jest lżejszy od Kubicy o 40 kg :D


avatar
BigM

28.03.2009 13:00

0

W tej sytuacji Kubi nie może sobie pozwolić na żaden błąd na starcie i w zasadzie musi się już wtedy przymierzyć do VET. Jakikolwiek spadek na początku, przy najwcześniejszym tankowaniu, może być trudny do odrobienia.


avatar
Mortiz

28.03.2009 13:00

0

cos jeszcze. *-waga zadeklarowana -czy to znaczy ze kierowcy z poza 10 moga ja jeszcze zmienic ??


avatar
RaQ

28.03.2009 13:00

0

Kate ale jeszcze jest waga zawodników się liczy....


avatar
thrakatuluk

28.03.2009 13:00

0

Nie zjadą w tym samym czasię bo Massa walnie bączka:)


avatar
norek7107

28.03.2009 13:01

0

zu7 - w sumie to prawda ... nie wiadomo co tam z tyłu będzie sie działo ... nosy bolidów będą latały ... co moze spowodować całkowitą zmiane taktyki ...


avatar
Mortiz

28.03.2009 13:02

0

RaQ ...dziwnie liczysz


avatar
atomic

28.03.2009 13:03

0

jest dobrze


avatar
MihauUno

28.03.2009 13:06

0

Już to mówiłem ale przy innym artykule... więc moim zdaniem to lepiej że kubica ma mało paliwa zjedzie wczesniej , zmieni opony a ci co maja wiecej paliwa chociaz zostana dluzej na torze to nie beda robic szybkich okrazen bo opony juz beda mocno zuzyte


avatar
Ra-v

28.03.2009 13:07

0

2009-03-28 12:59:48 RaQ - co Ty pieprzysz ? przeciez bolidy waza tyle samo z KERS czy bez czyli ok 605 kg a reszta to paliwo ! ja nie wiem ile razy mozna to wałkować.


avatar
KateO254

28.03.2009 13:07

0

A mi przyszło do głowy że po prostu ci co używają kers zużywają mniej paliwa :)


avatar
denisber1977

28.03.2009 13:07

0

Czy ktoś wie dokładnie ile w australii bolid spala na jednym okrążeniu?


avatar
Alakhai

28.03.2009 13:09

0

panowie i panie, bolid ma minimalną wagę 605 kg, i każdy jak wiadomo się tego trzyma, KERS nie ma z tym nic wspólnego, bo jak go włożysz to masz mniejsze możliwości wyważenia bolidu, ale waga i tak nie przekroczy 605 kg , i co to za bezsensowne pytania odnośnie zawodników spoza pierwotnej pierwszej 10, nie dostali sie do Q3, więc tankują ile chcą a to są wartości zadeklarowane własnie na jutro


avatar
mationF1

28.03.2009 13:10

0

Weźcie to pod uwage że mas i rai waży tyle razem z systemem kers!! a kers waży około 30 kg.Wiec Robert nie ma najmniej paliwa!!


avatar
shodan

28.03.2009 13:17

0

no i sporo emocji odpadlo dzieki temu "fantastycznemu"pomyslowi z ujawnieniem wagi bolidu przed gp porazka


avatar
grzechu234

28.03.2009 13:21

0

Massa jest cięższy od Kubicy o 4 kg, ale trzeba wziąć pod uwage to, że ma KERS. Wychodzi na to, żę ma zatankowaną mniejszą ilość paliwa od Roberta!!!


avatar
widzew1920

28.03.2009 13:22

0

to jest waa zadeklarowana - powinni ich wazyc i by bylo wszystko jasne - pozdro


avatar
Vysogota

28.03.2009 13:22

0

e tam mi się podoba. Teraz to dopiero się zaczęły spekulacje, kto jak wystartuje, jakie będzie miał opony, co jeśli będzie SC itd


avatar
dawcom2

28.03.2009 13:24

0

ludzie ktorzy mysla ze do 605 kg musza doliczyc 30 kg kersu to niech iida na one bo nic tu po was kers jest juz wliczony w 605 KG!!!!!!!!!! mam nadzieje ze jednka nie zdysfalifikuja ferrari ani red bulla bo to oznaczalo by NICKA na 5 miejscu startowym a przy takim zapasie paliwa i na tej pozycji moze poradzic sobie z KUB ;/ nie podoba mi sie


avatar
gregor1

28.03.2009 13:24

0

robert i tak na pierwszym zakrecie wyjdzie na nr1 i tak to utrzyma,a ze brawny sie trzasna to tylko kwestia czasu,zycze im dobrego wyniku tak poza pierwsza 10 i tak mysle bedzie


avatar
dawcom2

28.03.2009 13:25

0

tam chodzilo mi o to zeby szli na onet* sorki za pomylke


avatar
AjsMan01

28.03.2009 13:31

0

Ludzie!! Bolid z KERSEM waży 605 kg! KERS jest jakby balast w bolidach które go nie mają! Ilość paliwa to podana w newsie waga - 605 kg! Niektórzy to naprawdę... Ferrari na jednym kółku nie zjedzie, pewnie Masse zwołają prędzej.


avatar
AjsMan01

28.03.2009 13:32

0

podana w newsie waga "odjąć" 605 kg oczywiście


avatar
murmunder

28.03.2009 13:33

0

Jednak cos ten dyfuzor daje. Podobno Red bull tez go juz ma w Australi. Te ekipy któte maj ten dyfuz maj cięższe bryczki a w kwalifikacjach znalozło się az pięciu kierowców. Nie licze Vettel i Webber bo nie wiem na 100% czy mają ten dyfuzor.


avatar
kura1987r

28.03.2009 13:36

0

wy tu gadu gadu a najważniejsze nie jest komentowane!!!!!!!! popatrzcie na BrownGP - oni mają najwięcej paliwa z czołówki!!! w Q3 byli najbardzie zatankowani a i tak zmiażdżylikonkurencję!!!To jest szok!!! Zawsze aby miećPP lałosię mało paliwka. a oni czują się niesłychanie mocni. Nawet im przez myślnie przeszłoby nalać mniej paliwa choćjednemu kierowcy - obaj mają full i szykuje siędublet. Robert będzie 3


avatar
AjsMan01

28.03.2009 13:36

0

A gdzie tam, ten dyfuzor też jest wliczony w 605 kg.


avatar
pees

28.03.2009 13:38

0

pamietajcie ze kazdy bolid spala INACZEJ w zaleznosci od tego jak skrzynia skonfigurowana itd. co prawda nie sa to duze roznice ale zawsze sa


avatar
jjjarek11

28.03.2009 13:39

0

A może Brawn GP ma cięższy samochód od pozostałych ???????


avatar
choleryk

28.03.2009 13:40

0

@kura nie podniecaj się tym brownGP, silniki im strzelą po 40 kółkach


avatar
kubi19

28.03.2009 13:40

0

Williams złożył protest odnośnie nieregulaminowej aerodynamiki bolidów Ferrari i Red Bull zobaczymy co z tego będzie ;) Robi się coraz ciekawiej :D


avatar
MihauUno

28.03.2009 13:41

0

jesli by tak bylo to by takich czasow nie krecili.... a szczególnie w Q2


avatar
Higgs_boson

28.03.2009 13:42

0

Objedzie ich Robert na starcie ;) Byle po tankowaniu nie wpadł za jakiegoś marudera i będzie podium ! ;p


avatar
Smola

28.03.2009 13:44

0

Jeżeli Kubica faktycznie jest najlżejszy (a na to wygląda), to będzie miał problem z bolidem Brawn GP oraz z doświadczonym Barichello :/ Będzie ciekawie w pierwszym zakręcie.


avatar
tt16

28.03.2009 13:54

0

Marzenie kazedego z nas na starcie: Kubica wyprzedza Vettela. Na szykanie Barichello probuje wyprzedzic Buttona, ale zbyt optymistycznie go atakuje i haczy go o kolo co ich spowalnia, a Robert wykorzystuje okazje i znajduje sie przed driverami Brawn GP


avatar
shad2pl

28.03.2009 13:55

0

Masakar jak Brawn odskoczyl, trzeci Vettel ma blisko 10kg ciezszy bolid.


avatar
saperkat

28.03.2009 13:59

0

Spokojnie spokojnie mamy asa w stawce - przecież jedzie Nelsinio a on się czesto rozbija miedzy 20-30 okrążeniem wiec Roberto będzie już po tankowaniu i nawet neutralizacja z dozwolonym tankowaniem jest korzystna dla Roberta. Mam tez cichą nadzieję że Vettel nie odpuści dla bolidów Browna i to Vettel dużo pomoże Robertowi w końcowym sukcesie - myśle że 3 miejsce mamy jak w banku (minimum)


avatar
blue57

28.03.2009 14:00

0

Massa wda się w walke z nico i tyle będzie miał z tego wyścigu... kimi spokojnie ich objedzie...


avatar
Skoczek130

28.03.2009 14:01

0

Zespół Brawn GP można uznać obecnie za niezrównanie najlepszy zespół w stawce. Aż taka przewaga dwóch kierowców, którzy przecież mają sporo paliwa, jest na prawdę imponująca. Brawo!!! Robciu najlżejszy, więc ciekawe jak mu pójdzie. Mam nadzieje, że na podium.


avatar
MarcinP

28.03.2009 14:02

0

jak Robert do pierwszego zakrętu nie bedzie 2 to kicha


avatar
tt16

28.03.2009 14:02

0

jesli Ferrari i RedBull beda mieli kare przesuniecia na starcie to najbardziej skorzysta na tym Heidfeld, bo bedzie startowac z 5 pola i pojedzie na jeden pit. Wiec moze on zdobyc podium. Ciekawe to GP. Ten sezon to jedna wielka klotnia. Po kazdych Q beda jakies protesty.


avatar
krz08

28.03.2009 14:03

0

Kubica ma najmniej paliwa a za to Heidfeld ma go dużo więcej


avatar
ferr

28.03.2009 14:06

0

Raq Właśnie chodzi o to że waga zawodników się nie liczy i są wazone tylko bolidy bo w innym przypadku byłoby to nie adekwatne


avatar
melek

28.03.2009 14:07

0

Mortiz kierowcy z pierwszej 10 nie mogą zmienić ilości paliwa do wyścigu więc ich waga nie ulegnie zmianie, a waga zadeklarowana przez pozostałych zapewne tak bo mogą dowolnie zatankować bolidy. Jutro stawiam na Vettela, a Kubek jak nie da się objechać Masie będzie na pudle :) mam nadzieję. Co do Brawn GP to czas pokaże czy są tak mocni jak pokazują ?? Nie mogę doczekać się jutra :D


avatar
numenore

28.03.2009 14:11

0

jak bolidy(i kierowcy) Brawna nie nawalą to bedzie jutro dublecik, i to z prowadzeniem od poczatku. A propos paliwa, (za)stary Zientarski podawał, ze okolo 3,6 kg paliwa na okrążenie. Czyli Quick Nic jedzie na jedno tankowanie zapewne. To teraz jak za frajer jest o dwie pozycje blizej (a byc moze kolejne 4 pozycje jak ukaraja Ferrari i RedBulla) to moze byc trzeci. Oczywiście przyjmując, że kierowcy i bolidy nie nawalą.


avatar
tedi69

28.03.2009 14:12

0

Czapki z głów dla pierwszej piątki.Wielki szacunek.Jeśli ktoś powie,że spodziewał się tego,to go wyśmieję.


avatar
numenore

28.03.2009 14:13

0

choleryk - Brawn ma swietny silnik - nie zapominaj ze zamrozono rozwój silników na ten sezon więc korzystają z tego samego silnika co MCLaren w zeszłym. Ale może im nawalić co innego, np hydraulika. ;)


avatar
Zaju96

28.03.2009 14:15

0

Dobrze że Robert ma mało paliwa uniknie w pewnym sensie walki jaka będzie w środku i mniej narazi swój bolid.A spojlery będą latały:D


avatar
lipens

28.03.2009 14:16

0

Nie wydaje mi się aby Heidfeld jechał na 1 pitstop ponieważ opony tego nie wytrzymają zwłaszcza ze ma KERS. Na pewno po jedzie na 2, a może nawet na 3 z małą ilościa paliwa tp będzie mógł sobie zrobić przewagę. Kubica jest najlżejszy z czołówki to może dobrze wystartować, aby uślizgu nie załapał bo z brudnej strony startuje. Obstawiam że jutro będzie 2


avatar
antos05

28.03.2009 14:17

0

cytat z wypowiedzi Roberta-----------------Widzisz szansę na podium? Podium? Celem raczej będzie piąte-szóste miejsce. Nie nastawiamy się na zyski, a raczej na ograniczenie strat.------------kolejny blef????


avatar
Kaka200

28.03.2009 14:17

0

Pos. Kierowca waga samochodu (możliwa ilość przejechanych okr.) 1. Jenson Button 664.5 kg (23 okrążenia) 2. Rubens Barrichello 666.5 kg (24 okrążenia) 3. Sebastien Vettel 657 kg (20 okrążeń) 4. Robert Kubica 650 kg (18 okrążeń) 5. Nico Rosberg 657 kg (20 okrążeń) 6. Felipe Massa 654 kg (19 okrążeń) 7. Kimi Raikkonen 655.5 kg (20 okrążeń) 8. Mark Webber 662 kg (22 okrążenia) 9. Nick Heidfeld 691.5 kg (34 okrążenia) 10. Fernando Alonso 680.7 kg (30 okrążeń) 11. Kazuki Nakajima 685.3 kg (32 okrążenia) 12. Heikki Kovalainen 690.6 kg (34 okrążenia) 13. Sebastien Buemi 675.5 kg (28 okrążeń) 14. Nelson Piquet 694.1 kg (35 okrążeń) 15. Giancarlo Fisichella 689 kg (33 okrążenia) 16. Adrian Sutil 684.5 kg (32 okrążenia) 17. Sebastien Bourdais 662.5 kg (23 okrążenia) 18. Lewis Hamilton 655 kg (20 okrążeń) 19. Jarno Trulli 660 kg (22 okrążenia) 20. Timo Glock 670 kg (26 okrążeń)


avatar
doinkus

28.03.2009 14:21

0

nick ma na 2-3okrażenia więcej nie przejedzie


avatar
dokeshi

28.03.2009 14:22

0

właściwie to nie mogę uwierzyć w tak dobra formę Brawn GP, Kubica najlżejszy szkoda myslałem ze bmw są bardziej konkurencyjni ale nie tylko szybkosc sie liczy, milej pobudki zycze jutro wszystkim


avatar
krzyHc

28.03.2009 14:23

0

Szkoda ze prosta startowa nie jest dluzsza tak jak n.p w Bahrajnie. Ale Kubica moze dobrze wystartowac. Przyponijmy GP japonii wyprzedzil 6 z czolowki.


avatar
Wirus

28.03.2009 14:23

0

Niechce nic mowic ale jak widze jakie wy czasem glupoty piszecie :P Oczywiscie to do niektorych, waga samochodow nie liczy sie ze jak ktos ma kers to ciezszy samochod i malo paliwa minimalna waga bolidu do 605kg, a pozatym wczesniej ktos pisal ze w kwalu ferrari szybsze na prostej o 10km ciekawe w ktorym miejscu??? Jak na speedtrapie najszybszy byl buemi 308.6 bodajze a robert w srodku z 305-306. CI co maja kers zauwazylem ze zyskuja w 2 sektorze troche. Licze ze Robert niezle wystartuje z brudnej strony toru i moze powalczy o 3 miejsce, mysle ze tempo bmw w wyscigu moze byc calkiem niezle, ale zeby wygrac w brawnem to musialoby sie cos stac im albo neutralizacja w dobrym momencie po tankowaniu Roberta. Moje typy jak narazie niezle sie sprawdzaja:) Uwaga na ferrari ze startu moga pojsc jak pociski, ale zobaczymy ile tych skrzydel poleci:) Zapowiada sie pięknie. Heh co do reszty pare osob calkiem ciekawe analizy:) heh teraz leo juz nie bedzie sie bawil w obliczanie paliwa chociaz moze poda ile okrazen jaki zawodnik ma przejechac??


avatar
greg11

28.03.2009 14:27

0

A to ciekawe obliczenia ??? A jak sie do tego ma zużycie opon kolego !!! Piquet po 35 okrązeniach to chyba na felgach, a wzioleś pod uwage kto ma "kers" ,a kto nie ???!!! Niie wydaje mi sie ??? Pozdro dola wszystkich.


avatar
tomek83f

28.03.2009 14:30

0

Kubica oswiadczyl ze jego celem bedzie jutro 5 6 miejsce i ze niema co liczyc na podium


avatar
norx

28.03.2009 14:31

0

ja mam pytanie czy ta waga uwzględnia wage kierowcy?? bo jeśli nie to KUB nie jest taki pusty


avatar
lakik

28.03.2009 14:32

0

Zgadzam się z tobą @WIrus praktycznie w 100 % przecież heitfeld Massa czy Raikkonen są dodatkowo obciążeni kres-em a to w tym przypadku faboryzuje np. Kubicę który ma większe pole manewru przy z balastowaniu bolidu .


avatar
gemini31

28.03.2009 14:35

0

Kaka200 Jakie zużycie paliwa przyjąłeś na jedno okrążenie? Jedni mówią 3,2l inni 3,6i...


avatar
Łosiu

28.03.2009 14:37

0

Moment moment. Skoro Kubica startuje bez KERS, to ma potencjalnie o ok 30kg więcej paliwa niż ktoś z KERS o tej samej wadze. Tak?


avatar
glider

28.03.2009 14:38

0

Williams podaje że na okrążenie potrzeba 2,48l paliwa a obliczenia dostępne są na f1ultra


avatar
ferr

28.03.2009 14:40

0

Ile razy trzeba wam dzieciuchy powtarzać że KERS nie ma wpływu na wagę samochodu!!!!!!!


avatar
czes

28.03.2009 14:42

0

dlaczego Force India ma takie ciezkie bolidy? nie maja KERS i nie brali udzialu w Q3


avatar
f1senior

28.03.2009 14:43

0

Warto zauważyć że te na pokładzie Ferrari zamontowano KERS, w BROW GP są dyfuzory. Robert nie ma ani jednego ani drugiego. Prawdą jest że waga i wzrost nie pozwoliły zamontować tych elementów w BMW Polaka. W mojej opinni Robert wraz z samochodem waży na pewno mnije od przeciwników, nie uwzględniając ilości paliwa. Według mnie w jego przypadku nie ma co patrzyć na ciężar, bo i tak nie odzwierciedli momentu kiedy zjedzie do aleji serwisowej. Zobaczymy, pożyjemy


avatar
marrccia18

28.03.2009 14:45

0

ej wolniej nie spekulujcie tak Robert ma duże szanse ale ma lekkie auto i w dodatku ten tor coś przyniesie np jakiś wypadek Robert będzie z przodu ale za nim ferrari a oni nie za bardzo lubią oglądać jego tyły a a Button nie lubi nikogo przepuszczać będzie ostra walka na początku ale Kubica powinien dać rade bo jest super i jest przyszłym mistrzem


avatar
mailtog

28.03.2009 14:45

0

RaQ wszystkie bolidy i te z KERS i te bez, ważą bez paliwa ok 605kg bo taka jest waga minimalna. różnica jest taka, że te bolidy bez KERS mają lepiej rozłożony balast. cała nadzieja właśnie w tym, że Robert z dobrym balansem będzie mniej niszczył opony:) pozdrawiam


avatar
ferr

28.03.2009 14:46

0

Czes Force India ma tak ciężkie bolidy ponieważ jadą z pełnym bakiem. Takie to ciężkie do zrozumienia


avatar
100mek

28.03.2009 14:47

0

To jest waga z kierowcą czy samego bolidu???? Jeśli samego bolidu to ze względu na większą wagę Kubka różnica nie będzie tak duża, a jeśli waga jest z kierowcą to ... nie najlepiej, pierwszy ze stawki zjedzie do boksu, ale rok temu też pierwszy zjechał.


avatar
tt16

28.03.2009 14:48

0

Kaka200- paliwa mają na tyle okr., ale trzeba uwzglednic zuzywanie opon.


avatar
ferr

28.03.2009 14:50

0

100mek To jest waga samego bolidu. A przez KERS waga nie jest inna, ponieważ poprzez inne zbalansowanie bolidu waga jest podobna


avatar
rafam

28.03.2009 14:50

0

Ferr już w innym wątku to niektórym tłumaczylem ale bez efektu. Bez urazu ale tracę wiare w ludzi.Szkoda sobie nerwów psuć


avatar
mic1992

28.03.2009 14:52

0

Liczmy jeszcze n DSQ Red bulla i będzie 3 pozycja po czystej stronie. A co do wagi bolidów, wie ktoś jaka powinna być waga bolidu? przyjmijmy że min 605 kg, to oznacza że np raikonen jest dość duży i ma kers to jego bolid może ważyg ok 615kg? czy jest to możliwe?


avatar
Thrillco

28.03.2009 14:57

0

ot znawcy dywagują :) Bolid z KERS czy bez niego z kierowca na pokładzie bez paliwa musi wazyc min. 605kg. To sobie teraz policzcie ile kto ma wahy. A spalanie kształtuje się na poziomie 2,55-2,58kg/okr. Jednak tu tez mają role ustawienia i styl jazdy kierowcy, sa tacy co potrafią jechac jak na ecodrivingu :)


avatar
pazur73

28.03.2009 14:57

0

Na wagę bolidu składa się kilka czyników np. silnik, skorupa koła, kers, balast i paliwo. Gdy wagę kers 'u zastępujesz balastem (Kubica) to nie musi to być w proporcji 1 do 1. Czyli kers waży ok. 40 kg i masz balast 40 kg, może wystarczy 30 kg balastu a może mniej. Dlatego ilości paliwa w bolidzie z kers nie moża wpełni porównac z bolidem bez kers.


avatar
marrccia18

28.03.2009 14:59

0

ej ma ktoś dane na co się składa bolid Bmw Sauber z jakich części (Kubicy)


avatar
saint77

28.03.2009 15:00

0

@rafam: ludzie sobie jaja robią z tymi pytaniami a Ty włosy sobie z głowy wyrywasz:))) wyluzuj..... Każdy kto chce poznać zasady wagi w F1 wejdzie sobie na odpowiedni portal i tam przeczyta. Jasne jest, że nikt z nas nie zna i nie pozna dokładnej wagi samego bolidu bez kierowcy i paliwa, więc można sobie pogdybać dla zwiększenia morale przed GP:))


avatar
ZbyszekB

28.03.2009 15:01

0

Informacja dla niedoinformowanych: Waga 605kg to waga całego bolidu (także z KERS) i zawodnika łącznie. I to właśnie z tego powodu Kubica się odchudzał. Jak zawodnik nie posiada KERS w swoim bolidzie to musi tą wagę uzupełnić balastem. Balast ten przydaje się w lepszym wyważeniu bolidu - dzięki temu można obniżyć środek ciężkości. Już nie mogę czytać tych idiotycznych komentarzy komentarzy. :?


avatar
Bryla

28.03.2009 15:02

0

A wiecie może czy w trakcie sezonu będzie można zmienic te dyfuzory...? Bo jak nie to Brawn GP pewnie cały sezon będzie najlepsze...;/


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:04

0

spekulacje to nie wszystko i tak po jednym okrążeniu wszystko może być odwrotnie


avatar
masaj

28.03.2009 15:04

0

Robert startuje z brudnej części toru i w bliskiej odległości za sobą ma dwa bolidy ferrari z kersem - zbyt dobrze to nie wróży.


avatar
numenore

28.03.2009 15:07

0

ferr, co ty wypisujesz? 605 kg to waga bolidu z kierowcą, płynami, gaśnicami, kamerami, KERS, balastem, napojami, etc. Ale oprócz paliwa!


avatar
tt16

28.03.2009 15:07

0

pazur73- moze to oznaczac ze KUB ma wiecej paliwa niz sie wydaje.


avatar
rafam

28.03.2009 15:08

0

saint77 bo poprosu jak to ująłeś włosy sobie z głowy wyrywasz ale szlak jasny mnie trafia.Jak ktoś sie nie zna nie nie pierdol. albo na wp niech leci. Tam bedzie czuł sie jak w domu


avatar
ZbyszekB

28.03.2009 15:08

0

Dodam jeszcze że Kubica nieźle kombinuje. Wiedział że na tym torze dobry czas kwalifikacji da się uzyskać tylko na miękkich oponach i z małą ilością paliwa. Oczywiste jest że mała ilość paliwa powoduje konieczność wcześniejszego tankowania. Jednak opony miękkie zużywają się szybko a więc szybko je trzeba wymienić. Przejedzie kilkanaście kółek na miękkich a reszta wyścigu na twardych. W dodatku będąc na blisko początku stawki zmniejsza ryzyko kraksy oraz dzięki mniejszej wadze ma szanse na starcie kogoś wyprzedzić.


avatar
saint77

28.03.2009 15:08

0

a tak przy okazji: może jakiś wzór napiszcie na przybliżone określenie wagi, np.: 605kg(minimum) = waga bolidu + waga kierowcy BEZ PALIWA. A więc przybliżona waga samego bolidu bez kierowcy i paliwa to = 605kg -70kg(np. waga Roberta) czyli 535kg. A jeśli do wagi bolidu 535kg dodamy ważącego 70kg + 45kg paliwa to otrzymamy całkowitą masę na starcie równą 650kg. Gdybanie polega tu na tym, że bolid bez kierowcy i bez paliwa wcale nie musi ważyć tych 535kg tylko np. 540kg. Wówczas wiedząc, że kierowca waży 70kg można założyć, że waga jego paliwa to 40kg (540+70+40). he..he... Ale to cały czas tylko gdyBANIE.....


avatar
masaj

28.03.2009 15:09

0

Bolidy Brawn GP jakby z innej planety.


avatar
ferr

28.03.2009 15:10

0

Nie ma nad czym dywagować bo nigdy nie poznamy prawdziwej wagi bolidu i ilości paliwa.


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:13

0

no właśnie bo nie ma podanej prawdziwej wagi każdego z bolidów np 605 ma ferrari tak podają wszędzie a o aucie Kubicy nie mogłam znaleźć


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:15

0

kibicujmy swoim faworytom a i tak walka przeznaczenie i Bóg wszystko wyreżyserują


avatar
numenore

28.03.2009 15:15

0

dodam jeszcze, ze teamy muszą pamietac przy obliczeniach, ze takie elementy jak opony, czy hamulce, tez sie scieraja i moga "zgubic" kilkaset dkg. Dlatego czesto po wyscigu kierowcy jada po zewnetrznej zakretu, zbierajac w ten sposob gume z toru.... to zawsze kilkadziesiat gram wiecej ;) Podejrzewam, ze roznice wagi samochodow na koniec wyscigu sa baaardzo niewielkie i sa bliskie 605 kg.


avatar
numenore

28.03.2009 15:19

0

ferr, spoko - nie przejmuj sie ;) Przepisy sa tak zawile i zmienne, jak np. nasze prawo budowlane, heheh. Ale dzieki temu mamy tyle zabawy!!! Pozdrawiam :)


avatar
hho

28.03.2009 15:20

0

Pytanie orientacyjne: czy to 605 kg to jest min. masa ale tylko na końcu wyścigu? Czy w trakcie można śmigać lżejszym i na ostatnim pitstopie dotankować tak, żeby na mecie było 605? Tak sobie teoretycznie rozważam... :-)


avatar
kondzio

28.03.2009 15:21

0

Kiedy będzie werdykt zakwestionowania Ferrari i Red Bulla ?


avatar
hho

28.03.2009 15:22

0

Williams wycofał protest...


avatar
tt16

28.03.2009 15:23

0

marrccia18- ja znalazlem cos takiego Waga: 605 kg (wliczając kierowcę, pusty zbiornik paliwa)


avatar
tt16

28.03.2009 15:24

0

Szkoda ze Williams wycofal protes


avatar
roofi121

28.03.2009 15:24

0

szkoda, że taki lekki ale może pomoże mu jego waga przy starcie, a Button cięższy od Kubicy o 14,5 kg i tak szybko pojechał, ale zobaczymy wszystko na wyścigu ;d


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:27

0

ej ale te dyfuzory to nic straconego 14 kwietnia okażesie czy są legalne


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:31

0

dobra kto wie ile ważą kierowcy brown Gpi ferrari


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:32

0

brown gp i ferrari


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:34

0

ej a skąd wiecie że williams wycofał protest


avatar
kondzio

28.03.2009 15:36

0

Bo jest o tym artykuł na tej stronie :)


avatar
tt16

28.03.2009 15:38

0

Barichello ponoc 74 przy wzroscie 172 cm.


avatar
tt16

28.03.2009 15:39

0

a Button ponoc 69kg


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:40

0

dzieki


avatar
GodFather

28.03.2009 15:48

0

@tedi69 z wielkim szacunkiem ale to ja juz ciebie moge wysmiac za to co piszesz... :) ja wytypowalem podobna 8 na mecie jutrzejszego wyscigu :) wiec jak bedzie klasyfikacja bedziesz mogl sobie sprawdzic....:) co do wagi ktore podali jest to waga bolidu z samym paliwem czy jest w to wliczona rowniez waga kierowcy ??


avatar
vincent86

28.03.2009 15:48

0

2009-03-28 12:59:48 RaQ (Host: *.251.137.69) !!!!! ile razy jeszcze bedziesz musiał usłyszeć, że z KERS czy bez niego, samochody ważą TYLE SAMO!!!?


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:49

0

biorąc pod uwage że auta wszystkie z kierowcami ważą 605 kg a Kubica waży 70 button 69 a Barrichello 74 to a Kubica nie ma kersu to i tak jego auto jest cięższe to ma auto tak samo ciężkie jak Barrichello


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:51

0

z balastem


avatar
adam300td

28.03.2009 15:54

0

Może dzięki tej wadze Robert ich na starcie ,,łyknie,, i troszkę odskoczy...


avatar
marrccia18

28.03.2009 15:54

0

dobra dajcie myśleć gościom którzy się tym zajmują a wy tylko typujcie faworytów moje typy to Heidfeld Kubica Button na podium a jak będzie to się okaże w praktyce


avatar
Rhol

28.03.2009 15:57

0

Nie sugerujcie się że Kubica ma lżejszy bolid, teraz to tylko dobrze. Nie zapominajmy o tym że Kubica jeździ bez KERS'a, więc 30-40kg mniej. Niech będzie cięższy od innych zawodników o maks. 10kg. To bez kersa i tak daje mu jeszcze 20-30kg. To wychodzi na to że ma więcej paliwa niż Brawn GP i zdecydowanie więcej niż Ferrari. No chyba że Brawn GP też bez KERS'ów jeżdzą? Nie pamietam.


avatar
asc

28.03.2009 15:58

0

CO SIĘ STAŁO Z TĄ STRONĄ? Ludzie, kiedyś można było przeczytać mądre komentarze. Teraz to wygląda jak jakiś Onet. Przestańcie pisać bzdury, jeśli się na tym nie znacie. Nie wiem ile razy już tu ktoś wyłożył, że waga bolidu to 605 kg. Co ma do tego KERS, dyfuzor czy nie wiem co jeszcze wymyślicie. Zamiast czytać wiadomości o F1 na onecie i gazecie, przeczytajcie dział edukacyjny w tym serwisie. Naprawdę, słabo mi się robi jak czytam takie bzdury. Mam nadzieje, że nadal będą błyskotliwe komentarze jak w poprzednim sezonie, a nie jakiś onet... Życze miłego zaskoczenia jutro z rana :) KUB będzie na pudle, choć nie wiem którym. ;)


avatar
szymontaz

28.03.2009 15:58

0

85% waszych komenatrzy bym skasował bo sa smieszne...Tyle powiem.


avatar
asc

28.03.2009 15:59

0

2009-03-28 15:57:21 Rhol: Czemu piszesz takie bzdury?


avatar
norek7107

28.03.2009 16:00

0

ile można mówic ze KERS jest wliczany w wage 605 kg... każdemu z osobna trzeba tłumaczyc rozumiem irytacje nie których ... ale jesteśmy po to żeby porozmawiac i przy okazji potłumaczyc ;) ja tylko chciałbym zeby na starcie ROBERT nie spadł niżej i nie zderzył sie z kims ... aaa i żeby przez 20 kółek nie bylo neutralizacji


avatar
szysz

28.03.2009 16:01

0

trzeba wziac pod uwage fakt ze waga bolidu razem z kierowca, kers i balastami musi wynosic minimum 605 wiec reszta ponad 605 to jest paliwo... Kubica jest najmniej zatankowany i logicznym jest ze zjedzie pierwszy do pit (no chyba ze cos sie stanie wczesniej). z jednej strony jest to dobra strategia bo faktycznie moze jechac na softach od startu (i jak ktos wczesniej napisal) jest mozliwosc ze jak wyjedzie SC to KUB zjedzie do pit zmieni opony na hard i pojedzie juz do konca na tym co bedzie mial (moze to sie oplacic nawet bez SC - w koncu zjezdza szybko wiec i opony powinny wytrzymac). nie bedzie fajnie jak pojedzie od razu na twardch bo wtedy mozna tylko liczyc na dotankowanie pod korek na pierwszym pit - nie wiadomo jednak jak wyscig sie potoczy i nie wiadomo czy ta strategia sie oplaci (wtedy wyjdzie na to ze BMW liczyli tylko na dobra pozycje w Q). co do startu wyscigu to jest troche lipa bo z tylu sa KERSy i moga elegancko wystartowac ale na szczescie prosta od startu do zakretu dluga nie jest wiec mozna liczyc na ostre blokowanie Ferrari przez tych z przodu... a tak w ogole to KUB jest po dobrej stronie na starcie wiec dzieki temu ze ma mniej paliwa niz BrownGP ma szanse nas zaskoczyc i zaatakowac 1 pozycje :):) pozdrawiam


avatar
marrccia18

28.03.2009 16:13

0

mam pytanie bo ta waga 605 kg wszędzie pisze minimalna to jest jakieś ograniczenie na maksymalną wage kierowcy i auta bez paliwa


avatar
pz0

28.03.2009 16:15

0

szysz - prawie dobrze, tylko że parzyste pola startowe są po tej gorszej stronie. Co do ataku na BGP to szczerze wątpię. Będzie mu bardzo trudno utrzymać za sobą Rosberga, a nawet Kimiego właśnie ze względu na gorszą stronę. Myślę że felippe też będzie w stanie zaatakować Kubicę. Kubica będzie musiał więc odeprzeć ataki aż trzech bolidów, więc nie ma co myśleć o ataku na Vettela, bo wątpię żeby Vettel atakował kogoś z BGP, więc nie uwikła się w jakąś walkę. Jedyna szansa Kubicy na starcie to właśnie lekki bolid. Szkoda jednak że nie wywalczył P3. Na tym torze strona z której się startuje ma stosunkowo duże znaczenie.


avatar
TOTTI

28.03.2009 16:15

0

Sadzac po ilosci paliwa w kg wiec tyle przypuszczam moga miec w litrach: Button: 17-19 okr. Barrichello: 18-20 okr. Vettel 15-16 okr. Kubica 15-16 okr, Rosberg 15-16 okr. Massa 18-19 okr. Raikkonen 19-20 lap, Webber 19 lap, Heidfeld 18 lap, Alonso 17 lap, Nakajima 21 lap, Kovalainen 19 lap, Buemi 23 lap, Piquet 18 lap, Fisichella 25 lap, Sutil 23 lap, Bourdais 22 lap, Hamilton 25 lap, Trulli 19 lap, Glock 21 lap


avatar
tt16

28.03.2009 16:16

0

norek7107- moim zdaniem neutralizacja juz bedzie po pierwszym zakrecie. :)


avatar
marrccia18

28.03.2009 16:17

0

a tak w ogóle to Kubica jak dojedzie do mety i przy okazji będzie miał wysokie miejsce to będzie dobrze nie życzę mu źle ale we wszystkich Gp Australii w których startował nie dojeżdżał do mety będzie super wyścig i zwyciężą najlepsi


avatar
niza

28.03.2009 16:18

0

co wy się tak uparliście, że KERS da przewagę na starcie. Ok, będą mieć naładowane baterie, ale trzeba było się przypatrzeć dziś podczas Q, że ten system z racji tego, że jest jakby nie patrzeć nadal nowością, nie daje aż takiej przewagi! A wręcz odwrotnie, momentami mogło by się zdawać, że przeszkadza, wystarczy przypatrzeć się SF czy Hei. W trakcie sezonu może taka sytuacja się zmieni, bo zespoły lepiej będą znały zachowanie bolidu z KERSem ale teraz to jak na razie moim zdaniem to jest pic na wodę... i bardzo się cieszę, że Kubek jedzie bez niego. A co do ilości paliwa w bakach kierowców, to wydaje mi sie, że Robert dzięki temu, że jest lżejszy ma szansę wyprzedzić pierwszą trójkę i trochę im odjechać, a jak będzie musiał zjeżdżać szybciej to i tak zbytnio mu to nie zaszkodzi. Nie wiem może źle myślę i się mylę, ale takie mam wrażenie, że tak właśnie będzie


avatar
pz0

28.03.2009 16:22

0

TOTTI - dałeś czadu z tymi wyliczeniami. Jak wykoncypowałeś np że Alonso przy wadze 680.5kg przejedzie o jedno okrążenie mniej jak np. Massa przy 654kg?


avatar
antek.emigrant

28.03.2009 16:22

0

Czesc Komuszki, Czy wiecie ze KERS to tak naprawde: Komunistyczny Elektorat Rosyjskiej Superpotegi- oni maja wszedzie macki- mycki zreszta tez I co, zatkalo?????????


avatar
bednar90

28.03.2009 16:26

0

ej czyli każdy samochód bez paliwa musi ważyć 605kg? obojętne czy z KERS czy bez? Bo ja myślałem, że 605 to waga max


avatar
bednar90

28.03.2009 16:27

0

o ok :) już wiem, zerknąłem na wszystkie komentarze :P nie ma sprawy xD


avatar
GodFather

28.03.2009 16:28

0

a ja wiem ze to jest waga minimalna i moze byc wieksza ale nie moze byc mniejsza....


avatar
dick777

28.03.2009 16:28

0

Ludziska, przestańcie pieprzyć, że Kubica wyprzedzi na starcie bolidy BGP i Vettela. Wielkie szczęście będzie, jeśli utrzyma swoją pozycję bez utraty przedniego skrzydła!


avatar
szysz

28.03.2009 16:30

0

calkowita waga bolidu z kers czy bez kers wraz z balastem kierowca i innymi duperelami MUSI wynosic MINIMUM 605 kg paliwo w to nie wchodzi!!! dopiero do tego doliczamy paliwo tez w kg!!! jezu czy to takie trudne ????? pozdrawiam


avatar
mkl09

28.03.2009 16:31

0

Prosze Was, przestancie pisac głupoty na temat wagi bolidu i szans Kubicy na wyprzedzenie Brawna na starcie! To niemożliwe! Co z tego, że ma lżejszy bolid od nich? W Q3 także jechał lżejszym ( to te same proporcje ), więc jeżeli zmiażdzyli Kubicę o prawie pół sekundy, nie ma szans żeby Robert ich objechał! Ponadto startuje z brudnej częsci, a co to oznacza w Australi - wystarczy przesledzic zeszłoroczny start. Doskonale wie o tym sam Robet, który w wywiadzie przyznaje, że jego cel to obrona pozycji. Pozdrowienia i życzę Wszystkim więcej trzeźwości umysłu - rozumiem, że wszystkim udziela się adrenalina ale ludzie na Boga... :) to co tu sie dzieje w tym roku to jakaś masakra :)


avatar
kamil9693

28.03.2009 16:32

0

dupa będzie


avatar
mkl09

28.03.2009 16:33

0

I tak jak napisał @dick777 - Kubica będzie najbardziej narażonym kierowcą w 10 na utratę skrzydła!


avatar
szysz

28.03.2009 16:33

0

heheh i tak robert ma szanse - popatrzcie na rozklad pierwszych zakretow ... najwazniejszy jest dobry start a czasami mu to wyhodzi !!! niech bedzie na koniec 4 albo 5 to i tak bedzie zajebisty sukces :)


avatar
saint77

28.03.2009 16:44

0

he.. he.. gdyby Kubek to przeczytał co jest tu napisane, to ze śmiechu schudłby pewnie ze 3kg:)) pozdrawiam wszystkich z poczuciem humoru. Jutro Robert na pudle, bez dwóch zdań, wywalczy to nie na starcie ale podczas wyścigu bo mu nerwy nie puszczają jak co niektórym.


avatar
logo90

28.03.2009 16:45

0

Kubica wcale nie jest najlzejszy odejmijcie sobie jakies po 30 kg na kers i wtedy kubica wychodzi ze jest jednym z cięzszych z przodu.


avatar
bednar90

28.03.2009 16:46

0

trzeba tylko uważać na Vettela bo w tamtym roku w kilku pierwszych wyścigach przejeżdżał średno 300m po starcie xD no i też trzeba uważać na KERS-y bo jak ktoś przyciśnie w złym momencie to może sobie zerwać skrzydło


avatar
tt16

28.03.2009 16:47

0

A ja jestem bardzo ciekaw walki Buttona z Barichello podczas wyscigu. Ciekawe komu pierwszemu puszcza nerwy:)


avatar
bednar90

28.03.2009 16:47

0

logo90 przeczytaj najpierw komentarze u góry a później rób swoje dywagacje :)


avatar
Rhol

28.03.2009 16:48

0

Ja chciałem się zapytać czy wszyscy wymądrzający się, są święcie przekonani, że każdy kierowca ma maksymalnie odchudzony bolid? I każdy bez paliwa, ale z kierowcą waży 605 kg? Wątpię. To jest minimum a nie maksimum. Podajecie, że Kubica waży 69kg, a Barrichello 74 kg. To czemu Kubica z Kersem nie mógł się zmieścić w 605 kg, a Barrichello mimo, że cięższy się zmieścił? Ano dlatego, że bez paliwa bolid Kubicy owszem może mieć te 605 kg bo nie ma KERS'a, ale np Barrichello przez KERS'a i wagę własną może mieć 615-620kg. Powtarzam 605kg to NIE obowiązek, to minimalna waga poniżej której nie można zejść, ale można mieć więcej.


avatar
tt16

28.03.2009 16:48

0

logo90- dodaj do bolidu Roberta jeszcze wage balastu.


avatar
saint77

28.03.2009 16:49

0

@logo90: nieprawda, Robert zaoszczędza, bo ma lżejsze powietrze w oponach. Pompowali je w Bawarii, a tam powietrze ma mniejszą gęstość. Robert zaoszczędza jakieś 2kg na jednym kole czyli łącznie 8kg + koło zapasowe w bagażniku = 10kg. To jego "JOKER" na jutrzejszy wyścig:))


avatar
tt16

28.03.2009 16:50

0

Barichello nie ma KERS-a w swoim bolidzie. Kers ma tylko: Massa Raikkonen Hamilton Kovalainen Piquet Alonso i Heidfeld


avatar
pz0

28.03.2009 16:51

0

logo90 i cała reszta geniuszy, zanim cokolwiek napiszecie przeczytajcie wszystkie komentarze od początku. Kempa, ratuj. Napisz w końcu jakiś artykuł co się składa na wagę bolidu i daj go gdzieś na wierzchu złotymi literkami. Niedługo będą pytać czy do wagi wlicza się buty kierowcy.


avatar
adamekdab

28.03.2009 16:51

0

2009-03-28 16:48:03 Rhol-wypad na onet. Brawn Gp nie ma KERS.... powiedzcie gdzie takich ludzi robią?


avatar
Rhol

28.03.2009 16:52

0

To właściwie nie ważne kto ma KERS'a, a kto nie. Ważne jest, że 605 kg to nie obowiązek i można przekroczyć jeśli ktoś uważa, że zyska w inny sposób.


avatar
saint77

28.03.2009 16:54

0

@pz0: buty tak ale bez sznurówek. Jak ktoś ma wersję na rzepy, to wlicza się do wagi bo ma inaczej balans rozłożony:)))


avatar
mkl09

28.03.2009 16:54

0

@Rhol jeden z niewielu inteligentnych postów w tym całym bagnie napisałes :) Istotne to zwłaszcza w kontekscie HEI, gdzie możemy z pewnoscią dorzucic mu pare kg. Wniosek - na 100% nie jedzie na 1 pita :) uffff odetchnąłem :)


avatar
mkl09

28.03.2009 16:56

0

Jeszcze sprostowanie do mojego wczesniejszego postu - faktycznie Rhol nie masz racji, BRAWN NIE MA KERSa. Niemniej same wyliczenie odnosnie aut z kers jest WŁAŚCIWE. Pozdrawiam


avatar
saint77

28.03.2009 16:57

0

@mkl09: jak napisał inteligentny post, skoro twierdzi, że Barichello jeździ z KERS? he..:)


avatar
mkl09

28.03.2009 16:58

0

Inteligentny w kontekscie jego symulacji dotyczącej minimalnej wagi bolidu, chłopak ma racje :) Pomylił się jedynie przytaczając przykład Brawna który rzecz jasna z kersu nie korzysta :)


avatar
Rhol

28.03.2009 16:59

0

Wiem teraz, że odnośnie Brawn GP nie miałem racji, ale nie uzyskałem odpowiedzi przeczącej od wszystkowiedzących. Zły przykład, ale rozumowanie pozostaje dobre i ciesze się, że choć jedna osoba zrozumiała o co mi chodzi, zamiast obrzucać błotem.


avatar
totalfun

28.03.2009 17:00

0

A od kiedy Barrichello jeździ z KERSem??? WOW


avatar
japonia55

28.03.2009 17:03

0

powiem wam tak, jutro Robert na starcie wyskoczy na pierwsze miejsce.Może utrzyma sie z 5 okr. Co wy na to


avatar
tt16

28.03.2009 17:03

0

Mam pytanie. Na tym torze spala sie 2,6l /okr. czy 3,6l /okr???


avatar
pz0

28.03.2009 17:03

0

Po raz enty napiszę że wszystkie bolidy mają ponad 605kg po to żeby mieć przepisowe minimum 605 po wyścigu. W czasie wyścigu kierowca i bolid tracą na wadze. Jednak nikt nie będzie woził nadmiernego balastu. Mają wyliczone tak żeby po wyścigu mieć nieco ponad 605kg. Jednak każdy bolid po wyścigu będzie miał tylko nieco ponad 605kg. Ile więcej przed wyścigiem ważą tego nie wiem. przypuszczam że wszystkie podobnie. Więc taki BGP, Ferrari, BMW czy FI przed wyścigiem z kierowcą będą ważyć bardzo podobnie.


avatar
mkl09

28.03.2009 17:04

0

Idealnym przykładem jest porównanie kierowców BMW, z racji największej różnicy wagi. Raczej niemożliwe jest obładowanie auta 40 kg kersem, jednoczesne odpowiednie rozmieszczenie balastu i zmieszczenie się w 605kg! Przecież to jest az 40kg balastu, to jest ogrom! Osobiście zaryzykuję stwierdzenie że auta zawodników jadących z kers, wazą nawet do 615kg.


avatar
saint77

28.03.2009 17:06

0

@Rhol: stary, pewnie że masz rację odnośnie wyliczenia wagi i sądzę, że zdecydowana większość ludzi tu na forum to wie i zna zasady obliczania wagi. Mnie po prostu bardziej śmieszy frustracja osób, którzy robią aferę z tego, że ktoś czegoś nie wie lub zadaje proste pytania o podstawowe rzeczy. W sumie po to jest forum, aby takim wytłumaczyć to czego nie wiedzą. Sądzę, że ktoś powinien taki szybki kurs wiedzy o wadzę bolidów napisać, aby każdy wiedział co i jak. Ktoś - chyba pz0 już wcześniej to zasugerował. Zamiast się frustrować cieszcie się nadchodzącym wyścigiem, bo niezależnie od wagi bolidu Kubek jutro będzie wymiatał:) pozdrawiam:)


avatar
mkl09

28.03.2009 17:07

0

@pz0 nie masz pełnej racji, nie sprawdza się w przypadku kierowców jadących z kers-em. Jeżeli Kubica, który ma 40gk więcej balastu ( a więc znacznie lepszą przyczepnosc ) od Heidfelda, a mimo to narzeka na ogromne problemy z przyczepnością, to co dopiero Heidfeld, który ma 40 kilogramów mniej na wybalansowanie auta!? :)


avatar
pz0

28.03.2009 17:19

0

mkl09 - sam sobie odpowiedziałeś. Montuje się KERS kosztem gorszego rozkładu masy. Dlatego Kubica zrezygnował z całego systemu żeby mieć lepiej zbalansowany bolid. Zauważyłeś że Bolidy z KERS miały większe prędkości na prostych jednak czasy okrążeń były gorsze. Głównym źródłem tego stanu rzeczy jest gorszy balans, który daje się odczuć w zakrętach. Mimo wszystko kierowcy wolą gorszy balans niż dodatkowe kilogramy. Zauważ kiedy kierowcy osiągają najlepsze czasy. Pod koniec stintu, mimo że mają już zjechane opony. Waga bolidu ma kapitalne znaczenie. Nick pojedzie prawdopodobnie na jedno tankowanie, Rubens prawdopodobnie na dwa. między bolidami jest 25kg różnicy To bardzo dużo. Nick będzie zawalidrogą. Nie ma innej opcji, każdy kto jedzie na jeden postój jest zawsze znacznie wolniejszy od tych co na dwa. Jestem niemal pewien że nikt nie bierze dodatkowego balastu.


avatar
niza

28.03.2009 17:20

0

miałam pisać to wcześniej, że przecież 605 kg to jest minimum a nie maximum czyli, że jak napisał Rhol, a potem poparł go pz0 każdy może mieć więcej kg ale ile to już dokładnie nie wiadomo. Nie pisałam tego, bo zauważyłam ostatnio, że jeśli się człowiek pomyli to znajdzie się stado osób które zaraz naskoczą i zakraczą więc wolalam się już nie odzywać


avatar
tt16

28.03.2009 17:22

0

Warto dodać, ze Kubica w zeszlym sezonie w GP AUS mial podobny czas w Q3 do tego jaki mial dzis i zjechal na 16 okr.


avatar
niza

28.03.2009 17:22

0

tzn tą wagę bez paliwa na pokładzie oczywiście


avatar
pz0

28.03.2009 17:23

0

niza - ja naskoczę :-) Nie poparłem. Ja twierdzę że nie biorą dodatkowego balastu ponad minimum, ale żeby bolid miał to minimum po wyścigu przed wyścigiem musi być cięższy.


avatar
selmos234

28.03.2009 17:24

0

najbardziej mnie zastanawia to, że BGP w miesiąc zbudowali tak szybki bolid, a reszta stawki w 5 miesięcy nie dała rady nawet im dorównać. Najgorzej widzę BMW bo po wygranej w Kanadzie, odpuścili prawie połowę sezonu aby przygotować się do następnego, a teraz się okazuje że są przeciętni. Czyżby BMW grało na złapanie sponsorów na ten sezon??? Zadziwił mnie Vettel, miał bolid cięższy od Roberta i tak samo nie miał ani KERS ani dyfuzora a okazał się szybszy od BMW.


avatar
niza

28.03.2009 17:26

0

selmos234 Brawn nie zbudował bolidów w miesiąc tylko pracował już nad nimi od tamtego sezonu. "Czyżby BMW grało na złapanie sponsorów na ten sezon???" a to już pozostawię bez komentarza heh


avatar
Peti

28.03.2009 17:27

0

forum jest po to aby wyminiac między sobą wiadomości i starzy bywalcy powinni akceptować młodych, ale taki antek.emigrant nic tu nie wnosi i apeluję do kempy o zbanowanie tego przybłędy pzdr


avatar
pz0

28.03.2009 17:27

0

selmos234 - Brawn budował bolid najdłużej ze wszystkich bo aż 15 miesięcy a nie miesiąc. BMW też pracowało nad swoim długo. Każdy bolid ma dyfuzor.


avatar
szysz

28.03.2009 17:27

0

!!! rhol !!!!! mi sie wydaje (jak juz powiedzieli inni) nie masz racji do konca !! To ze ktos np . ferrari uzywa kersa to w zwiazku z tym ma mniejsze mozliwosci na rozlozenie i dolozenie balastu !! chodzi caly czas o to zeby bolid jak najmniej wazyl bez paliwa (z kierowca) ... jezeli ktos wlozy kersa to traci automatycznie mozliwosc dokladania balastu ze wzgledu na mase bolidu! oczywiscie moze tak nie byc i sa tacy ryzykanci pewnie ktorzy walna kers i dopieprza milion kilo balastu ale sa to samobojcy !! pamietajmy ze tu chodzi o to zeby bolid dopasowac z odpowiednimi parametrami i jak najmniejsza waga!! KAZDY chce miec 605 i nie wiecej !!! kazdy kilogram to strata na przyspieszeniu i predkosci!! pozdr:)


avatar
rally_fan

28.03.2009 17:28

0

@mkl09 - auta bez balastu ważą około 450 kg.


avatar
f1filip

28.03.2009 17:30

0

Kubica na początku będzie mial najlepsze czasy 5 kg to duza roznica


avatar
f1filip

28.03.2009 17:32

0

waga Hamiltona jest bardzo maa jak na start z 18 miejsca


avatar
szysz

28.03.2009 17:33

0

f1filip - pamietaj ze w gre tez wchodzi konstrukcja bolidu i niektorzy co maja KERS - wiec raczej malo prawdopodobne zeby KUB mial najlepsze czasy!


avatar
pz0

28.03.2009 17:35

0

Gdyby miał najlepsze czasy to miałby PP


avatar
szysz

28.03.2009 17:37

0

wlasnie


avatar
szysz

28.03.2009 17:38

0

ja i tak optymistycznie stawiam na 3 miejsce roberta - pesymistycznie: straci spojler:)


avatar
sielski

28.03.2009 17:39

0

Może to że Kubica ma mało zatankowany bolid nie jest zle... opony na miękie wytrzymuja bardzo maly dystans w optymalnej dyspozycji...wiec pomoga mu na poczatku odjechaćod innych, w raz z tym że ma mało paliwa może odskoczyć od innych...no albo choćiaż utrzymać tempo BGP.... bo oni ze wzgledu na dyfuzor są 0,5 sek. szybsi... co do tego to wszystkie zespoly poczekaja na rostrzygniecie tej sprawy, i potem założą te nowe dyfuzory lub nie... i od 3 wyścigu zacznie się na nowo sciganie.... ogolnie myśle że Kubica ma szansę być na podium... Heidfeld potwornie zatankowany ruszy na twardym ogumieniu.


avatar
sielski

28.03.2009 17:43

0

Vettel wykręcił lepszy czas bo Rosber zaniczyścił tor kubicy..BMW jest najlepsze z tych którzy nie mają dyfuzora


avatar
totalfun

28.03.2009 17:45

0

Jestem w ciężkim szoku po obejrzeniu tych danych. Wychodzi na to, że Brawn ma 0,5 sek przewagi nad resztą stawki!!! Jeśli nic się nie zmieni (a ciężko zniwelować taką stratę w F1) to po połowie sezonu liczyć się będą w walce o mistrzostwo tylko dwaj kierowcy: Janson i Rubens. Na miejscu właściciela Hondy zrobiłby sobie harakiri. Przecież po takim sukcesie (gdyby nie sprzedała zespołu-przecież nie miała noża na gardle. Chodziło tylko o wizerunek w czasach kryzysu, aby nie wydawać na marne siana) Honda w kwestii marketingu i PR zaoszczędziłaby kupe szmalu. Och ci Japończycy...


avatar
bednar90

28.03.2009 17:49

0

jest też takie określenie: "mistrz jednego okrążenia" nie można przewidzieć jak bolidy BrawnGP zachowają przez 58 kółek


avatar
bednar90

28.03.2009 17:55

0

ej na interii piszą że Toyota zaskarżyła Ferrari i RedBulla a nie Williams i nic nie ma o wycofaniu skargi


avatar
Ra-v

28.03.2009 17:56

0

@bednar90 - ale juz na testach pokazywali równe tempo na ługich przejazdach poza tym nie maja KERSa wiec nie beda sie im tak szybko niszczyc opony... Chociaz jak dla mnie to meisjce z ktorego ktos startuje nie jest az tak bardzo wazne... na tym torze tak jak np w Kanadzie czesto jest zabawa z SC wiec stawka pewnie nieraz sie obroci do gory nogami, oczywiscie to nie jest do konca powiedziane ale bardzo prawdopodobne...


avatar
mkl09

28.03.2009 17:58

0

@PZ0 mimo wszystko sądzę, że dobierając jak najlepsze parametry, kierowca z KERS niezawacha się dołożyc te kilka kg dla wyważenia auta. Jeżeli różnica między KUB a HEI to aż 40kg to śmiem zaryzykowac stwierdzenie, że 5-7 kg z nich to obłożone auto :) Pożyjemy, zobaczymy, jeżeli moje wyliczenia się sprawdzą to będzie to wyglądało następująco: HEI: 691 - 615 / 2.8 = 27,1 okrążenia KUB 650 - 605 / 2.6 = 17,3 Jak widac, nie są to aż tak kolosalne różnice. Hei na pewno do pierwszych zjazdów utknie gdzieś w okolicach 7-10 miejsca. Teraz tylko modlic się o przetrwanie w pierwszym zakręcie i brak neutralizacji do pierwszego zjazdu. Sądzę, że Niemiec nie pojedzie na 1 pit, opony mu na to nie pozwolą. Pozdro


avatar
selmos234

28.03.2009 17:59

0

nizia, wytłumacz, BGP przygotowywali bolid przez 15 mcy, więc na czym robili testy, skoro Hondę kupili dopiero w grudniu. 2. Jeśli przygotowywali 15 mcy tj od ok początku 2008 roku, to z kąd wiedzieli o przepisach na ten rok.


avatar
bednar90

28.03.2009 18:05

0

honda przed kryzysem skupiła się na tworzeniu nowego bolidu, bo zostawali w tyle w tamtym sezonie i zdecydowali, że oleją sezon i zajmą się następnym, a później decyzja z góry i Brawn przejmuje team, wsadza silnik Mercedesa i ot tak to wyszło @Ra-v: masz rację, ale wyścig rządzi się swoimi prawami :) a z SC to się jak najbardziej zgadzam! ja tylko się zastanawiam nad ilością pitów, bo wyścig to 58 okrążeń a skoro przeliczyliście, że paliwa mu wystarczy na 18 kółek to jakoś nie widzę go na jednych oponach i z takim zatankowaniem zeby jechał 40 kółek...


avatar
hho

28.03.2009 18:05

0

jazda na 1 pit stop może być nie do zrobienia ze względu na miękkie slicki, które mogą nie wytrzymać np. 20 okrążeń; jeśli ktoś będzie jechał na 1 pitstop, to będę zdziwiony...


avatar
szysz

28.03.2009 18:06

0

wez pod uwage gosciu ze pan Brown byl dyrektorem technicznym hondy i honda wraz z nim pracowala nad nowym bolidem od poczatku zeszlego sezonu!! o przepisach bylo juz wiadomo duuuzo wczesniej !


avatar
bednar90

28.03.2009 18:08

0

a pomyślał ktoś o 3 krótkich pitach dla Kubka?


avatar
szysz

28.03.2009 18:10

0

to byloby bez ssensu :/ po co ? jak ma paliwa na 16-18 okrazen


avatar
niza

28.03.2009 18:10

0

selmos234 po pierwsze zarząd jest ten sam i przede wszystkim główny konstruktor Ross Brawn! po drugie o takich przepisach było wiadomo właśnie od sezonu 2008. nie zmienili tego wszystkiego nagle przed tym sezonem bo by nikt się nie wyrobił z pracami nad bolidami ( w sumie niektórzy się nie wyrobili, np McL ale to już inna bajka, cisnęli do końca żeby Ham miał majstra a nie pracowali zbytnio nad nowym modelem bolidu)


avatar
szysz

28.03.2009 18:12

0

zarzad nie jest taki sam bo teraz szefem jest ross Brawn


avatar
bednar90

28.03.2009 18:13

0

panowie, a czy mechaniczny KERS Williamsa też się uruchamia przyciskiem, czy po prostu on się sam uaktywnia?


avatar
pablo9911

28.03.2009 18:33

0

he z tego wynika, że najmniej paliwa ma Masa bo jeździ z KERS (OK 30KG) i waży 654 kg


avatar
szysz

28.03.2009 18:39

0

pablo9911 --- poczytaj sobie powyzsze posty potem komentuj


avatar
szysz

28.03.2009 18:40

0

bednar90 --- kazdy taki system jest uruchamiany przyciskiem


avatar
Avellana

28.03.2009 18:45

0

jej widze że nie do wszystkich dotarło to że waga bolidu z kierowcą i KERS wynosi 605 kg, reszta to paliwo więc to Kubica ma najmniej paliwa, a nie Massa jak co niektórzy myślą


avatar
Budyn_F1

28.03.2009 19:32

0

Jednak fajnie ze sa podawane wagi przynajmniej mozna ustalic kto moze wyjsc na prowadzenie w wyscigu.


avatar
szysz

28.03.2009 20:03

0

niczego nie mozna ustalic ... F1 to gra przede wszystkim perfekcji , niezawodnosci no i szczescia :))


avatar
kask27

28.03.2009 20:10

0

kubica nie ma naj mniej paliwa odliczcie sobie od 7 kierowców KERS


avatar
frencz

28.03.2009 20:18

0

Instrukcja dla dzieci: Bolid musi ważyć minimum 605kg PO WYŚCIGU RAZEM Z KIEROWCĄ Bolidy z KERS i bez KERSU mają ważyć po wyścigu też minimum 605kg razem z kierowcą. Bolid bez Kersu mozna łatwiej zBALANSować czyli dociążyć KAMIENIAMI W ODPOWIEDNICH MIEJSCACH zeby lepiej się prowadził W bolidach z KERS takich KAMIENI uzywaja mniej bo KERS jest wielkim głazem


avatar
frencz

28.03.2009 20:21

0

;-))))))) wstyd pisałem dla jaj ;-)chciałem odreagować nie wiem jak to się dodało :P


avatar
adjas

28.03.2009 20:30

0

i kto powiedział że kubica jest najcięższy


avatar
sylwek15

28.03.2009 20:31

0

a ja mówię wam, że jutro będzie się działo a szczególnie po starcie


avatar
adjas

28.03.2009 20:32

0

obstawiam że kubica będzie 2


avatar
Vysogota

28.03.2009 20:39

0

ale mamy na forum wysyp buraków, cukrownie można by założyć. Skąd się tyle tego wzięło? normalnie było 30-40 komentarzy i żadnego burackiego.


avatar
darecky3

28.03.2009 20:39

0

a ja tak czytam te dywagacje wagowe i tez znalazlem luke w przepisach. Nigdzie nie podaja czy ta minimalna waga 605 KG z kierowca to jest przed czy juz po sraniu...jak myslicie , da sie to wykorzystac? Sorry...no nie moglem sie powstrzymac po tych wszystkich komentach pozdro


avatar
frencz

28.03.2009 20:45

0

kiedys czytałem ze po sikaniu - ale to nie wpływa na wagę bo pampers przemieszcza sie na wagę razem z kierowcą


avatar
celonardo

28.03.2009 20:48

0

ludzie .... ewidentnie widać że że polowa tutaj komentujących to "pierwszo klasisći" bo jak widac te komentarze to mam wrażenie że interesujecie sie F1 od wczoraj oczywiscie nie wszyscy ale wraz z wzrostem popularności kubicy wzrasta liczba fanów to dobrze ale duża liczba z nich zaczynaja od wymądrzania sie albo czegos tam innego a nic sie nie znają a ja obstawiać nie będę, bo czekam rozwój wydarzeń Pozdrawiam tych którzy interesują sie F1 a nie tylko Kubicą


avatar
fezuj

28.03.2009 21:03

0

@Vysogota20:39:14- miałem nie pisać bo już tu miejsca brakuje, ale Twój komentarz muszę pochwalić :) dosłownie "egipska plaga"


avatar
alonso

28.03.2009 21:07

0

nie wiem cz Robert jest najlzejszy bo wydaje mi sie ze to jest waga calkowita bolidu, a wiec do ciezaru dochodzi jeszcze system KERS, a jesli tak to Ferrari i np. Heitfeld nie maja juz wcale tak suzo paliwa


avatar
leo_

28.03.2009 21:09

0

Wirus. Obliczanie robię, ale troszkę inaczej. liczę , ile okrążeń wychodzi w zależności od wag podawanych, i w zależności od różnicy czasów Q3 i Q2. I tu wychodzą różnice, które wynikają na przykład z błędów popełnionych podczas jazdy. np Kubicy przeszkodził w Q3 Rosberg i wychodzi z różnicy czasów w Q3 i Q2, że Robcio ma na 21 kółek, a z różnicy wag (bardziej wiarygodne) wynika ilość paliwa na 16-17 kółek. Pisałem też o tym przy innym artykule. Generalnie Wirus, szacuję mniej kółek do pierwszego pita niż to robi Kaka200 - tak gdzieś o 2-3 kółka mniej dla tych mniej dotankowanych, i 4-5 kółek mniej dla tych bardziej dotankowanych. Zwraca uwagę Hamilton, który ma paliwa na 16, a może nawet mniej kółek.


avatar
leo_

28.03.2009 21:13

0

A Kubica może mieć nawet na 14-16 kółek do pierwszego pita.


avatar
szysz

28.03.2009 21:20

0

a ja proponuje isc juz spac i poczekac na ta godzine W i wtedy tu wrocimy i zobaczymy ... tak jak mowilem : optymistycznie obstawiam KUBICE (jak rozpocznie na miekkich) na dole podium (3) a pesymistycznie to rozpieprzy sobie przedni spojler i bedzie walczyl o pierwsza 10 tke - oby nie gorzej ... jak zauwazylismy po treningach i kwalifikacjach w tym wyscigu wszystko jest mozliwe (oczywiscie poza zwyciestwem hamiltona) wiec poczekajmy do rozpoczecia i kurfa trzymajmy kciuki bo bedzie ciezko!!!!! :) pozdrawiam serdecznie i szkoda ze pilka przegrala :)


avatar
walerus

28.03.2009 21:43

0

i dupcia...


avatar
adam333

28.03.2009 21:56

0

ale się porobiło w czołówce... ;]


avatar
pepeF1

28.03.2009 21:57

0

Robert na brudnej części toru , no ale pierwszy zakret w prawo może łyknie Vetela !!!


avatar
dracool

28.03.2009 22:05

0

A ja się dzisiaj zawiodłem, byłem przekonany że kwalifikacje odbędą się na zasadzie odpadania najwolniejszego zawodnika. Czy ten projekt umarł, czy czeka na realizację w 2010 r?


avatar
szysz

28.03.2009 22:12

0

wczesniej pisalem ale nie przeszlo wiec pisze raz jeszcze --- jak ktos nie wie na czym polega opcja (schemat) wagi z powiazaniem z paliwem i zawodnikiem to zapraszam na strone : f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11343


avatar
szysz

28.03.2009 22:13

0

wystarczy to wkleic do paska wyszukiwarki :P :):)


avatar
Jacobek

28.03.2009 22:16

0

jak tak czytam te wszystkie komentarze to troche mi sie smiac chce z tego ... nadmiernego optymizmu ... prawie każy komentarz "Robert będzie trzeci, robert będzie mistrzem" sraka ptaka. Rozumiem, że patrioci, ale jak już analizować to z głową. Bolid Robcia spisuje sięw australii poniżej oczekiwań i takie są fakty. To czwarte miejsce zostało zdobyte cudem, właściwie przedewszystkim dlatego, że bolid ma najmniej paliwa ze wszystkich w stawce. Robcio może i łyknie Vettela, ale zjedzie do boksów dwa okrązenia szybciej niż , Vet , mass i rosberg. Oni w tym czasie wykonają dwa szybkie kółka i połkną Kubice. Obstawiam 6 miejsce dla niego, a że Brawn jest całkowicie bezkonkurencyjny to nawet o nich nie wpominam. No chyba że będą mieli awarie albo rozwalą się nawzajem w walce o pozycję xD . Zaskoczył mnie red bull, jak dla mnie najlepszy bolid bez podejrzanych dyfuzorów, drugie jest bmw. Po chinach dowiemy się jak naprawde wygląda stawka ( wtedy poznamy decyzję FIA nna temat dyfuzorów ) pozdr.


avatar
marcinnn

28.03.2009 22:18

0

Po pierwsze primo: gorąca prośba do adminów, porozdawać trochę banów dla tych idiotów wyżej! Rozumiem, że ktoś jest zupełnie nowy, mało wie o tym sporcie i zadaje nawet banalne pytania, ale jeśli ktoś gó*no wie, a pisze zdania oznajmujące, stwierdzenia, to należy mu się od razu blokada, bez żadnych ostrzeżeń. No, chociaż zadawanie dziesiąty raz tego samego pytania pod tym samym artykułem to też spore przegięcie. Po drugie primo: w zeszłym sezonie Honda była chyba jedynym zespołem, w którym obaj kierowcy na serio się między sobą ścigali gdy znaleźli się blisko siebie. Co prawda walka o miejsce w drugiej dziesiątce jest czymś zupełnie innym niż w czołówce, ale ciekawi mnie, jak zachowają się Rubens i Jenson, jeśli będą mieli możliwość bezpośredniej walki. A Kubica, jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidzianego (chociaż prawdopodobnie się wydarzy, i to sporo...), powinien być 4.


avatar
pz0

28.03.2009 22:32

0

2009-03-28 20:18:30 frencz -boskie, ale mogę się założyć że jeszcze znajdą się tacy co wpadną na genialny pomysł z odliczaniem nieszczęsnego Kersu. 2009-03-28 21:07:42 alonso - tak masz rację. U Massy od tych 654kg trzeba jeszcze odliczyć KERS - równe 40kg, więc Massa ma 9kg paliwa. na jedno okrążenie trzeba około 2,5kg, dochodzi okrążenie wyjazdowe, czyli to na którym kierowcy wyjeżdżają z boksów, czyli takich jakby garaży, potem robią jedno okrążenie gęsiego za takim mercedesem z kogutami, trochę stoją na starcie i wypalają paliwo. Po tych wszystkich procedurach Massie zostanie pewnie 4-5kg paliwa, więc po jednym okrążeniu będzie się tankował. Raikkonen ma 1,5kg paliwa więcej więc jemu może się uda przejechać dwa okrążenia, ale taki Hamilton również będzie się musiał tankować po pierwszym okrążeniu. A ile odliczyć od bolidów które mają dyfuzor? Prośba do wszystkich: olejmy sobie już tłumaczenie setny raz tego samego, to nie ma sensu i tak znajdą się tacy którym nie chce się przeczytać tekstu 3 komentarze wcześniej. 2009-03-28 17:58:40 mkl09 - niestety nie jestem w stanie zrozumieć twoich obliczeń. Wychodzi mi na to że obliczałeś na ile okrążeń wystarczy paliwa Kubicy i Nickowi. Ale co ma to do rzeczy? Mi raczej chodziło że nikt nie wrzuci dodatkowych kilogramów ''kamieni'' bo będzie miał gorsze czasy okrążeń. podam ci cyferki z zeszłego roku. Hamilton. Powiedzmy że miał podobnie jak w tym roku jakieś 50kg paliwa. Facet zrobił okrążenie numer 4 w czasie 1.28.614 natomiast okrążenie numer 17 w czasie 1.27.484 i się zatankował. W ciągu 4 okrążeń i tych dwóch na początku i w czasie postoju na starcie ile mógł wypalić? 15kg? Czyli na 4 okrążeniu miał tego paliwa już 35kg. Ile mógł mieć paliwa jak tankował? 3kg? Wychodzi że wypalenie 32kg powoduje skrócenie czasu okrążenia o ponad 1,5 sek. Do tego trzeba doliczyć jeszcze jeden czynnik jakim jest zużycie opon. moje obliczenia są przybliżone bo na 10kg wychodzi przyrost czasu około 0,5sek. W rzeczywistości jest to nieco mniej i na każdym torze inaczej. W każdym razie wątpię aby którykolwiek z kierowców fundnął sobie dodatkowe 10kg balastu. W 2-3kg może jeszcze uwierzę, ale też niezbyt chętnie. Z pewnością nie uwierzę w 7kg, które może dać 0,2-0,3sek na okrążeniu, na dystansie 58 kółek daje to może jakieś 15 sekund. Te 15 sekund to może być duża kupa kasiory. Temat uważam za zamknięty.


avatar
leo_

28.03.2009 22:43

0

Jacobek , zgadzam się z twoja opinią. Sam Kubica mówił coś jakby o realnym 5-6 miejscu. Kubica i jego bolid dorównują bolidom Red bulla (głównie Vettelowi), a do BGP brakuje 0,3-0,4 sek, co może być zniwelowane po rozwiązaniu sprawy dyfuzorów. Ale przy intensywnej pracy (może BMW ma alternatywę w postaci dyfuzora, w końcu sprawa znana jest juz od kilku miesięcy, więc powinni byc gotowi) widzę szanse BMW na mistrzostwo. Może się jeszcze dużo dziać, w końcu i tory są różne, i jakiś tam rozwój teamów w czasie sezonu też będzie miał miejsce. Ale z Vettelem to może mieć Kubica ciężko, jeśli tamten to taki talent, jak mówią. Bo bolidy BMW i RedBulla jakby równe, no może Vettela lepszy.


avatar
rally_fan

28.03.2009 22:46

0

Też uważam, że przez niektórych przemawia hurraoptymizm. Liczyłbym na coś więcej niż 4 miejsce gdyby w obecnej sytuacji KUB miał kilknaście kilogramów więcej paliwa. Realnie widzę go na 5-6 miejscu. 4 miejsce w scenariuszu, że wyprzedzi na starcie Vettela i zrobi kilka sekund przewagi tak aby po pierwszym tankowaniu wyjechać na dobrym miejscu. Poza tym zbyt wiele niewiadomych: zużycie opon, balans, tempo wyścigowe. Trochę się a inżynierów BMW bo lata ubiegłe pokazały, że nie potrafią działać wielotorowo. A teraz jest jeszcze gorzej bo nie dość, że różne preferencje mają Nick i Robert to jeszcze dla każdego trzeba uwzględnić kers lub nie.


avatar
leo_

28.03.2009 22:47

0

Pz0. Ja przyjmuję 0,35 sek na każde 10 kg dotankowanego paliwa.


avatar
cavon

28.03.2009 22:55

0

A ja byłem załamany postawą BrownGP, jakby z księżyca spadli. Godziny mijają emocje słabną i mi optymizm wraca. Przy dobrym rozegraniu taktycznym to można nawet to wygrać jest tylko jeszcze jedno ALE......... w BrownGP siedzi chyba dużo lepszy strateg i to mnie najbardziej martwi. Ale do boju RK.


avatar
jarko8

28.03.2009 22:58

0

Robert jest najlżejszy ale niektórzy maja w swoich bolidach system KERS i to jest dodatkowe obciążenie. Więc możne Robert nie będzie pierwszy zjeżdżał do boksów :D


avatar
pz0

28.03.2009 23:01

0

leo_ to nie ma większego znaczenia, przyjąłem podobnie 0,2-0,3 na 7 kg. Chodziło mi tylko o pokazanie jak cenny jest każdy kilogram wagi bolidu (z kierowcą, KERS i kamieniami) i dlaczego w bolidach nie będzie więcej kamieni niż niezbędne minimum + minimalny zapas. Nie ciągnijmy tego dalej.


avatar
cavon

28.03.2009 23:15

0

Proponuję wprowadzić test na inteligencję dla forumowiczów. Chciałem podyskutować a muszę czytać 250 postów o tym że bolid z kersem waży tyle sano co bez a i tak połowa ma klapki na oczach i pokazuje że rasa ludzka niekoniecznie do najinteligentniejszych należy. Pozdro dla ludzi rozumiejących że z KERS czy bez waga jest a raczej limit wagi ten sam.


avatar
Qtrzy

28.03.2009 23:44

0

A ja kiedyś myślałem, że to poważna strona...


avatar
Qbus81

28.03.2009 23:48

0

generalnie... to cavon ujął to jak trzeba :)


avatar
Niespokojny

28.03.2009 23:59

0

taaaaaaaaak,trochę czasu mi zajęło przeczytanie wszystkiego,to było bardzo pouczające...,ale niestety raczej nie o F1,a o człowieku :(


avatar
alepski

29.03.2009 00:07

0

muszę powiedzieć, że cały dzień czytam komentarze na tym forum, w środku dnia padłem ze zmęczenia i obudziłem się niedawno. W tym czasie sporo tutaj się ludzie napocili z komentarzami. Z początku mnie krew zalewała jak czytałem po raz enty coś w stylu "A doliczaliście KERS?" bo ile można to tłumaczyć... ale teraz po prostu jestem bliski popłakania się ze śmiechu:D noobs ftw! Totalnie mnie rozwalił tekst pz0! Ferrari zjeżdżające po 1-2 okrążeniach jest najlepsze:D ale no taka prawda... jeżeli nie wierzycie w to co wiele osób próbuje wam powiedzieć, że KERS wlicza się do limitu 605 kg to na chłopski rozum... gdyby jednak tak nie było to faktycznie zgodnie z danymi o wagach bolidów, Ferrarki zjeżdżałyby zaraz po starcie... Ehh ma ktoś chusteczke?:D A co do liczenia spalania na podstawie czasów w qualu... imo jest bardzo ryzykowne, bo musi założyć, że kierowcy za każdym razem przejeżdżają okrążenie idealnie...jak dla mnie lepiej po prostu przyjąć jakąś uśrednioną wartość spalania na kółko. Ja liczyłem na podstawie danych, że bolidy palą jakieś 70l/100km i że 1l paliwa waży 720g a także długości toru 5.3km. Wyszło mi: 0.7*0,72*5.3 = 2,67 kg/okrążenie. Jednak podobno Williams podał spalanie 2,48 kg/okrążenie i ufam, że ich wyliczenia są jednak dokładniejsze:D


avatar
szysz

29.03.2009 00:36

0

pierdolicie :) obudzcie sie dzisiaj o 7:00 i zobaczymy co i jak...:):) pozdrawiam serdecznie


avatar
leo_

29.03.2009 00:50

0

No, alepski, z tym 2,48 kg/okrażenie nie wiedziałem. Ja też przyjmuję około 2,7 kg. Jutro się okaże po zjazdach czy te 2,48 kg/kółko (5,3 km) to jest dobre założenie. Dobranoc, czas spać, do 6.30 nowego czasu.


avatar
alepski

29.03.2009 01:04

0

kto idzie spać, ten idzie:D ja idę z psem i później wracam do pisania pracy mgr:/


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu