WIADOMOŚCI

Oficjalnie: Russell zdyskwalifikowany z GP Belgii! Hamilton nowym zwycięzcą wyścigu!
Oficjalnie: Russell zdyskwalifikowany z GP Belgii! Hamilton nowym zwycięzcą wyścigu!
Formalności stało się zadość. Sędziowie wykluczyli zawodnika z King's Lynn z wyników belgijskiej rundy. Jej nowym zwycięzcą został Lewis Hamilton, a miejsce na podium zyskał Charles Leclerc.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Na nic zatem ostatecznie zdała się ryzykowna strategia George'a Russella z jednym pit-stopem. Niedowaga bolidu sprawiła, że sędziowie nie mieli innej możliwości jak zdyskwalifikować go z wyników GP Belgii, tym bardziej że prawidłowość pomiarów została potwierdzona przez Mercedesa. Co więcej, sam zespół przyznał się do błędu i nie doszukał się żadnych czynników łagodzących.

Zwycięstwo zostało jednak po stronie ekipy z Brackley, bowiem zainkasował je Lewis Hamilton, dla którego był to już 105. taki sukces w karierze. Na 2. lokatę awansował Oscar Piastri, a miejsce premiowane podium zyskał Charles Leclerc. Do punktowanej dziesiątki w miejsce Russella wskoczył Daniel Ricciardo. Zmienione wyniki wyścigu można znaleźć TUTAJ.

Dyskwalifikację i jednoczesny duży sukces Hamiltona w oświadczeniu zamieszczonym na mediach społecznościowych Mercedesa skomentował Toto Wolff:

"Musimy przyjąć tę dyskwalifikację na klatę. Popełniliśmy klarowny błąd i musimy wyciągnąć z tego wnioski. Odejdziemy, by ocenić, co się wydarzyło i zrozumieć, co poszło źle. Utrata dubletu jest frustrująca i możemy tylko przeprosić George'a, który pojechał tak mocny wyścig", powiedział szef Srebrnych Strzał.

"Oczywiście Lewis wskoczył na 1. miejsce. Był najszybszym gościem spośród tych jadących na dwa pit-stopy, zasługując na zwycięstwo. Mimo dyskwalifikacji mamy wiele pozytywów do wyciągnięcia z tego weekendu. Mieliśmy bolid, który był punktem odniesienia w dzisiejszym wyścigu i to w kontekście dwóch różnych strategii.

"Jeszcze kilka miesięcy temu byłoby to nie do pomyślenia. Weszliśmy w wakacyjną przerwę z trzema wygranymi w ostatnich czterech rundach. Po zamknięciu fabryk będziemy chcieli powrócić z zamiarem utrzymania tej pozytywnej trajektorii."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

49 KOMENTARZY
avatar
Faustus

28.07.2024 19:10

0

Szkoda Dżordżula. To Mercedes dał ciała, a nie zawodnik. Szkoda punktów w generalce.


avatar
Fan Russell

28.07.2024 19:12

0

Nieee! FIA to wymiany


avatar
Faustus

28.07.2024 19:14

0

@2 Nie FIA tylko Mercedes dał ciała po całości.


avatar
Danielson92

28.07.2024 19:15

0

Szkoda Russella po takim zwycięstwie. Niestety takie rzeczy się zdarzają. Nie on pierwszy i nie ostatni.


avatar
powrutroberta

28.07.2024 19:16

0

Już się bałem, że klątwa jednorękiego przestała działać


avatar
Dawid-_F1

28.07.2024 19:17

0

Katastrofa!!! Wielka szkoda George Russella. Pojechał genialny wyścig, dzięki swoim umiejętnością nie dał się wyprzedzić Hamiltonowi pod koniec. Jednak przepisy to przepisy. Bardzo trudno to przyjąć do wiadomości, wielka szkoda.


avatar
Danielson92

28.07.2024 19:19

0

Ale seria Mercedesa. Cztery wyścigi i trzy zwycięstwa w tym dwa takie naprawdę zasłużone i wywalczone.


avatar
Supersonic

28.07.2024 19:22

0

Szkoda, ale z tego nie dało się wybrnąć. Dołącza do Senny i Schumachera, których zdyskwalifikowano z 1 miejsca.


avatar
Lulu

28.07.2024 19:24

0

No i mamy to 105 razy ;-) . Szkoda trochę Georga ale szanuje Lewisa za brak głupich ataków za wszelką cenę.


avatar
jogi2

28.07.2024 19:24

0

@6 Bez przesady .Jakim umiejętnościom? Po prostu miał szybki bolid na prostych ..inne ustawienia. i to go uratowało . Zawsze kombinował ze strategiami .Większość jak nie wszystkie były błędne lub nie miały logiki .Teraz fartem trafił i to wszystko .Tempa nadal nie ma takiego jak Hamilton .


avatar
Faustus

28.07.2024 19:31

0

@10 Zgadzam się ;-)


avatar
Ilona

28.07.2024 19:32

0

ale pech, szkoda :(


avatar
Fan Russell

28.07.2024 19:36

0

@6 Zgadzam się 100%


avatar
Dominik23

28.07.2024 19:37

0

@10 Dużo racji. Szkoda chłopa ale on dalej dla mnie nie jest w czołówce, oczywiście do Hamiltona podjazdu dalej nie ma. A Ham to nie moja bajka za mieszanie się w politykę choćby.


avatar
Manik999

28.07.2024 19:41

0

Szkoda George'a. Zasłużył na wygraną. Przepisy to jednak przepisy. Nie mógł uniknąć DSQ. :(


avatar
Faustus

28.07.2024 19:42

0

Hamiltonowi należało się to zwycięstwo. Team czegoś nie dopilnował i stąd dyskwalifikacja. Szkoda Jerzego, ale to nie jego wina. Ale mimo wszystko dalej odstaje od zespołowego (dużo starszego) kolegi i zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni. Dzisiejsze "zwycięstwo" to pochodna przysłowiowego szczęścia, kombinacji i być może innych ustawień. Hamilton pod koniec wyścigu wykazał się rozwagą (nic na siłę), mając na uwadze pewny dublet zamiast jakiejś niepotrzebnej kraksy (vide HAM vs. ROS).


avatar
RiskyF1Fan

28.07.2024 19:43

0

O rany...To się porobiło...W Mercedesie nie zatrybiło do końca.


avatar
TomPo

28.07.2024 19:48

0

Lipa po calosci no i oczywiscie 100% wina zespolu. Niewiele to zmieni w klasyfikacji generalnej konstruktorow, czy nawet indywidualnej, bo o nic raczej i tak nie powalcza, no ale i tak lipa wyszla.


avatar
Roxor

28.07.2024 19:53

0

Nikt z powyżej komentujących i płaczących nad Russellem nie wpadł na to, że Russell tak dobrze pojechał i utrzymał prowadzenie do mety, bo miał lżejszy bolid niż rywale? W przeciwnym razie Hamilton by go spokojnie wyprzedził oraz zostałby wyprzedzony przez Piastriego.


avatar
BlahFFF

28.07.2024 19:57

0

@18. TomPo, w indywidualnej akurat troche zmienia, przynajmniej z punktu widzenia Russela, bo to kolejny wyscig gdzie HAM zdobyl 25 punktow i troszke mu odjechal. Po dobrym dla Russela poczatku sezonu, moze sie wiec skonczyc tym, ze pregra z kolega z zespolu na koniec sezonu. Na obecnym etapie to glownie kwestia wizerunkowa, ale jednak.


avatar
BekowySzyderca

28.07.2024 19:59

0

@16 Tym wpisem tylko udowodniłeś, że na słowa "Lewis Hamilton" jesteś cały na biało. Kolejny fanatyk nieumiejący czytać wyścigów. Tylko Hamilton, Hamilton, Hamilton!!! Takie trolle jak ty tylko obrzydzają #44. Pozdro i zniknij z tego portalu.


avatar
przesio

28.07.2024 20:04

0

Tak czy siak szkoda bo dubletu mercedesa dawno nie było.


avatar
Danielson92

28.07.2024 20:07

0

@22 Brazylia 2022? @16 Nie zgadzam się że zasłużył. Tzn zasłużył, ale Russell tak samo zasłużył swoją jazdą. Który by nie wygrał to dla obydwu byłoby to w pełni zapracowane zwycięstwo.


avatar
Jacko

28.07.2024 20:12

0

@19. Roxor I drugie pytanie, na ile tak długie przebywanie na torze i degradacja opon miały wpływ na ich wagę. Przecież ta guma na torze nie bierze się znikąd. Kto wie, czy Russell sam pośrednio nie przyczynił się do tej dyskwalifikacji, a zespół nie mogł tego przewidzieć.


avatar
Lulu

28.07.2024 20:12

0

@ 21. BekowySzyderca Uważasz że Russel to poziom Hamiltona, Alonso czy Verstappena ?


avatar
Tom9001

28.07.2024 20:28

0

@ 24 W sumie racja, być może Russel zbyt mocno zdarł opony i dlatego brakuje te 1,5kg, wychodzi raptem 400g na oponę


avatar
Danielson92

28.07.2024 20:29

0

@25 To chyba poziom Webbera.


avatar
Faustus

28.07.2024 20:30

0

@21 Piłeś? Nie pisz bzdur.


avatar
TomPo

28.07.2024 20:32

0

Moze byc tak, ze jadac na jeden pitstop zdarl opony na tyle, ze te wazyly mniej niz zespol zakladal. No ale 1.5kg to spora niedowaga.


avatar
Faustus

28.07.2024 20:33

0

@25 Bekowe coś tam to kolejny fanatyk i miszcz w czytaniu wyścigów. Typowy troll i anty Hamilton w swoich "przekonaniach".


avatar
Faustus

28.07.2024 20:40

0

@21 Czyim fanboy'em jesteś chłoptasiu? Niech zgadnę... Obrażanie ludzi o innych niż Twoje poglądach to Twoja jedyna pasja?


avatar
fistaszeq

28.07.2024 20:43

0

O godzinie 16:29 napisalem do kolegi "klatwa zakolaka go jeszcze dopadnie". Chcialem oficjalnie przeprosic wszystkich fanow jerzego, ja tylko zartowalem


avatar
Lulu

28.07.2024 20:57

0

@ 29. TomPo Coś w tym jest + nie zebranie wystarczającej ilości gumy + zbyt mocna choć skuteczna obrona w zachowaniu tego p1 i to wszystko każdy z tych czynników może równać się po 150g na koło a suma sumarum mogła wynieść 1.5kg


avatar
sisay

28.07.2024 20:57

0

Czyżby na koniec cala para w prace silnika żeby go hamilton nie mógł wyprzedzić na prostych ?


avatar
Faustus

28.07.2024 21:02

0

@33 i 34 Jeśli tak, to ta taktyka się srodze zemściła...


avatar
Manik999

28.07.2024 21:24

0

Nie zebrane resztki opon (w końcu od razu zjeżdżają do boksów), nie odwiedził pitstopów (mniej spali w sumie, jak przez jakiś czas jedzie wolniej). Zmieniona strategia mogła mieć wpływ. W każdym razie George w pełni zasłużył na wygraną i miał zwyczajnie pecha. To też pokazuje, jak zespoły balansują, by mieć jak najmniej paliwa, jak najmniej wagi, a tak by zmieścić się w normie.


avatar
Vendeur

28.07.2024 21:36

0

Skoro waga bolidu była niższa, no to w jakimś tam, minimalnym stopniu, mniej zużywał opony, był szybszy na prostych etc... Zatem gdyby jechał przepisowym, to niekoniecznie wybroniłby się przed Hamiltonem. W obecnej sytuacji na nic nie zasłużył, bo nie wiadomo, jak wyglądałaby sytuacja, gdy wszystko było zgodne z przepisami.


avatar
Vendeur

28.07.2024 21:38

0

"Zmienione wyniki wyścigu można znaleźć TUTAJ." Szkoda, że przez ponad prawie 3 godziny nie zmieniliście tekstu, wedle którego, Russel nadal jest zwycięzcą...


avatar
przesio

28.07.2024 21:59

0

@23 Uważasz że 2 lata to krótko ?


avatar
xandi_F1

28.07.2024 22:03

0

Trzeba było nie sabotować Pana Roberta w 2019 roku. Klątwa trwa.


avatar
Manik999

28.07.2024 23:22

0

@Vendeur - tego już się nie dowiemy.


avatar
paszendal

29.07.2024 01:12

0

Nie błąd mercedesa tylko wada strategii na jeden pit stop. W GP Belgii nie ma okrążenia zjazdowego tylko zawraca się do aleji serwisowej. Przez to nie mógł zebrać gumy co jest powszechną praktyką żeby się zabezpieczyć przed niedowagą.


avatar
Artur fan

29.07.2024 07:17

0

to dlatego Toto miał taką dziwną mine pewnie wiedział że coś jest nie tak


avatar
Harman1997

29.07.2024 08:12

0

Większość komentujących wykazuje poziom dzieci z piaskownicy które walczą o łopatkę do piasku. Żałosne, umiecie tylko jechać jeden po drugim.


avatar
Brzoza2

29.07.2024 11:33

0

Na innym torze zebrałby resztki gumy i byłoby ok. Tu zawodnicy zjeżdżali za metą.


avatar
kiwiknick

29.07.2024 11:50

0

Wszędzie trąbią, że to nie Team tylko zmiana strategii przez George'a jest przyczyną dyskwalifikacji. Mario Isola po wyścigu powiedział, że każda opona średnio traci w wyścigu jeden kilogram gumy. U George'a niestety było więcej zużycia gumy.


avatar
Malmedy19

29.07.2024 17:59

0

George nie ma podjazdu do Lewisa? Cóż prostszego? Wystarczy wsteczny bieg.


avatar
Biziscoot

29.07.2024 21:20

0

Bez przesady, waga no tu się zgodzę ale nie na tyle żeby z jednym pitstopem wygrać. Dobrze że sędziowie to kontrolują, choć większe przewiny w wyścigu się zdarzają, współczuję Russellowi.


avatar
Biziscoot

29.07.2024 21:24

0

Mam tylko nadzieję że Luis w tym nie mieszał i tego nie zgłosił bo jest z tego znany.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu